Mä tuun kanssa mukaan näin kuukauden loppupuolella.
Mä oon lihonu tässä parin kolmen vuoden aikana 15 kiloa. Paino oli pitkään sellaset 54-56 kiloa. Nyt se on 72. Se oli jo musta kamala hetki, kun tajustin painavani yli 60. Saati nyt.
Katsoi juuri itsestäni otettuja kuvia ja voi hemmetti kun oon paisunu. Kaksoisleuka, kädet on ihan läskit. Ja 80 prosenttia vaatteista ei mee päälle tai näyttää rivoilta makkarankuorilta. Mua ei niinkään toi vaa'an lukema kiinnosta, vaan enemmän ne sentit. Lantion ympärys taitaa kolkutella sataa. On se ennenkin ollu levrä, 92 senttiä, mutta tää nykynen on jo liikaa.
Ja niistä valokuvista muuten huomaa senkin, että onpa kamalan huono ryhti. Oikeen näytän sellaselta plösöltä.
Tää kesä on ollu hankala, kun mun vakiliikuntaharrastukset on tauolla. Lisäks työpäivä matkoineen on melkein 12 tuntia, sitten lapsi vaatii aikansa ja sitten en jaksa enää mitään. Syksyllä oon taas opiskelija ja yliopiston kuntosali ja jumpat kutsuu.
Mä oon aamuliikkuja, mutta en malta mennä illalla ajoissa nukkumaan, että jaksaisin herätä viideltä lenkille. Nukun muutenkin nyt liian vähän. Samoin huomaa, että jos en syö töissä välipalaa, mulle tulee ton kotimatkan aikana niin kamala nälkä, että olis kamala houkutus ostaa joku suklaapatukka. Oon onnistunu korvaamaan sen suklaapatukan sillä, että oon sitten junassa pupeltanu jotain miniporkkanoita. Mutta mä oon sellanen, että jos se nälkä tulee liian isoksi, mua alkaa oksettaa ja voin oksentaakin.
Tein eilen ittelleni exceliin sellaset taulukot ja diagrammit. Tosin en uskaltanu vielä mittailla, vaa'alla vaan kävin. Tänään sitten mittanauha esiin ja raaka totuus julki.