Heinäkuun Hurmaajat Huhtikuussa 2010 ( 1. Hurmaaja syntynyt )

Mitä ihmettä?! Viime syksynä samojen sivujen mukaan tuota sai käyttää vielä ohjeen mukaan! Ihan törkeetä... Mä oon kyllä käyttänyt flunssan aikana. Ja tosiaan sen maratonposkiontelontulehduksen aikaan useampi lääkäri sanoi, ettei vähän käytettynä haittaa mitään.

Pai Ei todellakaan ollut tarkoitus antaa väärää infoa! :( Kannattaa vaikka soittaa sinne HUSin neuvontaan (mikä sen nimi nyt on?!) raskaana oleville ja kysyä sieltä.
 
Juu siis emmä uskonutkaan että täällä kukaan tarkotuksella antais väärää tietoa. :hug:

Mä yritän nyt vaan pärjätä tolla keittosuolasuihkeella, niistämisellä ja ilmankostutin on päällä.
 
Täällä Yliopiston Apteekin sivuilla on vielä sama info, joka oli ennen siellä Lääketietokeskuksen sivuilla. Mä oon nyt ihan kiukkuinen. Mrrr... Kivaa lukea ensin yhtä ja sitten tieto muutetaankin ihan toiseksi ja sitten ollaan ihan paniikissa loppuraskaus.

http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/tuotteet/pages/product.aspx?pagetype=1&catalog=yasalescatalog&productid=63792(yabasecatalog)

Toivottavasti sulla Pai pian helpottaa tukkoisuus! Mulla on öisin vähän vaikee nukkua, päivällä ihan ok. Sain neuvolalääkäriltä syksyllä jonkin reseptivapaan nenäsumutteen nimen, mutta se jäi käyttämättä kun kaikkialla luki, ettei sais käyttää raskauden aikana. Pitäis kai vaan luottaa lääkäreihin...

Me lähdetään tästä ystävien luokse syömään. Ihanaa mennä valmiiseen ruokapöytään. ;)
 
Nenäsumutteista saa käyttää kortikosteroideja, sain ite juuri Nasonexiä poskiontelotulehduksen yhteydessä. Lääkäri näytti oikein tutkimustuloksia,joissa oli todettu ettei ole vaikutusta vauvaan,on vain paikallinen vaikutus nenän limakalvoihin.

Täällä pähkäillään kaiken maailman lomakkeiden kanssa. Sain KELA-paprut täytettyä,mutta päänvaivaa aiheuttaa se Y17-lomake, kun joudun sitä juoksuttamaan kait kahdella pomollani.. tai palkanlaskentaan kai sen laitan, vai pitääkö saada vielä pomon allekirjoituskin??

Ja veroehdotuksen täyttökin ongelmallista, kun vähennyksiin joutuu laskemaan kaikenlaista.. huoh, onneksi nää on kertaluontoisia juttuja. Luulisi että saa sen uuden ä-pakkauksen,kun tää täyttökin on näin viivästynyt :)

Töissäkäynti alkaa olla jo aikas väsyttävää, saa nähdä jaksaako tässä vielä sen 6 viikkoa mikä pitäs. Keskiviikkona tulossa lääkärineuvola yksityisellä ja samalla tehdään 4D-ultra. Tulis jo pian!
 
Mukava kuulla että Chili pääsi kotia lepäileen..on se paljon kivempaa niin!!

Tuosta kohdunsuu/kohdunkaula keskustelusta. Mulla on paikat kuulemma ollu auki sormelle/parille ja ihan pehmentyneet ja kohdunkanavaa jäljella noin 2 cm. Se on ilmeisesti vähän huono tilanne tosiaan kun oon ensisynnyttäjä ja kaikki liikkuminen ja myös makaaminen supistaa kovasti. Mutta eivät antaneet vielä mitn lääkitystä mutta käskivät ottaa kotona rauhallisesti ja jos suppareita alkaa tulee ihan säännöllisesti tai enemmän tai vielä kivuliaampia, niin sitten kuulemma aina tarkastuttaan tilannetta. Ja sain tosiaan sinne äitipolillekin sen ajan..siihen vielä reilu viikko aikaa. Vähän pelottaa sinne meno taas, kun supistuksia tulee melkosta usein ja kun paikat tuolla alhaalla menny koko ajan huonompaan suuntaan.. Nyt jo siitä reilusta 5 cm ollaan päästy siihen noin 2 cm!! :/ :'(

...mutta onneks alkaa viikot olla jo vähän mun puolella kummiski..kun vaikka sen kuukauden pääsis ainakin. Ja itse asiassa uskon että lopulta pääsen tositoimiin vasta heinäkuun puolessa välissä käynnistyksellä :LOL: Niinhän se monesti menee kun ensin joutuu varomaan kaikkea, niin sitten lopulta ei meinaa tulla ulos ollenkaan!! =)

Huomenna taas maanantai..ja ilmeisesti viikko, ettei olis mitn lääkäreitä tai neuvoloita!! Voisko semmonen olla!!!??! :LOL:

Mukavia alkuviikkoja!!
 
Niin joo, ja täällä kans hikotellaan ihan päivittäin. Ja uutena nyt on tullut, että pieni koittaa puskea päätänsä jonneki tonne TOSI alas ja se tuntuu melkosta epämiellyttävältä!! Mielialat on ollu mulla melko hyvät koko raskauden ajan, mutta tänään ensimmäinen kunnon masennus/pillitys päivä. Liittyyköhän tuo masentava synkkä ilma ja perinteinen sunnuntaifiilis mitenkään asiaan...hmm!!?
Noh josko huomenna olisi parempi päivä!! =)

Zeenah ja pikkunen 29+3
 
Huomenta,
Levossa oleville tsemppiä...varmasti käy tylsäksi pitemmän päälle.

Täällä meinaan jotain paniikkia kehittää, kun liikkeitä on niin vähän. Esikoisesta muistan, etten myöskään välillä tuntenut liikkeitä koko ajan ja käytiin ylimääräisissä ultrissakin (turhaan), joten ehkä mä otan vielä rauhallisesti. Välillä sentään tuntuu joku tökkäys, että j otain eloa on.
 
Huomenta heinämasut =)

Enpä ole pitkään aikaan kirjoitellut ja nyt vihdoin hetki aikaa istua koneella. Teidän muiden juttuja olen kyllä käynyt lukemassa.

Palasin siis töihin tämän kuun alussa ja aikaa ei tosiaan paljon jää töiden, kotihommien, lastenhoidon ja omien harrastusten jälkeen. Töissä on ollu mukavaa ja vointikin on ollu hyvä. Nyt vietän vapaapäivää ja ku koululainen tulee koulusta lähdetään ostamaan uuteen akvaarioomme asukkaita :) Isoimmalla pojalla on eläinallergia, joten päätettiin sitten hankkia kaloja, kun niin kovasti halusi jonkin lemmikin. Mulla on itsellä ollut aikoinaan akvaario, joten olen itsekin ihan innoissani :) Eli yhdessä pojan kanssa hoidetaan.

Tsemppiä vuodelepoon joutuneille ja muillekin sitä tarvitseville! :hug:

Muistetaan nyt nauttia tästä raskaudesta niin hyvin kuin vaan pystytään, kohta se on jo heinäkuu ja ensimmäiset saavat omat ihanaiset vauvelit syliin, varmaan jo aiemminkin.

Hauskaa päivää kaikille!!

Päpsy ja pikkunöösi 26+4
 
Huomenta, taas maanantai :kieh:

ODOTAN mulla jalat on olleet vähän turvoksissa nilkoista ja väsyy töissä kun istun koko päivän, hain lääkäriltä lähetteen ja ostin kolmet tukisukat yhdet Jobstep merkkiset 29,90 ja kahdet professorin tukisukat yliopistollisesta apteekista ja ne olivatkin vain 13,90 kpl, lääkäri sanoi et käytti itsekin ja on ihan ehdottomat, aamulla vaan heti ensimmäisenä jalkaan ja sitten yöllä ilman =) Mulla sairaskassa korvaa 50%.

Tänä aamuna kävely töihin oli jotenkin normaalia vaivalloisempaa, huoh...mun maha on jotenkin aika alhaalla ja iso, huomenna on neuvola saa tietää sf-mitan, toisaalta maha ei oo levinnyt sivuille yhtään...serkullakin ultrattiin 30 viikolla kun oli niin iso maha ja kuitenkin vauva oli 3500g. Saa nähdä mitä terkkari sanoo kun on tullut varmaan 750g viikko painoa lisää, toisaalta joku 8 kg kaiken kaikkiaan ja lähtö oli 58,9, en koe ainakaan olevani iso muuta kuin mahasta :D

Joku sanoi et äitiyspakkaus 2010 tulis jakoon mahd. ens viikolla...eli palautetaan paperit sitten vasta kun ei kerran ole kiire!

Ei muuta kuin jaksamisia supistelijoille :heart:

Fiinukka ja käpy 26+3
 
Tullaanpa poksumaan 29+0! Nyt alkaa siis mun laskujeni mukaan rv30, fantsua! Ja vielä enemmän ootan ensi maanantaina, jolloin noi "päivätkin" (siis 29+0 etc) alkaa kolmosella. Se tuntunee jo melkoisen hienolta. Pitkällä ollaan!

Liikkeet
Mulla on muuttunut tässä viikon aikana vauvan liikkeiden olemus melko täysin. Napakat tum-tum-potkut loistavat poissaolollaan, tilalle on tullut sellanen yleismöyrintä. Kai se alkaa sitten olla niin iso kaveri tuolla. (Ja olihan neuvolan mukaan sf-mittakin noussut kuukaudessa huimat 6 senttiä, 21 -> 27, joten jotain tuolla sisällä kasvaa..) Istuminen on muuttumassa hankalaksi, kun mulla on huono lysyryhti, ja tää lapsonen tunkee koko ajan ulos tosta oikean tissin alta, kylkiluiden kohdalta. Pitää istua sairaan suorassa, että sillä on tilaa olla siellä, tai muuten tuntuu että kylki räjähtää. Toivon, että tää on normaalia. En tiä, onko toi sen peppu vai jalat, mutta jotain tuolta kyljestä tunkee ulos ja kovalla paineella.. Ääää. Seisaallaan tai makuullaan tuo ei haittaa, mutta istuessa hiukka tukalaa. Tahon takaisin ne vienot potkut :D

Kiitos, Kela! ja Suomen hyvinvointivaltio.. Kuukauden se kesti, mutta äitiysrahapäätös tuli ja näyttää hyvältä. Tää meidän rakastettu vahinkolapsi on kyllä taloudellinen nero, kun päätti syntyä sellaisee saumaan, että nää rahat lasketaan vuoden 2008 verotuksesta (eikä vuoden 2009). Se oli mun huipputienestivuosi kun painoin sataa hommaa päällekkäin, ja nyt siitä saa yllättäen palkinnon. Mun tulotaso melkein nousee nykyisestä tän vauvautumisen myötä, mikä on ihan sairaan kummallista -- oon toki olettanut, että vanhempainvapaa-aika on kitkuttelua. No, veroprosentti toki pompahtaa pilviin samoin tein, joten ei tässä mitään kroisoksia tulla kuitenkaan olemaan.
On tää systeemi silti hieno. Jenkkiystävät on päivitelleet, että ollaan maailman onnekkainta sakkia -- ja kyllähän me tavallaan ollaankin. Siellä USAssa esimerkiksi on se huikeat kuusi viikkoa äippälomaa ja isälle ei päivääkään :$ Äitiyspakkausta ei oo tullut vielä, saas nähä koska tulee, varmaan näinä päivinä siis.

Nyt taas töitä paiskimaan! Ja rautatabletteja pitäis käydä ostamassa kans. Ja ehkä jotkut somat kevätballerinat vois hankkia samalla reissulla. Kengännauhojen sitominen käy jo työstä =)

Kardemummma & Sulo 29+0
 
Kardemummma mulla on just tota samaa et vauva punkee vissii itteesä ylös ja puristaa kylkee pahasti ja hyvä ettei jo tissit heilu kun potkii kun mie istun :D

Minuu oikein pelottaa kuulla et paljonko mun sf on kun on tuossa keskiviikkona lääkäri+neuvola.. Varmaa sen 26 cm vähintään ku viimeks oli jo sen oliko 23..

Muutenki alkaa olla tää mun töissä istuminen olla vähä mielenkiintosta et penkki on kallistettuna sillee et tuolin reuna on aika lailla alaspäin ja sit selkä tikkusuorana istun.. Tosi ergonomista vaan ei ihme kyllä oo vielä selkä hermostunu..

Enää 18 työpäivää tämän jälkeen :p Viimesen viikon istun varmaan sitten hymy perseessä töissä :)

Jaahas, kait se pitäs noita töitä taas jatkaa...

Laura ja vauveli rv 26+4
 
Jee äitiyspakkaus tuli. Ja on vuoden 2009. Ihan kivoja vaatteita oli ja muutenkin iso juttu Suomessa et saadaan tollanen avustus. Pitää muistaa arvostaa miten hyvin meil asiat on.

Viime yö meni valvoskellessa mulla. Osittain nuhan takia, mutta myös siks ettei vaan saanut unta kun heräsin kesken unien. Nukkumattomuus ei kyllä helpota tätä flunssaista oloa yhtään. Ärsyttävää ! Eikä nyt päivälläkään nukkuminen oikein onnistu.

Huomenna ois sitten se neuvolalääkäri. Jos kaikki on ok, niin kaipa sitä vois mennä töihin kokeilemaan. Mut tarvis saada vahvistus et sitten kans saa haettua saikkua jos alkaa tuntumaan ettei töissäolosta tuu mitään. Vaikka toisaalta voi olla kyl et tulee jatkoa kun eilenkin illalla supisteli muutamaan otteeseen. Ja se lauantain 4 tunnin reissu ei tehny yhtään hyvää. Ja tää väsymys. :headwall: Ärsyttävää ku ei oikein itekkään tiedä et mikä on vointi.
Mitä sitä tässä tekis ? Jos se lääkäri kysyy töihinpaluusta ? :headwall:

Hyvä ettei vielä kenenkään heinäkuisen vauva ole syntynyt, eikä toivottavasti vielä vähään aikaan synnykkään. Mä kyllä odotan jo malttamattomana heinäkuuta.

 
Heipä hei kaikille!

Täällä on viikonlopusta ja vieraista selvitty ja koulussakin tänään käyty. Vielä kun jaksais tuosta ottaa imurin kauniiseen kätöseen ja imutella noin 5 kiloa hiekkaa tuolta lattioilta pois (kiitos koiran) ni sitten olisin jo melekosen tyytyväinen :D

Uusi kirjottelija oli tainnut mukaan tulla joten teretulemas vaan miunnii puolesta :)

Liikkeet ja mahan koko joku muukin, oliko Ennu, mietti ja murehti vauvan vähäisempiä liikkeitä. Täälläkään ei vauvveli hirveemmin liiku edelleenkään. Joitain liikkeitä kumminkin päivittäin tuntuu, joten eivät neukussa hirveemmin ota huolenaihetta tosissaan, ja se tuntuu vähän ikävältä. Edelleen sitä neukkulääkäriä odotellessa..Vielä pari viikkoa :| ja miusta tuntuu, että miun maha ei ole kasvanut minnekkään, viimeeksikin vain 1cm oli sf-mittaa tullut lisää ja nyt siitä ei mielestäni ole massu juuri kasvanut..Painoa kyllä tulee lisää, mutta maha ei kasva...Hmm....Hankalaa tämä odottaminen, toivottavasti Nyytti rakas on hyvissä voinneissa massun sisuksissa :heart:

Kelalta odotellaan äippäpakkaus ja äippäraha päätöstä..voi mennä vielä tovi ku vajaa viikko sitten vasta vein paperit. Saas nähdä tuleeko vuoden -09 vai -10 pakkaus..Kumpi vain kelpaa ku ilimatteek suapi.
Mies ei edelleenkään ole innostunut vauvantarvikeostoksista...Kaveri jolla lasketttu vasta elokuussa on suurinpiirtein jo kaiken hankkinut ja kasannut valmiiksi..Meillä vaan nuita vaatteita, kaikki muu puuttuu :(
Kohta pittää ukko tosiaan kulukusista kiskoa kauppaan :LOL:

Suuresti tsemppiä kaikille, jotka jos minkäkinlaisen vaivan kanssa painii, ja todella toivon, että tähän pinoon ei vauvoja synny vielä ainakaan kuukauteen :hug:

Rae ja Nyytti 26+4
 
Hei!

Tänään oli pirstakka aamupäivä tuli tehtyä kaikenlaista tyhmää (tyyliin pyörän kevät huolto, astiakaappien siivous ja pyykinpesua). Aattelin, että vois leipoa jotain ja muistelin yhessä vanhassa Kaksplus-lehessä olleen kiva muffinsi-ohje. Aloin sitten ettiin sitä lehteä ja käänsin puoli kämppää ja tuli nosteltua hieman painavaakin tavaraan vaatehuoneessa. Ja nyt supistaa ihan kunnolla :kieh: tyhmä minä, eikä sitä lehteä löytynyt mistään! Nyt taitaa loppu päivä mennä sängyn pohjalla lämpytyynyn kera.

Huominen äippäpoli/ultra-aika siirtyi sitten kuukaudella etiäpäin, kiva. Nyt ei oo mitään fiksua tekemistä huomiseksi.

Kyllä se kesä sais tulla pikkusen nopiammin, aika tuntuu menenvän tosi hiiitaaasti :headwall: Täällä yhä voidaan pahoin :/ noh kaikkeen tottuu.

Meänkin poju on erikoistunut tunkemaan jotain osaansa kylkiluitten reunasta läpi, vatsalaukun monottaminen on kivaa. Tuntuu, että vatsa ois jotenkin laskeutunut alaspäin, ennen oli enemmän ylhäällä, nyt alkaa liikkuminen tuntua jo hankalalta.

tsemppiä muillekkin saikkulaisille/supistelijoille ja pahoinvoiville!

Dana88 & Pikkune 28+3 (muistaakseni :D )
 
Mulla tuntuis TAAS tulevan poskiontelotulehdus - argh! Anna mun kaikki kestää. Meen huomenna lääkärille, niin siellähän se selviää...

Pai80 Mulle on kans tullut noita nukkumisvaikeuksia. Heräilen aamuyöstä esim lehden tuloon, enkä sitten saa enää unta. Tai viime yönäkin valvoin viidestä ehkä puoli seiskaan ja seitsemältä oli ihan mahdotonta saada itseään ylös sängystä. Huomenna siellä neuvolalääkärissä pyydä ihan ronskisti vaan lisää saikkua, jos yhtään tuntuu siltä, ettet jaksa töissä!

Rae89 Sanot vaan miehelle, että sillä on nyt kaks vaihtoehtoa. a) Se voi tulla mukaan sun kans vauvantarvikeostoksille tai b) Meet itse ja ostat just niin kalliit kamppeet kuin sua tekee mieli ja mies maksaa viulut. Luulis saavan siihenkin liikettä! Tai sitten voit kysyä siltä, haluaako se yksin hoitaa kaikki ostokset, koska kohta oot sellasessa kuosissa, ettet voi enää shoppailla. ;)

Meillä ei vauveli juurikaan potki kylkiluita vaan se on enemmänkin erikoistunut kylkien reunoilla pyörimiseen varsinkin aamuisin. Toinen sen suosikki on selvästi mun virtsarakon päällä hyppely. :whistle:

Mulle meinaa taas tulla iltapäivänukahdus työkoneen ääreen. |O Laskin eilen, että mulla on 7 työviikkoa vielä ennen äippälomaa - jos sen muuttaa työpäiviksi (35!) ei kuulosta enää kovin pahalta... Jos olisin alkuperäisten suunnitelmien mukaan pitänyt kesäloman ennen äippälomaan, niin jäisin pois töistä ja parin viikon päästä. Saattaisin tosin pitkästyä kuoliaaksi jos nököttäisin kotona 2,5kk ennen vauvan syntymää.

Olivia & Vauveli 28+1
 
Rae89 Olivialla olikin jo hyvät vinkit millä saat varmasti mieheen liikettä vauvahankintojen kanssa :) Meillä taas on niinpäin et mies sanoo et hankinnat pitäis kyl jo tehdä niin ois sitten hoidettu. Meikäläinen pistää jarruja vielä(kin).
Harkinnassa ois Brion Happy-vaunut pehmeällä kopalla. Onkos kenelläkään mitään sanottavaa noista vaunuista ?

dana88 Voi sua, pitää muistaa ottaa rauhassa. Ei oo vieläkään viikkoja mitenkään hirveesti saatikka tarpeeks. Toi on kyl ihan hullua, toi sun pahoinvointis.

Mullakaan ei ois työpäiviä ku alle 30 jäljellä, mut en tiiä miten niistä sit selviäis jos palais töihin. Kauheen hankalaa jos lääkäri kysyy mun mielipidettä asiasta.



 
Okei, Livillä tulee pelottava dokumentti: Ylipainoiset pikkuvauvat :| jollakin painanut vastasyntynyt vauva yli 7kg, huh huh on siinä ollut pusertamista

Toivottavasti meän poika on normikokoinen eikä mikään kuuden kilon jumbojetti :|
 
Te joilla ennestään pieniä, miten tuo mahan päällä möyriminen yms? Meillä 1v11kk on oikea sylikissa ja möyrii sylissä ja mielellään päällä makoillessa. Terkkari sanoi, että ei haittaa kunhan ei potki mahaa ja sitä ei kyllä tee, mutta nyt jo vähän hirvittää ja oon yrittäny välttää ettei enää kovin möyrisi maatessa päällä ja kädellä estelly ettei pääse painamaan jalalla tai kädellä siinä touhutessaan. Tänään sitte äsken kun löhöilin sohvalla niin tuo pikku-ukko juoksi päin kädet ojossa ja suoraan mahaan... kävi vähän toinen käsi kipeää ja nyt mua hermostuttaa, jos tulee jotain vahinkoa.. Tämä on perseestä. Nyt tuntuu taas ettei tästä nauti yhtään, kun aina saa jotain miettiä. Liikkeitä on onneksi tuntunu heti tuon "heittäytymisen" jälkeenkin.

Lääkkeet on kyllä oikeasti oikea viidakko. Mä en varmaan uskaltaisi käyttää mitään muuta kuin kohtuudella parasetamolia kysymättä sieltä teratologisesta tietopalvelusta vai mikä se nyt olikaan. Kun tuntuu nuo lääkärit olevan asioista eri mieltä ja eri vanhaa tai uutta tietoa.. ärsyttävää. Kantaisivat vastuunsa, kun ei näin tietokone aikana ole niiiiiin vaikeaa saada uutta tietoa ja raskaana olevat/imettävät on kuitenkin tosi tärkeä ryhmä.

Lonkkia jomottaa vaihtelevasti. Eniten jos on paljon jalkojen päällä ja sitte lepää hetken ja yrittää huom yrittää lähteä taas liikkeelle. Nytkin lievää jomotusta tuntuu.

Äippälomaa odotellessa.. ei enää onneksi kahta kuukautta...

Punaposket ja tuhina 27+1
 
Pai80 Meillä on Brio Happyt ja ollaan oltu muuten tyytyväisiä paitsi että siinä ei nouse selkänoja täysin pystyasentoon, jää siis hitusen "kenoon" ja on ollut pojan välillä jotenkin onneton olla istua siinä.. Muuten oon ollu tyytyväinen ja pehmeällä kantokassilla on tämä meidänkin menokki. Ihastuin väriin (vaalea oliivin vihreä 08 malli) ja yksinkertaiseen ulkonäköön. On ollut kovassa kulutuksessa ;)
 
Huomenta kaikille ja valoisempaa sellaista =) Sain viime yönä nukuttua ihan kunnolla, niin olokin on reippaampi ja mukavampi. Ihan kiva, ettei tarvinnu tuntitolkulla valvoskella yöllä, kun tänään onkin piiiitkä työpäivä. Blääh. Mutta muutenkin on auttanut todella paljon tähän omituiseen alakuloon ja itkeskelyyn, kun oon voinu puhua ystävien kanssa tästä olosta ja uskaltanu itelleni tunnustaa ettei aina jaksa. Ja ennen kaikkea olen saanut mitä parhainta tukea omalta mieheltäni, uskomatonta miten oikeat sanat hän on aina löytänyt ja saanut oloni paremmaksi myötätunnollaan ja rakkaudellaan :heart: Ensi viikolla pääsen sitten sinne lääkärille ja katsotaan, että mites nuo loppuajan työt (2 viikkoa ois vaan enään sillon jäljellä).

Täältäkin paljon tsemppauksia ja jaksuja levossa oleville :hug:

Fiinukka , täällä mennään ton mahan kanssa ihan omilla käyrillä =) Sf-mitta ollu parilla viime mittauskerralla sujuvasti käyrien yläpuolella... oli puhetta neukussa, että jos noin jatkuu niin sitten ois vielä yks ultra tuolla loppuodotuksen puolella. Katotaan, että onko vauva miten iso. Onneksi sokruarvot oli hyvät, muutenhan se ois ollu aika varma merkki isosta vauvasta jos sokrut ois ollu korkeella.

Kardemummma , kuullostaapa hyvälle ton sun äippärahan suhteen. Osaspas vauva ajoittaa tulonsa oikeelle ajalle :p Tehän asustelette siellä Turun suunnalla... miten siellä on tuon synnytysvalmennuksen kanssa, milloin sitä siellä tarjotaan? Täytyy mun sinnepäin neukkulaan muutenkin soitella tässä lähipäivinä, kun toukokuun puolessa välin olis se muutto sinne miehen luo. Jännää :D

Viikonloppuna kävin hakemassa miehen vanhempien luota sängyn pienokaiselle, se onkin oikee perinne sänky =) Siinä on jo vuosikymmenien aikana saanu moni pienoinen unensa nukkua. Täytyy vaan puhdistaa se kunnolla ja ostaa patjat ja vermeet, niin avot =) Siinähän pikku-ukko sitten voi kellotella.

Mukavata viikkoa teille heinämammat toivotellen :wave:

Retuli ja Önni-poika 26+6 (huomenna sitten poksutaan :D )
 
Ois minunkin ainoa ongelma, ettei saa ukkoa ostoksille. Sehän ei voi sitten tippaakaan ymmärtää, vaikkei raskaus oo sairaus, niin ei tää nyt ihan normaali olotilakaan ole. Munhan pitäis jaksaa hoitaa esikoinen, meidän talous, siivota ja kaikki muu yksin. Siltä ainakin välillä tuntuu :kieh: Sitten se vielä kiukuttelee, kun hän ei saa jotain typerää tietokonetta (,joka mun tietenkin pitäis ostaa) :kieh: Iloiset on siis fiilikset :LOL: Tosin tiiä sitten onko tuo omasta ukosta kiinni, kun tuntuu aika moni asia ja pärstä ärsyttävän tällä hetkellä.

Huomenta siis vaan :D
 
huomenta!! :)

täällä nyt alkuviikko sairaslomaa, joku flunssa iski taas päälle... :snotty: huomenna se kauan odotettu neukku + lääkäri. vaivoja on tullu tässä parin viikon sisällä melkoisesti ja laitoin niistä ihan listaakin ettei mikään unohdu! :LOL: eniten pelottaa se, kun maha on ollu pari viikkoo putkeen tosi kipee ja jos vähänkin liikkuu (kävelee tms.) niin tulee kipeeksi. mun mielestä ei ole supistuksia koska niitäkin on tässä muutama vissiin ollu. mutta huomenna se ehkä selviää, samoin kun sokerirasituksenkin tulokset!

retuli täälläkin mennään sf-mitoissa ihan omissa sfääreissä...sillon viimeksi neuvolassa se oli jo 26cm ja viikkoja oli vasta jotain 23...eli pompsahti reippaasti yli käyrien! pelottaa tuo huominen mittaus ja sokerirasituksen tulokset, kun veikkaan että jotain häikkää löytyy... :ashamed:

meillä mies osallistuu kyllä ihan kiitettävästi ostoksiin ym. mutta nyt ollaan vaan molemmat oltu niin kiireisiä, joten siksi tuo yhteinen shoppailu- ja pesänrakentamis-aika on jäänyt hieman vähälle....josko tässä nyt sitten lähempänä kesää kun kiireet helpottavat. vaikka kaikki suurimmat hankinnat onkin jo tehty, mutta kaikkee pientä puuttuu kyllä ja paljon! :p

mulla oli tässä sellanen kuukauden ajanjakso, jollon kaikki ärsytti ja tuntui siltä, ettei mikään nyt järjesty ja kaikki menee päin peetä. nyt alkaa taas hieman näyttää valoisammalta mutta kuten Ennu tuossa mainitsi niin jostain syystä muakin alkaa joittenkin pärstät ja jutut ärsyttää tosi helposti!! :kieh: :whistle: mutta ehkä tää tästä, kunhan saa kaikki asiat sellaselle mallille, että ne on itestä täydellisesti ja enää vaan se oma vauva puuttuu! :heart: :D

tää lähtee nyt sohvalle flunssaa parantelemaan ja odottelemaan huomisia jännityksen hetkiä neuvolassa ja lääkärillä... :wave:

27+2 :heart: :heart: :heart: (mihin tää aika katoaa??!! :eek: :D )
 
NEUVOLA UUTISIA:

Verenpaine 128/74(125/71)
Sf-mitta 24(19)
Paino 69(64)
Sydämen syke +135(+145)
Liikkeet ++(++)
Tarjonta rt
kohdunkaula 3cm sulj.kiinteä

Eli kaikki hyvin ja neuvolassa oli uusi lääkäri sekä uusi terkka, tosi kiva terkka vaikka sanoin voivani hyvin alkoi oma-aloitteisesti kertoa kaikenlaista kuten soittamalla saa sairaslomaa 3pv esim. jos on nukkunut huonosti tms. ja että jos ovat tavoittamattomissa esim. koulutuksessa niin jättää viestin vastaajaan niin kirjoittaa sit takautuvasti :hug:
Helpottavaa tietää koska vaikka olo onkin nyt hyvä niin saattaahan olla et tulee kipeeks niin ei tarvi sumplia miehen kans noita kyyditsemisiä työterveyteen.

Tänään menen vielä vasta-aine verikokeeseen ja siitä terkka soittelee sit jos jotain on. Suositteli myös jos maha painaa niin vauvapop-liikkeestä tukituubia ja tukitoppia, sanoi et tarvikelainaamostakin tukivöitä saa mut en kuulemma käyttäis on sen verran kamalia. Mulla on kyllä yks tukivyö mut ei mun maha niin paljo paina et haluisin sitä käyttää, mut se toppi vois olla ihan jees!

Mies on aina neuvolareissulla ihan stressissä ja sitten ihan huojentunut kun kaikki on hyvin :heart:
Lääkärin tekemä sisätutkimus tuntui tosi inhottavalta melki sattui :(
Onneks se ei kestä kauaa..vauva oli kyljellään selkä vasemmalle ja pää alhaalla mutta ei oo kuulemma tulossa pois lähellekkään. Hemoglobiinin ne ottaa sit ens kerralla kun viimeks oli niin hyvä ja pissakin oli ok. Seuraava neuvola 4 vko:n päästä ja sitten ne alkaakin olemaan 2 vko:n välein.

Että sellaisia uutisia...

Fiinukka ja käpy 26+4
 
Huh, täällä olevinaan ainakin hyvin nukuttu yö takana. Eilen oli todella kipeä olo, onneks nyt taitaa olla jo vähän parempi. Kelasta soittelivat jo ennen yhdeksää ja kyselivät tarkennuksia hakemukseen. Tiijetäämpähän, että se ainakin on käsittelyn alla ku lisätietoja kysyivät :D

Olivia81 ja Pai80 Minä nuitakin verukkeita olen jo käyttänyt (että mies maksais kaikki viulut) mutta eihän se tötterö silti ole saanut itteensä sen aktiivisemmaksi. Muuten lähtisin kyllä yksin, mut pitäs lähtee tuonne vähän suurempaan cityyn, eikä miusta tätä nykyä ole enää yksin hirveesti liikkumaan... Ei varsinaisesti tule supistuksia, mutta sellainen ilkeä olo :| Joten kivempi jos mies olis mukana. Jos kotipaikkakunnallani asuisin, ni äiteen kanssa olis jo hilpetöörit ostettu :LOL:

ON: Täälläkin tuo ärsytys jokaista pärstää ja juttua kohtaan nostaa päätänsä. Mies valitettavasti joutuu aina tulilinjalle :ashamed: Huomasin tuossa eilen, että turvotusta taitaa olla tulossa tälle tytölle, sormukset painaa jo ja jalassa oli eilen oikein kuoppa, joka tänä aamuna oli jo kadonnut.... Miksi se miun neukkulääkäri ei jo tule!?!?!?!?! Vauva edelleen hiljaisella päällä....Flunssaakin yrittää tulla ja tuntuu, että mikään ei ole oikein hyvin..Illalla pitäs jaksaa lähteä perhevalmennukseen, tänään ohjelmassa imetys ja vastasyntyneen hoito...

Imurointia ja koulutehtäviä tälle päivää tiedossa...

Rae ja Nyytti 26+5
 

Yhteistyössä