Haavevauvat todeksi 2011-2012

Kiitos kaikille ultraonnitteluista!

Jasmin Onnittelut koko perheelle! :heart: Hurjan kuuloinen synnytys, mutta onneksi lopputulos on mitä ihanin :)

niiskuneiti90 Ikävän kuuloista tuo supistelu :(

Mä oon ollut taas laiska kirjoittelemaan, vaikka lukemassa käynkin päivittäin (yleensä vielä useamman kerran päivässä :whistle: ) ja mun hiljaiselo varmaan jatkuu edelleen. Oon nimittäin nyt lauantaina lähdössä neljäksi viikoksi Irlantiin, joten ei tarvii ihmetellä, jos musta ei kuulu mitään. Otan läppärin mukaan ja mulla pitäisi olla majoituspaikassa netti, mutta voi olla, etten siitä huolimatta saa aikaiseksi kirjoitella ainakaan kovin usein.

Tänne ei kuulu mitään ihmeempiä, jonkinmoista suvantovaihetta elellään. Viime viikolla kävin lääkärineuvolassa ja siellä oli kaikki ok, vaikka melko pikainen oli kyllä käynti. Vauvan sydänäänet kuului oikein selvästi, syke oli noin 160 :heart: Nyt sitten sunnuntaina (rv 14+0) saatiin vihdoin kotidopplerillakin kuulumaan hetkiseksi, mutta oliskohan mulla sitten istukka edessä tai mitälie, kun kovin vaimeina ne kuului. Oma syke kuuluu kyllä oikein selvästi. Mut hyvin se siellä tuntui jumpsuttelevan, en siis ole yhtään huolissani sen suhteen :)

Jomi & SS 14+3
 
Kannattaa Jomi liikutella ihan suvereenisti sitä doppleria ympäri massua. Kyllä ne sieltä rupee kuulumaan. Luulen että teillä on vain ollut väärä kohta :) Ja sitä saa noilla viikoilla vähän painaakin sitä doppleria vatsanahkaa vasten ja "skannailla" rauhallisilla liikkeillä koko alavatsaa :) Tsemiä <3

T. Ruutinen joka haluu jo vauvan ulos (no oikeesti en, mutta on KUUMA!) 33+5
 
Pitäskö Ruutinen tuota etusivun listaa päivittää? :D

Jomi
Sulle ei ultrassa sanottu mitään istukan paikasta? Vaikka tosiaan se vielä voi liikkua niin sillä monesti eivät sitä sen kummemmin ala kattomaan.
Ruutinen sanoki aika hyvin sen mitä mä meinasin niin en ala toistelemaan :)


Talvicci ja Torsti rv.31+5 :heart:
 
Ei sanottu tosiaan ultrassa istukan paikasta mitään. Ja voin kertoa, että oon tuolla dopplerilla leikkinyt jo monta monituista viikkoa, että kyllä sitä on liikuteltu ympäri ämpäri ja edelleen näin tehdään :) Kun ne äänet katosi, niin yritin pidemmän aikaa etsiä suht laajalta alueelta, mutta ei niitä sen paremmin sitten saanut kuuluviin. Mulla on myös tossa alavatsalla erittäin reilunkokoinen vatsamakkara, joka varmasti osaltaan hankaloittaa kuuntelua, kun ylipainoa on todella ihan reippaasti.
 
Jep, nythän se on vielä niin pieni ja sillä on niin hyvin tilaa möyriä siellä, että varmaan ehtii hyvin livistää anturin alta. Juuri äsken kokeilin taas kuunnella ja nyt sain paljon paremmin kuulumaan sykkeen ja pieni malttoi olla paikallaan. Joskin jotain muljahtelua sieltä kuului, varmaan potkiskeli vähän :heart: Ja tosiaan, silläkin tuntuu olevan iso vaikutus, että minkälaisessa asennossa/kulmassa sitä doppleria pitää. On tää niin ihmeellistä, vieläkin pitää välillä pysähtyä ihmettelemään ajatuksen kanssa, että mulla on mahassa vauva!
 
Talvicci: Ärrhhh... PITÄIS! :kieh:

:D

Voisitteko laittaa nytten tähän kaikki päivittämättömät tiedot niin nakkelen ne kerralla tuonne etusivulle. Syntyneitähän ei ole vielä kuin kaksi (?) joten ne voin tuosta poimia ihan :)

Ja yhäkin peräänkuulutan uutta päivittäjää ;) Ihan just tän takia ku mä en muista oikeesti enää mitään, varsinkaan nuita päivitysjuttuja ja niin.. mähän saan vauvankin ihan kohta.

Ruutinen ja Leo 33+4tai5 en jaksa laskea :xmas:
 
Ruutinen Mua ei näköjään listassa ole vielä, eli Jomi ..... 1. ...... 22.1.2012 TAYS

Mä oon päivittäjänä jo yhdessä pinossa enkä halua enempää vastuuta orastavan raskausdementiani kanssa :D

Ansis Kiitos paljon! :)
 
Ruutinen minun tiedot oikein =)

Minäkin skippaan tuon päivittäjän perstin ohi, kun nyt ei taida olla ylimäärästä aikaa, kun lasten knassa yksin tässä talossa, niin kyllä tietää,et mihin aika sit itellä menee...:|
 
Kiitokset onnitteluista!
Oma vointi on tänään ollut jo parempi, johtuneeko siitä kun eilen illalla otin rautatabletin kun ihan oikeasti jo käden nostaminen vie kaikki voimat olo ollut kuin ois halvaantumassa justiinsa.
Esikoisen syntymästä muistan alapään olleen tulessa ja istumisen/kumartelun olleen tuskaisaa muutaman viikon, tästä kakkosesta ei ole ollut kipuja oikeastaan lainkaan, mutta tuo voimattomuus hämmentää. :| Kun siis juu väsymystäkin toki on mutta se on erilaista taas sitten.

Tänään juniori nukkui kymmeneen saakka joten itsekkin sai levättyä paljon enemmän kuin edellisinä öinä ja päivinä yhteensä, ihanaa =)

Isompi lähti isänsä kanssa kirjastoon. Täällä on tuskasen kuuma, yhtä tukala olo kuin raskaanakin tän helteen takia mutta kevyempi kuitenki ;)

Jomi Ihanaa matkaa, mitä ajattelit kuukauden aikana tehdä, sehän on ihan kunnon reissu sitten! Ja komeaan ympäristöön!

Mä en tajua noista päivitysjutuista oikein mitään :ashamed:

Kai sitä vois vaikka pyykkikoneen lähtee lataamaan :wave:

Mukavaa päivää!
 
heips taas!

mullahan oli etuseinäistukka ja vaimensi liikkeet tosi hyvin, tosi myöhään alko tuntumaan kunnolla. doppleria mulla ei tällä kertaa ollu ku tokassa raskaudessa sain paniikin kun en saanukkaan sykettä kuulumaan. tästä kolmosesta sit juoksin neuvolassa kuuntelemassa niitä sydänääniä :whistle: eli kyllä se etuseinäistukka vaikuttaa tosi paljon, kakkosesta siis oli kans etuseinä ja siks varmaan häviski välillä.

jasmin mä olin tästä synnytyksestä kaikkein kipein just sen rajuuden takia. ei kroppa kerinny kunnolla mukaan ja ku ns valmiin vauvan ponnistaa ulos ni se kyllä tuntuu ja ku painooki oli se yli 4kg. mein typyllä siis oli aivan pyöree pää syntyessä, ei kerinny yhtään muotoutua ku ei siellä kanavassa ollu ku hetken. ponnistuksen alkaessa ei siis vielä ollu siellä. oli kyllä kauhee se ponnistusvaihe, 15min täyttä tuskaa :x mut empä mä salissa kerinny muuta tehdäkkään ku ponnistaa :D paljon ne sulla laitto kestoks?

meillä prinsessa nukkuu, aamu meni tissitellessä ja sit simahti pitemmäks aikaa. pitää pumpata lisää maitoa ku ollaan illalla lähössä kotkan meripäiville ni mun äiti tulee siks aikaa meille ku ei viiti sinne tungokseen vauvaa viedä.

ansis teillä ihan hyvin lähteny menee? ainaki ihan positiiviselta kuulostat mikä hyvä juttu! =)

ruutinen joo 2 syntynyttä on vasta eli mun ja jasminin :) meillä syntymäaika oli 20.6. klo 23.35.

nyt pakko lähtee puuhailee, jaksamista mahojen kanssa näissä helteissä.
 
Jessi hyvin on lähtenyt menemään ja kiva oli kuiteskin lomalta palata töihin, niin pääsee normaali arkeenkin mukaan :)

Kyllä teillä on ollut hurjat nuo synnytykset..ite en armaan selviäis hengissä tommosesta :whistle:
 
jasmin
Mä toivon et nyt toisella kertaa ei tarttis eppari leikata. Esikoisesta leikattiin enkä istunukkaan kunnolla sitten varmaan 1½kuukauteen :whistle: Sen verran kipee ja inhottavan tuntunen se oli...

Mulla meni synnytyksessä lihakset jotenki maitohapoille ja olin ihan kauheen väsyny. Seuraavana päivänä jokaikinen lihas olikin sitten kipee... Voin siis kuvitella minkälainen olo sulla on...


Niin joo siellä lääkärillä eilen kävin ja kohdunsuulla ei ole tapahtunu mitään muutoksia :)
Ainot mikä oli niin pissassa oli sokerit ++ mut sormen päästä arvo oli 4.1 (olin kerenny vain aamupalan syödä siihen mennessä, totes et onpa alhanen)
Kotona vasta hoksin sitten et aamulla join ison motillisen kaakaota et olisko se sitten näkyny tuossa pissassa? :confused:
Maanantaina varsinainen neuvolakäynti niin sillon katotaan uudestaan. Ite luulen vahvasti et oli vain hetkellinen tuo ku esikoistaki yks arvo rv.32 koholla ja sitten pitiki mennä sokerirasitukseen sen takia ja puhtaat paperit sieltä tuli :)

Jotenki olen molemmilla kerroilla oottanu sitä et rv.30 ylittyy niin sitten tuntuu raskaana oleminen jotenki paljon turvallisemmalta :) Vaikka ei siis mitään syytä ole ollu. Mut kuitenki paljon paremminhan pikkuset voi jos jostain syystä päättäs putkahtaa jo maailmaan...

Talvicci ja Torsti rv.32+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heiiii kaikille täältä rallien täyttämältä Jyväskylän seudulta! :) ralleissa on uskomaton fiilis ja iloinen jännitys vaikka tänä vuonna en ole edes töissä enkä edes katsomassa niitä. Esikoinen oli kuumeessa, yskässä ja nuhassa 2 päivää ja nyt sitten perjantaiksi palattu töihin :) täällä sitä on mukavaa kun saa tehdä sitä mitä rakastaa ja toisaalta: täällä on ihan helkkarin paljon viileämpää! Kotona olikin aika raskasta olla masuilemassa. Ensi ja seuraava viikko töitä ja sitten pitäisi jäädä ensin kesälomalle ja siitä suoraan mammalomalle! Pitkät vapaat siis tiedossa!
Masusta sen verran, että vähän on ollut kipuiluita ja huonoa oloa sillon sun tällön. Ei meinaa jaksaa tehdä mitään kuin aamulla ennen yhdeksää ja illalla seitsemän jälkeen LUE: eilenkin meni puoli yhteentoista puutarhassa!! :) Nice.
Ensiviikon maanantaina on lääkäri ja sitten 10.8. on neuvola. on ollutkin ihan älyttömän pitkä tauko viime neuvolakäynnin jälkeen. Mun aika on siirtynyt kerran ja kyllä syyhyttää: jospa ne mittaisi nyt sen sf-mitan kun eivät ole sitä jostain syyystä vielä ottaneet (esikoiselta otettiin jo paljon aiemmin). No, ehkä tuo masu on ollut niin pieni..!? :) itsestä tuntuu, että se on valtava. Esikoiselle ostin uuden sängyn, sellaisen vanhan puisen päästävedettävän, krumeluuripäädyillä ja tummaksi petsattu. ajattelin, että vaihdan hänet sinne nukkumaan hyvissä ajoin ennen vauvan tuloa, jotta hänestä ei tuntuisi siltä että vauva vie ädin lisäksi vielä sängynkin!! Hyvin on lähtenyt menemään: sanoo sitä prinsessasängyksi ja on kuulemma jo iso tyttö. Iso tyttö on myös alkanyt käymään ahkerasti potalla ja vaippoja ei mene kuin yksi päiväunillla (sekin yleensä kuiva ja uskaltaisi varmaan kohta jättääpois) ja yksi yöllä (ja sen laittamista pistetään kovasti vastaan). Eli vauvan tuloon on alettu valmistautumaan täällä viimeistään Nyt <3 Uskomatonta: kohta tulee taas pieni!!!! Viimeksi kärsin kovasti synnytyspelosta. Synnytys oli kuitenkin täysin kivuton vaikkakin mielettömän pitkä. Nyt nautin kun en ajattele koko synnytystä vaikka kyllä minä tiedän, että synnytys voi olla nyt sellainen from hell-ponnistus että!!! Mutta otetaan vastaan se mitä tulee. Nyt tiedän vain, että kerrankin on levollinen olo tässä odotellessa ja ajattelin nauttia siitä kaikin siemauksin! :)

Oikein levollista viikonvaihdetta kaikille masuille ja koitetaanhan jaksaa helteitä vielä vähän (?!?!?!) aikaa :)
Sydämin,
Emeriini ja Pikkanen, rv 28+4 (kohti kolmeakymppiä mennään rv29!!!!!) jei!
 
Emeriini
Onpa jännä ettei ole mitattu vielä kertaakaan. Mulla on molemmilla kerroilla mitattu sf-mitta ekan kerran rv.22.
Mulla kans synnytys pelottaa ja jännittää. Esikoisesta en osannu pelätä enkä juurikaan jännittää.
Synnytyksessä oli sitten kaikenlaista mikä nyt sitten noussu mielenpäälle melkosesti.
Parin viikon päästä menenki sitten käymään pelkopolilla...

Minkäs ikänen teijän esikoinen olikaan?
Meillä kans siirrytty pinniksestä pois joku aika sitten mut aika huonoin tuloksin... Nukkumaan meno venyy jonneki puolille öin :headwall: Hoksin nyt et sulla on samana päivänä la ku meijän esikoisen 2v synttärit :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Voi Emeriini, pian pitkä loma odottaa =) Nauti nyt hetki vielä töistä, niin sit saa rauhassa hyvällä omallatunnolla nauttia myös kotona olosta ;)

Talvicci toivottavasti sokerit kuiteskin kunnossa! ja hyvä,et muuten kaikki hyvin :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä