Heinäkuun Hurmaajat Huhtikuussa 2010 ( 1. Hurmaaja syntynyt )

Neuvola kuulumisia:)

(edellisen kerran tulokset suluissa )
viikot : 24+1 (19+1)
paino: +520g/vko (+370g/vko)
turvotus: +/- ( + )
rr: 100/67 ( 101/66) ¨
sf: 19 ( 18 mutta neuvolasta sanottiin että edellisellä kerralla mittaus tapa oli erilainen ja luultavasti turvotus vaikuttanut viellä asiaan eli käyrään laitettiin sulkuihin toi eka mittaus )
lapsiveden määrä : N
sydämen syke : 150 (140-150)
liikkeet : ++
pissa : ok

Kelan paperit saatiin mukaan ja kaikki masussa loistavasti liikkuvainen veijari:)
Nyt otetun sf mitan mukaan kasvaa käyrien sisäpuolella eli luultavammin ihan normaali kokoinen lapsi tulee..:)
Seuraavan kerran on nyt sitten lääkäri aika 4.5 eli sillon viikkoja on kertynyt jo 27+5.

Kelan paperit toimitan töihin heti ens viikolla kun sinne palailen luultavammin yritän olla töissä to-pe kun ke asti on sairaslomaa viellä.

Pitäis ostaa lakanoita pikkusella ja pinnikseen pehmuste yms pikku ostettavaa..:)

Parempia vointeja kaikille ketkä niitä tarvitsee :hug:

Ukkeli lähti iltaan töihin joten jos sitä kävis vaikka kirppareita kiertämässä itseään sillä viihdyttäen..:D

Viikonloppuja kaikille Äideille:)
 
Heippa kaikille!

Vieläköhän tänne mahtuu mukaan? Mä oon itse asiassa käynyt lukemassa teikäläisten kuulumisia melkein alusta saakka, joten osa porukasta tuntuu jo tutulta, hassua :)
Oon vaan tooosi huono kirjoittelemaan itse, mutta päätin nyt reipastua ;) Monta kertaa ollut jo apua teidän kommenteista, kun täällä olen pähkäillyt että onko joku normaalia vai ei... Kuinkahan paljon täällä loppujen lopuksi käykään "taustailijoita" lueskelemassa?

Meille siis odotellaan ensimmäistä vauvelia 22.7. :heart: ja Naistenklinikalle olisi tarkoitus sitten suunnata.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!

Tessu77 ja Vauva 25+1

 
Olivia81 Turvotuksen, pahoivoinnin, proteiini (pissassa oli ) ja pääsäryn takia pitää kotona mittailla. Mulla yleensä lukemat on 92/50, eli nyt oli aika korkiat lukemat normaalilukuihin nähen. Ilmeisesti nyt seuraillaan mahollisesti raskausmyrkytys epäilyn vuoksi, siis jos mulle on semmonen kehittymässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chili25:
Kiitos kaikille :hug: ja tuesta tähän tilanteeseen. Jotenkin nyt vaan kaikki liikkuminen pelottaa ihan erilailla nyt ku tietää mikä tuolla alhaalla on tilanne. Ihanku se vauva vois kesken kävelyn sieltä pullahtaa :LOL:
MATTILA: Antoiko lääkäri mitään ohjeita sun jalkoihin ja selkään? Siis jos oot nin huonossa kunnossa että et käveleen pysty niin pitäshän siinä jo kunnolla tilannetta tutkia. Voimia sulle :hug: Antaisin sulle mun toimivat jalat ku en niitä pysty itte käyttään ku pitää vaan maata :LOL:

FIINUKKA: Kuulostaa kivalta sun kukka istutukset:) Pitäsköhän kans miettiä kesäks parvekkeelle jotain:)
Ja toisaalta hehkeältä täälläkin tuntuu tosin nyt mieli maassa alakerran tilanteen takia. Mutta painoo ei oo tullu pahemmin mitänyt reisissä ja peffassa muutama möykky lisää:) Hiukset täällä on kyllä nähnyt kuivumisen:(
Ilmoitadun kans vaunu seuraks sitten kesällä:) Asutteko te ihan tampereella vai jossain lähellä? Me asustellaan pirkkalassa:)

DANA: Voi tota sun oloa :hug: Toivottavasti alkais jo vähän hellittään. Oksennatko vielä monestikkin? Antaisin sullekkin olostani jos voisin. Sulla on varmaan ajatuksin hehkeästä raskaudesta kaukana.. Mutta hyvä että Pikkuinen jaksaa liikkua ja voi sunkin puolesta hyvin:) Voimia ja :hug:

ON: Supistaa, supistaa... :( Pelottaa että tää syntyy toooosi aikasin.. Mut nyt suihkuun ja leffa niin pysyy pylly hetken paikallaan:)

-Chili ja tyttö 27+2:heart: :heart: :heart:
Asustellaan Länsi-Tampereella, mutta Pirkkala on kyllä tuttu paikka :) Otahan iisisti tilantees takia, mutta kaikki menee varmasti hyvin!

Mä oon ihan hermona kun autoin mun pikkuveljeä 23-vee tekemään yhteishaun ja nyt sille oli tullut työkkäristä lisäselvityspyyntö/eväys kun laitettiin pelkät lukiot ja oiskin pitänyt laittaa 2 amista voi vee, että ne evää sen 200 ? minkä se on saanut kuukaudessa avopuolison tulojen takia prkl ja kun se ei halua mennä 2 asteen 3 vuoden kouluun kun sillä puuttuu n. 6kk että saa muurarin-ammattitutkinnon mutta kun määrärahoja ei oo niin se koulu ei ottanut kuin 2 opiskeljaa What the fuck! No tein sille lisäselvityslausunnon, saa nähdä miten käy...

Mulle on tullut kauhea pelko siitä että jos lapsi ei olekaan terve, kamalia juttuja oon lukenut, ruokkiksellakin luin meidän perhe-lehdestä pienestä tytöstä jolla todettiin 2 viikon ikäisenä paha epilepsia ja sit niille vanhemmillekkin tuli ero, aah no täytyy taas ajatella vain niin että sellaista on turha stressata etukäteen mille ei itse voi mitään!

Mä oon kyllä niin materialisti, ihanaa päästä huomenna shoppaileen jippiii!!!


 
Tervetuloa tessu!

Fiinukka ja chili ja tietty muutki tampereen läh asustavat.. Kiinnostasko ketään kaffittelu jo ennen ku lapsukaiset syntyy? Vois vaikka johki keskustan kahvilaan mennä joku päivä...?
Mutta siis ymmärrän jos ihmeiset haluu pysyä anonyymeinä.. =)



Kiva kuulla taas neukkukuulumisia ja vielä kun suht hyvin menee oikeestaan kaikilla..
Tovotaan ettei kenenkään tilanne huonone ja tosiaan että kaikki pysyy kasassa ainakin kesäkuulle!!
Mutta kuitenkin iiiiiiiisot :hug: kaikille ketä sitä kaipaa.

Mulla on tänään ollu päivä niin perseestä kun päätä on särkenyt koko päivän ja ajatteline ttä lähen vähän kävelylle raittiiseen ilmaan.. No eihä siitä mitään tullu ku alko niin sattuu mahaan että oli pakko kääntyä kotiin.. :(
Istuskelin kuitenki pihalla puolisen tuntia koiria katsellen jotta vähän ees raitista ilmaa sais..
Kaiken lisäks mulle tuli TAAS hiiva.. nyt tää on viides putkeen.. jätin lääkärille soittopyynnön ja nyt sitten sano että laittaa kiireisen lähetteen gynekologille ja apteekkiin suoraan reseptin.. argh.. pistää niin vihaks ja ahistaa!

Mulla on hirvee himo (uusi sellanen)!!!!! nimittäin Paula vanukkaat.. en muista tie ku en oo maistanu, mutta tuo suklaa-vanilja on niiiiiiin nami (vasta 4 kylläkin syönyt, mutta lisää pitää saaha)!!! :D

Pai kyseli pinnasängyistä ja hoitopöytä jutskista.. Meille tulee Ikean pinnasänky, oisko ollu lavik tms nimeltään, hintaa sillä tais olla 149.. En millään malta oottaa että saatas se, ens kerralla ku Vantaalle ajellaan ni äiti lupas sen meille ostaa..
Hoitopöytää me ei hankita ollenkaan, tässä on noita kavereita jonkin verran ketkä on saanut lapsia ja kaikki on sanonu että ei oo tarvinnu, aina vaihtavat sängyllä tai sohvalla tms..
Ajattelin sen niin että hankitaan se sitten myöhemmin jos tuntuu että sellanen tarvittas. Varmastikin hankittas jo nyt vaikka monet sanoo ettei tartte, mutta kun meillä ei oikein ole tilaa niin ei viitsitä mitään turhaa ostaa.

Ai perse.. nyt supistaa... :headwall:
 
Tessu Tervetuloa mukaan kirjavaan:)

sunanna85 Siis todellakin lähen kahvitteleen:) Olis tosi kiva saada live seuraa ja sit kärryttely seuraa ku vauvat syntyy:) Välillä kun vaan tuntuu että olis tosi kiva puhua kasvotusten samassa tilanteesa olevan kans.
Etkös sä ollu tuolla FB:n ryhmässä? Jos sen kautta sovitaan treffeistä paremmin:)

Fiinukka Tää pirkkala on kivasti tässä tampereen lähellä on lyhyt matka kaupunkiin:)
Ilmoittele jos kahvittelu seura kiinnostaa:)

Odottaa miestä töistä makaronilaatikon kanssa:)
 
Tänään on siis super pitkästyttävä päivä..... :LOL:

Neuvolan jälkeen tuntuu ettei aika oo menny eteenpäin ollenkas.. :eek:
Kävin kiertelee kirppareita tai siis Villa Lyhdyssä ja Naperotori:illa kävin ja tein taas löytöjä, taas 2 muovipussillista vaatteita,ja sit löyty yli sulonen makuupussi pikkuselle ja sellaset mintunvihreät lakanat(pussilakana ja tyynyliina) missä on valkoset pitsireunukset,ne on SU-LO-SET! :saint: :D
Sitte olin koiranki kanssa jo pitkään ulkona ja annoin sen juosta vapaana,heittelin keppiäkin sille kunnes selästä alkoi kuulua huutoa (lopetalopetalopetalopeta sitä siis alkoi sattumaan.. :D )
Pesukone pyörimässä ja imuroinkin jo äsken.. huoh. Mansikkajäätelö pakastimessa huutaa ikävästi mun nimeäni ja kutsuu luokseen.. :D :whistle:
Voisin tietty pakata omat ja koiran tavarat valmiiks huomis aamua varten kun lähdetään mun vanhemmille yö kylään ja pääsee grillaamaan ekaa kertaa tänä vuonna :) Aion syödä kaikkia niitä herkkuja mitä olen grillistä himoinnutkin! Maissia,herkkusienikääröjä ja jotain hyvää lihaa nami nami :p

Mut nyt meen lepuuttelee ja heittää kintut sohvalle hetkeks jos sitte vaikka viel tiskais noi muutamat hassut astiat ja alkais sit vaikka tuijottaa telkkua..

Niin ja tervetuloa Tessu77 :)
 
He hei,mun on pakko kerrankin kehua Kelan nopeutta.Vein paperit 6.4 toimistoon postilaatikkoon ja mun päätös on tehty 8.4. :eek: 2 päivää..VAU..

Omilta sivuilta katsoin tiedot,siellä näkyi että tänään on lähtenyt paperia tulemaan kotio,varmaan maanantaina on postilaatikossa.Olen ihan hämmentynyt..Siis kerrankin kaikki toimii nopeasti,palkanlaskennasta tuli alle viikossa paperit suoraan kotiin ja nyt vielä tämä.

 
Huomenta rallaa kaikille pitkästä aikaa =)

On todellakin ollu nopsaa toimintaa nedra =) Joskus niinkin päin! Täällä venyy tuo päätös ainakin toukokuulle, jos ei jopa kesäkuulle. Haen nimittäin 6 kk tulojen perusteella ja ilmoittivat kelalta, etteivät vielä voi tehä päätöstä.... sitten kun vasta toukokuun palkkakin on otettu huomioon. Noh, jospa se sieltä joskus...

Hurjaa, että kesäkuun pinossa on jo 2 vauvelia syntyny maailmaan :D Toivon mukaan heinäkuiset pysyis matkassa mukana vielä tovin jos toisenkin!! Huih.

Täällä menny ihan kivasti. Aika monella ollu noit suppareita, mie en edes varmuudella osaa sanoa onko viel kertaakaan ollu. Muutaman kerran menny alavatsa ihan kovaksi ja sellasta pientä paineen tuntua ollu hetken, kait ne jonkinlaisia suppareita sit on ollu. Mut kipuja ei oo kyl ollu. Maha kyllä on kasvanu hirveetä vauhtia :D Ja pojan liikkeet on jo melkos nasevia ja ajoittuu yleensä iltaan ja yöhön. Ite kun oon liikkeessä niin en niin hyvin niitä tunnista.

Tässä onkin nyt kaikenlaista järkkäilyä ja asioiden hoitoa tiedossa... kun ajattelin laittaa tän mun asunnon vuokralle vuoden päiväksi niin ei sitten jää tyhjilleen, kun muutan miehen luo sinne toiselle paikkakunnalle. Onneksi olisi tiedossa tutut vuokralaiset, jotka ois kovin kiinnostuneita tästä mun asunnosta. Tulevat ensi viikolla kattoon, jospa sais senkin asian pois alta niin rupeis sit kamoja kasailee. En ole vaan ikinä asunu vuokralla tai vuokrannu omaa asuntoa pois, eli täs ois kaikkee kiekuroita viel selvitettävänä. Papruhommat sun muut, kaippa niistä selviää :D

Mukavaa keväistä viikonloppua kaikille :heart:

Retuli ja Önni-poika...... (juu, nyt täytyy laskea... ) rv 25+3 :LOL:
 
Pitkästä aikaa saa kirjoiteltua, mutta lukemassa olen kyllä käynyt päivittäin!

Kaikille supistelijoille tsemppiä ja voimia lepäilyyn!

Täällä kaksos-odotus sujuu toistaiseksi hyvin. Vielä ole töissä jaksanut, mutta pikkuhiljaa alkaa masu painamaan ja lattialle tippuneita tavaroita vaikea nostella. Katsotaan jos nyt ainakin seuraavaan kontrollikäyntiin (29.4) saakka ainakin töissä jaksais. Viimeisin viikon aikana alkanut olemaan enemmän kivuttomia suppareita, mutta toistaiseksi eivät ole tehneet mitään kohdunsuulle. Niin ja 4D ultrassa selvisi että meillä odotetaan tyttöä ja poikaa (toivottavasti pitää paikkansa kun tullut osteltua niin paljon ei niin sukupuolineutraaleja vaatteita). Vaunut, pinnasängyt, sitterit ja syöttöyuolit tilattu saksasta ja nyt jännäillään ehtivätkö tulla kun toimitusaika 10 viikkoa!

Rauhaisaa loppuodotusta kaikille!

 
Millon tämä odottaminen muuttuu siksi onneksi ja autuudeksi mitä sen väitetään olevan?!?!?!

Olis vaan ihan kiva tietää, kyllä olen silleen nauttinut tästä raskaudesta, mutta yhtään huoletonta hetkeä en näinä viikkoina ole viettänyt!!!Nytkin huolettaa suuresti kun nyytti ollut viimeiset 3-4 päivää hiljaisempi kuin aijemmin, liikkunut on kyllä, mutta liikennöinti on vähäisempää ja liikkeet jotenkin erilaisia!!!Ja täällä ei edelleenkään tunnu potkut mahan päältä!!Kyllä äkkinäiseltä leviis pää!!! Olen myös alkant pelätä, että meidän vauva ei kehity normaalisti. Rakenneultrassa kaikki kyllä oli mitä parhaiten, mutta jotenkin nyt on sellainen tunne, että pieni ei ole viikkoihin nähden sopivan kokoinen, en niinkään pelkää isoa vauvaa vaan liian pientä. Tässä kun vielä muutaman tovin sinne lääkäriin jaksais ni sittenhän sitä olis taas viisaampi..

Ja kaiken hyvän lisäksi otettiin miehen kanssa tänään ihan kunnolla yhteen..Monien kuukausien kiukut ovat kasaantuneet ja tänään ne sitten pääsi valloilleen kun mies rikkoi yhden jugurttipurkin kun kaupasta tultiin (ja vielä kallista mönjää!!) ja siitähän se sitten läksi ja kyllä tuli huudettua taas puolin ja toisin keuhkot pihalle...Ja itkettyä myös...Onneksi sentään saatiin sovittua ja nyt on paljon "kepeämpi" olo.

Onneksi illalle saa muuta ajateltavaa kun mennään naapuriin kakkukahveille :D

Toivottavasti muilla on ollut vähän parempi lauantai!

Rae ja Nyytti 25+2
 
Neuvola kuulumisia: Oli keskiviikkona, silloin rv23+4
RR135/81 mulle oikein hyvät paineet neuvolassa mitatuksia, yleensä ovat korkeita siellä, mutta kotimittauksissa hyvät. Tässä raskaudessa pysynyt koko ajan neuvola mittauksissa samalla tasolla.
Painoa tullut yhteensä 5kg
Pissa puhdas
Sf-mitta 23,5cm
Sydämen syke oli napakkaa ja kovin vaihtelevaa, pikkuinen karkasi kuuntelun alta pois, mutta löytyi heti uudelleen
Sain kelan paperit, esitietokaavakkeen sairaalaan ja sokerirasitukseen ajanvaraus ohjeen
Seuraava neuvola on 29.4, joka onkin lääkärineuvola

Kelan paperista, minä haen myös äitiysrahaa puolen vuoden tulojen perusteella, koska nyt huomiotavassa verotuksessa ehdin olla vain pari kuukautta töissä ja tein vain puolikasta työaikaa. Ja ikävä kyllä meidän neiti ehtii täyttää 3 vuotta vähän ennen laskettua aikaa niin ei niitäkään rahoja voi enää käyttää. Eli ymmärsinkö oikein että kun hakee puolen vuoden perusteella niin huomioivat puolen vuoden tulot äitiyslomasta taaksepäin?

Vauvan liikkeet on alkanut tuntumaan jo napakoina potkuina ja mylläämisenä, ei tunnu vielä ulospäin ja jos edes katseen kääntää massuun kun pieni potkii niin liikkeet lakkaa välittömästi.

Meillä lähti lapsukainen tänään Mammulle ja Papalle yökylään, saadaan siis viettää laatuaikaa miehen kanssa kaksin pitkästäaikaa. Käytiin ihan ravintolassa syömässä, kun kerrankin sai syödä ihan rauhassa. Kohta olisi tiedossa saunomista ja illalla toivottavasti hempeitä hetkiä.

Huomenna mennään lapsukaisen ja kaveriperheen kanssa katsomaan Muumisatunäytelmää. Tänne on tulossa parin viikkon päästä sirkus, kovasti himottaisi sinne viedä lapsukainen, pääsisi itsekin pitkästä aikaa sitä katsomaan.

äippä-77+möhis 24+0
 
Täällä taas sairastetaan, esikoinen on taas kuumeessa ja yskässä. En enää oo aikoihin jaksanu laskea montako kuumetautia tässä perheessä on tälle talvelle sairastettu :/

Eilen kävin siellä kontrolliultrassa pojan pään mittojen takia, ja kasvu on tasaista omalla -1SD käyrällä. ja painoarvio oli 1017g. Ja se mikä huolettaa on se,että vauva on poikkitilassa, pää vasemmalla. Toivottavasti kääntyis sitten raivotilaan,ettei tuu alatiesynnytyksen kanssa ongelmia. Tytöt mulla on aina ollu jo näillä viikoilla neuvolatutkimuksissa raivotilassa.

Ei tänne erityistä. Poika on paljon vilkkaampi viikonloppuisin,kun isot lapsetki on kotona ja on enempi ääntä. Niin oon aatellu,kun arkisin vauveli tuntuu liikkuvan vähemmän. Viime yönä poika oli isäntääki selkään potkinu, ja mä nukuin koko yön hyvin. En ala illalla niitä liikkeitä tunnustelemaan tai yöllä,muuten menee unet.. ja valvoo monta tuntia pyörien sängyssä.

Jospa sitä saunaa lämmittäis..

pauliina ja ville rv27+6
 
Täällä on ollu suht hiljanen päivä masussa... :headwall: Kävin tossa siskon pojan synttäreillä ja siel oli hirmunen hälinä niin vauva varmasti vaan kuunteli. Ja nyt oon sitten yksin kotona. Saa nähdä rupeisko sieltä kohta tulemaan potkuja, muuten tulee hepuli kohta.

Niin taas ollu pinna kireellä. Mies lähti johonkin ulos, reissu mihin alunperin muakin kysy mukaan, ei sitten ollutkaan mulle tarkotettu. Prkl. Ei tunnu tajuavan et kyl mustakin ois ihan kiva joskus päästä johonkin käymään. Mutta ei.

Muutenkin on ollu siipi taas maassa, ku kaikki asiat tuntuu niin tosi epäselviltä. Eniten stressaa tuo töihin paluu ja se et jos se tapahtuu vielä ennen äitiyslomaa niin miten pärjään ja jaksan siel ? Ja mitäs sitten jos en jaksa / pysty ?
 
Hyvää iltaa heinämammat,

Tessu77 Tervetuloa - mukaan mahtuu aina! :wave:

dana Toivotaan, että verenpaine pysyy aisoissa eikä tarvis pelätä raskausmyrkytystä. Eiköhän sulla ole jo vastustanut tarpeeksi tämän raskauden aikana. Kovasti jaksuja sinne. :hug:

sussu80 Aahh, ihanaa! Tyttö ja poika. :) Joko olette keksineet nimet molemmille?

pauliina82 Mä oon ollut siinä käsityksessä, että yleensä vauvat alkaa kääntymään raivotarjontaan vasta joskus rv 30 tai yli? Musta tuntuu, että tuo meidän vauveli kääntyy 180 astetta vähintään kerran päivässä, ei ota mitään tolkkua missä asennossa se myllää milloinkin. :)

Rae89 Pienet riidat tuulettaa sopivasti ilmaa välillä! Ja meillä raskaana olevilla on oikeus vetää raivarit vaikka siitä rikkoutuneesta jogurttipurkista. ;) Mulla on sama juttu noiden vauvan liikkeiden kanssa - edelleen paljon vaihtelua eri päivien välillä. Musta tuntuu, että vauva kääntyy välillä selkä napaan päin ja silloin tuntuu huonommin. Sullahan oli kans istukka etuseinässä? Kysyin neuvolalääkäriltä just tiistaina, että voiko istukan paikka vielä vaikuttaa liikkeiden tuntemiseen ja kuulemma vaikuttaa. Ota rauhallisesti vaan!

Mä oon kärsinyt koko päivän vatsakivuista. :( Yöllä jo heräilin närästykseen ja päivällä tuli tosi tukala olo. Ensin mietin, että onko kyseessä supistukset kun liikkeessä alkoi kirveleen mahaa, mutta kyllä se on vaan vatsakipuilua. Tuntuu kirvelynä tuossa pinnassa ja maha ihan sekaisin. Hitto, etten kyllä halua mitään vatsatautia tähän nyt... Yök.

Käytiin tänään ostaan vauvalle turvakaukalo. Päädyttiin Brio Primon beigeen kaukaloon ja ostettiin telakka kans. Samalla mukaan tarttui pinnasängyn reunapehmusteet ja lakanasetti. :heart: Oli tarkoitus mennä vielä Ikeaan hakemaan hoitopöytä ja muita juttuja, mutta tuon mahakipuilun takia tultiin suoraan kotiin. Ja tuo ihana mies teki mulle tortilloja sillä välin kun nukuin päikkärit. :heart:

Nyt telkkua katseleen ja sitten saunaan. Rentouttavaa lauantai-iltaa!

Olivia & Vauveli 26+6 (2. raskauskolmanneksen viimeinen päivä tänään!)
 
27+0:ko alkaa viimeinen kolmannes? Niinhän se taitaa olla. No mä nautin vielä viikon tätä hehkeetä kakkosta eli tänään POKS POKS 26+0 :LOL: Tää ois ollu mulle kyllä oikeasti oikeenkin hehkeetä, jos ei olis nuo lapset sairastelleet niin paljon. Kaks viikkoa olivat välillä terveenä ja nyt taas. Ja sitte kun meillä tahtoo aina pitkittyä korvatulehduksilla ym. Mutta toisaalta talvi meni tosi terveesti, ja olisin ollu ihan onneton sen pahoinvoinnin kanssa, jos ois pitäny vielä sairaita lapsia kaihtia. No yritetään löytää taas se hehkeys. Yö meillä nukuttiin ainakin nyt tosi hyvin, lääkittynä kylläkin, mutta mullakin on taas virtaa kinttaissa :)

Suppareista:
Mullakin tuli yks yö vähän sellaisia kipeitä (menkkakivut) säännölliseen puol-tunti. Sitte olin nukahtanu. Säikähdin jo vähän. Muuten harvakseltaan joskus huomaa. Hirveästi tsemppiä vaan kaikille kärvisteleville ja erityisesti Chilille kooovasti lepoa, ettet ainakaan kovin aikaisin synnyttäisi sitä Heinäkuun ensimmäistä. Onneksi nyt ollaan jo melko turvallisilla viikoilla.

Hiiva:
Taisi parantua noilla Gyno-caps maitohappokapseleilla, ainakin se on nyt täysin oireeton. Ihanaa! Mutta en kyllä suurin surminkaan koske enää noihin canesteneihin ja gyno-daktariineihin, jos alkaa taas oireilemaan. Se hoitaminen oli ihan hirveetä ja söi kans oman osansa tästä hehkeydestä :kieh:

Neuvola olisi ensi viikolla, mutta vuoron vaihdon takia joudun heti maanantaina yrittää muuttaa aikaa. Saa nähdä vieläkö saadaan onnistumaan ensi viikolle... Toivottavasti, kun terkkari-kätilö sanoi että jos pitää siirtää niin sitte mielummin aiemmin eikä ainakaan myöhemmin....

Nimistä:
Mulla olis valmiina ja mieskin jo varovasti näytti vihreää valoa välillä niin oon sillä nimellä jo mielessäni pientä kutsunut.. Mutta mies on kyllä nyt ollu sitte vähän eri mieltä. Jos ei uudelleen pehmene niin toivotaan, ettei vaavi yhtään näytä "nimeltään". :p

Punaposket ja Tuhina 26+0
 
Meilläkin kuopus lääkekuurilla korvan takia,toivottavasti menee yhdellä kuurilla ohi eikä pitkity :ashamed:
Itselläkin on kurkussa/keuhkoissa joku pöhö kun sattuu hirveesti kun yskin,jospa se menis ohi :ashamed:
Nimi meillä on pojalle valmiina,ja tytöllekkin jos jostain syystä päättää vaihtaa sukupuolta :LOL:
Poika on tosi vilkas,ja minusta tosiaan tuntuu etä se ei juuri nuku,ulospäin potkut näkyy tosi hyvin ja mieskin tuntee kun se monottaa.Toivon kanssa että asettuisi raivotarjontaan pian,kun viimeksi oli ihan poikittain.Isommat ovat jo tässä vaiheessa olleet pää alaspäin :|
Hipsu
 
sunnuntaita kaikille!!

paljon taas tullut tekstiä...mistähän sitä alkais...

väsymys en muista kuka puhui tuosta väsymyksestä, mutta täällä kärsitään siitä myöskin!!! :ashamed: mutta silti kun tulee aamuja, jolloin saisi nukkua niin pitkään kun huvittaa, niin ei nukuta sit kuitenkaan...

hehkee 2. kolmannes ei kyllä mitään tietoa tuollaisesta!!! oon kanssa odotellut, että koska sellainen alkaa, mutta taitaa loppua jo ennen kun ehtii alkaakaan. jotenkin tämä maha on alkanut ahdistaa, on jo kaikkien mielestä niin suuri! :ashamed: koko ajan saan kuulla kommentteja, että ootko varma ettei siellä ole 2?? ja kun omasta (ja miehen) mielestä se nyt ei niiiiiiiin iso vielä ole... ja ehkä juuri tuon takia ei kauheesti kiinnosta olla edes alasti ja seksipuuhat tuntuvat jotenkin...hmm...oudoilta. :/ mutta niitä arpia ei kuitenkaan vielä ole, mutta ehkä sitten loppua kohden...

sikiön asento ja liikkeet juu musta kans tuntuu että vauveli pyörii tuolla vielä ihan miten lystää! ainakin liikkeet tuntuu ihan joka puolella! :LOL: nyt on muutamana päivänä tuntunu ihan hirveesti liikkeitä! oon jo ehtiny miettii sitäkin, että tarkoittaako sekin sitten jo jotain, voiko se liikkua liikaa? onko se levoton? aiheutanko mä omalla levottomuudellani jotain? jostain oon jotain tollasta lukenu, mutta en tiiä... liikkeet tosiaan näkyy kanssa ulospäin ja on aika lystikästä katseltavaa! :D

nimistä meillä edelleen poitsulle nimi hukassa...ei olla päästy yhteisymmärrykseen asiasta. huoh. luulen, että joudutaan odottamaan vauvan tuloa, ja sitten miettimään, että miltä hän näyttää ja mikä nimi sopisi. sitten kun on sukulaisillakin sukupuoli tiedossa, niin voidaan pyytää heiltäkin nimiehdotuksia.

neuvola seuraava neuvola + lääkäri on 21.4. tuntuu että edellisestä on jo niiiiiiin pitkä aika! mutta enää 1,5 vkoa. siellä saan sitten kuulla ensi perjantain sokerirasitustestin tulokset... :ashamed:

niin ja sitä 4D:tä (28.4) odotellessa!!! :heart: :D siellä sitten selviää sekin, että meneekö meidän jäppinen vielä kasvussaan ihan yläkäyrien yläpuolella...sekin vähän jännittää, kun tosiaan lukemat olivat monta viikkoa edellä sillon rakenneultrassa.

mutta tänään POKSUTAAN!! 26+0 :heart: :heart: :heart:
(eli täälläkin vielä viikko jäljellä tätä "hehkeää" aikaa!! ;) )
 
on kolmessa edellisessä raskaudessa merkattu neuvolakortteihin viikolta 23 alkaen että RT eli raivotarjonta =) Nyt on raskaus sujunut suht hyvin,niin pakko kehittää itselle joku uusi pelko eli mitä jos vauva jää poikittain :LOL: Ei oo helppo raskaana olevan mieli..
 
Täällä on hehkeät 2. raskauskolmannekset jo ohitettu jokunen aika sitten..ja täytyypä sanoa, että ei ollu kovin hehkeää aikaa minulle!! Nyt tosiaan 28+3 menossa!

Mulle sanottiin neuvolassa, että aletaan ens kerralla kattomaan tarjontaa eli vkolla 29. En osaa kyllä itse olla aiheesta vielä ollenkaan huolissaan. Ja liikkeitä ja potkuja tuntuu ihan joka puolella. Luulisin, että vetää vielä melkosta ympyrää tuolla masussa! =) Kovasti kuitenkin liikkuu, mutta täytyy kehua, että on oikein ihana vaavi, kun yöllä on ihan rauhassa ja antaa mamman nukkua! :) (*kop kop, koputtaa puuta) Tosiaan yöunet on ollu mulla vielä tosi hyviä. Saatan ihan hyvin kiskaista 11 tuntiakin! :LOL: ja vessassa käynnit öisin tosi harvinaisia. Joskus jos herään saatan kävästä, mutta yleensä ei kyllä noiden 11 tunnin unien aikana tarvi :LOL:

Rauta-arvoista.. kävin neuvolassa mittauttamassa hb:n ja oli noussu 121!! JEE!! Olen yirttänyt vatsavaivoista huolimatta syödä sitä obsidania ja siihen päälle vielä rautamehua, kun tosiaan laski siihen 98 aikasemmin. Toivotaan että ei mee niin alas enää. Kehotettiin kummiski jatkaan koko loppuaika rautaa jonkunlaista annosta, vaikka joillekin vain tommoset kuuritkin saattaa auttaa.

Blaah, mies hmna kahen vkon loman jälkeen töihin. Tylsää, mutta toisaalta hyvä että tuo 2 viikkoa meni nopeaa, niin ollaan taas muutama viikko lähempänä pienen syntymää.

Nimistä, on sekä tytölle että varalta pojallekin nimi valmiina. Nimellä on kahdenkesken pikkusta kyllä joa alettu kutsumaan. Jäi kaim jotenki vain tavaksi!

Mutta oikein rattoisaa sunnuntain jatkoa! Ja mukavaa alkuviikkoa!!

Aurinkoa odotellessa.. pitäis ilmeisesti olla nätti viikko tulossa!! B)

Zeenah ja pikkunen 28+3 :heart:
 
Moi!

Mulla tosiaan 3 aikasempaa raskadessa (tyttöraskauksia) vauva on ollut näiltä viikoilta asti aina rt:ssa kun oon käyny neuvolassa/äippäpolilla, ja siksi huoli on... ja muutenkin tää on ollut paljo vaikeampi raskaus fyysisesti ja henkisestikkin :/ ei se poika oo mua päästäny helpolla. Mun mies on viikkoa ennen syntymäänsä kääntyny vasta rt:laan, ja tämähän voi tehdä saman. Sekin huolettaa, kun aikamoinen rymäys se on, kun 3-4kilonen kääntyy mahassa perä-taikka poikkitilasta raivotarjontaan. mä en oo vielä kertaakaan ollu varma miten päin vauva masussa on, tässä raskaudessa siis. Liikkeitä tuntuu etupäässä alhaalla ja oikealla ylhäällä ja navan päällä ja vasemmallakin jonki verran..

22.4. ois neuvolalääkäri. mutta se lääkäri on taas vaihtunu ja luulen,että se on joku vastavalmistunut lääkäri, joka ei tiiä mitään raskaudesta. Entinen jäi juuri äitiyslomalle.

pauliina ja poks rv28+0
 

Yhteistyössä