HEINÄMAMMAT 2008 ~helmikuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Lämpimiä ajatuksia Lumi-Marjan perheelle!

Tänään mieltä täyttää oma elokuinen keskenmeno...Tänään piti olla esikoisemme laskettuaika... Onneksi masuvauva antaa uskoa tulevaisuuteen.

Asumisesta: Me asustellaan n. 30 m2 omassa kaksiossa :))) miehen ja kahden koiran kanssa. Toistaisesti hyvin ollaan mahduttu, mutta vauvan syntyessä tilaa on saatava lisää. Isompaa asuntoa ollaan jo hieman katsasteltu.

Ensiviikolla on rakenneultra, jänskättää!!

 
Kyllä itku tuli kun Lumi-Marjan kirjoituksia luin...

Tuosta asumisesta sen verran että vielä muutama viikko asustetaan 60 neliön kerrostalokaksiossa, ylimmässä kerroksessa (ei hissiä ). Mutta muuttoa kovasti ollaan tekemässä kauemmaksi keskustasta; Ostettiin vanha 50-luvun omakotitalo 25km päästä josta lähimpään kauppaankin on se 20km. Tilaa kyllä tuolla metsänkeskellä on sitten temmeltää ;) ja asuintilaakin tulee vähän lisää.

Tosiaan joku kyseli tuosta mahasta...

Ja kuvan ottamisesta on jo noin viikko :p

Eilen illalla/yöllä/nyt aamulla ei voi mitenkään erehtyä etteikö nää muksautukset olis potkuja, semmosta sarjaa tulee että :LOL:... Eilen tunsin ite jo mahan päälle potkuja, mutta kun tuo mies ehti saada kätensä siihen, se loppui...

~Bubona 19+4~
 
Hei taas:)
Mikä tuo kirjekuori tuossa nimimerkin perässä on...? :ashamed: Ja miten saa nimen siihen listaan millon on laskettu aika? Tietämätön minä...heh.
Täällä on nyt viikkoja täynnä 17+4. Eilen tuntui ekat hennot liikkeet ihan alavatsassa. Mukavaa oli, alkaa tuntua todemmalta. Mahakin alkaa paisua jännästi ja kai kohtapuoliin jo tulee sovitettua mammahousujakin.
:)
 
Tuo kirjekuori... niin sitä klikkaamalla voi lähettää yksityisviestin toiselle käyttäjälle :D
Nimen ja lasketun ajan yms. sai listaan kunhan sumppis päivittelee sitä. Kannattaa lihavoituna tänne laittaa pyyntö jossa laskettu aika, synnäri ja monesko tulossa, kun tekstiä kuitenkin tulee eikä kaikkia välttis kerkee lukee. :)
Täällä on jo mammapöksyt ollu käytössä jokusen hetken, tuntuu nii mukavalta eikä paina mistään. Tosin vyöstä en oo vielä halunnu luopua kun 1 reikä siinä olis vielä jäljellä ;)
Nyt pitäis kohta ettiä tukivyö jos se auttais noihin liitoskipuihin ja sitten jotain tunikamallisia paitoja...
 
Lumi-Marjalle ja koko perheelle kovasti voimia, lämpimia ajatuksia ja :hug: :'(

Asumisesta me asutaan vielä tämä viikko 48m2 kaksiossa, hissittömän talon kolmannessa kerroksessa. Tuo portaitten nousu alkaa kyllä olemaan tuon meidän poitsun kans jo melko tuskaa, kun harvemmin jaksaa ne ite nousta. Lauantaina siis muutetaan luhtitalon alakertaan kolmioon, jossa neliöitä "huimat" 76. Kaupungin laitamilla on tuo uusi asunto, keskustaan 5-6km, mutta läheltä löytyy iso marketti ja muu tarpeellinen.

Suhtautuminen omaan ulkonäköön vaihtelee. Välillä oon tosi tyytyväinen kaikkeen, mutta seuraavana päivänä voi kaikki taas tympiä. Esikoiselta jäi muutama kilo pyörimään ja toivon että tämän toisen jälkeen saisin ylimääräset kilot nopeemmin pois. Löysää nahkaa esikoiselta onneks jäi tosi vähän, vaikka maha melko valtavaks kasvoki ja arvetki oli tosi pieniä ja vähäsiä. Toivottavasti tässä raskaudessa oon yhtä onnekas!

Meillä muuten isännys tunsi ekat potkut muutama ilta sitten! Oli kyllä yhtä hymyä sen jälkeen :D Muutenki nyt on muutamana päivänä tuntu liikkeitä useemmin päivässä. Joten jospa sitten perjantain ultrassa olis kaikki hyvin. Seuraava neuvola mulla on vasta tämän kuun lopssa, 28. päivä. Mikä vähän ihmetytti kun edellinen oli jo 10.1. Ja muutenki oon vasta kaks kertaa tässä raskaudessa käyny neuvolassa. Vaikka ei kait siinä muuta kun olis vaan kiva kuulla sitä sydämmen jytkettä ja varmistua aina välillä että kaikki ok =)

Niin ja Nasuliinille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Onneks vuodon syy selvis.

Mutta nyt nauttimaan päiväkahvia ennen kun poitsu herää päikkäreiltä-

Niin muuten, katoin tuossa sen Meille tuli vauva (kyllä vaan, täälläkin seurataan sitä ahkerasti! :D ) Mietin vaan, että eikö Kanadassa anneta sinivaloo bilirupiinien tasaamiseks, kun sai vaan ohjeeks imettää parin tunnin välein ja pääsivät kotiin. Siinä sitten vaan seurailet tilannetta itekseks kotona ja koko ajan mietit onko se vauva nyt keltanen vai ei!

Mutta nyt kahvinkeittoon.

Änkkäpöö ja Toivoilona 17+6
 
Lumi-Marja :hug: Voimia kovasti teille! Tuntuu niin kamalan pahalta...

Joku kyseli asumisesta: Asutaan omakotitalossa vm. 1974, asuttu tässä jo kaksi vuotta ja remonttia häärätty pikkuhiljaa. Neliöitä 120m2, tontin ala 1030m2 ja huoneita 6+keittiö (ja khh). Vanha talo siis.

Veikkauksia satelee sukupuolesta ja kaikki ovat yksimielisesti olleet sitä mieltä että mun mahassa köllii tyttö. Vatsa on nyt jo niin suuri, että sen huomaa kyllä vauvamahaksi ja on sen muotoinen että itsekkin tyttöä epäilen.
kampaajalla kävin tänään ja hänkin jo varovasti kysäisi että odotanko vauvaa. Pakko siis alkaa uskomaan että kyllä se maha voi todella näyttää jo tältä vaikka viikkoa vasta 16+4:)
Rakenneultran varasin tänään ja sain ajan 3.3, jännää!

Oikein paljon onnea vielä kaikille mukavia ultrakuulumisia saaneille!!

tannuli 16+4
 
Lumi-marjalle ja hänen perheelle osanottoni. :'( :hug: On sitä niin vaikea ymmärtää että näin voi käydä. Tippa linssissä olen lukenut kuulumiset. Kovasti voimia perheelle ja paljon enkeleitä pienokaisen matkaan. :hug:

Kiva saada tänne uusia mammoja lisää =)
sitten vähän omaa napaa.. Tänään oli neuvola ja kyllä meinasin itkuun purskahtaa kun sädänääniä ei meinattu saada ollenkaan kuuluviin. Aluksi olin kovin toiveikas ja ajattelin vain et kyllä ne kohta sieltä kuuluu, mutta sitten kun neuvolatäti pyysi toisenkin hoitajan etsimään niin meinas kyllä tulla jo paniikki. Onneksi ne sit kuitenkin löytyivät :heart: kyllä oli suuri helpotus. Ja aina se on yhtä ihmeellistä niitä kuulla. Syke oli vaan 133, kun taas esikoisella oli aina päälle 150 ja tyttö. Eli olisko tässä pieni merkki siitä et poika saattaa tulla? Kaikki kyllä veikkaavat tyttöä, en tiedä minkä perusteella.. Itse en osaa veikkailla ollenkaan. Rakenneultra olis 4.3 joten siihen vielä aikaa.. Eikä varmaan kysytä sukupuolta kun esikosta kysyttiin. Haluan kokea kummatkin. =) Hb mulla oli laskenut taas alle 90.. Viime raskaudesta ei edes lääkkeet sitä tarpeeksi korkealle nostanut, nyt antoivat lähetteen verikokeisiin ja niistä sit selvitellään et mitä tehdään. Saan taas varmaan reseptilääkkeet siihen.. Ja niistä menee ihan sekaisin maha. No ei pidä vielä etukäteen ruveta valittamaan..

Asumisesta: Me asutaan kerrostalossa 80 neliöö.. Vielä hyvin tilaa, mutta ahtaaksi alkaa käymään kun vauva syntyy.. ollaan kyllä katseltu omakotitaloja mutta vielä ei ole löytynyt mieleistä.. Ei siis oteta siitä mitään ressiä.. :( :(
Nyt tekemään jotain evästä ja sen jälkeen hieman ulkoileen.. Hyvää päivän jatkoa kaikille heinämammoille!!
Paveli & asukki 17+2
 
Lumi-Marjalle :hug: :'(

Asumisesta: Asutaan hissillisessä luhtitalossa, 3.kerroksessa. Neliöitä on 63, tupakeittiö, 2makuuhuonetta. Talo valmistunut 2004 ja todella rauhallisella paikalla. Keskustaan 3km. Muutettiin Tammikuun alussa tähän asuntoon ja sit vasta muutetaan pois, kun on aika oman asunnon, ehkä ensi vuoden puolella :)

Ulkonäön suhteen on huonoja ja hyviä päiviä. Välillä raskausarvet häiritsee mahassa, välillä niitä ei edes muista/huomaa. Välillä tissit tuntuu roikkuvilta ja liian pieniltä, mut nyt parin viikon aikana ne on ehkä vähän saanet täytettä :) Pituutta löytyy 173cm ja paino ennen tätä raskautta 56kg ja viime neuvolassa 53kg. Paino ihan ok vaikkakin loppuraskaudessa kiloja on luultavasti taas n.15kg enemmän |O . Mut pitää yrittää tyytyä siihen et edes joka toinen päivä hyväksyy itsensä sellaisena kuin on :D

Huomenna ois iltapäivällä rakenneultra! JÄNNITTÄÄ!! Palaan huomennan illalla kertoman kuulumiset sieltä!

NiiVe ja pikkuinen 19+1 :heart:
 
:hug: Lumi-Marjalle ja perheelle osanottoni enkelinne poismenosta.

Täällä flunssaa podetaan nyt itse, kun sain kaikki lapset hoidettua kuntoon :(

Asumisesta. Me asutaan maalla vanhassa rintamiestalossa, jota ollaan laajennettu ja remontoitu viitisen vuotta eli käytännössä kaikki on rakennettu uudestaan. Paikka on niin ihana, että haaveiltiin tästä jo monta vuotta. Lopulta mieheni mummo suostui myymään talon meille.

Oma napa. Vauva liikkuu päivä päivältä enemmän ja eilen kävin kaverilta hakemassa laatikollisen mammavaatteita, kun farkut alkoivat olla aika piukeet :p .

Olikos täällä muita viidettä odottavia? Kyselisin vaan, että onko vauvauutine herättäny enemmän osanottoja kuin onnitteluja. Oon huomannu meinaan, että osa unohtaa onnitella. Sen sijaan oletetaan, että on käynyt vahinko ja voivotellaan :kieh: Meidän nuorimmaisen "vauvakerho" kokoontui ennen tiiviisti, mutta nyt on vaan kuulumiset harventunu spostistakin, kun kerroin raskausuutisen. Viimeksi olisin uskonu näiden itsekin vasta vuosi sitten synnyttävien kääntävän selkänsä :'( Mikä kumma siinä on, että viidennen lapsen saaminen ei ympäristön mielestä ole yhtä hieno juttu kuin vaikka toisen?
Ja kun kerron meidän mieheni kanssa olevan tosi onnellisia tästä vauvasta, niin sitä ei tunnuta uskovan. Eikö me sitten saada olla onnellisia suurperheellisiä?

Joo, sori kun tuli purkauduttua. Alkaa vaan juttukaverit tän asian tiimoilta olla vähissä, eikä aina jaksais miehellekkään tilittää...

Jaksuja kaikille!

Maggie71 & rinsessa 16+4
 
Maggie: Ompa kurjaa ettei ihmiset onnittele. :( Mitä se niiltä on pois, että teille tulee lapsi? Luulis, että vois oll ailoinen toisen puolesta, vaikkei itse haluaisikaan niin montaa lasta. Eihän kukaan oo käskeny kaikkien olla samanlaisia. Toivottavasti jotkut lähipiiristä kuitenkin olis iloisia. :hug:

Asumisesta: Me asutaan vielä pari viikkoa 51,5 neliön kaksiossa, mutta muutto 80 neliön kolmioon on tiedossa. =) Jonkun mielestä kolmio voi tuntua pieneltä, mutta on se aika juhlaa saada melkein 30 neliötä lisää. Sitä varmaan aina tottuu siihen omaan tilanteeseensa. Uusi koti on kerrostalon 1. kerroksessa. Hissiä ei ole joten ihan hyvä, että portaita on vaan puolen kerroksen verran. Omakotitalo ois tietysti ollu aika unelma tai edes rivitalo, mutta sen aika tulee sitten joskus ku meillä on siihen varaa. En kauheasti uskalla kantaa mitään muutossa, ku supistuksia on välillä ollu.

Pingu potkii joka päivä ja paljon =) Oon nyt yli kuukauden kuitenki potkut tuntenu ja nyt ne alkaa oleen mukavan napakoita ja niitä tuntee pitkin päivää. Tosi mukavaa. Pahoinvointi on hieman hellittäny ja on ollu ihan taivaallista syödä tuoreita hedelmiä ja vihanneksia pitkästä aikaa. Mikään ei oo varmaan ikinä maistunu niin hyvältä ku appelsiini ja tomaatit! Kyllä sitä tulee vähän tunkkanen olo ku syö kauan vaan puuroa ja muuta keitettyä. Masu alkaa näkymään yhä selkeämmin. Nyt ihmiset on alkaneet jo kysellä että tuleeko meille vauva. Ihan kiva että se näkyy, eikä näytä vaan pulleudelta. Paidat on alkanu rullautuun mahan päältä pois ja raskauspaitoja kävin ostaan Hennesiltä viime viikonloppuna. Oli kyllä mahtava ku siellä oli sellanen loppuale, niin suurin osa alemammavaatteista makso vitosen. Sain sitten 35 eurolla 7 uutta vaatetta! Piristi kyllä kivasti mieltä ku ei tarvi pitää samoja ihan koko aikaa. Torstaina tuleekin jo puoliväli vastaan, että eipä se mikään ihmekkään ole, että masu jo pyöristyy.

Viola ja Pingu 19+5
 
Helmikuun pakkasia odotellessa...

Täällä on keskusteltu asumisesta. Me olemme muuttamassa viikonloppuna vuokrakaksiosta (36neliötä ) omaan rivitalokolmioon (78neliötä ), eli mukavasti tila tuplaantuu, mutta niin tuplaantuvat asukkaatkin. :LOL: Saa nähdä miten muutto sujuu, kun en saisi mitään kantaa supistusten takia.

Maha kasvaa täälläkin. Pakko laittaa tän päivän kuva, kun alkoi uusi viikkokin. Eli tässä maha mallia 19+0
Kyllä ihmiset alkavat jo huomaamaan, että vauva siellä mahassa on eikä sulattamattomat joulusuklaat.

Moni on jo ollut rakenneultrassa ja muutamia poika- ja tyttölupauksiakin on sadellut. Onnittelut niistä. Itsellä on ultra edessä ensi viikolla ja kovasti jännittää...

Nyt viemään koiria ulos!

Muoks. Lumi-Marjalle perheineen iso :hug: ja voimia raskaisiin aikoihin.

SatuKa ja Tiuhti&Viuhti 19+0
 
Mahtuuko mukaan? Taalla yksi heinamaha ilmoittautuu. La 21.7. ja kolmas lapsi, sairaalaa ei vissiin kannata mukaan laittaa kun ulkomailla asutaan. Mutta kai palstalla saa vertaistukea asuinpaikasta riippumatta? Niin, ikaa on 37v.
 
RouvaSumppisuu
Tervetuloa musikka ja muut uudet tulevat heinämammat :flower: ! Mukavaa, kun on näin paljon jutustelijoita =) . Midsummer, minä tosiaan päivittelen tuota etusivun listaa, ilmoittelepas laskettu aika ja muita tietoja niin lisään sinutkin.

Pörrö
ainakin mietiskeli 4D -ultraa ja oli muistaakseni menossakin. Täällä mietittiin kanssa ja nyt on aika sitten varattuna...vasta pääsiäisen jälkeen tosin, silloin viikkoja 25+. Saattaa olla, että tämä on meidän viimeinen raskaus (ainakin vähään aikaan) ja halusin kokea tuonkin.

Sykkeet ja sukupuoli: Meillä neuvolaterkka oli lähes satavarma esikoisen kohdalla, että poika on tulossa, sykkeet jatkuvasti 140 tienoilla. Ja vatsakin oli tässä edessä, takaa katsottuna ei varmaan edes huomannut, että olin raskaana. No, tyttö tuli. Nyt taas sykkeet olleet 140 luokkaa ja tosiaan poikaa on ultrassa veikkailtu. Eli mä en noihin sykkeisiin/vatsanmuotoihin hirveesti usko.

Asuminen: Me asutaan 5h+k omakotitalossa. Pari vuotta sitten ostettiin ja ollaan rempattu aika paljon. Pihatyöt on tosiaan vielä vähän kesken...

Nimistä: Mun mielestä tytölle olisi paljon helpompi keksiä nimi kuin pojalle. Tykkään aika perinteisistä pehmeistä suomalaisista nimistä, onneksi myös miehellä on suunnilleen samanlainen maku nimien suhteen. Esikoiselle meillä oli nimi "valmiina" jo ennen syntymää, mutta niin se vaan vaihtui kun nähtiin tulokas ja jokin aika nimiä pyöriteltiin.

Ulkonäköasiat: Aina on parempia ja huonompia päiviä, mutta pääpiirteissään oon ihan tyytyväinen. Kroppa toipui ekasta raskaudesta aika nopsaan eikä mitään arpia tms jäänyt vaikka masu taisi venyä ihan äärimmilleen...Nyt vähän mietityttää kun tää toinen raskaus tuli aika pian ekan jälkeen, että miten kroppa mahtaa reagoida. Mutta yleisesti ottaen en jaksa hirveesti stressata ulkonäköjutuista (niinkuin nuorempana), oon tällanen kuin oon ja hyvä niin =) .

maggie 71: Mun kaverilla on 5. lapsen laskettu aika elokuussa ja myös hän on saanut kyllä kuulla aika negatiivistakin kommenttia sukulaisilta/tutuilta ja ihan suht ulkopuolisiltakin esim. työkavereilta. Aika monen ensireaktiot oli olleet aika mielenkiintoisia :( . Jotkut ihmiset ei vaan näytä tajuavan, että jokainen tekee omat päätöksensä ja haluaa vaikka sen suurperheen ihan tietoisesti. En tiedä voiko tätä rinnastaa, mutta esim. meillä kun lasten ikäeroksi tulee 1v6kk, niin oon saanut kuulla esim. joidenkin työkavereiden ihmetelleen, että mahtoiko olla tämä raskaus vahinko :eek: . Miten niiden päähän saisi iskostettua, että jotkut haluaa lapset pienellä ikäerolla tai jotkut vaikka sen suurperheen...kun ei kaikki ole samasta puusta veistettyjä.

Lumi-Marjalle vielä suuri :hug:, olet läpikäynyt ja -käymässä varmasti yhtä elämäsi raskainta asiaa. Voimia siihen!

Sumppis ja poju? 19+3
 
[/b]Rouva Sumppisuu Kun taas päivittelet, lisäätkä minutkin listaan? :) Ei sillä kyllä niin väliä ole mutta kuitenkin.. :) Eli ikää minulla 23v, laskettu aika 10.7, tämä on meidän kakkonen ja synnäri olisi LKS.

Juu. Krissielle kiitos vinkistä/kommentista noista parvekevaunuista. Mies on kyllä sitä mieltä, että ei me niitä tarvita, mutta haluaisin kyllä nukuttaa vauvan ulkona, esikoisenkin kanssa se oli niin yksinkertaista.. Jos vauva onkin hyvä nukkuja, niin ei tekisi mieli tarpoa ulkona jotain neljää tuntia putkeen, tai toisaalta herättää vauvaa kesken unien..

Ulkonäköasioista..Nyt raskauduttuani olen ollut itseeni ihan tyytyväinen, vähän tyyliin "mitä isompi maha, sitä ihanampi". On myös ollut ihan kiva huomata, että rinnat taas kasvavat ja muutenkin. Pärstä ei välttämättä aina niin miellytä, mutta en jaksa hirveästi välittää, kun on tärkeämpiäkin asioita mietittävänä.. =) En tosiaan muutenkaan ole sellaista ulkonäöstä "turhantarkkaa" tyyppiä..

Sukupuolijutuista vielä sen verran, että meillä esikoista odottaessa maha oli ns. poikamaha, siis edessä ja kapea, mutta tyttö sieltä tuli. Muutenkin oli ihan poikaolo, kunnes saatiin silloin lapsivesipunktiossa tietää, että tyttö on tulossa. Sitä oli aluksi vaikea käsittää! ;) Onko muuten kellään tullut ns. Linea negra jo näkyviin? Täällä ei vielä näy, mutta mietin vain..Esikoisella se ilmestyi, ja jatkui napaan asti..Eikös tuota viivaakin ole pidetty jonain merkkinä sukupuolesta?

Bubonan ja SatuKan masukuvista vielä, että kyllä ne jo tosiaan näkyy! Ihania kuvia! :heart:

Pinuski ja kinkkumasu 18+5

Hyvää yötä! :wave:
 

Lumi-Marjalle! oikein paljon jaksamisia, ja tsemiä. Tuntuu todella pahalta teidän perheen puolesta.

Nyt ei sitten enään kauaa pysty salaamaan/peittelemään raskauttani. Viime viikon maanantaina pullahti masu esiin, ja viikkoja vasta 15. Esikosta masuni alkoi näkymään vasta viidenkuukauden paikkeilla. Ehkäpä masuni on niin löystynyt. Liikkeitä en ole tuntenut. Toinen neuvolakin vasta kahden viikon päästä,sitä odotellessa.

viime raskaudestani ei tullut yhtään raskausarpia, ja kaikki kilot lähtivät muutamassa kuukaudessa.
Joten ulkonäkööni olen tyytyväinen. Ei se miettimällä, tai tyytymättömyydellä parane.

Asutaan omakotitalossa viisihuonetta,kt,khh,kaksi kylppäriä, ja hehtaarin tontti.

Minustakin tytölle on helpompi miettiä nimiä, kuin pojalle. viimeksikin nimen miettimiseen meni 2,5kk.
Tuskimpa meidän sukuun saadaan tyttövauvoja, niin poika voittoista. Samapa tuo kumpi tulee, kunhan on vain terve.

 
Mulla ei liikkeet kyllä vielä juuri tunnu, esikoinen kun on tulossa. Ja mahaakaan ei näy, koska olen aika pullea muutenkin. Eli olo ei ole yhtään sellainen että olisin raskaana. Mulle voisi lisätä kanssa tietoja:
ikä 29v. esikoinen ja synnäri NKL.
 
Huomenta kaikille!!!

Odottelen tässä neuvolan alkua, niin vois aikansa kuluksi jotain raapustella...

Me asutaan vuokralla pien kerrostalon alakerrassa. 3h+k+s+piha ja neliöita 74,5. omaakin olis tarkotus alkaa katsella jahka minä lähden lasten jälkeen töihin. Espoossa asutaan, mutta täällä pohjoispuolella, eli omakotitaloja ja rivitaloja on paljon ympärillä. Kyläkauppaan on matkaa n.500m ja pieni valtsu löytyy 4km päästä, mutta jos isompaan kauppaan haluaa, niin bussilla tai autolla täytyy liikkeelle läheä. Koulu ja neuvola ovat ihan vieressä ja paljon lapsiperheitä asuu tällä alueella, eli aika rauhallista on :)

Ulkonäkö jutuista oli puhetta. mä en niistä paljon jaksa stressata. Mulle riittää, että kelpaan miehelleni ja jos en kelpaa, niin saa mennä pois. Onneks kuitenkin sekin on lihonnut melkeen 30 kiloo meidän tapaamisen jälkeen, joten ei sekään enää niin timmissä kunnossa ole kun ennen. Mutta ah, niin rakas mies kuitenkin :heart: . Itteä lähinnä naurattaa nää riipparit, mitä jäi muistoks esikon raskaudesta (muuta siitä ei sitten jäänytkään, kun masu oli tosi pieni niin arpia ei tullut ja raskauden jälkeen olin 10kg kevyempi kun ennen raskautta) Mutta siis ihan tyytyväinen olen itseeni, vaikka ei niin treenattu ja timmi tämä kroppa olekkaan ja tukkakin välillä sojottaa mihin sattuu.

Mutta nyt täytyy lähteä esikkoa herättelemään :wave:

Nelly ja iitu 17+4??
 
Huomenia meidänkin puolesta!

Täällä ollaan edelleen tai oikeastaan jälleen flunssan kourissa.... Eipä ole hauskaa kun saa nukkua istuma-asennossa ja nuorempi kitisee yöt. No isompi tietysti heräilee ja huutaa hiljaisuutta, kun ei saa nukkua rauhassa :ashamed:


Asumisesta Me asutaa vanhassa hirsitalossa, noin 1890-luvula rakennetussa, ja tätä ollaan entisöity/rakenettu uudstaan. Nyt on käytössä kaksi makuuhuonetta, noin 15 neliöö per huone, keittiö lisää noin 15 neliöö ja iso eteinen sellaiset 20 neliöö. Ja nyt on olohuone rempan alla, sinne tulee noin 60 neliöö lisää. Sitten on missä juosta :p Ainakin nuilla lapsukaisilla. Ja tarkoitus olisi "ristiäisiin" mennessä saada valmiiksi... Ihan kaikki joudutaan repimään auki ja laittaan uusiksi...

Masu kasvaa täällä myös kovaa vauhtia ja paino sen mukaan myös... Liikkeitä en oikeastaan hirmuisasti tunne, joitakin pieniä perhosen liikkeitä. Toivotaan et Juuliksella kuitenkin kaikki hyvin.

Tänään olisi pojan viralliset 4v syttärit ja huomenna olisi liuta lapsukaisa vanhempineen leikkimään tulossa, ei auta kuin pullien ja kakkujen leivontaan :whistle: Onneksi leipominen on ihan hauskaa!

Kaikille hyvää pikkulauantaita, voikaapa hyvin :wave:

Jisse ja Juulis rv 18?
 
Pinuski84: Korjatkaa jos olen väärässä, mutta minulla tuo Linea negra-viiva tuli näkyviin ekassa raskaudessa jo alle rv 10, käsitykseni mukaan sen olisi siis pitänyt tulla jo jos on tullakseen. Ja siis itselleni ei sitä tässä raskaudessa ole ilmestynyt ja esikoinen on tyttö myös minulla! Ja jännityksellä odottelen, että kumpi sieltä nyt tulee...
 

Yhteistyössä