HEINÄKUISET 2008, OSA 2 (marraskuu)

Lumi-Marja Todella paljon onnea siulle,kiva olla samassa pinossa :hug:

Kaikille muillekkin uusille onnittelut ja paljon tarrasukkia pienille matkaan mukaan =)

Kaikille km kokeneille pahoittelut :hug:

Ultra mie olen käyny yksityisellä aina siinä alkuraskauden ultrassa ja täällä sen hinta on n.100e mut siitä vähennetään kelan korvaus ni jäiskö joku 90e itelle maksettavaa.

Miula on ultra 30.11 ja ekn neuvolan varasin 14.12 jännittää toi ultra ihan kauheesti...

Olo on huono koko ajan,jos ei syö ni oksettaa ja jos syö ni oksettaa,väsyttää ja huimaa,paleltaa,itkettää ja kiukuttaa vuorotellen...

Äitee ja Sisu 5+6
 
Kävin siis 7+0 ultrassa yksityisellä. Rovaniemellä. 108 euroa sano hinnaksi ja kun vilautti kelakorttia, hinta tippui 68 euroon. Tosi kiva ylläri, olin varautunu 150 euroon =)
Luulen, että minä jatkan yövuoroja aikas pitkälle. Me saadaan yöllä levähtää. Jos en sitten jää tammikuusta kokonaan liiton rahoille, kun soppari pitää uusia silloin ja ei voi olla varma pysyykö tilani salassa siihen saakka. :| Nii-in, tänään pitäs soitella tehyyn ja kysellä onko kaikki maksut ok.
Saas nähdä, kertoisinko tänään äidille tästä...
Mulla on muuten ollu jo kauan aina iltaisin, kun makuulle asettuu, maha kipeä, jännä juttu. Ja niitä repeämistuntemuksia munasarjojen kohdilla vain, silloin kun oikein hervottomasti nauran kippurassa.
Kivvaa päivää kaikille!
pörrö ja 7+2 (tai 8+0)
 
Heippa!

Mitä mieltä olette Berocasta? Saako sitä raskaana olevat käyttää, ainakaan ei ollut paketissa mitään kieltoa. Mä oon tullut siitä niin riippuvaiseks ettei meinaa aamu lähteä käyntiin ilman sitä :LOL:

Mä en vielä tiedä synnytyssairaalaa. Esikoisen synnytin Hyvinkäällä, eikä jäänyt mitenkään erityisen hyvää fiilistä paikasta.
Kuka tietää samalta alueelta mitä muita sairaalavaihtoehtoja on jos sinne ei halua mennä?

Mukavaa talvipäivää kaikille, vaikka lunta ei ookkaan ;)

Vilma-Annika 4+4
 
Tervetuloa taas kaikille uusille juuri plussanneille! :heart:

Täällä onkin yllättäen hieman parempi aamu, nukuttiin lasten kanssa pitkään, ja olokin on parempi eikä oksentaa ole tarvinnut; vielä ainakaan..
Kylään pitäis lähteä lasten kanssa, kunhan saisin syötyä vähän ensiksi, se kuitenkin helpottaa oloa. Noh, kaikkea aikansa, kyllä tää tosiaan helpottaa viimeistään rv16 mennessä.. *huokaa* :| Eihän sinne nyt oo kun vähän alle 10 viikkoa..

Mäkin olen kovasti miettinyt millä me liikutaan sitten, kun 5v isompi kyllä jaksaa kävellä, mut mitenhän tuo nyt 2½v kuopus sitten? Ehtii täyttää kyllä kolme, mut silti.. Meillä on nyt Oran IO matkarattaat, joihin ajattelin hommata sellaisen kantokopan, sillon pystyy vauvaakin kuljettamaan. Selkänoja menee siis ihan makuuasentoon. Ja rattaissa on itsesään jo paksu ja hyvä jalkapeitto. Sateensuoja ja hyttysverkkokin on jo valmiina.

Oon muutenkin miettiny, että koskahan sitä uskaltais alkaa ostelemaan kaikkea tarvittavaa? Meillä on nimittäin se tilanne, et mä miehelle kiukustuneena hävitin kuopuksen jälkeen ihan kaiken pois! Meille ei piäny enää ikuna lapsia tulla.. Ei ole kun nukenvaatteeksi jätetty jokaiselta lapselta jokin vaate, ikäänkuin muistoksi. Kaukalo hommattava, vaatteet kaikki ja sitterikin olis ihan käytännöllinen. Sitä rahanmenoa!

Noh, pieni murhe se lie vielä, kunhan vaan kaikki menisi hyvin loppuun asti! Oikein mukavaa Torjantaita jokaiselle Heinämahalle! :D

Räpätäti+papu rv6+3
 
Pääsiskös tänne vielä mukaan???

Täällä yksi Espoolainen mamma 24.v, mies 23.v ja poika kohta 11kk. Tänä aamuna selvisi, että salamatkustaja köllii masussa ja la olis laskurin mukaan 19.7.

Aikamoinen ylläri oli tämä plussa, kun esikkoa toivotiin, tehtiin ja väännettiin 2.v ennen plussaa. Kesällä jätettiin nyt sit ehkäisy pois ja molempien yllätykseksi tärppi tuli aika pikaisesti.

Ainakin yks tuttu nimimerkki täältä löytyy.. Heippa Krissie :wave: Mehän ollaan krissien kanssa molemmat myös joulutähtösten(-06) mammoja ;)

Synnyttämään olis tarkutus tälläkin kertaa suunnata Jorviin..

Nyt täytyy taas kiitää, ennen kun tuo pikkumies laittaa koko kämpän remonttiin, mutta palailen taas myöhemmin lukemaan tuon pinon alkupään :wave:

Nelly ja "iitu" rv...ööö...4+5??
 
Mitä oletta mieltä liikuntamuodoista raskauden aikana?

Kävelyhän on ehdoton ykkönen varmaankin, mutta mitä ajatteletta spinningistä? Joidenkin nettikeskustelujen mukaan neuvolassa neuvottu lopettamaan rv 16-17 jälk. ja Fitnessin mukaan hyvä liikuntamuoto odottavalle?
Olin ajatellut mennä, mutta riskiä en halua ottaa..

rv 6+4
 
Moikkaus uusille :wave:

Äitee2 mukava, kun on entisestä pinosta tuttuja täällä :)

Ompa täällä muutama muukin tuttu nikki. Tulis nyt vaan kaikki loputkin kesävauvasta haaveilevat tänne pikapuoliin.

Soittelin neuvolaan ja sain ajan jo 3.12. Ei vissiin ole ruuhkaa näin pienen terveysaseman äippäneuvolaan. Muutenkin mua tarkkaillaan aina ihan alusta asti, kun on astma ja synnynnäinen rytmihäiriötaipumus, joka sinällään ei mun elämää haittaa. Astmakin voi paremmin raskaana. Lisäksi atooppinen iho, joka kukkii talvisin, mutta toivottavasti sen kans pärjää jatkossa paremmin.

rv 4+2
 
Liikunnasta: Mä oon ymmärtänyt niin, että esim. spinningissä saa käydä raskauden aikana, kunhan muistaa pitää sykkeen 10-20% alhaisempana kuin normaalisti.. About 150ssä. Ja ainakin itse ajattelen niin , että liikuntaa voi harrastaa siihen asti, kun se tuntuu hyvältä..

Käytin poikaa 9kk lääkärineuvolassa ja varasin samalla itselleni neuvolan. Se ois sit jo tänään, ku sattui olemaan tänään vapaita aikoja iltapäivälle.

Väsyttää kyllä ihan hirveesti, oli normaalia aikaisempi herätys aamulla lääkäriajan vuoksi. Poikakin just nukahti ja mies nukkuu kun on ollut yövuorossa niin kait sitä itekkin vois vähäksi aikaa kääriytyä peiton alle, et jaksaa sit loppupäivän olla ahkerana :LOL:

Niin ja moikkamoi kaikille uusille!! :wave: :wave:

NiiVe, rv: tasan 8 viikkoa.
 
Paljon on taas tullut uusia, TERVETULOA!

Oma napa Mun ruokahalu on ihan valtava, voisin syödä koko ajan. Hirvittää mennä ensi maanantaina ekaan neuvolaan, kun painoa varmasti tullut hyvän ruokahalun seurauksena. Jos en syö, niin alkaa heti vähän etomaan mutta pöntölle saakka ei ole tarvinnut vielä mennä kertaakaan. Väsymys iskee noin 1-2 kertaa viikossa siten, että nukahdan sohvalle klo 19.30-20 aikoihin. Näin kävi viimeksi eilen. Onneksi esikko on jo niin iso (9 vee) että hän antaa nukkua. Mutta siinä ne mun oireet oikeastaan ovatkin...Ruskeaa vuotoa tulee edelleen silloin tällöin ja varsinkin sen jälkeen kun alavatsaa nippaillut ja juilinut. Mutta siihen on vain pakko sopetua.

Ammateista kun on ollut puhetta, niin on ollut jännä huomata että tosi moni on terveydenhoito- tai sosiaalialalla. Itse taidan olla vähän "outo lintu" kun työskentelen tekniikan ja koneiden parissa :)

HooWee 8+3
 
tuli muuten mieleen..

onkos kukaan teistä kärsiny päänsäryistä/migreenistä nyt raskausaikana?
mulla esikoista oottaessa oli jokaisella kolmanneksella kamala migreeni aina alussa,mutta nyt on päätä jyppiny melkein joka päivä.. :headwall: :headwall:
 
Torstaita täältäkin suunnasta ja tervetuloa kaikki uudet.

Huono olo ja ellotus jatkuu, mutta muuten ei oo kyllä kauheesti oireita. Tai tuo tuleva isä väittää, että haistan kyllä ihan kaiken todella tarkasti (mitään ei kuulemma voi tehdä rauhassa =) ) mutta itse en oo moista huomannu. Työnteko on tosi tosi puolitehoista, kun ällöttää koko ajan ja oon varmaan ihan harmaan vihertävä yli puolet työajasta. Oksentaa ei kyllä vieläkään ole tarvinnut (koputan puuta).

Oon kyllä vähän kummastellu, kun ei mun ainakaan tarvi juosta vessassa koko aikaa. Pitäiskö mun jo tehdä niin?

Ultraan en ajatellu mennä, kun vasta sitten, kun kättäriltä kutsu käy eli tässä joskus ennen joulua. Elän jännityksessä...

Ronja 7+1 (hmmh, en oo keksiny mitään työnimee, pitänee kehitellä jotain..)
 
Päivää päivää...pitkästä aikaa. Täällä taustalla oon lueskellut mutten jaksanut kirjoittaa. Laiskuutta ilmassa...taas.
Täällä ollut puhetta harrastuksista ja siitä voiko jatkaa masun kanssa. Mitä mieltä olette ratsastamisesta? Jotkuu kieltää heti alkuun ja toiset taas sanoo ,että ei haittaa...
Neleka :wave: Kiva että muistat miut =) Täällä sitä muksujen kanssa touhuiltu kaikkee.. Inhottaa vaan noi ulkoilu ilmat. Ei paljoa kehtaa ulkona olla ku niin liukasta ja märkää pienelle (1,3v)
Vanhempi tyttönen tuli just kultakaupasta kumminsa kanssa. Kävi korvikset ottamassa. HUIII..ite olin ihan jäykkänä täällä kotona. Mut ei ollut kuulemma sattunut, kun ihan vähän nipistänyt.

Nyt täytynee mennä laittaa pyykkiä kuivumaan...

Äitylix 7+...
 
Alkuperäinen kirjoittaja mymmy myy:
tuli muuten mieleen..

onkos kukaan teistä kärsiny päänsäryistä/migreenistä nyt raskausaikana?
mulla esikoista oottaessa oli jokaisella kolmanneksella kamala migreeni aina alussa,mutta nyt on päätä jyppiny melkein joka päivä.. :headwall: :headwall:
Mulla särkeny päätä nyt lähes joka päivä myös!!! Ärsyttävää...Voi myös johtua siitä, et niskat ja hartiat on ihan jumissa. Onks panadol ihan turvallinen lääkje myös näin alkuvaiheessa raskautta? Tuntuu ettei sitäkään viitsis ottaa ku tärkeimmät sikiön kehitysvaiheet menossa... Mut pakko se on ottaa ku ei tälläst jyskytystä kukaan kestä!!

Tää oli nyt vaan omaa napaa, anteeks!

Paljon onnea uusille plussanneille!!

Neleka 5+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neleka:
Alkuperäinen kirjoittaja mymmy myy:
tuli muuten mieleen..

onkos kukaan teistä kärsiny päänsäryistä/migreenistä nyt raskausaikana?
mulla esikoista oottaessa oli jokaisella kolmanneksella kamala migreeni aina alussa,mutta nyt on päätä jyppiny melkein joka päivä.. :headwall: :headwall:
Mulla särkeny päätä nyt lähes joka päivä myös!!! Ärsyttävää...Voi myös johtua siitä, et niskat ja hartiat on ihan jumissa. Onks panadol ihan turvallinen lääkje myös näin alkuvaiheessa raskautta? Tuntuu ettei sitäkään viitsis ottaa ku tärkeimmät sikiön kehitysvaiheet menossa... Mut pakko se on ottaa ku ei tälläst jyskytystä kukaan kestä!!

Tää oli nyt vaan omaa napaa, anteeks!

Paljon onnea uusille plussanneille!!

Neleka 5+6
NELEKA

mulle lääkäri sano kun olin hirveen huolissani alkuraskauden aikana otetuista buranista joita oon ottanut migreeniin että buranaa saa käyttää kaks ekaa kolmannesta jos ihan pakko on ja viimeisellä kolmanneksella ei ollenkaan.mutta sanoi kyllä että mielummin sitä panadolia päänsärkyyn :)
 
Äitylix3 Kiva kuulla sinusta!! Täälläkään ei tee paljoa mieli ulos mennä ku on märkää... Siellä ilmeisesti lunta, täällä pelkkää kuraa.. :'( Lunta ja joulua kovasti jo odotellaan! Viime vuonna täällä oli pitkästä aikaa musta joulu, se kyllä vähentää joulufiiliksiä.

Liikunnasta on kyselty. Mun käsittääkseni sitä voi harrastaa niin kauan ku hyvältä tuntuu. Tosta ratsastamisesta en kyllä osaa sanoa. Itsellä seisoo CrossTrainer nurkassa tällä hetkellä, jotenki en viitsi näin alussa rasittaa kehoa turhaan. Eipä tässä muuta tällä kertaa ku kovasti tarrasukkia vaan kaikille!!

Työnimeä en miäkää oo vielä keksiny pienelle vaik kovasti oon miettiny. oon kyl kova polttamaan kynttilöitä ja ku nyt on kynttilä/tuikkuaika ni olkoot meidän pieni nimeltään Tuikku =)

Neleka ja Tuikku 5+5 edelleen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja mymmy myy:
Alkuperäinen kirjoittaja Neleka:
Alkuperäinen kirjoittaja mymmy myy:
tuli muuten mieleen..

onkos kukaan teistä kärsiny päänsäryistä/migreenistä nyt raskausaikana?
mulla esikoista oottaessa oli jokaisella kolmanneksella kamala migreeni aina alussa,mutta nyt on päätä jyppiny melkein joka päivä.. :headwall: :headwall:
Mulla särkeny päätä nyt lähes joka päivä myös!!! Ärsyttävää...Voi myös johtua siitä, et niskat ja hartiat on ihan jumissa. Onks panadol ihan turvallinen lääkje myös näin alkuvaiheessa raskautta? Tuntuu ettei sitäkään viitsis ottaa ku tärkeimmät sikiön kehitysvaiheet menossa... Mut pakko se on ottaa ku ei tälläst jyskytystä kukaan kestä!!

Tää oli nyt vaan omaa napaa, anteeks!

Paljon onnea uusille plussanneille!!

Neleka 5+6
NELEKA

mulle lääkäri sano kun olin hirveen huolissani alkuraskauden aikana otetuista buranista joita oon ottanut migreeniin että buranaa saa käyttää kaks ekaa kolmannesta jos ihan pakko on ja viimeisellä kolmanneksella ei ollenkaan.mutta sanoi kyllä että mielummin sitä panadolia päänsärkyyn :)
Kiitos Mymmymyy pikaisesta vastauksesta!! Yritän pitäytyä tuossa panadolissa vaikka siitä ei kauheasti apua tunnu olevan. Toivotaa parasta et päänsäryt pian hellittäis!

 
Ratsastamisesta, jos sitä kysyy neuvolasta luulen että sen kieltävät. Mulla on aina ollut omia hevosia ja en sitä jotenkin osannut lopettaa raskaana ollessakaan, saati sitten pelätä.
Mä ratsastelin niin kauan kun tuntui hyvältä eli noin 30 vkolle. Sen jälkeen tuntui että koko kohtu putoo kun meni vähänkin lujempaa ;)
Loput viikot sitten taluttelin heppaa pitkin kylää lyllertäen :LOL:
Mutta onhan se oikeesti vaarallista jos sattuu putoomaan, että en tietenkään suosittele kenellekään!

Löytyyhän niitä turvallisempiakin lajeja ;)
 
Täällä yks uusi ilmottautuu joukkoon mukaan,taustalla olen pari viikkoa twitä salaa seurannut =) Taidan olla joukon selkeä seniori eliikää 42v. Yhdeksäs lapsi olisi tulossa ja ei,en ole lesta tai muunkaan sortin uskovainen,muuten vaan sekopää :LOL: Nyt olis kasassa 8+3,ultran mukaan kyllä joitakin päiviä vähemmän. Neuvolaa en ole vielä tilannut.On tämä joka kerta yhtä hermoilua tämä alkuvaihe,huh.On ollut ikävä nähdä miten täältäkin on jo muutama tippunut pois joukosta,jaksamista heille. Mukavaa loppupäivää itse kullekin =)
 
Jep, nykyisin ollaan jo niin kehitytty, ettei kelapaperihässäkkää tarvii. Yksityiset ottaa sen vähennyksen suoraan ja toimittavat tarvittavat dokumentit suoraan kelalle.

Pörrö ja nappula

Nyt on mummollekin kerrottu ja hän aikoi kuntoutua kovasti että saa viedä pienen hoitoon sinne sitten.

Mie olin niin suunnitellu lautailevani ja laskettelevani tänä talvena :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja pörrö:
Jep, nykyisin ollaan jo niin kehitytty, ettei kelapaperihässäkkää tarvii. Yksityiset ottaa sen vähennyksen suoraan ja toimittavat tarvittavat dokumentit suoraan kelalle.
(
Kiitoksia, eipä tarvi tuota sit miettiä kun varaa sitä ultra aikaa.


Touhusin useamman tunnin akvaarion kanssa, hirvee homma kun hävitin taas kaikki naaras miljoonakalat, aina sinne näköjään pari niitä jää kun pitää vähän väliä niitä olla plokkaamassa.
Nyt on ainakin näillänäkymin kaikki taas ukkoja :D

Onko teillä muilla odottajilla akvaarioita?
Onko siitä jotain "tautiriskiä" olemassa raskaana olevalle?

Tietty todella hyvin pesen aina käteni allashommien jälkeen enkä suuremmin sitä vettä juo :LOL:

Tikkis 5+2
 
Oone79 :hug:

Eikö nää keskenmenot vois jo tästä pinosta loppua?

NYT niitä tarrasukkia kaikille!

Pörrö Mäkin olin suunnitellu lautailua, kun se viime talvenakin jäi ihan minimiin. Poikaystäväkin suunnittelee ties kuinka monta reissua Lappiin laskemaan. Kyllä se ehdotti (säälistä), että mä voin tulla mukaan katselemaan vaikka revontulia. HMPH, niin varmaan lähenkin katsomaan, kun muut juo itsensä ääliöhumalaan 24/7. Muuttta kyllä tän vauvan takia pystyn tietty huoletta jättää muutenki Lapin reissut väliin, vaikka ihan pikkiriikkisen, ihan minimaalisesti harmittaakin.

Oon muuten ollut ihan kauhee akka viime päivinä, kiukustun 200km/h vauhdilla ihan pienen pienistä asioista. Kotonakin mielummin oon itekseni, kun muuten aiheuttaisin varmaan kasoittain pahaa mieltä riehumalla ja raivoomalla jostain mitättömyydestä. Aamullakin poikaystävä muka haukotteli liian usein ja äänekkäästi, kun mulla oli vielä ruhtinaalliset 4 minuuttia jäljellä ennen herätyskellon soittoa. Marssin mielenosoituksellisesti niskoja nakellen sohvalle "nukkumaan". Olen sietämätön ja mahdoton.

Mä en kertakaikkiaan, en mitenkään, pysty vieläkään ymmärtämään, että olen raskaana. Oon varmaan sitten, kun ja jos vauva syntyy, aivan pihalla, tyyliin "kukas toi nyt on ja mistä se tohon ilmesty.."
 
Ultrassa tänään näkyi sittenkin syke :attn:
Eli vuoto ei sitten merkinnytkään pahinta.
Oli kamala puolitoistaviikkoinen kun ei tiennyt mikä on edessä.
Nyt kuitenkin kaikki hyvin. Jätän varmaan palstailun vähemmälle kun etoo noiden tekstien lukeminen :ashamed: hassua

Pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille
Uusille tulokkaille onnea
 

Yhteistyössä