Heinäkuun Hurmaajat Huhtikuussa 2010 ( 1. Hurmaaja syntynyt )

Täälläkin on taas käyty neuvolassa.

Paikat vieläkin ihan ok, mut lääkäri sano ettei uskalla päästää töihin ! Eli sairasloma jatkuu 4.5. asti. Lääkäri sano et sitten ku päästään yli 30 viikolle niin tilanne on jo taas ihan toinen. Et voihan se olla et mä vielä palailenkin tästä töihin.

Painoa tullut 350 g / vko
Verenpaineet: 146/104 ja 141/104 (verenpainetta pitäaä mittailla nyt kotona ja viikon päästä terkkarille aika)
Sf: 27 cm
Vauvan syke: 160-170 (kauheet touhotukset tuntu olevan ipanalla menossa).

Taas huonosti nukuttu yö takana, joten se varmasti osaltaan vaikutti paineisiin.
Ärsyttää kyllä tää jos joutuu jäämään nyt jo kokonaan kotiin. Täytyy kait se töissä vielä poiketa siivoamassa henk.koht kamat pois työpisteestä. Sen nyt meinaan kyllä ihan ite käydä hoitamassa.
 
Heippa kaikille :wave: :wave: :wave:

Täällä tullut kamala turvotus jalkoihin :eek: Kävin ostamassa tukisukat kun ei tää tästä ainakaan helpotu :/ :/

Kävin ruokakaupassa ja siellä kun kyyristelin alahyllyiltä tavaroita niin sain sääliviä katseita muilta asiakkailta :LOL: kai mä olin niin onnettoman näkönen kun liikkuminen jo hankalaa, vatsa kun nyt saman kokonen kuin aiemmista on ollu viimisillään....

tänään olis ihan totaalinen lepopäivä, meille tulee vielä kaiken lisäksi tänään sukulaistyttö siivoomaan =) maksan hälle jotta tulee kerran viikossa tekemään perussiivouksen :D mä oon niin onnellinen :heart: :heart: :heart:

ensi viikolla olis jo taas neuvola saa nähä mitä siellä sanovat kun itestä ainakin tuntuu että painoa tullu aika reilusti :whistle: :whistle:

mutta nyt hyvät päivänjatkot kaikille :hug: :hug:
 
ARGH kun ottaa aivoon taas ihan kiitettävästi, esimieheltä tuli postia "valitettavasti sinulta joudutaan poistamaan työvuorot 26.4. ja 27.4. huonon työtilanteen vuoksi.." Joo.. eihän se ookkaa ku taas 150 egee pois et kiitos taas työpaikalle. Se on niin satavarma et tänne en tuu takas enää vaan hommaan jostain toisen työpaikan äippäloman jälkeen...

Joo, jos jatkat hommia vitutuksesta huolimatta...
 
NeLa Hih... Voi olla kyllä meikäläinenkin näky viimesillään. Yks tuttu just sano et mulle varmaan tulee sellanen maha et sitä joutuu kottikärryillä kärräilemään... :LOL: Enkä kyl ite epäile yhtään tuota veikkausta. :LOL:

Laura-vm86 No onpa kiva homma et tässä vaiheessa sitten alkavat sulta karsimaan työvuoroja, kaikki raha kuitenkin olisi tarpeen. Missä oot töissä ?
 
Juu ja turha valittaa kun on kaikilla semmoset kivat työsopparit et töitä on 0-37,5 tuntia viikossa.. Eiks oo kiva :D? Ja sopimus on määräaikainen ilman päättymispäivää, eli saavat ottaa pois kaikki työt, pitää 0 tunnillla töissä, tai irtisanoo just sillon kun haluuvat..
 
kelan päätös tuli tänään postissa ja ä-pakkaus tulee kahden viikon kuluessa...joten on ihan hiinä ja hiinä kumpi pakkaus sieltä tulee! :D mutta kuten joku tuolla aiemmin jo totesi, että kun ilmaiseksi saadaan, niin tyytyväinen olen, tulee kumpi tahansa!!! =)
 
Laura-vm86 No justiinsa, kyllä on harvinaisen v*ttumaisia tuollaiset työantajat..Mutta minkäs teet ku soppari on mikä on, tsemppiä vaan siule, toivottavasti ei enää tule mittään ikäviä yllätyksiä :hug:

Minä oo mittään saanut tänään aikaseksi...No imuroin, mutta siinäpä se olikin. Koulutehtäviä en ole edes kattonut ja kohta pitäs lähtee suihkuun ku olis se perhevalmennus...Parturi vuoroa yritin tilailla, mutta tässä persetin kaupungissa on niin perkeleesti partureita enkä yhdessäkään ole käynyt ja kukaan ei oikein mitään osannut suositella ni en tiijä minne nyt sitä vuoroa tillaisin. Kiirus meinää tulla ku olis ens kuun alussa yhdet rippijuhlat ja ennen sitä pitäs pehko saada johonniii kuosiin...Hmm...ärsyttävää...

Kyllä tuo kela on hassu laitos...Kun sinne laittaa pyyntöä jonkin tuen peruuttamisesta ni hyvä ettei samana päivänä tule hyväksyvä päätös..vaan kun sieltä jotain yrität saada ni siinä menee useita viikkoja jos ei jopa kuukausi ja ylikin!!!
 
NeLa kannattaa todella pitää niitä sukkia kaiken päivää, eli heti aamulla jalkaan ennen kuin nouset sängystä, mulla on ainakin auttanut!

Laura-vm86 on kyllä ihan laittoman pers.....ä sun sopimus, ethän satu kuulumaan liittoon, meinaan ne vois ottaa ton aika vakavasti jo raskaana olevan syrjimisenä, yleensä raskaana oleva voittaa tällaiset jutut, jos vaikka sun keskimääräistä työaikaa tarkasteltais ennen raskautta et mikä se on ollut! Älä vaan palaa sinne enää, kyllä löytyy muutakin, parempaa!

Meillä oli äsken töissä paloharjoitus ja voin sanoa et mä olisin ainakin kuollut häkämyrkytykseen jäätelöni kanssa tuonne ruokalaan kun ei meillä kello soi täällä ylhäällä vaan esimieheni kiertää tyhjentämässä kerroksen :LOL:
 
En kuulu enää liittoon kun syksyllä halusivat lakkoilla ja se oli mun mielestä naurettavaa niin tuli ilmoitus että voi erota itse liitosta tai potkitaan pois.. Eli erosin..
Ja en tiiä sit miten menis ton syrjimisen kans kun muutamalta muultakin oli vuoroja poisteltu.. Laitoin sentäs valituksen esimiehelle että minkähän takia on poistettu..
Kahtoo mitä vastaa..

Muoks. tulikin vastaus että kun en ole kokoaikainen, voi poistaa.. joo, muuten 7,5 h päivää, puolen vuoden aikana ehkä 5 6 h vuoroo vaa helkkari pitäkööt hommansa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja retuli82:
Tehän asustelette siellä Turun suunnalla... miten siellä on tuon synnytysvalmennuksen kanssa, milloin sitä siellä tarjotaan?
Täällä alkaa tänään neljän kerran perhevalmennus (tiistai-iltaisin), johon ei ainakaan tänään mennä (aiheet: Raskausajan ja imetysajan ruokavalio "Muista syödä terveellisesti", Hampaiden hoito "Muista pestä hampaat huolellisesti" ja Isän puheenvuoro "Isyys on haastavaa, miehelläkin on tunteet, osallistu sinäkin mies hei lapsenhoitoon" -- noin oon mielessäni kuullut nuo esitelmät kyseisistä aiheista, joten skippaan :LOL: - olo on silti kuin lintsaavalla peruskoululaisella). Sitten 10.5. illalla on kahden tunnin synnytysvalmennus, sinne aiotaan mennä. Ehkä semmoinen järjestetään sitten kerran kuussa tms, jotta ehtisit sinäkin? Kyllä niillä velvollisuus jotain on järjestää, ees joku privaatti"koulutus" nevvolassa. Jännää jos alettais käydä samassa neuvolassa, mihinköhän päin Turkua muutat? Keskustaan (kuten itse) vai johonkin kauemmas?

Jaah, ja jätkä tulee taas tissin alta ulos. Ei ois pitänyt järjestää raejuustotarjoilua. Innostui liikaa.

Parsakausi on alkanut! Eilen parsarisottoa, tänään ehkä voi-parmesaanikastike seuraksi :heart: aaah!

kardemummma & Sulo 29+1
 
Voi vee... Kelan äitiysrahapäätös tuli. Mulla tippuu tulot ihan järjettömästi... Argh, vararikko! Pitänee alkaa säästämään hetimmiten, ettei tarvi syödä tonnikalaa loppuvuotta.

Tietääkö muuten joku, meneekö vero% sen mukaan mitä on toimittanut työnantajalle sen 3kk, mitä työnantaja maksaa palkkaa äippäloman alusta vai korotetaanko sitä heti 2%lla? Pitää varmaan huomenna soittaa palkkahallintoon, tiedän ainakin korjata alemmaksi tuon prosentin.

MuoksMuoks - Eihän tästä päivärahasta menekään tietenkään samaa summa veroihin kuin ennen, eli ehkä jätän vielä tonnikalan hamstraamisen tekemättä. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Olivia81:
Voi vee... Kelan äitiysrahapäätös tuli. Mulla tippuu tulot ihan järjettömästi... Argh, vararikko! Pitänee alkaa säästämään hetimmiten, ettei tarvi syödä tonnikalaa loppuvuotta.

Tietääkö muuten joku, meneekö vero% sen mukaan mitä on toimittanut työnantajalle sen 3kk, mitä työnantaja maksaa palkkaa äippäloman alusta vai korotetaanko sitä heti 2%lla? Pitää varmaan huomenna soittaa palkkahallintoon, tiedän ainakin korjata alemmaksi tuon prosentin.

MuoksMuoks - Eihän tästä päivärahasta menekään tietenkään samaa summa veroihin kuin ennen, eli ehkä jätän vielä tonnikalan hamstraamisen tekemättä. :LOL:
Äippärahasta menee vähintään 20% veroon, kannattaa lasketuttaa sosiaalietuutta varten vero-%, ettei tuu lisäveroja lopullisessa verotuksessa. Ja huomioithan, että äippäraha maksetaan myös lauantailta eli kaikilta niiltä päiviltä, jotka ei ole kalenteriin merkitty punaisella (sunnuntait ja juhlapyhät). Harmi se on, että äitiyttä ei arvosteta... tulot tippuu ja menot lisääntyy =(, mutta kyllä siitä kuiteski selviää, vaikka ostamalla sitä tonnikalaa :LOL: .
 
Olivia jos verokortin lasketuttaa Kela-etuutta varten erikseen, ei Kela korota veroprosenttia 2%:lla. Ja Kela-eduista ei välttämättä mene tuota 20 %:a, jos tulot niin edellyttää, mutta kannattaa siis lasketuttaa erikseen verottajan kanssa. Kannattaa huomioida myös se, että Kela-etuuksista kyllä menee suhteessa enemmän veroja kuin palkasta, koska etuuksia saadessa ei saa samoja vähennyksiä kuin palkkaa nauttiessa. Mulla kävi hassusti, kun lasketutin verokortin uudelleen joku aika sitten. Eli mulle tuli yllärinä, että saankin palkkaa ekat kolme kuukautta äippälomasta töistä, vaikka en ole töissä käynyt välillä. Soittelin sitten verottajalle ja kuinkas kävikään... veroprosentti tippui monta prosenttia alaspäin. Eli vaikka tuloja oli enemmän kuin aiemmin oli oletettu, niin veroprossa tippui, koska palkan osuus kaikista tuloista nousi. Verottaja on ihmeellinen :snotty:
 
Noi verohommelit on kyllä ihan sekoja. Mutta kannattaa kääntyä verotoimiston puoleen niin kyllä siel osaavat neuvoa millanen verokortti kannattaa Kelan etuuksia varten hommata.

Mä sain vihdoinkin nukuttua vähän lisää huonojen yöunien lisäks. Ei mitään sikeää unta, mutta kuitenkin. Heti on vähän parempi olotila.

Kävin tossa kävelemässä ja hyvin alko supistamaan ja mahaan sattumaan. :( Et ehkäpä tää sairasloma on sitten ihan aiheellinen ja tulee tarpeeseen. Vaikka tylsää tää onkin.
 
no niin, nyt oon taas ihan sekasin...en oo älynnykään miettiä mitään verokorttia! :/ eli nyt jos marssin verotoimistoon ja pyydän muutosverokorttia, niin ne tosiaan varmaan osaa mua siellä opastaa, mutta mihinkäs kiikutan sitten sen verokortin? :whistle: oon kyllä niin pihalla näistä jutuista, että hyvä kun joku aina ottaa täällä puheeksi... *nolottaa* :ashamed:
 
Heipä hei!

Täällä vauvelin liikkeissä on tapahtunut Kardemummman mainitsemaa muuttumista myös. Eli ei enää jämäköitä potkuja, vaan epämääräistä möyryämistä ja mupeltamista. Kovin on aktiivinen pienokainen ollut ja sen suhteen tämän raskauden helpoimmat ajat olleet nyt pari viikkoa. Jatkuva huoli pienen hyvinvoinnista on helpottanut, kun se niin paljon liikkuu.

Neuvola ja lääkäri oli tänään. Muuten oli kaikki oikein hyvin, mutta hemppari oli tippunut tosi rajusti. Ei siis muuta kuin rautaa naamaan ja sen lisäksi lääkäri suositteli aloittamaan magnesiumin syönnin, koska olen saanut vaivakseni levottomat jalat. Iltaisin on melkoisen tuskainen olo nukkumaan käydessä, kun koko ajan kihelmöi ja pitäisi jalkoja liikutella.

Kaksi kiloa oli tullut kuukaudessa painoa. Kokonaisnousu nyt seitsemän kiloa eli ihan hyvin. Sisuksissa ei ollut tapahtunut mitään ja vauva oli raivotarjonnassa. Eipä siinä sen kummempia. Huomenna taas töihin. 12 työpäivää jäljellä ennen äippäloman alkua. Ihan mielelläni menen vielä takaisin.

 
bambina ei sun sinne verotoimistoon tarvitse mennä, vaan voit soittaa siihen valtakunnalliseen verokorttinumeroon. Verotoimisto sitten lähettää verokortin suoraan Kelaan. Vero.fi -sivustolta löytyy numerot ja tiedot, mitä pitää olla kun soittaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja bambina:
no niin, nyt oon taas ihan sekasin...en oo älynnykään miettiä mitään verokorttia! :/ eli nyt jos marssin verotoimistoon ja pyydän muutosverokorttia, niin ne tosiaan varmaan osaa mua siellä opastaa, mutta mihinkäs kiikutan sitten sen verokortin? :whistle: oon kyllä niin pihalla näistä jutuista, että hyvä kun joku aina ottaa täällä puheeksi... *nolottaa* :ashamed:
Minä kävin verottajalla lasketuttaan "verokortin" uusiksi. Mukaan pitää olla siihen mennessä maksetut palkat ym. tulot sekä niistä maksetut verot, arvioidut palkkatulot sekä äitiyspäivärahat loppuvuodelle (ja näitä summia ei saa laskea yhteen, koska tulevat verottajalla eri sarakkeisiin) vähennykset arvioituna vuoden loppuun (matkat, lainojen korot ym.) jne. Ja se pitää muistaa sanoa, et sosiaalietuutta varten, koska silloin eivät ota huomioon normaalista palkasta tehtäviä vähennyksiä.
Vero-% sosiaalietuutta varten pystyy itsekin laskemaan kuulemma netissä (tarvii pankkitunnukset tai sähköisen henkilökortin tunnistautumista varten), mutten minä sitä sieltä kyllä löytänyt... joten marssin verotoimistoon tekeen tän verovirkailijan kans.

Minulla tuli vaan yllätyksenä, et meneekin 22 % veroa tuon Kelan normaalisti ottaman 20 % sijaan eli lisäveroja olisin maksanut 2011 loppuvuodesta... Ja sosiaalietuutta varten lasketun vero-% verottaja ilmoittaa sit suoraan Kelalle sähköisesti eli sitä ei tarvi mihinkään kiikutella itse. Normi verokortti, joka on tänä vuonna tullut, pätee edelleen uudesta veroprosentista huolimatta palkkaa varten - jos tekee vaikka töitä äippäloman aikana.
Sunnuntaisinhan saa tehdä töitä niin ettei se vaikuta äippärahaan. Muina päivinä jos työskentelee, maksetaan niiltä päiviltä minimi äippäraha.

 
Apua!!!!
nyt iskee paniikki :eek: :eek: :eek:
mulla tuli tänään köntti valkovuodon näköstä mut todella venyvää juttua, ja nyt tuntuu et alushousut koko ajan märät..... :x en tiiä oisko ollu limatulppaa vai vaan valkovuotoo...
nyt ei onneks supista et eikai täs kauhee hätä oo... pitäis vaan osata ottaa todellakin rauhallisesti!!! mut kun se niin pirun vaikeeta :ashamed: :ashamed: :ashamed:
 
NeLa: onks sulla tullu veriviiruja? Ne on merkki limatulpasta. Mulla ainakin edellisissä raskauksissa tullu veriviiruja, kun lima tuppa irtoaa...

Mulla tulee kanssa niitä klönttejä toisinaan, ja kostea olo.. mutta luulen, että se on vaan valkovuotoa, kun ei oo verensekaista vuotoa ollut.

Soita vaikka synnytysvastaanottoon jos huolettaa...

Tänne ei erikoista, ootellaan torstaista lääkärineuvolaa...

pauliina ja ville rv29+2
 

Yhteistyössä