*Heinäkuun huventajat* Uudet painonpudottajat, tervetuloa!

Hujoppi
Mä voisin aloittaa tästä. Koko kevään etsinyt motiivaatiota ja kun sitä sain, niin rikoin koipeni, joten liikunnan lisäys on jäänyt.
MUTTA siis tästä päivästä alkaen lisään kraanaveden juomista (jätän kivennäisvedet pois) ja lisään kasvisten määrää. Tavoitteena olisi saada heinäkuussa mieluiten viisi kiloa tiputettua...
 
Nikitön vielä
Mäkin voisin aloittaa nyt. Lähden mukaan harmaana koska en halua ivaamista. Tai sitten luon nikin ihan vain tätä tarkoitusta varten.

Mä laitan itselleni tavoitteeksi tiputtaa painoa heinäkuun aikana 3kg. Tarkoituksena syödä terveellisemmin ja liikkua enemmän.
 
"pallukka"
Minäkin voisin nyt lähteä mukaan. Olen lueskellut teidän aiemmat ketjut, mutta en ole koskaan kirjoitellut tänne mitään, niin olen jäänyt vain taustalle. Tavoitteena olisi tiputtaa terveellisesti 10 kg, jotka jäi raskaudesta. Imetän vielä ( vauva 4kk, täysimetys), joten kovin kovaa kuuria en aio aloittaa. Oma tavoite olisi 3 kg /kk. Aloituspaino tänä aamuna 76 kg. Aion luoda nikin, kun ensin keksin kuinka sen teen... en mikään nettinero...
 
Vaikka viime kuussa tipahtiki 5 kiloa, niin viime päivinä se yks viheliäinen kilo tais tulla takasi - tämän kuun lähtöpaino on 69kg. Normaalipainon rajoissa olen kun painan 66 kiloa, eli siihen tähtään tässä kuussa. Täytyy yrittää tsempata ruokavalion kanssa, vaikka kalorit ei ookaan menneet yli, niin ruoka on ihan erilaista ku viime kuukausina: lihaa, vehnää, hiivaa, sokeria ja PALJON suolaa. Just niitä asioita, joita olen vältelly. Haastetta riittää. :D

Toukokuussa taisin painaa 78 kiloa, eli aika pitkä matka on tultu alas. Nyt mennään vielä alemmas. :saint:
 
Hujoppi
Itse ajattelin alkaa noudattamaan ammattimaisia oppejani eli lautasmalli käyttöön ja kasviksia lisää päivittäiseen ruokavalioon. Annoskoot pienemmiksi. Nopeat hiilihydraatit pois (ainaskin selkeästi vähemmälle) ja tilalle täysjyväleipää ja nesteitä. Niin ja päivittäistä liikuntaa lisää sen verran, kuin tuo koipi sallii...Tarkoitus olisi nyt saada painoa pois pysyvästi.... :)

Jos siis aloittaisi siitä kasvisten lisäyksestä ja nesteen nauttimisesta ensin ettei muutu kaikki kerralla liikaa ja sitten loppuu into...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nikitön vielä;24098791:
Mäkin voisin aloittaa nyt. Lähden mukaan harmaana koska en halua ivaamista. Tai sitten luon nikin ihan vain tätä tarkoitusta varten.

Mä laitan itselleni tavoitteeksi tiputtaa painoa heinäkuun aikana 3kg. Tarkoituksena syödä terveellisemmin ja liikkua enemmän.
Tämä on mun viesti ja nyt olen rekisteröitynyt eikä tarvitse pelätä ilkimyksiä. :D
 
Jee, mä olen mukana edelleen. Tavoitteena -3kg ainakin. Tuo -5kg on jo ihan liikaa, kerta tässä on jo pari kuukautta laihduteltu, aikamoista rääkkiä olisi saada viisi kiloa läskiä pois. Ainakin mulle siis. :D

Kivaa, kun tulee uusia mukaan. :) Saa olla ihan ilman mustaa nimimerkkiä, ei mua haittaa. Tähän mennessä ei ole onneksi ivaajia näkynyt tässä ketjussa.

Toukokuussa tipahti: 7,2kg
Kesäkuussa keveni: 3,8kg
Heinäkuussa hupenee: 3,0kg
 
"vieras"
ääh... Pitäiskö sitä saada itsestään irti laihduttamisen aloitus... Suunta on oikea, olen alkanut liikkumaan aika paljon ja herkut jättänyt vain viikonlopuille. Mutta kiloja ei kai ole tippunut yhtään...masentavaa. Onneksi pienoista lihasten muodostumista pystyy läskien alta havaitsemaan. BMI on viime punnituksen mukaan juuri yli 30, eli tarttishan tässä oikeasti jotain tehdä. Miten te muut laihduttamisen toteutatte?
 
"vieras"
Mä käytän Kiloklubia apuna. Olen lisännyt liikuntaa ja pidät kalorit kurissa.
Kuinka tarkkaan merkkaat syömiset kiloklubiin? Mulla jotenkin aina tyssää siihen, että kun teen koko perheelle jonkun ruoan, josta syln jonkun osuuden, niin pitääkö sinne kirjata jokainen aines erikseen? Ja sitten vielä pystyä arvioimaan kuinka paljon sitä on syönyt? Kamalan monimutkaista!
 
[QUOTE="vieras";24100576]Kuinka tarkkaan merkkaat syömiset kiloklubiin? Mulla jotenkin aina tyssää siihen, että kun teen koko perheelle jonkun ruoan, josta syln jonkun osuuden, niin pitääkö sinne kirjata jokainen aines erikseen? Ja sitten vielä pystyä arvioimaan kuinka paljon sitä on syönyt? Kamalan monimutkaista![/QUOTE]

Kyllä mä aika tarkkaan merkkaan, joskus joutuu soveltamaan. :D Jos en muuta keksi, niin sitten jokainen aines erikseen, keittiövaakaa kun ei ole niin arvioin määrät. Joutuu myös pakkauksien grammamääriä ja energiasisältöjä tutkimaan saadakseen kalorit oikein. Melko helppoa tuo on kuitenkin ollut.
 
"Yoshi"
Lähden mukaan, tosin "anonyyminä". Nyk. paino 66 ja tavoite marraskuuhun mennessä -8. Heinäkuulle sopiva voisi olla siis 2 kg pudotus, eli toivottavasti 31.7. vaaka näyttää 64 kg. Rekisteröidyin juuri Kiloklubiin ja tutustun nyt siihen. Aiemmin ollut Keventäjissä...
 
Toss Foo
Täällä ollaan!
Ihana juttu, että porukkaa tulee lisää, TERVETULOA kaikki!

Minä keventelen itseäni
- syömällä ainoastaan ruoka-aikoina
- juomalla aterian aluksi 2 lasillista vettä
- pienentämällä annoskokoa
- jättämällä santsaamisen kokonaan pois
- jättämällä herkut kokonaan pois.

Hyvin on tämä tepsinyt, vaatekoko on pienentynyt roimasti ja olo on jo ihanan kevyt! Olen jo reilusti normaalipainossa, mutta vielä vähäsen voisin kokeilla huventua.. Ehkäpä sen kaksi kiloa vielä saisin heinäkuussa häviämään?

Keväällä kevenin jo 9,6kg
Heinäkuussa hupenen 2kg!
 
Hujoppi
Hienoja tuloksia olette saaneet aikaiseksi!

Tuota kiloklubia joskus virittelin, mutta en päässyt kalorilaskurin kanssa sinuiksi. Oli jotenkin niin monimutkaisen oloista...
 
Toss Foo
No tänään sitten saatiin vähän plussaa, mutta taidanpa uskoa ne helteiden ja ah!, niin ihanan naisena olemisen tiettyjen päivien aiheuttamaksi.. Kaipa ne tästä karisevat. Mies lähtee muutamaksi päiväksi työmatkalle, ajattelin niiden aikana vetää tosi kevyellä linjalla.. Lapset eivät niin kiinnitä huomiota siihen mitä äiti syö (vai syökö mitään), pääasia että itse saavat ruokaa. Kumma juttu muuten, tuli tuosta kevyestä linjasta mieleen, jos en syö aamupalaa, minulle ei meinaa tulla ollenkaan nälkää. Epätervettähän se on jättää kokonaan syömättä, sen toki tiedän enkä siihen pyrikään, mutta olen tuon nyt huomannut. Muutamana aamuna olen herännyt pari tuntia ennen muuta perhettä ja kun en siinä välissä mitään syö, ei minulla ole ruokahalua vielä aamiaispöydässäkään, ja jos sen suoritan vain kahvilla (tms nesteellä), nälkä tulee vasta iltapäivällä. Eikä sitten illallakaan tarvitse ahtaa. Outoa, mielestäni! Ja monesti on myös niin, että jos illalla onkin muka nälkä (tai ruokahimoja), mutta menen vaan nukkumaan, aamulla ei olekaan yhtään nälkä. Tuplaoutoa.

Ohoh, tulipa pitkästi lyhyt asia.. Kun oikeastaan tulin tänne kirjoittamaan, että siihen hyvän olon painoon jossa nuorempana todellakin viihdyin hyvin, olisi minulla matkaa vielä/enää 7kg. Mutta näin kun ikää on jo tullut ei tuo nuorisopaino enää välttämättä ole minulle se oikea, eli olen enemmän kuin tyytyväinen jos puoletkin jäljellä olevasta poistuu tässä pikkuhiljaa. Tai se 2kg, senkin kun saisin katoamaan kuun loppuun mennessä, voin kertoa etten oikeasti tiedä koska olen painanut niin vähän. Yli 10 vuotta sitten, kai?

Huh huijakkaa.
Mites muilla kuu on lähtenyt käyntiin?
Minä tiedottelen tuota omaa tilannetta suunnilleen viikoittain, vaikka punnitsenkin päivittäin.. mutta että pysyy selkeämpänä kehitys, on parempi seurata vähän harvemmalla tahdilla. Jos ekat heinäkuun hupenemiset (toivottavasti niitä on) laittaisin sitten lopumpana viikkoa tänne nähtäville ja itselle muistettavaksi.

Kovasti tsemppiä kaikille huventajille! Niin ja KIITOS Kho uuden pinon aloittamisesta!
 
"pallukka"
Kuinka usein te muut käytte punnitsemassa itsenne? Nyt tuntuu siltä, että pakkomielteisesti käyn joka aamu ja eihän ne tulokset nyt helteillä hyviltä näyttäneet... Turvotusta aivan älyttömästi käsissä ja muutenkin paksu olo. Koko heinäkuussa ( eli huimat 2 pvää) olen ollut syömättä karkkeja ja muita herkkuja. Milloinkahan vieroitusoireet loppuvat???

Olen siis ollut varsinainen sokeriholisti, piilotellut karkkeja kaappiin lapsilta niin kuin alkoholistit pullojaan ja niitä salaa sitten syönyt. Jäätelö ja muut herkut ovat maistuneet ihan liikaa. Olen saattanut jättää päivän ruuan syömättä ja korvannut sen suklaalla ja sipseillä. Nyt tavoitteena onkin alkaa syödä järkevästi ja karsia herkkuja, ihan jo imetettävän vauvankin kannalta.
 
Mulla ei ole vielä heinäkuu lähtenyt käyntiin. Ne tietyt päivät menossa täälläkin, olo ja ruokahalu sen mukaisia. Eilen vedin sitten ihan kunnolla överiksi ruoan suhteen, sallin sen itselleni. :D Tänään alkoi taas tiukempi linja, koitan jatkaa 1300kcal per päivä. Lenkille tästä pitäisi kohta vääntäytyä. :) Vaa'a''e hyppään varmaan vasta perjantaina, en halua tietää turvotuspainoa. :D

Vaa'alla kävin toukokuussa varmaan sen kaksi kertaa viikossa aikakin, vai olikohan peräti joka toinen päivä, ei voi muistaa. Kesäkuussa kaksi kertaa viikossa ja nyt ajattelin kerran viikossa käydä. :)
 
Viimeksi muokattu:
Mie en pääse vieläkään liikkumaan kunnolla, äsken ulkoilutin ja uitin koiria puolisen tuntia ja paluumatkalla otin muutaman juoksuaskeleenki, mutta en uskalla tuon angiinan takia kamalasti tehä. Ja kantelin aamusella kasveille vettä, siinä tuli melkein hiki. Paino on varmaan noussu, maha on tehny lakon, menkkaturvotusta (syön pillereitä nyt kolmatta kuukautta putkeen :rolleyes:) ja liikuntakielto - siinä on aika hyvät valmiudet repsahduksille ja ahistukselle.

Söin eilen ihan kamalan huonosti. :ashamed: Söin jopa makeanhimoissani vispautuvaa vaniljakastiketta! :ashamed: :ashamed: Ja muita herkkuja. Silti sain pidettyä kalorit alle 1500 kcal, mikä on mulle ihan hyvä juttu. Tänään oonki litkiny detox-teetä omantunnontuskissani. Kaiken lisäksi isä halus tänään tehä ruuaksi lohta, ja me varmaan sen kanssa laiskoina syyään ranskalaisia. Eikä oo salaattiakaan. |O

Alussa kävin vaa'alla melkein päivittäin, useammanki kerran päivässä :)ashamed:), mutta nyt viime aikoina sen päälle astuminen on kauhistuttanu aika paljon.

Taas iski makeanhimo. Taidan ottaa palan raparperipiirakkaa ja lihoa. :kieh:
 
Nyt tulen mukaan!
Nikillä vielä niin minut voi kivittää tuloksettomuudesta!
Olen kyllästynyt omaan marinaan kun ei viimekesäiset vaatteet mahdu päälle, olen superhuono kieltämään itseltäni mitään mutta tarkoitus olisi myös tsempata kasvikset yli puoleen kiloon päivässä + se juominen.
Hyötyliikuntaa tulee kun rullistelen työmatkat(liki päivittäin 5,5km suuntaansa)ja ratsastan n. kerta viikkoon. Salijäsenyyskin on mutta siellä ei ole tullut käytyä:ashamed:
Kiloklubia olen päivitellyt satunnaisesti, menee välillä hermo kun ei löydä vastaavia ruokia ja reseptien vääntö on hieman työlästä.
Unelmakroppa olisi sellainen -12kg , mutta jos nyt jotain edes lähtisi näin alkujaan.
Tänään käyn ostamassa vaa an:vampire:
 
Tönt
Mukana!! tavoite niin hurja ku 5kg!!! :wave: huomenna vaakapäivä niin siitä lähetään liikkeellä. kuinka paljon mökkiloma on pistänyt damagee tähän hommaan en haluaa tänään edes ajatella. :kieh:
 
IhanaValo
Vatuttaa kun ei saa itteensä otettua niskasta kiinni tän laihdutuksen suhteen. Ällöttää kattoa ees peilistä, välillä tulee semmonen "jes, nyt se kevennys alkaa ihan tosissaan"-olo mut harmittavan helposti se sitten lähtee pois..

Mies on pelastanu miut himoiltani monta kertaa, jos esim.oon vihjaillu grilliruuasta kun mies on esim.iltavuorossa töissä, että tullessaan vois tuoda jne. Eli siis ei oo tuonut, enkä mie asiakseni oo lähteny pyörälläkään hakemaan :)

Suurin ongelma on just nuo herkut, kaikki maistuu. Ja sit liian isot annoskoot, veikkaisin ja vettäkin vois juoda enemmän. Ja kasviksia syödä enemmän, ja liikkuminenkin on aikas minimissään, kun en oo ikinä opetellu liikkumaan säännöllisesti. Arkiliikkumista vaan ja välillä muutamia lihasliikkeitä..
Mistä sitä vois helposti (tai ees suht helposti) aloittaa muuttamaan tätä hommaa??
 

Yhteistyössä