HEINÄKUISET 2008, OSA 2 (marraskuu)

olen ollut laiska kirjoittamaan, on niin paljon kivempaa lukea toisten juttuja...
paha olo alkoi toden teolla viikonlopun jälkeen, eilen tuli oksennus kun en hoksannut laittaa ajoissa jotain suuhun.Nyt syödään sitten jotakin 2 tunnin välein jotta olo olisi edes siedettävä.Töissä joutuu kuitenkin olemaan reippaana. Eka neuvola ois maanantaina,mutta ei kai siellä mitään ihmeellista tule olemaan,jos ensimmäisestä muistan oikein.Muuten ei ole ihmeempiä olotiloja; rintoja vähän puristaa, vasen puoli kohdusta kipeä (oisko sikiö siihen kiinnittynyt?), ihmeellisiä mielitekoja:janssonin kiusausta oli eilen pakko saada, ja muutenkin perunaa kaikissa muodoissa...outoa.Päätä särkenyt useammin kun yleensä, eikä panadol auta ollenkaan.Vessassa edelleen ainakin kerran yössä joudun ramppaamaan,kun yleensä olen selvinnyt koko yön ilman.Koskakohan se loppuu?
Jorvi tulee mullakin olemaan sairaalana ja Np-ultran sain 27.12 varattua.
Tsemppiä kaikille!!!
oinas 7+6
 
...jotenkin on ollut NIIN saamaton olo, ettei netissäkään ole jaksanut oikeen surffailla. Olo oli silloin alussa tosi huono, pahaaoloa 24h ja väsymys siihen päälle, niin ei kyllä naurattanut. Nyt huomattavasti helpompi ja mukavampi olla. Väsymyksen verho pikku hiljaa alkaa rakoilla ja jopa jaksan muutakin tehdä kuin torkkua. Pahaolo myös painottunut aamuun ja päivällä saa syötyä jo ihan kunnolla, tosin hitaasti ja pausseja pidellen. Mielihalut lentää laidasta laitaan ja KAIKKI hajut pistää nenään....YÖK!! Pahanolon saa hyvin kierrettyä kun ensin tarkkaan pohtii mitä laittaa suuhun millonkakin...se mikä meni eilen ei välttämättä mene enään tänään... Vatsaa nipistelee silloin tällöin ja tuntuu kun mun kohtu painaisi jo 10kg ja nojaisi rakkoon, ei hyvin pyyhi :LOL: Nyt maanantaina olisi se ensimmäinen neuvolakäynti ja varmasti silloin varataan siihen ekaan ultraanki aika. Mua vaan niin pirusti jännittää, kun meillä suvussa noita kaksosia löytyy ja voitteko kuvitella, että kun mun päältä näkee jo tän odotuksen....Voihan se olla, että kun jo 4:s tulossa niin kaikki paikat jo venyny niin hulppeeksi, että täyttyy nesteellä heti...ku eihän se vaavi kovin suuri pläntti vielä edes ole. Mutta voikaahan kaikki paksusti :hug:




 
tänne ei mitään uutta paitsi päätä särkeny eilisestä lähtien,mutku ei viittis joka ehtoo ottaa jotain särkylääkettä :headwall: :headwall:

vessassa käynti on lisääntyny,tarvii käydä joka yö..
ja masu pitää iltaisin sellasta hassua kuplimista/poksuttelua..

jaahas jos sitä lähtis kaupoille ja hakis samalla nuo kaksostenrattaat :wave:

tuire ja mini 9+2 (10+1) :heart:
 
Hei kaikille vanhoille ja uusille!
Täällä alkanu vuoto hiljalleen rauhottua. Toivottavasti ei nyt heti ylly, kun tässä hehkutan... :| Neuvolaan oon ahkeraan soitellu koko viikon. Vuoto muuttunu rusehtavaksi taas, ja neuvolan täti sanoi, että jos muuttuu verisemmäksi, niin sitten soitan taas ja ultrataan, muuten sitte vasta neuvola-aikaan 3.12. Kyllä on niiiiin pitkä aika ootella.. Toivotaan, että vuodot pysyis kaikilta poissa, ja vois rauhassa nauttia raskaudesta!
Täällä on huonoa oloa pitkin päivää ja yölläkin! Hajuaisti on varmaan 100 kertainen normaaliin verrattuna. Kahvi on jääny pois alkuviikosta, ei tee mieli. Väsyttää edelleen kauheesti, eikä saa mitään aikaseksi, muuta kuin nyt tuota 1/2-vuotiasta poitsua hoitelee.
Balou ja Kajo, me oltiinki vuosi sitten kirjottelemassa toukokuisissa, kiva, että muutkin laittaneet töpinäksi muutaman kuukauden jälkeen.. ;)
Ammattigallupista sen verran, että täällä on sekä Lähihoitajan että Tradenomin paperit.
Mutta nyt hakeen taas jotain kaapista!

Toukomamma07 ja rusina n. 6+3
 
heippis pitkästä aikaa :wave: :wave: on ollu kaiken näköstä menoo joka suuntaan ettei ole kerenny tulla tänne..kaveri on vielä matkassa :heart: :heart: paha olo on helitämässä mutta etovaa oloa esiintyy vielä usein ja yökkö saataa tulla vieläkin :x :x odotan innolla ekaa neukkaa että sitten tiedä onko kaikki oikeesti hyvin....pitäs ruveta kohta puoleen katelee mitä pakkailee mukaan kun lähdetään tonne ulkomaille lomailee paikka oli joku plaijades amerigas(en tiiä kirjotetaanko se tolleen) sielä olis tarkotus sitten appivanhemmille kertoo tulokaasta mutta se lähtö on vasta viikonpäästä :whistle: :whistle:

mitäs niitä kysäreitä olikaan ?
pakkausta en ota vaateita on ihan riitämiin...viimeisestä raskaudesta kiloja tuli joku 12 lisää mutta ne sitten lähti pois imetysken aikana...kotiäiti olen eli ei ole työtä ollu vuoden 2002 jälkeen....

saasnähdä ollaanko me sun marge ja smilexin kans samaan aikaan synnärillä ?? =) =) viikoja olisi sitten tänään 7+3

onnitelut plusanneille ja isot :hug: :hug: vuotojen kans kampaileville

 
Ongelma...En pysty kotona avaamaan jääkaappia, kun tulee heti huono olo :x Poikaystävä on vielä yökerhossa töissä eli illat ja yöt poissa, iltaisin mennään siis hyvinkin paljon jaffakeksien voimalla, ne kun on aikalailla ainoo "ruokalaji", jota pystyy syömään edes vähäsen eikä niitä tarvitse pitää jääkaapissa =)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Ronja 7+2
 
Luin niin monta viestiä, etten muista mitään mitä ihmiset on kirjoittaneet :|

Toukomamma: Kiva kuulla että vuoto on rauhoittunut. Toivottavasti se katoaa ikiajoiksi.

Itselläni kaikki on samalla mallilla. Pahoinvointi tuntuu vähän helpottaneen. Kovasti tekisi mieli sinne ultraan, mutta en edelleenkään ole varannut aikaa.
Maanantaina olisi eka neuvola.
Ei tässä tämän kummempaa kirjoitettavaa ole, joten toivottelen kaikille rentouttavaa viikonloppua!!!

 
terve vaan kaikille! täällä kans alko paha olo tänä aamuna kun nousin ylös.. onneks ei kestäny kovinkaan kauaa! :whistle: muuten ei oo ollu mitään ihmeellisempiä oireita! soitin tyksiinkin et ollaan raskaana kun oltiin siellä lapsettomuus hoidoissa ja ne tarjoutu tekeen mul ultran et kaikki olis ok. niillä on kuulemma aina tapana jos siellä on käyny.. hyvä sinäänsä ni ei tarvii siitäkään maksaa erikseen! se olis sit 3.12 jo! mutta nyt nukkumaan hetkeks ni jaksaa mennä iltapäiväl viel töihinkin! ainiin listaan vois lisätä et olen 22 mies myös ja synnäri tyks. kiitos! :wave:
sorsa & jami 6+0
 
Balou ja muutkin uudet, onnea ja tervetuloa minunkin puolesta :wave: Baloun plussasta luin tuolta kuumeilijoiden puolelta vanhasta tutusta pinosta ja kiva, että sieltä vielä tälle kuulle kerkes.

Ihan koko pinoa en ole vieläkään jaksanut kahlata läpi. Mullakin tuota ongelmaa, että näytön tiiraaminen tekee huonoa oloa. Kumma juttu. Täällä on ollu jotain kyssäreitä ja yritämpä muistella mitä kaikkea oli. Homespää mikä homespää, niin ei kaikki varmaan tule mieleen.

Ammateista Opetusalalla. Äidinkielen aineenopettaja olen ja myös jotain muitakin aineita siinä sivussa, käsityö, musiikki, psygologia. Psygologiaa tuolla sosiaalialan koulun puolella. Moneen vuoteen en ole töissä ollut, joten enemmänkin voisin kulkea kotiäidin statuksella, kuin opettajan

Harrastuksista käsityöt, musiiki, valokuvaus, lukeminen jos ehtii ja mitä nyt milloinkin tulee hetki kokeiltua.

Äitiyspakkauksesta voipi olla, et jos sinne asti päästään, niin en ota. Viideltä lapselta on varastossa aika paljon kaikkea ja jos ne pakkaukset kulkee tuota samaa linjaa mitä ovat olleet jonkin aikaa, niin rahana kiitos. Se raha tulis varmaan käytettyä turvaistuimeen. Entinen tuli annettua vaihdossa pois.

Hajut pukkaa nenään entistä terävämmin ja alan ymmärtää koiria, kun koko ajan on jotain haisteltavaa :LOL: Miehen partavesi haisee mukamas niin kamalalle, että alkaa yököttää. Voi raukkaa, kun ei enää tiedä mitä naamaansa laittais :D Tytön kakkavaippaa en saanu eilen vaihsetuks, kun meinas kertakaikkiaan nousta kaikki ylös. Onneks 15v poika hoiti homman kotiin. On sellainen poju, ettei moiti, vaikka olis millainen soosi vaipassa :) Meillä neiti istuu hetken potalla ja haluaa vaipan takas. Ei millään suostu tekeen pottaan tarpeitaan.

Päätä vähä särkee ja väsyttää. Siivota pitäis, kunhan vaan sais ittensä ylös ja touhuamaan.

Lumi-Marja rv4+3
 
Heippa kaikille!
Toivottavasti mahdun vielä mukaan! Lueskellut kyllä olen jo pitkään ja sympannut teitä mielessäni. Jotenkin en ole vain saanut kirjoitettua mitään...

Olen 24-vuotias ensimmäistä odottava Satakunnasta. Viikkoja on nyt kasassa 8+2. Neuvolassa kävin jo kertaalleeen ja siellä lasketuksiajaksi laskettiin 2.7. Koko ajan väsyttää, säännöllisin välein etoo, turvottaa ja tissit on kipeet ja kasvaneet. Päätäkin on aina välillä särkenyt. Olo on kuitenkin pääosin huippuonnellinen :) Tosin kaikki vähänkin surullinen itkettää ihan yhtäkkiä.

Tsemppiä kaikille!

minskuli 8+2
 
RouvaSumppisuu
Tervetuloa uusille =) :flower: ja Oonelle :'( :hug: .

Mullakin jotenkin etoo tämä koneella istuminen, sama lukemisen kanssa. Ihmettelin sitä itsekin, mutta niin kai se on, kun muillakin samaa vaivaa...

Muutenkin pahoinvoinnin kanssa saa taistella päivittäin, mulla on taas niinpäin, etten voi kuvitellakaan syöväni mitään makeaa :x .

Luin niin paljon viestejä, etten enää muista mitä piti kommentoida, taitaa iskeä jo hyvissäajoin raskausajan dementia :LOL: . Olin viime yön töissä, joten ehkä siitäkin syystä surraa tyhjää...ja yöt senkun jatkuu. Huoh.

Sumppis ja Lillis 7+1
 
Täällä paha olo jatkuu. Kaikki haisee pahalle ja väsymys on vielä kova. Tuntuu et joudun kärsimään elämäni karapulat yhteen putkeen uudestaan... Eilisen jälkeen osaan kyl arvostaa taas asioita hiukan eri tavalla.
Olo on aika pelottava,masentava ja sanaton.
Saatiin eilen illalla ikäviä uutisia. Meidän tuleva kummityttö oli nukkunut illalla pois :'( Enkelinä meitä nyt kattelee
Tyttö sai nähdä tätä julmaa maailmaa peräti 18 päivää. Suru on kova!

Tirpiäinen+"kauno" 7+2
 
Minäkin haluan tänne Heinämammojen seuraan!! Testin näytti haamua tiistaina ja vahvistui tänään, eli nyt uskaltaudun mukaan :)

La. laskureiden mukaan on 29.7. Viikkoja nyt 4+3.
K-SKS on tuleva synnytys-sairaala, jos kaikki hyvin menee ja sinne asti päästään.
 
Tirppiäinen Osanottoni suruunne :hug: Maailmassa tapahtuu liikaa julmia asioita.

Tervetuloa kaikille uusille ja tarrasukkia pienille :flower:

Mulla vähän sama homma et tässä koneella ei kyllä kauaa pysty olemaan kun rupee heikottaa ja silmissä sirraan...outoa.

Äitiyspakkaus En varmaankaan ota jos niin pitkälle päästään,kahdelta pojalta on kaikki tallessa ja saman tyylinen sisältö kuitenkin...sisko lupas lahjottaa tytön vaatteita lainaan jos tyttö saadaan,jota pidän kyllä mahdottomana ajatuksena kun katsoo miehen sukupuuta 4tyttöä 55v aikana kaikki loput syntyneet on poikia.

(.) Olo on krapulainen koko päivän...niin kun olen monta kertaa sanonut niin pojista ei ole tälläistä ollut...aamulla kun nousen niin öklötys alkaa ja kun käyn sänkyyn illalla niin se ehkä loppuu tai sitten ei,ruoka ei mene alas kun pakottamalla ja siinä onkin työtä että saan sen psymään sisällä,greippivissy on herkkua ja sitä käyn hörppimässä yölläkin.

Jääkaappi tuottaa myös täällä ongelmia kuten myös se kun teen toisille ruokaa :x

Äitee ja Sisu 6
 
Tänään ollu melkein koko päivän aika kova mahakipeä, istuessa helpottaa jotenkuten mutta siltikin tuntuu.
Voiko kiinnittymiskivut olla tämmösiä?

pelottaa jo valmiiksi että jos tämäkin menee kesken, ei kiva ei :'(
 
oonille pahoitteluni! jaksamista! :hug:

sain kiinni terkkarin monen soiton jälkeen ja eka neuvola on 19.12. np-ultra aika pitää muistaa varata ensi viikolla. toivon mukaan löydetään joku semmonen aika että miehellekin sopii!

nyt telkkarin eteen :)

korvapuusti + pikkupulla rv 7+6
 
olisin vielä halunnu kohdusta kysyä että voiko en tavallaan kallistua eri suuntiin? kun tässä alkuraskauden ultrassa lääkäri sanoi että mulle taaksepäin kallistunut kohtu. se jäi mietityttämään... onko sillä mitään merkitystä sitten?

korvapuusti + pikkupulla rv 7+6
 
Korvapuusti: Ystävälläni on ollu taaksepäin kallistunut kohtu ja muuta merkitystä ainakaan hänelle siitä ollut kuin että molemmat raskaudet on alkaneet näkyä vain hieman myöhemmin. Muuta en asiasta kyllä tiedä.
 
Nyt on mahakipu hellittänyt, ei särje enää lainkaan.Huh.

Anoppi tossa pistäty ja rupes taas puhumaan iänikuisesta aiheesta eli laihduttamisesta.
"Kun meillä kummallakin on tätä painoa et millon me aloitetaan se laihduttaminen ja sit mä vaan sanoin ettei se oikeen mun tilassa ole enää oikeen mahdollista, se oli ihan et missä tilassa?
Sanoin et no, siinä tilassa ja se oli ihan et Siinä tilassako??

Sanoi vaan et nyt sitten mennään päivä kerrallaan varovasti että toivottavasti tämä nyt pysyis mukana että mummu sais hussutettavaa.

Sanoin myös että tänään oli aika kova mahakipee että katotaan nyt mitä tulee ja se oli heti että ei nyt pelätä pahinta, voihan ne olla vatsanväänteitäkin =)

Piti jo päivällä itkeä tuhruttaa kun otti niin voimille pelkkä ajatuskin että se menis taas kesken.

Tuli oikeen paha mieli kun rupes miettimään miten monella täälläkin ketjussa on jo mennyt kesken, kukaan meistä ei joutuis kokemaan sitä pahaa oloa mitä siitä tulee :(

Tikkis 5+3
 
Tikkipää: Janan saa näkyviin niin että, kun olet tallentanut janasi sinne Lilypien sivuille, niin janasi alta löytyy kohta "get code" jota klikkaamalla avautuu osoitteita. Kopioimalla tokan (PseudoHTML, UBBCodeT or BBCode) osoitteen ja liittämällä sen tänne tekstiin.
 
Käytiin tänään ekalla neuvola käynnillä isännän kanssa.
Kaikki meni jotenkin niin nopeasti etten kerenny ajattelemaan, ehkä seuraavaan kertaan on sitten jo jotain sisäistäny. Isäntä oli ihmeissään miten paljon tietoo siinä tunnissa tuli.
Heti olisi pitänyt tietää myös missä synnytän, ja onko se perhesynnytys ("MIKÄ?" tuli kuin yhdestä suusta).
Seuraava aika varattiin ja lähete tehtiin ultraan n.11 raskausviikolle. Verikokeissa pitäisi käydä, ja mitähän kaikkea muuta...?
Sokerirasitustesti on ilmeisesti kohdallani välttämätön kun BMI oli 25, vaikka en missään tapauksessa itseäni ylipainoisena pidä, meinasin ärähtää asiasta. Kaikki oli kyllä muuten hyvin :heart:
 

Yhteistyössä