HEINÄMAMMAT 2008 ~helmikuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
RouvaSumppisuu
Alkuperäinen kirjoittaja Piparminttu75:
Kiitoksia kovasti RouvaSumppisuu :) Oletkos itse jo käynnyt rakenneultrassa tarkistamassa kumpi tulee, vai äidinvaistollako tiiät sen olevan pieni poika? ;)

Kävin vuodon takia ultrassa rv. 17 ja silloin gyne veikkasi poikaa. Rakenneultrassa vauveli piti haarojenvälinsä niin hyvin piilossa, vaikka katsottiin myös 4D:llä, että ei saatu asialle varmistusta. Seuraava ultra on rv. 28 ja haluaisin kyllä saada vielä varmistuksen, vaikka toissijainen asia tuo sukupuoli onkin. Ihan vielä en ole uskaltanut vaaleansinisiä ihanuuksia ostella...meillä kun on esikoisen jäljiltä aika vaaleanpunavoittoista tuo vaatearsenaali =) .
 
Hei! Vieläkös tänne mahtuu? Olen lueskellut teidän kuulumisia täällä aina silloin tällöin, ja nyt sain vihdoin aikaiseksi kirjoitella itsekin.
Meille on tulossa toinen lapsi, laskettu aika on 10.7, eli nyt viikkoja on kai 18+2? Esikoinen, tyttö, täytti tuossa jokin aika sitten 2v.

Eilen käväisin neuvolassa, huolestuin, kun potkuja ei ollut tuntunut pariin päivään. Siellä oli joku sijainen, ja innoissaan halusi sitten ultratakin sellaisella vanhalla laitteella. Minä en tietenkään vastustellut, ja sielläpä sitten näkyikin pienen sydämen syke, selkäranka, kantapäät ja ja ja!!!=) Ihanaa! Myös sydänäänet kuunneltiin, ja sellaista 148 näytti syke. :heart:

Mutta tällaista näin ensimmäisellä kerralla. Kiva "ryhmäytyä" tällä tavalla ja päästä jakamaan tuntemuksia.. =)
 
Tervetuloa joukkoon Pinuski-84!

Sama juttu täällä Sumppis, minäkin haluaisin juuri siksi tietää kumpi on tulossa, kun noita ihanaakin ihanampia pikku-mekkoja on aika paljon kertynyt, niin olisi kiva tietää tarvitseeko niistä luopua.
 
Tervetuloa vaan kaikille uusille!

Onnittelut hyvistä rakenneultrakuulumisista niitä saaneille. Itselläni se on ensi viikolla, enkä malttaisi enään millään odottaa =) Toivottavasti kaikki saadaan hyviä uutisia.

Täällä vauva on nyt parina päivänä saanut kovasti voimaa potkuihin =) Nyt liikkeitä tuntuu selkeämmin ja useammin. On se vaan aina niin ihanaa tuntea pienen ihmisen liikkeet sisällään, ei tähän kyllästy näköjään koskaan :D

Popo 19+0
 
Ehkä sitä nyt uskaltaa tulla takasin palstalle, kun rv 19+1, tunnustelin pieniä potukuja eilen illalla, ei ole ollut verenvuotoa, ekassa ultrassa kaikkia mainiosti, kaikki testit ja kokeet olleet ihan negatiivisa ja positiivisia tarvittaessa.

Eli km 22.09.2007, mutta onneks plussas heti uudestaan ilman välikiertoa, nyt uus LA 04.07.2008! Vatsa jo pyöristynyt mukavasti ja mammapöksyt on mukavia :)

Rakenneultra maanantaina, jännittää vähän, mietin edelleenki saadaanko tietää sukupuolta. En haluais haluta tietää mut haluunpa kummiski. Tyttöä odottelen, perhepiirissä syntyny kahden vuoden sisään 3 poikaa, joten ihan vaihtelun vuoks.

Eka supistus tuli eilen, tuleva isä meinas saada sydärin ja soittaa ambulanssin! No ei ihan, mutta melkein. Sain siinä aikani selitellä ettei se mitään vaarallista ole, niitä harjoittteluita nyt vaan tulee välillä, eikä se ollu sen syytä tms! Hellyyttävää...

Painoa mulla ei oo kertyny vielä yhtään, painan varmaan vieläkin puolisen kiloa vähemmän kun ennen raskautta, aamupahoinvointi aikoina se nimittäin putos pari kiloa. Nyt sitä kyl pitäis alkaa kertyilee, ku pikku hiljaa se pötkylä siellä alkaa istukkoineen ja vesineen jotain painaa...

Heh, viime neuvolakerralla oli pieni yllätys! Luulin olevani A+ veriryhmältäni, äiti aina sanonut niin, mutta olenkin harvinaisuus! AB-! Jotenkin hienoa olla erikoinen! Toivotaan vaa ettei tuosta miinuksesta aiheudu mitään ongelmia, mutta ihan hyvältä viimeks näytti ja olo on luottavainen.

Neuvolatäti oli kyllä ihan oikeassa. Nyt on aika nauttia tästä odottelusta... Aamupahoinvointi ohi, km:n riskit hyvinhyvin pienet, mutta oon vielä tarpeeks pieni että saan nukuttua miten haluan, seksi onnistuu kuten ennenki, enkä jännitä. Nyt vois vähän kellua!

Toivon samanlaisia fiiliksiä muillekin!
 
Hei taasen!
Tuli mieleen, että jos joku päivittelee tuota listaa ja haluaa minut sinne lisätä, niin edellisiin tietoihin lisäystä vielä, että sairaala on LKS. Huomasin, että siinä lähipäivinä oli myös muita samassa paikassa synnyttäviä, olisipa hauskaa päätyä sinne yhtä aikaa! =)


Täällä odotellaan jo huomista neuvolaa, vaikka juuri perjantaina kävinkin niitä sydänääniä kuuntelemassa. Rakenneultra on vasta 29.päivä, ja sitä jo kovasti odotellaan, meillä kun tuo np-ultra jätettiin välistä tälläkin kertaa. Syy ei kylläkään ole mitenkään periaatteellinen, olimme vain pitkällä reissulla joulun aikaan, kun tuo ultraus olisi pitänyt tehdä..Onko muita np-ultran skipanneita? Olette saattaneet asiasta jo aiemminkin keskustella, mutta kuitenkin..

Minäkin olen muuten huomannut, että alkaa elämä alkuaikojen pahoinvoinnin ja väsymyksen jälkeen voittaa, ja elämä on aika seesteistä. Potkuja tuntuu koko ajan enemmän ja maha on kasvanut vasta niin vähän, ettei haittaa menoa. =)
Täytyy nauttia vielä, kun kengät saa helposti jalkaan ja tavaroiden nosteleminenkin maasta onnistuu ilman hirveää puhkumista! :p

Mutta se niistä oman navan asioista..Nyt odottelemaan, että meidän esikoinen palautuu koko viikon kestäneeltä reissulta isovanhempien luota. Ihanaa saada taas koko perhe kasaan! Hyviä vointeja kaikille! :wave:
 
Heippa vaan kaikille!!

Ja uusille tervetuloa mukaan. Tuplarattaat sitten eilen ostin vaunulasta (punaiset brio double wavet). Ihanaa kun ei enää tarvi niitäkään pähkäillä. hintakaan ei päätä huomannut 459? rahteineen. Mukaan saatiin jalkapeitto, sadesuoja ja hyönteisverkko. Nyt vaan odottelen, että saadaan vaunut vielä kotiin asti.

Muuta ihmeellistä tänne ei kuulukkaan. Neuvola on keskiviikkona, joten silloin viimeistään lisää kuulumisia :wave:

Nelly ja Iitu 17+1
 
Hyvää sunnuntaita! =) Kävinpä justiinsa pojan kanssa hiihtämässä...Muuten ihan kivaa,mutta tuli sitten kaaduttua tasaisella ladulla luistellessa :'( .Itku meinasi oikeasti tulla,koski niin maan ***sti.Luojan kiitos kaaduin jotenkin omituisesti ylä selälleni,sukset vaan hujahti silmien edessä.Toivottavasti pikkuiselle ei käynyt mitään :( .Pitää seurata olotilaa tämä päivä ja kuullostella potkuja.Onneksi neuvolan aika on heti alkuviikosta.Noh,tulipahan käytyä ladulla.
Vio-la,samoissa viikoissa mennään.Mulla muuttu la päivällä,eli 3.7.2008 ja joskus muistaakseni siitä kirjoitinkin,mutta ei varmaan niin nökönuukaa,kun tuskin tämä pikkuinen syntyy la:na niinkuin poikani 10 vuotta sitten.
Hyviä vointeja kaikille heinämammoille ja tervetuloa uusille!
JA OLKAA VAROVAISIA LIUKKAILLA KELEILLÄ(ja laduilla...)! :hug:
Ievaliina ja pikkuinen 19 + 3
 
heipsan taas!

ninaTT tervetuloa mukaan!!onpas mukavaa saada lisää porukkaa.Mulla kyllä fiilikset tällä hetkellä samanlaiset ku sulla,eli kaikki on hyvin.Vattallaan nukun vielä ku voin...se on mulle oikee opettelua ku ei voi mahallaan olla :whistle:

huominen ultra jännittää,mut uskon/toivon että kaikki kunnos...meidän pötkylällä myös potkut voimistunu ihan huomattavan paljon.Ei tartte enää miettiä oliko potku vai ei! :D

joillakin oli kaapit täynnä mekkoja,meillä toisin päin,kaikki vaatteet on niin sinivoittoisia että!sanoinki isännykselle,et jos tyttö tulee niin varautua pienoiseen osto hysteriaan :LOL: mutta siis ei edelleenkään mitään väliä kumpi tulee,kuhan tulee!

meki oltiin heti aamusta kävelyllä ja siunailtiin tätä talvea.Mä oon ainaki välillä niiiiin täynnä tätä loskaa ja harmautta...miksei sitä lunta voi tulla oikee kunnolla ja pakkasia kans?tai lähtis sit noi vähätki! :headwall: hermot menee!

no,mut rauhallista sunnuntai päivän jatkoa :wave: koittakaahan voida paksusti!

nasuliini ja pötkylä :heart: jo huimat 17 :eek:
 
Tervehdys täältäkin!

Viime viikko hurahti töissä, nyt olisi viikko vapaata ennen kahden viikon työpätkää. Vapaaviikon kunniaksi menen huomenna kampaajalle kaunistautumaan.

Täälläkin jo kovasti jännitetään rakenneultraa, joka on 20.2. Potkuja on tuntunut vaihtelevasti. Aloin jo välillä huolestua, kun pariin päivään en tuntenut mitään varmaa liikettä, mutta eilen alkoi taas meno masussa. Lienee normaalia nuo hiljaiset päivät. Niitä muistelen aiempienkin lasteni masussa pitäneen.

Mulla on ollut nyt jo jonkun aikaa oikealla puolella voimakasta liitoskipua, jonka takia monet kävelylenkit ovat jääneet hyviksi yrityksiksi. Edes tukivyöstä tukimammahousuineen ei ole juurikaan apua kun kipu tulee. Onneksi aiemmin kovastikin vaivannut päänsärky ja migreeni ovat vähentyneet. Ja nyt uskallan ottaa Panacodin heti kun tuntuu lievää päänsärkyä, sillä silloin kivun saa varmasti pois, eikä vaivaa montaa päivää peräkkäin.

Töissä kaikki ventovieraat veikkaa vauvan syntyvän toukokuussa. Mulla on maha jo niin valtava, että en noita ajatuksia yhtään ihmettele. Kaikista entisistä paidoistakin on tullut napapaitoja, eli miehen kanssa viimeksi eilen käytiin ostamassa mulle mammavaatteita. Vieläkin jaksan olla suuresti otettu ja iloinen mieheni osallistumisesta tähän odotukseen.

Niiden Brion vaunujen lisäksi ollaan varattu vauvalle Britaxin Römer Baby safe+ turvakaukalo, sillä poikien vanha kaukalo on jo kohta 9 vuotta vanha, eli siihen en edes ajattele vauvaa laittavani. Ja eilen isukki osti esikoiselleen ihanan kevyttoppapuvun syksyn vaunulenkkejä ajatellen. Noita vaatteita on muutenkin alkanut kertyä lähes joka kauppareissulta, vaikka poikien jäljiltä vaatteita on jo paljon ennestään.

Tällä viikolla sain myös varattua 4D-ultra-ajan Joensuuhun yksityiselle. Se on 19.3 jolloin on tasan 24 viikkoa täynnä. Täällä meillä pitää olla vähintään se 24 viikkoa täynnä mutta kuitenkin alle 30, että tekevät sen ultran. Hinnaksi tuolle jää huimat 190?. Ajattelimme varovasti sukupuolta kysellä, mutta sitä ei kenellekään paljasteta, ei varmaan edes pojille, etukäteen.

Tällaisia mietteitä täällä.

Kultatiuku ja Nuppu rv 18+4
 
täälä töissä minä...

ja äsken kurkattiin lääkärin kanssa masuun, hihii. POIKA tulossa B)
Ja muuten NKL on synnäri.

nyt kun vielä osaisi olla asiasta hipihiljaa, lupasin olla miehelleni kertomatta. Hän kun ei tahdo tietää etukäteen. Noh, vaikeeta on, kun nyt tekisi mieli ostella pojalle makeita kuteita.
 
...kaikille mammoille ja tervetuloa uusille mukaan. Kiva saada lisää mammoja "listoille" :)
Minttumaaria75. Kiva kun pääsitte kurkkaa :heart: ja nyt tiedätte kumpaa odottaa, ostaako "sinistä vai punaista". Kyllä mieki haluisin tietää. Loppu kuusta olis se rak.ultra, saas nähdä kertooko setä lääkäri kumpi tulossa.
Kaveri sai ihanan pienen prinsessan viikonloppuna. Kyllä alkoi taas pikkasen jänskättää synnytys. No , mutta sinne vielä aikaa... :) Kohta kylläkin jo puolet "lusittu".
Nyt aamupala laittoon...
Äippä 18+3
 
Heippa!!

Onnittelut taas kaikille ultrista hyviä uutisia saaneille! Minttumaaria ainakin taitaa odotella sinne poikaa! :heart:

Ja kaikille uusille tietenkin tervetuloa mukaan! Taitaa olla jo aika iso joukko koossa! Kiva!

Me ei olla vieläkään päätetty lähdetäänkö siihen rakenneultraan. Ajan nyt ehtinee vielä varata kyllä, ja yhtenä iltana höpistessä kallistuttiin hieman ultran puoleen enemmän.. Miehellä onkin nyt paniikki siitä, kun kuopus syntyi napanuora tiukasti kaulan ympärillä, katkaistiin kun pää oli syntynyt.. Tahtoisi ultrassa nähdä ettei nyt olisi, vaikka totesi sitten että taitaa se vielä sen jälkeenkin voida niin mennä kun vauva vielä pyörii. Sukupuolesta ei puhuttu, kysyttäisikö vai ei, toisaalta haluaisin, mutta toisaalta... Mutta pitänee nyt saada ensin sovittua että varaanko ajan vaiko en!

Mun pitäis päästä kyllä kans etsimään lisää noita mammapaitoja, jos en satu löytämään kivaa kaavaa jostain lehdestä ja koeta väkertää itse.. Alkaa paidat olla napamallia!

Ommellut olenkin nyt aika ahkeraan, yhden mammahameen tein, ja muutamia kestovaippojakin surautin kokeeksi. Ihan sisätäyttövaippoja, eli vaatii villikset tai kuorivaipan vielä kosteussuluksi. Täytyy kokeilla tykkäänkö sitten käytössä enemmän niistä vai vaan harsoista. Täytyy sit koettaa niitä lisääkin ommella, enkäpä jopa pul-kuorisia, kun tuntuu kivan helpolle ommella! Kunhan nyt näkis mikä hyväksi osoittautuu.. Taidan olla täysin hurahtanut! =)

Muutapa erikoista ei taida olla, potkuja satelee silloin tällöin, parasta aikaakin tässä istuessa. :heart: Massu pyöristyy kivasti. Olotilakin on hyvä, oksentelut tuntuu jääneen vihdoin taa! *kop kop* Väsymys tosin ottaa välillä niin ylivallan, että eilenkin painuin nukkumaan puoli yhdeksältä! Ei kertakaikkiaan jaksanut valvoa.
Vaan lapsille nyt aamupalaa!

Räpis+papu rv17+5
 
huomenia!!!

Minttumaarialle onnittelut pojasta!!!

räpätäti sä oot ollu sitte toooosi ahkera :D osan tosta energiasta vois luovuttaa tänne ;)

täälä menny yö ihan pepulleen,uniin tuli vaikka mitä kammotuksia...muutenki mun unet on nykyään niin ihmeellisiä.Viime yönä olin ravintolas ja tappelin tarjoilijan kans mun jälkiruoasta!joka oli muuten niin ihanaa ku kokonaisia punajuuria ja omenan paloja :LOL: hohoh,mistä ihmeestä tollasia unia oikein tulee??

nyt aamulla iski hirmuinen jännitys,10 olis se ultra aika...tuli vaan mieleen,et sanoiskohan ne sielä sukupuolta...hmmm...kovasti tahtoisin tietää,mut toisaalta ton ultran tarkotus on kumminki selvittää se vuodon syy,tuntuu jotenki tyhmältä ruveta kyselemään sukupuolesta :whistle: kattotaan!

hauskaa viikkoa jokaiselle heinämammalle!! :hug: koittakaahan jaksella

nasuliini ja pötkylä 17+1
 
Mui! Mie tahtosin päästä 4d:hen ihan vasiten. Paljonkos niitä viikkoja pitää olla , että sen saa? Makso mitä makso. Yöunet on muuttunu mullakin ihan hirveiksi, hakkaan ja revin yukasta ihmisiä, kunnes aamuyön pyörin ja valvon. Mahallaan en voi nukkua enää. Tällä viikolla olis hammaslääkäriaika ja perheneuvola-aika ja ens viikon torstaina vasta kolmas vai toinen neuvola. Eipä nyt muuta, aamupalaa miettimään menen. T:pörrö ja skeleton 19+2
 
Täälläkin kärsitään flunssasta. Kuumetta pukkaa ja niin kauhee yskä, ettei varmaan ikinä aikasemmin ollu. Yskin varsinki öisin niin kauan, että oksennan. Tässon nyt kolme vuorokautta enemmän tai vähemmän valvottu ja pelkkä käveleminen makuuhuoneesta vessaan saa voimat ehtymään täysin. Ruokakaan ei mee kurkusta alas muuten kuin nesteenä eli ravinto on ollu aika köyhää viime päivinä. Nyt on ollu pakko ottaa Residalia pahimpiin yskänkohtauksiin (lääkäri sanoi, ett sitä saa hätätapauksessa ottaa), mutta tuntuu silti kaksosten puolesta kurjalta, kun tällä hetkellä niitten kasvupaikka ei taida olla maailman mukavin. Toivottavasti niillä ei kuitenkaan oo masussa mitään hätää.

Perjantaina olis rakenneultra, vähän kyllä nyt jännittää. Aikaisemmin oon ottanut asian tosi kevyesti, mut nyt kun on "toinen jalka haudassa", niin on aika hermostunut olo.

Mun koira on kyllä ollut nyt tosi liikuttava, se makoilee koko ajan mussa ihan kiinni ja seurailee joka paikkaan huolestuneen näköisenä, mun oma pikku hoitaja :heart:
 
Hei kaikki ja uusille tervetuloa! Kiva, kun pino kasvaa =)

Täällä on ollut puhetta ultrista. Meillä kunta ei rakenneultraa tarjoa, joten ollaan ajateltu käydä yksityisellä. 4D kiinnostaisi kovasti. Vielä en ole ultraa varaillut, mutta vamaankin tässä lähipäivinä täytyy sekin tehdä.

Mehän muutettiin tässä parisen viikkoa sitten ja ekan neuvola-ajankin sain täällä uudella paikkakunnalla vasta useamman viikon päähän. Ei se nyt sinänsä haittaa, mutta kun olisi kiva kuulla edes ne sydänäänet. Musta tulee aina vainoharhainen, jos mä en pääse edes sydänääniä siloin tällön kuuntelemaan. Mies tosin totesi mulle, kun tästä neuvolavälien pituudesta valitin, että tekee mulle hyvää oppia kärsivällisyyttä :D Tosin itsekin myönsi, että kivahan se olisi ne jumpsutukset tietty kuulla.

Rouvasumppisuulle ei vauveli halua paljataa sukupuoltaan =) Toiottavasti sitten seuraavalla kerralla! Mä myös haluaisin tietää, kumpi on tulossa, niin voisi siten tehdä sen mukaan hankintoja. (joita en muuten ole vieläkään tehnyt, saa nähdä milloin sitä saa tällä rintamalla jotain aikaiseksi ) Ja Minttumaarialle taisi olla poika tulossa, onnea!

Räpäräti, mulla sama juttu, paidat alkaa olla kaikki napapaitoja. Mä kaivoin viikonloppuna ompelukoneen naftaliinista ja katsotaan, saisiko sillä jotain kivaa aikaiseksi. Jos ei muuta, niin täytyy jjossain vaiheessa alkaa ompelemaan verhoja ym sälää, uuteen asuntoon, jonne näillä näkymin on muutto edessä vain muutama viikko ennen laskettua aikaa |O No, sitten toivon mukaan ei tarvitse hetkeen muuttaa minnekään. Mutta nyt en vielä ala ahdistumaan kesän muutosta, vaan sirryn gradun kimppuun ja ahdistun siitä.

ronja78:lle paranemisia!

bryson ja papu 17+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nasuliini-84:
räpätäti sä oot ollu sitte toooosi ahkera :D osan tosta energiasta vois luovuttaa tänne ;)
Alkuperäinen kirjoittaja Nasuliini-84:
Ai kuin niin mä oon ahkera??? Justhan mä kehuin et piti lähtee nukkumaankin ajoissa kun väsytti niin, ja aamut on muuten kanssa ihan kamalia.. Tekis mieli kääntää vaan kylkee kun herätys piipittää!

Unet on muuten aika villejä täälläkin,aamulla saa usein miettiä olikohan se varmasti unta?!? Todentuntuisia siis.. Milloin mitäkin, välillä on muutettu uuteen kotiin, välillä vilisee unet ihan ihme tyyppejä, synnyttämään en vielä oo päässy! Johtuisko orastavasta synnytyspelosta.. :/

Räpis+papu taas
 
Kävin neuvolassa aamulla ja kaikki kuulosti olevan hyvin,maha on kasvanut ja paineet, hb:t yms hyvät.Terkkarilta kysyin, kun sillä kokemusta jo on useampi vuosikymmen, että kumpaa veikkaisi sykkeen perusteella, kun ittellä on tyttöolo.Ja tyttöä veikkasi hänkin,vaikka eihän sitä voi ihan varma silti olla:).Onko muille aiemmin arvailtu ja onko pitänyt paikkaansa?Pieni tyttö vois olla kyllä olla ihana, kun jo poika on...Vaikka oikeasti se on samantekevää, kunhan vain olisi terve.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille !

T Hemunen ja Hynynen 19+1
 
uusille tervetuloa mukaan!

oma napa (.) ei uutta. liikkeistä en vielä ole varma, haluaisin uskoa että mitä tunnen on liikkeitä mutta... masua ei vielä ole. muutenkin vointi ihan hyvää, ei pahempaa väsymystä tai muuta.

tänään suursiivous menossa kun tyttö päiväkodissa. oon koko talon mopannut (120 neliöö), pessy 2 koneellista pyykkiä ja käyny kaupassa. nyt pitäisi vielä jaksaa tampata matot ja laittaa ne + kaikki tavarat paikoilleen.

miten te muut asutte? me asutaan punaisessa paritalossa n. 3 km keskustassa uudella OKT alueella. neliöitä 120 ja 5 h + k. pienipieni piha + parveke. rakennettu 2006, me muutettiin ekoina tähän 2007. sopivasti tilaa isommallekin perheelle. harmittaa vaan kun piha on niiiin pieni, me kun tykätään ulkoilla... ei tarttisi aina puistoon mennä.

noniin nyt siivousta jatkamaan... että ehtii klo 13 katsomaan meille tuli vauva, seuraako joku muukin sitä sarjaa?

korvapuusti + pikkupulla rv 19+3
 
Huoh... Kivuliaat liitoskivut löysivät minut :'(...
Sattuu istuminen, makaaminen ja seisominen.
29.pv olis neuvola, täytyy siellä kysellä tästä, toivottavasti en saikulle joudu nyt kun sain uuden työpaikankin... Enkä vielä haluais kertoa raskaudesta (elleivät jo huomanneet haastattelussa).
Pitäisi alottaa ensi viikolla, ja ihme on jos tätä mahaa ei huomaa ;)

Harmittaa kun muuttoa tehdään ja tunne on kuin rammalla; en saa nousta vaihtamaan lamppua, en saa kantaa laatikoita jne aina on joku huutamassa. Mitä ihmettä mä sitten uudella talolla vielä teen? Kuskatkoon muut tavarat valmiiksi niin voin niitä sitten edes joskus myöhemmin järjestellä.

4D/rakenneultran varasin 18 päivälle, jännittää niin mahottomasti, siihen olis vielä viikko :p en mä jaksais odottaa...

~Bubona ja Perhonen 19+3~
 

Yhteistyössä