HEINÄMAMMAT 2008 ~helmikuussa~

• Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Voi kiitos lämpimistä osanotoistanne :hug:

Voikaa hyvin, Heinämammat, pitäkää itsestänne ja masuistanne huolta. Nauttikaa tästä ajasta, olkaa onnellisia ja ennen kaikkea pyöristykää kesää kohti :)

Muumiska

:'( Iloista Ystävänpäivää kaikille masuasukeille olin tulossa toivottamaan, mutta näköjään sainkin kyyneleet silmiini, Suuri Voimahalaus Muumiskalle! Ja sitä ystävänpäivä kaikille! :hug:

Kiva seurailla teidän muiden innostusta, itsellä taitaa tämä raskaus mennä tässä sivussa... Ei kerkeä omaa napaa tuijottelemeen lainkaan niin usein kuin haluaisin! Tuo vauhtikaksikko pitää siitä huolen. Eilen oikein "säikähdin" neuvolassa, että viikkoja oli jo kasassa 18+2. Painoa tulee tasaiseen tahtiin, varmaan lopputuloksena taas +20 kiloa, kuten aiemminkin. Maha ainakin näkyy! Lineaa ei kyllä ole tälläkertaa ilmestynyt, tosin haalea viiva ollut ensimmäisestä raskaudesta lähtien näkyvillä pari cm navan yläpuolelle asti.
Meillä oli jo rakenne-ultra varattuna, mutta peruin sen. Pakko luottaa intuitioonsa, että vauvalla kaikki hyvin. Ja pihiyskin nosti päätänsä... :ashamed: Esikoisesta silloinen kunta (Mikkeli) tarjosi, toisesta ei tarjottu eikä menty, eikä siis mennä nytkään. Kolmatta tyttöä itse veikkaan...

Unia nähdään täälläkin, aivan käsittämättömiä, seksuaalisia ja aina joku muu kuin oma mies... Tosin allekirjoittaneella ollut aina hyvin rikas unitarjonta.

Nyt syömään...

:p :p

Muumiskalle iso voima :hug: kaiken surun keskelle! Kyllä tuli itku silmään kun tekstiäsi luin :'(

Voimia myös kaikille muille sitä tarvitseville! Ja hyvää ystävänpäivää kaikille, kun sitä vielä muutama tunti on jäljellä! :flower:

Oma mieli vähän huojentui, tai oikeasti paljon huojentui kun rakenneultrassa käytiin. Pikkuisella oli kaikki hyvin ja niinku pitääkin :heart: Turhaan siis huolehdin sitä että liikkeitä ei vielä kovin vilkkaasti tunnu. Rauhallinen oli kaveri koko tutkimuksen ajan, mitä nyt vähän vilkutteli =) Ja nyt kun tarkemmin mietin edellistä raskautta, niin aika myöhäseen ne kunnon jatkuvat liikkeet alko sillonki tuntumaan. Joten enköhän saa tältäkin vielä osani mukseesta :D Nyt itse asiaa just tuntu pikku muljautus kun tässä koneella kyyhötän ihan lysyssä :D Lääkärille annettiin lupa kertoo sukupuoli, mutta kaveri oli sellasessa asennossa koko ajan ettei sitä saatu selville. Mukava se kyllä on jännittääki siihen h-hetkeen =)

Mutta nyt ottaan pannari uunista (piti alkaa herkuttelemaan hyvin uutisten kunniaks :p ) ja sitten käyttään tuo vesseli pesulla ja nukkumaan.

Änkkäpöö ja Toivoilona 18+1

Muumiskalle iso voima :hug: kaiken surun keskelle! Kyllä tuli itku silmään kun tekstiäsi luin :'(

Voimia myös kaikille muille sitä tarvitseville! Ja hyvää ystävänpäivää kaikille, kun sitä vielä muutama tunti on jäljellä! :flower:

Oma mieli vähän huojentui, tai oikeasti paljon huojentui kun rakenneultrassa käytiin. Pikkuisella oli kaikki hyvin ja niinku pitääkin :heart: Turhaan siis huolehdin sitä että liikkeitä ei vielä kovin vilkkaasti tunnu. Rauhallinen oli kaveri koko tutkimuksen ajan, mitä nyt vähän vilkutteli =) Ja nyt kun tarkemmin mietin edellistä raskautta, niin aika myöhäseen ne kunnon jatkuvat liikkeet alko sillonki tuntumaan. Joten enköhän saa tältäkin vielä osani mukseesta :D Nyt itse asiaa just tuntu pikku muljautus kun tässä koneella kyyhötän ihan lysyssä :D Lääkärille annettiin lupa kertoo sukupuoli, mutta kaveri oli sellasessa asennossa koko ajan ettei sitä saatu selville. Mukava se kyllä on jännittääki siihen h-hetkeen =)

Mutta nyt ottaan pannari uunista (piti alkaa herkuttelemaan hyvin uutisten kunniaks :p ) ja sitten käyttään tuo vesseli pesulla ja nukkumaan.

Änkkäpöö ja Toivoilona 18+1

Huomenta kaikille!!!

Piti tulla tääläkin pyörähtämään, kun mulla alkaa tänään viikon nettipimento. tänään lähdetään mun vanhemmille ja siitä ens yönä kohti lappia. n.12h automatka olis siis edessä ja päämäärässä siitten olis tiedossa viikon loma mökissä. Tarkoitus olis olla paljon ulkona ja nauttia siitä LUMESTA, mitä täällä eteläsuomessa ei oo juurikaan näkynyt B)

Koittakaahan rakkaat kanssasisaret pitää pinoa pystyssä ja voikaa paksusti :wave:

Nelly ja iitu 17+6

OI Nelly oikeen hyvää lomaa!! Ihan kateeksi käy =)

Meikäläinen joutui jäämään tänään viikoksi saikulle. Tai siis eilen jo olin pois töistä, mutta tänään vasta pääsin käymään lääkärillä. Selkä alkoi vihmomaan niin vietävästi. On vissiin tuo painonnousu tehnyt kuitenkin jotain mun selän asennolle, ettei kappas vaan jaksakkaan enää lapata paskoja talikolla ja kantaa pahuksen painavaa tuorerehua ja kanniskella lähes kolkytkiloisia rehusäkkejä.. OOn nniin valmis jo jäämään loppuajaks saikulle!!!!!

Nyt jo jännittää kun ens viikonloppuna terttis menää töihin ja tiedän, että siellä tulee sellaista 10-12 tuntista päivää. No itteppähän olen urani valinnut....

Niin ja unikalluppiin voisin kertoa, että näin viime yönä unta entisestä koulukaverista , joka kuoli auto-onnettomuudessa pari vuotta sitten. Ei kovinkaan kivaa.. Ja on sitä tullu nähtyä jos jonkinlaisia painajaisia, mutta yleensä ne liittyy mun työhön. Lehmäntissit vaan vilkkuu unissakin.. :LOL:

Onkos teillä ollut vaikeuksia työn suhteen tai kotiäipillä lasten kanssa noin ihan arjen rutiineissa?

Titta ja masuasukki 20+3

RouvaSumppisuu
Alkuperäinen kirjoittaja titta-83:
Onkos teillä ollut vaikeuksia työn suhteen tai kotiäipillä lasten kanssa noin ihan arjen rutiineissa?
Mä olen sairaanhoitajana vuodeosastolla, kolmivuorotyötä, tosin olen osittaisella hoitovapaalla eli teen vaan 20 tuntia viikossa. Kotona 13kk tyttö ja koira. Ja selkä sanoo poksräkspoks! Kaikki nostot tekee ilkeetä. Muutenkin heikko selkä :/ . Tosta selästä en niin jaksa ottaa murhetta, mutta nää supparit vaivaa. Varasin tänään lääkäriin ajan, saa katsoa ettei vaan kohdunsuulla ole mitään tapahtunut...

Ihanan talvista perjantaita ja viikonloppua kaikille! Mun tarttis saada tehtyä tänään vähän perusteellisempi siivous, kun kerrankin on vähän pakkasta, siinäpä se päivä rattoisasti meneekin :whistle: ...

Sumppis ja poikanen 19+5

Hei, minäkin olen sairaanhoitaja...ja olen ollut jo tammikuusta nyt sairaslomalla kun supistuksia alkoi tulla. Jopa kun yritän koiran kanssa ulkoilla, niin pääsen n. 200m ilman, että alkaa vatsassa tuntua. Muuten vointi on hyvä kun tässä oleilee kotona ilman mitään suurempaa stressiä. Hoitelee kotihommia omassa tahdissaan niin kyllä ne päivät niinki menee... Itselläni kohdunsuu ei onneksi ole alkanut avautua, mutta kyllä se pelko aina takaraivossa liikkuu.... Nyt ensi vkolla taas neuvola ja samalla kertaa varataan lääkäriaika uuteen "tarkistukseen"...tosin lääkäri oli jo edellisellä kerralla sitä mieltä, ettei minusta taida työhön enää olla suppareiden takia, mutta katotaan nyt... En kuitenkaan halua riskeerata mitenkään tätä raskautta, niin parempi ottaa rauhallisesti kuin katua... =)
Toivottavasti lääkärisi on armollinen ja antaa sinulle sairaslomaa ainakin hetkeksi, jollei muuten. Saat sitten rauhassa "palautua" työelämästä.
Miten olet muuten jaksanut niitä yövuoroja vielä tehdä?? Eikö teillä saa niitä pois kun on raskaana?

Piparminttu

Heip!

Halauksia kaikille niitä tarvitseville :hug: huonot uutiset ei oo kivoja.

Tänään oli neuvola taas... paino oli nouss +2 kiloa :eek: mut ihan normaalin rajoissa vielä.. mut ei haittais vaikka ei nousiskaan, ku painoo on muutenki jo ihan tarpeeks :p ehkä se sitte raskauden jälkeen laskee taas..
Sikiön syke oli 158 ja kohdun korkeus 16cm. Ihan niormaali sekin.
21. päivä onki sitten se rakenneultra yksityisellä :) toivottavasti sielläkin olis kaikki hyvin..

-Anzzu rv 19+1

mäkin olen sairaanhoitaja. töissä sairaalassa akuutilla sisätautien vuodeosastolla. raskasta, suurin osa vuodepot / paljon autettavia. myöskin jatkuvasti potilaita ylipaikoilla. harvemmin ehtii työvuoron ajan syömään, istumisesta puhumattakaan. esikoisen kanssa jäin pois rv 30, 2 viikkoa ennen kun Ä-loma olisi alkanut kun nivelsiteet jalassa löysty sen verran raskaudesta johtuen etten pariin viikkoon kävelly. nyt tarkotus jaksaa pidempään. olisin miel. pitänyt kaikki lomani (5 viikkoa) ennen Ä-loman alkua mutta se ei taida onnistua. ainakin 1,5v haluan pitää. kotonakin vajaa 2v vaatii paljon. kannan rappuja ylös alas jne jne. mutta hyvin tähän saakka jaksanut / pärjännyt vaikka välillä masussa tuntuukin.

nellylle mukavaa lomaa ja toivon mukaan löydät ettimäsi lumen ;) meidän piti ensi viikolla (hiihtoloma) mennä mun siskon luo tukholmaan mutta peruin sitten loppujen lopuksi koko risteilyn. ei tehny mieli talvella mennä. käytiin ed. raskaudessa samoihin aikoihin ja oli se laivalla olo loppujen lopuksi aika synkkää kun ei päässy ulos. ja myrskyjä vähän pelkään, nyt kun on ollukin tuulista viime päivät... eli kotona kolmistaan koko perhe ja yritetään keksiä jotain kivaa yhdessä :)

nyt kauppaan...

korvapuusti + pikkupulla rv 20 (jee puolessa välissä!)

Unista niin itse en ole vielä mitään kauheita painajaisia nähny...viime yönä tosin jotaki ihmeellistä ilman mitään suurempaa juonta, niin naapureistani joista en edes "oikeessa" elämässä pidä.... Jostakin siinä unessa tapeltiin jne...mut eipä siinä juuri mitään kerrottavaa edes ole... :LOL:

Piparminttu 20+6

Huomenia!
Miten sitä taas niin etoo?. Odottavan aika on pitkä, neuvola vasta ens torstaina. Mullakin vihloi viikko sitten tiskikoneen tyhjentäminen selkää, muttei enää... kummallista. Töissä olen jättäny pyörätuolilasten nostot minimiin. Viikko pitäs jaksaa toukokuusta olla töissä ja sitten pääsis huokaisemaan, siihenhän ei ookaan enää ko ab. 10 viikkoa :LOL: Onneksi vaaveli jaksaa potkutella pitkin päivää. Minä en vain saa suutani auki, jotta sille puhelisin saatika laulelisin. Minun aikaisia lastenlauluja ollaan kyllä kuunneltu tiuhaan.

MIkäs DVD-R???+ vai - vai häh? sinne 4D:hen pitää viedä mukanaan? Voishan sitä soithauttaa Terveystalolle, mutta ajattelin ekkana kysässä teiltä:)
T: pörrö ja vaava 19+6

Hei piparminttu!
Saanko udella kuinka pitkän sairasloman se lääkäri kirjoitti sulle yhdellä kertaa? Kun tuntuu, ettei täälläpäin saa saikkua kuin viikon jaksoissa..
Se on kaikkista ärsytävintä mennä sit aina kinumaan lisää.

RouvaSumppisuu
Piparminttu: Mä oon ainakin tähän asti tehnyt ihan mielellään noita yövuoroja, ne on kuitenkin fyysisesti paljon helpompia kuin aamu-/iltavuorot. Mutta toisaalta, kyllähän se valvominenkin kroppaa rassaa pidemmän päälle.

Korvapuusti: Mäkin jäin viime raskaudessa saikulle rv. 30, lähinnä työn rasittavuuden takia. Saas nähdä miten tällä kertaa...viimeinen työpäivä pitäisi olla 31.5.

Galluppia: Meinaattekos pitää kesälomat ennen äippälomalle jäämistä? Mä jätän ne säästöön, saa sitten joskus olla hiukan pidempään kotona lasten kanssa.

pörrö: Sun tarvii viedä tyhjä DVD -levy sinne 4D:hen niin saat katsella vauvaa sitten kotosallakin telkkarista =) .

Nyt oikeesti siivoomaan...ja läppäri kiinni, niin ei tule koko ajan tänne kurkittua :whistle: .

Sumppis

Alkuperäinen kirjoittaja titta-83:
Hei piparminttu!
Saanko udella kuinka pitkän sairasloman se lääkäri kirjoitti sulle yhdellä kertaa? Kun tuntuu, ettei täälläpäin saa saikkua kuin viikon jaksoissa..
Se on kaikkista ärsytävintä mennä sit aina kinumaan lisää.
Tosi hyvin on tämä meidän lääkäri sitä kirjoittanut, liekö kun nainen on... Viimeeksi kävin 23.1 lääkärissä ja kirjoitti mulle nyt 2.3 saakka. On kyllä kaikinpuolin tosi mahtava lääkäri ja ottaa kyllä tosissaan kaikki vaivat sun muut, ei jätä arvailujen varaan mitään. Eikä tarvi silleen kinuta sitä lomaa...riittänyt kun sanonut, etten jaksa ja vatsaan koskee. Tiedän kyllä niitäkin lääkäreitä kun juuri tuon max. vkon kirjoittaa, mut älä anna periksi....jos susta tuntuu siltä että sitä tarviit, niin OTA SITÄ!! Sinä se kuitenkin parhaiten tiedät miten voit ja mitä jaksat tehdä =)

Piparminttu

Taitaa olla vain tavallinen DVD levy ja se R siinä perässä tekee sen, että se on uudelleen nauhoitettava...eli sen teidän ultran päälle voi jossakin vaiheessa nauhottaa vaikka päälle, mut kukapa sitä tekee?? =)

[/b]Kesälomasta , niin itse en sitä meinaa myös pitää, vaan laitan säästöön...katsotaan sitten kun äippäloma loppuu, jos siinä vaiheessa sitten pitäs sen pois...sais olla kauemmin kotona.

Piparminttu

Mutta minun on korjattava tuo edellinen

DVD-R ja DVD+R levyjen päälle ei voi nauhoittaa uudellen, silloin kyseessä oltava DVD-RW tai DVD+RW levy.

+ ja - määräytyy nauhoittavan soittimen mukaan. Esim meillä voi tallentaa vain DVD+R ja DVD+RW levyjä, vaikka kyseinen vehje soittaakin ihan kaikki DVD tallenteet.

Toivottavasti tästä oli apua. En silti tiedä minkälainen levy sinne ultraan tulisi ottaa.

Titta

Tsemppiä teille, jotka joudutte töissä raataamaan mahanne kanssa. Minä olen hoitovapaalla 1v1kk poikani kanssa, eikä tarvitse työasioita miettiä. Poikaa odottaessa koin työssä käynnin rankkana, vaikka teinkin istumatyötä. Ilman saikkua sinnittelin loppuun saakka, tosin lomia pidin pari viikkoa ennen varsinaista äippälomalle jääntiä.

Kotona hommat sujuu toistaiseksi hyvin, vaikka liitoskipuja on alkanut olemaan usein. Aina kun hetkenkin jossain istuu, niin ylös nousu tuntuu haarovälissä :$ Poika on kyllä suht villiä sorttia, joten välillä perusarkikin tuntuu hieman liian vauhdikkaalta. Myös portaiden kävely poika kainalossa ottaa koville. Toivottavasti löydetään pian uusi koti, joka olisi 1.kerroksessa tai olisi hissi. Poika ei vielä itse noita portaita osaa nousta, kun on paksut talvikamppeet päällä ja kierreportaat. Päänsärkyä ei onneksi ole ollut viikkoon, joten olotila on vaihteeksi aika mainio. Maha on iso, mutta ei vielä haittaa liikkumista. Ainoastaan se rappusten kapuaminen tuntuu rankalta kantamuksien kanssa.

Profiilissa muuten on nyt eka masukuvani, ihan itse otettu kuten kuvasta näkyy ;) Viikkoja taisi tuossa olla 18+jotain

Mukavaa viikonloppua!

Krissie rv 19+2

Uusi yritys. Jostain syystä en saanut viestiäni eilen eteenpäin, vaikka monta kertaa yritin.

Voi kuinka haluaisin halata teitä menetyksen kokeneita. Virtuaali :hug: täältä ja oikein paljon voimia Muumiskalle ja koko perheelle!
Minulla keskenmeno 3. ja 4. lapsen välissä otti tosi koville, itkusta ei meinannut tulla loppua ja selviäminen kesti aikansa, mutta jonain päivänä tuska helpottaa.

Linea negrasta. Mulla on tullut yhdeltä tytöltä ja yhdeltä pojalta ja sitten kahdelta ei oo tullu ollenkaan. Viimesimmältä (tyttö 1v 3kk) ei ole lähtenyt edes pois :p eli ihan äkkiä en lähtis sukupuolta veikkaamaan moisen takia.

Oma (.). Masu alkaa jo näkyä ja potkut voimistua, mutta edelleen voisin vain väittää syöneeni hyvin :LOL: . On meinaan tuota vararavintoa tuossa vyötärön ympärillä vielä edellisestä raskaudesta. Vanhemmiten oon huomannu, että tuohon vyötärölle kertyvät kilot on vaikea saada pois. Ensi viikolla neuvola ja oman vaakan mukaan noin 2 kiloa tullut eellisestä punnituksesta kuuden viikon takaa. Siis kyllä meillä käydään neljän viikon välein, mutta viimeksi oli lääkärieuvola, jonka jälkeen täytyy itse varata seuraava aika. Arvatkaas kuka unohti? Sen eron muuten huomaa, kun on useampia raskauksia takana, ettei ne neuvolavälit tunnu enää ollenkaan pitkiltä ;) . Ekoissa raskauksissa sitä suurin piirtein rytmitti koko elämänsä niiden käyntien mukaan. Siis vanhaksiko tullut :whistle:

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Maggie71 ja "Eppuliina" 17+0

Muumiskalle iso halaus ja voimia.

Asumisesta: Asutaan 2007 valmistuneessa omassa kerrostalokaksiossa, 60m2+lasitettu parveke 10m2. Vuosi pitää tässä vauvojen kanssa asustaa ennen kuin saa muuttaa isompaan, mutta eiköhän tässä hyvin pärjäillä..

Linea Negraa ei ole ilmaantunut.

Unista: silloin kun saa nukuttua, on unet ihan yhtä outoja kuin aikaisemminkin....synnyttämässä en oo vielä unessa käynyt, kerran on vauvat ollu jo maailmassa ja tässä unessa toinen vauvoista osas heti käydä pöntöllä ja puhua...

Mahasta: Hyvin näkyy, on töissä jo moni tullut kysyneeksikin, että odotanko. (Ja todellakin Odotan, tän viikon oon ollu erityisen kärsimätön, olispa jo pian kesä...)

(.) Tänään oli rakenneultra, kaikki hyvin. Toisella oli selvästi pippeli, toinen piilotteli niin, ettei saanut selvää...Itse olen vakuuttunut, että toinen on tyttö, mutta katsellaan...Vauvojen koosta ei kerrottu tarkemmin, mutta vastaavat kuulemma hyvin viikkoja.
Olen yhä sitkeässä flunssassa kotona ja tylsistyn. Toisaalta odotan jo kovasti sitä, että saa jäädä kokonaan kotiin eikä tarvitse enää töihin raahautua (työpaikka ei ole kovinkaan haastava tai mielekäs, mutta työpaikka silti..), mutta kotonaolokin tylsistyttää, kun tuo mies kuitenkin on päivät pitkät töissä.

Työssä pärjäämisestä: Täällä myös yksi sairaanhoitaja. Sijaisuuksia teen kotisairaanhoidossa, ja töitä on nyt tiedossa huhtikuun lopulle. Siitä jatkot auki. Mietityttää vaan kovasti tuo työssä pärjääminen, sillä autolla joutuu ajamaan päivittäin paljon, eikä rattiin ole mahasta matkaa enää viittäkään senttiä :whistle: :D . Voi olla jo huhtikuussa ajelut melkoista sirkusta. Toukokuun toivoisin olevan jo ihan vapaata, äitiysloma kun alkaa sitten 3.6.

Kultatiuku ja Nuppu rv 19+2

Yhteistyössä