*Heinäkuun huventajat* Uudet painonpudottajat, tervetuloa!

Täällä edelleen kovasti ollaa ainakin ajatuksen tasolla mukana...

Kirjauduin eilen kalorilaskuri.fi -palveluun ja merkkailen sinne kaloreita. 1200-1500 kaloria per päivä on suunnitelmissa riippuen ihan siitä että saanko ruhoani liikkeelle vai en. Mua motivoi erityisesti se kun siellä aina näkee laskennallisen pudotuksen viikkoa, kuukatta ja puolta vuotta kohden jos pysyy annetuissa kalorirajoissa. Jos jatkan tasaisesti näillä vajeilla (n.600 -700 kcal/vrk) niin olisin puolen vuoden päästä jo tavoitteessani 66kg! ;-D Näitä kiloja jo vuosia raahanneena niin puoli vuotta ei tunnu miltään!
Toki toivon että raskaudun vielä tämän vuoden puolella, mutta koska esikoista tehtiin yhteensä 4 vuotta niin en nyt hengitystä pidättele että heti nappaa.

Metujen aiheuttama etominen on (valitettavasti) jo hiipunut ja voisinkin nostaa annostuksen 2 tablettiin päivässä. Olosta huomaa että kyllä mulla jotain häikkää on veresokereissa ollut, vaikka varsinaisesti en diabetestä sairastakkaan. Toivon mukaan nämä lääkkeet auttaa raskautumisessa ja jos niin onnellisesti käy, niin että mulla pysyi järki päässä tuon syömisen ja varsinkin painon nousun kanssa...
 
Tönt
Oisko joku kiinnostunut liikuntahaasteesta?? :p
eli viikossa pitäisi liikkua joku tietty määrä. saisi potkun persuksiin..ennen mökkeilyä olin tosi innokas ja liikuin todella paljon nyt ei kiinnosta mikään. :headwall: ei vaan löydä sitä motivaatiota..ehkä oon liikkunut liikaa ennen sitä löhöilyä. vedin aika tiukat viikot koko kesäkuun.
 
Millasta liikuntahaastetta mietit? Minua ainaki kiinnostais, ku tulee luistettua turhan usein noista lenkkireissuista... :whistle: Mulla on nyt kännykässä micoach-ohjelma, joka käskee minun lenkkeillä 3krt/vko, mutta minusta se on turhan vähän, joku muuki tsemppaus vois auttaa. :)

Laskettaisko liikunta minuuteissa vai kaloreissa? Kalorit vois tsempata ehkä enempi. :)

Haave, tuo Kalorilaskuri kuulostaa kans aika hyvältä! Siis se, että se laskee millasta se painonpudotus ois vielä puolen vuoden päästäki.. Onko se maksullinen juttu, vai voiko rekisteröityä ilmatteeksi?

Vai onkohan turhan hurjaa käyttää Kalorilaskuria ja Kiloklubia. :D
 
Tönt
mulla ei oo kalorilaskuri käytössä kun syön järjen kanssa ja se on toiminut tähän mennessä. ihan tunneissa olin ajatellut, mutta kyllähän jokainen voi laittaa itselleen jonkun oman tavoitteen. täällä ainakin tarvis olla suurennuslasin alla että saisi jotain aikaseksikin. en tiiä yhtään mihin suuntaan ollaan menossa koska en ole tiistain jäljeen käynyt puntarilla. enkä meinaakkaan ennen tiistaita. :D
 
Muakin kiinnostais liikuntahaaste, voi vaan olla aika rajallinen. Minkäpituisia lenkkejä normisti teette...

Kirjauduin itse FB:n kautta HelaHeiaan, sekin motivoi kun urheilut listaantuu ja siihen voi kanssa asettaa tavoitteen....

Eilenkin spurttasin 40min juoksua ja aina välillä kävelyä... Mutta sorruin siideriin illalla, light versioon, mut täysin turhaan....Ja ruuissa en oo ehtinyt miettiä, syönyt tosin vaan kun on nälkä enkä enää santsaile...

Vauva sylissä kirjotan. Tänään kolmen lapsen yhtessyndet, miten vältän herkut,ääk!! Enkä haluis kertoo tästä hankkeestakaan. Illalle jää taas urheilut, oon kympin jälkee varmaa vasta liikkeellä...Huoh.

Nyt kun olis aikaa kun on intoakin. Ja kun sais kokin ja treenarin ja ja ja... :D
 
Mä teen noin tunnin lenkkejä. Joskus enemmän, joskus vähemmän.

Mulle vaikeinta aikaa syömisten suhteen on päivät. Varsinkin kun poika nukkuu päikkäreitä, tekisi mieli syödä kaikkea.

Liikuntahaaste kiinnostaa, tosin riippuu millainen se on. :D

Haave Meille on kans lapsi tervetullut. Eli laihdutan kunnes tavoite on saavutettu tai tulen raskaaksi. Poikaa tehtiin vuosi (keskenmenon jälkeen), toukokuussa tärppäsi heti, mutta meni taas kesken. Saa nähdä kuinka kauan nyt menee. Tsemppiä ja onnea matkaan teille! :)

KHO Paljos sulla muuten kuluu peruskulutuksella ja liikunnalla energiaa? Kuulostaa niin vähältä tuo maks. 1000-1100 kcal. Mä pyrin nyt syömään maks. 1300 kcal, on ihan kamalan vaikeaa. :D

Hikistä viikonloppua kaikille! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
KHO Paljos sulla muuten kuluu peruskulutuksella ja liikunnalla energiaa? Kuulostaa niin vähältä tuo maks. 1000-1100 kcal. Mä pyrin nyt syömään maks. 1300 kcal, on ihan kamalan vaikeaa. :D
Peruskulutuksen energia -1526 kcal (Eikö tuo oo kauheen vähän? En ymmärrä miten saisin sen korkeammaks? :confused:)
ja liikunnalla kulutan n. 100-200 kcal/pv jos on hyvä päivä. :ashamed:

Mie teen suurin piirtein puolen tunnin lenkkejä, mutta koitan liikkua muutenki ja otan kaiken irti hyötyliikunnasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;24145919:
Peruskulutuksen energia -1526 kcal (Eikö tuo oo kauheen vähän? En ymmärrä miten saisin sen korkeammaks? :confused:)
ja liikunnalla kulutan n. 100-200 kcal/pv jos on hyvä päivä. :ashamed:

Mie teen suurin piirtein puolen tunnin lenkkejä, mutta koitan liikkua muutenki ja otan kaiken irti hyötyliikunnasta.
Whaat, mulla sanoo peruskulutuksen energiaksi yli 1900 kcal. :D Oot varmasti laittanut sinne sun tietoihin sun aktiivisuustason oikein? Mulla on siellä valittuna aktiivisuustaso 2, että en ole liioitellut ainakaan (hyötyliikuntaa kun tulee kivasti ja hikiliikunnat päälle). Sä olet mua pidempikin, mä olen vaan 158cm. Liikunnalla mulla kuluu 200-300 kcal päivässä. Merkkaan tosin senkin, jos kävelen kauppaan ja takas, mutta laitan esim. arkikävely 20 min.

Tässä olisi kopioituna mun energialaskelma, oon merkannut jo kaikki päivän ruoat ylös:

Toteutunut / Suositus
Ravinnosta saatu energia 1271 kcal / 1757 kcal
Peruskulutuksen energia -1938 kcal / -1990 kcal
Viikon keskimääräinen liikunta -211 kcal / -214 kcal
Päivän energiavaje -878 kcal / -448 kcal
 
Viimeksi muokattu:
Whaat, mulla sanoo peruskulutuksen energiaksi yli 1900 kcal. :D Oot varmasti laittanut sinne sun tietoihin sun aktiivisuustason oikein? Mulla on siellä valittuna aktiivisuustaso 2, että en ole liioitellut ainakaan (hyötyliikuntaa kun tulee kivasti ja hikiliikunnat päälle). Sä olet mua pidempikin, mä olen vaan 158cm. Liikunnalla mulla kuluu 200-300 kcal päivässä. Merkkaan tosin senkin, jos kävelen kauppaan ja takas, mutta laitan esim. arkikävely 20 min.

Tässä olisi kopioituna mun energialaskelma, oon merkannut jo kaikki päivän ruoat ylös:

Toteutunut / Suositus
Ravinnosta saatu energia 1271 kcal / 1757 kcal
Peruskulutuksen energia -1938 kcal / -1990 kcal
Viikon keskimääräinen liikunta -211 kcal / -214 kcal
Päivän energiavaje -878 kcal / -448 kcal
Siis joo, kyllä mulla on aktiivitaso oikein, en oo kamalan aktiivinen oikeestaan, vai siis pitäiskö minun pistää korkeempi taso nyt jos liikunki enemmän? :confused:

Mulla on tänään tällai, en kyllä oo merkannu vielä loppupäivän ruokia ylös ku en vielä tiiä mitä syön. :D
Ravinnosta saatu energia 438 kcal / 1500 kcal
Peruskulutuksen energia -1560 kcal / -1847 kcal
Viikon keskimääräinen liikunta -89 kcal / -129 kcal
Päivän energiavaje -1211 kcal / -476 kcal

Ja tuo peruskulutuksen energia on mulla pienentyny nyt ku muutin ruokavaliota huonompaan suuntaan, voisko se vaikuttaa siihen kans? Ja jostain syystä tuo energiavajeen suositus on pienentyny kans. :confused:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;24146482:
Siis joo, kyllä mulla on aktiivitaso oikein, en oo kamalan aktiivinen oikeestaan, vai siis pitäiskö minun pistää korkeempi taso nyt jos liikunki enemmän? :confused:

Mulla on tänään tällai, en kyllä oo merkannu vielä loppupäivän ruokia ylös ku en vielä tiiä mitä syön. :D
Ravinnosta saatu energia 438 kcal / 1500 kcal
Peruskulutuksen energia -1560 kcal / -1847 kcal
Viikon keskimääräinen liikunta -89 kcal / -129 kcal
Päivän energiavaje -1211 kcal / -476 kcal

Ja tuo peruskulutuksen energia on mulla pienentyny nyt ku muutin ruokavaliota huonompaan suuntaan, voisko se vaikuttaa siihen kans? Ja jostain syystä tuo energiavajeen suositus on pienentyny kans. :confused:
Sehän sitä peruskulutusta just lisää, kun viettää aktiivisempaa elämää, eli tulee hyötyliikuntaa (ja varsinaista liikuntaa siihen päälle). Äh, en mä tiiä pitääkö sun alkaa niitä tietoja muuttamaan. Kunhan vaan kiinnitin huomioni. :D Ei kai noilla nyt NIIN iso merkitys ole, pääasia että paino putoaa haluamalla tavalla. :)
 
Sehän sitä peruskulutusta just lisää, kun viettää aktiivisempaa elämää, eli tulee hyötyliikuntaa (ja varsinaista liikuntaa siihen päälle). Äh, en mä tiiä pitääkö sun alkaa niitä tietoja muuttamaan. Kunhan vaan kiinnitin huomioni. :D Ei kai noilla nyt NIIN iso merkitys ole, pääasia että paino putoaa haluamalla tavalla. :)
Hmmmm. Mulla on ollu se aktiivisuustaso koko ajan nolla, koska mulla tosiaan on sairaus joka tällä hetkellä estää työnteon ja toisinaan liikunnanki, mutta toisaalta.. kyllähän mie oon liikkunu ihan hyvin, niin voisin ehkä nostaa sen ykköstasolle. Eihän noilla oo niin iso rooli ole jos paino putoaa. :)

Täytyy toivoa, että huomenna pöllöt tai mitkä lie haukat olikaan ois kaikonneet lenkkipolulta. Ne oli aika pelottavia. :| Onneks mulla on koirat aina mukana.
Ja pidetään peukkuja pystyssä kans sille, etten vahingossa murtanu tms. pikkuvarvastani ku löin sen kipeästi ovenkarmiin. :snotty:
 
Toss Foo
Reippaita olette! Sekä kuulumisten kirjoittamisessa, että liikkumisessa - ja vielä liikuntahaaste, hienolta kuulostaa! Minä olen aina ollut sellainen.. noh, vähäliikkeinen. Siis myös teininä ja nuorena aikuisena, kun olin laika luikku: hyötyliikun mutta koskaan en ole mitään liikunnallista harrastanut. Näin "vanhoilla päivillä" tuntuu jo mahdottomalta aloittaakaan mitään tuollaista, ei vaan sovi minulle.. mutta ehkäpä lisään sitä hyötyliikuntaa sitten vielä, lasten kanssa kävelyjen määräkin on kyllä lisinyt verrattuna työmatka-autoiluun :).

Huh hellettä, hiki päässä sai eilenkin veettä lirkkiä ettei kuivuus yllätä! Ja tänään jatketaan samaa rataa, siis uimista ja juomista ja ehkä jopa vähän jätskiäkin luvassa! Kesä! <3

Tsemppiä kaikille, kilot kariskoot kesällä jotta syksyllä saadaan uusia vaatekaapin sisältö tulevaa talvea varten :D !!

Toss Foo.
 
IhanaValo
Huomenta!

Miulla vähän sama homma kuin Toss Foo:lla, en oo ikinä ollu mikään liikkuja. Nykysin se on sit sitä että suunnittelen ja suunnittelen, mut kuitenkaan ei sit tule tehtyä/ei jaksa esim.kun meillä on tuo stepperi, niin edes sillä kitkutella.
Välillä sit pidän semmosia pieniä kuntoiluhetkiä (siis todella pieniä) esim.ruokaa jos pitää vahtia/sekoittaa, niin välillä jotain askelkyykkyjä tai venyttelyjä..tai lapsia nukuttaessa nojatuolissa istuen nostelen jalkoja->jos tehois yhtään vatsoihin jne.

Ja niin, taas huomasin itessäni sen saman ku aina. Käyn päivittäin vaa'alla, ja sit jos siihen tuleekin plussaa, niinkuin nyt kun en taas parina päivänä oo oikein kevyellä linjalla pysynyt, niin alkaa tekemään mieli vaan lisää mässyä kun aattelen etten kuitenkaan onnistu painoa pudottaa niin laitetaan homma nyt sitten kunnolla pipariks.
Kun en jaksais oottaa, ei riitä kärsivällisyys niin sit meinaa tulla niitä lipsumisia oikeen kunnolla.: /
 
Huh, hellettä tosiaankin! Ei ihan hirveesti ollut muita lenkkeilijöitä tuolla. :D

Mulla on huomenna punnitus, pelottaa. Onneksi tässä on vielä kolme viikkoa heinäkuuta jäljellä, siinä ajassa tiputtaa 3kg, JOS saa itseään niskasta kiinni. :D
 
Heippa!

Musta on tainnut tulla turisija tänne enempi kuin toimija...kilojen märehtimistä siis ;) Mut toivotaan et tää homma etenee pikkuhiljaa enempi sanoista tekoihin. Kävin aamulla puntarissa ikään kuin huvin vuoksi. Pudotus 0.5kg. Mutta uskon, et tuo nyt voi johtuu mistä vaan ja ei oo oikeata pudotusta. Oon nimittäin kyllä syönyt terveellisesti mutta SUKLAA. Voi kurjuus, repsahdin pahemman kerran. En edes ilkeä kertoa määriä.

Ennen lapsia mulla oli himoliikuntavaihe, joka oli outoa kun en itse ole koskaan ollut liikunnasta nauttija. Lasten myötä jäi ja nyt tosiaan koitan elvytellä niitä fiiliksiä, joita tuolloin pystyin saamaan liikkumisesti - kuin huumetta ;)

Jostain kuulin, että kun jotain toistaa 24 kertaa, sen pitäisi pikkuhiljaa muuttua tavaks. Sillä uskomuksella lenkkeilen ainakin kaksi tusinaa kertaa ennen luovuttamista ;) uskon sen liittyvän enempi kyllä siihen, että se alkaa helpottua kun kunto kohenee. Ainakin toivon niin :D

Huh helle, toisaalta vois olla hitusen viileempää, ei jäis lenkit aina klo 22-23 välille ja vois tehdä tunninkin reissuja.

TSEMPPIÄ KAIKILLE! Tänään herkkupäivä; muut mässää ja mulla on litra mansikoita kahvin kanssa ;)

Ihanaa aurinkoista päivää! <3
 
Olipa muuten hyvä muistutus tuo 24 kerran sääntö! Kiitos! :flower: Jospa sitä vielä kävis parikymmentä :D kertaa ni saisin kertoa että onko tuo ihan huuhaata. ;)

Meille tuli ukkonen, välillä tuntuu että ihan kunnolla vastustaa ku ensin sairastuin angiinaan, ja nyt on pöllöperhe vallannu reviirikseen minun lenkkipolun (ne on ihan oikeasti pelottavia!) ja sitte jos mikään muu ei vaivaa ni on huono keli. Tai sääskiä ja paarmoja. Onko nuo nyt tekosyitä ja pitäiskö minun vaan raa'asti ottaa itteäni niskasta kiinni vai koittaako luonto vaan estää minun liikuntayritykset ihan tyystin? :snotty:
 
Tönt
täällä ollaan vietetty synttärijuhlat. toiseks vanhin tyttö täytti tänään 8v. enkä edes oo sortunut mässäilyyn!! jee..heti aamusta mentiin ukon kanssa punttisaliin (ja oli muuten tosi hyvät treenit..pakko päästä pian uudelleen) ja kohta alan vääntää tonnikalasalaattia. olo on just sellainen että alaspäin varmaan mennään!! mutta tiistaihin on vielä monta päivää että ollaan kuin ihmisiks. hellekään ei haittaa..lisää lämpöä vaan sanon minä!! :D
 
  • Tykkää
Reactions: EllaMaaria
Tänä aamuna oli painosta lähteny ehkä 200-400g, jeee, vaikka aattelin että ei tämä paino täällä laske. Mutta kaikista ihmeellisintä oli se, että äiti toi etelästä tuliaisiks mulle uusia paitoja ja ne oli M-KOKOA! Siis apua, M! Vielä 3kk sitte olin XL tai ehkä jopa XXL. :O :O :O

Mutta tänään kyllä juon, ihan vaikka tuon kunniaksi. :snotty: :D
 
  • Tykkää
Reactions: EllaMaaria
Tönt
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;24154346:
Tänä aamuna oli painosta lähteny ehkä 200-400g, jeee, vaikka aattelin että ei tämä paino täällä laske. Mutta kaikista ihmeellisintä oli se, että äiti toi etelästä tuliaisiks mulle uusia paitoja ja ne oli M-KOKOA! Siis apua, M! Vielä 3kk sitte olin XL tai ehkä jopa XXL. :O :O :O

Mutta tänään kyllä juon, ihan vaikka tuon kunniaksi. :snotty: :D
vau!!!! :flower: mäkin haluun mahtua ämmään! |O :D

mä oon päättänyt että mä aion tän elämäntaparempan aikana oikein "kärsiä" ja oppia kerrankin että kiloja tulee helposti mutta joutuu tehdä töitä sen eteen että saa ne pois ja että ne myöskin pysyy poissa. eihän tää herkkua kuulu ollakaan muuten tästä ei oppisi mitään!! :kieh: ja jokaisen viikkopunnituksen jälkeen sanon itselleni että hei, tää on vika kerta kun painat tän verran. okei..turvotusta voi tulla mutta lihoo en suostu!! ja sitä paitsi..on tervellistä laihtua siinä ajassa että pääkin ehtii mukaan. mun ongelma on ollut se etten oo ikinä tuntenu itteeni niin isolta kuin mitä olin sillon melkein puol vuotta sitten. nyt alan olla siinä koossa mitä pääkoppa on aina sanonut, ja nautin siitä kun kiloja lähtee. eilen olin ostoksilla ja satuin vilkasee peilistä et hei, mähän oon aika hyvännäköinen loppujen lopuks. :D itsetunto siis kasvaa!!
 
IhanaValo
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;24154346:
Tänä aamuna oli painosta lähteny ehkä 200-400g, jeee, vaikka aattelin että ei tämä paino täällä laske. Mutta kaikista ihmeellisintä oli se, että äiti toi etelästä tuliaisiks mulle uusia paitoja ja ne oli M-KOKOA! Siis apua, M! Vielä 3kk sitte olin XL tai ehkä jopa XXL. :O :O :O

Mutta tänään kyllä juon, ihan vaikka tuon kunniaksi. :snotty: :D
:flower: Hienoa!

Miulle riittäis että mahtuisin tappelematta L-kokoon. Välillä olo on niin toivoton, mietin etten ikinä onnistu...välillä sit saan senkin toivon ja tsempin nousemaan, hetkeks taas.
 
Jihaa, en sortunut tänään herkutteluun! Nää ekat päivät on kyllä kaikista kaameimpia. Sorruin riisipiirakkaan ja kirjoitettuna se näyttää tyhmältä MUTTA jos ei ehdi liikkua, niin ei pitäisi nauraa yhdellekään "turhalle" syömiselle, varsinkaan kun sen syö "ei nälkään", vai mitä?

Mietin tässä kuumeisesti, et punnitsenko kanssa viikon välein nyt kuten osa täällä vai teenkö alkuperäisen suunnitelman mukaan ja kuun lopuksi katson tulokset -syteen tai saveen. Taidan pysyy alkuperäisessä suunnitelmassa, pysyy jännitys :D Enkä luovuta sitten joka repsahduksesta. Mulle riittäis paremmin kuin hyvin se sääntö et puoli kiloa viikossa pois (eli 2kg kuussa) !

Nyt uinumaan, huomenna yritän raahautua ensimmäisen kerran elämässäni Zumbaan :)
 
Tönt
punnitusväleistä..hyvähän se on jos käy niin harvoin ku mahollista jos on tarpeeks hyvä itsekuri olla sortumatta mihinkään. usein toi vaakalukema vaan muistuttaa että jotain on tehtävä. mä käyn kerran viikossa. se riittää. kerran päivässä on jo mielestäni (mun kohdalla) liikaa. monet käy jopa monta kertaa päivässä. se vie jo vähän ideankin siitä että pitäisi oppia elämään syömisen kanssa ilmankin että tuijottaa numeroita. ei oo tervettä jos koko ajan vaan laskee kuinka monta grammaa tullu ruuan jälkeen lisää. mä ainakin pyrin pysyvään muutokseen joten kantapään kautta mennään syömisen ja liikunnan myötä. sitten kun ollaan normipainon puolella yritän käydä kerran kuussa puntarilla. emmä ainakaan halua olla vaa'an orja.. :|
 
Toukokuussa tipahti: 7,2 kg
Kesäkuussa kapeni: 3,8 kg
Heinäkuussa huventunut: 1,2 kg


Normaalipainoon matkaa 0,4 kg. :cool:

Mä kävin nyt puntarilla vasta 10 päivän kulutta. Saattaa olla että käyn taas vasta 20. päivä. Joka päivä ei minusta juurikaan ole järkeä käydä, eikä varsinkaan monta kertaa päivässä! Johan se paino nousee siitä monta kiloa, kun syö ja juo normaalisti.
 
Viimeksi muokattu:
Tönt
Toukokuussa tipahti: 7,2 kg
Kesäkuussa kapeni: 3,8 kg
Heinäkuussa huventunut: 1,2 kg


Normaalipainoon matkaa 0,4 kg. :cool:

Mä kävin nyt puntarilla vasta 10 päivän kulutta. Saattaa olla että käyn taas vasta 20. päivä. Joka päivä ei minusta juurikaan ole järkeä käydä, eikä varsinkaan monta kertaa päivässä! Johan se paino nousee siitä monta kiloa, kun syö ja juo normaalisti.
oi..miten mahtavaa! sähän oot ihan loppusuoralla!!! tsemppiä viimeseen rutistukseen!! b:)d
 

Yhteistyössä