HEINÄKUISET 2008, OSA 2 (marraskuu)

Alkuperäinen kirjoittaja Nasuliini-84:
huomenia!!

Viola kannattaa laskea edellisten menkkojen alkamispäivästä.Niin tulee siis varmin :D
Mulle taas sanoi lääkäri, että ovulaatiosta saa tarkimman ajan. Koska ovulaatio on aina 2 viikkoa ennen kuukautisten alkua. Kuukautisten alusta ovulaatioon oleva aika voi taas vaihdella. Minulla esimerkiksi vaihtui laskettu aika nyt kun kävin ultrassa. Kuukautisten mukaan la oli 1.7. ja alkion koon ja ovulaatioajankohdan mukaan la onkin 7.7. Mutta voi olla että olen käsittänyt asian väärin.


Ultrista Minä kävin alkuraskauden ultrassa Hämeenlinnassa Lääkärikulmassa ja maksoi 51e. Siitä oltiin otettu pois jo kelan osuus. Suht edullista, kun lukee yli 100 e hinnoista.

Huoh, minulla on koko ajan nälkä mutta kerralla ei voi syödä paljoa. Ja vessassa saa juosta ainakin 3 h välein.

Harrastuksista Minä jätin ratsastuksen suosiolla pois heti kun plussasin. Nyt käyn hevosen kanssa kävelylenkeillä. Tosin ei sekään ole niin vaaratonta. Tiistaina kävelimme pimeällä pikkutiellä ja 20 metrin välein hevonen riuhtaisi itsensä tienvarteen syömään ruohoa, kerran käveli hokkikengällä jalkani päältä ja kerran liukastuin itse ja kaaduin. Onneksi heppa on niin rauhallinen, että odotti vain että sain kangettua itseni ylös maasta. Olin unohtanut laittaa omat hokkini jalkaan. :LOL: Kengissäni on taitettavat piikit mutta olin unohtanut taittaa ne esiin. Uskoisin, että minäkin jatkaisin ratsastusta, jos olisin sitä päivittäin harrastanut ja alla olisi hevonen, jonka tuntisin 100%. Nyt en uskalla ottaa riskejä.

SatuKa 7+3
 
Heippa taas!
Luin tossa just,et joku teistä oli käynny synnyttämässä Hyvinkäällä eikä jäänny hyvät fiilikset.Mikä tökki?Ympäristö,hlökunta,kätilö?!Pikkasen kiinnostaa,koska menen sinne ultraan ja jos kaikki menee hyvin niin myös synnyttämään.Vaihtoehto paikkoja toki löytyy,mutta tuntuu vaan loogiselta valita lähin sairaala...Kertokaahan kokemuksia...
Bella-74 rv7+0(?)
 
joku ihmetteli, kun ei tarvi käydä yhtenään vessassa..Ei munkaan. Minä puolestaan ihmettelen sitä, kun mua on alkanut hikoiluttamaan hirveesti ja tuntuu että haisen. Tosin hajuaistikin on parantunut. Mies sanoo, että mun henki on ruvennut haisemaan myös..kuulemma metallille. Haisemisen lisäksi on vetämätön olo ja välillä ällöttää, joten tunnen kyllä itseni todella hehkeäksi. Ai niin tissit on myös kipeät, tukka rasvoittunut ja naamassa finnejä..ihanaa.
onneksi ällötys painottuu iltaan, niin että töissä pystyn olemaan suht.koht normaalisti.

hoplaa rv 7
 
No niin jospa nyt kerkiis kirjoittelemaan paremmin kun eilen oli kauhee kiirus... :ashamed: Tänään 5 rv Olo ihan hyvä,mutta väsyttää ja paleltaa iltaisin paljon, saapi kääriytyä 10 peiton sisään ja koko ajan tekee mieli jotain evästä ja veskis rampata 150 kertaa :LOL: Tyttöni on 5v. ja poitsuni 2 1/2v. mies 41v. ja itse olen 29v. Kuopiossa päin asustellaan "maaseudulla" Neuvolaan ajattelin huomenna varatta ajan ja olen miettinyt sitä ultraan menoa yksityiselle,tietäs et kaikki ois ok. Poitsuu kun odotin oli raskausajan diabetes mikä pysyi ruokavaliolla kurissa nyt pelottaa jos sama taas :/ Tuhkimo-78 rv 5
 
Tikkipää: Minulla on myös akvaario (240 litrainen) ja vedenvaihto olisi taasen edessä. Itselläni on käsien iho näin kylmänä vuodenaikana hieman "rikki" ja ajattelin, että lappoan veden pois niin, etten koko ajan uita kättä vedessä. Tosin kuten tiedät, se on helpommin sanottu kuin tehty, ja pitäähän se suodatinkin puhdistaa ja kasveja siistiä yms. Eli kyllä sitä vettä väkisin joutuu läträämään. Onhan siinä akvaariovedessä varmasti vaikka mitä "pöpöjä", mutta en kyllä tiedä, miten herkästi ihmiseen niistä jotain tarttuisi. Minulla on ollut akvaario kohta viisi vuotta, eli ties mitä tauteja olen siitä jo itseeni haalinut! Tämä on kyllä ensimmäinen raskaus akvaarion aikana, joten empä taida itsekään tietää, miten oikeasti kuuluisi toimia. Jos saat jostain selville, niin informeeraa toki minuakin asiasta. Nyt viikonloppuna vesi on minunkin kuitenkin vaihdettava. Vai nakittaisinko miehelle (osaa kyllä auttaa, mutta ei ole perillä jutusta silti, tekee mitä ja miten neuvoo tekemään)!!!!! Jotenkin tuntuu, että ainakaan neuvolassa ei osata vastata asiaan mitenkään.

Kultatiuku, rv 7+2
 
Sus soo
OONE :hug: harmittaa kovasti teidän puolesta.

SMILEX :wave: Oletko ollut maalismasuissa v. 06 vai mistä nimimerkkisi on niin tuttu?

AMMATTINI puolesta pyörin myös sosiaali/opetusalalla.

Nyt ei muuta jaksa.

terkuin Sussoo seitsemännen rv:n lopulla
 
tajusin että tuosta mun edellisestä jutusta on voinut saada ihan väärän käsityksen :ashamed:
Kun kerroin että näiden tekstien lukeminen etoo niin en tarjoittanut että juttujen sisältö etoo vaan tekstin lukeminen, en siis pysty lehtiä enkä esim. tekstitv;tä lukemaan.
toivottavasti kukaan ei ehtinyt pahoittaa mieltään.
 
EAK
Hei Kaikki! Viime sunnuntaina plussasin ja nyt änkeäisin tänne. En kyllä jaksanut lukea koko ketjua, mutta jos tästä eespäin seuraisi keskustelua.. Laskettu aika jonkin laskurin mukaan on 20.7. En vielä ole selvittänyt miten noita raskausviikkoja lasketaan. Pitäisi varmaan tehdä se. Neuvola-ajan varasin tiistaina ja sain sen 3.12. Aika pian mikä on tosi kiva varsinkin kun esikoista odotellaan eikä mistään oo oikeen mitään tietoa. Mitähän vielä. Ainiin mun seuraava projekti on selvitellä mitä raskaana ollessa ei saa syödä.
 
eak: Saas nähdä ollaanko samaan aikaan Jorvissa pungertamassa ;) mulla siis la (menkkojen mukaan) 19.7 ja synnytyspaikkana mullakin siis jorvi... :wave:

Noista oireista... Mulla ei juuri muuta oo, kun kauhee väsy ja iltasin palelee ihan sairaasti. Parina iltana jo kerkesi epäilee, et oon kipeeks tulossa, ennenku hokasin et "jaa pitäsköhän ehkä testi tehdä..." :whistle: Mullakaan ei oo toi vessassa ramppaaminen ainakaan vielä tullu oireeks. sitä ihmettelin itekkin, kun kundia odottaessa se oli eka raskausoire.. mä vaan toivon, että tässä raskaudessa ei tulis tuo pahoinvointi ihan niin voimakkaana mukaan, kun esikon kanssa. Miikaa kun odotin, niin oksensin ekat 6kk :x

tietääkö muuten kukaan, missä pääsis pääkaupunkiseudulla alkuraskauden ultraan edullisesti???

 
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa!
Oone, oon niin pahoillani :hug: Jaksamista myös kaikille muille km kokeneille.
Itsellä on jatkuva paha olo, ei tunnu mikään auttavan. Oon yrittänyt tasaista syömistä, makeaa ja suolaista, mutta paha olo vaan jatkuu. Ja kaamea väsymys vielä päälle. Kait sitä pitäis olla tyytyväinen, että oireita on, mutta välillä suorastaan masentaa. Aiemmin on tainnut olla jo puhetta keinoista välttää pahaa oloa, mutta ottaisin vielä kiitollisena vinkkejä vastaan..
Neuvola-aika on 28.11. ja alkuraskauden ultra 4.12. Täytyy vaan toivoa, että masussa on kaikki kunnossa.
Voimia kaikille heinämasuille!
Minttu28, rv 6+4 (la taitaa olla lähempänä 13.7. kuin aiemmin ilmoittamaani 11.7., mutta tämä tarkentunee ultrassa)
 
Mä aianakin ymmärsin. Jos istun vähänkin kauemman aikaa koneella alkaa samantien etoon. Noi värit ja teksti. Aika outo juttu, mutta niin tosi.

Muutenkin on olo kyllä ollut enemmän ja vähemmän hyvä. Ruoka ei maistu mutta päikkärit sitäkin paremmin.
Töiden jälkeen on ihan poikki..

Vesis+ aapeli 8+1
 
Heips!
Hyvinkäällä oon synnyttäny esikoisen ja itse synnytys oli mukava ja henkilökunta siellä oli ihanaa. Mutta osastolla olo oli ihan sieltä ja syvältä. Kukaan ei neuvonu mistään mitään ja ite ois pitäny tajuta kaikki kysellä. Aamusin sillon oli töissä semmonen hirvee akka mikä vaan tiuski ja oli muutenki ihan hirvee. Mut sinne siis oon menossa tälläkin kertaa. Onneks ei oo esikoinen kyseessä tällä kertaa, ni ei oo ehkä ihan niin pallo hukassa.
Oireita ei oo mullakaan kummemmin. Älytön väsymys ja närästys vaan.
Tänään oli eka neuvola. Eipä siel mitään erikoista ollu. Papereita vino pino mukaan. :D Lääkärineuvola ois 10.12 ja siellä taas näkee masuun ultralla.
Alkuraskaudenultrassa kävin Hyvinkäällä Suomen Terveystalossa ja maksettavaks jäi 97?! Olin ihan järkyttyny hinnasta, koska pari vuotta sitte selvisin samassa paikassa samasta toimenpiteestä alle 70?. Niin ne hinnat vaan nousee. Ja tosiaan, Kela-kortti kun on mukana, niin saa korvauksen pois heti.
rinkinki rv8+2
 
Heippa! Plussasin juuri, ja laskettu aika olis erään laskurin mukaan 27.7 :) Toista odottelen, esikoinen on nyt puolivuotias :heart:

Asumme Belgiassa, meillä on paljon eläimiä kuten 2 hevosta, lampaita, ankkoja, kaneja ja koira. Kiirettä pitää, joten luultavasti en kovin aktiivisesti tänne ehdi kuulumisia lukemaan/kirjoittamaan, mutta yritän parhaani.

Pitäisi soittaa aika gynelle - täällä homma etenee niin, että ensin valitaan gyne, joka sitten seuraa raskautta joka kuukausi, ja toimii sitten kätilönä/kirurgina synnytyksessä. Itselläni tulee olemaan sektio, kuten myös ensimmäisen kanssa. Liian ahdas lantio. Onneksi tiedän sen jo etukäteen nyt =)

t. balou 4+4
 
Balou: Hauskaa että tuli tuttua seuraa tähän ketjuun :D Niin ja onneksi olkoon oikeen kovasti :wave: Toivotaan et meillä menee kaikki hyvin niin saahaan seuraavatkin vauvat samaan aikaan :)

Tervetuloa muillekkin uusille ja oikein kovasti tarrasukkia kaikille :wave:

Kojo ja möykkis rv?
 
Mä olen synnyttänyt Hyvinkäällä v. 2000. En todellakaan ole mikään kranttu, enkä odotanut mitään prinsessakohtelua... mutta jäi jotenkin kammo vaan paikkaa kohtaan.
Itse synnytys suht ok, lukuunottamatta kätilöä joka haukkui miehen joka oli sen mielestä niin avuton.. Ja mä kun en osannut ponnistaa sain kuulla myös kunniani. Mukana oli onneks kätilöharjoittelija joka piti kädestä, kysyi koko ajan mitä haluan ja oli muutenkin ihan koko homman pelastus, varsinkin kun ponnistusvaihe kesti 1 t 45 min. Itse lääkäri oli ihan järkyttävä... käveli suoraan sanaakaan sanomatta tai tervehtimättä jalkoväliin ja vaan mulkoili ja murisi vihaisen oloisesti kunnes ja käytti sitten imukuppia lopuksi... siis vanhempi mies. Ja lopuksi tikkas revenneet paikat...

Osastolla sitten olin 4 hengen huoneessa ja sattui sitten huonetoverit olemaan pikkasen puheliaita ja kovaäänisiä tapauksia... olin ihan puhki kun 4:nä päivänä pääsin kotiin ja kova nälkä... ruuat nyt on varmaan joka sairaalassa samanlaisia. Ja kukaan ei todellakaan neuvonut mitään ja tunsi ittensä tosi tyhmäksi kun joutui kaiken kyselemään.
Mutta kun yritin itku kurkussa opetella imettämistä tuli joku olan yli repimään mua tissistä että ei sitä nyt noin tehdä vaan näin..

Toki menen uudestaan jos on pakko, mutta mieluummin menisin muualle... vaikka mistä sitä mistään tietää kenelle sattuu huono päivä just siilloin..
Mutta nytpähän vaan tiedän vähän etukäteen mitä voi vaatia.

Ja voihan olla että 7 vuodessa on sielläkin hommat muuttuneet ja tuskin sattuu samaa kätilöä uudestaan ;)
 
Kojo: Kiva ylläri! Tsemppiä vaan alkumetreille ja voimia vauvan kanssa! Mulla ainain vielä toistaiseksi energiaa piisaa, mut saas katsoa kunhan ne raskausoireet tulee.. jos tulee.. ei pojan kanssa ollut mitään :)
 
heipsuli kaikille!
mahtuuko tänne mukaan yksi uusi, joka onnellisesti plussasi tänään töistä tullessa. =)
joulukuussa tulee 2 vuotta siitä, kun pillerit lopetin. joten jo oli totisesti plussan aikaki!!! monesti oon ollut noissa ketjuissa mukana missä jännätään sitä vauvakuumetta. pitkään aikaan en enää oo jaksanut, kun on tuntunut ettei mitään tapahdu.
nyt menkat ollu tasan 2 viikkoa myöhässä niin ajattelin kiertää kaupan kautta kotiin ja hakea testin. samantien kävelin vessaan sen tekemään kun kotia pääsin. ja kuin salama siihen ilmestyi kaksi viivaa.. vaikka ohjeissa sanottiin että menee 5min. OLEN NIIN ONNELLINEN!!!!!! =) =)
laskurista katoin, että la olis 19.7. mutta sen nyt näkee kuinka sitten tarkemmissa laskuissa menee neuvolassa. Pitää varmaan heti huomenna soittaa ja varata aika. :)
meidän ainokainen täyttää parin viikon päästä 4v.
 
huomenia!!!

mä täälä aina aamusta varhain :D

Uusille tervetuloa ja suuret onnittlut plussasta :heart: :flower: ja tarrasukkia teidänkin pikkuisille =)

Huppa ihanaa ku teillä plussa tuli...se on aina tylsää ku saa ootella kauan :/

Noista sairaaloista ku ollu puhetta nii pakko sanoo,et SeKs:ssä oli vähän samaa vikaa :/ synnytykses aivan ihanat kätilöt myös lääkäri joka suoritti kaavintaa aivan huippu tyyppi.mutta sitte sielä vuodeosaston puolella,noh kätilöt sieläki ihania mutta ne lastenhoitajat?????oikeesti ihmiset joiden pitäis osata auttaa ja neuvoa niin ei ei ei...vauva vaan tuotiin viereen ja lähdettiin pois...voin sanoa,et siinä oli tämä mameli ihan :eek: ku ekan kerran olis pitäny imettää!!! |O onneksi aamunkierrolla puhuin itku kurkus heti kätilön kans asiasta ja se piti mulle vaatimattomasti tunnin imetysohjauksen.Ja joka kerta ku tuli kätilökierrolle,vaikka olikin eri niin opasti imetykses.Hoitajat vaan mulkoili päälle... :D että avatkaa suunne,niin eikö sitä apua saa!!

Mennään viikonlopuksi mun äitin työ järvenpäähän joten sunnuntaina sitten seuraavan kerran täälä.On muutes kurjaa ku äiti asuu noin kaukana.(meillä n.450km väliä ) varsinki nyt ku toinen lapsi syntyy,nii olis ihan kiva ku olis oma äiti lähellä,tai sisko(asuu myös järvenpääs),ei sitä anopilta osaa samallalailla pyytää apua!eikä välttämättä haluukkaa pyytää :LOL:

no eipäs muuta,omaan oloon ei yhtikäs mitään uutta!

Nasuliini rv5+5
 
Josko minäkin saisin liittyä tänne heinäkuisiin. Plussattu on tällä viikolla =) Kaikkien alkujärkytysten ja yllätysten kautta onnellinen uuden elämän alusta. Mulla ennestään tyttö 8kk. Laskureiden mukaan LA olisi 24.7 tienoilla, pitänee aika hyvin varmaan paikkansakin. Ja synnytyssairaala Seks. Näytti olevan joku muukin täältä suunnalta =) Muuten kaikki ok, mutta väsyttää valtavasti ja pieniä mahanipistelyjä. Ajattelin kans mennä alkuraskauden ultraan yksityiselle, että näkee onko kaikki lähtenyt hyvin liikkeelle...
 
Kävin eilen ultrassa ja laskettu aika siirtyi päivällä eteenpäin eli 3.7.2008. Yksi kappale, 14,2 mm pieni/pitkä vauvan alku kohdussa uiskenteli. Pieni sydänkin näkyi pumputtavan =) .Joten toistaiseksi kaikki OK vaikkakin jouduin lokakuussa ravaamaan röntgenissä ja syömään jos jonkinlaista lääkettä kroonisiin poskionteloihini joissa siis kystia molemmilla puolilla. Väsyttää iltaisin tosi rankasti ja sitten herään yöllä neljän aikaan tosi pirteänä,ei nukuta sitten millään. Öllötystä on ollut,muutama puklaus tullut yskänpuuskan iskiessä, mutta muuten en ole kyllä vielä pahemmin oksennellut niin kuin esikkoa odottaessa 10 vuotta sitten.Tunteet kyllä vaihtelevat välillä kiukusta itkuun ,mutta kai se kuuluu asiaan.Mutta näillä eväillä jatketaan ja onnea kaikille uusille plussanneille =) :flower: !
Ievaliina 7+6
 
Pikkuhiljaa arkaa ärsyttämään ja huolella :kieh: Ruskea vuoto jatkuu edelleen, kohta sitä tullut jo kaksi viikkoa. Kirkasta "uutta verta" ei ole tullut, pelkästään sitä ruskeaa "vanhaa verta". Joka päivä saa miettiä että onko kaikki ok vai ei....

Argh.

HooWee 8+4
 
hei! olen uusi tääl. Tein testin jo joku aika sitten ja näytti plussaa. Olo oli sillon jotenkinepä todellinen ku olen saaanu keskenmenoja ja on ollut yks tuulimuna raskaus. Koko ajan on pelko että tulee ulos. rv 8+5 la ois jonkun laskurin mukaan 30.6 Pahoinvointia ei ole, jos muistaa syödä ainakin parintunnin välein. Hirveä väsymys ja paleleminen on kyllä ja rinnat tosi kipeet.
 
Huomenia!

Olen huomannut että olen "oireellisin" juuri yöllä ja aamulla.

Illalla kun menee nukkumaan, maha rupeaa heti repimään, yölläkin siihen välillä herää.
Tissit on kassa yöllä aika herkät.
Nyt mahassa jumputtaa aika kiitettävästi mutta päivän mittaan se häviää ja yöksi alkaa taas.

Mikähän yökukkuja tästä oikeen tulee?

Tikkis 5+3
 
Oone :hug: :'( Ei näitä pitäny enää tulla.. Voimia!

Juskalla puolestaan ihania uutisia, kerrankin tää peukkujen pystyyn teippaaminen auttoi!! Ja ihan ymmärrettävää jos ei pysty koneella istumaan, mut käy edes väliin kuulumisiasi kertomassa, jookos!

Ja paljon onnea taas uusille ja tervetuloa mukaan!

Eilen oli yökkimisen suhteen hyvä päivä, kunnes käytiin kylässä ja join kupin kahvia, kun ei olla kerrottu kenellekään vielä.. Sit menikin loppuilta oksua nieleskellen.. :x Noh, tyhmästä päästä ja silleen.

Lapsoset kuuluisivat kaipaavan taas hieman erotuomaria (mikähän niitä nykyisin aina riivaakin?), joten hommaa riittää..

Räpätäti+papu rv6+4
 

Yhteistyössä