Heinäkuun Hurmaajat Huhtikuussa 2010 ( 1. Hurmaaja syntynyt )

Argggg :kieh: Vähänkö tulen hulluks!!!!
Klo 19 alko paastoaminen..ei siinä mitä..Mutta kun EI saa syödä eikä juoda ni totta helvetissä tekee ihan hirveesti mieli kaikkea..Normaalisti iltaisin en mitään hirveesti syö, mutta nyt kun se vähäinen syömisen mahdollisuus on viety pois ni tekee mieli vaikka mitä..
Kohta pesulle ja sitten nukkumaan, että päästään nopeesti aamuun ja tekemään se rasitus ni saa taas syödä!!!
 
Iltaa mammat!

Pientä paniikkia alkaa olla täälläkin ilmassa. Päivät tuntuu hupenevan, mutta hankinnat tai muut vauvan kannalta oleelliset asiat eivät kamalasti edisty. Sen sijaan eilen käytiin kahdessa asuntonäytössä, vaikka oli sovittu, että ollaan tässä vanhassa pienessä ainakin siihen asti, että vauva syntyy. Nyt tietty eilen löytyi yksi tosi ihana asunto - mennään huomenna katsomaan uudestaan. Muutto ei ole nyt prioriteettilistalla ykkösenä, mutta saa nähdä, miten tässä käy... Me ei olla hankittu vieläkään vaunuja ja mua vaan alkaa ahdistaa koko ajan enemmän, kun näen mitä erilaisimpia kärryjä tuolla kaupungilla. Aaaarghhh... Pelottaa, että mitä mistään hankinnoista tulee, kun vihaan kaupoissa ja ostoksilla käymistä kohta siihen ei ole enää voimiakaan. Ehkä sitten pärjään sillä äitiyspakkauksella (kunhan ensin edes tilaisin sen) ja pehmojäniksellä, joka on ainoa vauvalle hankkimani asia :)

Nyt alkaa huomata, miten helposti tuosta mahasta on huolissaan. Oltiin äsken koiran kanssa eläinlääkärissä ja siellä odotushuoneessa yksi innokas nuori labradoripoika hyppäsi mua vasten ja läppäisi tassulla tohon ylävatsaan. En usko, että siinä mitään kävi, mutta nyt kuulostelen vähän väliä puolipaniikissa, että jospa vauvaan sattui kuitenkin. Eiköhän se siellä kuitenkin ole ihan turvassa lapsivedessä ja tuntuu vielä potkivankin.

Hienoa, että NeLa pääsi kotiin lepäilemään. Mä kannatan myös lämpimästi sitä, ettei tähän pinoon syntyisi yhtään vauvaa ennen kesäkuuta. Zeenahille voimia - kaikki kääntyy varmasti parhain päin.

Mulla se sokerirasitus meni ihmeen kivuttomasti paastoineen päivineen. Vaikka syöminen ja hyvä ruoka onkin lempiharrastukseni ;) huomasin taas tänään, etten ollut syönyt mitään sitten aamupalan, enkä silti tuntenut itseäni kovin nälkäiseksi. Verensokerin laskemisen huomaa vasta sitten kun nälkäraivari on jo saanut vallan...

Onkohan taas kyseessä jonkunlainen sijaistekemisen etsiminen, kun työt maistuu vaihteeksi tosi hyvin, mutta ne vauvan hankinnat ei edisty. Todellisuuden pakoilua taitaa olla ilmassa.

Ihastuttavaa iltaa teille kaikille!

Solnushka 28+3

PS. mullekaan ei oo tehty mitään sisätutkimusta koko aikana. Ihmettelin sitä vähän, mutta hyvä kuulla, etten ole yksin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja millanen:
Huomenta:) Kirjasta lukiessa huomasin siellä kohdan jossa oli että raskauden edetessä suurin painon nousu pyrähdys on joillain naisilla rv 17-24 melkeimpä se 1kg/vko eli ehkä mä voin siihen vedoten olla panikoimatta suurta painon nousua viime neuvola käynnin jälkeen.........:D (Sillähän ei ole asiaan mitään vaikutusta että mitä olen karkkia ja jäätelöä mutustanut ja ollut kykenemätön pitkiin lenkkeihin... :whistle: )
Mulla kans tota painoa tuli just noilla viikoilla n. 900 g - 1 kg/vko ja olin kauhuissani, vaikka sama homma on ollut muissakin raskauksissa. Nyt painoa oli tullut jo vähemmän per viikko, vaikka olen herkkuja mussutellut enemmän :ashamed: .

Chili25 Zemppiä ja koetahan lepäillä, et vauva pysyy matkassa vielä pitkään :hug:, aloitetaan sit aikasintaan kesäkuulla heinäkuisten vauvojen pino - eiks joo.
Pai80 :hug: ja jaksamisia.

Tänään oli neuvola ja sain tietää sokerirasituksen tulokset, jotka olivat todella hyvät:
0 h: 4,3 / 1 h: 6,0 / 2 h: 4,7
myös kaikki tulehdustestit ym olivat puhtaat.
Rv 27+0 (rv 22+3)
Pissa puhdas (pissa puhdas)
painoa +670g (+985g)
RR 118/75 p. 85 (107/59 p. 76)
Hb ei mitattu (139)
Sf mitta 25 (18)
Sydämen syke 138 - 155 (130- 140)
Liikkeet ++ (+)

Kovasti Hippu jumppasi mahassa neuvolakäynnin aikana. Neuvolan täti sanoi, et vauva mahtuu tässä vaiheessa vielä liikkumaan masussa mitenpäin haluaa eli ei kannata vielä välittää tarjonnasta... voi muuttua vielä moneen kertaa.
Meillä on ollut kaksi aikaisempaa lasta poikittain/perätilassa viimeviikkoihin saakka ja muutamaa viikkoa ennen kääntynyt raivotarjontaan. Ensimmäisellä lapsella se kääntyminen tuntui aika ikävänä muljahduksena masun seudulla, mutta toisella lapsella en tiedä milloin on kääntynyt - yöllä nukkuessa?
Sf mitta huitelee nyt pikkasen keskikäyrän yläpuolella kun aimmin oli alapuolella.

Tänään kävin hakemassa Huuto.net:stä ostamani sitterin - hyvä kauppa oli =) . Samalla kävin kirpparilla ja ostin vauvalle kaksi valkoista kietasubodya ja yhdet housut. 5 v. typykälle löysin legon aivan ku uudet farkut ja nätin mekon, ostin vielä iittalan kynttilänjalan ja kaikki tuli maksamaan vain 11 e =). Hyviä löytöjä tekee tuolla kirpparilla. Ois ollut ihania vaatteita paljon - enimmäkseen tytölle, mutta kun en ole vielä sukupuolesta varma, niin en uskalla ostella mitään muita kuin neutraaleja vaatteita. Kerkeää niitä hankkimaan sit syntymän jälkeenkin. On meillä kuiteski ensi hätiin vaatteita sekä pojalle että tytölle.

Kyllä mulla on jokseenkin ollut hehkee 2 raskaus kolmannes. Olen jaksanut käydä kävelylenkeillä, uimassakin oltiin koko perhe Katinkullan kylpylässä lauantaina, laittanut itseäni entiseen malliin jne. Mut mikäs siinä, kun ei supistele, ole selkäkipuja jne. Olo on kyllä kömpelö - norsumainen :LOL:, mutta se taitaa jo kuulua tähän vaiheeseen. Nyt sitten alkoi toi viimeinen raskaus kolmannes - saa nähdä miten sitä ränsistyy nyt :LOL: . Lääkärineuvola ois 22.4. eli ensi viikolla. Nii ja sisätutkimus mulle tehtiin viimeksi ylimääräisessä lääkärineuvolassa pari-kolme viikkoo sitten ja seuraavan kerran tehdään ens viikolla.
Nii ja synnytyssairaalan paperit ja esitietolomakkeet sain mukaan täyteltäväksi. Nimet on onneksi jo mietittynä, vaikka mies niitä meinas viikonloppuna ruveta muutteleen, mut päädyttiin sit kuitenkin pitämään entiset nimet - huoh onneksi, minä kun tykkään ainakin kovasti siitä edellisen lapsen aikana jo mietitystä pojan nimestä. Tytön nimen oisin voinut muuttaakin, mut kun mies sen haluaa tytölle nimeksi niin olkoon sitten näin - kompromissi ratkaisu...

dana88 :hug: ja paljon jaksuja sinulle. Toivottavasti olo alkais jo kohenemaan. Ei ole ollut helppo odotus sinulla ja olis jo aika, että saisit nauttiakin odotuksesta. Lepäilehän ja toivotaan kaiken menevän hyvin loppuun saakka.

Hoitopöytä sitä emme enää laita, aimmilla lapsilla ollut siskolta lainassa ja toisella lapsella enimmäkseen vaihdoin vaipat tuossa sängyn päällä. Nyt ajateltiin, et voidaan käyttää tota vanhaa koulupöytää ja sänkyä hoitopöytänä - ne ajaa kyllä sen asian tosi hyvin. Tilaakaan kun ei hirveesti ole ylimääräisille huonekaluille.

Kukkaistutuksista täällä kans siemeniä istutettu, että sais kesäkukkia sit tonne terassille ja leikkimökin eteen. Aateltiin myös, et vois päiväkodin täteille niistä kans antaa nätit kukat (jos niistä jotain tulee) kevätjuhlissa. Koulitaan ne noihin purkkeihin ja sit foliopaperit purkkien päälle ja jotain koristetta...

Tessu77 Tervetuloa mukaan heinäkuisten jokkoon =) .

Esikoiselle oli tullut eskarissa kaksi synttärikutsua (ke ja su), ostettiin tänään lahjat ja tuossa se nyt malttamattomana odottaa, et paketoidaan ne - ei pikkumies tahdo housuissaan pysyä :LOL: .

sussu80 mukava kuulla, että kaksos-odotus sujuu hyvin ja onnittelut poika- ja tyttölupauksesta :flower: .

pauliina82 Meidän kaksi aikaisempaa lasta on olleet poikittain ja perätilassa - kääntyneet raivotarjontaan vasta muutamaa viikkoa ennen laskettua aikaa. Neuvolan täti sano mulle just tänään, että tässä vaiheessa masussa on vielä niin paljon tilaa, et vauva voi vielä kääntyillä ihan mitenpäin haluaa - ei siis kannata vielä huolta kantaa raivotarjonnasta - ei vauvan vielä tarvi olla lähtöasemissa...
Mulla on tänään rv 27+0 ja mitään tarjontaa ei vielä katottu - rakenneultrassa kätilö kattoi et ois raivotarjonnassa, mut sehän on voinut jo moneen kertaan sen jälkeen muuttua... Itse en siitä huolta vielä kanna, jos ei sit ihan loppumetreillä ole raivotarjonnassa, niin sit voi vähän huolestuttaa. Tosin mulla on kaveri synnyttänyt yhden ainakin neljästä lapsestaan perätilassa ja meinas, et perätilasynnytys (esikoinen) on ollut helpoin.
Kyllähän ne äippäpolilla sit kattoo tarjonnan (mulla katottiin rv 37+5 mahdollista kääntöyritystä varten - oli onneksi ite kääntynyt raivotarjontaan), jos näyttää, ettei ole raivotarjonnassa ja yrittävät äidin suostumuksella kääntää vauvaa oikeaan tarjontaan - ei kuulemma ole mikään miellyttävä operaatio, joten toivotaan, ettei kukaan meistä siihen joudu...
Katoin tossa esikoisen neuvolakorttia ja ollut poikkitilassa rv 27+4, perätilassa rv 29+3-36+3, raivotarjonnassa rv 37+5 lähtien.
Toinen lapsi poikittain rv 23+3, 26+4 ja sen jälkeen ei ole merkintää vasta kun rv 34+2 lähtien raivotarjonnassa, joten ei kannata vielä huolestua tarjonnasta.

Alkuperäinen kirjoittaja bambina:
jotenkin tämä maha on alkanut ahdistaa, on jo kaikkien mielestä niin suuri! :ashamed: koko ajan saan kuulla kommentteja, että ootko varma ettei siellä ole 2??
Sama homma täällä - tänään viimeksi taas päiväkodin täti kysyi neuvolakäynnin jälkeen, et joko sieltä nyt löyty toinen... No toisaalta taitaa vitsiä heittää... mutta kyllä tämä masun isous ja oma kömpelyys välillä ahdistaa...

NeLa toivottavasti kaikki oli ok, eikä tarvinnut sairaalaan jäädä :hug: . Nyt luinkin, et olet kotia päässyt - hienoa. Mutta muistahan nyt lepäillä.

Istukka on mulla ollut kaikissa raskauksissa etuseinässä ja kahdessa aiemmassa raskaudessa ei juuri ole liikkeitä tuntunut - ehkä enemmän muljahduksia. Nyt tässä raskaudessa on tuntunut valtavasti liikkeitä ja potkuja... siksi rupesinkin arveleen, et oiskohan vauva ollut sit selkä masuun päin (perätilassa kun on istuskellut :LOL: ) ja potkinut selkärankaan päin ja siksi liikkeet masulla tuntunut enemmän muljahduksina. Tässä raskaudessa kun vauva oli rakenneultrassa raivotarjonnassa niin vois aatella, et siksi potkut tuntuu nyt masussa, tosin eihän sitä tiedä tosta tarjonnasta enää... ties mitenpäin on ittensä masussa väkertänyt :LOL: .

Tänään huusin Huuto.net:stä Pikkupuun pinnasängyn ja huomenna mennään se hakemaan... enää puuttuu turvakaukalo ja radiopuhelin/itkuhälytin. No vielä tässä on aikaa... pikkuhiljaa hyvä tulee.

rintojen ja masun koosta hehee meillä eskari-ikäinen poika tuumas saunassa, et äitillä on isot rinnat ja ihmetteli nännipihojen "mustuutta" - pojat on poikia lapsesta asti :LOL: . Mahan kokoa poika myös siunaili... kai se sitten on iso :ashamed: .

Meillä kans pitäs puunata auto sisältä ja ulkoa - se on aivan järkyttävän p**kanen... mutta eipä sitä täällä "pohjosessa" vielä oikein ulkosalla pysty siivoon... pitää kattoo jos vkonloppuna tarkenis jo siivota. Minä sen olen yleensä sisältä imuroinu ja pessy - mies ulkoa.

:hug: kaikille suppareista ja muistakin kivuista käsiville - zemppiä.

Nyt nukkumaan..

SMSM ja Hippu rv 27+0 POKSSSS
 
Täällä ollut useammallakin auton puunaus vkloppu =) Minäkin sain eilen käytyä renkaat vaihdattamassa rengasliikkeessä, olikin sellainen kokemus että huh huh. Ei tartte sinne enään ikinä viedä.... Vähän arvelin että liekkö niillä ukoilla ollenkaan onnistuu se vaihto, alkuhankaluukdet alkoi siinä että miten saavat auton ilmaan. Aika rupuset vehkeet niillä olikin, varttitunnin ne ähräs ton mun auton kanssa että saivat sen yläilmoihin. Sitten piti keksiä patenttia kiinnitysvälineille, että saavat kesäalut kiinnitettyä kun niissä oli erikoisempi eli pidempi se kolonen mihin pultit tulee... joo-o. Sitten vielä lopuksi kun ajattelin, että nyt kerkeen vielä töihin ajoissa, niin ei... Heillä ei käynykään siellä credit/debit -kortti maksuvälineenä eli eiku siis rahan nostoon :headwall: Noh, pääasia että on nyt kesätassut alla.

NeLa , hyvä että olet päässyt kotiutumaan. Nyt sitten vaan iisisti eteenpäin ja mies hoivaamaan ja tekemään kaikki askareet :D

Sisätutkimus tehtiin täällä rv 22+1 kun oli se lääkärineukku. Ja eilen soittivat neukusta, että ois tarjolla perhevalmennusta täällä mun omalla paikkakunnalla mutta olen jo siinä vaiheessa vaihtanu maisemaa. Saas nähä mitä siellä uudella paikkakunnalla on tarjottavaa. Mitähän tuossa perhevalmennuksessa tapahtuu? Onks se niinku synnytysvalmennus?

Viikonlopuksi on tiedossa kavereiden luona vierailua, koko vkloppu :heart: Tuskin maltan odottaa. Ja ylihuomenna sitten neuvola. Nyt aamupalaa ja töihin!! (Onneksi ei oo kuin enään 5 vkoa töitä :D )

Retuli ja Önni-poika 25+6
 
Huomenia...

MUFFIN mä ainakin aioin käyttää jonkun verran kestoja, joten jos et aio käyttää niitä äp:n kestovaippoja niin voisin ostaa ne sulta...
PAULIINA82 JA SUSANNA ottakaahan iisisti, jättäkää painavien kantelu ja rankat siivousurakat muille, meinaan ei tässä tilassa ainakaan tarvi todistella omia voimiaan, ettei vaan satu mitään! Niin ja muistakaa että synnytyksen jälkeen 6 vko:n ei saa nostaa mitään vauvaa painavempaa (kohdunlaskeuman takia)
NELA jaksamisia supistusten kanssa ja lepoa :heart:
AMATI kiva et sun mies on alkanut kiinnostuun raskaudesta, ootkos ite kuinka puhunut siitä, minä ainakin lainasin mun miehelle kirjastosta miehille tarkoitetun odotus-kirjan ja olen koko ajan keskustellut kaikesta vauvaan liittyvästä, sekä kiskon sen kättä aina mun masulle kun tulee potkuja =)

Minä hurjastelin aamulla täysiä pyörällä töihin, eilen pyöräilin ekan kerran ja nyt on ahteri ihan kipee, ylläri! Äitini sanoi et sillä tuntu paremmalta pyöräily ainakin loppuvaiheessa kuin kävely, mut varmaan aika yksilöllistä...jossakin mun mielestä ei kauheasti suositeltu pyöräilyä, mut en mä nyt niin pitkiä matkoja pyöräile.
Monet ihmiset on ihan ymmällään kun en halua tietää sukupuolta etukäteen, höh...oma asia, ei kai mun tartte selitellä, mä vaan haluan yllätyksen ja tuo sukupuoli kun on ihan sama kumpi :kieh:
Ens viikolla tiistaina olis sitten neuvolalääkäri ja vasta-aineverikoe, mulla tehtiin kyllä sisätutkimus viime neuvolalääkärissä ja se oli silloin joku nuori jätkä ja aikas amatööri, sit tuntu et se on ihan paniikissa kun mun isokokoinen mies seisoi sen takana, kai se aatteli et ukko tinttaa sitä kun se sorkkii sen vaimon alapäätä :LOL:

Jep, mutta voikaa hyvin :flower:

Fiinukka ja käpy 25+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja kardemummma:
Voi hitto tätä kaikesta panikointia.. Oon tänään ollut tosi huolestunut siitä, että tää lapsi liikkuu liikaa. Eilisillasta lähtien on tuntunut ihan kauhee punkeminen koko ajan, omituista. Yleensä liikkeet tuntuu voimakkaina lähinnä vain makuulla, mutta nyt tunnen ne koko ajan istuessakin. Pahin möyrintä sijoittuu ihan oikean tissin alle, eli ilmeisesti Sulokilla on pää alaspäin ja jalat täällä ylimmissä kylkiluissa. Tai jotain. Mutta tulee semmonen olo, että onko sillä joku hätä.. Ja ihan kuin istukka ois poistunut etuseinämästä johonkin ties mihin, eikä enää vaimentais menoa ollenkaan :eek:



Piti muuten jo ajat sitten kommentoida valkovuotokeskusteluun.. Mullahan on siis ollut jo usean kuukauden ajan aivan hul-lu valkovuotoeritys. Pöksyt on litimärät koko ajan. En ees viitsi kuvailla tarkemmin.. :p Olo kuin jollain esipubertetettiteinillä, jonka hormonitoiminta on käynnistymässä toden teolla.. Ja vielä potenssiin kaks. Ja jotenkin inhoon kaikkia suojia ja siteitä, niin en oo käyttänyt. Ihan kuin tää märissä alkkareissa kulkeminen olis jotenkin hehkeempi vaihtoehto.. :LOL: Ja auta armias, miltä housut näyttää jumppatunnin jälkeen, kun siellä sitä vuotoa tulee vielä tuplasti hikoillessa ja tuskaillessa. Varmaan siellä on jotain pissaakin seassa, en viitsi alkaa analysoimaan.. :$

]
Kirjoitus oli kuin omani! Emppu reihuu kans aivan hurjasti, ja tosiaan liikkeet tuntuu jotenkin erilaisilta, jänskää... :)

Ja kovin "vuotava" olo on täälläkin, monesti oon just kironnu olevani teini jälleen :D.

Mullakin oli viimekerralla mies neuvolaläkärinä ja kyllä sitäkin tais hieman ahdistaa mieheni läsnäolo :D

Lomaviikko pyörähti käyntiin, ihanaa! Eilen käytiin kavereiden kanssa syömässä piiiitkästä aikaa. Muutin muutama vuosi sitten toiselle paikkakunnalle, ja täällä on vielä ne tärkeimmät kaverit ni ihan kiva päästä kyläilemään tännekin. Nyt olen pikkuveljen luona, ja pakko myöntää et ajatus siivoamisesta hiipii päähäni :eek: . Kaupoillekin olisi kiva lähteä, mut valitettavasti raha ei kasva puussa....

Lystiä päivää! 25 POKS!
 
on hirvee yskä..koko yö meni keuhkoja pois yskiessä :ashamed: Pelottaa vaan,kun viimeksi mulla alkoi vko 12 se verinen vuoto kun olin kovassa yskässä,ja lääkäri epäili että vuoto johtui kun jouduin yskies ponnistelemaan..ei kiva..pelottaa että kohta vuodan taas :ashamed: Kuopuksella on ollut korvatulehdus,ja varmaan sama virus minulla jyllää,kuumetta ei onneksi ollut,mutta ääni kokonaan pois..lapsetkin ihmettelee kun äiti ei pysty karjumaan niille normaaliin tapaansa :LOL:
Hoitopöytää ei ole ikinä ollut,tuossa pesukoneen päällä on hoitoalusta ja se on hyvin riittänyt =)
Ens viikolla on neuvolalääkäri minullakin,ja on kyllä kiva nähdä kohdunsuun tilanne kun välillä supistaa tosi mukavasti :ashamed:
hipsu 25+2
 
Huomenta kaikille!!

kardemummman kirjoitus tosiaan kolahti täälläkin, niin pienen hiipivän paniikin kuin valkovuodonkin osalta. Välillä on päiviä, kun mieli on ihan rauhallinen ja jo seuraavassa hetkessä iskee kriisin poikanen, kun tajuaa, että laskettuun aikaan on enää 10 vkoa ja pari päivää ja tämä lapsi pitäisi vielä synnyttää.

pai älä sinä sure sitä, että olisit jotenkin heppoisin perustein saikulla. Ei ne lääkärit sitä kirjoita jos eivät katso tarpeelliseksi. Eikä jatkuva väsymys ja alakulo ole hyväksi sinulle eikä vauvalle. Ymmärrän kuitenkin sen, miten vaikealle tuntuu, kun ei voi esittää jotain konkreettista syytä sairaslomalle. Olisi itsellekin ollut helpompaa jos syy olisi ollut fyysinen, mutta sen tunnustaminen, että nyt on omat rajat ylitetty enkä enää jaksa, oli aluksi tosi vaikeaa. Nyt olen sitä mieltä, että sairasloma on ollut ihan ehdottoman tärkeä. Oma olo on niiiin paljon parempi, asiat etenee pikku hiljaa kotona, mikä vähentää omaa stressia ja ahdistusta ja parisuhde on kuin uusi. Joten nauti nyt olostasi ja lepää. Tuskin tämä tästä ainakaan helpommaksi on muuttumassa kasvavan mahan kanssa ja sitten myöhemmin, kun vauva tulee ja kaikki on uutta. :hug:

NeLalle ja Zeenahille jaksamista ja voimia supistusten ja vuoteluiden kanssa. Ja paljon hermoja vuodelepoon. Ei varmasti ole ihan helppoa vaan maata, vaikka tietääkin, että vauvan takia se on tehtävä.

Omassa navassa on ollut oikein aktiivista ja kovasti olen Myyrää kehunut, kun jaksaa liikkua ja pitää äidin hermot hyvällä mallilla :). Viikonloppuna tuntui ihme painetta kylkiluissa ja tovin asiaa ihmeteltyäni tulin siihen tulokseen, että taitaa pikku-ukko venyttää niitä. Ja tämä ainakin vaihtelee vielä asentoa ihan selvästi. Liikkeet tuntuvat niin eri paikoissa, että kyllä siellä pyöritään.

Mutta nyt laittamaan tukkaa ojennukseen ja kaupungille. Mukavaa päivää kaikille!!!
 
Huh, nyt on sokerirasitus käyty. Litku oli pahanmakuista ja siitä tuli ihan järkyttävän huono-olo ja labratäti ei kyllä todellakaan osannut ottaa niitä näytteitä, koski ihan hemmetisti ja käsivarret mustelmilla :( Huomenna pitää kaiketi sitten neukkuun soitella ja kysellä tuloksia, toivon niin sydämeni pohjasta, että arvot on kohdillaan!!!

Yritin oman paikkakunnan kelaan tarjoutua nyt aamulla, mutta yllätyksekseni se onkin auki vain ma ja ke, eli ovat siirtyneet kesäaikaan...Pitää huomenissa sitten yrittää uudelleen. Olishan tuo jo kiva saada se äippäpakkaus

ON: Itseänikin kauhistuttaa jo hirmusesti lähtestyvä synnytys ja muutos minkä lapsi tähän elämään tuo. Vielä enemmän kauhistuttaa se, että hankintoja ei ole tehty suuntaan ei toiseen. Pakko ruveta ukkoa persiille potkimaan tai meidän penka nukkuu sitten varmaan sohvan nurkassa :LOL: Neukkulääkäriä odottelen ihan innolla, siihen olis vielä vajaa 3 viikkoa. Haluan nimittäin tietää onko meidän pienellä kaikki ok, kun liikkuminen on vähäistä ja jotenkin tuntuu, että vatsa ei kasva mihinkään suuntaan, hirveesti pelkään, että meidän vauvveli on liian pieni :ashamed: Muuten päivät menee epämääräisten kipujen kanssa...

Nyt jos lähtis jotain syömään ja sitten jo henkisesti valmistautumaan illan ensimmäiseen perhevalmennukseen, mieskin tulee mukaan :heart:

Reituli82 Täälläpäin ainakin käydään synnytystä läpi, isäksi tulemistä, imetystä, lapsenhoitoa, jotain synnytyksen jälkeisestä masennuksesta..Ja sit on oma osionsa sairaalaan lähtemisestä, kivunlievityksestä ja itte synnytysestä. Mielenkiinnolla tänään kyllä lähden sinne :)

Rae ja Nyytti 25+5
 
Hei!

Nyt lääkärissä käyty ja paikat tutkittu. Alakerrassa paikat oli pehmentynyt supistuksilla entisestään :( mutta onneksi paikat oli vielä kiinni :) Näyttää siltä, että tää vaavi pysyy kyydissä kesään asti :) Lääkäri kokeili vauvaa käsikopelolla, meinasi, että iso vauva olisi :O
Mies kysy aamulla, pitääkö lähtä mukaan lääkäriin, kuulemma alakerran tutkimisen näkeminen on aika kiusallista :D Rauhoittelin, että ei tarvi tulla mukaan.
Pahoinvointi jatkuu ennallaan :/ pitää muistaa levätä, syödä ja olla stressaamatta asian kanssa, vaikka välillä tuntuu, että pää hajoaa. Noh nytpä on aikaa levätä, lääkäri kirjoitti sairaslomaa äitiysloman alkuun saakka. Nyt mitattiin sf-mitta, se oli 27 cm, eli vähän päälle kuukaudessa vatsa on kasvanut 7,5 cm, yläkäyrillä pysytään :whistle:
Ens viikolla olisi tiedossa äitiyspoliklinikkakäynti ja ultra. Ilmeisesti äippäpolilla ultrataan kans, meän poika taitaa olla aikamoinen linssilude kaks ultraa yhessä viikossa :D

Pikku hiljaa alkaa tuntuu, että mikäköhän apina mulla on vatsassa, kun vatsan alue on karvoittunut ihan kunnolla, ihan kuin turkki olisi vatsan päälle kasvanut :LOL: Vaavin isäkään ei mikään karvaton ole, joten saa nähä kuinka karvainen pikkuinen saapuu meille kesällä.

Valkovuodosta ollut puhetta, täälläkin ärsyttävästi lorahtelee "vähän" pöksyihin, jossei käytä rättiä pöksyt ihan litskut :kieh:

Oli ihanaa kuulla, että uiminen on ihan turvallista liikuntaa, vaikka supisteelee ja paikat on pehmenneet :) en ole uskallatanut käyä uimassa kohta kuukauteen. Tekee ihan hyvää nivelille ja selälle kuviokellunnan harjoittaminen uima-altaassa :D

Nyt pirteämpi olo kuin pitkiin aikoihin :) Ei masenna ja itketä tällä hetkellä, oikeastaan lainkaan :) Ihanaa hymyillä välillä, eikä aina näyttää itkuun purskahtavalta. Taidampa ottaa tästä hyvästä mielestä kaiken irti ja mennä takapihan terassille lukemaan kirjaa ja nauttimaan kevät aurinkosta, pahoinvoinnista välittämättä.

Dana88 & Pikkune 27+4

p.s mun poskiontelotulehdus ei ollut parantunut :/ nyt jatketaan nenäsuihkeilla sen hoitoa.
 
Marta Kiitos. Lääkärintodistuksessa lukee syynä supistukset. Eikä siis se lääkäri missään kohtaa kyseenalaistanut sitä että olenko saikun tarpeessa vai en, se vaan ilmotti et laittaa kaks viikkoa ja katotaan sitten uudestaan. Tulee vaan sellanen luuseriolo ku kotona ollessa ihan hyviä päiviäkin matkassa. Enkä tosiaankaan oo mitään 10 h reissuja heittäny, niin en tiiä miten karmiva olo sitten illalla ois. Ja tää väsymys on jotain ihan järkyttävää, vaik nukun jotain 9-11 h unia niin silti ihan poikki. Mä en itekkään ymmärrä et mitä stressailen näistä, ku se lääkäri päättää ens tiistaina miten jatko.
Tyhmä minä. :headwall:

Hyvä että Raekin selvisit hengissä sokerirasituksesta. Toivottavasti tuloksissa ei mitään ihmeellistä. Mäkin tässä odottelen et kuuluuko terveydenhoitajasta tänään mitään tai kuuluuko yleensäkkään. Toivottavasti ei.

Hienoa kuulla että danalla asiat alkaa järjestymään ja tosiaan sait saikkua sinne äitiysloman alkuun. Nyt voit keskittyä siihen että saat vauvan pysymään masussa mahdollisimman pitkälle ja kerättyä voimia synnytykseen.

Kuvailut valkovuodoista on suoraan mun tuntemuksista. Argh. Tosi raivostuttavaa. Mutta lääkäri sano et kuuluu asiaan ja jos ei oo mitään hiivatulehdusoireita ei tartte hoitaa mitenkään.

 
Pai Ne hyvät päivät saikulla johtuu siitä, että oot olet kotona lepäämässä. Jos olisit töissä niin, ne hyvätkin päivät saattais olla tosi huonoja. Eli älä ota ollenkaan stressiä. Se on kaikki vauvan parhaaksi. Koita nauttia levosta ja rauhasta - parin kuukauden päästä on vilskettä. :)
 
Heipsan ja aurinkoista kevättä kaikille heinämammoille :heart:

Täällä on oltu töissä vaihtelevasti,välill jumittaa selkä ja välillä supistaa..jopa öisin levossa kivistää masua. Pissillä saa ravata jatkuvasti :kieh: Noo tänää oli neuvolalääkäri ja sain sitten 5 vkoa saikkua kesäloman alkuun,josta jatkuu sitten äippäloma. Olo oli helpottunut jopa sen puolesta ettei töissä tarvi muiden olla koko ajan varpaillaa että koska oon pois ja koska paikalla. Paikat oli kiinni,mutta lepoa ja oman jaksamisen mukaa touhuamista sitte vaan vauvan syntymään saakka.

Kotiin kun tulin,olin ihan pihalla..aloin kelaan että yli vuosi kotona ainakin ennen kun meen seuraavan kerran töihin..huih! Tuntuu iha hassulta. Mtä sitä keksii tekemistä..

Sf-mitta oli 24 eli yläkäyrällä täälläkin mennää..vatta iso pinkeä pallo :ashamed: Nooh pikku-ukko liikkuu joka päivä ja kädellä tunnen jo missä vauva on. Kovempi kohta kertoo sen..ja kun sitä vähän tökkii/silittää niin alkaa monotus :heart:

Sydämen syke oli 150 molemmin puolin,joka oli ihan ok.

Valkovuotoa täälläkin,ärsyttävää kun valuu...pikkuhousun suojia menee ihan kiitettävästi.

ei oo tullut vielä kelan päätöksiä eikä äitiyspakkausta näy..kestää :kieh: Vai olenko vaan malttamaton :headwall:

Nooh isoimmat hankinnat on tehty,ja vauvan huonetta sais alkaa sisustaa mutta ehkä nyt ei ihan vielä kannata...pölyttyä ehtii ennen vauvan tuloa :LOL:

Voikaahan kaikki hyvin,muistakaa levätä paljon ja nauttikaa kevät auringosta :heart:

Taatu&Elmeri 25+5
 
Illalla tuli suppareita sen verran tiiviisti, että mentiin synnärin päivystykseen tarkistuttaan tilannetta. Saivatkin kyllä käyrällekin kuvattua supistuksia. Ja niinkuin arvata saattaa, oli paikat pehmenneet ja kanava lyhentyny ainakin muutamalla sentillä :( Sain nyt sitten kans mammaloman alkuun saikkua ja käskyn levätä...ei ihan täydellistä vuodelepoa, mutta kotona rauhallisesti ottaa. Pissanäytteitä vein aamulla labraan..saas nähä löytyykö syytä supisteluille. Yleensä mulla aina semmosia mysteerivaivoja, joita ei osata oikeen selittää..uskon että tämä kuuluu samaan kategoriaan.!!

Pienellä onneksi kaikki hyvin ja painoakin jo melkeen 1,4 kg..oli kovat menot taas päällä masussa. Se lohduttaa isosti ja antaa voimia vaikka tilanne muuten vähän huono. Pitää kuulemma tarkkailla, että ei alal tuleen enempää supistuksia ja jos alkaa niin heti näytille.

Voimia tosiaan niille, jotka kans kamppailevat samanlaisten juttujen kanssa. EI ole helppoa alkaa taas vain lepäileen. Onneks on jo oikeastaan kaikki hankinnat tehty..ainoastaan imetysliivit puuttuu.

Päivän jatkoja

Zeenah ja pikkunen 28+5
 
Moi kaikille!

Torstaina poksuu viikko 27. Mulla on nyt alkanut uusi elämä uuden ruokavalion puitteissa. Vaikka mulla on vasta ensi viikolla tapaaminen diabetes-hoitajan kanssa, niin sain jo neuvolasta postitse ohjeet ruokavalioon. Eli n. 1600 kcal päivässä saa syödä. Luulin aiemmin, ettei raskaana saisi laihduttaa, mutta raskausdiabeteksen takia kalorit on pidettävä minimissä, mutta tietysti muistettava syödä terveellisesti ja monipuolisesti.

On kyllä olo helpottunut/keventynyt, kun olen aloittanut uuden ruokavalion. Lisäksi nyt tiedän miksi mulle tulee tavallisen aamupuuroannoksen jälkeen paha olo ja väsy. Nimittäin juuri aamulla verensokeriarvot kokoaa eniten ja silloin on hyvä tarkkailla hiilihydraattien määrää. Minä kun luulin syöväni terveellisesti, kun söin kaurapuuroa, mutta aamukaurapuurot on nyt syöty minun osaltani toistaiseksi.

Pääsen loppuajaksi lääkäriseurantaan Naistenklinikalle. Sikäli hyvä, että sain peruttaa ekan neuvolalääkäriajan. Ois ollut ulkomaalainen mieslääkäri ja niistä on ollut vaihtelevia kokemuksia.

Toivon, että mulla riittää ruokavalion päivitys eikä tarvitse ottaa insuliinihoitoa. Toivon myös, että vauveli kasvaisi ihan normaalikäyrän mukaan, eikä synnytystä tarvitsisi käynnistää aiemmin.

Ihanaa, kun on kevät ja mulla on enää kaksi viikkoa töitä jäljellä, jee!
 
Mulla menee hermo! Oon yrittäny soittaa neuvolaan et jos vaikka sais ne sokerirasituksen tuloksen niin täti on koko ajan varattuna.. Noh uus yritys taas klo 14.15 tänään jos kerkeis vaikka vastaamaan.

Mun maha on kasvanu viikossa ihan sairaasti ja nyt on töissä ollu aika ahistavaa tän mahan kans kun tuntuu et poika monottaa mua suoraan kylkiluille ja molemmat kyljet on kipeet koko ajan ja saa istua tosi suorassa ettei tunnu pahalta, eli puristaa kyljistä koko ajan :/
Kahtoo miten pitkään pystyy tekeen töitä tämän takia kun työ on kuitenki istumatyötä 8 h päivässä niin asennotkaan ei tästä parane..

Äh, jospa nyt keräilis ne työmotivaation rippeet jostain ja jatkas hommia.. Plaah!!!! Ei jaksas, olin yöllä melkein tunnin hereillä klo 3.45 eteenpäin.. en tiiä ees miks.. Ainaki nenä oli tukossa mut en tiiä oliko se siitä.. Melkein jo meinasin et nousen ylös vaan ei jaksanu..

Laura ja vauveli rv 25+5(?)
 
Pai80 Mulla on kans vähän luuseriolo välillä, kun joskus tuntuu, että oon ihan aiheetta sairaslomalla, silloin kun valonen hetki olossa. Ja toisina päivinä taas tuntuu siltä, että saikku on todella tarpeellinen kun on päivä halaillut pönttöä ja koomailut sängyn pohjalla.
 
Ja tähän kohtaan ei voi ku ihmetellä et mikä meitä heinämammoja oikein vaivaa ku podetaan tunnontuskia sairaslomista ?!? Varmasti kaikki ovat joutuneet tinkimään monista vapaa-ajan hommista et pystyis olemaan töissä.
Pitäis vaan opetella ajattelemaan edes vähän enemmän sitä omaa napaansa. Ja jos lääkäri on sitä mieltä et saikkua niin eihän sille sitten voi mitään.
Mua jännittää et mitä mulle sanotaan tiistaina. Jatkuu tai ei niin jännittää ihan hulluna. :headwall:
 
Pikapäivitystä, sokerit oli ok mut jo oikein käsitin mulla on streptokokki b pissassa ja se tais olla se joku pahempi et pitää laittaa antibioottitippa synnytyksessä tai jotai? Huomenna soittaa tarkemmin tuosta neuvolan täti.

Kohta pois töistä ja sit viemään kissaa eläinlääkäriin, sille ilmaantu joku ihme patti selkään ja siitä tuli jotai ruskeeta mönjää :/ Äh! Ois ees vaikka jo viikonloppu!
 
Vei sokerirasitus tästä mammasta kyllä voimat, piti kaks tuntii nukkua päikkyjä, että jaksoi tehdä edes jottain...

Nyt tässä odotellaan miestä saapuvaksi kotiin, että ennätetään sinne perhevalmennukseen..käsitin miehen puheista, että hän olis jo tuossa 3 jälkeen kotona eikä vieläkään näy..tällä menolla ei kyllä ennätetä!!!!!!!!

Ei ole vauva tänään liikkunut, dopplerilla piti ihan sydänäänet kuunnella, hyvin kyllä jumpsutti, mutta liikkeitä ei tunnu :'( Ja jokseenkin tuntuu, että tämä miun maha vaan pienenee..näyttää paljon pienemmältä ku esim. viikko sitten...ei oikein auta jo muutenkin tälläistä ihmistä kuka ajattelee kaikesta aina sen pahimman....

Tulis nyt se mies....ja naisia saa muka aina odotella :LOL:
 
olen niin kevään ihmisiä..kaikki alkaa kasvaan ja kukkiin, tosin kaikki roskatkin paljastuvat lumen alta :eek: olen käynyt kauheesti lukemassa teidän kaikkien kirjoituksia ja toivotan vaan kovasti jaksamista ja voimia..tänään alkoi 16pv:n sairasloma..kävin lääkärissä koska ollut niin paljon harjoitus supistuksia että viimeisin laitto mun vasemman pakaran ihan jumiin :LOL: ei edes venyttelyt auta :( sanottiin vaan että lepoa siihen asti kun on seuraava neuvola.
lueskelin tossa aikasemmin että jollain on ollut hiivaa enemmän kuin kerran?täällä kanssa sisar..viimeisin oli viime viikolla ja niin paha että en pystynyt kunnolla kävelemään :'( hyvääkin tässä kaikessa on :heart: mahassa liikuttu aikas hurjasti..kunnon rivitanssia mennään joskus ja nyt vasta mieheni ensimmäisen kerran tunsi potkut kun laittoi kätensä mahalleni :heart: :heart:
tyttäreni(kohta 15v)suunnittelee kovasti omia varpajaisia kavereittensa kanssa :LOL: mielenkiinnolla haluan kuulla sitten niistä..ehdottomasti alkoholittomat ovat!!
sain tays:sta ajan tohon pelkopolille..olisi 18.5..kuinkahan kauan sielä menee?ihan uusi juttu minulle :|

mutta...ihanaa kevättä kaikille ihanaisille naisille :heart: :flower:

ps:laskettuaikani muuttui 6.7 tohon 3.7...eli nyt ollaan 28+3
 
sf mitasta sen verran että kuukaus sitten oli 21.5 ja nyt kun käytiin taas neuvolas niin mitta oli 22..siis täh :eek: mittaaja oli tosin eri mutta voiko vauvan asento muuttaa mitan noinkin suuresti koska odotin ihan jotain muuta kuin 22?käyrälläkinn se näyttää nyt että on kutistunut kuukauden aikana :'( inhoon tällaista epävarmuutta!!
 
Täällä on ollut tänään varsinainen "kaikkienhoitamattomienasioidenjäjestyspäivä" :D

Aamulla heräiltii Murun kanssa puol 1o aikaa ihan omiin aikaihin.
Klo 10 oltiin jo heti Pohjolassa hoitamassa vakuutus asiat kuntoon,nyt me olemme virallisesti perhe myös Pohjolan tiedoissa;) Otettiin Pippurille vakuutus,Minulle tapaturmavakuutus ja muutettiin Mieheni tapaturmavakuutusta. Ollaan nyt molemmat toistemme etujen saajat.:) Koirallekkin olisin ottanut vakuutuksen mutta se olis ollut ihan turhaa koska nyt kun ollaan siellä tiedoissa perhe,kattaa nyt tän asunnon kotivakuutus myös ton koiran:) Sieltä kun päästiin melkein 1,5h päästä menin Kelaan hoitamaan korvaus asioita ja Mies kävi sillä aikaa parturissa. Ehdin viellä hakea herkkuja Pogolle ( siis tämä meidän koira) eläinkaupasta. Tämän jälkeen viiletettiinkin Ikeaan hakemaan vihdoin ja viimein se lipasto Pippurin vaatteille,ja sain jäätelön sillä matkalla... :saint: :D

Kotiin kun vihdoin päästiin syötiin,ja kello olikin jo niin paljon että toi mun armas joutu lähtee töihin. Ja minä aloin tee-se-itse naisena kokoamaan tuota lipastoa,pienen(tai vähän isomman ;) ) hetken päästä lipasto oli vihdoin kasattu ja sitten alkoikin operaatio vaatteiden pesu,2 aivan kukkurallista koneellista on pesty ja kuivaustelineen on A-I-V-A-N täynnä.. :whistle: :D Huomenna aamulla jatkuu pesu,viellä olis 2 koneellista pestävää,Pippurin lakanat mukaan lukien:) Ihanaa kaikki alkaa olemaan pikku hiljaa jo valmiina,torstaina saadaan vihdoin pinnasänkykin kotiin,pääsee mittaamaan että osaa ostaa patjan ja peiton yms.:) Vkoloppuna tehtii löytöjä Mäntsälässä käydessä MLL:n lastentarvike kirpparilta,lakanoita,pinnasänkyyn pehmuste pinnojen väliin,pussilakana ja toiselta kirpparilta lisää vaatteita.. :LOL: Olen varmasti hamstrannut liikaa vaatteita tuolle lapselle mutta ennemmin niin päin ettei kesken lopu.. ;) Ja kun ne sitten pieneks jäätyä laittaa kirpparille taas myyntiin ni saa niistä vähän rahaakin takaisin..:)

Kun eka koneellinen oli kuivumassa oli pakko heittäytyä sohvalle hetkeks nurin ja syödä luumu kun niin teki mieli.. :) Sitten lähdettiinkin Pogon kanssa kauppaan kävellen ja koska kävely on hidasta ja vaikeeta meni kauppa reissuun TUNTI vaikka kauppa on n. 300m päässä..:D Mutta hitaasti ja varmasti me lyllerrettiin kotiin ostoksien kanssa. En jaksanut alkaa tekemään itselleni enää ruokaa joten ostin kaupasta valmiina lihatiskiltä yrtti-pippuri marinoidun ja valmiiksi paistetun puolikkaan broilerin ja valkosipuliperunoita ja oli hyvää! Piti ostaa vähä viel jokirapusalaattia ja pikku palat lohi- ja hummeri terriiniä. namskin namskis. Pitäis tänään viel vääntää lasagnetet ennen 1o ku miekkonen tulee töistä kotiin.
Huoh,tänään olen tehny paljon pitkästä aikaa..:D

Ja huomenna on itseni hemmottelu päivä,ajelen Lahteen ja kaveri leikkaa mun hiukset,värjäys himottelis kovasti myös koska on tota tyvikasvua tullut jo n 3cm... :kieh:


Alkuperäinen kirjoittaja tyhmäblondi73:
sf mitasta sen verran että kuukaus sitten oli 21.5 ja nyt kun käytiin taas neuvolas niin mitta oli 22..siis täh :eek: mittaaja oli tosin eri mutta voiko vauvan asento muuttaa mitan noinkin suuresti koska odotin ihan jotain muuta kuin 22?käyrälläkinn se näyttää nyt että on kutistunut kuukauden aikana :'( inhoon tällaista epävarmuutta!!
Ei kannata olla huolissaan eri mittaus tuloksista jos mittaaja on vaihtunut koska kaikilla on varmasti oma tyyli mitata,vaikka alkuperäis tarkoitus onkin sama ja mittaus kohdat ei muutu. Itse kun perjantaina olin neuvolassa oli siellä harjoittelija samaa aikaa ja hänen mittaus tulos mulle oli 16cm ja kun oma "neuvolatäti" mittasin ni se oli 19cm joten heittoja on ja aika PALJON :)


Valkovuodosta hienoa lukea että myös muuta kamppailevat saman asian kanssa...
Toisinaan lähinnä sellanen olo että olis pissannut housuun koska on lievästi sanottuna hieman kosteahko olo,hienoahan se on että tuo kellari itseään osaa puhdistaa mutta ei se nyt ihan noin reipasta tarvis olla.:LOL: Itse en pidä pikkuhoususuojista eli mulla on sitten kerralla molemmat housut kosteet. Eilen aamulla kun nousin sängystä ja aloin pukemaan, ja laitoin tukivyötä ja jouduin sitten oikeen pinnistämään että saan sen tarpeeks tukevasti kiinni lorahti pöksyyn ihan reippasti sitten tuolta kellarista valkovuotoa,YÖK..:D
En sitten ihan vaan ittelleni vittuillakseni alkanu enää vaihtaa uudelleen puhtaita alushousuja vaan kitkuttelin niissä sitten iltaan asti. B)

Onneks *ISO KOPUTUS PUUHUN* hiivaa ei ole ollut tän raskauden aikana kertaakaan,ja ennen raskauttakin vain tainnu olla kahdesti.

dana , Pai , Zeenah , toka , Laura-vm86 ja kaikki muut sitä tarvitsevan voimia,niin henkisiä kuin fyysisiä! :flower: :hug:

Täällä on Pippuri ollut mahassa melkos eloisa,ja ihan mukava huomata miten se siellä kasvaa ja liikkuu:) Oma pikku rakkauspakkaus :heart:
Mutta nyt on tainnut tulla taas sellaset romaanit kirjoitettua että olis aika jo nousta sohvalta ja nostaa kone omalle paikalleen mahan päältä...
Ei tarvitse kahdesti miettiä menenkö tänään ajoissa nukkumaan.. :LOL:

Millanen ja Pippuri 24+5
 

Yhteistyössä