Heinäkuun Hurmaajat Huhtikuussa 2010 ( 1. Hurmaaja syntynyt )

Hiipi Kiitos pitkän pinnan toivotuksesta:) Sitä tarvitaan täällä on meinaan välillä aika tylsää varsinkin ku pääsee vaan vessaan.
Toivotaan että ei ihan 34 viikolle tarvii maata täällä mut en kotiokkaan haluu jos olo pysyy liikkeessä samana.

Ps: kankku kipeenä kortisonipiikistä:(

Chili
 
Chili25 Huih... Millasta kipua sulla sitten on ollut kerta sut sinne osastolle ottivat sisään ? Tsemppiä ja jaksamista siihen makoiluun, toivottavasti pääset kotiin.

Mä kävin tänään vähän liikenteessä. Kirpputorilla pyörähdin ja sitten kaupoissa. Välimatkat kuljin bussilla. Ja SILTIKIN jo kirpputorilla alko supistaa ja sama homma kaupoissa. Reissun kesto noin 4 tuntia ja ihan veto veks. Ei kait tässä ihan työkunnossa taideta olla ?

 
Pai No noita vatsan kovettumisia mulla on ollu ja oon tällä hetkellä aivan pihalla. Kätilöopiskelija sanoo että mun tuntemukset ei oo normaalia ja kun kohdunkaula on vähän lyhentynyt ja pehmennyt niin on hyvä et oon täällä varsinkin ku viikot on vasta 29. Mut sit kokeneempi kätilö sano että ne kovettumiset liikkeessä kuuluu raskauteen. Aaaaaargggg!!!!!! Haluun kotio ja titetää varmaks että ne tuntemukset ei oo vaarallisia. Et toi vanhempi kätilö sano et katotaan nyt sitä kohdunkaulan tilannetta että onko levossa menny pahemmaks et sit lepo jatkuu.
Kyllähän täällä makaa mutta inhottaa tää saamarin epätietosuus. Ku kaikki on erimieltä:(

Chili

Ps: Kohta saa taas ruuan sänkyyn, palvelu pelaa:)
 
Chili25 Kuulostaapa hieman ristiriitaiselta infolta. Hyvähän se on olla levossa, jos paikat on pehmentyneet. Mullekkin kyl terkkari sano et harjotussupistukset (siis mahan kovettumiset) kuuluu asiaan. Ilman lääkärikäyntiä en ois sairaslomaa varmaan saanut ties millon jos ollenkaan.
 
Pikasesti kommentoimaan.

Chili! pajon jaksuja sulle!!! koitahan lepäilllä rauhassa, parempi sen beibin siel mahassa on vielä pitkän aikaa.. :hug:

Pai! Britaxin istuin on kuulemma markkinoiden paras.. Näin kertoi miehen kaveri joka omistaa yhden ison lastentarvikeliikkeen..
Me ostettiin tuo sitten ja mun autoon tulee kanssa tuo turvavyötelakka-..
 
chili25 voimia sulle lepäilyyn :hug:
mulla tuo kohdunkaula myös pehmee ja lyhentyny mutta mulla se kuulemma normaalia :eek: tuntuu kyllä oudolta että miten se sulle ei olis normaalia mutta mulle on??? meillä kuitenkin la samana päivänä....
 
Kiitos kaikille:)
Tää on niin turhauttavaa maata täällä ku ei tiiä mistään mitään. Tietenkin vauvan parasta ajattelen ja sen eteen seisoisin vaik päälläni:)
Nela Kummallista kyllä. Onko sulla ollu sit supisteluja tai vastankovettumista? Ku mulla vasta kovettuu heti ku liikun. Mut en mä tiiä mistään enään mitään:(
Toivoisin et olis nyt kesäkuun loppu tai heinäkuun alku ja olisin täällä jo synnyttämässä enkä tällai väli käynnillä:) On muuten taas inhottava yö takana. Uni ei meinaa tulla ja sit pissattaa ja ku herää ei tuu uni. Käytävällä kauhee härdelli ja mulla on selkä aivan paskana tästä makaamisesta. Ei tuu uni senkään takia nytkin heräsin seiskalta vessaan ja olisin voinu nukkua vie mut ei ku sattuu niin saamaristi:( Pääsispä päivystävä lääkäri kurkkaan tänään tonne alas et jos ei olis tapahtunut enään muutoksia ja pääsisin kotiin makaan.
Jes, kohta aamupalaa:)
-Chili ja tyttö 28+4<3
 
Nela Ihme juttu kyllä jos sua ihan kipeesti supistaa ja ei mtään oo tehty. Ootko saikulla edes? Eikö sulle oo mitään kontrolli käyntiä annettu?
Kuulostaa kyllä todella oudolta tää suhtautuminen meijän tilanteisiin. Mut vaikuttaako se sit niin paljon ku sulla on tulossa jo kolmas.

Chili
 
chilille jaksamista ja pitkää pinnaa!!! :hug: viikonloput ei varmaan oo mitään miellyttävimpiä ajankohtia maata siellä sairaalassa, kun kukaan ei tunnu tulevan sanomaan mitään... toivotaan että pääset kotiin lepäileen!! =)

mamcelli tervetuloa joukkoon kirjavaan!! :D

ON: eilen saatiin hoitopöytä hommattua!!! :D :heart: se on ollut pieni stressin aihe kun ei ole tuntunut löytyvän sopivaa, mutta eilen noudin sitten pääkaupunkiseudulta sellaisen, huuto.netkin kautta tehtiin kaupat. onhan siinä vähän käytön jälkiä, mutta ei musta häiritsevästi tai ainakaan tohon hintaan ei haittaa!

POKS 27+0 :heart: :heart: :heart:
jonkun laskentatavan mukaan nyt alkaisi viimeinen kolmannes, ja jonkun laskurin mukaan vasta viikon päästä... mutta ainakin sen tiiän, että tasan 3kk laskettuun aikaan!!! :D :heart:
 
Hitaasti mutta varmasti viikot vierii =)
Itsellä on 2 ja 3 odotuksessa ollut paikat pehmeet ja kohdunkaula lyhentynyt jo aika aikasin..eikä tuohon mitenkään erityisesti puututtu.Aika normaalia uudelleen synnyttäjällä =) Mutta chilille voimia lepoon!!!!!!!!!!!Tuskin ne ketään turhaan sairaalassa makuulla pitää :ashamed: Itsellä on vielä neuvolalääkäriin pari viikkoa niin sitten näkee kohdunsuun tilanteen.
Hipsu
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chili25:
Nela Ihme juttu kyllä jos sua ihan kipeesti supistaa ja ei mtään oo tehty. Ootko saikulla edes? Eikö sulle oo mitään kontrolli käyntiä annettu?
Kuulostaa kyllä todella oudolta tää suhtautuminen meijän tilanteisiin. Mut vaikuttaako se sit niin paljon ku sulla on tulossa jo kolmas.

Chili
niinpä, olen kerran saanu sen supistuksii estävän lääkkeen ja tunnin makasin koksissa sen jälkeen sit koti... sairaslomalla olen kyllä.. mutta ei mulla mitään kontrollikäyntiä ole. seuraava lääkäri sitte neuvolassa kun viikkoja joku 34-36..
mamcelli tervetuloa mukaan :wave:
 
Lääkärillä käyty ja pääsen tänään kotio:) Nyt oli kohdunkaulaa jäljellä jopa 5 cm Et lääkärin mielestä kohtu on vaan supistusherkkä eikä onneks vaikuta mitenkään tonne alas. Eli saan liikkua ku ottaa vaan rauhassa:) Neuvola käynneillä mennään eli ei edes kontrollikäyntiä. Todella kiva juttu:) pääsen kotio vie masua kasvattaan:)
 
Pai Mulla on kans 3 cm kohdunkaula. Se on ihan normaali. :)

Meidän vauvelilla oli äsken hikka - aivan liikuttavaa kun masu hyppii tasaiseen rytmiin. :heart: Tää oli jo toinen kerta kun bongaan hikan pikkuisella.

Ja Chili25 - hienoa, että pääset kotiin!
 
Termiitti82
terve pitkästä aikaa.
tasasesti lueskelen kirjotuksianne mutta vähemmän tulee kirjoteltua itse.
nyt lähdin kyselemään onko täällä odottajia jotka ois vielä lähdössä lentäen reissuun tai uudelleen synnyttäjiä jotka on myöhäsillä viikoilla joskus lentänyt?
kahen viikon päästä olen lähössä kreetalle ja viikkoja sillon 31 ja mietin että kuinka helposti lääkärin todistuksen yleensä saa? viikon 28 jälkeen sellainen kun tarvitaan.

olen siis voinut hyvin ja toissynnyttäjäksi paikat kuulemma hyvinkin kiinni kun kohdunkaulaa 3 cm ja kiinteä.
onko kellään kokemuksia, kiitän jos joku viittii kirjotella että miltä lento tuntui yms.

minullakin harjoitussupistelee heti kun rasitan itseäni, maha kovettuu ja tuntuu ahdistavalta/ikään kuin siellä olisi painetta, mutta pidän tätä täysin normaalina, ja yritän touhuta vähemmän.

matka on jo maksettu, toivon saavani lentoluvan, jos nyt tuolta tuhkapilveltä edes mihinkään päästään...

-termiitti- :/
 
Jep, tosi kivaa päästä kyl kotiin:) Ja ku vie sai luvan tehä varovasti kaikkee. Pääsen tänään kokoon miehen kans vauvan sänkyä:) makkarista pitäs vaan sängyn tieltä siirtää pari vitriiniä. Ja parveketta haluun kyl päästä sisustaan:) Nyt meinaan kyllä nauttia tästä raskaudesta taas täysin voimin:)
 
Tässä ketjussa oli joskus aikasemmin talvella juttua nenäsuihkeista, joita saa käyttää raskauden aikana.
Oliko se Nasolin vai mikä ? Tosta merisuolasuihkeesta ei juurikaan tunnu olevan hyötyä ku nenä ihan tukossa.
 
Mä oon käyttänyt Nasolinia pieniä määriä (esim yksi suihkaus per sierain ennen nukkumaan menoa). Lääketietokeskuksen sivuilla sanotaan, että saa käyttää raskauden aikana kunhan ei ylitä ohjeen mukaista annosta.

Nyt hurtan kans lenkille!
 

Yhteistyössä