Heinäkuun Hurmaajat Huhtikuussa 2010 ( 1. Hurmaaja syntynyt )

Aivan ihana päivä ollut tänään, aurinko paistaa ja on lämmintä!!

Miehen kanssa vaihdettiin autoihin kesärenkaat, tai noh, mies vaihtoi, mie toimin johdollisissa tehtävissä :LOL: Mutta kumminkin sellaista pientä yhdessä tekemistä :heart:

Olivia81 Juu istukkka on miulakin etuseinässä, josko se siitä sitten johtuis, että pienen liikkeet ei mitenkään hirmu hyvin aina toisinaan tunnu. Tänään esimerkiksi en rehellisesti voi sanoa, että pieni olisi liikkunut yhtään..Pitää tuonne sohvalle lähteä kuulostelemaan tilannetta.

Nimistä Meillä oli tuossa muutama kuukausi sitten erittäin aktiivista nimikeskustelua miehen kanssa, mutta nyt se jotenkin tyssäsi ja ei pahemmin olla mietitty. Itse olen kyllä yhden nimiyhdistelmän keksinyt johon olen erittäin kiintynyt mutta saas nähdä mitä se mies siihen sanoo...Pitäs vaan olla kummallekkin (tytölle ja pojalle) keksittynä nimi valmiiksi niihin sairaalapapereihin sitten...Jos nyt jostain kumman syystä joutuu hätäkasteen antamaan ja tulokas olisikin sitten tyttö, vaikka poikaa povasivat

NeLa Jaksamisia, toivottavasti ei ole supparit saaneet aikaan mitään pahaa ja pääsette vielä kotiin :heart:

Vauvan asennosta Täällä taitaa pieni jäbä kyllä mylykytä vielä ihan ympäriinsä massussa, ainakin siltä miusta tuntuu..aikaisemmin liikkeet nimittäin tuntuneet enemmän tuolla alavatsalla ja eilen kyllä sitten tuntui ihan ylävatsalla..yritti tulla mahasta läpi :LOL: Siitä en sitten tiijä miten perin se nyt siellä on ku nukkumaan mennessä tuntui sellasta jännää liikehdintää, varmaan taas kääntyili ja vääntyili...

Pai80 Oletko keskustellut nuista töihinpaluusta yms sitten miehen kanssa? Saisit vähän purettua sydäntä :) Ja mie olen kyl sitä mieltä, että kun näin pitkällä ollaan ni ei tarttee ku lääkärille pikkasen hihkasta, että ei jaksa enää töissä ni kyllä saikku jatkuu. Jos vähänkään tuntuu pahalta mennä töihin ni saikku jatkumaan vain, töitä kyllä immeinen ennättää elämänsä aikana tekemään sen verrran, että voi odotusaikana olla "hyvillä mielin" poissa. Jaksamisia siule :hug:

Kelan paperit on edelleen viemättä, kaikki isommat ostokset vauvalle tekemättä ja mies ei pahemmin stressiä jaksa ottaa. Mie olen ollut jo huolissani, koska eihän sitä ikinä tiedä jos vaikka vuodelepoon joutuu tai vauva päättääkin syntyä etuajassa, ni meillä ei ole mittään valmiina. Tän kuun lopulla/ens kuun alussa oli tarkotus käydä kuopiossa ja sillon käytäs ihan oikeesti kattelemassa tarvikkeita. Tai jos niin ei käy ni rupeen sitten surutta tilaamaan netistä JUST sitä mitä haluan!!! Ja muutenkin, olishan se kiva päästä hiplailemaan kaikkee vauvajuttuja :LOL:
Tiistaina olis aamulla klo 7 se sokerirasitus ja eka perhevalmennus jonne mieskin on tervetullut mukaan on kanssa tiistaina, onneksi sinne mies suostui ihan suosiolla lähtemään, ei tartennut pakottaa :LOL:

Rae ja Nyytti 25+3
 
mulla on nyt joku kauhee kriisi kaikkeen kroppaan liittyvistä muutoksista!!! :eek: :ashamed: en todellakaan osannut odottaa tällasta, vaan nimenomaan halusin sitä isoo vattaa ja kaikkee... mutta nyt huomasin että rinnoista alkoi tihkua jotain eritettä (siis ilmeisesti maitoa, mitäs muutakaan... :LOL: ) mutta iski joku ihme pakokauhu! ehkä alkaa pikkuhiljaa todentumaan tämä koko juttu ja ymmärtämään, kuinka lähellä sitä sit kuitenkin jo ollaan sitä isoa muutosta! mutta kun en todellakaan osannut odottaa mitään tällasta reaktioo itseltäni! tulee paniikki, että olenko mä nyt ihan hirvee ihminen tai olenko ollenkaan valmis????
 
bambina Älä huoli, mulla on tihkunut rinnoista eritettä ( = esimaitoa ilmeisesti ) rv 14 lähtien suunnilleen :D Söpöjen mandariinien sijaan omistan nyt valtava meloonit, jokka ei sovi mihinkään paitaan säädyllisesti. Muuten oon kokoa xs, tähän isot C-kupin tissit, on hieman koominen näky :D Äitiäni lainatakseni: " Sullahan on valtavat utareet" käytiin saunassa viikko sitten kotipuolessa :LOL:

NeLa
Toivottavasti kaikki on ok!
 
Nela Pidän peukkuja!

Rae Täälläkin on ollut upea ilma, ja aikaa kulutettu auton kanssa husatessa. kesänakit oli jo vaihdettuna, mut pölyjen pyyhkimistä, imurointia, pesua, vahausta...Kyllähän sitä hommaa riitti!.... Miehellä siis :LOL: . Mua ei o ikinä oikeen mikää autohin liittyvä jaksanu kiinnostaa vaik kuin oli oma auto kyseessä. Tyydyin sit seuraneidin asemaan siinä sivussa :).

bambina Vähän samat fiilikset, vaik en vielä toistaiseksi mitään eritäkkään. Oon aina hehkuttanu et maha saa kasvaa niin paljon ku haluaa, ei haittaa. Nyt ku se kasvaa, oon aika sekasin :eek: . Onhan maha ihana, mut samalla mikään ei sovi päälle. Alkaa jo olemaan tiellä kaikessa, ja olo tuntuu muutenkin kauheen raskaalle. Ei oikein jaksaisi mitään.

Masussa Emppu riehuu tai mitä siten tekeekään, mutta ei tunnu kivalle. Jotenkin pitää varoa omia liikkumisiaan kun poitsu vaihtaa asentoa. Äh, olevinaan vaan jotenkin vaikea olla, if U know what I mean? Lisäksi nämä puukoniskut alavatsassa tekee tosi hyvää.

Onneks ens viikko on lomaa eikä tarvitse töistä murehtia! Aamulla auton keula "kotikontuja" kohti ja sukulaisia ja kavereita moikkaamaan pariksi päiväksi. Ihana nähdä kaikkia, mutta silti haikeus jättää mieheke kotiin. Jotenkin ollut hurjan onnellisia nämä viime päivät :heart: .

Jytäävä baby 25+6 & Äippä
 
Huomenna poksuu 28+0, tralalaa.. Mutta ei nuolaista ennen kuin tipahtaa :eek:

V*ttu näitä mun mielialan vaihteluita... Miehen bänditreenit venyi kaksi tuntia pidemmiksi kuin piti, mutta ei se mua haitannut sinänsä, oli ihan kiva puuhastella rauhassa ja käydä kuntosalilla ja diibadaaba, mutta nyt kun se tuli kotiin, niin sen pelkkä naama alkoi ketuttaa ihan hulluna ja huomasin olevani yhtäkkiä maailman kärttyisin :D Ja heitin jotain marttyyrimaista "Vois ehkä ilmoittaa jos menee kaks tuntia pidempään kuin piti!" vaikken oikeasti edes ollut huomannut itekään, että kello oli niin paljon... Ja sitten kun meen tähän kiukkumoodiin, en oikein "pääse sieltä enää takas" vaan sitten ihan kaikki ärsyttää vain enemmän ja koko ilta on pilalla (kunnes yhtäkkiä lepyn joskus myöhäistunteina).

Nooo, ruokaterapialla mennään. Lohta uunissa ja perunoita ja parsakaalia kattilassa. Ja lime-voikastiketta päälle. Eihän niitä lisäkiloja kuitenkaan oo vielä kuin se 10... Outoa kyllä, en peiliin kattoessa tajua, missä ne kilot on: en ollut ennenkään mikään tikkulaiha, ja mielestäni näytän ihan samalta -- plus nyt erotuksena vain tää jättimaha. Mutta pakkohan sen 10 kilon on johonkin täytynyt asettua, kun ei mulla oo mielestäni mitään turvotustakaan. Huoh, no parempi etten tajua, mihin kaikkiin ilmansuuntiin oon levinnyt.

Tsemppiä kaikille kipuilijoille ja supistelijoille, hang in there! (Tai lähinnä lapset: stay in there!)

känkkäränkkäkardemummmma & Sulo 27+6
 
Täälläkin on ollu auton puunaus päivä tänään, mies pesi ulkoo ja mie imuroin ja pyyhin sisältä, ärsyttää niin paljon likainen auto et haluun vallan hoitaa tuon imuroinnin ja pölyjen pyyhinnän.. Ei vaan vissii hirmu hyvä idea ollu ku on sit tosi kipee selkä ollu sen jälkeen, heti sen jälkeen en meinannu ees kävelemään pystyä :/ Totesinkin et jos mulla ois fyysinen työ, oisin ollu saikulla jo pidemmän aikaa kun menee selkä ihan sököks kun vähänkin jotain tekee ja oon huomannu et en kovin näppärästi enää saa jotain lattialla olevaa ylös..

Heh, huomasin eilen, että joku oli vaihtanu mun vaatekaapin topit napapaitoihin :LOL: Eli pitäs vissiin suunnata vaikka h&mlle kun siel on edullisesti pitkähelmaisia toppeja niin vois muutaman niitä ostaa.. Siinä vois sit samalla vaik siellä kelassaki sit käydä vihdoin täyttämässä tuon hakemuksen kuntoon..

Huh huh, joskohan menis vaikka takas sohvalle makoilemaan..

Laura ja vauveli rv 25+3
 
Pitkästä aikaa taas palstalla, välillä oon jotain ehtiny lueskella ja muutaman kerran aloittanut kirjoittamistakin, mut aina on keskeytyny homma. Nytkin on kone ollu koko päivän auki ja välillä ehtiny muutaman jutun lukea & pari riviä ite kirjottaa. Hiljaa hyvää tulee..

Alkuperäinen kirjoittaja Chili25:
yhdellä meidän keverilla (enemmän ehkä miehen kaveri) on elokuussa 30 v. synttärit ja meidät on sinne kutsuttu. --- Niin mitä te tekisitte?
Jos vauva syntyis heinäkuun alussa ja olisi yhtä "helppo" kuin veljensä, jättäisin huoleti äidilleni ja tulisin yöksi vauvan luo kotiin juhlista. Meidän pojista ensimmäinen oli pullovauva ja vaikka tuo toinen olikin tissitakiainen, ei sekään pulloa vieroksunut. Lähinnä tuolloin mietityttäisi oma vointi (ja tissien tyhjennys). Toki voihan olla, ettei pysty lähtemään kovin pitkäksi aikaa, mikäli vauva on kovin riippuvainen. Silloin lähettäisin miehen matkaan ja odottelisin seuraavia yhteisiä kemuja parempana ajankohtana.

Supisteluja ollu muutamalla.. Samaa vikaa täällä, tosin ei oikeastaan muutoin mut reippaalla kävelyllä. Vatsa kovettuu ja navan seudulla on kivuliaan tuntuista. Hassussa paikkaa vaan sattuu, joten tuskimpa mitään sen kummempaa saavat aikaan. Lääkärinla olis huomenna, siellä sit kuulee josko jotain on tapahtunu..

Kausa kyseli yhdistelmistä. Ehdottomasti kunnon pyörät! Tai jos on kääntyvät pienet etupyörät, ni voi varautua siihen, ettei rattailla kuljeta edes kaupungissa ympäri vuoden. Itellä in pehmeällä kopalla, käännettävällä istuinosalla (heittoaisa olis varmaankin näppärämpi?) ja kunnon kokoisilla täyskumipyörillä. Täyskumeista oon tykänny siksi, ettei tartte muistaa pumpata niitä eika kauheesti varoa, mistä ajaa. Noi olis muuten tosi jees, (Brion vuosimallia 2004 tms) mut runnoin takapyörien akselin rikki vuosi sitten, kun tultiin suurehkolla kuormalla alas omin avuin paikallisjunasta. On korjattu ilmastointiteipillä ja pelittää suht hyvin, muttei niihin oikeen 100% enää luota. Kaikki mettäreissut noi on kyl kestäny hyvin ja pääsee niillä off roadia edelleenkin ;)
Kunnon tavarakoriin kannattaa kiinnittää huomiota, metallinen ritiläkori kestää käyttöä kankaista paremmin.
Paljon riippuu käyttötavasta, kulkeeko rattaat mukana aina autossa/julkisissa vai käytetäänkö niitä ensisijaisesti kävelyillä/lenkeillä. Missä ajetaan (keskusta, hiekkatiet, metsäpolut) ja millä kokoonpanolla, käytetäänkö paljon kauppareissujen yhteydessä ostosten kuljetukseen jne.

Onneks täällä on ollu juttua vakuutuksista, olis varmaan muutoin unohtunu. Pitääkin huomenna soitella, jotta saa vauvalle vakuutuksen het voimaan. Molemmille ollaan otettu ja on itseasiassa voimassa edelleen. Tosin noi on aika rasavillipoikia ni en uskalla irtisanoakaan, vaikka tuleehan nuo tosi kalliiksi. Mielenrauhaa ehkä?

bambina kyseli maidosta.. uteliaisuuttani kokeilin, ni ternimaitoa tulee, saunassa tietty herkemmin mutta myös muutoin. Ei onneks valu, pitää ihan pusertaa jos haluaa nähdä ;)

Marta
:hug:

Mulla alkaa äippäloma vasta 10.6. mut alkaa pikkuhiljaa olla sellanen ketutusfiilis, että vaikka kroppa kestäis just ja just sinne saakka, voisin ihan esimiehelle kuittailun vuoks ruinata vikat viikot saikkua. Yritin tossa jo aikaa sitten saada luoaa vaihtaa isompien ryhmään (oon päiväkodissa alle 4v ryhmässä, lapset 1v3kk-4v) mut ei, ei käy. Asiaa ei edes harkita. Joten ei inakaan mun työmotivaatiota lisänny.. Ja nyt alkaa korpeemaan noi kaikki kurahousuruljanssit tän mahan kans ihan tosissaan :headwall: Isoilla ei tarttis nostella ja pukea niin paljoa, mut pieneillä sitä tulee väkisin. Eikä toi oma melkein 2v ihan kaikkea vielä osaa ite.. Minä kun oon ajatellu, että raskaus ei ole tekosyy sairaslomailuun (ja joo toki jos oikeesti ei pysty mut ei kepein perustein), mut toi joustamattomuus duunissa on ky saanu ajatuksia muuttumaan.

Kardemumma
omalle oot Äiti, Maailman Napa, Kaikkivoipainen ja Tärkein ihminen, eikä viihdyttämispuolta tartte ihan heti miettiä. Useimmiten riittää sun ääni ja haju (ja tissivauvoille ne Tissit) ja vauvan olo helpottuu puolella. Toki poikkeustilanteitakin tulee, sillon pitää miettiä ja kokeilla montaa konstia enne ku helpottuu, oli sitten kyse esikoisesta tai vaikka kuudennesta lapsesta.. Ja kyllä, aivan varmasti susta on tähän, vaikka tiedän myös tosi hyvin sen voidaanko tää perua -tunteen ;)

Nyt on pakko mennä nukkumaan, loput viestit lupaan ja vannon käyväni läpi alkuviikon aikana ;) nyt pääsin sivulle 4....

Tickerissä lohduttavasti 96 päivää jäljellä, se on oikeestaan aika vähän
 
Huomenta!

Kiva viikonloppu takana, lauantai meni Ikeassa ja kaikkea kivaa sieltä jäikin käteen vauvalle :heart: Tällä viikolla pitäisi sitten hioa ja maalata pinnis, se on kyllä miehen homma :LOL:

Mun kohta 10-vee pikkusisko oli eilen ihana ja niin välitön kun otettiin porukoiden terassilla aurinkoa ja pyysin sen kokeilemaan mahaa kun vauva potki, sisko oli niin haltioissaan ja tokaisi:"Mä en oo kokenut mitään tälläista ennen, ensimmäiset elonmerkit!" lapset on niin ihania kun ne on niin aitoja ja mun sisko ainakin odottaa kuin kuuta nousevaa, suloista :hug:

Hah, otin yhden ruutumekkoni/tunikan töihin mukaan ja kun vaihdoin tuulipukuni siihen niin ei se enää ollutkaan niin löysä kuin ennen, ihan kiree mahan kohdalta :LOL:
Kaikki kyllä sanookin et mulla on maha kasvanut tosi paljon ja monet tekee sukupuolipäätelmiä mahan muodon vuoksi, mutta äiti juuri sanoi et mahan muodon arvion mukaan meidänkin perheen kaikkien lapsien olisi pitänyt olla poikia, että eiköhän se oo vaan kropasta kiinni millainen maha tulee kenellekkin!

Mun ystävä suunnittelee mulle niitä Baby shower- kutsuja, ihan kiva jos ne olis vaikka silloin kun oon äippälomalla ja muutenkin on varmaan tylsää ainakin ajoittain, katselin juuri netistä et mitä kaikkee juhlien sisältö vois olla, saa nähdä vaan ne mun lapsettomat kaasot jotka melkein pilas jo mun polttaritkin niin niitä kiinnostaa varmaan ihan kybällä tulla, mut ei kai voi olla kutsumattakaan, ei kait sitä oo pakko tulla jos on niin asenne-vamma!

Minä ainakin nautin raskaudestani, rakkaasta miehestäni ja niistä ihmisistä jotka on aitoja ja välittää joten muista viis!!!

Hyvää alkanutta viikkoa jälleen kerran, toivotaan et pe tulee nopeasti! (Ja hyviä vointeja!)

Fiinukka+käpy 25+3
 
Kuinkahan Nela?? :hug: :hug: Toivottavasti kaikki hyvin!!! :heart:

Aamulenkki tehty =) Nyt pitäis mennä tekemään ruokaa.... :whistle:

Tein kirppikseltä lauantaina ihania löytöjä, kun käteen tarttui aitoja retrovaatteita ja pilkkahintaan :D Siis huutonetissä on ainakin noita retrovaatteita niin törkeeseen hintaan ja jotkut vielä maksaa 100euroakin.. :whistle:

Tänään olis sit taas työpäivä.. Työmotivaatio on täysin kateissa, kun viime viikon olin kotona! Ei auta, reilu 3vkoa olis vielä töitä ja sitten alkais ansaittu kesäloma B) :D

Mukavaa alkanutta viikkoa mammat ja masut :heart: :wave:

Ps. Meilläkin vaihettiin eilen kesärenkaat ja auto puunattiin niin sisältä kuin ulkoakin.. Eilen on siis joka toisella ollut autonsiivouspäivä :D


Maamin ja Toivo-Justiina 27+3 :heart: :heart:
 
Huoh, täällä jäätiin taas yksin kotiin ku mies läksi töihin..

Koulutehtäviä, joiden palautus olis tänään, ni pittäis tehhä ja varmaan vähän laskujakin maksella..Eli ei niin kivaa hommaa tälle päivälle tarjolla :kieh:

Illalla pitäs klo 19 alottaa paasto ja aamulla olis se kauan pelätty sokerirasius klo 7. En niinkään pelkää sitä ite tapahtumaa vaan niitä arvoja..Meillä nimittäin terkkatäti sanoi, että jos joutuu siihen seurantaan ni sokereita pitää kattoo 8krt/päivä ja 3 pvnä viikossa :eek: ja mie en vihaan mitään niin paljon ku itteni pistämistä!!!! ja nyt sitten masentuneena olen karkkivarastoja syönyt pois, ei varmaan pitäs mutta minkäs teet :D

Erittäin iloisena uutisena kaveri sanoi, että heillä on jossain pinnasänky mikä saataisiin ja vielä ilmaiseksi, on kuulema varpajasilahja :LOL: patja toki pitää uusi ostaa, mutta saadaanpahan sänky. Itse en kyllä sitä ole nähnyt mutta luotan tähän kaveriin sen verran, että varmasti on hyvä :D

Tämä vapaaviikko varmaan meneekin erittäin touhuisissa merkeissä, sillä tekemistä riittää siivoamisesta aina vieraiden viihdyttämiseen...Ens viikolla alkais sitten taas koulu normaalisti, sitäkään ei onneksi ole enää montaa viikkoa ja sitten se olis vähältä aikaa ohitse :D

Rae ja Nyytti 25+4
 
Jihuu, poks 28+0! :flower: :flower:

Voi hitto tätä kaikesta panikointia.. Oon tänään ollut tosi huolestunut siitä, että tää lapsi liikkuu liikaa. Eilisillasta lähtien on tuntunut ihan kauhee punkeminen koko ajan, omituista. Yleensä liikkeet tuntuu voimakkaina lähinnä vain makuulla, mutta nyt tunnen ne koko ajan istuessakin. Pahin möyrintä sijoittuu ihan oikean tissin alle, eli ilmeisesti Sulokilla on pää alaspäin ja jalat täällä ylimmissä kylkiluissa. Tai jotain. Mutta tulee semmonen olo, että onko sillä joku hätä.. Ja ihan kuin istukka ois poistunut etuseinämästä johonkin ties mihin, eikä enää vaimentais menoa ollenkaan :eek:

Herrajjumala mihin pohjekramppeihin heräsin kahdesti yöllä :/ Hyi hitto. Piti nousta istumaan ja teki mieli karjua ääneen. Eihän ne kestä kuin 30 sekkaa, mutta se tuntuu todella pitkältä ajalta, kun mikään venytys tai asento ei helpota pakotusta.

Piti muuten jo ajat sitten kommentoida valkovuotokeskusteluun.. Mullahan on siis ollut jo usean kuukauden ajan aivan hul-lu valkovuotoeritys. Pöksyt on litimärät koko ajan. En ees viitsi kuvailla tarkemmin.. :p Olo kuin jollain esipubertetettiteinillä, jonka hormonitoiminta on käynnistymässä toden teolla.. Ja vielä potenssiin kaks. Ja jotenkin inhoon kaikkia suojia ja siteitä, niin en oo käyttänyt. Ihan kuin tää märissä alkkareissa kulkeminen olis jotenkin hehkeempi vaihtoehto.. :LOL: Ja auta armias, miltä housut näyttää jumppatunnin jälkeen, kun siellä sitä vuotoa tulee vielä tuplasti hikoillessa ja tuskaillessa. Varmaan siellä on jotain pissaakin seassa, en viitsi alkaa analysoimaan.. :$

Oh well! Näillä mennään! En oo kuullut sokerirasituksen tuloksista mittään, oletan että niissä ei oo siispä ollut mitään suurempaa häikkää. Perjantaina eka neuvolalääkäri. Mun ystävällä oli viime perjantaina eka neuvolalääkäri, eikä siellä tehty alatutkimusta ollenkaan. Aika outoa? Meillä ei siis kummallakaan oo kurkittu alakertaan kertaakaan tän koko raskauden aikana. Eiku paitsi silloin joskus nt-ultrassa anturin työnnön verran..

 
Unohdin eilen kertoa, että tuli äitiyspakkaus viime viikolla. Oli vuoden 2009 mallia, elikkä sitä näyttävät ainakin täällä Oulun seudulla vielä jakelevan. Ihan sulonen pakkaus, ainoa mikä ei miellyttänyt oli se haalari, mutta pitää olla kiitollinen, että tommosia edes ylipäänsä saa! :)

Täällä aamu lähteny huonosti käyntiin..verisellä vuodolla. Koko viikonlopun oli muutenkin suppareita ihan liikaa. Sain huomiselle ajan neuvolan lääkärille. Onneks verenvuoto loppu, niin ei tarttenu lähteä kiireellä äitipolille. Toivotaan, että supparit pysyy ainoina ongelmina sitten huomiseen asti! :| noh, tämmöstähän tämä on ollu koko raskauden ajan.. ainakin joka toinen viikko melkeen joku lääkärikäynti ja ongelmia jos sun vaikka minkälaisia!! blaah... :( Noh, toivotaan että synnytys ja meidän pikkunen olisi sitten oikein helppoja! :LOL:

Aurinko yrittää paistella..sais alkaa jo porottamaan, niin tulis vähän keväisempi olo! B)

Zeenah ja pikkunen 28+4
 
kardemummma Ei se vauveli liiku siellä sen enempää kuin ennenkään - tunnet vaan kaiken kun se on niin ISO. :) Sillä on pippalot siellä masussa eikä mitään hätää. Ja täällä kans vaivaa jalkakrampit öisin ja vähän muulloinkin, välillä kramppaa yksittäiset varpaat, mikä tuntuu kauheelta. :eek:

Neuvolalääkäri on meillä Espoossa 3 kertaa raskauden aikana, jos on terve odottaja. Oon käynyt kahdesti ja mulla on molemmilla kerroilla katsottu kohdunkaulan tilanne.

Zeenah Nuo vuodot on kyllä kauheita. Toivottavasti kaikki on kuitenkin ok ja hyvä, että vuodot loppui.

Mä en tosiaan tiedä supistaako mua vai onko kyseessä oikeesti vatsavaivat/närästys kun mulla on pe-la yöstä lähtien tullut sellaisia "kipukramppeja". Mutta maha ei kyllä mene kovaksi mun mielestä vaan kipu tuntuu kirvelynä tuonna ylävatsalla ja siitä napaan asti. Mene ja tiedä näistäkin vaivoista. :(

Olivia & Vauveli 27+1
 
Äitiyspakkaus haettu!!!
Myös meillä pääkaupunkiseudulla saa vielä näitä 2009 paketteja.
Ihan oli jees, mietityttää vaan mihin laitan kestovaipat...??? :whistle:
Kun en vaan osaa niitä käyttää...
Toki vaatteissakin oli jotain mitä tuskin aion käyttää, mutta pääosin oli kivoja. Mielestäni pakkaus on aika "poikavärinen"...
Oisko suosikkini ollut pussilakana ja l&b body...
Mukavaa päivää heinäkuisille!!!
:hug: sitä tarvitseville!
Kardemumma: Hyvin kaikki menee!!! Kyllä aika ja vauva opettaa... =)

Muffin ja pömppis 27+5
 
Sokerirasitus käyty aamulla. Paastoaminen oli ihan tuskaa ku oon sellanen iltasyöppö, aamulla oli ihan hirvittävä nälkä. Se litku maistu kauheelle, mut kyl sen sai juotua. En kyllä uudestaan haluais joutua kuitenkaan. Se nolla-arvo oli vissiin jotain 3,2 eli ihan tosi hyvä. Terkkari soittelee jos tuloksissa on jotain mihin pitää tarttua. Et varmaan tällä viikolla kuuluu jos on jotain häikkää ollut. Kannattaa kyllä varata jotain lukemista mukaan ku menee sinne rasitukseen, ne odotusajat on muuten tosi tosi tylsiä.

Vielä ois viikko sairaslomaa jäljellä. Ai että ku eilen illalla taas supisti muutaman kerran peräkkäin ja muutekin sattu mahaan, selkään ja kylkiin. Ja ihan hirvittävästi kyllä väsyttää jatkuvasti. Mies just sano et olin viime yönä nukkunu tosi levottoman olosesti ja siltä kyl tuntuukin. Tiiä sitten mitä yöllä tapahtuu ku nukun, josko supistelee enkä vaan herää siihen (ku ei itse supistaminen kuitenkaan tee kipeetä).

Tän päivän toiminnat on tosiaan olleet; sokerirasitus, sit muutamaks tunniks kotiin, sit käytiin kahdessa lastentarvikeliikkeessä poikkeamassa ja pizzalla... Eli en oo oikeastaan tehny yhtään mitään ja silti ihan poikki. Mietityttää töissä jaksaminen sitten jos mahdollisesti vielä palaan ? Työmatkat kestää 1 h / suunta ja työpäivä siihen päälle sen normaalin noin 8 h. Eli kun aamulla lähden 6.20 niin kotona olen klo 16 jälkeen.

Tuntuu et oon jotenkin hirmusen kevyin perustein sairaslomalla. Vaik siis tosiasiahan on se et tässä on tingitty koko odotusaika kaikista vapaa-ajan toimista et jotenkin jaksaa sen 5 päivää viikossa töissä. Mut silti... Ärsyttää nää omat ajatukset. En tietty toivo et ois tapahtunu mitään vaurioita, mut jotenkin ois selvempi peli jos ois joku muukin syy ku jotkut epämääräset supistukset ja kipuilut.

Hitsit jos tähän vielä jotai vuotoja tulis niin mähän olisi 100 kertaa pahemmin hepulina. Toivotaan ettei Zeenahin vuoto ole mitään haitallista ja vauva pysyy vielä kyydissä.

Vantaalla on neuvolalääkäri 2 kertaa. Viime viikolla oli tosiaan ensimmäisen kerran ja seuraava käynti onkin sitten extrakäynti ku katotaan toi kohdunsuu jne ja vointi muutenkin.


 
Täällä poksutaan taas... rv28 täynnä :D

Minä en ole vielä saanu neuvolasta sitä todistusta että voisin hakea äitiys/vanhempain-rahaa.... Taisi viime kerralla neuvolantäti unohtaa antaa se ja enkä itekkään muistanu. No onneksi seuraava neuvola on 16.4 niin kerkeen sen vielä saasa ja hakea rahaa.. mutta sitä pakettia en kai sit ota.

Tuossa ompelukoneen juurella odottaa pari säkkiä kankaita jotta niistä pitäisi ommella lapsille ja tulevallekkin jotain uutta aatetta. Eilen teinkin jo yhden sini-raitaisen bodyn ja tytölle trikoo-mekon :)

Viime torstaina katottiin ukon kanssa jotain faktan ohjelmaa ampulanssikuskeista jossa nainen joutu sit synnyttää rv16 kun lapsivedet meni...
Seuraavana päivänä ukko kysy yllättäen että joko minulla on puoliväli ylitetty... ( HUOM: ukko ei aikaisemmin ole ollu mitenkään kiinnostunu raskaudesta vaikka intona alulle olikin panemassa ) .
Sen jälkeen on jo kolmena yönä ennen nukkumaan menoa halunnu kokeilla mahan päältä potkuja =)

No, tästä kattelemaan kaavoja jos saisin jotain tehtyä :whistle:

:wave:
 
heippa :wave:

kotona ollaan, sain eilen supistuksen estolääkettä ja olo helpotti sillä =)
lääkäri ois mut osastolle ottanu mutta sanoin että kotonakin saan maata kun mies kotona :)
noh nyt sitte täyslepo, tai muuten on osastolepo :headwall:

onneksi paikat oli vielä kiinni ja kohdunkaulaa jonkunverran jäljellä... niin ei niin isoa hätää vielä ollu mutta lääkäri oli sitä mieltä et viikkoi ihan liian vähän joten nyt pitää levätä kun seuraavat supistukset saattaa olla jo kohtalokkaat....

se olis huomenna poks 28 :heart:

Nela ja äijä 27+6
 
Nela Hyvä et kaikki kuitenkin tällä kertaa hyvin. Toivotaan et alkaa uudetaan vasta sitten lähempänä 40. viikkoa.
Koita jaksaa lepäillä ja ottaa rauhallisesti. Jokainen päivä on hyväks pikkuselle.
:hug:
 
Ihana kuulla NeLa että päästi vielä kotiin, oot ollu ajatuksissa.. EI VAUVOJA TÄHÄN PINOON ENNEN KESÄKUUTA!!!

Täälllä oltu tänään ahkerana auton imuroinnin, vajan ja autokatoksen siivouksen ja pihatöiden kanssa..
Se sitten kostautu ja olin sen jälkeen ihan kuitti ja nyt supistelee.. kauppaankin lähin tyhmänä ja tietty tavaroiden kantaminen sai aikaan taas lisää niitä suppareita ja nivuskipuja.. :headwall:
Noh.. josko tämä tästä... nyt lepäilen loppu illan.

Illan jatkoja kaikille :hug:
 
Mulle tulee melkein joka kerta nivuskipuja ja supistuksia kun käyn kaupassa, ja kannan raskaita kasseja autoon ja autosta sisälle :/ tänään viimeksi. ja iskias vaivaa. Onneks noi kivut menee aika nopeesti ohi :) mutta ikäviä ovat silti. Monesti kanssa tuonne kohdunsuulle sattuu..

ens viikon to on lääkärineuvola ja selviää onko tapahtunu tuhoja siellä päässä.

Mua väsyttää taas hulluna, tänäänki nukuin sellaset puolen tunnin päikkärit ja yöunet päälle 9tuntia. Toivottavasti heinäkuun jälkeen olo on pirteempi ja energisempi.

pauliina ja Veikko rv28+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja pauliina82:
Mua väsyttää taas hulluna, tänäänki nukuin sellaset puolen tunnin päikkärit ja yöunet päälle 9tuntia. Toivottavasti heinäkuun jälkeen olo on pirteempi ja energisempi.
Sama täällä. Väsy on jotain ihan järkyttävää. Aina kahden aikaan iltapäivällä alkaa viimeistään tuntuun, että nukahtaa pystyyn. Heräsin just 1,5 tunnin päikkäreiltä, eikä 8 tunnin yöunet tunnu riittävän mihinkään.

Lisäksi tuntuis migreeni tekevän tulojaan ja mieli muutenkin maassa. Eli lähdenpäs vaikka syömään, jos sillä paranis...
 

Yhteistyössä