Tervetuloa
musikka ja muut uudet tulevat heinämammat :flower: ! Mukavaa, kun on näin paljon jutustelijoita =) .
Midsummer, minä tosiaan päivittelen tuota etusivun listaa, ilmoittelepas laskettu aika ja muita tietoja niin lisään sinutkin.
Pörrö ainakin mietiskeli
4D -ultraa ja oli muistaakseni menossakin. Täällä mietittiin kanssa ja nyt on aika sitten varattuna...vasta pääsiäisen jälkeen tosin, silloin viikkoja 25+. Saattaa olla, että tämä on meidän viimeinen raskaus (ainakin vähään aikaan) ja halusin kokea tuonkin.
Sykkeet ja sukupuoli: Meillä neuvolaterkka oli lähes satavarma esikoisen kohdalla, että poika on tulossa, sykkeet jatkuvasti 140 tienoilla. Ja vatsakin oli tässä edessä, takaa katsottuna ei varmaan edes huomannut, että olin raskaana. No, tyttö tuli. Nyt taas sykkeet olleet 140 luokkaa ja tosiaan poikaa on ultrassa veikkailtu. Eli mä en noihin sykkeisiin/vatsanmuotoihin hirveesti usko.
Asuminen: Me asutaan 5h+k omakotitalossa. Pari vuotta sitten ostettiin ja ollaan rempattu aika paljon. Pihatyöt on tosiaan vielä vähän kesken...
Nimistä: Mun mielestä tytölle olisi paljon helpompi keksiä nimi kuin pojalle. Tykkään aika perinteisistä pehmeistä suomalaisista nimistä, onneksi myös miehellä on suunnilleen samanlainen maku nimien suhteen. Esikoiselle meillä oli nimi "valmiina" jo ennen syntymää, mutta niin se vaan vaihtui kun nähtiin tulokas ja jokin aika nimiä pyöriteltiin.
Ulkonäköasiat: Aina on parempia ja huonompia päiviä, mutta pääpiirteissään oon ihan tyytyväinen. Kroppa toipui ekasta raskaudesta aika nopsaan eikä mitään arpia tms jäänyt vaikka masu taisi venyä ihan äärimmilleen...Nyt vähän mietityttää kun tää toinen raskaus tuli aika pian ekan jälkeen, että miten kroppa mahtaa reagoida. Mutta yleisesti ottaen en jaksa hirveesti stressata ulkonäköjutuista (niinkuin nuorempana), oon tällanen kuin oon ja hyvä niin =) .
maggie 71: Mun kaverilla on 5. lapsen laskettu aika elokuussa ja myös hän on saanut kyllä kuulla aika negatiivistakin kommenttia sukulaisilta/tutuilta ja ihan suht ulkopuolisiltakin esim. työkavereilta. Aika monen ensireaktiot oli olleet aika mielenkiintoisia
. Jotkut ihmiset ei vaan näytä tajuavan, että jokainen tekee omat päätöksensä ja haluaa vaikka sen suurperheen ihan tietoisesti. En tiedä voiko tätä rinnastaa, mutta esim. meillä kun lasten ikäeroksi tulee 1v6kk, niin oon saanut kuulla esim. joidenkin työkavereiden ihmetelleen, että mahtoiko olla tämä raskaus vahinko
. Miten niiden päähän saisi iskostettua, että jotkut haluaa lapset pienellä ikäerolla tai jotkut vaikka sen suurperheen...kun ei kaikki ole samasta puusta veistettyjä.
Lumi-Marjalle vielä suuri :hug:, olet läpikäynyt ja -käymässä varmasti yhtä elämäsi raskainta asiaa. Voimia siihen!
Sumppis ja poju? 19+3