HEINÄKUISET 2008, OSA 2 (marraskuu)

Iltaa!
Poika saatiin vihdoin unille, niin jospa minäkin tähän koneelle istahtaisin.

Tirpiäinen: :hug: Mun serkun lapsi kuoli joku vuosi sitten 3.v iässä munuaissyöpään, mikä sillä oli ollut syntymästä asti. Se kyllä aina pysäyttää, kun pieni ihmisenalku joutuu maailman jättämään :'( Saanko kysyä, mikä oli syynä pienen tytön poismenoon?

Itte en oo vieläkään saanut aikaseks soittaa neuvolaan. Ja eilen olin näköjään viikotkin laskenut ihan päin honkia. no oli ihan kiva tänään tajuta, että viikkoja onkin yksi enemmän, kun mitä oli luullut :) Parempi näin päin.. Jospa tässä parin viikon sisällä sais ton neuvolan varattua, niin pääsis vähän eteenpäin tässä hommassa...

Huonoa oloa ei onneks juurikaan ole (ainakaan vielä), enkä sitä kyllä yhtään kaipaakkaan. Oli tuon esikon odotuksen aikana ihan tarpeeks oksentamista :x Väsyttää ja paleltaa kyllä sitten senkin edestä :/ No ehkäpä se tästä jonkun ajan kuluttua...

Äippäpakkauksen otan todennäkösesti tälle kakkosellekkin. Musta se on jotenkin kiva, vaikka esim. toppapukuja meillä on jo monta (siskon lapsien vanhat ja tuon poitsun pakkauksen puku). Ja ei sillä rahalla kuitenkaan saa läheskään niin paljon tavaraa, mitä siinä pakkauksessa on.

Kaksosten rattaat täytyy varmaan ostaa, kun tuo esikko ei ens kesänä ole kun sen 1,5.v. Mitkäköhän olis hyvät?? Single rattaita meiltä löytyy kyllä niin monet, että varmaan parit täytyy ainakin laittaa kiertoon..

Mutta, mutta nyt taidan taas lopetella ennen kun tällä on kauhee romaani kirjotettuna :ashamed: :wave:

Nelly ja "iitu" 5+6 :heart:
 
huomenta!

Nelly83 me kävästiin eilen ostamassa emmaljungan twin city crossit pehmeällä kantokopalla..ja täytyy sanoo kun eilen kyydissä istu mein 1½v ja 3v ni oli älyyttömän kevyet ja näpsäkät työntää ja meni mein farmariin "heittämällä"..

hei mä mietin yhtä juttua kun mua on häirinny monta päivää jo mutta saan siel ultrassa sillon 10.pvä vasta varmuuden..et jos mulla on laskettu aika on 3.7 eikö mulla kuuluis olla vähemmän viikkoja kun sairaalassa se lääkäri sano 14.11 et sillon olis ollu viikkoja 8+0 mutta nyt hän pitäis olla 8+2 ja menkoista otettuna laskettu aika olis 20.6 ja viikkoja olis nyt 10+jotain??
eli mein mini taitaa olla ilman laskettua aikaa kun kukaan ei tunnu sitä tietävän..
:D

mutta nyt tekeen aamupalaa ennen kun taas tulee huono olo niinkun eilen prismassa.. :x

tuire ja mini vailla laskettua aikaa :heart:
 


Tää testailee...

Wau, sehän onnistui!

Täällä aloitettiin päivä taas oksentamalla kaikki pihalle, en kyllä syödäkään ehtiny.. Sain jo kuitenkin vähän syötyäkin, on tää vaan sitten niin mukavaa.. :kieh:

Nyt täytyy valmistautua pakkailemaan tyttösien hoitokassit, lähtevät kummeilleen yökylään, mennään miehen kanssa pikujouluihin. Siis ihan kotona järjestettäviin sellaisiin, saunotaan ja syödään jne. Kuskinahan mä joudun tietty olemaan, ja voipi olla että asia paljastuukin muutamalle jos tajuavat saunassa katsoa.. :whistle:

Mukavaa viikonloppua Heinämahoille!

Räpätäti+papu
 
Tervehdys!

Ihana ilma pihalla, piristää tosi paljon mieltä!

Meillä on myös tarkoituksena ostaa vauvan synnyttyä kaksostenrattaat. Ajateltiin tilata saksasta quinny merkkiset kolmipyöräiset, sieltä saa halvemmalla ja ne vaunut on ihanan kevyet työntää ja helppo kääntää. Niin ja vielä kivan näköiset ;)

Äitiyspakkauksesta: Otan sen rahana, koska meillä on -06 vuoden pakkaus ja siinä olevia vaatteita ei ole hirveästi tullut käytettyä. Saa ainakin sillä rahalla ostaa juuri sellaisia vaatteita, joista itse tykkää.

omaa napaa: Ei oo vieläkään tarvinut kertaakaan oksentaa, vaikka on todella huono olo aamuisin. :eek: Väsymys on välillä ihan kamalaa, tämä viikko mennyt kuin sumussa. Ei ole jaksanut mitään ylimääräistä tehdä täällä kotona. Onneksi poikaa silti jaksaa hoitaa :) Odotan todella paljon pääsyä ultraan 7.12, että näkee onko kaikki kunnossa. Jotenkin sitä koko ajan pelkää pahinta.

Rentouttavaa viikonloppua!

NiiVe, rv 8+3
 
Argh... Täällä sitä töissä seistään itku kurkussa ja miel tekis käydä vähän väliä oksentamassa. Ei tuon huonon olon kanssa mitään ongelmaa sinänsä kun tänään ei ainakaan ole enään ylös asti tullut, mutta onko kukaan tietonen onko asiakaspalvelu työstä mahdollista saada sairaslomaa itkuherkkyyden takia?
Provikka työtä teen vieläpä, joten myynti on aika pitkälti mielialasta kiinni, eikä auta asiaan jos täällä itkeskelen aina kun hieman hankalampi tilanne tulee :( .
Bubona 8+1 (Neuvola)
 
Minäkin taidan ilmottautua joukkoon...

Meidän pikku esikko on nyt puoli vuotta ja la olis 2.7. Oireina on ne perus väsymys, palelu ja aamupahoinvointi. Tällä kertaa onneks vaan aamusin ja toiv. loppuis nopeemmin kun viimeks, jolloin kesti 20 viikolle asti. Välillä tuntuu rankalta hoitaa poikaa kun on niin kauhee väsy, mut sit se taas helpottaa onneks.
Meilläkin on tark. ostaa kaksosrattaat kun esikko kerkee just tulla 1v ja 2 kk.
Kojo taisit olla viime vuoden toukokuisissa jos oikein muistan, vai?

Tyttö83 rv 8+3
 
EAK
Hei!

Nelly83: Juu, huomasin, että samoilla main ja samassa paikassa synnytämme, joten kävin selailemassa millasia juttuja oot mahtanu kirjottaa. No et paljookaan näköjään kun itsekin tänne olit vasta ilmaantunut. Mä tosi olin laskenu la vähän väärin eli se jonkin laskurin mukaan oliskin 24.7.

Mun la:n voiskin joku siis päivittää tuolle etusivulle jos muistaa. Mulla ei muuten oo ollu oikeen minkäänlaisia oireita. Jos en testillä olis plussaa saanu niin en olis läheskään varma että oon raskaana. Toivottavasti kaikki on silti hyvin.

Viikonloppuja!
 
heips taasen!
täällä on pikkusen oireita alkanut. samoin kun jollakin toisellakin oli, että illasta kamala väsy, sitten yöllä herää, ja olis valmis tekemään mitä vaan, ei väsytä yhtään..
kylmäkin on vähän väliä ja tissit on sitten niin arat ku olla ja voi. tuntuu että on niin pinkeetki, ettei koskaan. ja mikä ehkä inhottavinta, tuntuu että kasvanutkin jo. :ashamed: ei yhtää kivaa kun muutenki kookkaat, ja taas tuntuu että pursuaa vaan liiveistä. :ashamed: no, ehkä on jotain alku turvotusta, ja laskeutuu vielä. kuvitellaan ja toivotaan niin.. :LOL: (toki ei tuo toinen osapuoli hirveesti pistä vastaan että rinnat on mitä nyt on... nännit kovina jne. :kieh: )
niin ja se, mikä ainut oire oli viimeksikin kun olin raskaana, että mieli tekis kokoajan heilua peiton alla.. tää on oikeesti ihan hirveetä. :D sori, nää oireet ei välttämättä ketään kiinosta..
pahaa oloakin on aina välillä. oksentaa ei oo vielä tarvinnu, mutta sellanen tosi etova olo on..

ikää mulla siis on 25v ja lähihoitaja olen ammatiltani. töissä olen päiväkodissa. itselläni on yksi lapsi, mutta meillä asuu tällähetkellä myös meidän kummipoika. niin ja synnytys sairaala on seks.
pakkauksesta en tiedä otanko vai en. pitää nyt ainakin nähdä, millaisia vaatteita sieltä tulis.. neidin paketista kun jäi yli puolet käyttämättä, kun olivat ei niin mielyttäviä. mutta sen näkee sitten lähempänä.
neuvola aikaa täytys varata ens viikolla. toivottavasti ei mee kovin pitkälle että saa ajan..

voikaahan paksusti ja onnellisesti! meillä on isukki lähtenyt pikkujouluihin, joten minä täällä pikkuisen orpona lauantai-iltana...
 
Huomenia!

Eilen illalla tänne ei päässy lainkaan, server is too bysy, kone vaan sanoi.

Eilen säikäytti, pisalla käydessä paperiin jäi ruskeeta tuhrua, ei ollu mitenkään kiinteetä eikä limasta, ihan vaan niinko pissan sekaan ois heitetty jotain väriainetta :eek:

Tänä aamusta sitä ei enää sit ole tullu, mikä lie ollu?
Tissit on edelleen kipeät, luulsi että kipuilu loppuis jos se olis kesken menny?
Vai meneekö siihen useempi päivä että oireet lakkaa?

Viimeyön nukuin tosi sikeesti, illalla menin 10 jälkeen sänkyyn ja nukuhdin melkein heti, aamusta heräsin 10, oliko väsy vai mikä lie ollu.

Tikkis 5+5
 
milloin olette niitä alkaneet tarvita ja mistä ostanneet ?

pälyilin tuossa lemonkids.fi sivuja ja ajattelin tilata sieltä farkut. Kokemuksia ?

joo, aikaisin olen liikkeellä mammavaatteiden kanssa mutta kun meillä isäntä pesi vaatteita, heitti kaikki kuivausrumpuun ja TADAA ... kaikki vähän kutistui. Vatsa on kovasti turvoksissa joten ajattelin, että mammafarkut voisivat olla jees.

minttumaaria + juniori 5+2
 
Moi!

Mammavaatteista:
Aloin eka raskaudessa käyttämään pidempiä mammatoppeja n.10 viikon jälkeen. Hyviä housuja oli todella vaikea löytää mistään, joten käytin normaaleja farkkuja loppuun asti. Loppu raskaudessa jätin napin vain auki ja pitkä toppi päälle niin ei näkynyt, että housut ei ollut kiinni :LOL: Toki mulla yhdet ihanat äitiyshousut oli(ostin Lindexiltä.), mutta eihän sitä aina samoja housuja jaksanut pitää.
Olin ennen äitiyslomaa töissä vaateliikkeessä, jossa myytiin äitiysvaatteita. Sain sieltä ilmaiseksi valita mitä halusin ja samalla vähän "mainostin" vaatteita, kun pidin niitä töissä päällä :) Harmi vaan, kun ei sielläkään oikein ollut kivoja housuja. Pitää varmaan taas kohta kaivaa varastosta esiin mammatopit ja lähteä kaupungille metsästämään housuja.

Tikkipää:
mun tietääkseni oireet kyllä loppuu melkeinpä heti, jos keskenmeno tullut.. En kyllä oo 100% varma asiasta. Pidetään peukut pystyssä ja toivotaan, että pikkuinen olisi vielä matkassa :hug:

Mun täytyy nyt suunnata kuntosalille, et saa vähän lisää virtaa tähän päivään. Lähteminen on aina yhtä vaikeeta |O, mutta kuntoilun jälkeen on niin ihana olo, et taidan nyt nostaa peffan penkistä :)

Niive ja pikkuinen 8+4
 
Moikka!

Täällä alan pikkuhiljaa totuttautua ajatukseen että raskaana todella ollaan, vaikka kovin epätodellinen olo on vieläkin. Oireista suurin on varsinkin iltaisin koittava kylmyys ja se ettei silmät vaan pysy auki enää klo 21.30 jälkeen. Saunassa on tullut istuttua jo muutamana iltana kun niin hytisyttää. Pitäis varmaan alkaa nauttimaan olostaan mutta kun se tuntuu niin kovin vaikealta ja kaikki pelottaa koko ajan. Eilen oli valkovuodon seassa ihan vähän vaaleanpunertavaa, joka loppui heti. Olin kyllä silloin jo itkua vääntämässä... Tälläinen rento odottaja täällä siis :LOL: :LOL:

Mukavaa marraskuun viimeistä sunnuntaita kaikille, kohta onneksi päästään joulukuun puolelle!

Viola 5+0
 
Tervehdys vaan kaikille pitkästä aikaa!
Täällä kans yksi, joka ei oikein kestä koneella istumista. Piti kuitenki nyt tsempata ja tulla lukemaan teidän kuulumisia ja kirjotella vähän omiaki.

Iso :hug: kaikille sellaista tarvitseville!

Tervetuloa uusille ja kaikille superpitäviä liimatarrasukkia mukaan! :heart:

Äitiyspakkausta tuskin otetaan tälle kakkoselle. Esikoiselta on vielä kaikki tallessa ja kirppareita tulee kuitenki kierrettyä.

Tuplarattaistakin tehdään päätös vasta keväämmällä kun nähdään miten tuo poitsu viihtyy kärryissä sitten. Tällä hetkellä ainakin erittäin huonosti, koko ajan pitäis saada ite kävellä. Voipi siis olla että meilleki ilmaantuu vaan seisomalauta. Ja toisaalta en ees raskis ostaa uusia, kun esikoiselle kuitenki ostettiin uudet hyvät vaunut ja haluaisin niitä käyttää mahollisimman paljon =)

Jotain muutaki kommentoimista varmaan oli vielä, mutta tässä oli niin paljo lukemista etten enää muista! Se raskausajan dementia taitaa alkaa pukata päälle jo täälläkin :ashamed:

No mutta sitten vielä omaa napaa... Väsyttää, väsyttää ja väsyttää. On niin voimaton olo koko ajan, että hätäseen jaksaa pojan kanssa vähä jotain touhuta. Toivottavasti tää helpottais pian! Kuvottava olo on kans koko ajan ja tuntuu ettei siihen mikään auta. Eilen mietin että joko joutuu lähtee yökölle, mutta ei sitten onneks kuitenkaan. Mies kuskaa mulle heti aamusta hedelmiä ja mehua sänkyyn ja siitä se tasanen syöminen sitten lähtee. Vähintään 2 tunnin välein pitää jotain saada suuhun. Ja siinähän sitä onki sitten aina miettimistä, että mitä tekee mieli. Miks niitten mielihalujenki pitää muuttua koko ajan! :kieh:

Ja sitten itkettää koko ajan, kun musta tuntuu että mä en tällä hetkellä ja tässä olotilassa vaan jaksa olla onnellinen tästä tilasta ja tulevasta vauvasta. Ja huonoo omaatuntoo poden jo valmiiks, että miten ehin sitten kummallekin lapselle antaa tarpeeks huomioo. Ja synnyttämistäki on pitäny murehtia. Tai lähinnä oon miettiny, että onko sitä ihan hullu kun on taas tässä tilanteessa että seki pitäis hoitaa! :eek: Näin muuten toissayönä jo ekan unenki aiheesta. En vaan nähny kumpi tuli :D

Mutta anteeks nyt tämä paapatus. Nyt poistun takavasemmalle ja lähden kaivelemaan jotain syötävää =)

Niin joo, ja sainhan mä sen ultranki varattua. Se olis sitten 10.12. Ei millään jaksais oottaa!

Änkkäpöö ja Toivoilona 5+5
 
Tässä on saanut nyt itse säikähtää ihan todella, kun keskiviikko iltana tuli verta, mutta vähäsen. No onneksi pääsin torstaina jo ultraan ja kaikki oli massuasukilla hyvin, pikku sydän löi ja raskaus jotenkin todentui miehellekkin siinä samalla. Lääkäri tuumikin vuodon ollen ihan harmitonta, kun se loppui heti.

Tämä raskaus on kaikin puolin ihan erilainen, kun eka raskaus. Entisesä liitossa mies ei jaksanut olla oikein mukana missään ja nyt sitten on taas ihan päinvastoin, on tosi ihanan huolehtivainen mies joka haluaa olla kaikessa mukana. Onko jollain muulla kokemusta uusio perheestä? Meillä on molemmilla yhdet lapset edellisistä liitoista ja miehen tytärkin asuu meidän kanssa.

Onko täällä muita äitejä jotka synnyttävät Oulussa?

Nyt pitäisi jaksaa lähteä lasten kanssa ulos vähän lumitöihin ja ulkoilemaan ja kohtahan tuo mieskin tulee töistä kotiin.

Äippäpakkausta olen vielä miettinyt ja sen sisältö kertoo sitten paljon haluaako sitä ottaa. Meillä kun ei ole enää varastossa mitään vaatteita toisilta lapsilta ja onhan se toki ihanaa laittaa uutta aina pikku ihmisille. Ammatti kyselykin oli ollut jossain vaiheessa, itse olen pakertanut tuolla sosiaalipuolella liki kymmenen vuotta.

Äippävaatteita en ole vielä pahemmin miettinyt, kun ekalta en saanut niitä koskaan käyttää masua kun ei tullut pahemmin, pienuudestani huolimatta. Nyt olisi kyllä ihana saada ostaa edes parit äippä housut ja puserot.


Iloista odotusta kaikille

:heart:

Mamma rv 8+4
 
Täällä kans elellään uusioperheessä. Minulla lapsia ennestään miehellä ei ja hyvä näin sillä ed. miehen kanssa molemmilla oli 2 lasta ja riitaa jatkuvasti sillä hänen lapsensa viettivät pitkälti kesällä esim. kaikki viikonloput meillä ja mies lomansa vain omiensa kanssa ja myös minun olisi aina pitänyt niin tehdä. Meillä ei ollut mitään ns.perhettä. Onneksi nyt on toisin. Uusperheessä mikään ei ole niin itsestäänselvää ja helppoa kuin ydinperheessä. Joten pitäkää huolta parisuhteistanne!
 
Hep!

Täällä ollaan, tervetuloa taas muutamille uusille mukaan!

Hyvin meni pikkujoulut, enkä sitte paljastunutkaan.. Jossakin vaiheessa tosin alko ärsyttää porukan viinan tuputus, et voihan sen auton tohon jättää jne. Noh, tänään onkin sitten ollu jokaisen toisten juoman drinkkilasin edestä krapulainen olo.. :x Oksennellut ja palaa nielen nytkin kurkusta. Valvominen sitä ainakin teettää.

Kiitokset muuten tuosta lemonkids.fi vinkistä, pitää ajatuksella kohta vilkaista! Muuten on yhdet pöksyt itseltä jemmassa, ja kamulta sain toiset lainaa. Sit otin ja ostin tän palstan kautta kolmet housut, postia siis odotellen. Ne varmasti jo riittääkin, paitoja etsittävä vielä pidempihelmaisia.

Äitiyspakkausta pitänee harkita, kun meillä hävitettiin siis kaikki vauvakama kuopuksen jäljiltä.. Tosin jos tämäkin papu on samaa kokoluokkaa sisarustensa kanssa, ne vaatteet on isoja pitkään. Kirppiksiä tarttee kierrellä lie.

Nyt kaipaa iskä apua kuopuksen kanssa, on taas ihan mahdoton..

Räpätäti +papu rv6+6 (huomenna 7vkoa!)
 
Iltaa!!

Jospa sitä pari riviä raapustais tänne...

Äippävaatteista on ainakin kyselyjä ollut... Esikosta aloin niitä käyttämään joskus rv12 tietämillä, kun mulla melkeen kaikki farkut lantiomallia ja varsinkin vyön kanssa paino inhottavasti alamahaan. sillon kun vielä tein palkkakirjanpitäjän hommia, niin istumaan joutu lähes kokoajan töissä ja se vielä pahensi sitä vyön/nappien painamista alamahaan. Eilen huomasin, että kun kauppaan lähdettiin, niin piti yhtä löysemmälle laittaa vyö housuihin, joten saap nähdä, joutuuko tässä odotuksessa siirtymään mamma vaatteisiin jo aikasemmin...

Onneks on edellisestä odotuksesta kaikki mammavaatteet tallessa (esikko kun tosiaan on vasta sen vajaa 11kk) . siskolta sain parit housut esikon odotusaikana ja itse ostin sillon muutaman paidan. Viime raskaudessa mulla kyllä oli sen verran pieni masu, että ihan lyhyempiä paitoja lukuunottamatta pysty käyttää ihan normipaitoja koko raskausajan.

Kiitos mymmy myy vinkistä täytyypä katsella netistä vähän tarkemmin, millaset vaunut nuo on. mulla siis tosiaan hakusessa mahd. kapee malli, kun paljon bussilla ainakin tuon pojan kanssa tulee liikuttua. Meillä kun on vaan yks auto ja isäntä kulkee sillä työmatkat, niin arkisin ei oo mulla ja lapsilla sitten autoa käytössä.

Kuinka monelle ootte muuten jo vauvasta kertonut?? Mun mies on kailottanut raskausuutiset jo mun siskolle ja sen miehelle ja omille vanhemmilleen. Mä oon kertonu vasta parhaalle kaverilleni. Mun vanhemmille pitää varmaan kanssa kohta kertoa, kun joudun tod. näk. pyytämään mun isän lapsenvahdiks kun meen ultaan.

korvapuusti Mulle sanottiin myös kun esikkoa odotin, että kohtu on taaksepäin kallellaan. Mulle siitä ei ainakaan siitä mitään haittaa ollut, masu nyt ehkä oli vähän pienenmpi, kun yleensä raskaana olevilla, mutta ei muuta :)

Mä odotan täällä kauhulla, koska se pahoinvointi mulla alkaa. ajoittasita ällötystä lukuunottamatta olen vielä toistaiseksi siltä säästynyt. esikon odotuksessa sain kyllä kärsiä siitä tänkin raskauden edestä, joten ei haittais yhtään, jos säätyis nyt siltä ihan kokonaan :whistle: ;)

Jaahas, taitaa pojalla olla maitoaika kun tuntuu niin kiukuttavan. Nyt siis pitää taas mennä :wave:

Nelly ja "iitu" rv 6+1
 
Äitiysvaatteista Hennesistä ja Lindexistä olen ostanut omani. Muutamia edellisiä olen myynyt pois ja nyt olen muutaman uuden ostanutkin :D Niin hyviä tarjouksia ollut, oli pakko kun oli kerrankin sopivaa kokoakin :D Monet paidat nousee koko ajan niin että napa näkyy, joten lyhyimmät olen vaihtanut jo äitiystoppeihin. Suurin osa tavallisista housuista vielä mahtuu, käytän nykyään tosi vähän farkkuja, melkein koko ajan jonkunlaisia velourhousuja.

Vielä ois 4 yötä ultraan..! Innolla odotetaan, pelottaa, jännittää... En edes uskalla kuvitella kuinka kamalaa ois, jos tälläkin kertaa käy huonosti... :( Ihan hölmöä kun ei osaa asennoitua "ihanaa, meille tulee kesällä vauva", kun koko ajan pelko... Enemmän huonosti päättyneitä raskauksia, kuin hyvin päättyneitä... Tää on tyhmä fiilis |O Kunpa vaan se ultra toisi pienen helpotuksen... :heart:

Marge & "Maggie" rv 8+0 :heart:
 
Mie tarvisin nyt apua rakkaat virtuaali siskot:Mitä mie syön??

Mulla ei mene lämmin ruoka alas,ei leipä,ei mitkään leikkeleet,juustot ym.,salaatit ei myöskään mene, ei suolaset/makeet herkut...ainut mitä pystyy syömään on omena,appelsiini,kiiwi,jogurtti ja pikkasen mysliä pystyy syömään illasta...jäiset mansikat myös joten kuten...mut vissiinhän noillakin jo pärjäilee...

Äippävaatteista mun piti jo ottaa yhet äippähousut käyttöön jotka sain siskolta lainaksi...alamaha on jotenkin niin pinkee et tavan housut ei mahu kiinni eikä kehtaa verkkareissa kulkea koko aikaa.

Vaunuista oli myös ollu puhetta ni mie päätin et uusia ei hommata vaan käytetään noita esikon 5v vanhoja yhistelmiä kun esikko on jo heinäkuussa 6v ja kuopus 3v jaksanee tuo kävellä,on meillä noi Brion pony rattaat ni ne on sit kuopukselle hätä varana kun on noita vaivoja ni välillä sen verran heikossa kunnossa et 50m kävelykin on liikaa
pojalle.

Pojat on nukkumassa ja isäntä töissä ni mikäs tässä on ollessa rauhallista kun huopatossu tehtaalla...joululaulut soi ja mietin vielä viimeisiä lahjoja.

Pojille meinattiin kertoa sitten kun np-ultra on takana päin vaikkakin ovat jo nyt ihmetelleet äidin väsymystä ja pahaa oloa...esikko kyllä yks päivä tuumas veljelleen et pitää olla hiljaa et äiti saa nukkua kun se on katos raskaana...ei olla kyllä mitään kerrottu heille.Onkohan lapsilla joku aavistus??

Äitee ja Sisu 6+2
 
RouvaSumppisuu
Täällä etoo melkein 24/7 eikä tämä koneella istuminen ainakaan paranna asiaa, mutta pakko oli tulla lukemaan teidän kuulumisia...

tirpiäiselle :'( ja suuri :hug: , maailma tuntuu joskus olevan niin julma ja epäreilu paikka. Vanhempien ja läheisten tuskaa ei pysty käsittämään :'( .

Pienestä verenvuodosta
, jota täällä muutamilla oli ollut: luultavimmin nuo pikku tuhrut tai pienet verenvuodot tulee ihan limakalvoilta. Mulla ainakin hempeilyhetkien jälkeen on ollut ihan pientä verenvuotoa välillä, mutta luulen sen tulevan vaan limakalvoilta.

Äitiyspakkauksesta: Ei varmaan oteta, koska meillä on vuoden 2006 pakkaus. Tosin mun mielestä vaatteiden laatu oli aika surkea, esim. Lindexin tai Tuttan vauvanvaatteet ei ole nukkaantuneet tai menettäneet muotoaan läheskään niin paljon kuin nuo pakkauksen vaatteet (vaikkei niitä paljon käytettykään). Meilläkin esikoinen on tyttö, joten esim. se talvihaalari jäi kyllä kokonaan käyttämättä.

Äitiysvaatteista: Kaikki esikoisen ajalta on tallessa, mutta pakkohan se on viimeistään keväällä sit saada uusia kevät/kesävaatteita. Esikoinen on tammikuussa syntynyt ja silloin näytin lähinnä Michelin -ukolta toppavaatteisiin sullottuna...ihan kiva, jos saadaan nyt kesävauva, vaikka sillä ei nyt loppupeleissä olekaan mitään merkitystä. Joo, niitä heinäkuun helteitä odotellessa :D . Lindexin vaatteista tykkään ja H&M:n myös.

Äitee2
: sulla näyttää olevan mehu/hedelmälinja mikä jotenkin menee alas...miltäs tuntuis näin ajatuksen tasolla happamat ruoat, esim. viili, piimä, tai hapankorput? Mä melkein elän niillä ja mustaherukka-puolukkamehua on pakko olla aina jääkaapissa. Ajatuskin makeasta saa vatsassa pyörimään :x . Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin kanssa tuskaileville, ei ole helppoa!

MargeSimpson
ille paljon onnea ultraan! Varmasti tulee loistavia uutisia :heart: .

Raskaudesta oon kertonut kolmelle ihmiselle töissä ihan pakosta ja toivon/luotan, etteivät he kerro asiaa eteenpäin. Tiistaina mulla on neuvola, mutta lapsenhoitajalle eli mummille kerroin hätävalheen eli että mulla olis ensiapukoulutus :whistle: ...

Sumppis ja Lillis 7+3
 
Moikka!

Omaa napaa ja valitusta..

Millä viikoilla teillä on alkanut pahoinvointi? Mulla 5+1 ja tänään aamulla tuli yökkäiltyä, mitään ei vielä tullut mutta nyt vaan närästää ihan kamalasti. Esikoisen kanssa ei ollut tietoakaan pahoinvoinnista, joten ihan uutta mulle :/

Toinen asia mihin kaipaan neuvoja on ummetus, millä olette saaneet vatsan toimimaan? Ei luumuja..

Herääkö kukaan keskellä yötä? Mä oon nyt heräillyt melkein joka yö klo 4 ja pirteenä kun peipponen. Sitten kun kellon soi 6:15 niin sitä on ihan tokkurassa...kyllä sitten kyllä uni maittais ;)

Tää raskaus tekee ihan höperöksi, unohtelen tavaroita ja asioita... Eilen sitten mähläsin oikein huolella..piti ottaa makaroonilaatikko uunista ja laitoin oikeeseen käteen patahanskan jolla avasin luukun ja sitten pölhö otin vasemmalla kädellä missä EI ollut hanskaa kiinni siitä uuninritilästä!!!
Sillä seurauksella että sain 4:n sormeen kauheet palovammat ja itkeä tihrustin omaa tyhmyyttäni... törppö mikä törppö :LOL:

Reipasta maanantaita kaikille!!

Vilma-Annika 5+1
 
Mulla ei ole ollut mahan kanssa ongelmia, päin vastoin.
Jonkun mahapöpön olen jostain saanut ja saan rapoa jatkovasti niin että maha on kipeä siitä.

Millasia maitohappobakteereja täällä on äitsyt syöneet mahavaivoihin?
Ajattelin kokeilla josko niillä helpottaa, ei ole kivaa olla mahakivuissa ja pöntöllä monta päivää :'(

Äsken tein uroteon, vein kauheen läjän hirvenluita roskiin.
Naapuri soitti eilen että ois taas tarjolla, ne on kyllä vaan vähäna ikaa seisseet tuolla suulissa.
Olin ihan intopiukkana, jee koirille ihania luita, mutta...
Se haju, mikä niistä lähti, oli jotain sanoinkuvaamattoman kuvottava.
Automatka joka ajettiin parissa minuutissa kotiin, tuntui ikuisuudelta, ukon kanssa kumpikin hengitettiin suusn kautta :D

Luisemmat luut otettiin pakkaseen, lihaisemmat heitin roskiin.

Kyllä oli oksussa pidättelemistä kun lapoin niitä jätesäkkiin ja se haju tunki sieraimiin koko ajan.

Mutta siellä nyt ovat ja yökin enää pelkälle ajatukselle.

Yöheräämiset on karseita, ei muuten mutta tuntuu että rinnoissa roikkuis 10 pientä apinanpoikaa.
Ihan kauhee tuska ilman rintaliivejä.
Liivien aknssa ei ole mitään tissi-oireita mutta auta armias kun ottaa ne pois, käsin pitää kannatella ettei sattuis |O

Maha juilii ja jumputtaa mutta tulee mukana, se vuotokin mitä oli loppui kuin seinään.

Tikkis 5+6
 
Yyyh, huono olo huono olo huono olo. Aamullaki puklasin lavuaariin, ku pesin hampaita. Mikään ruoka ei mee alas, ihan kaikki jää kurkkuun kii ja ällöttää. Mitään ei jaksa tehdä, viikonloppu meni sohvalla voivoitellessa. Öisin herään yhtäkkiä enkä saa enää unen päästä kiinni (tämä tais vaivata muutamaa muutaki). Närästää ihan kauheesti myös koko ajan. Töissä teen jättiläismokia koko ajan, keskittymiskyky ja älykkyys on jotain aidanseipään tasoa...

Ja raskaana olevan naisen piti muka suorastaan säteillä sisäistä mielenrauhaa ja olla kauneinta maailmassa. Pah! Mulla ainakin hiukset on ihan takussa (en jaksa harjata), kasvot on täynnä punasia näppylöitä, muuten iho on ihan harmaa lukuunottamatta silmänalusia, jotka on ihan mustat. Kotona oon kauhee pirttihirmu ja ärsyynnyn tai rupean itkemään pienen pienistä asioista.

Nostan kyllä hattua hyvin korkealle kaikille niille, joilla on kotona pieni lapsi ja jotka jaksavat niiden kanssa touhuta olotilasta huolimatta. Mulla meinaa ylienerginen terrieri jo tuottaa hiusten lähtöä...

Anteeks, nää nykyisin kirjoitukset on vaan omaa napaa koko ajan, aivan kuin olisin maailman ensimmäinen ja ainoa raskaana oleva nainen :/
 
Tänään aamulla oli eka neuvola ja mies oli myös mukana. Täyteltiin tietoja ja th otti verikokeet. Sydänääniä ei yritetty kuunnella, koska th kirjoitti minulle lähetteen sairaalan gynepolille vuotokontrolliin. Eli taas päästiin ultraan. Ultrassa kaikki oli ok :heart: :heart: Molemmat sikiöt vastasi viikkoja ja sydämet sykki!! Vuodon syytä ei edelleenkään löytynyt vaikka itse epäilin hematoomaa. Lääkäri epäili kahden istukan muodostumisen ja kohdun kasvun aiheuttavan tuhruvuotoa. Np-ultra meillä on 20.12. Kiva päästä siihen ennen joulua. Tietenkin siinä tilanteessa se ei ole enää niin "kivaa", jos turvotus yli rajojen ja joutuu biopsiaan.

Mitään muuta ihmeempää ei omaan napaan kuulukaan. Olo on hyvä, pahoinvointia ei ole vieläkään...

Tervetuloa uusille plussanneille ja suuret pahoittelut niille, jotka kohdanneet keskenmenon.

HooWee 9+0
 
Tsemppi halaus kaikille pahoinvoiville! Yritetään jaksaa tämä tuskainen alku niin eiköhän paha olo. ym ala jossain vaiheessa helpottamaan. :hug:

mamma7328: Minä synnytän Oysissa! Asutaan kyllä tällä hetkellä Kajaanissa, mutta joulukuun lopussa ois muutto Ouluun. Ihana päästä takaisin synnyinseudulle, ku ollaan muutama vuosi jouduttu reissamaan ympäri Suomea miehen työnvuoksi.

Ihana kuulla HooWee, että ultrassa kaikki oli hyvin! :heart:

NiiVe ja pikkuinen 8+5
 

Yhteistyössä