Haavevauvat todeksi 2011-2012

Ruutinen: mun mielestä kaksoset ois kivat :D Sais kerralla enemmän ;) Mutta yksi siellä vain on, ja hyvä niin :)

Jessi: mä taas näin jossain maininnan, että säärikarvat kasvaa enemmän, kun odottaa tyttöä :D Eli mistä näistä tietää :D

Ansis: mulla kesällä yritettiin kuunnella ekalla kerralla, ja nyt ei yritetty. En ois kyllä halunnutkaan, kun kesällä se sijais-täti mukamas ne löysi vaikka sikiö oli jo ollut menehtyneenä jonkun aikaa... :(

Hei mun mammahousut tuli! Ja laitoin ekat jalkaan, ja se ylhäällä oleva kuminauha paino inhottavasti (en muutenkaan siedä mitään kiristävää tunnetta navan yläpuolella), kun käänsin sen resorin alas niin sitten ne oli ihan siedettävät. Toiset housut vedin jalkaan ja AAAAAH mikä tunne! Ihanat!!!!!!! :heart: Mutta näkisittepä mun mahan!!! voi luoja! voisin mennä synnyttämään huomenna ku on tollanen jättipallo! :D :D Mutsikin eilen koko ajan selitti, että "kun sä oot noin paljon lihonu..." kiitti vaan niin :headwall: Mutta nyt kelpaa pullistella jättimahaa tuolla uusien mammafarkkujen sisällä :D Toiset palautan ja tilasin heti tilalle uudet, katotaan sopiiko ne sitten :)

nähdään pian taas! :)
tömpsis ja jättimaha :D
 
Tulin nostamaan pinoa :)

tömpsis: Siis olenhan minäkin käynyt varhaisultrassa ja yksi beibi siinä silloin vain näkyi.. pakko oli vaan eilen itseäni hauskuuttaakseni kattoo et löytyiskö siitä ultrakuvasta toinenkin mutta oli niin suttuinen että ei siitä paljoa näkynyt. Ainahan voi tietysti arvailla :D Sitäpaitsi se lääkäri oli tosi nopee ultrauksessa :O Puikko pimppiin -> kuva ruudulla -> syke näkyy -> kuvan pysäytys ja mittojen ottaminen. Oikeesti koko hommaan meni ehkä 2 minuuttia eli ei se kovin tarkkaan ettiny mitään toista sikiötä :D No joo.. tää on vaan tällaista omaa höpöttelyä. Yksi siellä vain on :)

 
Jessi mä siis käyn yleensä yksin salilla, mutta siellä saattaa olla kavereita sit kans harrastelemassa...Onneksi tuolla ei sentään vaateurheilla! Mä en jaksais!

Jasmin Eipä tullu aikaa vieläkään...

Ruutinen Kaksoset olis tosiaan kiva ylläri :whistle: Tosin tuskinpa meidän kohdalle sellasta onnea osuu...En oikein osaa tulkita noita ultrakuvia, mutta eipä kuulostanut kauhean hehkeältä toimitukselta ;)

Tömpsis Kiva, et mammahousut mahtui jalkaan! Mistä tilasit? Ite aattelin sit tilata esim. H&M:ltä...Ihana sun äitis :D

ON: Tänään menny aamupäivä koulutuksesta ja loppu päivä vapaata =)
Eilen sekstailtiin ja sen jälkeen inhottavasti sattus mahasta (ei onneksi kestäny kauaa/tai tullu vuotoa) : / Onneksi tänään sit tosiaan ollut työn puolesta rento päivä...ja nyt ei mikään vaivaa! :) Tai itseasiassa on nalkä ja se tasainen kuvotus vaivaavat. Eipä tullut vieläkään ultra-aikaa, mutta josko huomena neuvolasta?? Ei malttaisi odotella huomista! :ashamed:
Nyt tarttis alkaan muuttaan lastenhuoneita päikseen...Mies saa kannella kaiken painavan :whistle: Minä toimin sitten työnjohtajana :LOL: Se sujuu minulta luonnostaan! :xmas:
 
Moi!

kaksoset Mulla rupesi maha kasvaa heti alussa niin vinhaa vauhtia (lue turvotusta mahan alueelle aivan yletön määrä =) ) Ja mies vitsaili lakkaamatta esim ruokapöydässä että syö nyt kunnolla kun kolmen/neljän/viiden edestä syöt :O Aloinkin ennen ultraa olemaan jo lähes vainoharhainen että mitä jos masussa tosiaan on enemmän kuin yksi! Miehen puolelta on suvussa kaksosia että sekin vielä. Mä olen aina lukenut jotenkin suruissani niitä juttuja monikkoraskauden kokeneista perheistä kun lähes poikkeuksetta äiti kertoo ettei ensimmäisestä vuodesta muista juuri mitään kun elämä oli niin hektistä, kädet täynnä töitä ja iso kasa univelkaa. Mun mielestä yksikin lapsi saa elämään kaikki nuo piirteet mutta ei sentään niin rankkaa ole että ei oikein muistais koko vauvavuodesta mitään. Ja kun mä haluan just siitä vauvan tuoksusta nauttia täysillä ja keskittyä täysillä siihen nyyttiin eikä vaan että elämä on selviämistä. No koliikkitapaukset ja muut sitten yksilapsisillakin vie varmasti enimmät nautinnon päivät ja muistot ekoilta kuukausilta mutta jos tajusitte pointin?
Kaksi tai useampi muksu kerrallaan on varmasti omalla tavallaan ihanaa ja mahtavaa mutta omalle kohdalle en sitä toivo :ashamed:

Mulla on henkkamaukalta yhdet mammahousut ja jotenkin ei natsaa. On ihan ok päällä mut sit kuitenkin liikkuessa jotenki epämukavat. Sen sijaan farkkuhame jonka h&m:lta tilasin on aivan ihana!

Ansis Monelta sulla on huomenna se neuvola? Toivottavasti mahdollisimman aikasin aamulla loppuis sun piina ja saisit sen ajan!! Ja sitten vaan siirryt ajan odottelimisesta itse ultran odotteluun :D Mutta siihen nyt ei luulisi kovin montaa päivää olevan siihen ultraan.


Jaahas, poika on vetänyt ulkona sikeitä pari tuntia meidän tanssitunnin jälkeen ja nyt huutelee hälyttimeen :wave:

Jasmin ja siiri rv 14+3
 
Jasmin mulla on neuvola huomen aamusta klo 8.30 =) Ei tartte kauheen kauaa pidätellä aamupisuja :whistle: Toivotaan, ettei olis sit kauaa aikaa enää ultraan!

Saatiin kolmeen pekkaan tyttöjen kanssa vaihdettua kamat niitten huoneissa :) Tai on vielä kirjotuspöydät, mut siihen odottelen ukkokullan kotiin tuloa! Olipas intensiivinen rupeama ja tuloksena kaksi roskasäkillistä roskia ja siskonpojille pari pussillista leluja samaa vauhtia! Eipä oo lasten huoneet ikinä olleet noin siistit! :D Mutta nyt onkin nenä täynnä pölyä ja vielä kovempi nälkä...
 
Ansis: mä tilasin ellokselta :) Oli siellä muutama eri malli tarjolla :) joo äiti on tosi ihana... sanoinkin sille, ettei sille kans mikään kelpaa - vuosia sitten olin liian laiha ja nyt liian lihava... ei oo kyl kivaa kun oma äiti huomauttelee painosta :( (varsinkaan kun mies jaksaa valehdella mulle vuodesta toiseen etten oo lihava :heart: :heart: :LOL: )

Ruutinen: :D mulla alko jo pimppiin sattumaan se puikon heiluttelu kun siellä niin kauan sitä pyöritteli! :D :D :D Että kyllä siinä meni pik-ka-sen kauemmin ku sulla :D

Ei meillä vieläkään uskalleta seksiä (yhdyntää) kokeilla :( Ei kumpaakaan huvita ees :( Mä vaan mietin, et koska sit uskalletaan, ikinä enää? :( Tosin taas näin seksiunta, ja unissani kun saa orkun niin kyllä se mahasta aika kipeetä ottaa, ei tosin nyt niin pahasti ku kesällä ennen km otti... Muutenki maha koko ajan kipee, niin ei senkään takia uskalla ottaa riskiä. Ja varmaan muistatte mun kiusalliset alapäävaivat? No, ne on parantunu, kun saa pimppa-raukka rauhassa parantua! :D :D Eli lepo tekee hyvää ;) Paitsi, toi ultrasauva siis sattui, eli ei siellä vieläkään olla ihan kunnossa. Mutta tulehduksia tai sellasia kovia kipuja ei enää ole kovin usein ollut :)

Mun pitäis kans laittaa ultrakuva nettiin, että saatte ihastella :D Katotaan saanko aikaseks. Mutta ei se oo siinä kuvassa yhtään niin hieno ku mitä oli ruudulla :)

Nährääään!
tömpsis ja supersintti 8+6
 
tömpsis
Onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Ansis
Sullaki se neuvola huomenna. Toivottavasti ne siellä sitten antasivat sen ajan ultraan :)


Tänne ei mitään uuttaa... Ällöttää... Aamulla heräsin et oksettaa... Oksentanu en kuitenkaan ole ja toivottavasti en jatkossakaan *koputtaa puuta*

Salainen toive ja Torsti rv.6+5 (5+5) :heart:
 
Ansis Tervemenoa neuvolaan, tule sit kertoo kuulumiset! :wave:

Salainen toive Toivottavasti säästyisit pahimmilta pöntönhalaamisilta ja jäis vaan etomiseksi, raskauspahoinvointi on kyl niin kettumaista ettei toivo kellekkään!
 
Tässä vain pikaisesti töistä omaa napaa :whistle:

Neuvola takana... LA laitettiin nyt 3.9:ttä ja viikkoja olisi tällä hetkellä 9+5! Varhaisultraan en saanut aikaa, vaan se lähete tehtiin vasta tänään-> tämän siis olin ymmärtänyt väärin. Mutta kiirehtii lähetettä sen verran, et jos viikot on tosiaan jo näin pitkällä, niin ollaan sitten "aikataulussa"... KAikki muuten tosiaan hyvin, sydänääniä ei kuunneltu. Ultrassa voi viikot muuttua radikaalisti, jos siis lasketaankin sen pienen pienen tiputtelun mukaan. Tällöin laskettuaika siirtyis lokakuun alkuun! Onpas hankalaa...Mutta tulos on juuri se minkä pitikin, eli raskaus :heart:
Kirjoittelen huomena paremmin, kun nyt kiire pakkaa töissä päälle!

Mukavaa päivää kaikille! :wave:

T: Ansis ja Tattiainen 9+5
 
Kopion törkeenä tän tekstin toisesta pinosta kun väsyttää niiiiin taas.

Omaa (.) nyt kun olen ollut taas hirmuisen väsynyt. Ihan yksisoluinen olo.. Heräsin tänä aamuna laittamaan tytön kouluun ja heti puoli kahdeksalta menin takaisin peiton alle. Heräsin yhdeltä (!) ja mentiin isännän kanssa kiinalaiseen syömään. Nyt olen taas ihan loppu :( No tätähän tämä on. Mulla on huomenna toka neuvola =) Mitenköhän sitä muistaa kysellä kaikki jutut mitä on mielen päällä pyörinyt. Teen tähän pienen listan ajankohtaisista aiheistani: Iskias, väsymys, rinnoissa pahkuroita, alavatsa ja -selkäkivut (jatkuvat), huimauskohtaukset, ummetus, turvotus, mitähän vielä... noh jos näistä nyt edes osan muistaisi mainita niin hyvää on. Kysyn sit neuvolantädiltä et voinko käydä sen koneella äkkiä kaksplussan palstalla tarkistamassa et mitä mun piti kysyä :D Tänään poksui viikot ja huomenna siis 9+1. Ei varmaan mitään hyötyä edes kokeilla dopplerilla vielä. Eikä niillä mitään ultraakaan siellä ole, joten Morrista ei saa mitään varmuutta tuolla kerralla. NT ultrassa (23.2) sitten :)

Ai joo, mulla on oireeton hiivatulehdus meneillään.. oli jo silloin varhaisultrassa kun lääkäri siitä sanoi. Sanoi että voin apteekista käydä hakemassa ne tavalliset lääkkeet (mitä canesteneita ja sellaisia ne nyt onkaan) jos itteeni vaivaa. No mua ei oo kutittanut tai mitään niin en ole sitten hakenut. Olisikohan kuitenkin pitänyt hakee ne? Voiko se tulehdus jotenki mennä kohtuun? Ei ole kyllä mitään veristä vuotoa ollut ollenkaan koko raskauden aikana ja tuo valkovuotokin on vaan vähän kokkareista mutta ei sitäkään paljoa tule. Hmmm..
Ruutinen ja Morri 9+0 Poksista
 
Ja työpäivä takana, niin heti kotona tietsikka auki ;) Ei maltanut odottaa huomisaamuun :xmas:

Tömpsis en olekkaan huomannut, et Elloksella on äitiysvaatteita :O Vaikka yritinkin niitä sieltäkin katsella...Puusilmä :stick:
Kiva,että sinulla on vaivat parantunut =) Ne olikin aika kamalan kuuloisia! Toivottavasti eivät sitten tule enää koskaan takaisin!
Minäkin varmasti pelkäisin teidän tilanteessa harrastaa seksiä...mutta kyllä se varmasti sitten myöhemmin luonnistuu jo hyvin :)

Salainen toive toivottavasti sinulla ei ole pahoinvointi yltynyt!

Ruutinen Toivottavasti sinulla menee väsymys ohi pian! Minulla oli tuollaista väsymystä joulusta kaksi viikkoa, mutta olinko silloin jo raskaana?? Minä varmaan hoitaisin sen oireettoman hiivan pois...Jottei vahingossakaan muuttuisi oireelliseksi!

ON: Juu elikkä itsellä nyt sit neuvolan mukaan LA 3.9:ttä. Mutta tosiaan kun varhaisultra(nyt voi sanoa, että pitäis olla parin vko:n sisällä) on, niin se voi radikaalisti muuttua myöhäisemmäksi, jopa lokakuun puolelle! Sen näkee sitten! Toisaalta toivoo, ettei muutu, mutta eipä sillä oikeasti ole mitään väliä :)
Neuvolantäti oli oikein mukava, mutta minulle tulee jatkossa sitten toinen "täti" sinne, hänkin vaikutti mukavalta!
Kaikki oli tänään hyvin ja nyt sitten jännitellään sitä ultraa :D Mä jännitän aina vaan samoja asioita :LOL: Kauniita unia!!
 
Ansis
No onneks näin iltaa kohti olo vähän paranee... :)
Kiva että neuvolatäti oli mukava ja jospa se ultra aika tulis pian :)

Äitiysvaatteista...
Mä kans hoksin joku aika sitten et elloksella on mammavaatteita... :)
Esikoista oottaessa en ostanu ku kahet mamma farkut käytettynä. Mut nyt vois jotain vaatetta ostaa, ainaki loppuajasta sillon ärsytti kulkee samoissa kamppeissa. Ku ei sillon enää kehannu ostaa vaatteita. Isommat housut ainaki pitää ostaa ku mammahousut ei sopinu jalkaan enää 30viikon jälkeen :D
Joissaki mammahousuissa musta on kauheen tiukat ne resorit mitkä tulee mahan päälle.

Imetysliiveihin aion satsata tällä kertaa... Nyt ku tietää paremmin mistä ettiä ja millaset on hyvät... Mä oon nirso rintsikoitten suhteen :D Etin täydellisiä imetysliivejä, löysin yhet mut lähetin ne sitten takasin ku totesin ettei niitä kannata enää ostaa :LOL:


Salainen toive ja Torsti rv.6+6 (5+6) :heart:
 
heissan taas!

ruotsin reissusta kotiuduttu ja mukva matka oli mitä nyt pojat kiukutteli vuorotellen. tiiä mikä niitäki nyt vaivas ku tuntu et järettömät uhmakohtaukset sai molemmat useemman kerran. tukholmassa meni kuitenki hyvin, 5-veeki jakso kävellä tosi hyvin vaikka pitkät matkat oli. palkinnoksi pojat sai sitte valita mieleiset lelut ja niitten kanssa sitte illalla touhuili. molemmat pojat nukku tosi hyvin, johtu varmaan molempien iltojen saunomis ja puljausreissuista ja molemmat kävi kyllä paljon tavallista myöhemmin nukkumaan. kiva on reissata mut kiva on kyllä tulla kotiinkin :)

jasmin kavereita ollaan :D mun mies muuten teki ton täysin saman kun mä ootin kakkosta eli pelotteli koko ajan et kaksoset siellä on :eek: maha tosiaan alko heti kasvaa ni siks pelkäsin tosissaan. tässäki raskaudessa pieni pelko oli ku ikääki jo löytyy mut onneks vaan yks oli. mä oon sen sortin ihminen et en jaksais kahen vauvan kanssa vaikka kaksosuus on rikkaus ja helpottaa ajan myötä mut mä en uskois selviäväni.

ansis siis millä tavalla nyt laski noi sun tän hetkiset vkot ja saatko vielä ajan varhaisultraan vai onko np-ultra seuraava?

tömpsis hyvä että alapäävaivat on helpottanu, voisko sun miehellä olla joku mikä aiheuttaa sulle vaivoja jos kerran nyt on helpottanu kun ei oo ollu seksiä?

ruutinen kyllä mä ehdottomasti hoitaisin sen hiivan pois ettei vaan tuu mitään. mä en nyt muista et mones lapsi sulla on tulossa mut mulla on kakkosesta ja tästä kolmosesta sydänäänet kuunneltu jo ekalla neuvolakerralla ja tästä kuulu jo rv 8 joten kannattaa kysyä jos suostuis yrittää kuunnella :)

salainen toive toivotaan että pahoinvointi pysyy poissa, keleen en toivo sitä olotilaa mistä ite kärsin... ja pahoinvointia on siis edelleen.

huomenna olis sitte se kauan kaivattu rakenneultra, jännittää tosi paljon et onko kaikki kunnossa enkä tiiä ees vielä et tuleeko mies mukaan :| oon leikitellyajatuksella et jos se ei tuu ni urkin sukupuolen mut toisaalta haluisin itekki pitää sen salaisuutena.
huomenna on myös junnun synttäripäivä :heart: saa viedä tarhakavereille vähän karkkia ja olla keskipisteenä, siitä se tykkää :whistle:

nyt pakko käydä nuggu, rankka reissu väsyttää, öitä ja huomiseen! :wave:

ps. pitäkää peukkuja ultraan!

jessi ja pikkuj 20+6 (huomenna poksuu)
 
Jessi75 hyvä, että Ruotsin reissu meni hyvin! :D Eikös ne lapset aina vähän uhmaile, reissuillakin :whistle:
Neuvolatäti laski mun viikot niistä menkoista jotka alkoi silloin kierukan poiston jälkeen! Sanoi, ettei usko sen tiputteluvuodon olevan menkat...Mutta todelliset viikot tosiaan selviää siellä ultrassa. Ja ei se taida sit kyl enää varhaisultraksi sopia, kun ultra-ajan saan. Miellä kun otetaan ne kromosomipoikkeavuus kokeet ja niskaturvotus...Sen takia neuvolantäti yrittää kiirehtiä sitä ultra-aikaa, koska jos viikot on jo näin pitkällä, niin ne testit keritään tekemään...

Kuinka moni teistä on ottamassa niitä kromosomipoikkeavuuskokeita??
Meillä ne otetaan, koska miehellä on yksi lapsi pahasti kehitysvammainen. Vaikka ei ole kuulemma perinnöllistä, niin otamme silti ne kokeet...Eilen illalla puhuimmekin, että emme keskeytä raskautta jos on vain pieni vamma tai esim. Down-lapsi...Mutta jos vamma olisi niin paha, kuin mieheni lapsella, niin sitten raskaus keskeyttettäisiin...
Silloin kun odotin lapsiani, niin nt-ultraa ei ollut vakituisesti tarjolla! Vain jos osasi pyytää...Minä en silloin käynyt niissä.

Mutta nyt kuntosalille rehkimään! Mukavaa päivää! Ja Jessille peukut ultraan :wave:
 
laiskana kopioin kesäkuisista ultrakuulumiset:

oma (.) rakenneultrassa kaikki paremmin kun hyvin =) siellä se pieni lepäili käsi pään takana ja jalat ristissä :D sukupuolta ei siis kysytty miehen toiveesta, sano vaan et eiköhän toi jossain vaiheessa selviä :xmas: mä en jaksais millään oottaa :popcorn: kätilö muuten kehu et ompas helppo tutkia ja mittailla kun mulla on helposti ultraa läpäsevä kudostyyppi ni kaikki näky tosi selvästi ja vaukkiki oli aika nätisti paikoillaan :) painoarvio oli 395g ja pää oli kuulemma kauniin pyöreä :D näillä nyt sitte mennään kesäkuuhun jos ei ihmeempää ilmaannu, se sokerirasitus vähän arveluttaa mut se on sit sen ajan murhe. nyt pääasia et kaik näyttää tällä hetkellä hyvältä :) niin ja istukka tosiaan etuseinässä liikkeitä vaimentamassa.

ansis mulla ei tullu kierukan poiston jälkeen enää ollenkaan menkkoja ei vkot oli kans hakusessa niinku ehkä muistat. ultrassa vkot pakittiki sitte taakkepäin melkeen vkon mut se oli oviksesta laskettuna odotettavissaki. sulla joo on sit seuraava ultra np koska sitte vkot ois jo 11+ jos parin vkon sisää on. ja sit jos pakittaa ni sit ne antaa uuden ultra-ajan.
mä oon käyny siinä veriseulassa molemmilla viime kerroilla, ekalla kerralla sitä ei ollukkaa. eihän se varmaa tulosta anna mut jotain osviittaa ja nyt halusin käydä jo iänkin takia.

nyt ulos lomps, hauskaa päivää mammoille! :wave:

jessi ja pikkuj 21+0 POKS
 
Viimeksi muokattu:
Heippa taas! :)

Jessi: hmm, voishan se olla niinkin, mutta luulen kyllä, että mulla vaan limakalvot meni niin huonoon kuntoon, että nyt ilman käyttöä pääsevät kunnolla paranemaan :D :D Kun ei se kuitenkaan ihan suoraan ollut yhdynnästä kiinni se oireiden paheneminen. Voi että miten mä jännitän kans nyt jo sokerirasitusta! :( En tykkää verikokeista ollenkaan, saatika, että joudun olemaan monta tuntia ilman ruokaa ja juomaa, edes vettä ei sillon saa juoda?! :headwall: Siis en todellakaan tiedä miten siitä selviän, jos se nyt jo otettaisiin niin ei toivookaan tän pahoinvoinnin kaa! Onneks mulla otetaan vasta joskus kesällä (heh, kiva sit jossain helteessä koittaa olla juomatta...)

Ansis: se verikoe mitä otetaan ei taida mitata kromosomipoikkeavuuksia, vaan jotain hormonitasoja tai mitä lieneekään ja sit niistä jotain päätellään... ja sit kromosomit voidaan kattoa istukkabiopsiassa tai lapsivesinäytteessä jos riskiluku on liian korkee. No, oli miten oli :D Niin me ei mennä siihen verikokeeseen ellei ultrassa näy jotain huolestuttavaa. Ja me päätettiin, että "pieni" kehitysvamma ei haittaisi, mutta todella todella toivon, ettei jouduta tekemään mitään sellaista päätöstä jos todettaisiinkin vaikea kehitysvamma... Pikkasen muutti meidän molempien ajatuksia näistä jutuista toi keskenmennyt raskaus... eiku tarkotitko sä ihan kromosomitutkimusta? joka tehdään vanhemmille jos vois olla jotain periytyvää? aaa, oon kuullu sellasesta, mutta ei me olla sitä harkittu. en ees tiedä pääseekö siihen kunnallisella. hah, kaveripariskunta suunnittelee lasta ja ne JOUTU siihen testiin kun tällä naisella on lievästi kehitysvammainen lapsi ERI miehen kanssa, niin sit toi meidän kaverimies joutuu siihen testiin, hah. vaikka se kehitysvamma ei oo periytyvää sorttia ees äitin puolelta siis. :confused:

Ruutinen: koita syödä maitohappobakteereita :) Tai sit haet emättimeen laitettavia maitohappobakteereita :) Nekin voi parantaa hiivan, mut tarkista ensin apteekista, että niitä varmasti saa käyttää raskauden aikana :) En ota vastuuta mun neuvoista :p :D :D Ai niin joo, sä sanoit syyskuisissa että koitat peseytyä useammin - ja mä heti meinasin huutaa, että älä älä! se ainakin lisää hiivaa! monella siis, en tiedä susta :D

tossa ois noita elloksen mammavaatteita:
Ellos

Ellos

Huomenna tiedossa sukujuhlat... ei kauheen kiva lähtee tän näkösenä ja olosena sinne... Ja siellä voi joku tulla jotain kyseleekin... äh. Piilotan taskuun jotain pieniä pähkinöitä ja nakerran niitä, etten ihan oksenna kesken juhlallisuuksien... ;) :D YÖK. :D

Nähdään ihanaiset! :)
tömpsis ja super 9+1
 
tosta veriseulasta ni kyllähän se seuloo downin syndrooman riskin mikä on kromosomipoikkeavuus. en tiiä muuta verikoetta tähän raskausaikana kun tän seulan mikä tehdään siis niskapoimun yhteydessä. muutenhan istukkabiopsiaan tai lapsivesipunktioon ei pääse kun että on joku riskitekijä jo olemassa tai ilmenee tässä seulassa.
 
juu riskin, mutta se ei näe vauvan kromosomeja, sitä tarkotin :D eli riskiluvun perusteella sit pääsee lisätutkimuksiin. mut jos ansis tarkotti toista verikoetta, missä tutkitaan onko tällä ihmisellä joku periytyvä poikkeama. no joo, en mäkään tiedä muuta koetta ku noi kaks, varmaan on vaikka mitä muita olemassa :)
 
Hienoa Jessi et ultrassa kaikki hyvin :)

Miksiköhän monissa imetyspaidoissa on mahan kohalla kauhee pussi :confused:
Tieten eihän se maha heti alussa littana olekkaan (ainaki mulla oli kauhee pötsi!) mut niinku joskus myöhemmin niin miks ne pitää olla niin isoja mahan kohalta... :kieh:


Ukko toi aamulla syömistä sänkyyn jotka sitten väänsin naamaan ennen ylösnousua ja olo ollu tänään parempi... :) Viikotki poksuu... Enää 3pvä ekaan neuvolaan :)

Salainen toive ja Torsti rv.7+0 (6+0) :heart:
 
Tömpsis kiitos muuten noista Elloksen linkeistä =)

Jessi75 ja Tömpsis Mä ymmärsin neuvolassa,et siin seulotaan muutamia muitakin kuin pelkkä down-riski, mutta ei kaikkia! Mutta ei, tässäkään, asiassa ole mahdotonta,et olisin jälleen ymmärtänyt väärin :LOL:

Salainen toive kiva, et vointisi ollut parempi!

ON: Lapset vietiin isänsä kanssa laivalle aamusta miehen kanssa. Nyt siis "aikuisten" v-loppu tiedossa...Tosin minä töissä ja mies sit yksin möllöttää kotona...Lupas se mennä tänään jääkiekkoa katsomaa ja sen jälkeen hakea mut töistä :D
Etova olo on ollut eilisen poissa ja tänäänkin siltä vielä vältytty! Mutta ruuanlaittoon ja sit hetkeks touhuamaan jotain muuta :D Mukavaa viikonvaihdetta!

T:Ansis ja Tattiainen 10+0 :O
 
Viimeksi muokattu:
:wave:

En ole oikein ehtinyt palstailla muutamaan päivään, mihin aika on mennyt kun ei ees ole ollut mitn erityistä ohjelmaa :confused:
Päiväkahvit juodessani nopeasti selaan MitäsNytiä kun se on ehkä maailman viihdyttävin nettipalsta;) mutta omiin pinoihin en ole kurkkinut :ashamed:

Ansis Otitpa kiriä neuvolassa viikkojen kanssa! Toivottavasti ei pakita ultrassa, toihan ois hyvä että oisit melkein jo selvinnyt ekan kolmanneksen eikä tartteis stressata pahoinvoinneista yms kun ne viikot alkaa olla takana päin :D Hienoa että muutenkin kaikki hyvin, toivotaan että se ultra-aika tippuu postiluukusta heti alkuviikosta!

Jessillä Oli kans ollut onnistunut rakenneultra, onnea täältäkin! :flower: Ymmärrän että vähän jäi askarruttamaan sukupuoli :) (Ärsyttävin tilanne ois varmaan se että on yhdessä päätetty että halutaan tietää mutta vauva ei suostu näyttää, voisin kuvitella itse maksavani yksityiselle 4d-utraan, sen verran harmittas vaikka ei se varmaa ole koskaan etä mitä siel ruudussa näkyy.) Pääasia kuitenkin että kaikki oli rakenteellisesti kunnossa, sehän sinne mennään tarkistamaan ja sukupuoli on vaan vapaaehtoinen bonus!
Kiva myös että laivareissukin onnistui niin hyvin että varmaan uudelleenkin vois ajatella muksujen kans lähtevänsä! :)

Veriseuloihin osallistuin kun kerran samaan syssyyn muiden verikokeiden kans otettiin, en tiedä olisinko katsonut tarpeelliseksi erikseen mennä kokeisiin, kuten ultraava lääkärikin sanoi, olen kuiteskin suht nuori ja kaikinpuolin terve joten se jo yhdessä niskaturvotusmittauksen kanssa kertoo riskin suuruuden.


Mikä noissa elloksen mammavaatteissa on kun ei vetoa kyllä muhun ainakaan yhtään?
Ainakin kuvissa näyttää muodottomilta ja tosi löysiltä mallien päällä :ashamed:
Kaikki on ton saman merkin vaatteita ja sen huomaa kun on niin "samanlaisia" kaikki. Esikoisen odotuksesn aikaan tilasin ellokselta pari imetystoppia (ei ollut tuo merkki, kävin tarkistamassa :D ) ja ne oli kyllä käytössä ennen ja tietysti jälkeen synnytyksen ja oli tosi hyvät...siihen asti kun maha rupesi toden teolla lähtee, eteen jäi se "pussi" josta salainen toive puhui :D

Jeps, pakko lopettaa, muksun serkkupoika tuli kylään ja leluista tapellaan jo täysillä :)

Jasmin ja siiri rv 15+0 POKSIS :heart:
 
Jessi75 kiitti kun sivistät minua ;)

Jasmin tuli juu kirittyä! Hiukan hassu fiilis, kun "onkin niin pitkällä"...mutta sepä selviää sit ultrassa :) Kunpa ei ainakaan kauheasti pakittais viikoissa...
Minä olisin tilannut muutamat housut ellokselta, mutta ne olikin loppuun myydyt :| Paitoja sieltä ei oikein kans löytynyt!

ON: Aah! Tänään töissä mieli lepäs, kun sain "ripitettyä" toisen juorukello työkavereistani!!! Tajusi jopa pyytää anteeksi! Täällä on ihana ilma ja nyt täytyy kyllä suunnistaa ulos perheen kanssa nauttimaan raikkaasta ulkoilmasta :cool:

Ansis ja Tattiainen 10+1
 

Yhteistyössä