Heinäkuiset 2022 💕

Oi kiva kun sama ikäero! Mitä oot mieltä siitä, jännittääkö pärjääminen arjessa vai ootko ajatellut vielä niin pitkälle? Joillekin tuo on pieni ja joillekin jo iso ikäero Ite oon innoissani kun näen että heistä on sitten toisilleen jossain vaiheessa seuraa mutta ei kumminkaan liian lähekkäin että voi olla kunnolla omatkin kaverit ja jutut. Toki pidän vielä esikoistani pikkuisena eli varmasti arki tulee olemaan raskasta alkuun mutta helpottanee sitten kun kasvavat
Mulla oli alunperin toiveena viel pienempi ikäero mut tällee jälkikäteen mietittynä 2,5v on ihan tarpeeks pieni 🙈 Hirvittää vähän kyllä jos iskee viel esikoiselle joku vuosisadan pahin uhma just ku vauva syntyis tms. Kerroinkin hänelle et nyt olis aika itsenäistyä 😂😂
 
Lasketaan vissiin rintojen kipu yleiseksi ja neuvola aina kysyy tätä ekana. Mut lohduttavaa että muillakaan ei tätä ole. Mul on vähä huonovointisuutta, mut en tiedä laskenko sitä nyt oireeksi. En tosiaan tiedä tarkkoja päiviä joilla meen, mut minimissä uskon et oon 6+2 nyt.
Mulla oli esikoisesta nännit kipeenä ovulaatiosta alkaen monen monta viikkoa mut nyt ei oo mitään 🤔 Yritän ajatella et raskaudet on erilaisia ja ei tarkota mitään et nyt ei oo 👍🏼
 
Mulla oli alunperin toiveena viel pienempi ikäero mut tällee jälkikäteen mietittynä 2,5v on ihan tarpeeks pieni Hirvittää vähän kyllä jos iskee viel esikoiselle joku vuosisadan pahin uhma just ku vauva syntyis tms. Kerroinkin hänelle et nyt olis aika itsenäistyä
Mä haluasin kahdelle vanhemmalle tarkoituksella pienen ikäeron, jotta heistä on toisilleen seuraa. Nyt toisaalta mietin sit, että pitääkö täs vielä yrittää tälle kolmannelle tehdä leikkikaveri tämän jälkeen, jottei hän jää yksinäiseksi, kun tulee niin iso ikäero vanhempiin lapsiin. Ajatus oli silloin aikoinaan, että kaikilla lapsilla voisi olla pieni ikäero, mutta asiat ei menny ihan niinku ajatteli ja suunnitteli. Katotaa ny sit onks tää meidän vika vai ei.
 
Tää väsymys kyl iskee ihan urakalla nyt!
4+2 ja päikkärit oli taas pakko ottaa kun oli niin paljon unihiekkaa silmissä iltapäivällä.

Mul ei tässä raskaudessa oo ollut rinnat vielä lainkaan kipeet, vaikka edellisessä oli oviksesta lähtien. Ehkä se tulee myöhemmin vasta sit, kun alkaa hormonimäärät ylittää sen, mihin asti viimeksi päästiin.
 
Kata887
Huomenna ajattelin soittaa neuvolaan + varata varhaisultran johonkin yksityiselle kun julkiselta sitä ei taida saada. Oletteko ottaneet varhaisultria mille viikoille? Onko se joku rv7 kun pitäs varmasti näkyä syke jos on näkyäkseen?
 
Joo 6+3 pitäis syke näkyä, eli jos jättää vähän oviksen ajankohdalle virhemarginaalia niin 7+0 eteenpäin näkyy varmasti jo. :)

Ite aattelin kans ehkä ens viikolla alkaa varailemaan, mutta toi itsenäisyyspäivä sotkee nyt sen verran et joutuu miettimään, meniskö jo pe 3.12. eli 7+0 vai vasta ti, 7+4.
Varmaan joutuu taipumaan jälkimmäiseen ja pysyä kärsivällisenä, kunpa vaan malttais!
 
kata887
Joo tulee olemaan kyllä jännät paikat odotella ultraa. Jotenkin ollut niin uskomaton fiilis kokoajan :D
Kesävauva on kyllä kiva, vaikka varmaan mahdollinen helle tulee olemaan tuskaa kun on viimesillään. Miettiikö muut jo synnytystä vai tuntuuko vielä kaukaiselta?
 
Mä just päinvastoin mietin, miten ihana kesä tulee olemaan, koska juhannuksen aikoihin pääsee takuuvarmasti lomalle jos raskaus onnistuneesti jatkuu sinne asti. :D
Toki helle varmaan tulee tekemään tuskaa viimesillä viikoilla ja synnytyksessä, mutta mieluummin lämmössä kuin kylmyydessä!

Mutta tuon enempää en uskallakaan sit vielä unelmoida.
 
Heips!

Täällä yksi tänään plussannut ja varovaisin mielin keväisen kkm:n jälkeen. Testiin piirtyi siis haalea viiva, eli la menee heinäkuun loppuun. Tää oli mun kolmas terolut-kierto ja raskaus ei yllättänyt, kun viikon verran vatsaa turvottanut ja rinnat kasvaneet ainakin kuppikoolla. Menkkajuilintaa on ollut ja tänään hivenen heikko olo aamulla. Tässä kierrossa oli myös ilmeisesti vti (tai sit se pissahätä johtui raskaudesta) ja hiiva. Sit kun alkoi ilmapalloturvotus ja rinnat kasvoi niin en epäillyt enää, että mistä on kyse. Meilla on 3-vuotias ennestään. Testien teko kyllä jatkuu vielä tällä viikolla, koska oli niin hailakka viiva (tosin päiväpissasta ja 2 h rakkoajalla). Keskenmeno kummittelee muakin, joten päivä kerrallaan...

KIva päästä taas tänne kirjottelemaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Eimy
Meillä oli tänään toinen varhaisultra ja nyt syke näkyi ja kuului oikein hyvin! :) äsken oli myös ensimmäinen neuvola, jossa juteltiin. Harmi vaan että neuvola"täti" ei ilmeisesti ollut se, joka meillä tulee olemaan jatkossa vaan sijainen. Joutuu ns tutustumaan uudelleen. Kauheasti tuli infoa ja pissanäytepurkkeja ja itse varattava verikoeaika ja vaikka mitä, tuntuu etten muista puoliakaan mitä puhuttiin.
Sitten asia jota pohdin kovasti: milloin kertoa omille vanhemmille? Minulla ei ole kavereissa äitejä ollenkaan eikä minulla ole siis ketään muuta läheistä naista jolta kysellä raskaudesta kuin oma äiti (ja toki anoppi), ja mietinkin kovasti että joko kertoisin.. Toisaalta haluaisin hirveästi jutella aiheesta (ollaan äitin kanssa läheisiä) mutta tiedän myös että äidillä saattaa joskus mennä ylihuolehtimisen puolelle, enkä kyllä halua sitäkään että hän päivittäin soittelisi kuulumisia tai hätääntyisi jos minusta ei tunnin sisällä viestistä kuuluisikaan mitään.. Miten teillä muilla ensikertalaisilla, onko teillä joku äitikaveri kenen puoleen kääntyä näissä asioissa?
 
  • Tykkää
Reactions: Eimy
Sitten asia jota pohdin kovasti: milloin kertoa omille vanhemmille? Minulla ei ole kavereissa äitejä ollenkaan eikä minulla ole siis ketään muuta läheistä naista jolta kysellä raskaudesta kuin oma äiti (ja toki anoppi), ja mietinkin kovasti että joko kertoisin..
Ekassa kerroin aika nopeasti äidille, mutta toises kesti ja täs kolmannes en oo kertomas aivan heti ellei tuu puheeksi. Kannattaa liittyä facen vertaistuki ryhmiin, sieltä voi löytää jopa paikallisia äitejä joiden kaa sit voi jutella, jos tuntuu ettei vielä uskalla omille vanhemmille sanoa.

Niin ja täällä eniten jännittää ettei vaan Masussa ole enempää kuin yksi sillä mulla on kaksoset enkä haluaisi enää kokea samaa vaan yksi kerrallaan kiitos

Facebook on ryhmään tulisin mielellään jos joku pistää pystyyn
Face ryhmä on jo perustettu ja sielä meitä muutamia jo on. Mulle voi laittaa yv:tä, niin laitan liittymislinkin.


Mä tänä tilasin neuvolan, sain samalla myös ekan lääkäri neuvola ajan, jossa ultrataan ja katsotaan montako sielä on ja onhan oikeas paikkaa.
 
Kata887
Meillä oli tänään toinen varhaisultra ja nyt syke näkyi ja kuului oikein hyvin! äsken oli myös ensimmäinen neuvola, jossa juteltiin. Harmi vaan että neuvola"täti" ei ilmeisesti ollut se, joka meillä tulee olemaan jatkossa vaan sijainen. Joutuu ns tutustumaan uudelleen. Kauheasti tuli infoa ja pissanäytepurkkeja ja itse varattava verikoeaika ja vaikka mitä, tuntuu etten muista puoliakaan mitä puhuttiin.
Sitten asia jota pohdin kovasti: milloin kertoa omille vanhemmille? Minulla ei ole kavereissa äitejä ollenkaan eikä minulla ole siis ketään muuta läheistä naista jolta kysellä raskaudesta kuin oma äiti (ja toki anoppi), ja mietinkin kovasti että joko kertoisin.. Toisaalta haluaisin hirveästi jutella aiheesta (ollaan äitin kanssa läheisiä) mutta tiedän myös että äidillä saattaa joskus mennä ylihuolehtimisen puolelle, enkä kyllä halua sitäkään että hän päivittäin soittelisi kuulumisia tai hätääntyisi jos minusta ei tunnin sisällä viestistä kuuluisikaan mitään.. Miten teillä muilla ensikertalaisilla, onko teillä joku äitikaveri kenen puoleen kääntyä näissä asioissa?
Ehdottomasti kannattaa kertoa äidille jos olette läheisetkin:) On ihanaa päästä juttelemaan asiasta jonkun kanssa. Voit toki ilmaista ettei tarvitse alkaa tärisemään aiheesta :D
Itse oon kertonut silloin kun nähdään naamatusten, joskus se on ollut samana päivänä kuin sain itsekin tietää ja nyt varmaan menee loppukuulle kun nähdään. Eli hän on saanut myös tietää 2 keskenmenoa jotka menneet nopeasti kesken.
Muille kerrotaan varmaan joulun tienoilla, riippuen aina milloin livenä nähdään ketäkin.
itsellä on kyllä niin jäätävä turvotus että paljastutaan nopeasti..
 
Täällä kans tein äsken digitestin, jossa luki että raskaana 1-2, joten ilmeisesti La 30.7..
Kommentoin tänne näköjään kirjautumatta. Mutta tämä oli mun kommentti 😄 mulla ei tosiaan ole hajua milloin on saanut alkunsa, mutta jos tohon digiin tosiaan on uskominen niin ilmeisesti siellä loka-marraskuun vaihteessa? Eikö toi vähän menny niin että 1-2, tarkoittaa rv 3-4? 😊
 

Eikö noiden viivojen olis pitänyt vahvistaa enemmän? 6pv sitten plussasin ja joka päivä tehty testi. Kummastuttaa kun viimeiset testit sanan tummuisia. Pelkään niin tuulimunaa tai keskenmenoa nyt Joko rv 4 tai korkeintaan 5
Onko noi niitä erittäin herkkiä testejä? Kun mä oon ymmärtänyt, et sitkun raskaushormoonia on enemmän niin noi ei välttämättä reagoi koska ovat niin herkkiä. Ootko koittanut joillain missä esim se 25ml/iu
 
Onko noi niitä erittäin herkkiä testejä? Kun mä oon ymmärtänyt, et sitkun raskaushormoonia on enemmän niin noi ei välttämättä reagoi koska ovat niin herkkiä. Ootko koittanut joillain missä esim se 25ml/iu
Ai tälläistä en ole kuullutkaan🤔Onko muilla tästä lisää tietoa tai kokemusta.Minulla sama tilanne että eivät ole nuo pregcheck herkät testit kovin vahvistuneet. Tosin vasta kolmena päivänä tehnyt mutta kuitenkin.
 
Kata887
Ai tälläistä en ole kuullutkaanOnko muilla tästä lisää tietoa tai kokemusta.Minulla sama tilanne että eivät ole nuo pregcheck herkät testit kovin vahvistuneet. Tosin vasta kolmena päivänä tehnyt mutta kuitenkin.
Joo kokeile toista testiä. Mäkin tein noita alkuun ja kaks viimesintä oli melkeinpä samanlaisia.
Äsken tein nyt vielä toisella testillä mielenrauhan vuoksi niin sain vahvemman viivan kuin kontrolliviiva.
 

Yhteistyössä