Heinäkuun Hurmaajat Huhtikuussa 2010 ( 1. Hurmaaja syntynyt )

Täällä ehdittiin jo aloittaa lapsettomuushoidot (1 inssi takana), mutta sitten pikkunen tulikin siitä seuraavasti kierrosta ihan spontaanisti. Tätä pientä siis ehdittin jo ennen hoitojen aloittamista yrittää ihan tosiaan...!! :LOL:

Täällä supparit ehkä asteen rauhallisempina, mutta saas nähä kannattaisko mennä kehumaan.

Aurikoista päivää!

Zeenah ja pikkunen 28+6
 
Raskautumisesta Me oltiin päätetty jo vuosi sitten että kesän jälkeen saa vauva tulla jos on tullakseen ja olin tosiaankin asennoitunut että voi mennä vuosikin ennen kun tärppää. Ehkäisy jäi pois elokuussa ja vauva on saanut alkunsa joskus lokakuun lopulla. Positiivinen testitulos oli jo 3.11. :) Hieman kyllä järkytyin et noin helposti tärppäs.
Eikä tätä tosiaan mitenkään kalenterin kanssa tehty, mutta mulla vissiin alko kroppa toimimaan säännöllisesti heti ku jätin ehkäsyn pois. Et ehkä pienoista ajoitusta (vilkaisu kalenteriin et ehkä nyt hyvällä tuurilla VOIS olla hetket, mut eihän voi tietää...) oli ilmassa, mutta ei mitään ovulaatiotestejä tms.

Meillä on kyllä äiti sekä siskoni tulleet tosi helposti raskaaksi, joten liekkö sitten jotenkin helposti lisääntyvää sukua meikäläinen ?
Mites muilla ? Onko siskot tai äidit saaneet lapsia helposti vai vaikeesti verrattuna oman vauvan alullelaittoon ?
 
oli jo tuon komosen aikaan puhetta että haluttaisi vielä neljäskin lapsi ja sen tiimoilta ostettiin tuolle kolmoselle kaikki tavarat uutena että saadaan tällekkin niitä käyttää =)
3kiertoa meni kun tulin raskaaksi,tosin kierto ei koskaan normaalisoitunut pillereitten jälkeen vaan oli 2 tosi pitkää kiertoa ja sitten olin raskaana =) Olen onnekas kun olen 4kertaa raskautunut suht helposti..tuota kolmosta yriteltiin reilu 6kk,ja ajattelin että nyt kestää kauemmin kun ikääkin enemmän yms..
 
kardemummma Meillä vaavi oli suunniteltu ja tosissaan tehty melkein vuosi. Olin pikku hiljaa tullut siihen tulokseen, että olin mun syömishäiriön takia pilannut mahikset saaha koskaan lapsia. Oli pienoinen järkytys kun plussa napsahti tikkuun 1.11. Olin ollut huonovointinen viikon verran ja menkatkaan ei ollut ees viel myöhässä, kun testin tein.
 
Kausa paljon voimia lepäilyyn :hug: Toivottavasti vauva pysyy mahassa vielä!!

Meillä tärppäs 3.kierrolla. Lopetin pillerit oisko ollu heinäkuussa ja sitten syyskuun kierrosta tärppäs. Kierto oli heti pillerien loputtua se 28 päivää.
Nopee tärppäs ja oon siitä onnellinen, olin jo kuitenkin varautunut että tärppiin menee ainakin puoli vuotta..
Mulla on äiti ja mummi raskautunu aina heti, siks mua kuitenki vähän ahdisti ku joutu "odottaa"..


ON: mulla on huomenna gyne! Jes! <Siis näiden jatkuvien hiivojen takia.. Oon niin ilonen jos sieltä vaik löytys apu. Ja samalla saa katsoa kohdunsuun tilanteen, tänään jo kolmas päivä ku vatsaa särkee, siis ihan ku ois menkka kipuja.. :ashamed: Toivotaan että kaikki on kuitenkin hyvin.
Kohta myös selviää että pääsenkö mä perjantaina reman varastontyhjennykseen!!! parin tunnin matka tulis suuntaansa, mutta meitä lähtee vissiinki useampi mamma mukaan..
Juu.. mutta josko sitä koittas vähä pestä ikkunoita.. kattellaa mitä tuo vatsa tuumaa tästä ajatuksesta,,
 
Raskautuminen Meillä jätettiin ehkäisy pois 4/2008 ja yritystä oli siitä lähtien..Kiertojen kanssa oli ongelmaa..välillä oli hirmu pitkiä kiertoja. Yritystä ja pettymystä oli monta kertaa. Sitten luovuttiin jo toivosta ja päätettiin, että jatkan koulun loppuun...ehkäisyä ei silloin otettu käyttöön vaan mentiin vähän niinku "varmoilla päivilä". Sitten asia unohdettiin ja oli muuttoa ja vaikka mitä..en edes älynnyt odottavani kuin vasta rv5 kun en todellakaan uskonut raskauden mahdollisuuteen eikä aikaisemminkaan ollut onnistunut...Sittenpä mies vitsaili, että oletko raskaana? Tein testin ja siinäpä se plussa sitten oli :)
Se oli kyllä ihana päivä :heart:

Vitsi ku tuntuu, että täälläkin tuo valkkari runsasta...toivottavasti ei vain ole lapsivettä, koska vähän on erilaista kuin aikasemmin..Onko tämä odottaminen ikinä yksioikoista?
 
Minun raskaaksi tuleminen: Me päätettiin kun mun koulu loppui syyskuun lopussa ja sain vuodeksi eteenpäin jatkoa työmaalla niin että lapsi saa tulla, jos on tullakseen ja eihän siinä mennyt kauaa taisi olla jo 2. kierto jolla tärppäs, tein kyllä ovis-testejä. Olin kuitenkin ilman pillereitä varmaan yli vuoden, mut ei todellakaan yritetty vaan oltiin "varovaisia" :LOL: Mulle kun noi pillerit ei oikein tuppaa sopia ja muutenkaan en haluis hormonalista ehkäisyä, et kattellaan mitä keksitään sit jatkossa ehkäisyksi!
 
Mulle on tullut uusi, ei niin miellyttävä juttu, kun ajaa autolla.. poika alkaa möyryämään masussa ja puskee itteensä virtsarakkoon taikka kylkiluiden alle. Sitten on painontunnetta tuolla alapäässä.. Ei oo kivaa.

Raskautumisesta: mä jätin viime keväällä pillerit pois ja siitä asti mentiin ns. varmoilla päivillä. Silti tulin raskaaksi lokakuussa, eka haamu tuli 26.10. Oltiin 4päivää ennen ja muutama päivä oviksen jälkeen selibaatissa tai käytettiin kortsua. ja nähtävästi vauva sai alkunsa kyläilyreissulla,kun meillä ei ollu kortsuja mukana, ja ovikseen oli useempi päivä aikaa.

Mulle ei myöskään pillerit oikein sovi, saapa nähdä minkä ehkäisyn sitä hommaa vauvan syntymän jälkeen. varmaan minipillerit pitää ottaa..

pauliina ja veikko rv28+3
 
Kausalle paljon voimia sinne pedin pohjalle! Nyt voit lukea ne kaikki kirjat, jotka olet aina halunnut tai opetella jotain hienoja virkkausmalleja :) Toivottavasti on kivoja huonekavereita ja aika kuluu sukkelaan. Jokainen uusi päivä on merkittävä vauvan kannalta. Me kaikki pidetään täällä peukkuja.

Noita allergiaoireita tuntuu olevan liikkeellä. Mies aivastelee ja pärskii koko ajan, vaikka meillä minä olen se allergisempi. Mä uskon, että suurin osa johtuu tosta katupölystä, jota on aivan törkeät määrät viime talven jälkeen, kun on jouduttu hiekottamaan niin paljon. Ennen kuin kadut on pesty, niin en usko kamalasti helpottavan. Helsigissä aloitettiin peseminen maanantaina, mutta koska se saadaan päätökseen on ihan eri juttu. Siitepölyallergioista on sellainen kokemus, että mulla ei normaalisti tule allergiaoireita, mutta yhtenä vuonna joskus 90-luvun alussa olin aivan tukossa. Toivottavasti tämä ei ole toisinto siitä vuodesta. Itse olen siedättänyt itseni pois koira-allergiasta ja käynyt akupunktiohoidoissa, joista on ollut apua tosi monelle ystävälleni allergioiden suhteen. Mietin, että pitäisiköhän käydä siellä muutama kerta ennen vauvan syntymää, jos sillä saisi hoidettua vauvaakin samalla.

Kardemumma kyselit raskaaksi tulemisesta. Koska ollaan ilmeisesti jotkut kauan sitten toisistaan erotetut kaksoset (muutaman vuoden ikäerolla), niin toki meillekin sattui "vahinko". Mä kieltäydyn syömästä mitään pillereitä tai tunkemasta itseeni mitään ylimääräistä hormonia (kokeilkoot äijät, jos tykkää), ja niinpä sitten humanistille sattui pieni laskuvirhe "varmojen" päivien suhteen. Alkoholilla oli osuutta asiaan :) Oltiin kyllä puhuttu lapsista, mutta ei oltu vielä päätetty alkaa yrittää. Mutta kai tämänkin todistaa sen, että ei niitä lapsia tehdä, niitä saadaan. Kovin on odotettu ja toivottu tämä vaavi.

Mä oon kiltisti käynyt ensimmäisessä perhevalmennuksessa ja ajattelin mennä muihinkin, mutta odotan ehkä enemmän innolla Haikaranpesän "vaihtoehtoisia" valmennuksia mm. synnytyslaulusta ym. Hippi mikä hippi.

Ihana päivä on ollut. Olis tarjennut ulkona vaikka t-paidassa hetki sitten. Voimia kaikille suppareiden kanssa kamppaileville, pakkolevossa olijoille ja muillekin raskautetuille :)

aurinkoa,
Solnushka 28+5
 
aurinkoista keskiviikkoa kaikille!! :)

täällä ollaan niiiiiiiin väsyneitä ja uupuneita. tämä viikko on pitänyt sisällään jo kahden viikon työt, joten eipä kai se ihme ole jos vähän tuntuu... ensi viikolla neuvola+lääkäri, täytyy varmaan alkaa kirjottelemaan listaa, mitä pitää muistaa kysyä, koska niitä on tässä parin viikon aikana tullut melkoisesti, niin varmasti muuten joku unohtuu.

miten raskaaksi? häämatkan jälkeen elokuussa jätettiin pillerit pois ja lokakuun lopulla tärppäs. vikassa kierrossa ehdin tikutella ovista. vaikka ei kaiken kaikkiaan mennyt kauaa, niin ehdin jo panikoitumaan ja selaamaan kaikki lapsettomuushoidot ym. läpi. siskoni oli sanonut aiemmin, että jos olen yhtään tullut samaan sukuun, niin riittää kun pestään alkkarit samassa koneessa, niin johan lapsia tulee, eli hänellä kävi tosi helposti, niin ehkä sitten kun ei kahdesta kierrosta onnistunut vaikka kuinka yritettiin oviksen aikoihin, niin paniikki iski, vaikka olin yrittänyt asennoitua vuodenkin yritykseen. seksi muuttui jo pelkäksi läpsen tekemiseksi, joten sinänsä hyvä, että tärppäs, niin päästiin silläkin saralla sitten takaisin "normaaliin"... joten oli kyllä haluttu, yritetty, toivottu. :heart: :heart:

kausalle paljon jaksamista ja lisäpäiviä!!! :hug: :hug: :heart: ja tietysti muillekin supistusten kanssa painiville!

26+3 :heart: :heart: :heart:
 
Raskautumisesta Tärppi kävi kierrolla 8 mutta aikaa meni aikalailla vuos, esim viimenen kierto ennen tärppiä kesti mukavat 91 päivää ja voitte kuvitella miten meinas pää levitä, varsinkin kun tuon 91 päivän aikana paras kaveri tuli raskaaksi yk 1:llä.
Eli tämä on kyllä tekemällä tehty lapsi :) Se auttoi kummasti asiaa, kun kävin just vähän ennen ovista gynekologilla ja se ultras munasarjat ja näki et ovulaatio on ihan just niin oli sit aika hyvä tähdätä :D

Se oli tosiaan se streptokokki b mikä mulla on ja sain siihen antibioottikuurin ja sano et saan sit sen antibioottitipan synnytyksessä ja tuota testataan uudelleen jossain vaiheessa.

Mulla on nyt viikon aikana tullu ihan mieletön taiveihottuma molempiin kyynärtaipeisiin ja mulla ei oo juuri koskaan ollu tuota.. Mikäköhän rasva auttas lie parhaiten, oon jo osaks verille hangannu ihon kun töissä ei kiinnitä huomioo raapimisen niin paljon?

Enää 24 työpäivää :)
 
Täällä taasen raskaus ei ollut suunniteltua, suuren suuri ylläri mutta ennen kaikkea ihanan mahtava sellainen :heart: Käytännössä olin melko varma, etten raskaudu luomusti ikuna, olihan takana vuosien lapsettomuus entisen miehen kanssa, jopa rankkoja lapsettomuushoitoja. Uuden rakkaan kanssa sanoinkin heti alkumetreillä, että voi olla etten ikinä voi saada lapsia vaikkei koskaan mitään vikaa ollut löytynytkään. Ehkäisyä ei siis käytetty ja kappas... 13.11. (perjantaina!) sain plussan testiin, kun menkat oli muutaman päivän myöhässä :D Eli tämä pikkuinen sai alkunsa suht helposti, emme tosiaankaan nähneet joka päivä, eikä edes joka viikko... kun asumme eri paikkakunnilla. Tuossa kierrossa vain sitten kaikki napsahti kohdilleen :heart:

Olen onnellinen tästä pienokaisesta ja ennen kaikkea siitä, että olen tavannut mieheni ja hän kuuluu elämääni. Häntä niin kovasti rakastan. Kaikesta tästä huolimatta, olen nyt hyvin väsynyt ja itkettää ja masentaa ja väsyttää ja ahdistaa ja ja ja. Koko illan vaan itku herkässä, ko on niin paha mieli. Ärsyttävää. Jospa se taas tästä iloksi muuttuisi...
 
Raskautumisesta meillä kuopuksen jälkeen oli ehkäisy aina vähän niin ja näin, ja jossain vaiheessa vaan päätettiin, että tulkoon nelonen, jos on tullakseen. No eipä kuulunut kovin nopeasti (kuopus nyt siis 2-v). Mähän imetin vielä tän raskauden aikanakin, joten luulen että tuo imettäminen vaikutti siihen, etten raskautunut heti. Eka raskaus nimittäin alkoi 1. yrityskierrosta , toka 2. kierrosta ja kolmas 1. kierrosta. Mulla oli kyllä muutama alkuraskauden keskenmeno ennen tätä tärppiä, samoin kun edellisesta kierrosta ennen kuopusta.



 
Luen teidän juttuja säännöllisesti, mutta en vaan saa aikaseksi kirjoittaa itse. Laiska mikä laiska. Nyt kuitenkin muutama rivi.

Kausalle paljon lisäpäiviä! Tsemppiä lepoon!

Tänään oli lääkärineuvola ja kaikki ennallaan. Hiukan on paikat pehmeet, mutta kuitenkin kiinni eli saan jatkaa elelyä normaalisti omaa vointia kuunnellen. Muutenkin kaikki ok, pissa puhdas, paineet ok ja painoa nyt tullut 6kg. Kahden viikon kuluttua sit ä-polille taas.

Minä olin tänään iltasella meidän koululla kirpparitapahtumassa ja sain itkuhälyttimen 5 eurolla. Oli hyvä löytö. Olen seuraillut huutonettiä ja kyllä melkein järkiään 20e ja yli ovat hinnat. Muutenkin minä olen innostunut hankkimaan vauvatavaroita: eilen ajaa hurautin kaupunkiin ja ostin turvakaukalon isofixjalustalla ja pinniksen patjan. Sitteriä en löytänyt mieluista. Enää siis sitteri hakusessa ja sit sitä pikkukrääsää.

Kirpparitapahtuma oli muutenkin kaikin puolin positiivinen yllätys: minun kortit menivät kaupaksi!!! Olen joskus ennenkin ollut jossain niitä myymässä ja silloin meni varmaan yksi kaupaksi, joten nyt olen aivan häkeltynyt.

Raskautumisesta olitte jutelleet. Meillä tämä raskaus on varmaan saatu puhumalla aikaan. Kun oli ennestään kolme lasta, nelosen (tai niin kun nyt meillä nelosen ja vitosen) tuloa pohdittiin paljon. Paljon enemmän kuin aiempien. Mahdutaanko taloon/autoon jne. Onko meistä niin ison perheen vanhemmiksi. Riittääkö sitä kaikille lapsille. Lopulta päädyttiin haluamaan vielä lapsia ja sit olinkin jo raskaana. Meillä kaikki raskaudet ovat alkaneet tosi helposti, kolme neljästä ekalla ns yrityskierrolla.

Minulla iskenyt taas väsy, liekö hemppa laskenut. Minulla loppuivat ne nestemäiset rautalääkkeet ja tuli viikon verran taukoa kuuriin. Eilen alotin sit Retaferit.

Nyt kömmin pehkuun. Hyviä vointeja kaikille heinämammoille ja koittakaahan jaksaa masujen kanssa.
 
Kausalle paljon voimia, olet ajatuksissani :heart: !

Mä olen nauttinut niin paljon tästä lomasta, että tuli kyllä tarpeeseen! Jotenkin uudelleensyntynyt olo :D . Jos töihin palattua iskee heti sama väsyvitutus-olo, niin ehkä syytä ottaa seuraavassa neuvolassa puheeksi...

Eilen sain ja ostin uusia mammavaatteita. Suurin osa ihan normivaatteita, mut pitkiä toppeja yms. jotka sopii nytkin. Onneks nyt on tällainen muoti menossa eikä mikään "napapaita"-kausi. Jotenkin harmittaisi ostaa vaatteita jotka ois heti lapsen synnyttyä automaattisesti hylättävä, näitä voi käyttää vielä myöhemminkin jos ei sit oo jo totaalisen kyllästynyt ;).

raskautumisesta Me yritettiin puoli vuotta ennenkuin tärppäsi. Loppuvaiheessa aloin laskea ovista tarkemmin, ja näköjään kannatti. Toivottu mussu on :heart: .

Mä olen alkanut kuulostella paljon enemmän miten päin masussa oleskellaan. potkut tulee useimmin alavatsaan, eli "väärinpäin" siellä hengataan. vielä ei ole syytä huolen, mut hieman mietityttää silti...

Hyvää yötä!

 
Kausa Kovasti voimia sinne sängyn pohjalle :hug: Pidät nyt vaan kynsin ja hampain vauvan vielä hetken siellä yksiössään:)

:hug: Kaikille sitä tarvitseville:) Ajatelkaa että kesä tekee tuloaan ja medän kaikkien vauvat:D

En tääs kuollakseni muista mitä piti kommentoida..

Raskaus On saanut meillä alkunsa ei niin vahingossa mutta odotettua aikasemmin:) Asiasta oltiin kyllä monesti puhuttu mut mies ei ihan ollu asialle vie lämmenny. Kesäkuussa taisin lopettaa pillerit lomareissun takia enkä sit enää alottanut uusia. Eli plussa tuli 27.10 ja tärpänny olis kai 15.10:D
Et suunnilleen yk 3. Miehen sanoja lainatakseni että oliko vahinko.. Niin ei mutta suunniteltua aikasempi:D Eli todella toivottu vaavi on:D<3<3

Omaa: Supistaa edeleen ku jotain tekee. Onneks sisko oli pari päivää auttelemassa. Siivos ja käytti koiraa pihalla. Tehtiin myös mun masusta masukipsi ja mä sais uuden tukan:) Sit eilen sainkin kivasti taas migreeni kohtauksen. Oli just viimeviikolla:( Ei yhtään kiva.
Perjantaina olis aika tayssiin.. Toivon kovasti että mies pääsis mukaan kuuleen lääkäriltä suoraan tilanteen. Pelottaa kovasti että tilanne on menny vaan pahemmaks. Syyllistän itteeni ku tulee jotain tehtyä niin että supistaa.. vihaan itteeni loppu elämän jos tää vaavi syntyy liian akasin mun tyhmyyteni takia.. Miks ihminen ei vaan osaa olla rauhassa:( Koko ajan tekis mieli tehä jotain ja sit teen muka jotan pientä...
Mut sokerirasitus oli aamulla ja meni ihan ok. Litku meno hyvin alas ku oli kylmää ja mulla oli kamala jano:D Vähän tuli huono olo ja väsy mut muuten ok. Tylsää tosin oli sie istua! Huomenna neuvolasta kuulee tulokset. Vauva potki ihan mielettämästi sen litkun juonnin jälkeen:D<3 Ja tänään herättiin miehen kans päikkäreiltä niin vauva potki aivan kauheesti. Mieskin vaan hymähteli unisena potkuille ku mä "valitin" että potkut sattuu. Mikähän ihme nyrkkeilijä meille on tulossa:D

Mut nyt pitää mennä maate:)

Öitä....zzZZzzzZZzzz

-Chili ja tyttö 28+0<<3<3

Ps: Ai niin.. *POKSS POKSS* Tästä alkaa se raskauden viimeinen kolmannes:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja retuli82:
Kepsukka , sinulla ei tosiaankaan ole hirveesti tuota painoa tullu. Hieno juttu =) En uskalla etes ajatella, minkälaisissa lukemissa mennään kun huomenna torstaina on neukku. Kotonakaan ei oo vaakaa, mutta sen voin sanoa et eväs on maistunna :whistle: Kävelly oon kyl päivittäin, mutta muuten ottannu melko lepposasti ny ton urheilun suhteen.
Joo ei oo tullu, mut eipä tuota tarttis tullakaan. Mulla oli/on BMI yli 35 (en oo laskenu, muistelen sen olevan 36-38, kun vaaka näyttää nykyisiä lukemia) joten ei edes saa nousta paino kovin paljoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Lapsiveden menosta puheenollen. Mistä sen sitten ite erottaa et on sitä vettä eikä valkkaria ?
Tuossa jo muutaman vastauksen saitkin, mutta jatkan vielä.. Jollei oo suppareita + kunnon runsaampaa vuotoa, ei oikeen mitenkään. Vettähän voi tihkua pitkin viimeisiä viikkoja, mut varmaksi pientä vuotamista ei kait voi sanoa kuin niillä synnäriltäkin saatavilla testereillä. Valkovuoto voi joskus olla tosi vetistä (mä oon joskus kuvitellu, et on pissaa lorahtanu, mut koska oli aika lailla hajutonta ni päättelin et oli vaan tosi luirua valkovuotoa) ja siksi tihkuvaa vettä ja valkovuotoa ei oikeen erota..

Raskautuminen Kuopus oli vuoden, kun minipillereihin palo totaalisesti hermo. Tuolloin vielä imetin, eikä muuta ehkäisyä ollut vaihtoehtona, kuin nuo tai kumit, koska kierukkaa en halunnut. Miehelle ilmoitin, että nappien syönti loppu just tasan nyt, on-off -menkkoja en halunnu enää kertaakaan (vuotoa sillon, taukoa tällön, mitään säännöllisyyttä ei tod. ollu). Isäntä inhoaa kumien kanssa pelaamista (eikä se oikeesti edes tunnu yhtä hyvältä kumilla ku ilman ;) ) ja heitti vitsillä, että sit tulee vauva. Naureskelin kunnes tajusin, että se tais olla aika tosissaan. Mitäpä sitä miettimään sen tarkemmin, meillä lasten tulo ei oo ollu itsestäänselvyys (esikoista yritettiin hormonihoitojen kera). Syksyyn mennessä yksiäkään menkkoja ei ollu kuulunu ja päätin tiputtaa (taas vaihteeks) painoa, kiloja lähti muutamassa (oisko ollu 3vk) viikossa 4kg ja sit iski ällötys ja väsy. Kuopus on samoja ravintovalmisteita käytettäessä saanut alkunsa ja aloin muutaman päivän oksutautia pelättyäni miettiä, josko kyse onkin pidempiaikaisesta olotilasta. + pärähti testiin ehkä 4-5viikkoa ravintovalmisteiden käytön aloittamisesta ja seuraavalla painonpurotuskierroksella onkin pakko käyttää ehkäsyä, mulla tuntuu kropan hormonitoiminta normalisoituvan niillä niin, että munasolutkin kypsyy..
Tän synnyttyä on vaihtoehto nro 1 kierukka, jotta ei tartte muistaa nappeja tms. Piuhoja en haluaisi (kummaltakaan) katkoa, jos vaikka alkaa kaduttaa. Kolmas toki tulossa ja tuntuu ainakin nyt, et meidän lapsiluku on täys, mut mistä sitä tietää. Ite oon vm. -82 ja mies -80 eli mitään ikäloppuja ei vielä toisaalta olla..

Nyt nukkumaan, mä taas kukun turhaan koneella..
Kepsukka ja masukki 26+5
 
Kausalle tsemppiä ja toivotaan, että pikkuinen pysyy kyydissä vielä pitkään :hug:

Eilen oli lääkäri neuvolassa ja hyvin meni. En muistanut pissiä purkkiin ja ei ollut neuvolakorttia mukana :LOL: Mä olen siis täysin reikäpää nykyisin. Kaikki oli kuitenkin hyvin, vaikka vauvan sykkeet heidän laitteensa mukaan oli vain 120 (sanoi, että kuuntelemalla kuitenkin vaikuttaisi normaalilta). Ehkä se vähän huolestutti kuitenkin, kun tää on aika rauhallinen yksilö potkujen suhteen. Tosin sitten, kun päätetään potkia niin potkitaan kunnolla :D

Raskautumisesta Esikoista "tehdessä" oli tosiaan 2 keskenmenoa ja kesti 3 vuotta, joten odotin tässä vähän samaa. Olen ollut kuitenkin suht vähän aikaa työelämässä takaisin ja sen puoleen ei olisi ollut mikään kiire...joten yllättäin tietenkin onnistui heti :) Aluksi pelkäsi tietenkin keskenmenoja tai olin ihan varma, että niin käy taas. Kummasti nää asiat menee eri tavalla aina. Ja varmaa on, että tämä tulee olemaan meidän viimeinen lapsi. En jaksais kyllä yhtään enempää ja ole yhtään varma, että pärjää edes näiden kahden kanssa.

Ennu+sintti 27+jotain
 
Huomenia äitylit :)

Kausalle jaksamista makoiluun. Sovitaankos, ettei ennen toukokuun puoliväliä tule yhtään päivityspyyntöä pikkuisten syntymistä.

Kardemummma kun tämä raskaus saa elimistön muutenkin ihan sekaisin, niin miksei sitten aiheuttaisi allergiaakin :). Mulla on tilanne juuri päinvastoin eikä mitään oireita, vaikka olen todella allerginen kaikelle, mikä tuolla keväisin kasvaa ja kukkii. Jos tässä on sama juttu kuin migreenissä, että raskaus voi sen viedä pois ja niillä laukaista, joilla ei aikaisemmin ole ollut. Mistä näistä tietää...

Raskautumista meillä odotettiin vuosi. Tai no 12 kiertoa, ei ihan kalenterivuotta. Lähete tutkimuksiin oli tehty ja itse olin käynyt jo kokeissa. Miehellä olisi ollut perjantaina aika näytteen antoon, kun keskiviikkona oli plussa testissä. Ovista tikutin ja seksi oli hyvinkin ohjelmoitua loppuajasta. Viimeisessä kierrossa ajattelin, että lapsettomuustutkimuksiin joudutaan, tein vikat o-testit pois lojumasta ja se kuukausi oli hyvinkin juhlavoittoista. Kai siinä kävi se klassinen, että kun ajatukset ei olleet enää niin siinä yrittämisessä, niin sitten se napsahti. Erittäin odotettu ja toivottu pieni ihminen siis.

Nyt pitää vähän laittaa paikkoja kuntoon, kun tulee välittäjä arvioimaan meidän asuntoa. Mukavaa päivää kaikille!!!

Ja tänään poksuu rv 30! Taas yksi kymmenluku tuli täyteen ja enää 10 vkoa laskettuun aikaan. Kääks!!
 
Huomenta kaikille.

Täällä närästää ihan hulluna. Yölläkin heräsin siihen ku närästi. Ei paljon Rennie auta. Täytyy yrittää olla mahdollisimman paljon pystyasennossa, josko se pitäis hapot paremmin siellä missä pitääkin. Kurkku on ihan tulessa mut ei flunssa tunnu tulevan, eli taitaa johtua tästä kuplinnasta.
Onkos muilla jotain ruokia mitkä helpottaisivat närästystä ?

Eilen oli taas hankalampi päivä. Mahaan vihloi ja supisteli. Haaveilin et eilen ois päässy vähän kauppoihin pyörimään, mutta eipä sitten tullut mentyä mihinkään vaan parkkeerasin kotisohvalle.

Vielä ois aika monta päivää siihen neuvolalääkäriin aikaa. Pitäis varmaan tossa viikonloppuna vähän yrittää tehdä jotain, kuten käydä esim. vähän pidemmällä kävelyllä jne. Sittenhän sen taas tietää et mikä on olotila sen jälkeen.

 
MARTA Eikös meillä ole nyt viikot 29+0? Ainakin neuvolan laskujen mukaan ja tarkistin vau:n laskuristakin vielä. Huimat 77 päivää jäljellä.

Supistelee aika paljon edelleen, niiden luonne on vaan muuttunut huomattavasti napakammiksi ja alaspäin työntäviksi. Ens viikolla on onneksi taas äpölikäynti, joten sitten selviää alakerran tilanne.

RASKAUTUMISESTA: kaksi vuotta meni surussa ja murheessa ennen tämän pienen ihmeen elämän alkua. Takana on siis surullinen kohtukuolema ja keskenmeno. Pelko tämänkin pienen menettämisestä nostaa välillä päätään, eipä noista kokemuksista taida kunnolla päästä koskaan yli. Varsinkaan tuosta kohtukuolemasta.

Kauhea närästys taitaa vaivata muitakin. Yöllä saattaa mennä tunteja ja useita Rennieitä, jotta olo rauhottuisi. Välillä nukun puoli istuvassa asennossa, ettei mahanesteet nousisi kurkkuun polttelemaan.

Valkkaria tulee täälläkin litratolkulla, järkkyä. Välillä ei todellakaan tiedä onko lapsivettä vai valkkaria.

Viime yönä näin todella ahdistavaa unta ja heräsin itkien. Kamala herätys :(

KAUSALLE voimia lepoon. Nyt jo 10 viikkoa lepohoidossa olleena tiedän mitä se todella on, kun mitään ei voi tehdä ja silti supistaa.

omenaruusu 29+0
 
käytätte vauvapyykille? Itse inhoan noita tuoksuvia/lemuavia aineita ja mietin, mikä olis paras vauvan pyykille tai siis meillä kaikki pestään sekasin, mutta aine vaihtuu nyt johkin hajusteettomaan. Onko Miniriskiä nesteenä?
 
Närästyksestä Ootteko sanonu siitä neuvolassa? Mie nimittäin sain ajan lääkärille kun sanoin (mulla siis tuli tosi paha olo närästyksen yhteydessä ) ja lääkäri määräs semmosta lääkettä kun omeprazol ja tuo autto aikasta hyvin. Vielä välillä rupee vähän oksettamaan, mutta kun ottaa rennien vielä niin helpottaa.
Mulla oli muuten aamuisin kurkku kipee ennen tuota lääkettä, eli johtu siitä närästyksestä..

Huh kohta pääsee syömään, alkaa kyllä jo taas tuntuukki siltä et pakko syödä..
 

Yhteistyössä