HEINÄMAMMAT 2008 ~helmikuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Heissan, tänään käytiin ekaa kertaa ultrassa ja kaikki oli okei. Poika kuulemma tulossa. Eilen vietettiin esikoisen 1-vuotispäivää, oli tänään ultrassa mukana ja katseli ihmeissään ruutua. Nyt rv 19+6.

 
Asutaan omassa kolmiossa, kerrostalon toisessa kerroksessa. Neliöitä on 70 ja lisänä lasitettu 10 neliön parveke. Keskusta on tuossa kahden minuutin kävelymatkan päässä. Talo on melko vanha, täynnä eläkeläisiä ja harmiksi alhaalta löytyy kämppä täynnä yökukkujia, tupakoivatkin niin, että ainakin viime kesänä piti partsin ovea pitää kiinni ahkeraan. Hyvän hinnan tästä saa sitten joskus, mutta ollaan aateltu pitää omana ja laittaa vuokralle, jos vaikka vuoden päästä reissataan Sveitsiin miehen työn perässä muutamaksi vuodeksi, saas nähdä.

Minäkin suuntaan katsomaan Meille tuli vauvaa.
 
hemunen , Meillä kanssa vanhempi terkkari ja on veikannut kahteen kertaan sukupuolta sykkeen perusteella. Ekassa sanoi ,että pojalta kuulostaa ja nyt viime raskaudessa lipsautti että tyttö, mutta perui puheensa ja tyttö syntyi ja silloi eka oli poika. Eli kaks kolmesta veikattu ja oikein meni kumpikin.
Parille tutulle myös veikannut sama terkkari ja oikein on osunut. Jänskää.
Nyt miule sanoi viime kerralla että ompas pojan äänet. Saas nähdä sit... :)
 
Ainiin tuosta arvuuttelusta piti sanoa vielä...

Asiakaspalvelutyötä kun teen niin jo viikon ajan on käyny ihmiset työpisteelläni ihastelemassa mahaa ja todenneet että tyttö sieltä tulee veikkauksia on laskujeni mukaan jo 12 ja kaikki veikanneet tyttöä syntyväksi.
Kaverikin kun kuunteli kotidobblerilla mun mahaa niin totes et on tytön sykkeet, kuin myös sanoi neuvolatätikin...
Anoppi totes mun pahoinvoinnista ja finnien määrästä että on tyttö. On kyllä jotenkin itsellä tyttöolo kanssa.

Kyllä se kai tuossa 4d:ssä selviää, vaikka sitä jalkoväliä ei lähetäkkään katsomalla katsomaan, pääasia on että nähdään kaiken olevan hyvin.
 
Tuosta asumisesta kyseltiin.....

Me asutaan pienellä paikkakunnalla aivan kirkonkylän keskustassa palvelujen äärellä talossa jossa alakerrassa on liikehuoneistoja ja yläkerrassa kolme osaketta, joista siis yksi on meidän. Neliöitä löytyy tasan 80, eli kun vauva syntyy, niin ahdasta on viiden tässä asua, mutta kodikasta silti on. Isompaan sitten jossain sopivassa vaiheessa siirrytään, jahka siltä alkaa tuntumaan. Vauva-aikaa ajatellen ikävää on, että kotiimme on 21 porrasta tuossa ulkosalla (ei siis ole rappukäytävää) , ja vaunuthan ne pitää sitten aina ylös-alas raahata. Vastapainoksi kuitenkin löytyy noin 20 neliöinen lasitettu parveke toisella sisäänkäynnilla varustettuna, ja se on ainakin keväästä syksyyn ihan kiva lisä, vauvaakin ajatellen.

Kultatiuku ja Nuppu 18+5
 
ultra kuulumisia:
Elikkäs kolmen tunnin odottamisen :eek: jälkeen pääsin sisälle.lääkäri oli ollu keisarileikkaukses...kaikki pötkylällä ok :heart: ja selvä syy vuotoonki löytyi...elikkäs alunperin matkassa on ollu 2!!!olin ihan :eek: ,olo ei kuitenkaan surullinen,koska menny niin alus toi toinen kesken.Onneksi tällä kuitenki kaikki hyvin.Uuden ultran laittoi kuitenki tonne rv28,varmuuden vuoksi.Ihanaa pääsee vähän useemmin kurkkimaan masuun :D kyllä tää mamma olis tehny väli kuolemat jos sieltä kaks olis maailmaan putkahtanu.Meillä ku tuo esikko täytti just vuoden :) no onneksi vuodon syy selvis.

Räpätäti mä oon päässy unis jo synnyttämäänki monesti,mut ikinä en oo nähny kumpi sieltä tuli,turhauttavaa :LOL: isännys nauroi mulle yhtenä aamuna,et oli aivan ähissy ja puhissu unissani...rankkaa toi synnytys siis unissakin :D

Korvapuustime asustellaan 148 neliöisessä omakotitalossa.Kaupungille on semmoset 7kilsaa.tää on tällänen asuntoalua.Rakennus vuosi tais olla -05.tilaa siis piisaa!mä katoin vielä ennen töihin menoa tota meille tuli vauva,mut nyt en kerkiä.Meille oli isännys tilannu plus-tv paketin ja nyt oon seurannu sieltä,olikohan faktalta sitä synnytyssairaala ohjelmaa.Isännys on uhannu kieltää sen multa ku vaan itken koko ohjelman ajan :D

Nelli84 onnittelut pojasta!!! :heart: meillä onki saman ikäiset esikot...jokos teillä kävellään?meillä ei ihan vielä ja helpottas kyllä omaa oloa ku kävelis,ei tarttis kantaa joka paikkaan!!no kerkiäähän sitä ;)

tämmöttistä :wave:
 
Minäkin olen katsonut tuota Meille tuli vauva-sarjaa, aina kun päiväunilta kerkee =) !
Me asutaan omakotitalossa, reilu 5 km keskustasta, mutta onneksi isoon ruokakauppaan ei ole kuin vajaa kilsan matka. 70-luvulla rakennettu tiilitalo ja tähän muutettiin, kun esikko oli 3 kk vanha. Eli siis kohta kolme vuotta ollaan asuttu. Neliöitä on vissiin kai n. 137 +pesutilat ja varastot, jotka on maan alla, eikä luokitella virallisiin neliöihin. Pihaa on just sen verran, että jaksaa haravoida =) eli riittävästi!

Minulla on ruvennut nyt tuntumaan liikkeet joka päivä oikeen kunnolla, masukki tuntuu pitävän neulomisesta, ruokailusta ja siivouksesta :LOL:

-Anniel ja vekkuli 17+4
 
Heipparallaa!

Täällä niin tasasen tappavaa arkea mennään ettei ole jaksanut mitään tänne edes rustailla ;) Onneks teillä muilla on paljon mukavia kuulumisia!

Asumisesta.. me asustellaan maalla omakotitalossa (rakennusvuosi 2004) 130 neliötä ja "pihaa" muutama hehtaari. Keskustaan 7 km ja lähimpään kauppaan 4 km... joten hyvät pyörät on vaunuissa oltava :LOL:

Kivaa viikkoa kaikille!

Vilma-Annika 16+1... rakenneultraa odotellessa ;)
 
Moi! :wave:

Onnittelut hyvistä ultra uutisista! Muutamat jo tietävät sukupuolenkin.. :heart:

Mitenkä semmonen tyttö/poika syke sitten toisistaan eroaa??

(.)Ihanaa!!! Ekat potkut tunsin tänään!!!! :heart: Ensin olin että :eek: mikä se oli?? Mutta sitten sain pari pikku potkasua vielä lisää..!!! =) :heart:
Me asustellaan 80 neliön kerrostalo kolmiossa.. Joku 1/2 kilsaa keskustaan.

Jaksuja!! :hug:

Ines rv16+2
 
Hei taas!

Kävin tänään taas neuvolassa ja kaikki ok. Paino on vielä miinuksella, mutta nousussa kuitenkin! Kohtu kasvaa hyvin, ja sykkeet kuuluivat kivasti, 160 oli tällä kertaa! :whistle: Jos noista sykkeistä pitäis jotain päätellä niin saattais olla tyttö..Meillä esikoisella oli koko synnytyksenkin sykkeet jotain 150-180, ja tyttö oli sekin. Mutta en kyllä ala noiden perusteella tekemään lopullisia johtopäätöksiä.. :) Toisaalta olis mukava saada toinen tyttö, kun kaikki vaatteet lukuunottamatta ihan pienimpiä on aika punasävyisiä, mutta toisaalta olis ihan hauskaa saada vaihteeksi poikakin. Pojalle nimi on valmiina, tytölle ei olla päästy vielä miehen kanssa yhteisymmärrykseen.. Kuinkas nimiasiat muilla? Joko on selvillä, vai onko mietittykään? ;)

Asumisesta..Me asutaan omassa kerrostalokolmiossa, neliöitä 82. Kaupungille matkaa parisen kilometriä, mutta pubit, r-kioskit ja siwat löytyy kyllä ihan parinsadan metrin päästä.. Kolmannessa kerroksessa, hissittömässä talossa, joten pitänee ehkä hankkia jotkut käytetyt vaunut parvekevaunuiksi..Tai saa nähdä..

Bubona, ja muutkin.. Onko maha jo sitten iso, jos siitä voi jo veikata jotain? Mulla vähän housut kiristää, ja silleen ite näkee ja ne jotka tietää, huomaa, mutta ei oikeasti ulospäin näy. Myös esikoisen aikana maha pysyi pienenä ihan loppumetreille. Vähän kadehtien katselen tuttuja, jotka menee samoilla viikoilla, heille puhuminen muille raskaudesta on helppoa kun se jo ulospäin näkyy! Itse olen kyllä joillekin kertonut eikä tämä tosiaan ole mikään salainen tila, mutta ei tekisi mieli kuulutella, että "niin, kun mäkin olen raskaana, niin.." Ymmärtääkö kukaan, mitä tarkoitan? Voisi paremmin osallistua kaikenlaisiin keskusteluihinkin, kun masu jo enemmän näkyisi.. :/

Juu, tulipas seliteltyä taas.. :whistle:

Pinuski ja kinkkumasu 18+4

Ps. kinkkumasu siitä, että esikoisen "pikku" kuulostaa meidän korvissa samalta kuin "kinkku".. :wave:
 
Asumisesta ollu puhetta ni myö asutaan vuonna 1889 rakennetussa maatalon päärakennuksessa jota ollaan nyt rempattu kohta 5v ja yläkerrassa on vielä vähän laitettavaa mut pitäis valmistua ennen vauvojen syntymää,tilaa tässä on noin 200neliötä ja pihaa noin 1.5h et haravoitavaa ja lumitöitä piisaa.Aito vanhan ajan hirsitupa jossa iso leivinuuni keskellä...kaupunkiin on matkaa 30km ja lähin kyläkauppa on 10km päässä jossa myös muut välttämättömät palvelut.

Nelli84 Onnea pojasta :flower:

Nasuliini-84 Hyvä että pienellä kaikki kunnossa
:hug:

( . ) maha on ihan järkky,tänään kaksi eri ihmistä kysy että jokos kohta poksahdat,olisitte nähny niitten ilmeet kun sanoin jotta vasta tossa heinäkuun puolessa välissä,supisteluja on ollu jotain pieniä mut ei mitään vakavampaa.Huominen neuvola siirtyi torstaille kun terkkari on sairaslomalla,no onpahan tässä pari päivää aikaa tasotella noita kiloja :whistle:

Äitee ja tuplat 17+4
 
Onnea kaikille uusille hyville ultra-kuulumisille =)
Asumisesta, niin meidän pesue asuu kaupungin keskustasta n. 1,5km isossa omakoti alueessa. Talo rakennettu v. 1984 ja taitaa talossa olla kokonaisneliöiltään n. 150. Kolme makuuhuonetta löytyy. Oma pieni piha jossa tilaa lapsilla liikkua ja leikkiä :) Ja juoksentelee siellä yksi koirakin ;) Haaveena olis saada vähän isompi talo, ja kovasti sitä ollaan katseltukkin, kun näitä lapsukaisia vaan siunaantuu :LOL: Mutta eiköhän se joskus löydy, se oikea...ei pidetä mitään kiirettä, kun pakko ei ole vielä mitään ostaa.
Maha on iso täälläkin äitee2 vaikka tosin vain yksi prinsessa siellä kasvaa...taitaa olla vaan se kun on jo neljäs tulossa meille tai niin ne neuvolassa mua lohdutti :LOL:
Mua ihan nauratti tänään aamupäivällä, kun neloselta tuli sellanen "Make me perfect" -ohjelma (onko kelleen tuttu?) No anyway, siinä oli sellanen nuor äiti jolla oli 1 lapsi, mun silmässä kropaltaan hyvä, ei pahasti nahka roikkunu vatsalla raskaudesta jne....No kuitenki se nainen oli NIIN itseinhoinen kroppaansa kohden, että sillä se lähti ohjelmaan. Sille tehtiin rasvaimu lantioille ja kiristettii vatsanahkaa. Laitettiin silikonit B- kupista C:hen ja nenää ja leukaa leikattiin. Olihan se ihan kivan näkönen mimmi kaiken sen työn ja ajan jälkeen mitä tohon laitettiin, mutta OIKEESTI...kun se ei ollu edes pahannäkönen ennen näitä kaikkia leikkauksia. Itseäni kun katson peilistä niin kyllähän sitä tässäkin kohteessa voisi olla samalla periaatteella korjattavaa :LOL: :LOL: :LOL:
Onnex kuitenkaan omat läskini ei ahdista niin paljoo ( tosin riippuu kuukaudesta ja päivästä :D ) että jaksaisin tuon saman vaivan, ollaanhan sitä jo kohta 4:n lapsen äiti ja mieskin hankittuna valmiiksi jo monta vuotta sitten ;) niin mitäpä tässä enään ressaa...kun hänkin tyytyväinen minuun.
B)
Mites teillä? Pohditteko te paljon tälläsiä asioita vai oletteko tyytyväisiä itseenne?


Piparminttu ja prinsessa 20+
 
Heip.

Asumisesta puhuitte niin oikeen kateus iksi pintaan :p teillä on monella niin isoja asuntoja B) Minä ja mieheni asutaan 42 neliöisessä kerrostalo kaksiossa, omassa tosin. Tässä meinattiin vielä muutama vuosi kärvistellä. Hieman järjestelyjä vaatii, että vauvakin mahtuu.. mutta eiköhän se jotenkin :D

Minulla kyllä maha jo näkyy.. vaikka esikoinen tulossa.. olen kyllä tosin 157cm pitkä ja selkä on tosi lyhyt :D että voi se vaikuttaa tähän mahan näkymiseen.. Liikkeitäkin edelleen tuntuu päivittäin varsinkin kun istun. Perjantaina olis sitten taas neuvola :)

-Anzzu rv 18+4
 
Huomenta.
Täällä puhuttu asumisesta. Äitee2 .lla varmaan ihana paikka asua. Ite ainakin tykkäisin asua ihan maalla.
No, ok-talossa asutaan, mutta ei niin maalla, että vois eläimiä pitää, Siis vaikka hevosia tai lampaita. Täälläkin tilaa riittää 5h+keittiö plus takkahuoneet ja muut...
Aika monilla on isoja taloja ja uusia.
Mahaa löytyy täältäkin ja paljon napapaitoja kaapissa :) Pitäis saada aikaisiksi käydä ostelee parit vaatteet itellee, ainakin housut.
Nyt mentävä kahvin juontiin ja koiruutta viemään pihalle.
 
Heippa. Nyt on voimia tulla tännekkin kirjoittamaan viimmeiset kuulumiset. Tuolla np-ultrassa kiinni jääneissä on pitempi tarina, mutta suurimman itkupuuskan välttämiseksi en sitä tänne enää pysty kitjoittamaan. Pieni poikamme syntyi 9.2.2008 alle kolmessa tunnissa. Hän oli niin täydellinen, kuin anankefalia vauva voi olla. Kuvia otimme muistoksi, saimme hyvästellä oman Onni-enkelimme. Päivä oli rauhallinen, surullinen, sellainen, jota ei voi koskaan unohtaa. Rakkaus enkelivauvaan on ikuinen, sitä meiltä ei voi kukaan ottaa pois.

Uskon, että jossain vielä on pikkuinen, joka on meitä varten tarkoitettu. Elämä tuntuu nyt vaikealta, mutta edessä on sekin päivä, kun tuntuu helpommalta herätä, raskas suruntaakka on keventynyt ja voi suunnata ajatukset tulevaisuuteen. Se aamu ei kuitenkaan oe vielä koittanut.

Teille muille toivotan mitä ihaninta raskausaikaa ja seurailen täällä taustalla mitä teille kuuluu. Vaikka oman pienokaisemme menetimme, en ole katkera siitä, että muut vauvan saavat kotiin asti. Menetyksen hyväksyminen on ehkä helpompaa, kun näimme, miten sairas poikamme oli. Mutta syytä siihen tuskin koskaan ymmärrämme.

Raskain mielin jätän tämän pinon ja suuntaan ajatukset kohti uutta kevättä ja kenties vielä jossain pinossa tällä puolen olen minäkin...sitten joskus.

Lumi-Marja
 
Lumi-Marja Syvä osanottoni suureen suruunne. Aina ei elämän tarkoitusta voi ymmärtää. Toivon teille paljon suojelusenkeleitä ja onnea tulevan varalle sitten kun sen aika on. Antaa kuitenkin aikaa surulle ja surutyölle. Kovasti voimia koko perheellenne ja suuri

:hug:

Neleka
 
Onnea Nellille iloisesta poika-uutisesta ja myös Nasuliinille hyvistä ultra kuulumisista!

Tervetuloa myös kaikille uusille mammoille, aina mahtuu mukaan =)

Asumisesta: Myö asutaan 1922 valmistuneessa omakotitalossa vanhalla idyllisellä asutusalueella. Ostettiin talo vuonna 2004, jonka jälkeen remontoitiin reilu vuosi ennen kuin muutettiin sisään kesäkuun lopussa 2005. Talo oli tosissaan siinä kunnossa, että pommi sisään ja kaikki uusiks! Huh mikä homma mut ollaan kyl tyytyväisiä näin jälkikäteen. Yläkerta, joka oli sahanpurun täytteistä kylmää vinttitilaa, rakennettiin myöhemmin ja sekin alkaa jo olla valmis =) Nyt meillä n. 170 neliötä kahdessa tasossa. Pihalla vanhoja omenapuita jne.

Omaan (.) ei mitään uutta. Liikkeitä en vieläkään oikein tunne. Neuvola on ens viikon tiistaina ja rakenneultra 5.3.

Joku kyseli tyytyväisyydestä omaan kroppaan.. No, miä oon aina ollu hoikka ja oon alle 160cm pitkä. Toissa kesänä painoin n 48kg, joten olin siis aikasen laiheliini. Mut sit vuoden sisällä siitä ku täytin 30 heinäkuussa -06, aloin pulskistua!!! Siis oikeast ikä vaikuttaa! En ole vieläkään edes pulska mut täytyy sanoa et omat läskit ärsyttää! Oon ennen ollu kaunus ja hehkeä, hoikka osottaja jolla ollu sievä masu edessä ku tykki mut nyt oon mielestäni ruma ja läski, naama täys finnejä... :'( Oikeasti. Oon sanonu miehellekin asiasta. Lisäks mulla on oikea jalka aivan järkyttävän näkönen! Niiiiiin täynnä pullottavia suonikohjuja ja ne on niin kipeät etten pysty välillä illalla enää kavellä :'( No, arvomerkkejä ne on mut oon aina tykänny pitää kesäisin mekkoja ja shortseja ja nyt en oikeest voi kuvitella liikkuvani ens kesänä lyhyissä mekoissa ku jalka on nilkaan asti sininen ja kohjuinen....

Pyydän kovasti anteeksi tätä valittamista! Mut tekipä hyvää purkaa tunteita jos joku edes jaksaa lukea tällasta... Onneks kohjut on myöhemmin mahdollista leikata, joten ehkä viel joskus voin pukea shortsit päälle :)

Hyviä vointeja kaikille toivottaa tänään valittava

Neleka 17+5
 
Voimia ja jaksamista koko Lumi-Marjan perheelle! :'( :hug:

Asumisesta on ollut juttua. Me asutaan omassa n. 70 neliöisessä kerrostalokolmiossa ison kaupungin keskustassa. Kolmas kerros on, eikä hissiä. Nyt ollaan saatu tämä myytyä, tai kaupat tehdään ensi viikolla. Käynnissä on jo kova uuden asunnon etsintä ja yhdestä ihanasta kodista ollaan tehty tarjouskin. Tarkoitus on siis muuttaa pikkuriikkisen kauemmas tästä keskustasta ja hieman isompaan asuntoon. Myös se hissi on ehdoton tai vaihtoehtoisesti kerrostalon eka kerros. Olen jo nyt ihan helisemässä, kun pitää päivittäin kuskata 1v poika ja kauppaostokset tänne ylimpään kerrokseen isohkon mahani kera.

Pinuski84 harkitsi parvekerattaiden hankkimista. Meillä ne oli ihan ehdottomat, koska poika ei nukkunut, eikä itse asiassa nuku oikeen vieläkään päiväunia muualla kuin vaunuissa. Meillä siis on tuommoiset ikivanhat halvat vaunut parvekevaunuina ja "ulkoiluvaunuina" uutena ostetut yhdistelmävaunut, joita säilytetään lämpimässä pyörävarastossa. Tällainen systeemi on toiminut meillä hyvin. Kesäksi aiotaan hankkia tuplat, kun tuo esikko on silloin vasta 1,5v ja siirtää nykyiset ulkoiluvaunut parvekekäyttöön. Vanhat parvekevaunut joutaa sitten jo roskiin, kun alkavat jo hajota käsiin.

Mulla on rakenneultra ja seuraava neuvola ensi viikolla. Odotan etenkin ultraa jännityksellä. Liikkeitä tuntuu vaihtelevasti, välillä on hiljaisia päiviä. Yhtenä iltana tosin mieskin jo tunsi liikkeitä käsi mun vatsan päällä =)

Piparminttu75 kyseli ollaanko ulkonäköömme tyytyväisiä. Esikon synnytyksestä jäi muistoksi liuta raskausarpia, löysää vatsanahkaa ja tyhjät rinnukset, mutta ei ne mua vielä äärimmäisen paljon ole häirinneet. Toisen lapsen jälkeen aion silti jollain ilveellä koittaa saada edes tuon vatsan vähän timmimpään kuntoon, mutta en ihan leikkauksiin asti ole valmis menemään. Kai sitä jonkin sortin vatsalihastreenilläkin saisi "kiristettyä". Painooni olen ollut suht tyytyväinen ja pärstänkin kestää just ja just, jos vähän ehostaa ;)

Krissie rv 18+6
 
[/b]Lumi-Marja Olo on aivan sanaton, kävin myös lukemassa kauniin kertomuksesi Enkeli-Onnista :'( Olen todella pahoillani puolestanne, ja toivon sydämestäni teille lohtua tänä harmaana aikana. Vaikka nyt tuntuu lohduttomalta, niin muista, että kaikella on tarkoituksensa vaikka se tuntuisikin niin pahalta. Onnilla on nyt kaikki hyvin enkeleiden luona ja varmasti sieltä teitä katselee suu mitä kauneimmassa hymyssä. Antakaa surulle aikaa niin kauan kuin se sitä tarvii, antakaa toisillenne aikaa koota sydämestä ne pienet palaset takaisin yhteen, jotka menivät rikki tämän myötä. Iloitkaa lapsista jotka teillä siellä jo on.... :heart:

Paljon voima halauksia ja suojelusenkeleitä teidän perheelle :hug:


Piparminttu
 

Yhteistyössä