HEINÄMAMMAT 2008 ~helmikuussa~

• Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
HUOMENTA
Meijän heinämammojan sivu oli luiskahtanut ihan toiselle sivulle. Säikähdin jo minne hävinnyt ;)
Täälläpä ollut hiljaista. Tietty nyt ihmiset töissä jne. mutta sitten kun alkaa mahdolliset sairas ja "pakko"lomat , niin varmaan enempi porukkaa sivuilla.
Eilen tuli pulkkamäessä käytyä. Isossa sellaisessa. Kiva oli nuorinta kantaa ylös alas. HUH. Just kun "alas" päästiin, että olis pystynyt laskee mäkee niin isompi neiti ilmoitti ,että pissattaa. No käveltii sit takas ylös, että päästiin veskiin (laskettelurinteen sivussa) Nyt hyvin jaloissa tuntuu, tietää että on urheiltu...ja erittäin huono kunto :ashamed:
Nyt aamulehden hakuun ja lisää kahvia naamariin.

Ä...17+5

Ainiin... Hoowee, Onnea Rouvalle
Ja tervetuloa uusille. Kyllähän tänne mahtuu !
Pitäisi tehdä päivän siivoukset pikana näin het aamusta. Vieraita tullooooo aamupäivällä. Saa neiti ikäistä seuraa. Tai noh, eipä noi 1,5v ossaa vielä oikein yhdessä leikkii. Kummatkin touhuu lähinnä omiaan. Neiti tekkee "pahojaan" ja kaveri perässä :)

Kiitos oikein paljon kaikille onnitteluista! :flower:

Kuinka paljon te muut pystytte vielä liikkumaan? Minua alkaa heti supistelemaan, jos yritän uida tai kävellä pidempiä matkoja. Supistukset eivät ole kipeitä, mutta joudun kyllä pysähtymään ja odottamaan supparin ohi menoa. Lähinnä tuntuu sellaista puristusta ja painetta alavatsalla. Neuvolassa olivat sitä mieltä että kohdunsuun tarkistus turhaa, sillä supparit hyvin yleisiä tässä vaiheessa kun kohtu kasvaa kovaa vauhtia. Onneksi perjantaina rakenneultra. Pitää pyytää että lääkäri tsekkaisi kohdunsuun myös samalla, kun edellisestä tarkastuksesta jo yli 10 viikkoa.

HooWee 20+1

Huomenet!

HooWeelle oikein paljon onnea rouvan "arvonimestä"! :flower: ;)

Ja tervetuloa siniselle unelle mukaan! Kannattaa tosiaan kysellä tuosta kutinasta neuvolasta, voi olla ihan vatsanahan venymistä, kuiva iho kutisee herkemmin. Itsellä kyllä kutisee kanssa, mutta mä olen atoopikko, iho kuivaa talvisin herkästi ja kutisen myös muualta. Jalat pahimmat tuolta takaa pakaroista polvitaipeisiin.. Karseeta se on, mutta rasvaa, rasvaa ja vielä kerran rasvaa! Olen huomannut, et mulle parhaiten auttaa Tummeli! Apteekin perusvoiteet ja kortisonirasva myös hyvä apu. Taisi tulla vastattua samalla tuohon mahan rasvailu-kyssäriin, eli rasvaan! =) Tosin en raskausarpien vuoksi vaan kuivan ihon..

Mitähän muuta sitä olikaan noin niinkun kalluppina.. *pohtii* En taida muistaa!! :ashamed:

Pikkuinen monottaa jo kovasti äiskää, tunnen sangen selvästi jo liikkeet. Mies ei edelleenkään niitä tunne, väittää että mun syke tuntuu eniten ja sotkee.. Ehtiihän sitä vielä isikin monoa saada! :LOL:

Jaah, pitänee palata lukemaan pinoa ja vastailla sitten kysymyksiin!

Räpätäti+papunen rv17

Paljon onnea HooWeelle uudesta siviilisäädystä! Mukava kuulla että juhlat oli onnistuneet =)

Ei taas viikonloppuna ehtiny kirjottelemaan kun lauantai vietettiin shoppailemassa uusia huonekaluja ym. uuteen kotiin (muutto parin viikon päästä) ja sunnuntaina lähdettiin pariksi päivksi maalle minun vanhempien luo. Siellä tuli rehkittyä kun tehtiin tuon poitsun kans ahkerasti lumitöitä. Sillä on oma pieni kola mitä innoissaan lykkii :D

Omaan oloon ei kuulu mitään uutta. Masu on ihan hyvän kokonen jo ja on tosiaan heti aamusta melko pömppis. Siltikin vaan huolettaa että onko pikkusella kaikki hyvin kun moneen päivään ei taas oo tuntunu mitään liikkeitä. Istukan sijainnista ei oo mitään tietoo, mutta itse epäilen että voisi olla tuossa edessä kun on ollu niitä vuotojakin vähän. No reilun viikon päästä on onneksi ultra. Pelottaa vaan niin kamalasti että mitä kaikkee sieltä voi löytyä! Mies onneks jaksaa rauhotella =)

Pitäis siivotaki tänään, mutta ulkona on niin kamala lumimyräkkä ettei sinne oikein mitään viedä tuulettumaan. Ja ulkoilutkin on siis ainaki nyt aamulta pois laskusta. Mikä ei kyllä haittaa kun laiskottaa sen verran... Mutta pitänee ainaki pyykkikone käydä laittaan pyörimään.

Hyviä vointeja kaikille ja toivottavasti viimesilläki alkais se pahoinvointi helpottaa!
Niin ja tervetuloa Sininen uni!

Änkkäpöö ja Toivoilona 18+0 (vai olikohan se vasta 17..???)

Elikkäs taas..

Sukupuolesta ei minkäänlaista hajuakaan! Olen miettinyt pääni puhki pitäiskö sitä kysyä siellä rakenneultrassa sitten, kunhan nyt varaisin sinne sen ajankin eka.. En ole vielä päättänyt. Toisaalta kun on hankintoja tehtävänä, olishan se helpompaa kun tietäis mitä väriä ostaa, mut toisaalta se jännitys kuuluu asiaan! Saa nyt nähä..

Painoa tulee niin kamalaa vauhtia, etten taida enää ääneen sanoakaan.. :ashamed: Alkaa jo itseänikin ahdistaa, ja pelottaa mitä kesä tuo tullessaan kun lihon vielä ylimäärästä vauvamahan päälle!!

Seuraava neuvola on tuolla 20. päivä, jo kauhulla odotan sitä vaakaan nousua... Se taitaa olla neljäs käynti. Sit siitä seuraava taitaakin mennä jo lääkärineuvolaan?

No mutta, nyt nautin rauhallisesta aamusta kahvin ja puolukka-vadelma mannapuuron kera! :p Eilinen aamu oli melkoinen tahtojen taisto, joten nyt tosiaan on rauha maassa!!

Räpis taas..

Jaahas, jatketaanpa saman tien lisää :D

Ei kyllä HooWee oo varmasti hääviä jos heti alkaa supistelemaan kun jotain liikunnallista yrittää tehdä. Toivottavasti menee ohi kunhan kohdun kasvu vähän tasottuu.

Mulla kyllä liikkuminen vielä onnistuu hyvin kun vaan sais aikaseks liikkua! Kovasti on ollu uiminen suunnitelmissa, mutta vielä en oo halliin asti päässy :ashamed: Esikoista odottaessaki pystyin käymään pitkänki lenkin ihan viimesille päiville, tosin tahti hidastu aikalailla :LOL: Supistuksia kun en muutamia harjotussuppareita lukuunottamatta tuntenu ennen kun oli tositoimien aika. Toivon kovasti että tämä menis samallalailla.

Mutta nyt yhden pienen miehen pyllyn pesulle.

Änkkis

Hei taas pitkästä aikaa kaikille. Kävin siis eilen rakenneultrassa kätilöopistolla. En rohjennut sukupuolesta edes vihjailla, kun ovat ainakin ennen olleet kovin tiukkoja, ettei sitä katsota vaan vauvan terveyttä... Enkä sukupuolta edelleenkään, vaikka kolmatta odotan, osannut sieltä katsoa. Se kuva kun on jotenkin abstraksti... musta- valko- harmaa, eikä aina edes tiedä missä päässä ollaan menossa. Kaikki näyti kyllä olevan hyvin ja kasvotkin saatin kuvaan hyvin. Että näin hyviä uutisia.
Minullakin näytti istukka olevanetuseinässä, uten esikoista odottaessa, jolloin potkut ei tosiaan ulospäin niin voimakkaina aina tunnu.

Heippa!

Tänne kuuluu nuhanenien kuoro laulua.. :snotty: Äiti ja lapset siis taudin kourissa...

Ostetiin alkuviikosta uudet rattaat, tai sellaiset briot, mihin on erillinen vaihdettava koppa ja ratasosa. Noi vanhat alkoi oleen niin lahoomispisteessä, et alko jo jänittään tuo neidin kuskaus niissä. Neiti siis saapi käyttää nyt uusia rattaita 1,5v tyttö.
Eilen ostin ensimmäiset potkuhousut ja collarit tulevalle, kun oli jotain alemyyntien jämiä vielä puoleen hintaan. Vaatteita varmaan joutunee ostaan mutamia lisää, kun edelliset ollaan laitettu kiertoon.
Äitiyspakkauksen otan mielelläni ja jännityksellä odotankin millainen se tämän vuoden mali näyttää :D Toki minulle kelpaa kyllä vanhakin, mutta onhan tuo niin arvokas, että otan mielelläni.

Kestovaipat onkin vielä osaksi käytössä ja pienet on tulossa takaisinpäin jo kohta kaverilta, kun hänen muksunsa alkaa oleen niistä kasvanut jo ulos.

HooWeelle onittelut :flower:
Minäkin odottelen koska mies polvistuu, mutta eipä ainakaan toistaiseksi ole polviaan liannut :LOL: Tosin viikonloppuna käytiin häämessuilla, ihan mukisematta lähti mukaan tuo mies.

No mutta taidan mennnä pyykkien viikkaus puuhiin, mukavaa päivää kaikille :wave:

Jisse ja Juulis rv 17+?

RouvaSumppisuu
Tervetuloa uudet ja tuoreelle rouvalle täältäkin onnittelut :flower: !

Terveisiä rakenneultrasta, maanantaina kävin ja pikkuisella kaikki hyvin! Taas katsottiin uudella ultralaitteella, jossa myös 4D, mutta jalkovälin näkymisen kannalta vauva oli just huonossa asennossa. Nähtiin 4D.llä lähinnä sivuprofiilia. Mutta pääasia, että terveeltä pienokaiseslta vaikuttaa. Seuraava ultra onkin sitten huhtikuussa, hyvä että seuraavat tarkemmin, kun sitä vuotoakin oli tuossa taannoin. Katsovat ilmeisesti tarkemmin myös vauvan kokoa, koska esikoinen oli iso syntyessään. Se 4,4kg taisi olla mun lantiolle aika maksimikoko, että mahtui ulos.

Liikkumisesta ja suppareista: Oon kyllä huomannut, että ajoittain supistelee ihan vaikka kävellessä (1-vee rattaissa ja koira mukana). Imuroinnin oon saanut kokonaan jättää miehelle, se ei tee yhtään hyvää. Jännityksellä odotan mitä kevät tuo tullessaan, meillä jäi pihan laitto vähän kesken viime kesältä ja tarkoituksena olisi istuttaa uutta nurtsia ja laittaa ainakin pari kukkapenkkiä kuntoon. Saa nyt nähdä... :whistle: .

Sumppis ja poju rv.18+3

Heissan!

HooWeelle onnittelut rouviintumisesta :flower:

Räpätäti vaaka on täälläkin kauhistuksen paikka... mä liikun joka päivä ainakin tunnin verran mut silti...kai sit ruuan määrää vois yrittää pienentää kun joku kertois miten sen tekee kun koko ajan nälkä ;) Aineenvaihdunta on hidastunut ihan älyttömästi ja vatsa ei toimi joten siinäpä varmaan yks syy... ja sit se että nyt suuntaan tupakalle menon sijasta jääkaapille :LOL:

RouvaSumppisuu sullakin on ollut aika iso esikoinen. Meidän poika painoi 4165 kg ja nyt kieltämättä vähän pelottaa ettei ainakaan isompaa tulis..
silloinkin jo jouduttiin turvautumaan imukuppiin.

Kaikille uusille tervetuloa!

(.) Painonnoususta tulikin jo valitetttua ;) Liikkeitä tuntuu jo hyvin ja doplerilla kuuluu sydänäänet hyvin. Menis nyt vaan aika nopeesti että pääsis sinne rakenneultraan... vielä kuukausi.

Kuuluuko kenenkään perheeseen tällä hetkellä ekaluokkalaista? Kysyn vaan siksi että meidän ekaluokkalaisella on yhtäkkiä alkanut niiiiiiin kamala uhmaikä tai mikälie murkkuikä tää nyt sitten jo onkaan... ihan kauheeta vääntöä ja ihan kaikesta... että on tylsä olo kun joutuu tappelemaan joka päivä :ashamed:
Että kuuluuko tämä nyt sitten ikään, pitäiskö olla huolestunut ja miten pitäis asiaan suhtautua? Kaipaa vertaistukea.. kiitos ;) ;)

Mukavaa viikon puoliväliä kaikille!

Vilma-Annika 15+3

HooWeelle paljon onnea :flower: :flower:

eilen varasin ajan 4D ultraan ..sinne sitten 29.2 mennäänn jännitämään mitä sielä näkyy...ja jos tosiaan näkyis hiukan vilausta sukupuolesta ;) ;) mutta sen näkee sitten siloin...
liikeitä on jo tuntunnut hiukan enempi kun ennen mutta ei kuitenkaan mitää kauheeta jytkettä vielä...
tytöt silitelee joka ilta mun masuu ja taputtaa vauvaa..heh ne kinaa jo kumpi saa vauvan ekana syliin =) =)

mutta nyt tytteleiten kans häärää...

bambiino ja pömppis rv 18+1

Vilma-Annikka ,mulla ei tällä hetkelä ole ekalukkalaista mut muistelisin et niilä tulee sellainen vaihe et äiti ei tiedä mitään eikä osaa vaan ope on paras kaikesa.
sit niitä tulee taseen tahtiin pitikin koulu uraa :headwall:
mut siihen tottuu jossain vaiheessa :D

senttu ja lassilotta 18+4

Alkuperäinen kirjoittaja Vilma-Annika:
Kuuluuko kenenkään perheeseen tällä hetkellä ekaluokkalaista? Kysyn vaan siksi että meidän ekaluokkalaisella on yhtäkkiä alkanut niiiiiiin kamala uhmaikä tai mikälie murkkuikä tää nyt sitten jo onkaan... ihan kauheeta vääntöä ja ihan kaikesta... että on tylsä olo kun joutuu tappelemaan joka päivä :ashamed:
Että kuuluuko tämä nyt sitten ikään, pitäiskö olla huolestunut ja miten pitäis asiaan suhtautua? Kaipaa vertaistukea.. kiitos ;) ;)
Mullakaan ei enää ole ekaluokkalaista, mut esikoinen oli ekalla myös aikalailla maailmanomistaja! Siis olevinaan niin iso poika jo ettei äitiä tarvi kuunnella, osas muka jo kaiken kaikessa jne. Joten kyllä se vaan kuuluu siihen ikään! =) Toinen vastaava kausi on odotettavissa tuolla täyden kympin tienoilla, ainakin meillä oli... Uhmasta toiseen kunnes on jo murkkuikä, sit sitä liidetäänkin jo kohti 30-kriisiä! :D

Räpis taas

Kääks, mitä tää on?
Tai onko tää nyt niitä supistuksia, kun en mä nyt ensikertalaisena mistään mitään tiedä? Tuntuu, että vatsalihaksia myöten koko maha on ihan piukeena, tosin ei oo kipua, mutta inhottavalta tuntuu silti. Alkoi eilen illalla, kun oli tavallista pitempi päivä, ja joka kerta, kun uskalsin kotona makuulta liikahtaa, niin johan pamahti maha kovaksi. Yöllä meni ohi, mutta tässä töissä päivän mittaan alkoi taas, koko vatsa ihan jännitystilassa. Pitäiskö mun jo juosta työterveyteen itkemään saikkua, vai katsella vielä tilannetta? Kun tosiaan ei satu, kun on vaan hankala olo, kun suorastaan kiristää. Toukkasetki vatsassa on eilisestä asti rallannu menemään, koko ajan (no ei nyt IHAN koko ajan, mutta enemmän kuin pitkiin aikoihin) tuntuu kuin kymmeniä ilmakuplia puhkeis eri puolilla vatsaa...

Ronja 18+3

Alkuperäinen kirjoittaja ronja78:
Kääks, mitä tää on?
Tai onko tää nyt niitä supistuksia, kun en mä nyt ensikertalaisena mistään mitään tiedä? Tuntuu, että vatsalihaksia myöten koko maha on ihan piukeena, tosin ei oo kipua, mutta inhottavalta tuntuu silti. Alkoi eilen illalla, kun oli tavallista pitempi päivä, ja joka kerta, kun uskalsin kotona makuulta liikahtaa, niin johan pamahti maha kovaksi. Yöllä meni ohi, mutta tässä töissä päivän mittaan alkoi taas, koko vatsa ihan jännitystilassa. Pitäiskö mun jo juosta työterveyteen itkemään saikkua, vai katsella vielä tilannetta? Kun tosiaan ei satu, kun on vaan hankala olo, kun suorastaan kiristää. Toukkasetki vatsassa on eilisestä asti rallannu menemään, koko ajan (no ei nyt IHAN koko ajan, mutta enemmän kuin pitkiin aikoihin) tuntuu kuin kymmeniä ilmakuplia puhkeis eri puolilla vatsaa...

Ronja 18+3
Supistuksiltahan nuo kuulostaa. Lepo se vaan on kova sana, vaikkei kipua oliskaan. Jos työsi on kovin raskasta, niin hyvä olis lääkäriltä ainakin kysyä oisko saikku kannattavaa vai jaksaisitko töissä. Tää ois mun neuvoni..

Räpis taas.. :ashamed:

Räpis Kiitos neuvoista. Työ ei kyllä ole onneksi fyysisesti kovin raskasta, ihan istumatyötä, mutta pylly kyllä joutuu kovin koville tällä erittäin epäergonomisella työtuolilla (ei liene vaikutusta supisteluun kuitenkaan:)) Enemmän työ käy hermojen päälle eli henkisesti onkin sitten jo paaljon raskaampaa. Tunnustelen tämän päivän, mutta jos huomenna jatkuu, niin marssin lääkäriin kyllä.

Bee
Hei!

RouvaSumppisuu jos taas joskus päivittelet niin mun kohdalle voisi vaihtaa 24v. Tänään on siis synttärit.. :D

Tänne ei muuten mitään erikoista. Reilun viikon olen kohta ollut saikulla, viikko vielä jäljellä. Supistuksien vuoksi.. Vauvalla kuitenkin kaikki hyvin.

Liikkeitä en vielä tunne, istukka on edessä joten tuskin ihan pian tuntuukaan. :heart: -äänet kyllä kuuluu päivittäin! Ostin sen dopplerlaitteen kotiin ihan oman mielenrauhan vuoksi. :)

Eipä tänne muuta, toukokuuta ja lomia odotellessa.. :whistle:

Bee 15+4

midsummer Joo täällä tälläinen kiva palsta johon jää hyvin helposti koukkuun :) Ei tarvitse mitenkään kirjautua. Ollaan ilmoitettu omat lasketutajat, syn.sairaalat jne..
Tervetuloa vaan joukkoon kirjoittelee =)
Nyt saunaan.

oletan että mukaan pääsee, joten kirjotan :)

mulla on tuntunu liikkeet jo reilun viikon verran. kotidopplerin omistaja olen myös ja sillon tällöin sillä kuunnellut.
pahoinvointi alkaa olla ohi ja väsy myös. odottelen siis energistä keskiraskautta |O =)

Luna ja Murunen 16+6

Huomenta vaan kaikille mammoille.
Hurja yö taas takana...siis unien puolesta. Ihan outoja unia alkanut näkee vissiin joka toinen yö. Jossei herää vessareissulle niin sitten painajaiseen tai muuten vaan hurjaan uneen. Höh.
Sit vielä lisä jännityksenä kyttään puhelinta (mikä yöllä äänetön), että onko tullut viestiä ystävältä joka viimeisillään, ihan poksahtamis pisteessä. Oli puhetta et laittavat viestiä kun lähtö tulee. Aamulla heräsin niin heti kattoo luuria ja viestiä oli, mutta ei häneltä. Kerkesin jo melkein hihkuu et nyt... =)
Toinen kaveri sai vauvan kohta kaksi viikkoa sitten, eli nyt enään tää yks jännitys vauva rintamalla.
Täällä myös alkaa olla väsyt ja pahat olot poissa. Hetkittäin saattaa jotain pientä tulla, mut pahimmat takanapäin. Viikot vaihtuu, huomenissa jo 18.. kohta puoliväli täälläkin.
Nyt laittamaan aamupalaa neidille ja sit kohti eskaria.
Toivottavasti taas jotain selkoa saa kirjoituksista :ashamed:

Yhteistyössä