*Heinäkuun huventajat* Uudet painonpudottajat, tervetuloa!

Hei, ei ollu tarkotus olla ketjuntappaja...:ashamed:
:D

Nämä on vaan välillä vähän hiljasia ketjuja, toisinaan taas juttua riittää ihan hyvinki.

Sullahan on hyvin tiedossa, että mitä pitäis tehä - motivaatio vaan tuntuu olevan hukassa. Minua kauhistutti aina puhe siitä, että kenenkään ei pitäis laihduttaa, vaan tehä elämäntapamuutos, koska en ois voinu kuvitellakaan eläväni pelkillä rehuilla ja viettäväni sokerittoman loppuelämän, mutta vasta nyt olen tajunnu että eihän se sitä ole. Pitää vaan löytää kohtuus!

Patrik Borgilla on paljon hyvää asiaa, Kiloklubin sivuilta löytyy Patrikin artikkeleja. Kannattaa lukea niitä, ja vähitellen sulatella sitä ajatusta ruokailutapojen muuttamisesta ja liikunnan lisäämisestä. Koskaan ei oo liian myöhästä opetella säännöllistä liikuntaa, ja puhuvat kylillä, että siihen muka vois jäädä koukkuunki. ;)

Otapa IhanaValo vesikannu pöydälle ja purista siihen vaikka vähän sitruunaa tai jotain muuta makua, ja sen kannun avulla kato paljonko juot päivässä ja koitat lisätä sitä vesimäärää aina välillä. Ja ota ja merkkaa ruuat ja liikunnat ylös, Kiloklubi on siihenki hyvä väline. Alku on aina hankalaa, ja repsahduksia tulee varmasti, mutta se painon putoaminen inspaa kyllä ihan mielettömästi jatkamaan eteenpäin!
 
Minäkin ilmoittaudun! :wave:
Olen tehnyt jo kovan työn ja nyt olisi loppurutistus edessä. Heinäkuun vika viikonloppu on ystäväni häät ja haluan ostaa kauniin mekon, jossa voisin näyttää jopa hyvältä. :D

Laihtumis/lihomis-historiani pähkinänkuoressa:
Ennen lapsia painoni oli 62-64kg. Ekan raskauden myötä lihoin noin 15 kiloa, mutta sain vauvakilot melko nopeasti pudotettua. Toisen lapsen aikana lihoin 20 kiloa ja nekin kilot lähtivät pikaisesti. Innostuin silloin salilla käymisestä ja liikuin muutenkin valtavasti, sillä seurauksella, että painoni putosi alle 60:een.

Kolmannen lapseni jälkeen painoni jäi heilumaan 75-85 kilon välille seitsemäksi vuodeksi. Painoin 85 kun aloin odottaa kuopusta. Laitokselle lähtiessä kiloja oli ruhtinaalliset 92.

Viime vuoden lokakuussa aloitin atkinssin dietin. Aloituspainoni oli silloin noin 80kg. Laihduin puolessa vuodessa kymmenen kiloa, mutta sitten tuskastuin karppiruokiin ja hiilareiden laskemiseen. Painokin jämähti paikoilleen, ei laskenut enää millään (syynä toki myös lukuisat repsahdukset :D ) Tämän vuoden huhtikuussa liityin kalorilaskuriin ja paino alkoi taas tippua.

Tällä hetkellä painan 66,8 kiloa ja tavoitteenani olisi päästä kuuteenkymmeneen. Käyn salilla kolmisen kertaa viikossa ja pyrin muutenkin liikkumaan paljon. Voisin laittaa itselleni tavoitteeksi pudottaa nyt heinäkuussa 3 kiloa! :D
 
Pitkälle olet päässy, Harmaja Majakka! Onnea! :flower:

Mulla oli nuorena syömishäiriö, mutta sitä ei koskaan hoidettu mitenkään. Se loppu siihen, että sain masennuslääkityksen univaikeuksiin lukiossa ja lihoin sen lääkkeen takia 20+ kiloa tosi lyhyessä ajassa, ja masennuin, lihoin lisää ja kierre oli valmis. Jossain vaiheessa aloin taas laihduttaa syömishäiriötyyliin, mutta en ollenkaan muista paljonko painoin. Pahimpina aikoina varmaan 85 kiloa ja "parhaimpina" vähän liian vähän. Silloin ku en syöny, en myöskään käyny vaa'alla (tai en ainakaan muista että oisin käyny).

Puolitoista vuotta sitte mulle tuli ihan ihmeellinen tauti, joka aiheutti voimakasta pahoinvointia ja oksentelua, ja ennen ku se tajuttiin todeta laktoosi-intoleranssiksi olin ehtiny laihtua jo 10 kiloa (75 kiloon) 9 kuukaudessa sen jatkuvan pahan olon takia. Jätin laktoosin pois, ruoka alko maistua taas ja lihoin yli 80 kiloon. Pari kiloa sain tiputettua pitkän ajan kuluessa, mutta vasta toukokuussa alotettuani oon saanu kunnolla painon tippumaan - ja mikä tärkeintä - terveellisesti. :)

IhanaValo, valitettavasti tässä ei oo niitä oikopolkuja, täytyy vaan koettaa tsempata itteään ja muita.. ja uskoa onnistuvansa.
 
IhanaValo
Mulla ainakin motivaatiota lisäsi tuo Kiloklubi, mitä olen miljoonaan kertaa hehkuttanut. :D Oletko tutustunut? Ja tietty se, kun paino oikeasti alkoi tippumaan. Tuli sellainen "hei, mä osaan" -fiilis.
Joo, oon mie sinne kirjautunu mut tuntuu että pitäis tehdä ruuat niiden sivuston ohjeiden mukaan, että varmasti menis kalorit oikein. Tai voihan sinne itekkin laittaa niitä ohjeita, hankalaa vaan kun oon semmonen etten oikeen laske paljonko laitan mitäkin kun teen ruokaa.
Mut pitää koittaa taas tsempata tuonkin suhteen:)
 
Joo, oon mie sinne kirjautunu mut tuntuu että pitäis tehdä ruuat niiden sivuston ohjeiden mukaan, että varmasti menis kalorit oikein. Tai voihan sinne itekkin laittaa niitä ohjeita, hankalaa vaan kun oon semmonen etten oikeen laske paljonko laitan mitäkin kun teen ruokaa.
Mut pitää koittaa taas tsempata tuonkin suhteen:)
Kannattaa ainakin yrittää täytellä sitä, vaikka edes viikon ajan. :)
 
Mukana taas :)

Tavoitteena tässä kuussa tiputtaa 5 kiloa. Ja elokuun 2 ekan viikon aikana vielä 2 kiloa lisää. Sitten olen tyytyväinen.

Itsekurini katosi nyt viikonloppuna ja söin mm. Hesen megahampurilaisen. Voi yök. Nyt pitää taas ottaa itseään niskasta kiinni ja karistaa kiloja.
 
Harmaja majakka harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;24111135:
Pitkälle olet päässy, Harmaja Majakka! Onnea! :flower:

Mulla oli nuorena syömishäiriö, mutta sitä ei koskaan hoidettu mitenkään. Se loppu siihen, että sain masennuslääkityksen univaikeuksiin lukiossa ja lihoin sen lääkkeen takia 20+ kiloa tosi lyhyessä ajassa, ja masennuin, lihoin lisää ja kierre oli valmis. Jossain vaiheessa aloin taas laihduttaa syömishäiriötyyliin, mutta en ollenkaan muista paljonko painoin. Pahimpina aikoina varmaan 85 kiloa ja "parhaimpina" vähän liian vähän. Silloin ku en syöny, en myöskään käyny vaa'alla (tai en ainakaan muista että oisin käyny).

Puolitoista vuotta sitte mulle tuli ihan ihmeellinen tauti, joka aiheutti voimakasta pahoinvointia ja oksentelua, ja ennen ku se tajuttiin todeta laktoosi-intoleranssiksi olin ehtiny laihtua jo 10 kiloa (75 kiloon) 9 kuukaudessa sen jatkuvan pahan olon takia. Jätin laktoosin pois, ruoka alko maistua taas ja lihoin yli 80 kiloon. Pari kiloa sain tiputettua pitkän ajan kuluessa, mutta vasta toukokuussa alotettuani oon saanu kunnolla painon tippumaan - ja mikä tärkeintä - terveellisesti. :)

IhanaValo, valitettavasti tässä ei oo niitä oikopolkuja, täytyy vaan koettaa tsempata itteään ja muita.. ja uskoa onnistuvansa.
Kiitos! :)
Minäkin olen nyt ensimmäistä kertaa elämässäni alkanut syödä oikeasti terveellisesti. Kun aloitin sen atkinssin, otin ruokavaliooni mukaan enemmän vihanneksia. Nyt laskurissa ollessani on tosi helppoa seurata, että saa päivässä sen puoli kiloa täyteen.

En yhtään vähättele karppaamista, mutta mulle se ei sopinut. Ja se miksi ei, oli pitkälle kiinni omasta laiskuudesta. En viitsinyt opetella tekemään kuin muutamia helppoja ruokia, joita sitten söin kyllästymiseen asti. Ja ikäväni ruisleipään ja silloin tällöin kahvin kanssa nautittuihin kekseihin oli liian kova.. :D

Tsemppiä sinulle ja kaikille muillekin hoikistujille! :)
 
Minä tulen tähän nyt mukaan. En aio ostaa mitään herkkuja nyt koko heinäkuussa. Tämä viikonloppu meni taas huonosti, tosin en ollut kotona enkä samalla tavalla voinut kieltäytyä herkuista kuten kotona voisi, kun voi itse päättää mitä ostaa ruoaksi.

Minulla tavoitteena on vaikka ihan vaan 3 kg pudottaa nyt, miksei enemmänkin, mutten oikein jaksa uskoa siihen.

Tässä omat ohjeeni nyt heinäkuulle:
- ei karkkia
- ei pizzaa, hampurilaisia ym. muuta vastaavaa
- en syö mitään klo 19 jälkeen
- yritän lisätä kasvisten ja salaattien määrää roimasti
- jätän myös jäätelön kokonaan pois
 
Toss Foo
Tosi kivaa, että pino piristyy! Tervetuloa siis vielä kerran kaikki, uudet ja jatkajat, myös minunkin puolestani! Näille pinoille on ollut ominaista tauot, eli minäkin käyn tsekkailemassa että eikö taaskaan! ole kukaan kirjoitellut yhtään mitään.. ja sitten seuraavalla kerralla tsekatessani tekstiä onkin pari sivua! Kivaa kun tulee uusia, on niin mukava lukea kaikkien kuulumisia (vaikka huono olen kommentoimaankaan, joskus edes suoriin kysymyksiin :( -pitääpä petrata!).

Minusta oli laihdutuksen alkutaipaleella ihana punnita itseni joka aamu, näin sen että ihan tosiaan paino pienenee. Se vaan jäi vähän päälle, ja nyt kun tahti on hitaampaa (ja nousuakin toisinaan tulee), ei vaaäan tuijottaminen enää ihan niin motivoivaa ole.. Paitsi se, että paino alkaa ihan eri luvulla kuin aiemmin. Ja kohta melkein taas uudella!

Jahas, uusi viikko alkamassa.. Kuu taisi alkaa torstaina, eli jos sitten keskiviikkona täyden viikon kunniaksi katsastaisin oman "tulos"tilanteen.

Mukavia kesäpäiviä kaikille, kevyttä oloa ja haihtuvia kiloa!
Toss Foo.
 
"Pikan"
Mukaan! Kevään aikana paino pudonnu 72 kilosta 64,9. Tuon näytti vaaka siis heinäkk eka päivä. Hitaasti on pudonnut, mutta toivottavasti sit jos pysyvästi :)

Eli 64.9 jatketaan ja tavoite olisi tuo 59... Jos ei ihan heinäkk aikana, niin sit jatketaan. :) Plaan vika päivä kertoo kuin kävi.
 
IhanaValo
No voihan..mies sitten "yllätti" illalla ja toi sitä mässyä töistä tullessaan..just kun mie olin päättänyt että sais muutama kilo lähteä ja etten enää syö semmosia:)
Mut joo, tänä aamuna kävin sit vaa'alla, enkä tänne laita niitä vaan pidän vaan omassa tiedossa..on sen verran kamalat lukemat. Saatan sit tulla plussat/miinukset ilmottelemaan jos tässä painossa nyt mitään tapahtuu. (Toivon tietty ettei ainakaan sitä plussaa tulis..)

Nyt aamulla sit sanoin miehelle että nyt loppui, tätä rouvaa ei saa enää herkuilla ruokkia :)
Jäätelön tai pari saatan kyl kesällä syödä mutta muuten yritän pysytellä kauempana, sitä veden juontia pitää alkaa seuraamaan ja tavoite ois että ees vähän saisin liikuntaakin lisättyä.

Näillä mennään.
 
Mä haluisin pinoutua tänne mut palstailen niin harvoin etten viitti ku jää ketjut lukematta. Mä sain vauhtia nutriletista ja hirveen tsempin päälle kun alko tuloksia heti tuleen, eikä makeennälkäkään vaivaa kun toi mocca pirtelö on vaan niiiiiin hyvää :heart: sekä kermaisesta kasviskeitosta tykkään :)
 
Tönt
niin siis huomennahan vasta on se vaakapäivä. olin taas etuajassa. no, kai sitä voisi käydä nytkin kun on vielä mökkiturvotukset. helvetti kun muuten meni ihan jees mutta menin sitten juomaan siideriä ja söin yhen päivä aikana 3(!!) makkaraa. :kieh: syytän tästäKIN siskoani. :p
 
Millä pääsäi tosta jäätelön syömisestä eroon tyystin? Sen alkaa olla ainut pahe ja VARSINAINEN pahe sitten onkin.....plääh
Tee ite jäätelöä? Osta vaikka mehujäämuotteja ja surrauta tehosekottimella tms. joku kiva smoothie tai pirtelö, tulee tosi hyviä ja varmaan vähän terveellisempiäki viileitä herkkuja. :)

Aamupaino tänään 69 kiloa, mutta oonki juonu jo aamukahvin ja syöny huipputerveellisen aamiaisen.. raparperipiirakkaa. :ashamed:
Pakko päästä omaan asuntoon kohta, ei tästä tuu mitään ku täällä on koko ajan jotain herkkuja esillä! :kieh: Ei mulla ole mikään maailman paras itsehillintä, mutta pahinta on se, että vanhemmat ei edes tajua sitä. Ykski päivä söin itteni kipeäks ku täällä oli normaalista suklaasta tehtyjä karkkeja.. ja mulla on laktoosi-intoleranssi. |O
 
"pallukka"
Nyt viides päivä sittenalkaa ja aamupaino oli 74.7 kg eli noin kilo nesteitä lähtenyt. Tähän varmaan syynä se, että helteet väistyi ja turvotukset poistui. Karkkeja en ole syönyt, mutta jäätelö on mullekin pahin mahdollinen houkutus, varsinkin se uusi salmiakkipuikko... Niitä olen syönyt joka päivä ja kaloreita on yhdessä yli 200. Nyt yritän tänään olla ostamatta sellaista ja pitää jatkossa jäätelöpäivän vain kerran viikossa, silloin kun lapsilla on karkkipäivä.
 
Moniko teistä seuraa suurinta pudottajaa? Se tiputus päivä saa mun motivaation ihan hillittömän korkeelle! Ja nyt eilen loppu viime kausi, ni se voittaja oli ihan uskomattoman PIENI!! :O Niille ei voi ku nostaa hattua!!
 
Uskaltaisinkohan hypätä mukaan? Mulla on lähtöpainoon matkaa 11kg. Tosin en ole kiloista niin huolissani, haluaisin vaan mahtua vanhoihin vaatteisiin.

Historiani on; lapsena ylipainoinen, nuorena liian laiha, varhais-aikuisuudessa vihdoin rytmi, jolla paino pysyi suht normaalina ja liikkuminen hyvää. Sitten eka raskaus ja 20kg, lähtivät tosi rivakasti kun jouduin imetysdiettaa. Kun dietti lopppui ja "herkut vapautuivat" tuli lisää kiloja, sitten toinen raskaus, ja nyt tosiaan tuo plus 9kg. Vauva vasta 3kk, mutta korvikkeella koska maitoallergikko, ja taas dietin loputtua koitan lihota uhkaavasti herkuttelemalla...kun imetyskään ei kuluta vauvakiloja, soppa on valmis.

Tavoite? Jaa, olenko kurja jos en vauva-arjen keskellä ota kilotavoitetta? Tavoite voisi olla syödä terveellisemmin, tasapainoisemmin ja liikkua lisää rutkasti. Herkkuja kerran viikossa kohtuudella. Tulokset sitten voisin tuumata kuun lopussa, ja jos lannistuisin, niin ottaisin sen konkreettisen tavoitteenkin? Pääseekö tällaisella "mukadietillä" mukaan? :D

Niin, minusta ei ole mihinkään ääripään juttuihin eikä myöskään vahtimaan joka suupalaa. Ehkä siihen ei ole tarvettakaan, kun BMI vielä suht ok, on vaan omaan luontaiseen painoon matkaa! :)
 
EllaMaaria, tuu vaan mukaan! Jokainen keventää, huventaa tai hoikentaa omalla tavallaan. :) Kilotavote on hyvä tsemppi aika monelle, mutta kaikille se ei ehkä sovi. Ja vauva-arjen keskellä voi olla vähän turhan stressaavaa alkaa vahtia painoa niin tarkkaan. Teet ihan miten sinusta tuntuu, ja katellaan miten menee. :)

PinkLily, joo, katoin eilen sen finaalin ja olin kyllä aivan ihmeissäni siitä miten hyvin ne oli pudottaneet painoa! Ärsyttää vaan se, että Suurimmassa pudottajassa tarkastellaan sitä painoa niin tarkkaan, oikeamman kuvan antais jos mitattais rasvaprosenttia, lihashan kumminki painaa laardia enemmän. Onhan ne tehny ison homman, suretti vaan sen yhen naisen puolesta jolla ei pudonnu paino enää siinä loppuvaiheessa, vaikka se treenas aivan hulluna kaiket päivät ja se itki sitte sitä. Kauanko niillä oli yhteensä aikaa laihduttaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;24122720:
EllaMaaria, tuu vaan mukaan! Jokainen keventää, huventaa tai hoikentaa omalla tavallaan. :) Kilotavote on hyvä tsemppi aika monelle, mutta kaikille se ei ehkä sovi. Ja vauva-arjen keskellä voi olla vähän turhan stressaavaa alkaa vahtia painoa niin tarkkaan. Teet ihan miten sinusta tuntuu, ja katellaan miten menee. :)

PinkLily, joo, katoin eilen sen finaalin ja olin kyllä aivan ihmeissäni siitä miten hyvin ne oli pudottaneet painoa! Ärsyttää vaan se, että Suurimmassa pudottajassa tarkastellaan sitä painoa niin tarkkaan, oikeamman kuvan antais jos mitattais rasvaprosenttia, lihashan kumminki painaa laardia enemmän. Onhan ne tehny ison homman, suretti vaan sen yhen naisen puolesta jolla ei pudonnu paino enää siinä loppuvaiheessa, vaikka se treenas aivan hulluna kaiket päivät ja se itki sitte sitä. Kauanko niillä oli yhteensä aikaa laihduttaa?
vissiin 222 päivää. Jos en muista ihan väärin. 102 päivää siellä paikanpäällä ja 120 päivää kotona?
 

Yhteistyössä