*Heinäkuun huventajat* Uudet painonpudottajat, tervetuloa!

Tönt
Musta tuntuu, että mulla on toisinaan pakonomainen tarve pupeltaa jotain. Siis ihan fyysinen tarve pureskella. Koitan syyä purkkaa. Mutta voi että kun jotkut ruuat rouskuu kivasti suussa! No, suolattomia pähkinöitä oon koittanu syyä. On sekin varmaan karkkia ja sipsiä parempi. Jotain sijaistoimintoja pakko keksiä noitten herkkujen syömiselle!
monesti juominen auttaa naposteluun.
 
Hyvät uutiset: sain lähettyä lenkille
Huonot uutiset: juoksin 6 min ja tulin raivostuneena kotiin ku saatanan paarma piiritti minua koko lenkin ajan ja ehti vielä perkele purasta. Kännykästäki loppuu akku ni en ihan heti pääse lähtemään uusintareissulle ja mp3-soitin on mystisesti hajonnu.

Nyt, jos sallitte, menen hukuttautumaan siihen teeheni. ->
 
Mä voisin taas liittyä :) Treenaminen on nyt jäissä kun sairastelen, mut ruokavaliosta pystyn nipistämään. Paino ennallaan toukokuusta jolloin lähti -5kg, ei sentää oo noussut vaik tilaisuuksia ois ollu, mut ei kyl tippunukka :D
 
Tönt
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;24228953:
Hyvät uutiset: sain lähettyä lenkille
Huonot uutiset: juoksin 6 min ja tulin raivostuneena kotiin ku saatanan paarma piiritti minua koko lenkin ajan ja ehti vielä perkele purasta. Kännykästäki loppuu akku ni en ihan heti pääse lähtemään uusintareissulle ja mp3-soitin on mystisesti hajonnu.

Nyt, jos sallitte, menen hukuttautumaan siihen teeheni. ->
tee auttaa mua ainakin monessa asiassa. juon yleensä vihreetä teetä. mikä on toi detox-tee? :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;24229204:
tee auttaa mua ainakin monessa asiassa. juon yleensä vihreetä teetä. mikä on toi detox-tee? :p
Mulla on jotain Clipperin detox-teetä, maistuu hyvältä ja on kivan väristä. :p En nyt äkkiseltään muista mitä siinä on, mutta kyllä se juoksuttaa vessassa. :D
Koivunlehtiä on kans kuivattu teetä varten, mutta aattelin juua nuo Clipperit nyt ensin pois. Vihreä tee ois parasta, mutta en pysty juua sitä kofeiinin takia. :(

Idunnor, tervetuloa. :)
 
IhanaValo
Kaunishäntäinen orava:elä nyt sentään hukuttautumaan ala...

Tervetuloa idunnor!

Rouva hillopulla: Herkut on tuttuja miullekin, on välillä hirmu vaikeeta koittaa vastustaa..pitäis pitää vaan mielessä et miksi itteensä "kiduttaa"=jättää herkut väliin tai ainakin vähälle :)

Miulle tuli pakkoliikuntaa tänään kun lääkärille sain kyydin mut sieltä piti sit kävellä sairaalaan labrassa käymään ja sieltä vielä kotiin :)
(Siksi hymynaama tohon, kun oon muuten niin huono liikkumaan niin saa ees jotenkin itteensä liikkeelle ku mies heittää aina jonnekin ja sieltä pitää kävellä kotiin)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Vihreä tee ja pähkinät on oivia hyvinvointituotteita. On tutkittu jopa että niitä reippaasti käyttävät elävät useampia vuosia pidempään kuin muut ;). Pähkinöissä on toki jonkunverran kaloreita, että niitä ei kannata määrättömästi ahmia, mutta kohtuudella ne on todella hyvää ravintoa. Ja itse asiassa auttaa painonhallinnassa (sellaisenkin tutkimuksen olen lukenut... nimittäin meikäläinen himoitsee pähkinöitä :p)

Minulla myös on monesti tuota nakertelun tarvetta. Olen koittanut korvata sitä vaan juomalla. Usein nälkään auttaakin pelkkä vesi. Hiilihappovettä juon joka päivä ja teetä jos ei ole hirveän kuuma. Ajattelin mineraalisuolaa ostaa hiilihappoveteen niin olisi enemmän vissyä. Ja sitten se, että tekee jotain mielenkiintoista mikä vaatii keskittymiskykyä. Jos tuijottaa telkkaria niin hemmetti kun tekeekin mieli napostella. Täytyy keskittyä johonkin niin aika hurahtaa vaan menemään.

Ja kun on vaan jämy ja pitää itsensä kurissa niin ne himot yleensä laantuu. Ja jos joskus retkahtaa niin ei kun antaa vaan itselleen anteeksi ja aloittaa uudestaan yhtä jämynä.

Otin tänään mittoja ja huoh, aivan kamalia. Vyötärönympärys on niin älyttömän iso kun tuo maha röllöttää vieläkin raskauden jälkeen, vaikka on jo yli vuosi aikaa. Pitäisi treenata mutta kun ei jouda, ja sitten jos jää hyvä rako niin olen yleensä niin poikki että hyvä jos jaksaa kättä nostaa. Pitää katsoa jos tuohon taloyhtiön kuntosalille joutaisi livahtamaan jossain välissä.
 
Toss Foo
Voi Millenia minkä teit! Mä olen nii-iin suolapähkinäaddikti kuin vaan voi olla, koko tämän kuihdutuslaarin aikana (3,5kk) en ole moisiin nykäissyt enkä edes muistanut olemassaoloa, ja NYT! Kuola kielellä kuplien haaveilen suolapähkinäkulhollisesta.. Slurps! :p

Kiva, että vieläkin tulee uusia joukkoon, ja myös aiemmissa pinoissa olleita palailee! Tervetuloa kaikille! Ihana on saada täältä tukea omille pyrkimyksilleen ja tuntea kuuluvansa joukkoon, ettei ihan yksin tarvitse urakoida! Ihania olette kaikki!

Voi hurja mikä viestitulva oli taas tullut päivän aikana, olette te ahkeria! Ja joku jopa ahkera liikkumaankin, heh (toisin kuin allekirjoittanut *noloilee*).

Äh taas mut keskeytetään kesken vuolasta ajatuksenjuoksua. Onni teille, en tuki palstaa. Palaamme paremmalla aikaa!

terv. Toss Foo joka veteli iltapalaksi (pienen) kulhon vihersalaattia ja jälkkäriksi (pienen) vaniljarahkan, ja on ähkyssä - vaikka edellisestä syönnistä ehti lipsahtaa liian monta tuntia!
 
Sain tänään kuulla näyttäväni tosi hyvältä :D. Kommentti tuli sellaisen ihmisen suusta, jota en ole n. kahteen kuukauteen nähnyt. Oma silmä ei oikein näe mitään eroa entiseen, vaikka vaaka näyttääkin nyt jo 14 kg vähemmän mitä se näytti huhtikuussa, mutta vaatekoko on pienempi ja jos luotettava taho sanoo mun kutistuneen niin kai se sitten on totta.

Projekti Käsivarret kiinteiksi ja maha pienemmäksi alkaa nyt. Niissä on meinaan vielä paljon tekemistä. Ja painoakin pitää tiputtaa, vielä ainakin 5 kg pois.

Vihreää teetä litkin 2-4 kuppia päivässä. Se maistuu suoraan sanottuna skeidalle, mutta silti juon sitä. Ennen lipitin light-colaa ja energiajuomia paljon, nyt olen lopettanut energiajuomien juomisen ja juon pienen lasin colaa satunnaisesti. Katson mitä syön, en ala kaloreita laskemaan edelleenkään vaan käytän maalaisjärkeä. Ja liikun; sauvakävelen, pyöräilen tai hölkkään 3 kertaa viikossa vähintään, lisäksi kotosalla heilun käsipainojen kanssa, ja teen kaikenlaisia jumppaliikkeitä.

Kyl tää tästä :)
 
Anatolia No varmasti näytätkin hyvältä, aivan mahtava pudotus! :) Mulle ei edelleenkään ole kukaan kommentoinut mitään. Miehen vanhempia nähtiin tuossa lähes parin kk:n tauon jälkeen, mutta ehkä nää mun -12kg on sitten vielä niin vähän, että eroa ei näy. Tai sitten eivät vaan koe asiakseen kommentoida.

Tuo onkin varmasti ihan hyvä, että ei laske kaloreita, tarkoittaa että osaa syödä oikein. Minusta tuntuu hyvältä merkata kaikki ylös, aion tehdä niin jonkin aikaa laihdutuksen loputtuakin. Jos oppisi arvioimaan, mikä on itselle sopiva määrä ravintoa. :)
 
AnniHelena71harmaana
Saanko liittyä joukkoon vielä? Maanantaona loman loputtua aloittelin tätä projektia jota olen lykännyt ja lykännyt ainakin 1½ vuotta. No nyt lähtee, motivaatio on kohdillaan. Tavoite on pudottaa vähintään 10 kg jouluun mennessä, mielummin 15.
 
Tönt
no niin..kävin googlettamassa ja näyttää siltä että olisi ihan normaalia että paino nousee pikkasen alussa. huh..toivottavasti on näin munkin osalta että se on nestettä. ajattelin ehkä pitää tänään välipäivää kuntosalista ja lähteä kävelylle. näkee sitten mikä on fiilis illemmalla. hinkua on kyllä päästä sinne taas, joka päivä käynyt tällä viikolla, mutta joskus on varmaan hyvä pitää välipäivää ettei se seinä sitten tuu vastaan..

torstai on mun virallinen siivouspäivä joten ohjelmaa on kyllä täksi päiväksi. :D
 
Tönt
Anatolia No varmasti näytätkin hyvältä, aivan mahtava pudotus! :) Mulle ei edelleenkään ole kukaan kommentoinut mitään. Miehen vanhempia nähtiin tuossa lähes parin kk:n tauon jälkeen, mutta ehkä nää mun -12kg on sitten vielä niin vähän, että eroa ei näy. Tai sitten eivät vaan koe asiakseen kommentoida.

Tuo onkin varmasti ihan hyvä, että ei laske kaloreita, tarkoittaa että osaa syödä oikein. Minusta tuntuu hyvältä merkata kaikki ylös, aion tehdä niin jonkin aikaa laihdutuksen loputtuakin. Jos oppisi arvioimaan, mikä on itselle sopiva määrä ravintoa. :)
toi paino on monesti semmonen ettei uskalla ottaa puheeks ellei painonpudottaja ite sitä tee. mä ilmoitin anopille alussa että olen elämäntaparempalla joten se on innoissaan seurannut tuloksia. appiukkokin sanoi että sun itsekuri näkyy jo. ihme jos on 23kg lähtenyt. :D :D

onko teillä muuten jotain palkintoa oottamassa kun tavoite on saavutettu??
mun piti tammikuussa laittaa itelleni jonkun tavoitteen ja palkinnon mutta en ole viittinyt kun matkaa siihen on ollut niin pitkä. ajattelin nyt että jos hemmottelisin itteeni jollain tavalla kun paino alkaa kutosella. siihen olisi matkaa muutama kilo. :p tsemppaisi varmaan. deadline on jouluaatto. ennen sitä kiitos!! luulen muutenkin että tää joulu tulee olemaan mulle uusialku. ajattelin opetella viettää tervellinen joulu. :)
 
IhanaValo
Tönt; mie en oo uskaltanu vielä ees aatella mitään palkintoa tms. jos joskus saan painoa tiputettua. Oon aika pessimistinen.
Kun paino yleensä vaan pomppii, jossain vaiheessa tulee aina semmonen repsahdusten kierre että sen päätteeks oon aina siinä painossa mistä alotinkin...tai vielä parin lisäkilon kanssa :ashamed: Se on ihan hirveetä, sillon masistaa.
 
Tavoitepalkintoa en ole minäkään miettinyt. Uusia vaatteita sitä nyt varmaan tarvitsee, kun entiset ovat liian suuria. ;)

Tönt Tuo on varmasti totta, että ihan helposti ei toisen painoa kommentoi. Kyl mä sitten ihmettelen, jos tavoitepainossakaan kukaan ei sano mitään, silloin olisi jo -20kg. :vampire:
 
-2kg, painoa nyt siis 72kg. Tänään on niin kuuma että annan itselleni luvan laiskotella :D
Jatkossa pysyn paremmin pois jääkaapiltakin, päätin hakea töihin pari päivää sit ja tänään oli haastattelu, työntekoon siis :D

TöntTuon ruokalistasi mukaan syöt kyllä liian vähän. Enemmän proteiinia ja kasviksia :)

Ei ole kyllä yhtään harmittanu tuon spinning pyörän osto. Alkuun jaksoin polkea 10km rääkkivauhdilla, nyt menee jo 18km. Olo on todella virkeä.

Vyötäröstä ja takapuolesta huvennut molemmista 2cm.
 
"Hujoppi"
Tänä aamuna oli taasen viikkopunnituksen paikka ja jälleen viikossa onnistuneesti -1kg, josta olen erittäin onnellinen. Olen tyytyväinen tähän tahtiini, että viikossa kilo lähtenyt! Liikkumiseni on todella vähäistä polvivamman vuoksi, joten tuolla ruokavaliolla on todellakin mahtava merkitys painonpudotuksessa (1200 kaloria päivässä, joskus vähän enemmänkin).

:D
 
Tönt
-2kg, painoa nyt siis 72kg. Tänään on niin kuuma että annan itselleni luvan laiskotella :D
Jatkossa pysyn paremmin pois jääkaapiltakin, päätin hakea töihin pari päivää sit ja tänään oli haastattelu, työntekoon siis :D

TöntTuon ruokalistasi mukaan syöt kyllä liian vähän. Enemmän proteiinia ja kasviksia :)

Ei ole kyllä yhtään harmittanu tuon spinning pyörän osto. Alkuun jaksoin polkea 10km rääkkivauhdilla, nyt menee jo 18km. Olo on todella virkeä.

Vyötäröstä ja takapuolesta huvennut molemmista 2cm.
kasviksia syön ihan hirveesti. ainakin kilo päivässä. mun ongelma taitaa olla se että syön liian harvoin koska sillon kun syön menee paaaljon.
 
Ihanaa, että täällä on välillä näin hyviäki tuloksia! :flower: :flower:
Mie olen niiiiiiiin ilonen teiän puolesta! :)

Mulla ei ole tavotepalkintoa vaan mulle on tarpeeks palkintoa siinä, että pienenen terveellisesti ja huomaan positiivisia muutoksia terveyentilassani. Ja tietenki pienempiin vaatteisiin mahtuminen vähän pakottaa ostamaan uusia vaatteita.. :whistle: ;)
 
Liha on heikko :mad:, tilasin juuri iskender-kebabin!

Muttamutta; tänään olen syönyt tosi vähän, ja menen lenkille illemmalla & huomenna poljen 10 kilsaa (työmatkat) ja syön kevyesti, joten eiköhän kepsu ole ihan sallittujen kalorien rajoissa :)
 
Liha on heikko :mad:, tilasin juuri iskender-kebabin!

Muttamutta; tänään olen syönyt tosi vähän, ja menen lenkille illemmalla & huomenna poljen 10 kilsaa (työmatkat) ja syön kevyesti, joten eiköhän kepsu ole ihan sallittujen kalorien rajoissa :)
Tuo "liha on heikko" on ollu minun motto tässä kuussa. :D Söin tänäänki kaks vohvelia.. mutta hei - ne oli minun nimipäivävohvelit! Tänään tunnen syyllisyyttä siitäki, että en ole käyny lenkillä, mutta lepopäiviäki kai kannattaa pitää. Ja lenkkivaatteet on sitäpaitsi pesussa.
Ja on satanu vettä.
Ja keksisin varmasti muitaki tekosyitä, mutta nyt ei tule jostain syystä mieleen. :snotty:

Mutta ois se tehny hyvää. Nyt on jo liian myöhä, jospa huomenna sitte korjais tilanteen. ;)
 
Tönt
Liha on heikko :mad:, tilasin juuri iskender-kebabin!

Muttamutta; tänään olen syönyt tosi vähän, ja menen lenkille illemmalla & huomenna poljen 10 kilsaa (työmatkat) ja syön kevyesti, joten eiköhän kepsu ole ihan sallittujen kalorien rajoissa :)
pieni repsahdus tekee vaan hyvää silloin tällöin. mä en vaan osaa sallia herkuttelua itelleni. sen takia lyö välillä stoppii pariks viikoks. nytkin mennään kolmatta viikkoa samoissa lukemissa. :kieh:
 

Yhteistyössä