*Heinäkuun huventajat* Uudet painonpudottajat, tervetuloa!

Tönt
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;24239796:
Tuo "liha on heikko" on ollu minun motto tässä kuussa. :D Söin tänäänki kaks vohvelia.. mutta hei - ne oli minun nimipäivävohvelit! Tänään tunnen syyllisyyttä siitäki, että en ole käyny lenkillä, mutta lepopäiviäki kai kannattaa pitää. Ja lenkkivaatteet on sitäpaitsi pesussa.
Ja on satanu vettä.
Ja keksisin varmasti muitaki tekosyitä, mutta nyt ei tule jostain syystä mieleen. :snotty:

Mutta ois se tehny hyvää. Nyt on jo liian myöhä, jospa huomenna sitte korjais tilanteen. ;)
mullakin on nimpparit tänään! onnea sinnekin. :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;24239808:
mullakin on nimpparit tänään! onnea sinnekin. :flower:
Jee! Onnea! :flower:

Ja mulla jäi tänään jopa isompi kalorivaje ku normaalisti, vaikka muka mässäsin niitä vohveleita. Jee!
Potkikaahan minut aamulla lenkille ennen ku Naapureina Madridissa alkaa, jooko? Kerranki voisin käyä aamusta. :saint:
 
Toss Foo
Mullakin on tänään yhden nimen päivä, ONNEA KAIKILLE PÄIVÄNSANKAREILLE! Naistenviikon lupausten mukaisesti tämä päivä on yleensä sateisin.. toteutui ainakin täällä.

Mulla on tänään muutenkin juhlapäivä: ne reissussa tulleet plussat ovat nyt karisseet ja ihan himpan alle "ennen reissua" tilannetta aamulla pääsin! Jospa huomenna vielä vähän lisää :D
 
^vierailija^
Eilen oli ihan outo fiilis päällä. Oli vain PAKKO saada syödä jotain makeeta. Oli hirmu lähellä etten menny lähikauppaan ostamaan suklaata. Mutta lopulta sulatin pakkasesta mummun kotitekoista omenasosetta ja mutustin sitä paahtoleivän päällä ja lopulta lusikalla suoraan purkista... Ihan outoa, ei edes ollu mikään huono päivä, tuli vaan pakkomielle :D
En ymmärrä miten karppaajat osaavat hillitä itsensä tuossa tilanteessa. Minulla ei siis ollut nälkä, päin vastoin aika täys olo (olin mässäilly metukkaa, eli hyvä yhdistelmä rasvaa ja hiilareita...), mutta se himo oli ihan järkyttävä.

Pitäis tässä joku päivä taas käydä vaa´alla, kuinka ahistavaa...
 
IhanaValo
Hyvää nimipäivää, vähän myöhässä mut kuitenkin :)

Jouduin sit antibioottikuurille kun löytyi kurkusta joku pöpö. Kiva nyt, 10 päivän kuuri ja miul on siis vissiin pari vko maha sekaisin:( Ei auta maitohappobakteeritkaan..

Kateudesta vihertävänä luen teijän liikuntajuttuja, kyllä ootte reippaita!
Mie oon ihan rättipoikki ihan vaan ollessa, on niin kuuma.
 
Eilen oli ihan outo fiilis päällä. Oli vain PAKKO saada syödä jotain makeeta. Oli hirmu lähellä etten menny lähikauppaan ostamaan suklaata. Mutta lopulta sulatin pakkasesta mummun kotitekoista omenasosetta ja mutustin sitä paahtoleivän päällä ja lopulta lusikalla suoraan purkista... Ihan outoa, ei edes ollu mikään huono päivä, tuli vaan pakkomielle :D
En ymmärrä miten karppaajat osaavat hillitä itsensä tuossa tilanteessa. Minulla ei siis ollut nälkä, päin vastoin aika täys olo (olin mässäilly metukkaa, eli hyvä yhdistelmä rasvaa ja hiilareita...), mutta se himo oli ihan järkyttävä.

Pitäis tässä joku päivä taas käydä vaa´alla, kuinka ahistavaa...
Mie karpatessa taltutin makeanhimon Mikan pikasuklaalla (ohje löytyy karppaus.info-sivulta), vaikka makeutusaineen käyttäminen ei mitenkään suositeltavaa oo. Ja tositosi tumma suklaa auttaa kans, sitä ei ees pysty syömään paljoa. ;)

En tarvinnu ees tsemppejä aamulenkille, vaan lähin tuonne harmauteen ihan hyvillä mielin. Ja tuntuu vähä siltä, että juoksen pikkuhiljaa jo vähän pitempiä matkoja ilman minkäänlaista kuolemaa. Vaikka teenki vaan 20 minuutin lenkkejä, niin on niistäki hyötyä. :)

IhanaValo, paranemisia! :hug: Mulla oli sama vaiva (kurkussa pöpö, kova kuume ja 10 vrk ab-kuuri) kuun alussa ja se oli tosiaan aika turhauttavaa. Kipeänä tuntuu olevan alttiimpi kaikille houkutuksille. Hyvä silti hoitaa se tauti pois, vaikka meneeki maha sekasin. Eikä niistä maitohappobakteereistakaan varmaan haittaa oo. :)

Täällä on onneks nyt vaan jotain 15 astetta lämmintä, ni on hyvä touhuta ja siivota ja lenkkeillä... ja palstailla. :saint:
 
Toss Foo
Tervehdys teille, armahat vertaisryhmäläiset! Täällä menee nyt niiiiin lujaa, että taidan leijailla pilvissä tämän päivän, ukkosia pelkäämättä :D :D :D

Keväällä kevenin jo 9,6kg
Heinäkuussa huventunut 2,3kg \o_O/ ( - tavoite 2kg!)


Paranemista, IhanaValo ja Kaunishäntäinen orava! Mikään ei ole niin kurjaa kuin sairastaminen kesällä.. paitsi toistuva sairastaminen kesällä :(. Jospa kuuri pian puree!

Tsemppiä kaikille loppukuuta kohti! Minä taidan seuraavan määrämittauksen tehdä sitten kuun viimepäivinä, niin saadaan tarkka tulos taas kasaan. Aatelkaas, olen pudottanut jo yli 15% lähtöpainostani, ja BMI on kutistunut lähes 4,5 yksikköä - ja on nyt alle 23! IHANA OLO!
 
Toss Foo
..ja vielä se graavi versio painonpudotuksesta: 12 pudottamaani kiloa olisivat voiksi muutettuna 24 pakettia rasvaa. Yääääähhhh.. enää en niitä kupeilleni vyötä! B)
 
IhanaValo
Onnea, Toss Foo, mahtava tulos! Kyl miekin tuossa tilanteessa leijailisin =)


Pitäsi vaan jaksaa tsempata ensin aika paljon..


Ja joo, tottahan tuo kuuri on loppuun syötävä vaikka se mahaan käykin ja onneks se on jo parin päivän jälkeen sen verran auttanut että se kipeä palantunne on kurkusta hävinnyt :)
Kuumetta miulla oli vaan viitisen päivää tästä melkein kolmen viikon sairastelusta, onneks.
Sain yönkin nukuttua paljon paremmin kun ei tarvinnu yskimään herätä.
 
Kävin nyt sitten vaa'alla ennen kuun viimestä päivää:

Heinäkuussa huventunut: 1,8 kg
Heinäkuun tavoite: 3,0 kg

Yhteensä tippunut: 12,8 kg

Viime punnitukseen eroa -800g, silloinhan tilanne oli tosiaan +200g. :) Tavoitteeseen en varmaankaan tule pääsemään tässä kuussa, mutta ei se haittaa. Nyt on ainakin BMI normaali! :cool:

IhanaValo Paranemisia sinulle! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
IhanaValo
Kävinpäs tuossa heti aamusta vaa'alla ja tän kuun huvennus jäi 1,2 kiloon.
Ei ollut kovin kummoinen, repsahduksiakin tosin alkoi tulla mitä vähempään kuu kävi/käy.
Pitää koittaa ens kuussa jatkaa, vaikka samassa porukassa? Jos sekin liikunnan ilo joskus löytyis kun teijän juttuja lukee..

Kurkkukipu loppui tosiaan jo parin päivän kuurin jälkeen, ja onneks tuo mahakaan nyt ei oo hirmu kipeä ollu ku pari pv.
Kiitoksia vaan tervehtymistoivotuksista!
 
Tönt
loistavia tuloksia ootte saanut aikaseks. jotain hyvää siitä että viime viikko oli kesympi! :)

viikkopudotus -1.3kg.
heinäkuun pudotus -2.7kg.
yhteispudotus -23.9kg.

olen alkanut pitää liikuntapäiväkirjaa että voi seurata mitä on tullu tehty ja mitä tarvii lisätä. kohta lähen metsästää uusia urheiluliiviä kun edelliset liian isoja. ei oikein toimi niinkuin pitäisi. :D:D olo hyvä, erittäin hyvä.

bmi-muutos 9.82. laihdutusprosenttia en osaa laskea. :LOL: noup, matematiikka ei oo ikinä ollu mun vahvempia osa-alueita.
 
Viimeksi muokattu:
Tönt
niin ja ei ihan onnistunu heinäkuun tavoite mutta liikkumisen suhteen meni yli odotuksen. joten jatketaan samaan malliin. jotain tavoitetta pitäisi kuitenkin laittaa elokuulle joten se olkoon 3kg.
 
Tönt
..ja vielä se graavi versio painonpudotuksesta: 12 pudottamaani kiloa olisivat voiksi muutettuna 24 pakettia rasvaa. Yääääähhhh.. enää en niitä kupeilleni vyötä! B)
hui...sehän on kauheen iso määrä. sitä helposti unohtaa kuinka paljon on lähtenyt. pitäisi mennä kokeilee painoja niin tajuisi oikeesti. kyllä mä ihmetten monesti kun nostan noita lapsia että huh..oonhan mä laihtunu aika paljon jo. mun tavoitteeseenkin on enää 16kg. :D
 
Tuli vähän repsahdettua tuossa vkl kun ukkeli kävi poikien kanssa synttäreiden kunniaksi oluilla ja toi sitten huomaavaisena suklaalevyn tuliaisiksi. Ehdin jo perjantaina pitää sen lepsumman päivän ja söin pitsaa ja suklaapatukan... Mutta niin, en silti hulluna ahminut mitään, että tuskin tuosta lisää painoa tulee, hieman vaan hidastaa laihtumista. Paino näytti aamulla 71kg ja takana taas lyhyt katkonainen yö, joten on sitä silti tippunut (luulenpa että olisi tuosta vielä ainakin vajaat puoli kiloa tippunut jos kersat antaisivat nukkua).

Niin haluaisin treenailemaan myös mutta kun ei jaksa, hyvä että silmät pysyy auki tässä tuolilla. Silmät on koko ajan kipeät ja turvonneet. Eilen nukuin pitkät päikkärit, mutta ei ne enää tälle päivää auta kun yöllä ei sitten taaskaan saanut nukkua. Pitikin ehtiä kehumaan, että tuo poika on alkanut nukkumaan aika helposti ja hyvin... näin siinä heti kävi.

Tissit on kuitenkin mukavasti nyt pienentyneet kun alkaa olemaan imetyksen lopettamisesta jo useampi viikko. Menee liivitkin kunnolla päälle. (En jaksanut alkaa ostelemaan mitään Ö-kuppeja enää) Ovat kyllä vähän venyneet, pitää mennä kokeilemaan josko vanha koko mahtuisi jo ja saisi uudet kivat liivit...

Hienosti on täällä porukka laihdutellut, saa nähdä pääsekö sitä ikinä tuollaisiin 23BMI lukemiin, tällä hetkellä vielä 27.7 :(
 
Tönt
Tissit on kuitenkin mukavasti nyt pienentyneet kun alkaa olemaan imetyksen lopettamisesta jo useampi viikko. Menee liivitkin kunnolla päälle. (En jaksanut alkaa ostelemaan mitään Ö-kuppeja enää) Ovat kyllä vähän venyneet, pitää mennä kokeilemaan josko vanha koko mahtuisi jo ja saisi uudet kivat liivit...

Hienosti on täällä porukka laihdutellut, saa nähdä pääsekö sitä ikinä tuollaisiin 23BMI lukemiin, tällä hetkellä vielä 27.7 :(
Lopetin imetyksen tammi-helmikuussa ja siihen meni tosi kauan että tissitkin alkoi pienentyä. imetin 1v8kk joten ei se mikään ihme ole että vie aikaa palautua. ihan kivasti on kyllä palautunut vaikka oon imettänyt 4 lasta ja sen viimesen niin pitkäänkin. luulin jossain vaiheessa ettei ne pienene enää.

on munkin bmi vieläkin korkee. ja tavoitteeni on päästä sinne normaalipainoon. sitten ne lukemat saa olla mitä on. liikkuminen jatkan ihan varmasti. nautin siitä niin paljon että uskon kyllä että siitäkin tulee pysyvä elämäntapa ihan niinkuin tää tervellinen ruokavalio. uskaltaisko kohta kertoa mistä lähin liikkeellä tammikuussa...hävettää niin helvetisti.. :ashamed:
 
Toss Foo
Minä täällä ihmettelin että mites osa jo nyt lopettelee heinäkuuta, että olenko väärällä sivulla kalenterissa :D :D No onneksi järki sitten palasi päähän ja hoksasin että kerran viikossa punnitsijat ovatkin ensi viikolla jo elokuussa! Sinne sitä minäkin tulen, vaikka onkin enää hienosäätöä (ja sitten tavoitteessa pysymistä) edessä. Mutta punnitsen kyllä vielä kuun vaihteessa itseni, haluan tietää koko kuun tuloksen ja mistä sitten elokuu aloitetaan.

Tönt eihän se ole häpeä mistä lähdit, vaan se on ilon&ylpeyden aihe, mihin olet päässyt! Ei sun tietenkään tarvitse kertoa lähtöpainoasi, mutta ei sitä tarvitse hävetäkään. Kyllä ihan varmasti jokainen painonsa kanssa painiskellut tietää, että se "voiko tämä olla totta" -vaa'antuijotushetki ei ole elämän ylpeimpiä hetkiä. Mutta hurjan hienosti olet edennyt, ONNEA siitä!

Millenialle levollisia öitä toivottelen täältä, elävästi mielessä vielä omat yökukkumiset ei-niin-kovin-kaukaa.. Huoh. Rankkaa aikaa!

Jaaa jaa, kuulostaa siltä että ei meinaa päiväunet pienille kelvata. Pitänee mennä muistuttamaan, miksi siellä sängyssä pitikään olla..
 
Toss Foo
..vielä Millenialle: minäkin sain BMI:ni putoamaan <28 lukemista n.23-lukemiin neljässä kuukaudessa. Kyllä se onnistuu sinultakin! Tsemppiä vaan (ja niitä levollisia öitä..) !!!
 

Yhteistyössä