Heinäkuun Hurmaajat Huhtikuussa 2010 ( 1. Hurmaaja syntynyt )

omenaruusu mulla vaihtui np-ultrassa la viikkoa aikaisemmaksi eli 24.6. En vain ole jaksanut vaihtaa sitä tuonne etusivulle, enkä enää siinä vaiheessa halunnut vaihtaa pinoakaan tuonne kesäkuisiin. En oikein itse luota tuohon uuteen aikaan, kun tosiaan niiden ovistikkujen kanssa pelasin, eli henkisesti olen varautunut heinävauvaan en juhannusvauvaan. Lääkärit vaan ei paljoa perusta muihin kuin vauvan mittoihin, niin virallisen laskennan mukaan on sitten se 30 tänään täynnä.
 
Liplatus Mä käytän vauvapyykkiin ja muuhun LV:n color -pesujauhetta ja huuhteluainetta, ne on hajuttomia eikä ärsytä ihoa. Meillä kans tullaan peseen vauvapyykki muiden seassa. Ei voida käyttää mitään hajustettua pesuainetta, mun hajusteallergian takia.

Kardemummma
Ilmeisesti raskaus voi saaha aikaan uusia allergioita, mulle puhkes sitrushedelmä- ja omena-allergia raskauden myötä, aikaisemmin en oo ollut allerginen millekkään ruoka-aineelle.Nyt pelkästään appelsiinimehu saa kurkun kutisemana ja turpoamaan.

 
Piti tulla minunkin poksumaan. Olo ollu kohtalainen supiustusten suhteen, vaikkakin eilinen ilta oli taas melkonen supistusilta, kun päivällä innoistuin ilmeisesti liikkumaan vähän taas liikaa. Nyt pitäis lähteä silittämään ja pesemään pikkusen pyykkejä valmiiksi nätiksi pinoiksi kaappiin!! =) :heart: ..ihan mukavaa puuhaa, kun tuntuu jotenkin konkreettisemmalta!

Mites teillä muilla miehet meinaa olla syntymän jälkeen kotona? Mulla mies pitää kesälomaa heinäkuussa..toivotaan et pieni syntys heti kuun alusta. No onneks olivat miehen työpaikalla luvanneet että jos ei kuulu pientä niin saa olla heinäkuun alkua töissä ja pitää lomaa sitten myöhemmin. Itsekin haluan ehdottomasti että mies pitää lomaa vasta kun pikkunen on maailmassa. Mieluummin itse sinnittelen ja oottelen kotona yksikseen sitä lähtöä sinne sairaalaan ja sitten saan apua kun pieni on jo maailmassa!!

Potkuja satelee varsinkin illalla ihan kamalasti. Musta tuntuu että pikkunen on nyt alkanu oleen pää alaspäin enemmän..ja niin ne ultrassa sen totesivatkin että on raivotarjonnassa. Mutta kaipa tuommonen 1,5 kiloinen vielä siellä mahtuu ympyrää vetämään!! :LOL:

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!!

Zeenah ja pikkuneiti 29+0 :heart: :heart:
 
Moikka mammat,

Täällä nautiskellaan vapaapäivästä. Otin ylityövapaata loppuviikon ja ajattelin ottaa rennosti. Paitsi ikkunat pitäis pestä ja koirat trimmata... Ja siivoilla. Plaah.

Tulin just kampaajalta, jossa uskomatonta rohkeutta osoittaen suostuin ottamaan ajan oppilastyöhön. Yllättävän hyvä lopputulos vaikka aikaa menikin sitten yli 2,5h. :)

Luulen, että meilläkin kestovaipat jää käyttämättä. Tai ehkä kokeilen ja katson sitten, miltä vaikuttaa.

Nyt lähden päikkäreille, enkä suostu liikahtamaan sängystä ennen kuin vauveli potkii ihan kunnolla. Ihme epeli kun pitää taas hiljaisempaa päivää!

Olivia & Vauveli 27+4
 
Nyt ärsyttää.. miehelle tuli kertausharjoituskutsu syyskuun alkuun!!! :/ :kieh:
A: täysin turhaa hommaa
B: rahallisesti tulee tappiota vaikka kuinka viikossa kun maksavat jonku känäsen 50 euroa päivä
C: pärjään varmaan kyllä vaavin kanssa viiikon yksin, mutta ois ollu kivempi kun mies alussa kaverina

En käsitä miksi sen täytyy jatkuvasti käydä kertaamassa, kun monet vanhat äijätkään ei joudu sinne paljon koskaan!!! RAIVOSTUTTAA!!!!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zeenah:
Nyt ärsyttää.. miehelle tuli kertausharjoituskutsu syyskuun alkuun!!! :/ :kieh:
A: täysin turhaa hommaa
B: rahallisesti tulee tappiota vaikka kuinka viikossa kun maksavat jonku känäsen 50 euroa päivä
C: pärjään varmaan kyllä vaavin kanssa viiikon yksin, mutta ois ollu kivempi kun mies alussa kaverina

En käsitä miksi sen täytyy jatkuvasti käydä kertaamassa, kun monet vanhat äijätkään ei joudu sinne paljon koskaan!!! RAIVOSTUTTAA!!!!!!!
Mä ootan kauhulla milloin miehelle tulee kertauskutsu, melkein kaikki sen inttikaverit on kutsuttu jo kertaan.
 
Mun mies ei oo kertaakaan ollu kertausharjoituksissa. Liekkö sillä vaikutusta kun oli palvelusaikana sotilaskeittäjä viestikomppanissa. Oli siellä muuten vuoden 2001 heinäkuusta v.2002 tammikuuhun. Tosin mies sais varmaan vapautuksen kun on yrittäjä, ja hankala noita töitä on muille antaa, yksityisyrittäjä siis.

Saapa nähdä pitääkö mies ollenkaan isyyslomaa, ei oo aiemminkaan pitäny..ja kun on yrittäjä sekin on vähän hankalampaa kuin jos ois vieraalla töissä, mutta enpä valita.. :)

pauliina rv 28+4
 
Mun mies on sivarihippi, niin ei tartte kärsiä kertailusta :D

Neuvolan tätsyltä tuli sokerirasitustulokset. En tajua näistä mitään, mutta järjestyksessä nää kai on -- se paastoarvo, sit se tunnin jälkeinen arvo, ja kahden tunnin jälkeinen: 4.5, 5.6, 6.5. Ei vaadi kai mitään jatkotoimenpiteitä.

Hemppa oli tippunut 129 --> 114, joten vois kuulemma alottaa raudan syönnin. Mua ei yhtään kyllä inspiroi ne tabletit, saatika joku juoma. Onks pakko :p

Huomenna ihkaeka neuvolalääkäri, josko joku vihdoin kurkistaisi pimppiin ja kertoisi, mitä siellä näkyy :LOL:

Kurkkukipu-tukkoisuusfiilari jatkuu, unohdin laittaa herätyskellon soittamaan, en saanut Helsingin-junassa unta, puolet kokousihmisistä perui tulonsa, tää päivä on niin perseestä etten kirjottele enempää!

kardemummma & Sulo 28+3
 
Kardemummma Ihan älyttömän hyvä arvot miusta kyllä olleet siula, miula tais muuten olla samat, mutta vika arvo oli 5.0 :D

Kestoilu jää kyllä täälläkin...kattoo sitten jos näitä muksuja siunaantuu enemmän ni jos kokeilis, mutta kerttiksillä mennään nyt tämän ekan kanssa

Kertaukset Meillä ei miehen kaiketi tarttee käydä kertauksissa ku oli b-miehenä..Jollekkin miehen inttikaverille oli käynyt aikas paskasti..vikoille lomille ennen kotiutusta olivat päässeet ja tällä kaverilla oli ollut jo kertausharjotuskutsu kotosalla odottelemassa, oli miestä vähän vituttanut enkä kyllä ihmettele yhtään!

Koko päivän olen siivonnut ja tuntuu että puhtasta ei tule. Ja toisaalta ihan joutavanpäivästä koko homma, ku piha on ihan mutavellinä ja tuo yksi rakas karvatassu tuo sisälle NIIN paljon kaikkea kakkaa, vaikka yrittäsikin kuivata ja putsata..ja mieskään ei aina älyä ottaa kenkiä jalastaan :(
Riisipuurotkin tuossa keittelin ku huomenna meinasin karjalanpiirakoita paistaa. Vähän jotain hyvää ku isoveli tyttöystävineen tulee meille ekaa kertaa käymään, siis eivät tässä uudessa kodissa ole vielä käyneet :)

Nyytti massussa on taasen ollut erittäin hiljainen..muutaman kerran potkas ku sohvalla makasin..niitäkin liikkeitä sai varmaan 30min odotella :eek: Sais olla aktiivisempi..varmaan sillon reilu viikko sitten kääntynyt niin, että jalat on virtsarakkoon päin, sen takia ei varmaan hirveemmin mitään edes tunnu..turhauduttavaa :ashamed: Noo..sentään jotain tuntuu päivättäin ni neukkutäti käski ottaa rauhallisesti...

Pitäs vielä miehelle soitella, että leipää tois kaupasta..täällä meilläpäin on huomenna kaupat kiinni sen lakon takia..toivottavasti ovat sitten jo lauantaina auki, kun oli tarkotus lähtee vähän shoppailee :D

Rae ja Nyytti 26+0 POKS!!!!! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rae89:
Kardemummma Ihan älyttömän hyvä arvot miusta kyllä olleet siula, miula tais muuten olla samat, mutta vika arvo oli 5.0 :D
No sittenhän sullakin on ollut älyttömän hyvät arvot =) Kiva tietää, jee! Mä luulin, että ton viimesen arvon pitäis olla laskusuuntainen (kuten sulla ilmeisesti olikin), mutta ei väkisin. Outoo. Mutta ihan sama, kunhan ei oo diabetesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kardemummma:
Alkuperäinen kirjoittaja Rae89:
Kardemummma Ihan älyttömän hyvä arvot miusta kyllä olleet siula, miula tais muuten olla samat, mutta vika arvo oli 5.0 :D
No sittenhän sullakin on ollut älyttömän hyvät arvot =) Kiva tietää, jee! Mä luulin, että ton viimesen arvon pitäis olla laskusuuntainen (kuten sulla ilmeisesti olikin), mutta ei väkisin. Outoo. Mutta ihan sama, kunhan ei oo diabetesta.
Kyl mie uskosin, että olis terkka sanonut jos jotain häikkää noissa arvoissa oli ollut. Tärkeintähän siinä on, että ne pysyy niiden viitearvojen sisällä. Nyt en niiistä viitearvoista osaa sanoa, ku ne taitaa kans vähän eripaikkakunnilla olla erilaiset enkä kyllä enää muista mitä se terkka miule niiks viitearvoiks sanoi

Nyt kattoon sairaalaa neloselta!!
 
Moroo :D

Tänään neukku takana, kaikki ok paitti että sain extra lääkäri ajan tän kuun lopulle.... tein sellasen testin siel, missä kysellään tuntemuksia viikon ajalta ja sain sitte 11 pistettä siit (ja rajana 7). Eli hiukkasen masentaa tai jotain.... itkuisuutta on kyllä ollu ja muuta ahistuksen tynkää, töissä on aikasta raskasta ollu et se varmaan on osa syy ja se että on rakas mies on pitkän matkan päässä. Tai oikeestaan rehellisesti sanottuna en tiedä mikä mua vaivaa :ashamed: Mut ihan hyvä että pääsee nyt sit lääkärin kaa jutteleen ja tarvittaessa jäädä aikasemmin pois töistä. Pakko kait se on oma rajallisuutensa tiedostaa...

Mutta juu. Viikonlopppuna onneksi pääsee ystävien kanssa aikaa viettämään, odotan sitä innolla =) Ja nyt syömään!



 
Mä oon aina tykännyt, että ahdistus ja masennus on jotenkin kestettävissä silloin, kun niille osaa keksiä konkreettisia syitä (työ, parisuhde, tms) -- vähättelemättä tietysti kenenkään pahoja oloja, mutta ainakin silloin tietää, miten niihin voisi vaikuttaa ja pureutua. Muthan ajoi vuosien terapiaan se, että ahdistukseni oli sorttia "Apua, minulla on kädet, onpa outoa ja ahdistavaa" :LOL: tai että kaupungilla kävellessäni vaan yhtäkkiä olin varma, että kuolen siihen paikkaan -- siis täysin järjettömät pelkotilat ja ahistukset. Sellaiset tuntuu paljon pelottavammilta. Tosin kaiken takaa löytyy penkomisella ihan konkreettisia tunnejuttuja esimerkiksi liittyen varhaiseen vuorovaikutukseen -- se tietty mietityttää nyt, kun on itse tulossa äidiksi. Eiköhän munkin poika joskus psykoanalyysissa pötkötä analysoimassa menneitä.

Mutta tarkoitus oli siis lähetellä lämpöä ja tsemppiä Retulille! Onneksi täällä hyvinvointivaltiossa saa apua, kun vaan osaa ja uskaltaa sitä pyytää.

Ihanaa iltaa kaikille,
kardemummmmmmaaaaaainen
 
Tänään sovittiin töissä pomon kanssa että mä jään nyt sit pois töistä ja katotaan sitten äitiysloman jälkeen että missä vaiheessa sitä takasin töihin palataan. Ja jäänkö hoitovapaalle vai mitä sitä sitten tekis:)
Huomisesta eteenpäin kesäloma 16.4.10-15.5.2010
Pekkaset pidän 17.5.2010-21.5.2010
haettava viellä sl ajalle 28.5.2010-30.5.2010
ja varhennuttua äitiyslomaa alan viettämään 31.5.2010

eli nyt sitten aika vaan ottaa oikeesti rennosti ja keskittyä vaan vauvaan:)
Tänään tuli pinnasänkykin meille ja aamusta pesin lakanoita vauvalle valmiiks.

Miehen veli tuli meille vkolopuks kylään ja se äsken tuli reissusta takaste,pitää varmaan alkaa pitää sille seuraa hetkek ennen ku lähen viemään postiin kelan papereita ja käytän koiran samalla pihalla.:)

Huomenna porukoille vkolopuks Mäntsälään auttamaan Äitiä ku sen olkpää leikattiin viime viikolla ni se on ihan kädetön siel koiran kans nyt kun isäpuoli menee vkolopuks töihin. Joten loppuviikko vierähtää siellä auttaen ja koirien kanssa touhuten.

Millanen ja Pippuri 25+0
 
28+0 *poks* enää 12 viikkoa jäljellä, onneks. voiton puolella jo.
Taas loppui unet neljältä aamulta :( Liian paha olo, jotta vois nukkua. Toivottavasti ne keksii äippäpolilla, jotain tähän pahoivointiin ja oksentamiseen. Alkaa olla voimat loppu :(

Dana88 & Pikkune 28+0
 
Heipparallaa kaikille!

Kevät tulee vinhaa vauhtia ja kuulkaa kun nuo lumet palaa niin meillä on jo useamman kuukauden ikäiset vauvat :) En ole muuten huomannut katsoa, joko Tammikuisten pino on olemassa. Sekin olisi jo mahdollista :)

Vaavi jyskää ja myskää kyllä kiitettävästi. Sf-mitta oli viime neuvolakäynnillä 26 (vk 26+) ja mietinkin siksikö tuo maha alkaa jo painamaan eli yläkäyrillä mennään. Eilen siivotessa oli niin vaikeaa, kun jalkoja särki ja kun vähän levähti niin lonkkaan pisti niin, ettei hetkeen saanut varattua kunnolla. Pitipä huvikseni nyt tarkistaa ja noista 4kg päälle pojista sf on ollu samalla viikolla 24 ja 25 eli ainakin siitä päätellen ollaan menossa taas yli tuon kilorajan :) Eikä hirvitä kyllä nyt... mulla on vissiin tuo kudostyyppi melko periksi antavaa :LOL: kun kakkonen tuli ulos ilman tikin tikkiä. Ykkösen jälkeen pelotti, mutta se tulikin käsiposkella ja eka kerta niin siinä oli jo tekemistä.

Onneksi olkoon pippurille loman aloituksesta! Kyllä mäkin jo kovasti mietin ja ootan lomaa. Ens kerralla on lääkärineuvola 29+ viikoilla ja silloin kuulemma pitäisi tuoda esiin kaikki tuntemukset tuon työnteon suhteen. Ihan väkisin en ala kitkuttamaan, mutta kyllä mä toivon että mentäs vielä joku viikko tuon päivän yli.

danalle kovasti voimia. Sun odotusaika on kyllä rankka.. Sun puolesta toivoo, että se Heinäkuu tulisi pian!

kestoilusta kiinnostaisi kyllä mutta ei taida olla virtaa tutustua kaikenmaailman eri juttuihin mitä siihen ilmeisesti tarvisi, että se oikeasti olisi helppoa, kivaa ym. Tuossa on nuo 2- ja 3v sitte kans jaloissa niin mä luulen, että se kertis vaihtuu nopeaa. Liberoa kiitos!

hankinnoista Tälle on hankittu uutena autokaukalo ja muutenpa meillä suunnilleen kaikki onkin.. Vaatteita olen hamunnut lisää kirppiksiltä ja jonkun uutenakin. Vaatteet on jo kaapissa valmiina odottelemassa.. :) Kantoliinan huusin huutonetistä.

Semmoistapa tänne päin! Työ ilta odottaisi. Sitte oiski la, ti, to ja pe vapaata :) Ihanan rento viikko!

-Punaposket ja Tuhina 26+5-
 
Mua kyllä kestoilu inspiroi jo ihan sillä ajatuksella, että ne samat vaipat mitä käytän lapsella on vielä hänenkin vanhuudessaan maatumattta. Tai sitten käytän ainakin maatuvia kertakäyttöisiä (tosin niidenkin todellisesta ympäristöystävällisyydestä on monta mieltä, mutta kai ne nyt pakko vähän parempi on olla kuin täysin muoviset?!?). Meille oli kyllä ihan liian pieniä ainakin esikoisen kohdalla noi äitiyspakkauksen kestot ja muutenkin ne on vähän vaikeakäyttöisiä. Taskuvaipat on musta ihan kuin melkeen käyttäisi kertiksiä. Kestot musta kyllä vaihtuu ihan yhtä nopeaan kuin kertiksetkin, ainoo "vähti" on se pesu.

Eilen olin Reiman tehtaanmyymälän poistomyynnissä ja tuli kyllä halvalla hamstrattua vaatteita. Eurolla sai 2 bodya ja ostin äitiyspakkauksen toppapuvun 3 eurolla, joten nyt niitäkin on kaksin kappalein. Lisäksi oli potkareita ja muita ihan eurolla parilla. Harmi vaan, kun suurin osa tavarasta oli jo loppu esimerkiksi kumppareiden kohdalla :kieh: Se on sitä, kun työt haittaa harrastuksia.

Hankinnoista mä olin suunnitellut, että juhannuksen jälkeen aleista voi ostaa sitten vielä lisää kaikkea kivaa. Sitten rupesin katsomaan kalenteria, että hyvällä tuurilla ollaan synnärillä jo siihen aikaan. Pitää lähettää mies sitten ostoksille ja itse lepäillä siellä, jos näin käy :)
 
Jaahas, tuli eilen työvuorolistat ens kuulle ja mulla alkaa kesäloma 19.5. niin olipa sitten jätetty 17.5 ja 18.5. vuorot multa kokonaan pois, eli palkatonta vapaata on nuo kaks päivää.. Tosi reilua s*tana.. Pitää ehkä vielä koittaa valittaa tuosta, mut eipä se hyödytä mitään.. :(

Eilen kävin kelassa täyttämässä kelan tätin kanssa ne lappuset ja veikkas et saan 2010 pakkaukse, koska ne esitellään ens viikolla ja ilmeisesti käsittelyaika on sen verran pitkä :)

Eilen kävin kiertelemässä lastentarvikeiliikkeessä ja bongasin siellä semmosen ritilän mikä tulee vaunujen päälle ettei oravat yms pääse vaunuihin niin se makso melkei 50? et pitää vissii rueta käytettyjä kattelee jostain..

Välipalalle vois suunnata...

Laura ja vauveli rv 26+1
 
Jee perjantai taas kerran :)

Polkaisin aamulla työterveyteen hakemaan määräyksen tukisukkiin niin saan 50% korvausta sairaskassasta, on meinaan työpäivän jälkeen kun koko päivän istuu koneella niin nilkat aika turvonneet :x

Tänä viikonloppuna olis sitten pinnasänky-projekti, eli vanhan maalin poisto ja sitten uuden laitto+ patinointi :p Huomenna olis kauhukakara-kummipojan synttärit :LOL:

Vauva möyryää mahassa ja ei oo mitään käsitystä et miten päin se siellä oikein on?!

Eilen oli jokseenkin huonopäivä, paukahdin poruun Bauhaussissa...ei ollenkaan mun tapaista, jotain pientä kinaa siinä oli maaleista ja sitten...Mies oli ihmeissään ja tokas sitten että taitaa sulla olla vähän hono-raskauspäivä :hug: Onneks tajus!

Ei muuta kuin vointeja kaikille ja hyvää viikonloppua!

Fiinukka ja käpy 26 :heart:
 
Kausalle jaksuja vuodelepoon :hug: :hug:

Retuli toivottavasti mieli piristyy kevättä kohden :hug: :hug:

Raskaaksi tulosta Meillä mietittiin kauan, että halutaanko kolmonen.. Välillä tuli semmonen fiilis, että kaksi riittää, mutta jostain kumman syystä oon kuiteski kuumeillut kolmosesta jo kun kakkonen oli vielä masussa :whistle: Alkunsa tämä sai helposti toisesta yrityskierrosta, tosi ihmeellistä, kun kakkosta TEHTIIN yli vuosi!!! Nyt kuumeilen jo nelosesta... :ashamed: :ashamed:

3 päivää sairaslomalla ja kyllä menkkajomotukset ovat helpottaneet! Liekkö töissä ollut vaan tiistaina raskaampi päivä.. Maanantaina taas kokeilemaan työntekoa ja keskiviikkona olisi ylimääräinen lääkäri ja jos kivut jatkuu, niin sairaslomaa kyllä haluan...

Järjestin tänään vauvanvaatteet :heart: Pesen sitten vielä lähempänä, mutta nyt on koko järjestyksessä! Kyllähän niitä olikin paljon, mutta alennusmyynneistä vois vielä käyä kattelemassa jotain kivaa.. ja kirppiksellä tulee kuitenkin käytyä lähes viikottain ja aina jää käteen jotain!!!

Aurinkoista perjantaita kaikille :wave: :wave:


Maamin ja Toivo-Justiina 28+0 :heart:
POKS POKS!
 

Yhteistyössä