Heinäkuiset 2022 💕

Testasin aamun jälkeen Clearbluen testillä ja noin 2 h rakkoajalla. Näytti tosi haaleeta plussaa. Sit tuli vähän menkkakipuja ja vähän myöhemmin alkoi tulla verta. Et kyllä tää mun kohdalla oli kemiallinen. No, minäpä en tästä lannistu vaan pikemminkin innostuin, et eiköhän se pian tärppää! Kiitos kaikille ihanista tsempeistä. Harmittaa kyllä jäädä tästä porukasta pois kun huomasin nyt miten moni oli vastaillut mun aamuiseen kommenttiin. Kiitos <3
Ihana asenne sulla ♥ Tsemppiä tulevaan 💪🏼👍🏼💚
 
joo kirjoittelin jo aijemmin tänne. Kävin siis viime viikon maanantaina lääkärillä ja silloin ultratessa havaitsi vaan todella paksun limakalvon kohdussa, jonka sanoi johtuvan pitkästä kierrosta. Seuraan nyt häviääkö vai vahvistuuko viiva ja tietenkin olen sitten yhteydessä uudelleen lääkäriin jos ei vuoto ala.
Eiks tällee ihan alussa oo muutenki vaikee nähdä kasvaako siellä mitään vaikka ultrattais 🤔 Toivottavasti viivat vahvistuu 💪🏼💚
 
  • Tykkää
Reactions: Jossu_95
Kata887
Mites kaikkien oireilut? Itellä on yllättävän hyvä olo, etovaa oloa oikeastaan vain aamulla muttei tarvitse oksentaa ja menee aamupalalla pois. Väsymys ehkä eniten läsnä muttei sekään samanlaista kun esikoisen aikaan. Tietääkös tämä nyt poikaa vai oonko liian varhaista odottaa oksennusrallia? :D
 
Oireista, nyt 4+6:
- herään 3 tuntia liian aikaisin, nenä tukossa ja wc-hätä. Uni tulee uudelleen just ennen kellonsoittoa
- väsymys päivällä, iltapäivällä, illalla
- vatsa näemmä mennyt kovaksi
- kohtua kourii, tuikkii, painaa silloin tällöin

Rintojen arkuus, kuvotus, ruokaongelmat loistavat vielä poissaolollaan. Edellisessä kuvotus taisi alkaa vasta viikon päästä.
 
VPK
En ole jaksanut kirjautua mutta joka aamu käyn lukemassa viestit :)
Itsellä LA raskauslaskurin mukaan olisi 17.7. ja toinen lapsi tulossa.

Nyt menossa 5+3 ja oireita ei ole. Ehkä hieman suurempi väsymys kun aiemmin, mutta voi johtua tästä synkästä marraskuustakin. Välillä tuntemuksia alavatsassa, mutta ei mitään merkkittävää. Ensimmäisessä raskaudessa muistaakseni tässä vaiheessa rinnat oli jo pinkeät ja kipeät ja etoi vähän kaikki. Ja olin todella väsynyt, nukahtelin junaan ym. Nyt huolestuttaakin miksei oireita tule :/ Minulla on Lugestron kuuri edelleen päällä, mietin että josko se vaikuttaisi näihin puuttuviin oireisiinkin..? En kyllä valita, mutta huolestuttaa. Tein ma:na testin vielä varmuudeksi ja edelleen oli vahva viiva että raskaana ainakin pitäisi olla :)
 
vierailija
Hei kaikille!
Uutena täällä kirjoittelen ja pyytelen teiltä mielipiteitä. Tein tänään dpo 13-14 rfsu:n herkän testin. Näen siinä haamujen haamun, mutta kuitenkin selkeän sellaisen. Viiva oli myös hieman punertava. Mutta katsoin testin viiden minuutin jälkeen, en kovinkaan paljoa tuosta viidestä minuutista mutta kuitenkin. Nyt pari tuntia tuosta ja viiva on edelleen nähtävissä. Mitä mieltä, voinko tulkita tuon oikeaksi haamuksi? Voisinko olla sittenkin raskaana?
 
Hei kaikille!
Uutena täällä kirjoittelen ja pyytelen teiltä mielipiteitä. Tein tänään dpo 13-14 rfsu:n herkän testin. Näen siinä haamujen haamun, mutta kuitenkin selkeän sellaisen. Viiva oli myös hieman punertava. Mutta katsoin testin viiden minuutin jälkeen, en kovinkaan paljoa tuosta viidestä minuutista mutta kuitenkin. Nyt pari tuntia tuosta ja viiva on edelleen nähtävissä. Mitä mieltä, voinko tulkita tuon oikeaksi haamuksi? Voisinko olla sittenkin raskaana?
Kannattaa varmistaa jollain muulla testillä vielä. Nuo rfsun herkät antaa helposti viivan paikkoja joissa on jopa väriä. Jos kahdessa eri merkkisessä testissä on haamu viiva niin silloin olen tulkinnut että on plussa. Lisäksi vielä jos parin päivän päästä viivat tummuneet. Clearblue Digi viikko näytöllä on paras. Silloin ei tarvitse tulkita viivoja. Kertoo totuuden jopa tylysti vaikkei itse haluaisi. Ei raskaana tai sitten raskaana.
 
Täällä alkanut kunnolla etova olo, hirveetä yökkäilyä ja välillä myös oksennus tulee. Nyt pari päivää ollut lähes 24/7 huono olo 🤢

Syöminen auttaa vaan hetkeksi. Ananas ja appelsiinimehu on parasta ❤🤣
 
vierailija
Kannattaa varmistaa jollain muulla testillä vielä. Nuo rfsun herkät antaa helposti viivan paikkoja joissa on jopa väriä. Jos kahdessa eri merkkisessä testissä on haamu viiva niin silloin olen tulkinnut että on plussa. Lisäksi vielä jos parin päivän päästä viivat tummuneet. Clearblue Digi viikko näytöllä on paras. Silloin ei tarvitse tulkita viivoja. Kertoo totuuden jopa tylysti vaikkei itse haluaisi. Ei raskaana tai sitten raskaana.
Kiitos. Kävin ostaa vielä erimerkkisen testin apteekista ja teen sen huomenna. Eilen herkkätesti oli viel täysin nega. Katsotaan siis huomenna, mutta onpa vaikea odottaa
 
Täällä oireina väsymys (töissä aivan tuskaa, odotan vain koko ajan kotiinpääsyä että voin maata sohvalla koko illan) ja etova olo/yökkäily jos nälkä yhtään pääsee yllättämään, joten syön siis koko ajan. Kylmäkin on. Oksentanut en ole kertaakaan mutta tosiaan välillä yökin niin kovaa ja pitkään että pelkään sen olevan vaaraksi vauvalle :eek:
Kerroin vanhemmilleni alkuviikosta raskaudesta puhelimitse (pitkä välimatka) ja ollaan nyt äitin kanssa soiteltu kaksi tunnin puhelua ja puhuttu kaikista raskausasioista ja hän on mm. kertonut kuinka muilla suvun naisilla raskaudet ovat sujuneet yms, mielenkiintoista kuulla! Huomenna sitten mennään anoppilaan yökylään ja kerrotaan siellä kasvotusten, jännittää! :)
 
Hyppään uutena mukaan keskusteluun, vaikka ei minulla vielä nyt ole oikein varmuutta meneekö laskettu aika heinä- vai elokuun puolelle. Ensimmäisen plussatestin, vaikkakin haaleahkon, tein sunnuntaina ja tiistaina viikkodigi näytti raskaana +3. Kierukka minulta poistettiin 14.10. Tyhjennysvuoto alkoi kaksi päivää tämän jälkeen ja kesti lähes viikon, jonka jälkeen oli muutama vuodoton päivä ja alkoi uusi niukempi vuoto jonka kuvittelin kuukautisiksi. Raskausoireet alkoivat viikko sitten jonka vuoksi testin lopulta tein. Jotenkin tämä kaikki ei mun mielessä ihan täsmää. 😅 Vielä siis hyvinkin epäuskoinen ja epäluottavainen koko homman suhteen.
 
Nyt menee kyllä vielä vaikeammaksi tämä asia. Tein päivällä muutaman tunnin pidättelyn jälkeen kaapista löytyneen RFSU.n testin joka näytti lähes negaa. Aamuinen apteekin oma näytti vähän vahvempaa positiivista kun maanantaina. Onnistuneeseen raskauteen en enää usko, mutta miten nämä testit voi vaihdella noin paljon.
Tuohon rfsun testiin ei oo mitään luottoa. Itekki tein sen joskus muutamia päiviä sitten ja tosi hailakka haamu vaikka miljooniin muihin testeihin sain vahvat viivat 😆 en heittäis toivoa vielä menemään tai laskin rfsun varaan todellakaan, niin susi testejä että lailla pitäs kieltää
 
Onko teillä oireena alavatsan jomottelua? Minulla se oli ensimmäinen oire raskaudesta ja tätä on nyt kestänyt viikon verran. Varsinkin näin iltaisin jomotus on aika kova. Pariin otteeseen on ollut pakko ottaa parasetamolia, josta ei kovin ihmeellistä hyötyä tosin ole ollut. 🙁
 
  • Tykkää
Reactions: maatuskainen2019
Onko teillä oireena alavatsan jomottelua? Minulla se oli ensimmäinen oire raskaudesta ja tätä on nyt kestänyt viikon verran. Varsinkin näin iltaisin jomotus on aika kova. Pariin otteeseen on ollut pakko ottaa parasetamolia, josta ei kovin ihmeellistä hyötyä tosin ole ollut.
JUu tuota jomotusta oviksesta lähtien lähes tauotta. Ei kuitenkaan ihan lääkettä ole tarvinnut.
Samalla tuun kans heinäkuisten remmiin. Nyt tän viikon testaillut ja plussaa näyttää.
 
Viimeksi muokattu:
Rv 5+0 jee! Ja CB digi näytti myös jo 3+, jeeeeeeeee! <3

Noi yöt kyllä hyvin muistuttelee että tässä ollaan raskaana. XD
Siis joka ikinen yö menee nyt toi nenä niin tukkoon ettei hitto henki kulje. Allergioissa yleensä auttaa kun nukkuu ilman tyynyä, raskaudessa taas päinvastoin se näköjään tukkii viimeisetkin henkiraot. Yöllä keksin laittaa 2 tyynyä päällekkäin niin lähti onneks taas hiljalleen nenän turvotus laskemaan. Ni nyt on sit niska kipeenä aamulla, mutta sainpa nukuttua! :ROFLMAO:

En tajuu mikä juttu tääkin oikeesti on, raskausoireet on kyl niin random välillä. :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Bluebelle
vierailija
Hei kaikille!
Uutena täällä kirjoittelen ja pyytelen teiltä mielipiteitä. Tein tänään dpo 13-14 rfsu:n herkän testin. Näen siinä haamujen haamun, mutta kuitenkin selkeän sellaisen. Viiva oli myös hieman punertava. Mutta katsoin testin viiden minuutin jälkeen, en kovinkaan paljoa tuosta viidestä minuutista mutta kuitenkin. Nyt pari tuntia tuosta ja viiva on edelleen nähtävissä. Mitä mieltä, voinko tulkita tuon oikeaksi haamuksi? Voisinko olla sittenkin raskaana?
Infoan täällä teillekin. Tein tänään samalla testillä ja näytti selkeää negaa. Tein myös toisenmerkkisen ja sama tulos. Se eilinen oli kyllä selkeä haamu, en enää epäile sitä. Oli siis tällä kertaa kemiallinen. Heinäkuihin en siis pääse, mutta tsemppiä ja onnea teille kaikille! 😊
 
Kata887
Infoan täällä teillekin. Tein tänään samalla testillä ja näytti selkeää negaa. Tein myös toisenmerkkisen ja sama tulos. Se eilinen oli kyllä selkeä haamu, en enää epäile sitä. Oli siis tällä kertaa kemiallinen. Heinäkuihin en siis pääse, mutta tsemppiä ja onnea teille kaikille!
Harmi! Tsemppiä uuteen yritykseen😊


Rv 5+0 jee! Ja CB digi näytti myös jo 3+, jeeeeeeeee! <3

Noi yöt kyllä hyvin muistuttelee että tässä ollaan raskaana. XD
Siis joka ikinen yö menee nyt toi nenä niin tukkoon ettei hitto henki kulje. Allergioissa yleensä auttaa kun nukkuu ilman tyynyä, raskaudessa taas päinvastoin se näköjään tukkii viimeisetkin henkiraot. Yöllä keksin laittaa 2 tyynyä päällekkäin niin lähti onneks taas hiljalleen nenän turvotus laskemaan. Ni nyt on sit niska kipeenä aamulla, mutta sainpa nukuttua!

En tajuu mikä juttu tääkin oikeesti on, raskausoireet on kyl niin random välillä.
Joo sanos muuta, itelläkin nenäntukkoisuutta ja suu kuivuu yöllä mutten jaksa juoda kun sitten saisi ravata vessassa. Meillä melkein samat viikot, nyt omilla laskuilla 5+2 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Eimy
Apua oon itkeskellyt aamusta asti kun jännitän ja pelkään huomista varhaisultraa niin paljon. Oon hirmuisesti odottanut sitä, mutta nyt tekis vaan mieli perua koko aika ja vaan velloa tässä " epätietoisuuden kuplassa".
En tietenkään sitä aio perua, mutta yllätyin kyllä tästä omasta tunnekuohusta. Koko ajan tekisi vaan mieli itkeä, liekö hormooneilla jotain osuutta asiaan 🙈 toki edellinen kkm vaikuttaa tähän pelkoon myös.

Onko teillä miten vaikuttanut raskaus mielialaan?
 
Apua oon itkeskellyt aamusta asti kun jännitän ja pelkään huomista varhaisultraa niin paljon. Oon hirmuisesti odottanut sitä, mutta nyt tekis vaan mieli perua koko aika ja vaan velloa tässä " epätietoisuuden kuplassa".
En tietenkään sitä aio perua, mutta yllätyin kyllä tästä omasta tunnekuohusta. Koko ajan tekisi vaan mieli itkeä, liekö hormooneilla jotain osuutta asiaan toki edellinen kkm vaikuttaa tähän pelkoon myös.

Onko teillä miten vaikuttanut raskaus mielialaan?
Tsemppiä! Toivottavasti se käynti kuitenkin sitten lopulta helpottaa ja saat sitten palata seuraavanlaiseen kuplaan vellomaan :) Itseäkin jännittää kovasti vaikka omaan varhaisultraan on aikaa vielä reilu viikko, mutta lähinnä ei vielä jotenkin antaudu tälle koko ajatukselle ennen kuin joku oikea ammattilainen on tämän todennut todeksi!

Ja mieliala on kuin PMS:n eri vaiheet päällekkäin, eli aika raskas olo :'D
 
  • Tykkää
Reactions: Minie
Kata887
Apua oon itkeskellyt aamusta asti kun jännitän ja pelkään huomista varhaisultraa niin paljon. Oon hirmuisesti odottanut sitä, mutta nyt tekis vaan mieli perua koko aika ja vaan velloa tässä " epätietoisuuden kuplassa".
En tietenkään sitä aio perua, mutta yllätyin kyllä tästä omasta tunnekuohusta. Koko ajan tekisi vaan mieli itkeä, liekö hormooneilla jotain osuutta asiaan toki edellinen kkm vaikuttaa tähän pelkoon myös.

Onko teillä miten vaikuttanut raskaus mielialaan?
Tsemppiä huomiseen! Itse joudun vielä yli viikon odotella. Itsellä vähän samanlaiset fiilikset, pelkään että siellä viedään matto jalkojen alta enkä saa olla enää kuplassani. Mutta toisaalta odotan sitä kumminkin paljon jotta tämä tuntuisi todellisemmalta sillä nyt on aika uskomaton fiilis että oikestikko meille tulisi kesävauva.
 
  • Tykkää
Reactions: Minie
Tsemppiä ultraan!
Toivottavasti tulee hyviä uutisia. :giggle:

Mulla on nyt tänään ollut varmaan eka onnellisuuskuplapäivä, kun sain sen 3+ digiin.
Siitä tuli heti varmempi fiilis: ainakin tällä kertaa tähän asti kaikki on edennyt hyvin.
Soitin jo neuvolaankin vaikka olin aikonut sen tehdä vasta ens viikolla, sekin oli kiva puhelu.:giggle:

Tasan 2 viikkoa omaan ultraan, en osaa yhtään arvata miten reagoin jos kaikki onkin tällä kertaa hyvin. Olispa! 🥰
 
Moi kaikille!
Liityn mukaan joukkoon, eilen tein haalean plussan ja tänään oli jo vahva plussa, la laskurin mukaan 31.7. Oireita on ollut jo useamman päivän, arat rinnat, alavatsakivut, oksettava olo jne. Jos kaikki menee hyvin niin tuleva vauva olisi neljäs lapsi meille Onko jotain Fb ryhmää olemassa tai onko joku perustamassa sellaista?
Pääsitkö jo fb ryhmään? Jos et niin laita @knyte lle viestiä niin pääset ryhmään 😊
 
  • Tykkää
Reactions: knyte ja Avamy

Yhteistyössä