HEINÄMAMMAT 2008 ~helmikuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Tämän masusta sellainen löytyy myös! Viiva ilmestyi n. vkolla 14 ja jatkuu n. 10 cm navan yli.
Viikolla 13 kävin ultrassa ja silloin saatiin poika epäily..Ehkä ensiviikolla selviää lisää kun päästään rakenneultraan perjantaina :) Myönnetään, että itellä on poikaolo, mutta tyttö olis yhtä toivottu!
 
Täällä ei ole mitään viivoja vatsalla... =) Itseasiassa minulla ei ole 3:sta aikaisemmastakaan tullut, niin jotenkin en osannut sitä edes nytkään odotella.

Noista onnen toivotuksista, niin tosiaan itselläni nyt 4:s raskaus, niin jo tämän kohdalla huomasin samoja piirteitä ystävissäni ja se onnittelu oli jotenkin niin väkinäistä... Toki löytyy niitäkin jotka vilpittömästi olivat iloisia puolestamme. Noh, jätin asian omaan arvoonsa, mutta kyllä se silloin mieltä harmitti vaikka en sitä ulos näyttänytkään. Voihan se olla sitäkin, että mm. meillä tuttuina yksi pariskunta joka on lapseton, nainen minun ikäiseni, mies vielä 5v vanhempi ja siinä suhteessa mies haluaisi lapsia, on halunut jo viimeisen 10v ja tämä nainen ajattelee vain uraansa ja ulkonäköänsä... :( surullista kylläkin. Elikkäs ihan tavallinen suomalainen "kateus" voi myös olla se syy miksi olivat niin vaivautuneita. En tiedä varmasti, mutta kävi vain mielessä....

Pääasia, että itse ja muu perhe nauttii tulevasta nyytistä...eiköhän se ole tärkeintä. Vatsassa myllää pieni neito ja jo tuntuu liikkeet kädellä kun vatsalle sen laittaa :heart: Voi tulisi jo heinäkuu ja saisi tuon pienen pirpanan syliin...


Piparminttu ja neitoperhonen 20+4
 
Tuosta viivasta..Mun täytyy sanoa, etten muista yhtään, milloin se esikoista odottaessa tuli, mutta ei kuitenkaan kovin aikaisessa vaiheessa. Olin ulkomailla raskauden puoliväliin sakka, eikä silloin kyllä ainakaan vielä mitään ollut. Mutta en tietysti vannomaan mene.. ;)

Mutta muistelisin, että jostain joskus luin, että jos viiva on napaan asti, tulee jompi kumpi, ja jos viivaa ei tule ollenkaan tai sitten menee yli navan, tulee sitten se toinen. Siis näitä sukupuolen arvailujuttuja taas. En kyllä muista miten päin tuo nyt sitten meni. Onko joku kuullut? Ja onko muita "uskomuksia?

Musta vaan on hauskaa spekuloida, vaikka en noihin juttuihin luotakaan..Ainakin esikoisen kohdalla kaikki merkit menivät ristiin.. :LOL:

Pinuski ja kinkkumasu
 
Mulle tuli viiva mahaan vasta raskauden loppuvaiheessa ja poika tuli. Oli semmonen eteen kasvanut maha, että takaata ei olisi välttämättä koko raskautta huomannut. Sykkeet oli 140-150. Kaikki arvaili poikaa ja itse se omin silmin myös rakenneultrassa nähtiin, kun pikkupoitsu siellä pissaa lorotti :LOL:
 
Heipat!
Uusille jälleen tervetuloa mukaan! Eikun näppikset sauhuten kirjuuttelemaan vaan! :wave:

Ja Lumi-Marjalle kovasti niitä voimia, surullinen oli tarinasi todellakin.. Kyynellet silmissä kävin sen lukemassa myös.. Olet ajatuksissani! :hug:

Asumisesta on ollut puhe, me asutaan -71 valmistunutta yksikerroksista omakotitaloo, joka on jo auttamattoman pieni meille nyt. Alue kivan rauhallista omakotitalo-aluetta, naapurit vaan meidän makuun liian lähekkäin.. 2mh, oh keittiö+pesutilat. Neliöitä kyllä ois, mut ne vaan on jaoteltu niin typerästi. Pohjaratkaisu hiukan pielessä. Ja asia ois ratkaistavissa yksinkertaisilla sisäseinien siirroilla, vaan kun jokikinen seinä on tiiltä, niin eipä se sit niin yksinkertaista enää olekaan.. Remontoitu tätä on koko asumisaika, ja aina riittää jotain laitettavaa. Putket ois kaiketi seuraavaks uusittava, että sit uskaltaa jo myydä. Haaveillaan talosta maalla, ja tonttiakin on katseltu. Ehkäpä tässä lähivuosina jo..

Mullakin oli esikosta tuo linea negra, navan alle jäi, ja masu ihan edessä. Poika oli. Nytpä en enää voi viivaa tutkiakaan, kun navasta alaspäin on muhkea sektioarpi, joten eipä sieltä paljoo pigmenttimuutokset erotu! Keskimmäinen leikattiin perätilan ja asennon vuoksi, istui jalat koukussa kuin tatti 34viikosta eteenpäin. Saas nähdä mitä nyt on luvassa, kuopusta jo jännitin joutuuko leikkaamaan, kun ei sektiokokemus ollut paras mahdollinen. Alateitse syntyi sit ja toivuinkin tosi nopeaan.

Mä yllätyin noista vauvauutisten kommentoijista täysin! Onneksi positiivisesti. Odotin negatiivista palautetta ja uskonlahkoon liittymisestä lohkaisuja, mut pääasiassa olen saanut vain iloisia onnitteluja! Ihanaahan se. Muutama nyt on ollut hiukan tyrmistynyt eikä onnitelleet, mut nää osasin odottaa etukäteen.

En mie tas muista mitä muuta oli kyselty, ja mihin olen jo vastannut.. :ashamed: Vetoan edelleen raskausdementiaan!! ;)

Omaa (.) ei hirveästi uutta kuulu. Profiilissa on tuorein massuotos, parin päivän takaa taisi olla. Että paisuu se, ja kovasti papu siellä mönkii ja tökkii. =) Toisaalta on malttamatonta odottaa heinäkuuta, kun tahtois jo niin tutustua pieneen, mutta toisaalta kun synnytys kammottaa hiukkasen niin eipä tässä kiirettä vielä!
Supistelut on aika herkässä, imurointi ja runsas seisoskelu/kävely ne pahimmat, myöskään nostelu ja kanniskelu ei tee hyvää. Kiristää ja tuntuu se ilkeä paine, ja puhalluttaa kummasti. Kipuja ei onneks ole, joten en huolestu.
Väsymys alkaa olla sitä luokkaa, et neuvolassa on kyllä kurkattava sen hb:n laita seuraavalla kerralla. Mikäs se taas olikaan se mehu mikä oli parempi mahalle kuin rautatabletit? Ja mistä sitä saa?? Mulla kun on tupannu tuleen se ummetus joka kerran vaikka Retaferit oli viimeksikin käytössä ja niiden ei pitäs mahalle käydä..

No joo, pitää koettaa saada kuopusta pikkuisille tirsoille, ajoissa ettei mee ilta hulinaksi taas, ja sit vois keitellä päiväkahveet.. Ompelukonekkin jo kutsuhuutoja heittelee, kun on pari päivää huilannut. Iski niin karsea niska-hartiajumi että oli pakko pitäytyä siitä ilosta välillä. Lapsille ois työn alla perushousuja, alkaa olla huutava pula.

Mukavaa keskiviikkoa Heinämahaset!! =)

Räpätäti+papunen rv18
 
RouvaSumppisuu
Linea negrasta tai saumakohdasta (niinkuin mun mies sitä kutsui), esikoisesta tuli koko mahan pituinen tosi selvästi erottuva viiva. En vaan yhtään muista missä vaiheessa se tuli...Nyt ei ainakaan vielä ole mitään saumakohtaa ilmaantunut =) .
 
Moikka
Vieläkö mahtuu mukaan? Meillä on ennestään kaksi poikaa 07/03 ja 04/05 ja tämän la on 9.7. ja sairaala on K-HKS.
Vielä en tiedä kumpi tulossa mutta ajattelin kysyä ensi viikolla kun on rakenneultra josko siellä jotakin näkyis. Muutaman päivän on tuntunut liikkeitä.

Jontturi + Nelli (vanhimman pojan keksimä nimi) rv 19
 
Adrian meilläki siirty perjantain ultra huomiselle illalle! Samaan paikkaan todennäkösesti ollaan matkalla eli OYS:n sikiötutkimusosasto (tai jotain sinnepäin)? Mihinkäs aikaan te ootte menossa masuun tiirailemaan? Meillä aika 16.30. Luulin jo että heittää meidän ajan ties minne asti eteenpäin, mutta onneks se tulikin aikasemmin =) Kyllä vähän jänskättää että mitä siellä näkyy ja nyt en taas oo tänään enkä eilenkään tuntenu liikkeitä ollenkaan.

Harmillista että jotkut on saanu ikäviä kommentteja tulevasta vauvasta. Ei tosiaan voi ymmärtää mitä se kellekään kuuluu tai ketään haittaa jos jotkut haluavat enemmän kun se 2 lasta. Vai liekö se sitä Piparmintun mainitsemaan kateutta. Meillä on vasta toinen tulossa, mutta perheitä lukuunottamatta vauvauutinen ei saanu mitään ylenpalttista onnittelutulvaa, mikä todennäkösesti johtu meidän elämäntilanteesta, eli kun molemmat ollaan opiskelijoita vielä tämä kevät ja minä vielä sen jälkeenki. Pari ystävää oli aidosti onnellinen meidän puolesta, mutta paljon oli niitä "aijaa, no onneks olkoon"-kommentteja, mm. miehen veli avovaimoineen, jotka kans kovasti puhuvat lapsesta, mutta ikinä ei oo sopiva aika. Siellä kun mietitään verotusta, että sais mahdollisiman suuren äitispäivärahan, pitää olla vakkarityöt ym. kaiken kohillaan ja töissäkin pitäis tilanteen sallia kotiin jääminen. Ite oon vaan todennu, että ei niitä lapsia pelkällä rahalla kasvateta ja kyllä tässä iteki sen verran hyvin toimeen tulee, että ei tartte loppu kuusta senttejä laskeskella ja kaikki tarvittava on aina saatu ja vähän päällekin.

Meillä on nyt täällä muutenkin ahtaassa kämpässä kauhee läjä muuttolaatikoita, mihin pitäis jaksaa alkaa laittaan täytettä. Parin päivän urakka on edessä ja lauantaina olis tarkotus päästä uuteen kotiin nukkumaan. Saa nähä mitä siitä tulee kun tuo meidän viikari siirretään samalla pinniksestä tavalliseen sänkyyn. Aateltiin tehä se nyt hyvissä ajoin ennen vauvan tuloo, ettei luule että vauva vie siltä sängyn ja toisekseen herra on alkanu yrittää kiivetä pinniksen laidan yli. Että ennen kun tulee sieltä päälleen alas niin vaihdetaan toiseen.

Täällä on muuten liitoskivut alkanu ilmottelemaan itestään. Ei vielä pahasti onneks, mutta välillä ei taho kärsiä kävellä kun joka askeleella vihlasee häpyluusta. Ei se kyllä oikeestaan satu, mutta tuntuu kyllä pirun ikävältä.

Mutta nyt lepäämään kun täällä on vielä hetken ainaki rauhallista.

Hyviä vointeja kaikille!

Änkkäpöö ja Toivoilona, tänään tasan 18
 
Morjens!
Asumisesta:Vuokralla asutaan toistaiseksi rivitalossa, neliöitä 80, 3h ja keittiö.Vuokrasopimus päättyy maaliskuun viimeinen päivä eikä hajuakaan jatkosta...Vuokra-asuntomme menee remonttiin ja myyntiin joten sopimusta ei jatketa.Eipä stressaa onneksi :headwall: !!!
Oma vartalo on herättänyt varsin ristiriitaisia tunteita.Miun vauvamasu muistuttaa lähinnä kassi-alman kaljamahaa!? :LOL: vaikka en muista milloin oisin edes maistanut olutta viimeksi...
Neuvola-aika oli tänään.Kaikki on ok, painoa oli tullut reiluun kuukauteen vajaa puolitoista kiloa,hemoglobiini oli 136(olen lihansyöjä,nam),kohdunpohjan korkeus 17 ja pikkuisen :heart: syke jäpötti 150:ssä.Kyselin neuvolantädiltä sydänäänistä ja sukupuolen arvauksista.Sanoi ,että pojalla on kuulemma terävämmät,metallikaikuiset äänet ja tytöllä taas pehmeämmät.Enpä älynnyt kuullostella sillä korvalla...Nvolan täti kertoi hauskan tarinan.Joku vuosi sitten oli eri terveyskeskuksessa töissä ja ruennut kuuntelemaan esikoista odottavan rouvan masusta sydänääniä.No,sieltäpä olikin kuulunut möreätä venäjänkielistä puhetta :LOL: ,oli tuumannut ,että teille on tulossa sitten kielitaitoinen vauva.Ovat kuulemma nämä laitteet herkkiä ottamaan radiosingnaaleja vastaan.
Maanantaina ois PKKS:ssa rakenneultra,jännittää ihan mielettömästi.
Linea negrasta,on jo kivunnut kymmenisen senttiä navan yläpuolelle.
RouvaSumppisuulle :flower: ,tuhannet kiitokset ,kun päivitit lasketun ajan kohilleen ja muutenkin olet jaksanut näitä sivuja päivitellä ja pitää yllä :hug: .
Mie oon niin onneton tietotekniikan kanssa ,että hyvä jos tänne saa kirjoitettua konetta sotkematta...
On muuten karmea myrsky pihalla, vaakatasossa tulee lunta ja tuulee.Siis täällä Joensuun lähistöllä.Tietää illaksi lumitöitä.
Voikaahan paksusti mammat!

Ievaliina ja pikkuinen 19+6
 
Heippa taas!!

Eli vihdoin ja viimein oli mulla se toinen neuvolakäynti ja samalla siis eka lääkärineuvola.

pissa oli puhdas
rr 120/69
hb 113
vauvan sykkeet 145-150
kohdunsuu kiinni ja kaulaa 3cm, eli ihan hyvin on kaikki asiat
Mun paino oli pudonnut 2kg ollen nyt 67,2. täytyy tosiaan rueta seurailemaan tota syömistä, kun pitää oikeesti saada se paino nyt nousukiitoon. terkkari ehdotti raudan alottamista, mutta lääkäri oli sitten sitämieltä, että jos se ei hemppa tosta enää laske, niin ei tarvi alottaa (antaa kuulema aina tolla pikamittaus systeemillä alhasempia lukemia, kun muuten).

Mulla ei viime eikä tässäkään raskaudessa ole ilmestynyt mitään viivoja mahaan ja esikko on tosiaan poika..

äh nyt ei jaksa enmpää raapustella... Uusille taas tervetuloa mukaan kirjoittelemaan :wave:

Nelly ja iitu edelleen 17+4
 
Adrian ja Änkkäpöö: Minullekkin eilen soittivat et lääkäri on sairaana ja tämän päivän ultraaika peruuntuu.. Ehdin jo pettyä et en pääsekkään tänään ultraa, mut sainkin sit uuden ajan jo tälle illalle Oysiin:)
 
Heissan taas!

Pakko vähän näpytellä ennen ku pienin herää päikkäreiltä... Meinaan on mielenkiintosta lukea sykkeistä ja linea negroista...Tässä vähän mun kokemuksia:

Eli meillä on kolme poikaa, syntyneet syyskuussa, elokuussa ja toukokuussa. Mulla on kaikista kolmesta tullut tuo linea negra ja koko masun poikki!! Vielä sitä ei ole näkynyt mut luulen et sen ilmestymiseen vaikuttaa suuresti auringon valo eli pigmentti. En kyl muista millä viikoilla nuo viivat on ilmestyneet mut luulen että nytkin sellanen tulee.

Mun ystävällä on myös kolme poikaa ja hänellä tuli viiva kahdesta ensimmäisestä mut kolmannesta ei ollenkaa! Tosin hänel kaks ekaa on syntyneet loppuvuodesta joten masu ehtinyt olla auringossa B) Kolmas syntyi maaliskuussa. Samaa sukupuolta siis kaikki.

Sykkeistä: meillä sykkeet ollet aina 130-145 luokkaa ja poikia siis kaikki. Oon tosiaan kuullu et tytöillä olis nopeammat sykkeet mut ku terkalta kysyin asiasta ni hän sanoi et yleensä on niin, mut ei tosiaan voi veikata sukupuolta sen perusteella.

Tässä mun tietoa asiasta. Jollekin oli jo ilmestynyt tuo linea negra ja eipä ole tuo aurinko liiemmälti paistellu joten suohon meni siin tuokin teoria pigmentistä ja auringonvalosta... :whistle: Silti näitä on aina kiva arvuutella. meillehän np-ultrassa sanottiin että pojalta näyttäisi, joten viivaa odotellessa...

Neleka 17+6
 
Argh!

Työt ei kiinnosta taas pätkääkään, niin ennemmin lueskelen täällä näitä teidän juttusia...

Linea Negraa (Miks mulle tulee joku viini mieleen? -enkä edes juo viinejä) mulle ei ainakaan ole vielä tullut, mutta niin hirveät muodonmuutos-tuskat iski tänään että...
Nyt kun tuo masu alkaa oleen selvästi tuossa edessä niin en taida ihen hetkeen katsoa taas peilistä, masu on kyllä kiva, mutta itellä aikanaan ollu lievä syömishäiriö niin nyt alan tuntemaan itseni valaskalaksi :'( ...
Makean himo ei varmaan yhtään auta asiaa, vaikka paino onkin vielä lähtöpainoon nähden miinuksella pahoinvoinnin takia...

Soittelin tossa äsken Soneran -aspaan ja sieltä jonotellessa kuului se biisi joka oli mainoksessakin "Pieni ja Hento ote..." niin kyllä itku tuli, ei voinut kuin lähteä työpisteeltä rauhoittumaan.

Onkos muut nähny unia?
Mä näin niin outoja unia viimeyönä että olin unissani heittäny yöpöydältä lampunkin seinään (miestä vähän nauratti)...
Olin siin just synnärillä ja lääkäri tuli vain ilmoittamaan et tyttö se on, seuraavas hetkes mut tuli vartijat hakee pois ja heitti pihalle vihreet sairaalavaatteet päällä. Kaikki muut oli niinkuin missään olisin ollukkaa ja kotiin ois pitäny lähtee, tyttö jättää sinne huostaan...

Bubona ja perhonen 19+5
 
Räpätäti Se mehu on Kräuterblutsaft ja sitä saa luontaistuotekaupoista ja apteekeista ainakin. Munhan pitäis kohta saada jotain provikkaa kun niin tota mehua mainostan
:LOL: Mutta hyvä tuote on todellakin kunhan vaan muistaa ottaa joka päivä ja kun säilyttää sitä jääkaapissa niin makukaan ei niin paha kylmänä!

Nyt ei ehi enempiä.... Hyviä vointeja kaikille!

Vilma-Annika
 
Linea negrasta: Tänne se on jo ilmestynyt, yltää valehtelematta vaaleanruskeana lähes rintalastan kärkeen saakka. Aiemmissakin raskauksissa viiva taisi tulla, mutta en muista oliko näin pitkä.

Maidon tulosta: Mulla on rinnat tiputellut hienokseltaan maitoa jo puolitoista viikkoa. Miten teillä muilla?

Ievaliina: Taidetaan tarpoa samoissa lumissa. Mekin asutaan Joensuun liepeillä, ja tuo samainen myrsky pyyhkäisi meidänkin ohitse. Jännä, miten tuli niin nopeasti. Hetkeä ennen aurinkokin yritti pilkistää pilvien raosta. Kun tuo myräkkä tuli, niin ei ollut näkyvyyttä 50m enempää, koko kylä hukkui lumisateen taakse. Ja kun myräkkä meni ohi, jäi jäljelle mielettömästi katkenneita koivun oksia sinne tänne. Onnea muuten sinne P-KKS:aan ultraan, me mennään sinne ensi viikon keskiviikkona.

Kultatiuku ja Nuppu rv19+0

PS: HYVÄÄ HUOMISTA YSTÄVÄNPÄIVÄÄ TEILLE KAIKILLE :flower: :flower: :flower: !!!!!
 
Täällä ollut mitä kaunein kevätpäivä. Aurinko on paistellut reippaasti ja linnut laulanut...tosin asutaan aivan etelässä, niin ei ole myräkät paljoo haitannu =) Saisi sitä lunta kyllä mun puolesta tulla, niin olis lapsillakin kivempaa leikkiä tuolla ulkona, kun ravan ja sateen keskellä :(

Maidon tulosta, niin itselläni ei kyllä tippaakaan tule vaikka kuinka yrittää puristella :LOL: Mutta kunhan synnytys on ohi, niin sitten saa oikeen uida maitomeressä kun sitä tulee joka tuutin täydeltä. Olo on kuin lehmällä konsanaan :LOL: :LOL:
Mutta mikäs sen parempi kuin että on ja löytyy omaa maitoa sitten vauvalle kun sitä tarvitaan.

Piparminttu
 
Linea Negrasta miulla ei ole ollut yhdessäkään raskaudessa sitä ja luulen ettei nytkään tule.

Kommenteista miekin sain kuulla jos jonkunlaista ihmisiltä kun siavat tietää raskaudesta,tämä on mun neljäs raskaus mutta tulossa on nyt kolmas ja neljäs raskaus,kuului ihan kaikenlaista ja kaksi ihmistä kaveri piiristä on onnitellut ihan sydämmellisesti,ystävät olivat innoissaan ja perhe oli ja ei ollut innoissaan.

Oma vartalo: on vähän hakusessa tää oman vartalon hyväksyminen aina välillä,maha on kasvanu niin vauhdilla että olo on vähintäänkin kömpelö ja kaikkea pitäis tehä mutta kun kroppa ei anna periks ni se ärsyttää eniten ja ennen raskautta laihduin -25kg ja just totuin periaatteessa siihen laihaan itteeni ni se on jo meneen talven lumia mutta onnellinen olen näiden pienten tulosta ja siihen tolla laihdutuksella tähtäsinkin jotta raskautuisin ja hoidotkin tepsi vähän paremmin,kaiketi.

Sykkeistä viimeeksi oli kummallakin sykkeet 160 joten tiedä sitten kumpia sieltä on tulossa.

Mie vetäsin tossa hienot lipat pihalla kun hain puita ja piha jäässä joten ylimääräinen käyntihän siitä tuli mutta pienet voivat hyvin ja ovat vilkkaita,vähän kyllä säikäytti.

Vielä kaksi viikkoa rakenne ultraan ja huomenna neuvola =)

Oma olo on välillä aika kivulias kun vauvat hokas et äiskällä on tollanen kiva issias hermo jota voi rääkätä mennen tullen ja rakkoa on kiva pitää trampoliininä ja vessa kutsuu aika usein tätä äiteetä.

Tänään paisto niin komeesti aurinko mutta nyt on sellainen myräkkä että meinasin äsken jotta katto lähtee litomaan...

Joku tästä mein asuinpaikasta jotta varmaan ihana paikka asua ni kyllä tämä on ja nyt ostetaan loppu vuodesta anopin ja appiukon tila ni sitten saadaan myös niitä eläimiä,kanoja ja lampaita ja voidaan sitten ottaa se miehen haaveilema vahtikoirakin kun nyt ei voida vielä ottaa kun kuopus on sen verran allerginen niille.

Äitee ja tuplat 17+6
 
Maidon tulosta miultakin saunassa valuu ihan solkenaan ja oikeesti miuta pelottaa se kun lapset on syntynyt et jos sitä maitoa tulee yhtä paljon kuin aikasemmin ni miten saan nää pienet syötettyä ilman net ne tukehtuu...

Mukavaa ystävän päivää teille kaikille :flower: :heart:

Äitee taasen
 
asumisesta vuokralla asutaan 76 neliötä 3h+k+s rivitalossa joka on rakennettu 70 luvulla. Muutettiin joulukuun alussa 46 neliön kerrostalo asunnosta. että kyllä mahdutaan.

linea negrasta eipä ainakaan vielä näy mitään viivoja.

(.) minulla tuo pallean kohta vain kasvaa, kun kysyin sitä naeuvolassa täti sanoi että kohtu nostaa suolistoa ja vatsalaukkua tieltään ylöspäin. Muuten en tiedä koko raskaudesta mitään, ehkä vessassa saa käydä vähän useammin kuin ennen. Maanantaina kun olin miehen lääkärireissulla mukana käytiin kuuntelemassa neuvolan tätillä sydän ääniä (mies ei ollut vielä niitä kuullut aiemmin) syke sellaista 140 pintaan. Neuvolan täti on sitä mieltä että poika siellä on. Lapsivesipunktiön tuloksia tässä odotellaan, sieltähän se sulupuoli sitten selviää kun tulokset tulee. Nimet meillä on jo valmiina. Mitään tarvikkeita ei ole, hankitaan sitten kun tiedetään kumpi tulokas on. Tämä kun on meitin ensimmäinen ja luultavasti myös viimeinen niin hankitaan sitten vimpan päälle kun tiedetään.

opiskelut minullakin loppusuoralla toukokuussa pitäisi valmistua sairaanhoitajaksi, näin vanhoilla päivillään. No kerkeen valmistua ja lapsi kerkee syntyä just ennenkuin täytän 40 vuotta. Harjoittelua olisi vielä kuukausi ja sitten pariksi kuukaudeksi vielä töihin ennen äippälomaa.

HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE

anjamarita 17+1
 
Iltaa!

Juuri pari päivää sitten täällä harmittelin, että maha ei näy ollenkaan. Nyt se on sitten pullahtanut! :p Jee..Saanen nauttia vähän aikaa tästä, ennen kuin alan tuskailla, kun kengät eivät mene jalkaan jne.. :D

Maidon tulosta joku kyseli. Vielä ei tule, mutta uskoisin että tuossa parin kuukauden sisällä alkaa tiputella, ainakin esikoisen kohdalla näin oli. Kauhulla odottelen kyllä niitä ensimmäisiä imetysviikkoja, kun sitä maitoa on JOKA PAIKASSA..Ja näillä tisseillä, jotka on nyt varmaan kaksi kuppikokoa isommat kuin esikoisen odotusaikana, niin maitoa saattaa kyllä piisata.. :|

Ja Bubona taisi kysellä unista..Itsehän pari yötä taaksepäin synnytin, ja kun ensimmäinen oli tullut, kätilö sanoi että täällä on toinenkin. Synnytin kaiken lisäksi kotona. Aloin heti syöttämään vauvoja, ensin imettäen ja sitten pullon kanssa kun maito ei muka ollut vielä noussut. Samalla vauvat puhua pälpättivät kovasti ja osasivat heti kävelläkin. Juu..Että kyllä täällä ainakin ihmeellisiä unia nähdään.. :ashamed:

Mutta hyvät illan jatkot kaikille, ja hyvää huomista ystävänpäivää!

Pinuski ja kinkkumasu 18+6
 
Moips!

Meille tulee tyttö! On ollu maailman kivoimmat synttärit (täytin eilen 19). Just muutamaa päivää ennen aloin tuntemaan liikkeitä, maanantaina selvis että se hyvin odotettu tyttö sieltä luultavimmin tulee...! Nimeks tulee näillä näkymin Evelynn.

Kovaa se jo potkii... Pistää miettimään tätä meidän asuntotilannetta. Alettiin tuon poikaystävän kanssa hakea yhteistä asuntoa vasta kun raskaus varmistui. Sitä ennen oli niin huonot mahikset saada mitään, muutama hakemus oli vetämässä mutta kumpikaan ei jaksettu uskoa että sieltä mitään kuuluu ainakaan vuoteen. Nyt toivotaan hartaasti että joltain kaupungilta joku kämppä liikenis LA:han mennessä, mun yksiö kuten myös poikaystävänkin soveltuu kovin huonosti lapsen hoitoon ja yhdessä eloon! Muuttaminenkin olis helpointa kun olis vielä raskaana eikä tarttis miettiä missä kaikki vauvelin tarvikkeet ja vaatteet ja sängyt yms. ovat!

No, nyt nukkumaan. Hyviä öitä kaikille!
 
RouvaSumppisuu
Tuohon unigallupiin nopeasti: yhden synnytysunen olen jo nähnyt, olin rv.32 ja synnärillä valmiina. Kätilö vaan tuumas, että laitetaanpas oksitosiinit tippumaan, niin saadaan vauva syntymään ja minä siinä yritin selittää, että onko nyt ihan pakko kun viikkoja vaan noin vähän...Muutenkin tuntuu että nyt raskaana ollessa näen mitä oudoimpia unia, ei siinä vielä mitään, mutta kun kaikenmaailman exät ja vanhat ihastuksetkin niissä seikkailee :whistle: .
 
Huh huh.. Kylläpäs jännitti, kun 15min odottelin odotusaulassa et pääsen ultraan. Kaikki oli onneksi hyvin, vauva kasvaa normaalisti. Sukupuolen pyysin ilmoittamaan, jos näkee, mut ei luultavasti sit siitä saanut selvää ku ei veikannut/sanonut sukupuolta. No, onpahan sit jotain jännitettävää vielä! :)

Linea negraa ei vielä ainakaan näy. Esikoiselta se oli ja ylsi navan yläpuolelle asti.. en vaan muista, et missä vaiheessa raskautta se tuli.

Pitää nyt lähteä unta yrittämään.. Öitä!

NiiVe ja pikkuinen 19+2
 

Yhteistyössä