Taitaa kilttimiehen tallin työntekijällä vaihtua työpaikka

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tänään piti olla hevossafari, eli noin tunnin ratsastus kimpassa metsässä valmiita polkuja pitkin. No meillä on sarjalippu noihin ja olin paikalla hyvissä ajoin tarkastamaan "oman" ratsun ja varusteiden kunnon. Hetken päästä näin kun yhdelle toiselle annettiin liian pieni hevonen (ratsastaja oli läski) ja toisen hevonen ontui. Kuvasin tietty molemmat ja juttelin retken vetäjälle siitä mutta hänen mielestä kaikki on harašoo. Seuraavaksi lähtee videot ja kuvat tallin omistajalle. Saa nähdä jos tuo tyyppi on töissä siellä vielä ensi viikolla.
 
vierailija
Menit tarkastamaan oman ratsun ja varusteiden kunnon? Et sitten itse valmistele hevosta; satuloi ja laita kuolaimia?
Hevonen jaksaa kantaa melkoisia taakkoja ja varsinkin ponit esim connemara-ponit.
Mitä ontumiseen tulee niin uskonpa, että tallin omistaja kyllä on tietoinen ja keskustellut ongelmasta esim eläinlääkärin kanssa. Sinä et ole missään määrin alan ammattilainen arvostelemaan ja pätemään muuta kun kirjoittelemalla tänne.
 
vierailija
Menit tarkastamaan oman ratsun ja varusteiden kunnon? Et sitten itse valmistele hevosta; satuloi ja laita kuolaimia?
Hevonen jaksaa kantaa melkoisia taakkoja ja varsinkin ponit esim connemara-ponit.
Mitä ontumiseen tulee niin uskonpa, että tallin omistaja kyllä on tietoinen ja keskustellut ongelmasta esim eläinlääkärin kanssa. Sinä et ole missään määrin alan ammattilainen arvostelemaan ja pätemään muuta kun kirjoittelemalla tänne.
Hevosen joutuu valmistelemaan itse jos meinaa mukaan tuollaiselle retkelle. Edellytän vain että varusteet on hyvässä kunnossa ja hevoselle sopivat. Hevonen jaksaa tai ei jaksa mutta kuormaamalla liikaa aiheuttaa kipua ja kärsimystä. Minä taas uskon että maa on litteä ja kuu juustoa. Hevosia kohdellaan yleisesti huonosti ja se koskee erityisesti tuntiratsastusta. Muutamakin harrastaja on sanonut ettei nuorena osannut päätellä että hevosella on joku kiputila.
 
Eli ne sai sinusta kanta-asiakkaan. Tule käymään joskus Oulussa niin keksitään yhdessä harmituksen aiheita :)

Tänään piti olla hevossafari, eli noin tunnin ratsastus kimpassa metsässä valmiita polkuja pitkin. No meillä on sarjalippu noihin ja olin paikalla hyvissä ajoin tarkastamaan "oman" ratsun ja varusteiden kunnon. Hetken päästä näin kun yhdelle toiselle annettiin liian pieni hevonen (ratsastaja oli läski) ja toisen hevonen ontui. Kuvasin tietty molemmat ja juttelin retken vetäjälle siitä mutta hänen mielestä kaikki on harašoo. Seuraavaksi lähtee videot ja kuvat tallin omistajalle. Saa nähdä jos tuo tyyppi on töissä siellä vielä ensi viikolla.
 
Siis kuvasitko sä vieraita ihmisiä ilman lupaa????? Vähän oot aivan sekaisin.
Kyllä ihmisiä voi kuvata julkisellla paikkalla ilman heidän lupaansa. Ratsastavan naisenkin, ratsasti tämä sitten hevosella tai miehellä. Oletatko, että lehtikuvaaja käy kysymässä luvan jokaiselta, kun tekee juttua Helsingin kauppatorista?

AP:n asenne jaksaa silti hämmentää, mieshän on kuin toisinto jostakin entisaikojen ilmiantajasta Itä-Saksassa, harmi hänen kannaltaan ettei Stasia enää ole.
 
  • Tykkää
Reactions: kruuttis
vierailija
Kyllä ihmisiä voi kuvata julkisellla paikkalla ilman heidän lupaansa. Ratsastavan naisenkin, ratsasti tämä sitten hevosella tai miehellä. Oletatko, että lehtikuvaaja käy kysymässä luvan jokaiselta, kun tekee juttua Helsingin kauppatorista?

AP:n asenne jaksaa silti hämmentää, mieshän on kuin toisinto jostakin entisaikojen ilmiantajasta Itä-Saksassa, harmi hänen kannaltaan ettei Stasia enää ole.
Virheät ja vassarit voivat ja haluavat kannella kaikesta, äsdeepee myös.
 
vierailija
Jotenkin epäilen että ohjaajaa on ohjeistettu käyttämään liian pieniä ja ontuvia hevosia.
Yleensä ne on ne työntekijät jotka huomaa epäkohdat muttei voi niille mitään tehdä omistajan takia, esim. Eläinlääkärikäynnit on kalliita jne. Kuten tässä esim.


 
vierailija
Voi saaatanansaatana sitä tilannetta. En voi edes kuvitella. Jos siitä itsestään valitettaisiin, niin että me saataisiin kuulla siitä.

Sehän raportoisi siitä palstalle koko ajan. Ottaisi taatusti henkilökohtaisena loukkauksena..
Uskonpa että päinvastoin koska hänhän on täydellinen eikä tee mitään virheitä. Vika olisi tietenkin siinä toisessa ihmisessä, työpaikassansa tai järjestelmässä. Että kilttimies tekisi virheen, ei koskaan. Luulin tehneeni virheen mutta sitten huomasin erehtyneeni.
 

Yhteistyössä