Heinäkuun Hurmaajat Huhtikuussa 2010 ( 1. Hurmaaja syntynyt )

Alkuperäinen kirjoittaja NeLa:
Apua!!!!
nyt iskee paniikki :eek: :eek: :eek:
mulla tuli tänään köntti valkovuodon näköstä mut todella venyvää juttua, ja nyt tuntuu et alushousut koko ajan märät..... :x en tiiä oisko ollu limatulppaa vai vaan valkovuotoo...
nyt ei onneks supista et eikai täs kauhee hätä oo... pitäis vaan osata ottaa todellakin rauhallisesti!!! mut kun se niin pirun vaikeeta :ashamed: :ashamed: :ashamed:
Kuulostaa kyllä limatulpalta, mut toivotaan ettei ole sitä. :hug: Toivottavasti meidän kaikkien vauvelit vielä pitkään pötköttelee tuolla masussa :wave: .
 
Mulla ei limatulpassa oo aiemminkaan ollu verta...
noh pitää toivoa ettei nyt vaan sitä ollut!!! onneks äijä liikkuu ihan normisti nyt kuitenkin... soittelen kyllä sinne äippäpolille jos olo muuttuu huonommaksi.....

oon kaiken tän tohinan keskel unohtanu et nyt olis poks 29 :heart:
 
Nela toivottavasti on vain valkovuotoa :whistle:

Meillä alkoi taas LAKKO! Kestää ainakin huomisen ja jos sopua ei synny niin sitten koko loppuvkon! :kieh: Tietää vaan lähes palkattomia päiviä, liitto maksaa huimat 16?/päivä! Työnantaja uhkaa 3-5päivän työsululla ens viikolla.. saas nähä ja apuva perse ei kestä!

Kaveri synnytti eilen POTRAN POJAN 4780g ja 55cm :whistle: :whistle: Työkamut tuumas vaan, että siinä tavote... Kaikki sokerit heti pois!!! :x

Täällä kans tuntuu, että parin vkon sisällä on ilmennyt vaivoja, jos jonkinlaisia.. Häpyluuhun painaa, eikä sohvalta meinaa päästä ylös! Samoin häntäluu "puutuu" tosi helposti kun istuu! Lenkillä painoi häntäluuhun, niin että säteili aivan pakaroihin! 2viime raskautta on ollut niin helppoja, että tämä on aivan ihmeellistä ja uutta mulle! Huomenna ylimääräinen lääkäri!

n.10päivää töitä :D :D :D


Maamin ja Toivo-Justiina 28+4 :heart: :heart:
 
Olivia , ärsyttää todella kun tulot tippuu äippälomalla, ihan kun oikeesti ei olis sitä rahanmenoo sillon :headwall: Itse en ole viel päätöstä saanu, kun haen 6 kk tulojen perusteella. Aloin ensin hakeen vuoden 2008 tuloilla ja olin ihan järkkynä, miten pientä äippärahaa oisin saanu. Sitten tajusin, että vuonna 2008 mulla on ollu täydet vähennykset matkakuluissa kun ajoin pitkää työmatkaa (77 km suuntaansa), joita ei sitten enää ole kun muutin tänne lähelle työpaikkaani viime kesänä. Saan sitten pikkasen nousemaan tuota rahaa...

Kardemummma , mie muutan siihen Tyksin viekkuun =) Siitä on sitten mukava hilppasta synnyttää... (joo, oiskin mukavat tunnelmat sillon :D ). Turku kyllä vaikuttaa ihan mukavalle paikalle asustella, oon tykänny olla siellä. Ja eilen sain sieltä neukkulasta tädin kiinni, olikin puhetta että siel on jo valmennukset menossa eli niihin en nytten sitten kerkee. Mutta oli puhetta, että muistutan sitä tätiä asiasta, niin eiköhän sieltä jotain löydy.

Maamin82 , huh, onpas toden teolla olla potra poika :heart:

Nytpäs tästä kerkee hyvin aamulenkille koiruuden kanssa tonne kirpakkaaseen aamuun. Jos virkistyis ihan kunnolla. Tää viikko onkin yks kauhistus töitten kanssa, kun on 6 pv putkeen. Kun muutenkin on väsy päällä, niin sitten pitäis viel olla iloisena töissä (oon asiakaspalveluammatissa) .

Retuli ja Önni-poika poks poks 27+0 :heart:
 
täällä aamu alkanu jo varhain....
ensin n.klo 4 herään siihen että pissattaa ja jalkoja särkee, noh menin vessaa ni huomasin että vasen silmä on muurautunu umpeen |O |O |O

no yritin jatkaa unia niin kuulin ääntä vierashuoneesta ja menin katsomaan niin meitin uus koiruus (ikää n.5kk) oli kakalla siellä :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
no taas sänkyyn, just unen päästä kiinni ni ukon herätykello soi, nousin sit ylös ja keitin kahvit, aattelin et meen takas sänkyy ku ukko lähtee töihin...
niinhän sitä saa luulla, kuopus heräs just kun olin menos sänkyy, nenä räässä ja molemmat silmät tulehtuneet :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:


no jotain hyvää tais tuo eilinen olla vaan valkovuotoa kun ei oo nyt ainakaan aamusta tullu mitään normaalia suurempaa :D
odotan täällä että sais tk:een soitettua aikaa että päästää näytille tytön kans ja saadaan jotain näihin silmiin =)

toivottavasti muilla hiukan mukavampi aamu :saint:
NeLa ja äijä 29+1 :heart:
 
NeLa Toivottavasti kaikki on nyt masussa kuitenkin ok. Jos pääset tänään lääkäriin niin voithan pyytää sitä tohtoria tsekkaamaan samalla masunkin tilanteen. Kuulostaa tosi "ihanalta" toi teidän silmätulehdus-räkätauti. Ootteks allergisia noille pölyille ?

Tulot tosiaan tipahtaa ku jää äitiyslomalle, mutta mitäs sitten jos ja kun jää hoitovapaalle... Sitten ne vasta tipahtaakin. :( Mites muut heinämammat, jotka ovat jo olleet hoitovapaalla aikaisemmin ? Pärjääkö sillä kotihoidontuella mitenkään ? Tietty olettaen et puoliso on kuitenkin töissä normaalisti.

Mulla oli taas eilen hirvittävä päänsärky. Illalla nukkumaan mennessä otin puolikkaan Panadolin ja se tais helpottaa et sain jopa nukuttua. Tosin pari kertaa hereillä ja hirvittävä määrä ihan sekopäisiä unia. Noissa unissa ei tunnu olevan mitään pienintäkään järkeä.

Mitä voi muuten tarkottaa ku lääkäri eilen sano et tarjonta on melko alhaalla ?

 
pärjää pienellä rahalla jotkut ei :) Itsellä on tarkoitus olla 3-vuotta kotona vaikka mieskin pienipalkkainen+osin lomautettu :) Kyllä aina ruokaa on saatu ja matkusteltukkin kivasti vaikka kohta meitä jo 6 henkeä..meillä ei ole mitään lainoja yms niskassa mistä pitäisi huolehtia..omasta asunnosta toki haaveillaan,mutta se on kaukainen haave ainakin niin kauan kunnes miehellä nuo lomautukset pyörii :ashamed: eli ainakin tämän vuoden loppuun..tiedän kyllä paljon suurituloisimpiakin ihmisiä jotka sanoo että on pakko mennä töihin kun rahat ei riitä..meilläkin tuhlataan moneen asiaan joista vois vielä hyvin tinkiä jos rahatilanne kiristyy entisestään.Itsellä ei ole töihin mitään kiirusta,koska oma alani ei kiinosta minua yhtään..motivaatio tehdä niitä töitä on täys 0 :ashamed: Mutta kun tämän vauvan saan 3-vuotiaaksi on aika äidin opiskella itselle joku mielekkäämpi ammatti :)
Meillä on lapsia kohta 4 ja talous ei yksinkertaisesti toimisi jos kumpikin oltaisiin töissä,nytkin on aikamoista suunnittelua välillä =)
hipsu 26+33
 
Neuvolassa+lääkärissä käyty ja napsahti 2 viikkoa saikkua niiden puristelujen takia, sanoi lääkäri että ne on supistuksia ja olikin sitten kohdunkaula lyhentyny sentillä...

Muuten neuvola tietoja:

rv 26+6 (suluissa olevat on neuvolasta rv 22+5)
Paino: +700/vko (apuva!) (+200/vko)
Paineet: 138/73 (tais vähän lääkäri jännittää :D) (124/72)
Pissa: ok
Hemoglobiini: 134 (142)
Sf: huimat 28 cm!!! (23) Kuulemma niin korkealla kohtu että johtuu siitä tuo huima mitta.., että eipä ihmekkään ku vähä maha ahistaa :D
Tarjonta: rt

Nyt sit pitäs koittaa ottaa rennosti kaks viikkoo, sit on uus lääkäri ja kattoo tilannetta uudelleen..

Ainiin, sain nenän tukkosuuteen suihkeen, jota voi kuulemma huoletta käyttää: Nasospray Beclonasal forte aqua 100 mikrog

Jahas, jos vaikka kirjaa lähtis lueskeleen, oiskin kesken semmonen 1000 sivunen opus joka on n. puolessa välissä, et sen varmaan ehkä ehin tässä kahessa viikossa lukee :D

Laura ja vauveli rv 26+6
 
meillä minä olen aina ollut (siis 3 kertaa) minimiäitiyspäivärahalla ja hyvin on selvitty, kun mies on saanut olla töissä ihan normaalisti. Ruokaan ja peruslaskuihin on rahat riittänyt ja säästöönkin on aina hitusen kertynyt. Omilla valinnoilla voi vaikuttaa tosi paljon: syökö ulkona, onko lapsi aina uusimman muodin mukaan puettu, ostaako lehtiä, tekeekö itse ruuat, tupakoiko, kuinka usein käy kampaajalla jne jne. Mutta jokainen omalla tavallaan, en ala enempää saarnaamaan =)

Täällä ollut nyt tosi seesteinen ja hyvä jakso raskaudessa. Olen pystynyt käymään kävelyllä, siivoilemaan hissun kissun ja ylipäänsä olo ollut hyvä. Kyljen kääntäminen yöllä alkaa olla hankalaa, mutta en valita. Edellisessä raskaudessa kärsin kovista iskiaskivuista ja nyt kun niitä ei ole, tuntuu, että voisin olla aina raskaana. Ehken ihan aina, mutta enimmäkseen.

Ensi viikon äpolia odotan kovasti. Kunpa vauvat olisivat kasvaneet hyvin. Monikkoperhe-osastolta luin, että joku oli synnyttänyt kaksoset viikolla 32+jotain. Iik, tuollaiset viikot koittavat täällä muutaman viikon kuluttua. Ja jännää, kun edelleen uskon, että nämä syntyvät toukokuussa, siellä ihan viimesinä päivinä. Mistä lie moinen ajatus tullut, mutta ei tunnu millään haihtuvan. Katotaanhan niin minä olen vielä heinäkuun puolivälissäkin yhtenä kappaleena :LOL:

Nyt pyykkäämään toppiksia pois ja taistelemaan rautalääkkeen nielasun kanssa :kieh:
 
Laura-vm86 No niin hyvä että sait saikkua ja lepoa.
Ei kait toi sun painonnousu nyt mitään hirmusen hälyttävää voinu olla, jos ei mitään sanottu ? Mulla oli tullu nyt 350 g / vko. Yhdellä kertaa oli tullu yli kilo / vko mut nyt on näköjään taas tasaantumaan päin, vaikka siis varmasti pystyis hillitsemään jos kattois vähänkin tarkemmin mitä suuhunsa pistää.

Liplatus Juu siis ainahan sitä selviää. Ja tosiaan kuitenkin ite olin ihan yllättyny et ne Kelan myöntämät rahat oli niinkin hyvät ku oli. Mutta aina sitä vaan miettii ja stressailee etukäteen. Ainoa asia mikä voi tähän tilanteeseen pahasti vaikuttaa on se että mies joutuu lomautetuksi ja / tai asuntolainan korot nousee ihan pilviin.
 
Ovatkos muut odottajat käyneet hammaslääkärissä nyt odotusaikana ?
Mä just sain tilattua välitarkastusajan ens viikolle. Normaalisti käyn syksyisin, mut nyt otin extra-tarkastuksen ku on ollu tota närästystä ja muutenkin hampaat vähän heikossa hapessa.
 
Hammaslääkäristä en ole saanut aikaiseksi varattua vielläKÄÄN aikaa hammaslääkärille vaikka tarkoitus on ollut jo kauan aikaa,heti ekalla neuvola käynnillä hoitaja otti puheeksi hammaslääkärin ja siis joulukuusta asti on pitänyt muka varata aikaa tosin aina ollut itellä joku veruke miksen sitä aikaiseksi ole saanut. :( Ymmärrettävää olisi jos mulla olis hirveitä pelkoja kyseistä paikkaa kohtaan mutta kun ei edes ole,siis omaa laiskuuttani vaan en o aikaseks saanu.

Mahd. limatulpasta mulla eilen kanssa ku kävin vessassa jäi paperiin ihan sellanen kirkas lima "nyöri",ei kipuilua tai supisteluja mahan/alaselän alueella joten ehkäpä se oli vaan jotain tuotteita tuolta kellarista mitkä sitten itsestään siltä ulos tulee tai jotain..:S
Pientä paniikkia täälläkin asiasta koittaa puskea päälle varsinkin kun on tosiaan nyt noi pöksyt ollu jo jonnin aikaa melko kosteahkoina,mutta toivottavasti se nyt on sitten vaan sitä valkovuotoa eikä mitään sen vakavampaa. Mahassa kuitenkin tuntuis olevan kaikki ihan normaalisti,eloisa pikku Pippuri siellä myllää ja potkii ja tökkii hyvinkin tasaiseen tahtiin pitkin päiviä ja öitä.:) :heart:

Kelasta/tuloista äitiysloman ajalta vasta viime perjantai aamuna sain vietyä postiin kelanpaperit jotka menee sitä kautta palkanlaskentaan ja ne lähettää sen sieltä Kelaan (ainakin oli niin puhetta palkanlaskennan kanssa pomolla). Äitiyspakkauksen otin sittenkin koska meni hermot siihen odotteluun ja vänkäämiseen kaverin kanssa keneltä piti saada ilmaiseksi kaikki tavarat mitä äitiyspakkaus sisältäisi. Hän itse sanoi että "Ihan turhaan sä sen äitiyspakkausen otat,ku mulla on tuplana kaikki tarvikkeet ja vaatteet mitä niist pakkauksist tulee joten saat multa ne ilmasiks lakanoita ja toppavaatteita myöden ku ei niil ole itellä enää käyttöä." Sovittiin pvämäärä hyvissä ajoin millon oltais menty hakemaan kaikki ne tavarat ja sitten päivää ennen laitoin viestiä että huomenna oltais tulossa ja mitä aikaa teille käy että tullaan ni vastaus oli sitä luokkaa että hänen ainut vapaa ilta menee pilalle siinä että jos niitä tavaroita pitää alkaa käymään läpi. Joten en aio enää kinuta niitä vaatteita/tavaroita häneltä vaan tein itse asian eteen jotain.
Päätöksestä ei ole kuulunut viellä mitään Kelan suunnalta mutta toivottavasti piakoin kuuluisi jo jotain:)

Painosta Mulla tosiaan edellisessä neuvolassa joka oli 9.4 oli painoa kertynyt viikkoa kohden yli 500g,mutta nyt ei o sen jälkeen paino noussu vissiin lainkaan.:) tai jos on ni jotain ihan satoja grammoja vaan,ainaki kotivaa´an mukaan:) Eli tasaantuuhan tuo näköjään sittenkin:D Nyt oon kyllä ollut tarkempi sen suhteen mitä suuhunu laitankin,eli ei ole mennyt enää karkkia niin paljon mitä ennen edellistä neuvola käyntiä..:D :saint:

Hankinnoista minäpä se kahlin myös tuttipulloja jo valmiiksi kavereilta tosin ilmatteeks,mutta kun ne on ehjiä ni miks niit ei vois käyttää itekkin:)
Rintapumppuja jopa 2kappaletta molemmat samanlaisia(lahjoituksina nekin..:D )
Sitterin sain toiselta kaverilta myös ilmaiseksi,tosin sen kangas on pahasti kulunut ja se on muutenkin vanha mutta nyt kun mulla ei ole kuin aikaa ennen lapsen syntymistä ni olen päättänyt ommella siihen itse uuden päälisen,tadaa! :D Enää patja ja peitto muuttuvat Pippurin sängystä muuten on meillä kaikki jo hankittu :heart: Ennemmin itseni kohdalla näin ajoissa kun että jättäisin viime metreille asioiden hoitamisen koska tiedän että olen sellanen stressierkki että menettäisin yö uneni jos kaikki ei olisi valmiina odottamassa kun h-hetki tulee..:D

Tänään on mun miehellä 27-v syntymäpäivät ja mä oon tehny sille synttärikakun siellä se vetäytyy jääkaapissa vailla kuorrutusta:) Hyvämielí tyssäs ku seinään kun se soitti töistä tossa 1 jälkeen että sen työkaveri on menny hakee saikkua ja niillä töissä on vaan 4 henkilöä jotka pystyy tekemään samoja töitä. Nyt on 2 saikulla ja 1 on kertausharjotuksissa eli mun mies on ainut joka siel saa tehä noit isoja päätöksiä. Lentokenttä suljetaan tänään klo 15 mut niiden tavarat kulkee rekoilla jos kuljettavaa tulee lisää. Eli siis jo sovittu huominen vuoronvaihto aamusta-iltaan on nyt sit pilalla ja tän illan suunnitelmat myöskin jos joutuu jäämään viel illaks töihin tän aamuvuoron perään:( Piti mennä ulos syömään ja illalla lähtee kattomaan Poisonblack:iä tavastialle,ja huomen aamulla mennä Flamingoon uimaan. Ostin eilen uikkaritki sitä varten,tai siis jättikokoiset bikinit.. :headwall:

 
Kävin juuri hammaslääkärissä, juuri sen takia et kaikki olis kunnossa ja niin olikin :saint:

Syön muutenkin aika paljon täysksylitoli-purkkaa, aina ruokailun jälkeen ja tietty pesen hampaat aamuin illoin, en oo ikinä edes kännissä jättänyt hampaita pesemättä :LOL:

Saapi nähdä kumman mukaan mulla menee äippäraha 2008 vai viim. 6kk mukaan se on siinä ja siinä...toivottavasti 6 kk mukaan laskin et mulla vaikutus olis sellainen 100 ? kuussa jos tulee viimeisen kuuden kuukauden mukaan...

Olen onneksi säästänyt jonkun verran ja aina mulla on ollut rahaa vaikka ois ollut kuinka pienet tulot, silti en oo todellakaan mikään saituri, ostelen vaatteita ja matkustan kyllä ym.ym. Muuten olen vaan sellainen laskelmoiva talousihminen, nytkin pidän kirjanpitoa meidän menoista jotta voin vähän seurata miten paljon sitä rahaa oikein mihinkin menee ja tietysti mulla on niin kätevä miekkonen, jolla ei oo peukalo keskellä kämmentä joten ei oo tarvinnut teettää remontteja yms. ulkopuolisilla, siinäkin säästyy aikas paljon

Vaikka sanotaan et toinen kolmannes olis sitä hehkeintä aikaa niin mustaa tuntuu et voin parhaiten juuri nyt...

Ihanaa söin äsken kakkua, työkaverilla oli syntymäpäivä...tekis mieli lisää (lihavamieleni)

Fiinukka ja käpy 26+5
 
Varasin ajan hammaslääkärille jo tammikuussa, mun aikaa on siirretty niiden toimesta jo kolmesti!! :kieh: :kieh: Viime kerralla, kun varasin aikaa piti ärähtää kaikki tietävälle toimistohemmolle, joka otti aikoja vastaan. Hänen tietojen mukaan raskaana olevilla ei ole tarvetta käyä tarkistuksessa ennen vauvan syntymää :kieh: Tarjosi aikaa joskus ens syyskuuhun, siis pelkkää tarkistusaikaa :kieh: Piti ärähtää ja lukea hieman lakia sille tyypille, että raskaana olevien pitää saaha se aika ennen vauvan syntymää! Aika sitten lopulta irtosi, mutt saa nähä siirtävätkö ne mun ajan vielä neljännenkin kerran. Pelottaa kyll misä kunnossa hampaat on, kun oon oksentanut kuluneet seitsemän kuukautta melkein päivittäin :x

Painon kertymisestä en kyll osaa sanoa mitään, oma paino on tainut tippua sitä tahtia, mitä vauva kasvaa, joten viime aikoina puntarin luvut on pysyneet samoinna, vaikka viikot on lisääntyneet. Viimeksi lääkärissä meinattiin, että vauva on aika iso. Noh huomenna ultra :) näkee, onko meän Pikkune kuinka iso.
 
Hellouta vaan,

Mäkin olisin tahtonut hakea äitiyspäivärahan viimeisten 6kk tulojen mukaan, mutta mun tulot on nousseet vain 18% 2008 verrattuna. Ei siis riittävää 20%. Ärsyttävää kun meni niin lähelle! Yksi tuttu koitti pari vuotta sitten hakea viim 6kk perusteella ja sillä oli noussut tulot 19,99996% tms. joten ei onnistunut. Kela ei kuulemma pyöristä. Ihan naurettavaa kun summana kyseessä oli 5? vuositasolla mikä jäi puuttumaan.

Hammaslääkärissä kävin just niihin aikoihin kun tulin raskaaksi, joten uskon suussa kaiken olevan kuosissa. Tosin hyvähän se ois nyt mennä kun pääsee jonojen ohi. ;)

Oon älyttömän kateellinen teille, jotka saa tutuilta paljon vauvantarvikkeita tms. Me saatiin pinnasänky, mutta muuten ostetaan itse kaikki. Onneksi mun hyvä ystävä saa alennuksella tuotteita työn kautta, joten saadaan sieltä paljon kauppaa halvemmalla tosi hyvä rintareppu, sitteri ja rintapumppu (sellanen sähkökäyttöinen mersu :D ).

Onko muut mammat muuten lauleskelleet masuasukeilleen? :) Sitä niin kaikkialla suositellaan, joten oon lauleskellut milloin mitäkin. Sitten tajusin osaavani tasan 4 lastenlaulua ja kaikista vaan kertsit, joten eilen mun mies kävi ostamassa meille lastenlaulukirjan. Istuskelin sitten sohvalla 1,5 tuntia ja lauloin se kannesta kanteen. :LOL: Vauveli TODELLAKIN syntyy sormet korvissa... Niin ja ei toki voi väheksyä mun joka-aamuista konserttia kun autoilen töihin. Me ollaan vauvan kans kuunneltu/lauleskeltu viime viikkoina vaihtelevasti George Michaelin parhaita ja 3 Doors Downia. Traumatisoituu pieni jo ennen syntymää...

Jaahas, töiden pariin taas. |O Oikeesti tekis mieli vaan nukkua.

Olivia & Vauveli 28+3

 
Äpoli kuulumisia:

Vauva voi hyvin, painoarvio n.1600g. Käyriä ottivat kahteen kertaan, kun lääkäri halusi uudet käyrät, kun opiskelija oli laittanut ekaksi anturit jotenkin hassusti. Niissä kaikki hyvin, muutaman supistuksenkin saivat piirtymään.

Sitten ne ei niin hyvät uutiset: kohdunsuu on auennut sisäpuolelta ja sillehän ei sitten enää voi minkään. Supistavaa toimintaa pitää välttää nyt tarkasti, muuten voi olla menoa.. Autoilu saa nyt jäädä ja aina pitää olla saattaja joka paikassa mukana. Ulkosuu on kiinni ja kanavaa jäljellä 3 cm, mutta nopeasti kuulemma voi tilanne muuttua, jos supistuksia tulee sarjoina. Olenkin ihmetellyt kun alakerta on ollut kuin tulessa muutamissa kivuttomissakin suppareissa, nyt siis siihen sain vastauksen. Verenpaineet oli ok.

Onneksi eivät vielä ottaneet osastolle. Mulla palvelu pelaa kotona, eikä ole pieniä nosteltavia, joten senkin takia laittoivat vielä kotiin.

Lääkäri oli tosi asiallinen, ystävällinen ja tutki tarkasti ja kuunteli minua toisin kuin viime kerralla ollut v...mäinen lääkäri. Tämän päiväinen lääkäri oli sama, joka joutui kertomaan meille suru-uutisen, kun vauvamme kuoli kohtuun, sanoikin, että ne joille suru-uutisia joutuu vauva-asioissa kertomaan jäävät mieleen. Seuraava käynti on vasta 4 vkon päästä, mutta heti , jos tuntuu muutosta olotilassa on mentävä näytille.

Nyt siis jatkan lepäilyä entistä tiiviimmin. Tämä oli nyt taas ihan omaan napaa koko sepustus
:eek:

omenaruusu 29+6 ( huomenna poksuu 30+0!!!!!)
 
Juu emmä edes kunnalliselle puolelle yrittäny päästä hammashoitoon. Viime kesän kokemus siltä puolelta on niin järkyttävä et meen ihan suosiolla luottohammaslääkärille tonne yksityiselle puolelle :)
 
Tuloista Kyllähän se tosiaan riippuu menoista miten toimeen tulee äippärahalla ja varsinkin ns. kodinhoidontuella. Meillä täällä saa tohon Kelan maksamaan kodinhoidontukeen vielä kuntalisän, mikä ei tosin ole suuren suuri. Itse teen näiden lisäksi jälleenmyyntityötä eli mies katsoo muksuja ja äippä pitää kutsuja -> lisätuloa. Nii ja tietty mies on töissä päivät.
Meillä on ainakin hyvin pärjätty, ostettua on saatu mitä on tarvinnut, matkusteltua jne. Säästössäkin on rahaa pahan päivän varalle ja asuntolainan maksukin alkaa olla ehtoo puolella. Tosin sitä taidetaan muutaman vuoden sisällä ottaa lisää... suunnitellaan omakotitalon laajennusta :LOL: , että se siitä lainattomuudesta. Mutta toisaalta se on hyvä, kun on lainaa -> vero-% on pienempi jne. Onneksi tuossa toisessa asunnossa (mun ensiasunto, rivari kolmio, jossa asuu mun mummo nyt) alkaa olla kaikki rempat tehtynä eli ei ole yllättäviä lisäkuluja tulossa enää...
Sit meillä menee pikkusumma joka kuukaus lasten tilille sekä lasten yhteiseen rahastoon tietty summa joka kuukaus. On sitten lapsilla hyvät pesämunat/opiskelurahat/ajokorttirahat jne. kun alkavat olla niiden tarpeessa. Meidän lapset kun ei ainakaan nykylaskelmien mukaan tule mitään opintotukia saamaan... :( . Kuinka moni muu säästää lasten omille tileille?

ON: yöllä heräsin 3 aikaan enkä saanut enää unta, kun Hippu masussa piti sellaisia bileitä että... ei ole kaksi aikaisempaa lasta äippää öisin valvottaneet... tää vauveli on tosi kova potkimaan/möyrimään verrattuna sisaruksiinsa ja nyt väsyttää... simmut on ristissä eikä jaksas tehä mitään..
Oottelen tässä ruuan kans, et mies juoksee töistä kotio 12 km. Mies juoksee aamulla töihin ja illalla takas, et on äipällä auto käytössä :LOL: ja eipähän tarvi enää illlalla lähtä treenaan... vaan minä voin lähtä lenkkeileen jne. =) . Me ei olla raskittu toista autoa laittaa, vaan koetetaan kaikin keinoin kituuttaa yhdellä autolla. Hamassa tulevaisuudessa voi olla, et mies ottaa työsuhdeauton käyttöön toiseksi autoksi, mut vielä se ei ole ajankohtaista.

Eiku syömään ja sit viemään esikoista kaverin luo leikkiin pariksi tunniksi =) .
Huomista neuvolalääkäriä odotellessa
SMSM ja Hippu Rv 28+2 - muistaakseni

 
tää tulee nyt vähän masentuneena kertoilemaan myöskin neuvolakuulumisia... :ashamed:

eli:
viikot: 27+3 (23+2)
paino: reilu kilo viikossa!! (n. 600g/vko) ..turvotusta melko lailla.. :(
verenp: 117/76 (124/79)
hb: 110 (114) vaikka olen syönyt rautaa päivittäin!! :eek:
sf: 26,5 (26) viimeksi taisi olla joku mittausvirhe...
syke: n. 150 (n. 140)
liikkeet: ++ (++)
sokerit: kaikki arvot pielessä! :'(
kohdunkaula ja -suu: ok

eli nyt sitten viikko tarkkaa mittailua noista sokereista ja jos ei ruokavaliolla pysy kurissa niin sitten lähetettä ä-polille ja insuliinia... :ashamed: tosi masentavaa, vaikka jotenkin sen kyllä arvasinkin, että niissä jotain on pielessä. Hb kyllä ihmetyttää tosi paljon!!! nyt sitten tupla-annosta rautaa ja katotaan mitä se tekee hempalle ja vatsalle... :/ ei se kai noiden lukemien jälkeen oo ihme, jos nyt vähän väsyttää... :| höh.

27+3 :heart:
 
Hui kauhistus ku työ ootta taas kirjotelleet ihan vimmatusti!!! :eek:

NeLa tsemppiä siule, kuulostaa siltä, että siula ei ole ollut hyvä ilta/päivä. Toivottavasti asiat lähtee lutviutumaan :hug:

Pärjäämisestä Mie en tiijä miten pärjätään rahallisesti kun tulot on kyllä ehkä vähän reilummat nykyiseen nähden, mutta sitten on kuitenkin uusi suu ruokittavana. Mies käy töissä, mutta palkalla pärjätään juuri ja juuri. Itse ku olen tällä hetkellä opiskelija. Tosin himu hyvä ku vuoden 2008 verotuksen mukaan laskeevat äippärahan ja se oli miula rahakas vuosi muihin verrattuna. Kait sitä jotennii oppii pärjäämään. Ollaan tähänkin asti pärjätty ni kyllä sitä jatkossakin :D

Hankintoja Me saadaa melkoisen paljon tavaraa miehen siskolta, sit anopilta ja miun äidiltä (joka innolla ostelee vauvan vaatteita) ja sitten vielä kavereilta pinnasänky. Ja mikä parasta, sain tänään ostettua vauvalle turvakaukalon Britax Römer Baby-safe Plus, todella siisti kuntoinen ja maksoi vain 25? :D Onpahan pienelle papulle ensimmäinen kunnon hankinta tehty :heart:

Hamppitoktorilla En ole ennättänyt (jaksanut/viitsinyt) käydä. Pitäs varmaan vielä yrittää päästä, mutta täällä on todella pitkät jonot pelkkiin tarkastuksiin ja voi olla etten ole listan kärkipäässä sinne pääsemässä...

Verokortti Minoon ihan pihalla nuitten verojuttujen kanssa. Pitäskö sitä vielä muka hankkia joku erillinen verokortti mammaloman ja vanhempainrahakauden ajaksi?!?!?!?! Miks kukkaan ei tämmmöstä ole sanonut..Vai tartteeko sitä ku olen nytkin opiskelija ja saan kelan tukia?!?!? Mistä lie tähän asiaan vois saada neuvoja? Miks mikkään ei voi olla yksinkertaista ja helppoa??

ON Yritin viikonlopulla tilata kylpyläyötä miule ja miekkoselle (saatiin lahjakortti) mutta oli tämän viikonloppu jo ihan täyteen buukattu, Harmi vain ku seuraava mahdollinen sopiva aika miule ja miehelle on vasta toukokuun lopulla :( No mutta jotain valoista tähänkin päivään, sain käytyä varaamassa ittelleni kampaajan (väri ja leikkuu) ja ihmetyksekseni sain ajan jo perjantaille, vähän uutta kuosia kevään kunniaksi :LOL: :LOL: Ja todella iloinen olen nyt siitä, että nyytille saatiin hankittua tuo turvakaukalo. Pieni kivi vierähti sydämmeltä :D Ja nyytti kulta on tänään möyrinyt ja potkinut ihan hillittömästi :heart: Ainoa asia mikä vaivaa on se, että pienoinen on jalat alaspäin, eli ei raivotarjonnassa..aiheuttaa pientä epämukavuutta ku yrittää päätääh tunkea kyljestä läpi :| Tärkeintä kuitenkin kun lapsi liikkuu, aivan ihana tunne :heart:
Noh mutta enköhän ole nyt varsin epäselvän sepostuksen tehnyt omista oloistani ja mietteistäni joten taidan lähteä tuonne sohvalle turvonneita raajojani lepuutteelmaan

Rae ja Nyytti 26+6
 
bambina Paljon sympatioita täältä! Mulla on kanssa seurailtu noita sokereita, paastosokeri ollut koholla :( Ruokavalio näyttäisi kuitenkin tepsivän aika hyvin, mutta eihän se kivaa ole vältellä herkkuja, kun yleensä raskaanaolevilla nyt olis suht hyvällä omallatunnolla lupa herkutella :| Tänään sain kotiin sokerimittarin, niin pääsen itse sitten paremmin seurailemaan arvoja eikä tarvi labrassa käydä. Toisaalta hyvä että nykyään ollaan noin tarkkana sokeriarvojen suhteen, jättivauva ja synnytys ei kuulosta hyvältä yhtälöltä ;)

Onko kellään kokemusta rintarepuista? Mä haluaisin sellaisen, mutta en oikein tiedä millainen olisi hyvä sekä vauvalle että itselle.

Tessu77 ja Vauva 26+6
 
Kuinka monta kummia teän lapselle tulee? meillä on hieman käden vääntöä asiasta, haluaisin oman parhaan kaverini lapselle kummiksi, miehen mielestä kummeja on jo tarpeeksi. Kummeja olisi 5+1 (mun veljet, miehen sisko ja sen mies, miehen paras kaveri sekä epäviralliseksi kirkkoonkuulmaton miehen toinen paraskaveri). Tahtoisin tuon kaverin kummiksi, kun se on myötäelänyt ja tukenut mua raskauden aikana ja ennen sitä, silloin jo kun vauvaa vasta yritettiin. Kummeja kyllä on aika monta, mutta ne ihmiset, jokka ollaan valittu tuohon tehtävään on tärkeitä meille.
 
Kummeista: Meidän isoimmilla lapsilla on 2 kummia, niin varmaan tällekin tulee.. ainakin virallisia kirkkoonkuuluvia. Lisäksi haluaisin mun kaverin kummiksi,joka ei kuulu kirkkoon.. Toivon mukaan löydetään ees ne 2kirkkoonkuuluvaa kummia,kun alkaa kaikki varteenotettavat ehdokkaat jo monen lapsen kummeja.

Tuloista: Meillä mies on ollut koko meidän suhteen ajan yrittäjä, ja hommia on.. ihan täysaikaisesti. Mä olen ollut vain vuoden verran töissä,niin että saan liiton rahaa, hyvä tuuri. Muun ajan olen ollut joko työttömänä, äitiys- ja vanhempainlomalla taikka hoitovapaalla. ja hyvin on pärjätty. Mun rahat menee yksityispuolen juokseviin kuluihin ja miehen rahoilla ostetaan sitten isompia hankintoja. ja tää sopii meille. Haaveissa olis että vois säästää lapsille vähän rahaa lapsilisistä mutta tähän asti ne on menneet normielämiseen. Me ollaan ehkä joidenki mielestä outo perhe siinä mielessä, että meillä ei mihinkään humpuukiin juuri rahaa pistetä, kumpikaan ei polta tupakkaa, ja vähän käytetään alkoa. Sitten me viihdytään hyvin perheen parissa, muutamia hyviä ystäviä on joiden luona käydään ja ne meillä. mutta perhe ja koti meille on tärkeitä. ja asutaan vielä maalla. Uskovaisia ei olla, toja jotkut eivät varmasti sitäkään ymmärrä,että oon lapset hoitanu kotona ja aion tulevaisuudessakin hoitaa. vuoden verran lasten mummu hoiti lapsia, kun olin töissä.mutta päivähoidossa eivät ole olleet. Kertaakaan kukaan ei oo kauhistellu että meille tulee 4lapsi, varmaan johtuu siitä että tää meidän kunta on sellaista, että monissa perheissä on 3 taikka enempi lapsia, vaikka ei oltaiskaan uskovaisia...

mut meen laittaa muksuille iltapalaa. meillä lapset menee nukkumaan tosi aikasin, siitä tuntuu monet olevan kateellisia, mutta heräävätki sitten aikasin ja on vähä pakkokin kun isommat lähtee koulutielle.. kello 7 herätyskello piippaa.

pauliina ja veikko rv29+3
 
Dana88 Miksi sinä et sais ottaa kaveriasi kummiksi, jos miehesikin saa ottaa kaksi kaveriaan?!?! Miusta pole vaan jalakaa maahan ja sano, että tahot!!! :LOL:
Meillä on kummeiksi ajateltu tällä hetkellä kaksi (miun veli ja miehen sisko) mutta sitten eilen ajateltiin, että nostettaisiin kummilukua neljään (tulis miehen siskon mies ja miehen serkku). Aika miehen sukupainoitteista tässä kummivalinnassa, mutta omassa lähipiirissäni ei yksinkertaisesti ole kummiksi soveliaita ihmisiä. Ne keitä luulin kavereiksi, jopa ystäviksi ovat hyljänneet minut muuton jälkeen joten eivät ole kummeiski sopivia...
 

Yhteistyössä