Heinäkuiset 2022 💕

Millasia vatsakipuja teillä on ollut?

Tänään 6+0, eilen sattui vatsaan ja selkään ja nyt alkoi taas sattua.. Edellinen meni just näinä päivinä kesken niin pelottaa :(

Kipu tuntuu eniten alavatsan "sivuilla" ja on semmosta polttavaa/puristavaa. Vähän säteilee lantion seudulle ja reisiin. Kohdun kohdille ei juurikaan satu 🤔 ei tämä kipu mitenkään erityisen kovaa ole, välillä helpottaa ja välillä tuntuu kovemmin
 
Mulla (4+0) on toistaseks ollu vaan lyhyitä tuikahduksia, repäisyjä, lähinnä kans just kohdun eri puolilla. Ja oikeestaan kaikki mitä tuntuukaan, menee nopeasti aina ohi.

Oiskohan noi sun @Minie niitä kohdun kannattimien venymisestä aiheutuvaa. :unsure:
 
Joo nyt on täälläkin huonovointisuus alkanut rajusti. Tänään 6+6 ja pari päivää sitten alkoi todella huono olo ja tietenkin töissä. Koko päivän kestävää ja työkaverit tottakai tajusivat asian. Myös pomolle kerroin sitten tilanteen ja vannotin kaikki olemaan vielä hiljaa 🙈(oma äiti käy tekemässä eläkepäiväkeikkaa samalla työpaikalla eikä vielä tiedä). Varhaisultra ensi viikolla tosiaan ja sen jälkeen ajateltiin molempien porukoille kertoa niin ei työkaverit toivottavasti ehdi möläyttämään 😬

Tosiaan pahoinvointi on koko päiväistä, oksentelua muutaman tunnin välein ja koko päivän. Yöt pystyy kuitenkin nukkumaan. Kovaa menkkamaista kipua vasemmalla puolella ja keskellä, ei mitään vuotoja kuitenkaan. Vatsa ja rinnat ihan turvoksissa ja rinnat edelleen tosi arat ja kipeät, jos ei ole tukea ympärillä. Väsymys on kova ja enimmäkseen haluaisin vaan nukkua.
 
Kata887
Onko muita Vaasassa synnyttäviä? Entä oletteko uskaltaneet jo heinäkuisten faceryhmään liittyä? :) Itseä huvittaisi kovasti mutta rv4+2 ei vielä uskalla.. ehkä joulun jälkeen
Itsellä ei ole ollut vielä vatsakipuja, etovaa oloa tulee pari kertaa päivässä mutta suht nopeasti mennyt ohi. Varmaan enemmän oireita tulee myöhemmillä viikoilla, niin se oli ainakin esikoisen kanssa.
 
Onko muita Vaasassa synnyttäviä? Entä oletteko uskaltaneet jo heinäkuisten faceryhmään liittyä? Itseä huvittaisi kovasti mutta rv4+2 ei vielä uskalla.. ehkä joulun jälkeen
Itsellä ei ole ollut vielä vatsakipuja, etovaa oloa tulee pari kertaa päivässä mutta suht nopeasti mennyt ohi. Varmaan enemmän oireita tulee myöhemmillä viikoilla, niin se oli ainakin esikoisen kanssa.
Oon parissa heinäkuun ryhmässä ja liityin niihin siks, kun ne usein menee kiinni sen jälkeen, kun vikat sen kuunlaiset on plussannu. Toki me voitais tehdä pieni face ryhmä tän ryhmän plussanneiden kesken, niin olisi pieni intiimi ryhmä.

Millasia vatsakipuja teillä on ollut?

Tänään 6+0, eilen sattui vatsaan ja selkään ja nyt alkoi taas sattua.. Edellinen meni just näinä päivinä kesken niin pelottaa

Kipu tuntuu eniten alavatsan "sivuilla" ja on semmosta polttavaa/puristavaa. Vähän säteilee lantion seudulle ja reisiin. Kohdun kohdille ei juurikaan satu ei tämä kipu mitenkään erityisen kovaa ole, välillä helpottaa ja välillä tuntuu kovemmin
Mulla välil tuntuu outoja tuntemuksia, lähinnä niinku ilmapallo paksuisia, mut ei muita vatsakipuja, ainakaan vielä.
 
Moikka! Täällä plussattu eilen. Omien laskujen mukaan 3+6 olis nyt. Menkat pitäis alkaa vasta maanantaina niin vielä vähän hirvittää. Eilen oli koko päivän outoa vihlovaa vatsakipua joka levossa loppu kumminkin. En muista et esikoisesta olis näin aikasin ollu tämmöstä niin ahdistaa kyllä. Muutenkin pelkään pahinta ja vaikee viel uskoo tätä kun vuosi ollaan yritetty. Esikoisen raskausaika oli kans vaikee ku pelkäsin koko ajan pahinta. Tässä raskaudessa meen kyllä varhaisultraan 😂

Meillä on esikoisen ajalta alle 50 hengen salainen facebook ryhmä ja sellanen ois tosi kiva nytkin. Oon liittyny isompaanki heinäkuisiin mut intiimimpi ryhmä ois paljon kivempi 🧡 Se salainen ryhmähän on semmonen et vaan jäsenet löytää ja näkee sen 👍🏼
 
  • Tykkää
Reactions: knyte
KATA887
Mäkin ajattelin varhaisultran varata seuraavalla viikolla vaikka hirvittää niiden hinta. Mutta pakko saada tietää onko siellä eloa ja oikeassa paikassa ettei tarvitse onnen kuplassa elää jouluun asti. Toki keskenhän voi mennä myös.. paljon jännityksen aiheita :|
Millaisia ikäeroja on tulossa niille joilla on aiempia lapsia? Meillä n 2,5vuotta
 
Tuun tänne heinäkuisiin nyt kysymään sellaista asiaa kun: minulla on viimeiset kuukautiset tulleen elokuussa ja tottakai lukuisia raskaustestejä sen jälkeen tehnyt jotka kaikki näyttivät negaa. Viime viikolla maanantaina otettu verikoe myös näytti negaa. tämän viikon maanantaina kävin lääkärissä puuttuvien kuukautisten takia ja sain terolut kuurin käynnistämään kiertoa. Ja lääkärin mukaan ovulaatiota ei ole tapahtunut tässä pitkässä kierrossa. Nyt kuitenkin tänään lauantaina tein testin johon tulikin haalea positiivinen. Onko mahdollista ettei vielä lääkärissä maanantaina tai verikokeissa olisi näkynyt mitään merkkiä raskaudesta ja nyt olisinkin raskaana?
 
KATA887
Tuun tänne heinäkuisiin nyt kysymään sellaista asiaa kun: minulla on viimeiset kuukautiset tulleen elokuussa ja tottakai lukuisia raskaustestejä sen jälkeen tehnyt jotka kaikki näyttivät negaa. Viime viikolla maanantaina otettu verikoe myös näytti negaa. tämän viikon maanantaina kävin lääkärissä puuttuvien kuukautisten takia ja sain terolut kuurin käynnistämään kiertoa. Ja lääkärin mukaan ovulaatiota ei ole tapahtunut tässä pitkässä kierrossa. Nyt kuitenkin tänään lauantaina tein testin johon tulikin haalea positiivinen. Onko mahdollista ettei vielä lääkärissä maanantaina tai verikokeissa olisi näkynyt mitään merkkiä raskaudesta ja nyt olisinkin raskaana?
Joo näin on täytynyt käydä ettei maanantaina vielä ollut tarpeeksi raskaushormoonia mikä olisi näkynyt testeissä. Yhtä luotettavia nuo raskaustestit on kotonakin ja jos kerta testiviivakin oli haalea niin se tukee tuota että hormonit on noussut vasta hiljattain. Onnea:)
 
  • Tykkää
Reactions: Jossu_95
Tuun tänne heinäkuisiin nyt kysymään sellaista asiaa kun: minulla on viimeiset kuukautiset tulleen elokuussa ja tottakai lukuisia raskaustestejä sen jälkeen tehnyt jotka kaikki näyttivät negaa. Viime viikolla maanantaina otettu verikoe myös näytti negaa. tämän viikon maanantaina kävin lääkärissä puuttuvien kuukautisten takia ja sain terolut kuurin käynnistämään kiertoa. Ja lääkärin mukaan ovulaatiota ei ole tapahtunut tässä pitkässä kierrossa. Nyt kuitenkin tänään lauantaina tein testin johon tulikin haalea positiivinen. Onko mahdollista ettei vielä lääkärissä maanantaina tai verikokeissa olisi näkynyt mitään merkkiä raskaudesta ja nyt olisinkin raskaana?

Tee uus testi parin päivän päästä ja kato vahvistuuko 🤩🥰
 
Ajattelin jos menis kauniiseen odotukseen tai perhe-arteen ni pääsis vähän halvemmalla. Ehkä rv7 mut se olis vasta joulukuun toisella viikolla. Kamalan pitkä aika. Esikoisesta mentiin vasta nt-ultraan. En tiedä miten selvisin siihen asti järjissäni 🤔

Mä mieluummin juttelisin pienemmäs ryhmässä kun tuolla mis on satoja ihmisiä 😬

Meillä tulee kans 2,5v ikäeroa 🧡
 
4+1, tänään tuli nukuttua nopeat päikkärit ja parin tunnin päästä alkoi taas haukotuttaa niin maan vietävästi!
Myös meinas tulla "yökkäys" liharuoasta kun se alkoi ihan nurkan takaa ällöttämään, mutta sit onneks meni ohi!

Tein raskaustestinkin taas, on jo aika leffaviivat, eikä varmaan mee montaa päivää että tulee "värivaras".
En ees viikkodigiä viitti vielä uittaa, kun vertaamalla edellisen raskauden viivoihin tiedän että sieltä ois jo eilen tullut se 2-3. :X3: :love:
 
  • Rakkaus
Reactions: Mansikka_maanantai
Kata887
mäkin miettinyt tota että pitäiskö vielä tehdä testejä? Tänään tein viimesen testin kaapista ja suht tumma se kyllä oli. Noista elokuvaviivoista en tiedä, oliko se sitä.
ei ole jotenkin oloa että tässä menkat alkaisi (että olisikin kemiallinen)mutta oireetkaan ei ole mitkään hirmuiset vielä että melkein vois unohtaa raskauden tässä arkea pyörittäessä.
nyt tosiaan rv4+3
 
Testaa ihmeessä lisää jos se antaa esim yhtään mielenrauhaa.
Mä viimeks testailin kans ja nyt on ollu tosi hyvä vertailla näitä uuden raskauden viivoja edelliseen, joka meni kesken. Antaa mielenrauhaa että jotain siellä mahassa koko ajan tapahtuu ja paremmin kuin edellisellä kerralla.

Ite varmaan en nyt enää testaile päivittäin, josko kerran pari viikossa tai sit jos tulee huoli!
 
Kata887
Ajattelin jos menis kauniiseen odotukseen tai perhe-arteen ni pääsis vähän halvemmalla. Ehkä rv7 mut se olis vasta joulukuun toisella viikolla. Kamalan pitkä aika. Esikoisesta mentiin vasta nt-ultraan. En tiedä miten selvisin siihen asti järjissäni

Mä mieluummin juttelisin pienemmäs ryhmässä kun tuolla mis on satoja ihmisiä

Meillä tulee kans 2,5v ikäeroa
Oi kiva kun sama ikäero! Mitä oot mieltä siitä, jännittääkö pärjääminen arjessa vai ootko ajatellut vielä niin pitkälle? Joillekin tuo on pieni ja joillekin jo iso ikäero :D Ite oon innoissani kun näen että heistä on sitten toisilleen jossain vaiheessa seuraa mutta ei kumminkaan liian lähekkäin että voi olla kunnolla omatkin kaverit ja jutut. Toki pidän vielä esikoistani pikkuisena eli varmasti arki tulee olemaan raskasta alkuun mutta helpottanee sitten kun kasvavat :)
 
Oon kans pienen FB ryhmän kannalla. En juuri noihin isoihin tykkää kirjoitella.
Testailtu on täällä kans jokatoinen päivä. Nyt on viivat vahvat. Tuulimunassa ei koskaan vahvistunut, ni vähän lohduttaa nyt. 2vko päästä olis neuvola jossa kurkataan ultralla, sitä ennen en viittis maksaa ultrassa, vaikka kovin tekis mieli.
Hirveästi en uskalla antaa kans ajatuksia et meitä on enempi kesällä, ennenkö varmistuu. Yritän "sivuuttaa" raskauden vielä sen parisen vkoa.
Oireita on kans vatsan kramppailu, mielialan vaihtelu sekä öisin heräilen paljon. Rinnat ei kyl kipeet, onko kaikilla muilla? 🤔
 
Oon kans pienen FB ryhmän kannalla. En juuri noihin isoihin tykkää kirjoitella.
Testailtu on täällä kans jokatoinen päivä. Nyt on viivat vahvat. Tuulimunassa ei koskaan vahvistunut, ni vähän lohduttaa nyt. 2vko päästä olis neuvola jossa kurkataan ultralla, sitä ennen en viittis maksaa ultrassa, vaikka kovin tekis mieli.
Hirveästi en uskalla antaa kans ajatuksia et meitä on enempi kesällä, ennenkö varmistuu. Yritän "sivuuttaa" raskauden vielä sen parisen vkoa.
Oireita on kans vatsan kramppailu, mielialan vaihtelu sekä öisin heräilen paljon. Rinnat ei kyl kipeet, onko kaikilla muilla? 🤔
Mun ainoita oireita on nimenomaa jomotukset ja yöllä unettomuus. Heräilen yleensä 2 eteenpäin ja 5-6 aikaa ei tule uni enää pakottamallakaan!
 
Kata887
Oon kans pienen FB ryhmän kannalla. En juuri noihin isoihin tykkää kirjoitella.
Testailtu on täällä kans jokatoinen päivä. Nyt on viivat vahvat. Tuulimunassa ei koskaan vahvistunut, ni vähän lohduttaa nyt. 2vko päästä olis neuvola jossa kurkataan ultralla, sitä ennen en viittis maksaa ultrassa, vaikka kovin tekis mieli.
Hirveästi en uskalla antaa kans ajatuksia et meitä on enempi kesällä, ennenkö varmistuu. Yritän "sivuuttaa" raskauden vielä sen parisen vkoa.
Oireita on kans vatsan kramppailu, mielialan vaihtelu sekä öisin heräilen paljon. Rinnat ei kyl kipeet, onko kaikilla muilla?
Mullakaan ei ole rinnat kipeet eikä pahoinvointia oikeestaan, unien jälkeen ehkä vähä heikotusta. Väsymys on kyllä läsnä mutta silti on unettomuutta. Kovasti yritän muistella mitä se oli esikoisen aikaan. Jos oikein muistan niin oireilu alkoi lähemmäs kuudetta viikkoa
 
Lasketaan vissiin rintojen kipu yleiseksi ja neuvola aina kysyy tätä ekana. Mut lohduttavaa että muillakaan ei tätä ole. Mul on vähä huonovointisuutta, mut en tiedä laskenko sitä nyt oireeksi. En tosiaan tiedä tarkkoja päiviä joilla meen, mut minimissä uskon et oon 6+2 nyt.
 
Minäkin oon semmoisen pienemmän faceryhmän kannalla. Jotain raskausoireita on täälläkin, rintojen arkuutta, väsymystä ja lievää huonoa oloa. Menee vähän aaltoilevasti nuo oireet, joku päivä enemmän toisena päivänä vähemmän.
 
Meil ikäeroa tulee olemaan vanhempiin lapsiin toiseen reilut 8v ja toiseen vähä vajaa 7v.

Mul ei varsinaista arkuutta oo rinnois, mutta kyl se yks päivä vihlas, ku esikoinen tuli halaa ja vahingos sit koski rintaan, niin tunti häijylle. Mut ei muuten kyl mitää tuntemuksia rinnois oo.

Jos mä sit teen sen ryhmän alustavasti, niin saa porukka liittyä sitä mukaan, kun tuntuu parhaalle. Laitatte mulle sit vaa yv:tä, ku haluatte liittyä.
 
Mulla on rv 7+0 tänään. Pahoinvointi on tällä viikolla ollut pääasiassa ihan karmeaa, mutta oksentanut olen vasta kolmesti. Pahoinvointia on 24/7. Yritän syödä tiheästi, n.2h välein ja se ehkä aavistuksen auttaa, mutta töissä tämä on hankalaa toteuttaa. Yöllä herään pissalle 1-2 kertaa ja myös yöllä pitää syödä jotain. Mahassa on välillä pieniä tuntemuksia, esim. tänään alamahan molemmilla puolilla tuntunut välillä repivää vihlontaa. Valkovuoto on ollut runsasta ja muistan tämän myös esikoisen raskausajalta.
Nenä ollut myös pari viikkoa tukossa, limakalvot nenässä super kuivat ja verta niistän rään mukana.

Varhaisultra on ensi lauantaina. Jännittää.

Imetän 1,5v esikoistani ja hänellä on tänään ja eilen tullut vähän tavallista tummempaa pissaa, vaikka on käynyt tiheästi rinnalla päivin ja öin. Onko muilla kokemusta että onko maidontuotanto hiipunut uuden raskauden myötä?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä