HEINÄMAMMAT 2008 ~helmikuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Ja tervetuloa uusille heinämammoille! =)
Meijän kolmasluokkalainen on ollut nyt aikamoinen känkkäränkkä.Täyttää ensikuussa 10 vuotta joten mietin josko ois "esiteinin oireita".Ihan kaikesta mahollisesta pitää kättä vääntää... Taas on jalkoja särkenyt aivan mahottomasti.Polvitaipeista alaspäin.Eilen sit tuli semmonen outo oire(on ollut joskus monta vuotta aiemminkin),että toisen polven yläpuoli meni kosketusaraksi,ihan kuin oisi palanut.Ei kärsinyt edes housuja pitää jalassa.Nyt ei onneksi ole enää niin arka joten pitää lähtee koiruliinin kanssa lenkille(kävelylle) jos se edes vähän helpottas.Mobilatia sain luvan kokeilla terveyskeskuksesta ,mutta ei apua ollut ollenkaan.Tosi kurjaa ,kun päähän ei säre niin miksi kummassa pitää molempiin jalkoihin särkeä :headwall: .
Pikkuinen muksii ja möyryilee :heart: ,varsinkin iltaisin ,kun itse asetun makaamaan.
Joku kyseli ,että onko pinna kireällä.Joo täytyy myöntää.Tulee ukko-paralle suututtua ihan älyttömistä asioista, vedettyä virallisesti kiloinen herne nenään...Sitten hävettää jälkeenpäin oma käytös,en yleensä ihan pienestä hermojani menetä :ashamed: .No jospa se tästä tasottuu!Hyvää päivän jatkoa kaikille heinämammoille!

Ievaliina + pikkuinen tasan 19 vkoa(hyvänen aika melkein puolivälissä jo =) )
 
RouvaSumppisuu
Huomenta täältäkin!

Onnittelut Beelle synttäreistä :flower: ! Ja tervetuloa Luna82 ja midsummer. Ilmoitteletko midsummer lasketun aikasi ja muita tietoja, joita tuossa etusivun listalla on, niin lisään sinutkin sinne =) .

Nyt täytyy alkaa ruoanlaittoon...mukavaa päivää kaikille!

Sumppis ja poju rv. 18+4
 
Luna ja midsummer: Tervetuloa mukaan :wave: Tokihan tänne mukaan mahtuu! Eiköhän kaikille heinämammoille sen verran palstatilaa löydy ;)

beelle onnittelut synttäreiden johdosta!!! :flower:

Mä huomasin eilen, että makkararuoka ei sovi mulle tässä(kään) raskaudessa ollenkaan. Makkarat ja perunamuussit lens eilen kaaressa pönttöön heti kun olin ne sisuksiini saanut. Toivottavasti tästä ei jää ikuista kammoa, niinkun esikon aikana uunimakkarasta :x :x Sen jälkeen en oo sitä voinut syödä :(

Kohta lähdetään kundin kanssa kauppaan ostamaan leipomistarvikkeita, kun rakas aviomieheni täyttää tänään 24.v :heart: ja sen takia pitäs viikonlopuks jokun näkönen kakku väsätä..

heippa taas :wave:

Nelly ja iitu 16+öö...5??
 
Tervetuloa Luna82 ja midsummer onnea tulevasta perheenlisästä.

Hooweelle Paljon onnea rouviintumisesta :flower:

( . ) olo on pikkasen helpottanut kun ei painavia nostele mutta muuten on aika ähky puhku olo koko ajan...on kyllä niin erinlainen raskaus oireineen kaikkineen mitä aikasemmat ykkösraskaudet.

Jollain oli polvikipua...mulla toinen polvi on kipee ja välillä ei kunnolla pysty kävelee,tietoa ei ole et mistä johtuu mut joka raskaudessa sama vaiva :| lääkäri epäili et miulla johtunee siitä kun etupuolen painopiste jostais kumman suusta rupee olemaan erisuuntaan kun yleensä.

Kattelin tuossa pinnasänkyyn patjoja+petareita ni jäin melkein :eek: noista hinnoista,kauhian hintasia sitten kun niitä vielä kahdet ostaa ni ei ihan 100e riitä,tykkään tosta petarista kun ei kastu patja jos vaippa vähän pettää eikä meillä ole pojilla voinut käyttää mitään muovifroteita sängyssä kun hautoi ihoa liikaa...ja kumpikin poika oli kovia oksentelemaan niin petari helpotti siinäkin kun ei tarvinnu koko sänkyä pestä mutta nyt noi on sellasessa kunnossa että mielummin ostan uudet.

Mieli on vähän alakuloinen kun huomenna olis ollu mein enkelin laskettu aika :'( mutta onneksi on nämä kaksi polskimassa tuolla mahassa ja liikkeillään pitävät äidin mielen vähän parempana.

Äitee ja tuplat rv 17
 
Beelle syntymäpäiväonnittelut!

Tänne ei kuulu mitään uutta...kaameaa flunssaa olen potenut tytön kanssa tämän viikon ja hyvä jos sängystä on aamulla jaksanut nousta ylös. Parasta tässä päivässä on, että yksi viikko on taas mennyt, jee...eli siis tänään alkaa 18. raskausviikko (ilo irti pienistä asioista heh heh =) )

-Anniel ja vekkuli 17+0
 
Onnea hooweelle rouviintumisesta! :flower:

Tervetuloa mukaan midsummer ja Luna =)

Tänne ei sen ihmeempää. Kävin eilen äiskän kanssa kurkkaamassa masuun ku en ole niitä liikkeitä tuntenu...Siellä se pieni aukoi suutaan ja heilutteli jäseniään, eli kaikki siis hyvin =) Voi että sitä vois viettää tuntikausia kattelemassa pientä..

Eipä nyt muuta ku hyvää loppuviikkoa vaan kaikille!

Neleka 17 tasan :)
 
Ievaliinan kanssa mennään samoissa, kun 19 paukahti täyteen täälläkin.

Mie oon kans ollu flunssassa viikonlopusta asti. Tänä aamuna ja viime yönä oli kyllä niin kipeä kurkku, että! Toivottavasti alkaa meneen ohi. Oksuilu senkus jatkuu, mutta ehkä ie alan olla jo niin tottunu siihen, ettei se enää niin masenna.

Viola ja Pingu 19+0
 
Tänään on taas semmonen aamu, että tuntuu oksennus tulevan ja mikään ei onnistu. Eilen olin oikein superpirtsakka ja hehkeä odottaja. Näin ensikertalaisena on paha sanoa, mutta nyt muka tunnen jo liikkeitä päivällä, jos laitan pitkäkseen. Tavaraa tekis mieli hankkia ja ompelukonetaitoja kehittää. Ollaan ajateltu tilata myPramista quinny freestyle-yhdistelmät. Eipä täsä nyt muuta. Pörrö ja vaava 18+5
 
Kiitos onnitteluista!! :flower:

Äitee Olo alkaa myös minulla olemaan aika "raskas". Eilen supisteli koko päivän ja oli aika kumma olo. On vain opeteltava ottamaan rauhallisemmin, vaikka raskaus vasta puolivälissä. Mutta kahden odotus on rankempaa kropalla ja se vain opittava ymmärtämään...

Huomenna meillä rakenneultra ja lääkärintarkastus.

HooWee 20+2
 
Pitkästä aikaa ehtii tänne kirjoitteleen..

Tervetuloa kaikki uudet, mukaan kyllä mahtuu :)
Ja HooWeelle onnittelut :flower: :flower:

Pörrö: Meillä on ollut noi freestylet käytössä 11kk ikäisellä pojalla 2kuukautta ja ollaan oltu tyytyväisiä! Ennen kesää pitäis vielä tilata se koppa vauvalle niihin. Tilattiin vaunut kidsroom.de:stä.

Mä elättelin jo toiveita et oksentelu ois loppunut ku viikko oli siinä taukoa. Mut tänään se taas yllätti. Huono olo on toki ollut joka aamu mut oksentaa ei oo tarvinut ku viime torstaina ja sit tänään. Mut ainakin on vähentynyt ja toivottavasti loppuu kokonaan jossain vaiheessa..

Ens ke ois sit rakenneultra. Koko ajan jännittää enemmän ja enemmän. Toivottavasti massussa kaikki hyvin.. Ja jos sukupuolen sais selville niin uskaltais jotain vaatteitakin vaaville sit ostella..

NiiVe ja pikkuinen 18+3
 
Vieläkö joukkoon mahtuu yksi tuleva heinämamma? Toista täällä odotellaan (esikoispojulla ikää 1v9kk.) ja laskettuaika olisi ultran mukaan 27.7. Synnytyssairaala on Tays.
Pahoinvointi, joka olikin kamalaa, alkaa olla jo voitettu. Nyt sitten iski kunnon flunssa ja ärhäkkä pääkipu päälle ja toista viikkoa olen saikulla. Tänään lääkäri kehoitti ottamaan buranaa, mutta jotenkin itseä pelottaa. Mites te muut olette hoitaneet flunssaa raskauden aikana?
Neuvola piti perua tällä viikolla flunssan takia, mutta ensi viikolla pääsen kuuntelemaan sydänääniä. Onneksi, koska nyt kun pahoinvointi on hellittänyt, on jotenkin epäuskoinen olo, että onko sitä todella raskaana. Esikosta tunsin ekat "kuplinnat" näillä viikoilla, mutta vielä en ole tuntenut mitään. No muita oireita kyllä löytyy; rinnat on tosi kipeät ja äkkinäiset liikkeet tuntuvat alavatsassa, joten kaipa se kohtu kasvaa ja kaikki on hyvin. Niskapoimu-ultrassa kaikki oli ainakin ok. Harmi vain meillä ei pääse rakenneultraan, mutta koska istukka oli alhaalla, meen ultraan rv. 28. No siihen on vielä aikaa.
Tällaista näin aluksi.
Minka rv. 15+4
 
Flunssaan minulla auttoi onneksi alkuun pelkkä Panadol ja sitten kun paheni ja koko kroppa oli pelkää särkyä, niin käytin lämmitettävää vehnätyynyä. Suihkussa meillä on hierova suihku, se teki kutaa hartioille ja selälle.
Paranemisia sinulle Minka!
 
PÄIVITYSTÄ.....
synnytyssairaala on muutes mulla kys!
kävin tuossa äsken neuvolassa ja sykkeet löyty ne oli siellä 150 paikkeilla. painoa ei tullut ollenkaan lisää koko raskaus aikana nyt tarvotaan viikolla 16.
hiihtolomalla on rakenne ultra jännittää aika lailla... tässä välissä pitäs käydä sokerirasituksessa. mutta tässä nämä kiihkeimmät kuulumiset!!!
 
Sokerirasitus meillä vasta viikolla kakskyt ja jotain...oliskohan 26. Sinne joudun. Saas nähdä jäänkö taas "nakkiin".
Vielä olis reilu tunti ennen iltapalaa ja pesuja. Täytyy keksii jottain.... Sitten alkaa äidin ihana oma-aika...kestää ehkä tunnin tai kaks ennen NukkuMasan tuloa :)
 
mullakin se sokerirasitus vasta viikolla 26 tietämillä...etominen jatkuu edelleen luulin sen jo loppuneen viime viikolla mutta ei aamulla tuli huono olo.... mä en tajuu tää väsymys on ihan kauheeta..ilalla ei unta saa ja aamulla ei jaksa nousta ylös :/ :/ hermot on ihan riekaleina kun noita kahta riiviöö paimentaa koko päivän aamusta iltaan ihan yksin..ja kun mies vihdoin suvaitsee tulla ovat tytöt jo nukkumas tai menos nukkumaan....ja sitten se vaan kiukuu kun ei saa olla rauhas kun likat on kimpus....no mut en minäkään saa olla kun koko päivän niitä paimennan..huoh...
liikeitä tuntuu kun iltasin käy makuulle ja joskus kun istuu sohvalla rauhas muuten ei viel kauheesti tunnu...

bambiino ja pömppis rv 18+2
 
..kaikille heinämahoille :wave:
Täällä oli joku päivä puhetta pinnojen kireydestä. Voin liittyä laskuihin mukaan. Sitä on täälläkin, eilen totesin. Vaikka ei mitään syytä, niin jurppi niin pirusti pääkopassa. Ei olis yhtään jaksanut nuorimmaisen sylissä nyhjäämistä edes.
Nyt aamusta ihan aika ok fiilis nupissa =)
Kohta lähetään kaverin kanssa (ja lapsien) kirppiskierrokselle tai ainakin yhdellä käydään kattoos löytyiskö mitään kivaa. Sit pakko tulla siivoo tää kämppä. Eilen olin niin laiska etten tehnyt mitään (paitsi astiat koneseen ja keittiö siistiksi ja pyykit.. ja ja ) ja heti on näköistä, kuin pommi olis räjähtänyt.
Nyt mentävä kattoo jotain vaatetusta päälle.
Ihanaaaaa...viikonloppu edessä !! Ja viikko 18.tänään =)
 
Täällä kanssa nyppii kaikki oikein olan takaa! Pienikin asia polttaa päreet samantien. Töissä tuntuu ettei ole minkäänlaista ärsytyskynnystä.. Kamalaa olla näin hankala :ashamed:
Kotonakin räjähtelen pikkuasioista, eilen sitten piti ihan mennä vielä saunaan itkemään, kun en miehen edessä kehdannu..

Eilen töissä kaksi vanhuspotilasta tuli varovasti kysymään odotanko vauvaa.
Oon kyllä yrittänyt kätkeä tän pyöreen mahan työvaatteiden alle, mutta tiesinkin että kauaa en enää voi salata asiaa, koska maha alkaa olla jo niin selvästi näkyvillä. Luulin ihan alussa että maha alkais kasvamaan joskus vähän myöhemmin mutta että näin aikaisin! =) No, eipä tuo haittaa. Onnellinen olen ulkomuodostani, kun tietää että jotain ihanaa kulkee matkassa kokoajan.

Nyt mukavaa viikonloppua kaikille!!

tannuli 16+0
 
Rakenneultra takana ja vauvalla kaikki mainiosti. Istukka on vielä jotenkin pahassa paikassa ja nyt odotellaan vielä 10 vkoa ja katsotaan uudella ultralla josko se sieltä olis noussut...muutoin kai saadaan leikkauksella tämä vauva maailmaan. Jotenkin ERITTÄIN huojentavaa oli saada tietää, että kaikki kohdallaan. On mieltä painanut kovasti epätietosuus kaikesta ja vielä ehkä kärjisty aivan pelon puolelle, kun luin miten kamalasti Lumi-Marjalle ja hänen pienelle vauvalleen oli käynnyt. Sitä on NIIN kovasti siinä odotuksessa ja hormonien vuoristoradassa, että en voi edes kuin pienesti kuvitella mitä heistä juuri nyt tuntuu... Todella surullista :'( Toivottavasti voimia on jaksaa eteenpäin.
Liikkeitä tuntuu päivä päivältä kovemmin, yhdessä vaiheessa oli itselläni kanssa 4 pv kun mitään ei kuulunut, pelkäsinkin jo pahinta ja soitin synnärille. He kertoivat, että kun mitään muita oireita ei ollut, niin tuskin syytä huoleen. Vauva on vielä niin pieni, ja jos se on sopivasti käännyksissä ja potkii sisälle päin niin niitä ei silloin oikein tunnekkaan. Ehdotti kuitenkin, että menen tarkistuttamaan syd.äänet neuvolassa, jossa sitten kävinkin ja olihan se vauva siellä paikallaan niinkuin pitikin.. :)
Nooh, koskaan ei voi olla liian varma mistään... ;)

Nyt ruoan laittoon ja kuulumisiin taas :wave:



Piparminttu + pieni prinsessa 19+6

(päivät vähän vaihtelee ultrien mukaan, mutta l.a on pysynyt vielä samana)
 
RouvaSumppisuu
Tervetuloa Minka76 :flower: ! Onnittelut Piparmintulle hyvinmenneestä rakenneultrasta ja pikku prinsessasta :heart: !

Flunssaa ei ole tän raskauden aikana vielä ollutkaan, mutta viime raskaudessa taisin ottaa Panadolia, mustaherukkamehua ja pureskella valkosipulia, niin että rouskutus vaan kuului ja se tehosi hyvin!

Ärsytyksestä
: töissä ja muutenkin muualla oon kyllä mun mielestä oma rauhallinen itseni, mutta auta armias täällä kotosalla! Oon oikeesti ihan pirttihirmu, yksikin väärä sana, ilme tai ele ja sit räjähtää...voi mies parkaa.

(.) Kaivoin eilen vanhat äippävaatteet esiin, alkaa sen verran normivaatteet kiristämään. Ja liikkeitä tuntuu paljon päivittäin, varsinkin iltaisin, kun saa rauhassa niitä kuullostella. Harjoitussuppareita tulee päivittäin, mutten osaa olla niistä mitenkään huolissaan. Eli ihan hyvissä fiiliksissä täällä ollaan =) .

Mukavaa viikonloppua kaikille!!!

Sumppis ja poju rv. 18+5
 
noh niin teillekin ilmoittelemaan että taisin tuntea ekan liikkeen NYT :) haha tietty en varma ole asiasta mutta siinä uskossa aion elää! muuten menee järki ;)

olenkin nyt alkanu vauvalle ostelemaan vaikka lupasin itselleni että en osta ennen rakenne ultraa kun saan varmistuksen että kaikki ok. lindexissä NIIN ihanat vaatteet että semmosia retrovaatteita tuli jonkin verran ostettu. kestovaippoja olen myös netissä tilannut ja toisen kantoliinan. aikooko joku muu myös kantoliinailla?

mammafarkut (pienimmät) käytössä, ollut alusta, muita mammavaatteita ei vielä käytössä. tosiaan tota vauvamasua ei vielä ole. oik puolella tuntuu varsinkin aamuisin kun vatsa tyhjä semmonen iso möhky niin olen sen istukaksi olettanu. muuta masua (+ läskiä) ei vielä ole.

seisomalautaa yritän ettiä halvalla (mutta hyväkuntoista) netissä. tuplia meille ei tule. puistoon n. 500m eli sinne jaksaa tyttökin kävellä. kaupungilla ei varmaan kolmistaan hirveesti liikuta. ei riitä mamman hermot ;) ja kaupungille ja pidemmälle muutenkin varmaan joudutaan autolla menemään. ja sen verran kalliit noi brio 2006 oli että...

rakenneultraa odoteltaessa... (1½ viikon päästä)

mukavaa illanjatkoa & viikonloppua kaikille heinämammoille!

korvapuusti + pikkupulla rv 19
 
moi!

taas tullu taukoa palstailuun.. :ashamed: sitä on muka niin kauheen kiireinen,et ei meinaa mitään keritä tekemään viikolla.Meillä ollu isännys poitsun kans kotona viime viikolla,pikkunen sai elämänsä ekan korvatulehduksen.Onneksi päästiin näinki pitkälle ilman!no nyt onneksi jo iahn kunnos,meidän auringon paiste :heart:

Nellyvasta tulevana maanantaina on se ultra...saa nähä mitä sielä sanotaan,onneksi nyt ei mitään vuotoa oo ollu,vaikka oon iahn normisti touhunnu.samalla on sitte lääkäri aikaki,aikaa piti varata vaatimattomat 1-3 tuntia! :eek:

Liikkkumisesta:oon harrastanu ihan normaalisti,eli jumpassa käyn kerran viikos ja lenkillä ainaki 3krt/vko.Selkälihaksia jumppailen sillon,ku muistan :whistle:

Onnitteluja myös täältä rouviintumisesta :D :flower: ja jollakin oli ollu synttäritki,eikös?onnea sinnekki :flower:

ja uusille tervetuloa mukaan!!! :wave:

nyt siivoilemaan...
nasuliini ja pätkis16+6 :heart:
 

Yhteistyössä