Heinäkuun Hurmaajat Huhtikuussa 2010 ( 1. Hurmaaja syntynyt )

Terkkuja neuvolasta ja lääkäriltä!

Vaikka päälläni seisoisin taissssiiis kuinka rentoutuisin, verenpaine on aina neuvolassa luokkaa 113/90, kuten nytkin :( Ärsyttävää! Se alapaine vaan on aina siellä koholla. Sain perus-"mittaile kotona" -neuvot. Joojoojoo.

Lääkärikäynti olikin sitten niin outo, että hekotuttaa vieläkin! Mua on peloteltu etukäteen tästä lääkäristä, kuinka töykeä, tyly, kovakourainen hän onkaan. Menin siis huoneeseen aivan paniikissa. Tää keski-ikäinen rouva kysyi vointiani, sanoin "ei valitettavaa", sitten se kysyi toisena kysymyksenä ammattiani (!), sanoin "toimittaja", jonka jälkeen se kysyi, mihin lehtiin kirjoitan. Nimesin jonkun, ja kävi heti ilmi, että hänellä on tuttu kyseisessä toimituksessa. Ehkä se mursi jään, ja alettiin jutella työstäni ja yhteisistä tutuista ja ties mistä.

Sitten päädyttiin erikoisen aasinsillan kautta suomalaiseen ruokakulttuuriin. Tämä lääkäri ei suostu syömään kylässäkään vanhaa pullaa, vaan vaatii tuoretta :) Ok. Sitten päädyttiin Turussa pyörivään Anna Karenina -näytelmään, jota lääkäri analysoi valehtelematta vartin. Ok. Sitten hän kertoi olevansa Kotiteollisuus-fani, ja puhuttiin Kotiteollisuudesta. Ok. Sitten hän kertoi käyneensä Helsingissä Metallimessussa, ei kuulemma ollut toimiva konsepti. Ok. Jossain vaiheessa hän muisti, että ai niin, tehäänpä se tutkimuskin. Juttelu jatkui, ja jossain vaiheessa käsi käväisi sisälläni ja vauvan sydänääniä kuunneltiin ehkä kaksi sekuntia :LOL: Kohdunsuu oli kiinteä ja kanavaa 3 senttiä, eli ei mitään muutoksia. Oisinkin ollut yllättynyt, jos sellaisia oisi ollut. Sitten vielä kateltiin vartti Facebookista hänen lapsenlapsensa kuvia :D Aivan käsittämätön käynti. Kesti varmaan tunnin, mutta itse tutkimus noin 2 minuuttia, jos sitäkään. Mutta kaikki siis kunnossa.

Voi hyvät hyssykät.

kardemummma & Sulo 28+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fiinukka:
Oletteko syöneet esim. kakkua jossa on päällä ulkomaalaisia pakastemansikoita?
Ollaan =) Tosin mähän oon kyllä syönyt kaikkea muutakin.. Mutta ulkolaisia vadelmia oon koittanut välttää. Joku hyve minullakin :D Niistähän luki neuvolalappusessa joku norovaara eiku mikä se olikaan.
 
Fiinukka Ulkomaiset vadelmat pitäis tosiaan keittää ennen syöntiä. Muistaakseni etenkin puolalaisissa vadelmissa oli jotain virusta taannoin...

kardemummma Sulle on siunaantunut noita "lievästi" outoja lääkäreitä raskauden aikana. :) Mutta hienoa, että kaikki kunnossa!

Kuka on varastanut mun siivousinnon?! Mun on oikeesti pakko imuroida, mutta en ollenkaan pysty katsomaankaan tuohon imuriin päin... Tän täytyy olla jotain vakavaa siivousallergiaa. Joku muukin tais valitella keväästä ja koirien tassujen mukana tulevasti hiekasta ja voin todellakin allekirjoittaa saman. Vaikka kuinka joka lenkin jälkeen pestään tassuja, niin joka paikassa hiekkaa, risuja ja lehtiä. Huoh.

Plaaa-aaaahh.

Olivia & IhanaPotkuVauveli 27+5

P.S. Katsoiko joku muu tänään neloselta Vatsasta maailmaan (tms.) vauvaohjelmaa? "Jotkut vanhemmat haluavat syödä palan istukkaa tai haudata sen ja istuttaa päälle puun". Siis mitä? Kuvittelin, että tämä oli vaan Tom Cruisen henkilökohtaista sekoilua, mutta ei ilmeisesti. Seuraavaksi kuulee varmaan, että jotkut tekee napanuorasta kaulakoruja...
 
kardemummma Hieman erikoinen lääkäri sulla. :LOL: Mutta tärkeintä et kaikki kunnossa.

Olivia81
Mä katoin jonkun tollasen ohjelman, mut onneks meni ohi toi istukka juttu. Yääk !

Täällä vaan väsyttää ihan hulluna. Nukuin viimeyönä jotain 9 h unet ja silti oon ihan silmät ristissä ja tekis mieli vaan nukkua lisää. :(
Kurkku on tulessa ja hirveet limat kurkussa ja yskä. Liekkö joku lentsu tulossa ? En kyl yhtään ihmettele ku maanantaina kävin siel terveyskeskuksessa sokerirasituksessa ja siel oli kauheesti kröhiviä ihmisiä. En halua mitään tautia. Prkl.

Mies oli vapaapäivällä tänään, mutta lähti nyt sitten illaks keikkatöihin menee varmaan johonkin yöhön asti. Ja sitten huomisekskin on lupautunut töihin. Eli yksinäinen perjantai-ilta täällä.

Jotenkin tuntuu et vois mennä töihin vain ja ainoastaan siitä syystä et sais muuta ajateltavaa ku nää omat olot ja näkis muitakin aikuisia ku tota puolisoa. En sitten tiiä. Miten se töissä olo tulee onnistumaan ? Jos työ-öinä ehtii nukkumaan sellasen max 7 h ja työpäivät on jotain 10 h pitusia matkoineen... Taas alko ahdistamaan.
Argh. :headwall:

 
kardemummma heh, mielenkiintoinen käynti!! :LOL: mutta varmaan on helpompi mennä seur. kerralla sitten kun juttu luisti noin mukavasti! :p

dana edelleen toivon sulle vaan voimia ja jaksamista! sä olet kyllä joutunut kärsimään meidän muidenkin edestä! :hug: mutta kuten todettua, voiton puolella ollaan jo! :)

fiinukka en oo tietääkseni syöny ulkolaisia vadelmia, ainakaan lähiaikoina, voi olla että joskus alussa tuli puuron kanssa syötyä...mutta kuten kardemummmakin, niin minäkin olen aika lailla syönyt kaikkea, juustoja (olen yrittänyt katsoa että on pastöroitu), salmiakkia ja lakua ym. alkoholista olen pitäytynyt. mutta tosiaan en oo ollu mitenkään tarkka...

olivia en kattonu tota ohjelmaa, thank god!!!!! :eek: ei tulis itellä kyllä mieleenkään moinen......

ON: sokerirasitus viimein takana, eikä ollu musta ollenkaan paha juttu. ei alkanut heikottaa, yököttää tms. pari hyvää lehtee oli mukana niin aikakin meni yllättävän nopsaa. tulokset selviää ens keskiviikkona kun on neukku+lääkäri. ainoo mikä tuli niin kaamee väsymys, joka on kyllä kestäny ihan hela dagen! ja sitä on nyt jo muutenkin ollu parin viikon ajan vähän ilmassa, että ei auta vaikka kuinka nukkuis hyvät yöunet, on ihan väsyny silti koko ajan... :ashamed: nooh, katsotaan.......

26+5 :heart: :heart: :heart:

p.s ai niin, näin viime yönä ihan kummaa unta...yhtäkkiä mun maha aukesi tuosta kylkiluiden alta ja vauvan jalka pisti esiin sieltä ja pian tuli sitten koko vauva, kun maha irtosi kuin kansi. yritin sanoo kaikille ihmisille ympärillä, että soittakaa nyt joku sairaalaan, mutta kaikki oli vaan, että eihän sitä nyt sinne enää tarvii, kun se vauva on nyt kerran siinä... jouduin ihan paniikkiin, mutta otin vauvan syliin ja ajattelin että tässä sitä kai sitten ollaan. oli vähän pelottavaa. :| :p
 
Hohhoijaa, se olis reilu 80kpl karjalanpiirakoita paistettu, pesty pyykkiä ja muutenkin juoksenneltu ympäri taloa tekemässä vielä "pikasiivousta". Nyt vaan keskitytään odottamaan viikonloppu vieraita, varmaan saapuuvat tuolla 8 maita :)

Mie vähän veikkailen, että kaveri heittää massussa kuperkeikkaa. Eilen illalla tuntui ylämahalla potkut ja tänään taas tuolla alamahalla. Tosin niin olen tohkeissani koko päivän liikennöinyt, että ei ole ollut aikaa kuulostella pienen liikkeitä..jos on viärinperin tuolla massussa ni ei tunnu liikkeet muuta kuin oikeestaan kuulostelemalla.. Vähänhän tuo ilkeesti juilii tuonne alamassuun, pitää oikasta ittensä tuonne sohvalle kattomaan emmerdalea kohan saa pyykit pois koneesta.

Oikein ihanaa ja toivon mukaan aurinkoista viikonloppua kaikille mammoille =)

Rae ja Nyytti 26+1
 
Pakko testailla kaikkia keinoja tohon nenään ku vuotaa ja tulis limaa ihan älyttömästi ja siitepölyaikaakin ennakoiden. Nyt on sitten ekaa kertaa huuhdottu nenäkannulla. Mitenköhän sen tajuis ettei sillon voi nenän kautta edes yrittää hengittää ? :LOL:

Täällä vaan väsyttää ja tylsistyttää edelleenkin. Taidan mennä pienille unille, tosin pakko laittaa kello herättämään muuten herään siihen ku mies tulee töistä...
 
Olivia mä olen katsonut tota Vatsasta maailmaan ohjelmaa ja se äiti, joka istutti sen istukkansa päälle puun, oli toisen lapsensa istukastaan (omien sanojensa mukaan) tehnyt stroganofia ja syönyt sen. Ja sitten briteissä yleistyy joku lotus synnytys, jossa siis lapsen napanuoraa ei katkaista, vaan istukalle tehdään pussi ja se säilötään johonkin suola-yrtti-seokseen ja sitten vain odotellaan, että napanuora irtoaa omia aikojaan. Siinäpä sitten kantelevat vauvaa toisella kädellä ja istukkaa toisella. Itse olen vain tyytyväinen jos sitten, kun asia on ajankohtainen, vievät koko kammotuksen hyvin nopeasti pois näkyviltä.
 
Pakko kommentoida, että näin myös ton Martan mainitseman jakson lotus-synnytyksestä, ja se oli oksettavaa. Ehkä olen estynyt länsimainen kermaperse, mutta oli sen verran krouvin näköinen se suolattu ja yrteillä maustettu istukka, etten ainakaan ihan heti itse haluaisi sitä kokeilla - saatikka maistaa. Ja mille se oikein haisee muutaman päivän jälkeen?!?

Nukuin viime yönä tosi huonosti ja tää päivä meni ihan kansanterveydelle. Söin karkkia ja luin vauvakirjaa sohvalla. Soitin Kelaan ja kampasin koiran. Kun mies tuli kotiin ja luin sille uuden viikon siitä Vau-kirjasta (meidän pe-traditio, kun uusi viikko vaihtuu aina perjantaina), niin se nukahti kesken kaiken ja rupesi kuorsaamaan kovaan ääneen. Siinäpä ne tämän päivän highlightsit.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Solnushka 29+0
 
Kardemumma Heh, onneks se lääkärisi ei osottautunu niin pelottavaks ku muut oli sanonu, ennemmin noin päin :D .

Onko muilla ollu jalkasärkyjä? Mun nilkat on järkyttävän kipeät koko ajan! En ole turvoksissa, mutta sukista jää aina kuitenkin pienet jäljet. Oon ollu tän päivää ilman sukkia ja silti särkee nilkkoihin. Ihan ku kasvukipuja!

Naama kukkii, koko ajan on pöksyt märkänä ja kasvukipujakin. So nice to be teen again :heart: !

Odotan & Emppu 25+4
 
oikein iso :hug: kaikille jotka joutuvat ottamaan rauhallisesti....

Mä olen huonon omatunnon omaava äiti kun vaikka pitäisi levätä niin en osaa :ashamed: koko ajan teen jotain pientä, ja kokoajan tekis mieli kupsuttaa pihaa ym.. eilenkin oikein itketti kun en saisi tehä mut kuka ne sit tekee???

mulla kävi anoppi siivoomassa, ja sanoin että voisin maksaa sille jos kävisi meillä siivoomassa ettei mun tarvisi rehkiä, tai siis kun en saisi... no anoppi lupasi ja maksoin sille etukäteen 20e. olin niin tyytyväinen että...
seuraavana päivänä varmistin vielä asiaa anopilta että onhan sitte loppuviikosta tulossa niin ei enää kerkeekään, voi kuulemma auttaa mutta vain äärimmäisessä hädässä :eek: siis mit vitt!!!!!! maksoin sitte turhaan vähistä rahoista juopolle 20e :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

että suututtaa!!!!
no mutta tänään olis tarkotus savustaa kalaa ja kutsua ystäviä kylään =) mukava päivä siis tulossa B) B)


NeLa ja äijä 28+4

ps. kauhee ku aika menee nopeesti :whistle:
 
Täällä vaan kurkkukipu ja yskä jatkuu :(
En tiiä pitäiskö se käydä jossain lääkärillä näytillä vai vaan odottaa josko menis ohi tai pahenis ihan kunnon flunssaks asti ?
Tai sitten se on toi Nasonex mikä tekee kurkun kipeeks. Niissä ohjeissa nimittäin oli mainittu et voi tulla nenä- tai kurkkukipua...
 
Moikka täältä äippäpolilta!
Eilen oli kymmeneltä aika tänne jatkotutkimuksiin ja lääkäri meinas ennen mitään tutkimuksia että jäät osastolle että katotaan nyt vie toi kohdunkaulan tilanne. Kohdunkaula ei ollu sitte kai kuiteskaan lyhentynyt tai mitään mut tänne siis laittoivat. Varmaa tietoo ei oo kauan täällä makaan mut ainakin nyt huomiseen asti. Vessa luvilla oon eli lupa käydä ainoastaan vessassa. Suihkuun olis kyl kiva päästä:)

Mut oma tilanne on nyt hieman ihmeellinen. Joku sanoo että mun supistelut on ihan normaalia vatsankovettumista vaan. Sopii mulle mut olis silti kiva tietää varmast että voiko sit kiristävästä ja ilkeestä tunteesta huolimatta liikkua ihan normaalisti. Ja pääsis kotiin:)

Mut yritän myöhemmin kommentoida muiden juttuja:)

Ihana mieheni hommas mulle tänne netin:)<3<3

-Chili ja tyttö 28+3<3<3<3
 
Tuun uutena mukaan ja koitan kovasti päästä kärryille, kun oon näin myöhään liikkeellä :xmas: Syynä siihen lähinnä se, että mietin pitkään ehdinkö mitään kirjotella kun kotoa löytyy tytöt 5v ja toinen 11kk- mutta kuopuksen odotusaikana tällänen samanlainen ryhmä oli ihan loistava henkireikä, niin rohkaistuin tänne :D

Tiedot olikin jo Marta hienosti laittanut etusivulle, kiitos =) Eipä oo samana päivänä kellään LA eikä näkyny TYKSiläisiäkään siinä ihan lähipäivinä olevan. Mulla menee nyt joku tovi, kun lueskelen vähän teidän juttuja ja koitan päästä mukaan! :whistle:

Tässä vielä tiedot, vaikka ne etusivulta voikin bongata. Eli oon 25v ja kolmatta odotan, LA 9.7.-10 ja TYKS on synnäri. =)

Mukavaa lauantaipäivää kaikille mammoille ja masukeille :flower:
 
Tervetuloa, Mamcelli! Mun LA on 5.7. ja synnäri TYKS. Aluks aattelin etten jakele kauheesti koordinaatteja itsestäni niin sitä ei etusivulla lue.. Mutta se periaate kaatu ajat sitten :D Jos Marta jaksaa päivittää TYKSin tonne, niin vassokuu. Ja ikäkin on noussut jo 28->29. Ja kolmekymppisiinkin enää 8kk, voe kääk!
 
Juu, kardemummma on jo aikoja sitten paljastanut todelliset karvansa. :D

Tervetuloa Mamcelli munkin puolesta! Aina mahtuu mukaan eikä täällä teilata vaikkei niin paljoa ehtiskään kirjoitella. :) Mulla on vielä aikaa jorista täällä joutavia päivittäin kun odotan ensimmäistä ja töissäkin meinaa motivaation kanssa olla niin ja näin...

Pai Mulla on ihan sama juttu. Kurkku vaan koko ajan kipee ja nenä vuotaa, muttei tunnu normiflunssalta. Ihmeellistä... Pelkään, että mulla on taas jotain poskionteloissa.

Chili25 Nytkö ne kaappas sut sinne polille?! Toivottavasti pääset pikimmiten kotiin. Sehän on kuitenkin hyvä uutinen, että kohdunsuu ois kunnossa!

Mua vaivaa edelleen epämääräiset vatsakivut. Terveydenhoitaja käski viime viikolla soittamaan uudelleen jos kivut jatkuu, varattais lääkäriaika. Onkohan se hätävarjelun liioittelua? Mua aina nolottaa olla näiden vaivojen kanssa kitisemässä... :ashamed: Ehkä nämä on vaan normaalia vatsankivistystä.

 
Tervetuloa Mamcelli :flower:

Omaa napaa:
Mä jäin kiinni siitä toisesta sokerirasituksesta paastoarvo oli 5,3 kun sen piti olla ALLE 5,3. Ja kahden tunnin arvo oli 8,6 kun sen piti olla ALLE 8,6. Joten nyt olen kotimittaillut. Ja vielä toistaiseksi ihan normissa ollaan pysytty. Mutta jos paasto alkaa olla korkea, niin alkaa insuliini.
Mitäköhän tässä vielä kerää ennen kolmikyppisiään.. nekin on kuukauden päästä tulossa :p
Johan mä sain nivelien kulumiset, rytmihäiriöt, palleatyrän, refluksivaivan, rytmihäiriöt, PCOSin, masennuksen JA nyt tämän vuoden aikana. Melko tehokasta, eikö? :whistle:


Mä olen tänään YRITTÄNYT laittaa vauvalle tilaa. Muttei se onnistu. Mies nimittäin innostui repimään yläkerran täysin auki. Ja kun meillä on tällainen vuosimallia 1930-luvulta oleva talo, niin eristyshän on siinä sahanpurua.. Ja sitä muuten tytöt riittää!! Ja se leviää joka paikkaan. Ja lisäksi KAIKKI yläkerran kamppeet on täällä alakerrassa (70m2), joten kämppä on kuin ammuttu täyteen kaikkea p*skaa! Ja siis sänkyjä, kaappeja, yläkerrassa muuten säilytettävää tavaraa jnejnejnejnejnejnejnejne.
Pikku angsti ;)

Toivoa saattaa että remontti on valmis REILUSTI ennen uuden tulokkaan tuloa. (ja tällä tahdilla se ei sitä ole.. Mies on töissä 14h/vrk (yrittäjä ) ja nyt alkaa niiden uusi yritysprojekti, eli nevakausi. Turvetyömaille. Huoh.. ja se on siellä nytkin.

Mutta sellasta tänne.

Lämpöiset halit jokaiselle odottajalle

:heart:


T; Mattila and the Mama 28+5
 
Olivia81 Juu tänne ne nyt mut sit otti:( Kotiin pääsystä ei vie mitään tietoo.

Mut tossa äsken kätilöopiskelijalle "valitin" että jos mun vatsa kivut ei nyt oo supistuksia niin voin sit varmaan mennä kotiin. Nii oli sit sitä mieltä et jos niitä kiristäviä tuntemuksia on likkeellä ollessa niin en oo täällä turhaan. Että ei oo normaalia olo tilaa ja et ku viikot on vasta sen 29 niin ei sais vie syntyä et hyvä vaan ku huilaan. Sain tossa äsken supistuksia estävän piikin ja iltapäivällä pitäs saada toinen kortisoni.

Mamcelli tervetuloa mukaan:) Juu ei täällä rokoteta vähäisistä kirjoituksista. Kaikki ollaan hengessä mukana:)
Mattila Sä jouduit sit tarkkaileen sokereita. Hyvä homma että tutkitaan mutta sulle hirvee homma. Voimia :hug: Voi aarg mikä hävitys teillä on sie talossa:) Toivottavasti saatte talon johkin kuntoon ennen vauvan tuloo:)

Voi ei täällä on TYLSÄÄÄÄÄ... Luojan kiitos on sentäs tää kone ja netti:)

-Chili
 
No voi kakka joudunkohan mieki saikulle sit ens viikolla kun vähänkin tekee jotain tai kävelee, rupee kiristämään puristamaan mahaa, ei tunnu kipeeltä mut pahalta..
Ja mitälie aamusta ollu.. tuohon navasta ylöspäin koski mahaan jotain puol minsaa kerralllaan kolme kertaa n. 5 minuutin välein.. Vähän säikähin.. No onneks ens viikolla on se neuvolalääkäri..
 
Marta: Se istukka stroganof juttu oli että oli säilönyt sen istukkansa ystävänsä pakastimeen kun ei ollut voinut sitä haudata vuodenajasta johtuen ja sitten tämän ystävän mies oli sen sulattanut tehdäkseen stroganoffia ja miettinyt että ei herranjestas mitä tämä on... :x
Mutta toi sama äiti joo oli syönyt palan istukkaansa ja kasvatellut jotain puuta...

Sokerirasituksessa kävin viikolla ja kaikki oli ok. Litku oli juuri niin ällöä kuin muistinkin... en millään meinannut saada sitä alas. :/

Mukavaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti!

Muffin ja Pömppis 28+3
 
Tervetuloa Mamcelli!

Piti tulla toivottelemaan Chili25:lle pitkää pinnaa ja hope so pääset pian pois.. kuulostaa vaan hurjan tutulle, itse makasin osastolla suppareitten takia rv29+0 -> rv34+0 ja söin paaaljon supistuksen esto lääkkeitä tuona aikana, supisteli vaikka pysyin paikallani sängyssä. Mutta kyllä kannatti, on se vielä n iin pieni syntymään nuilla viikoilla. Kotona kerkesin olla sit 2 viikkoa ennen synnytystä.

Minä kävin kans sokrurasituksessa perjantaina ja tulokset käyn kuuntelemassa tiistaina neuvolassa, toivottavasti ne olisi kunnossa.. Kävin myös kontrolliultrassa tiistaina jossa siis katseltiin sitä "funneling" tilannetta ja jotain muutoksiahan siinä oli tapahtunut :/ Kontrolliin meen taas vapun jälkeen joten toivotaan ettei nyt tarvis huolestua. Supistelua ei ole.

hiipi 25+5
 

Yhteistyössä