Haavevauvat todeksi 2011-2012

Jasmin toivottavasti tämä yö on sujunut paremmin pojan kanssa. Että saa mammakin levätä :)

Jessi minä en oo ikinä ennen eläissäni tosiaan raskaustestejä tehnyt (ennen kuin nyt), joten sen takia voin tulkita kaikki ihan väärin :xmas: Mutta tulos on juuri se mitä pitääkin, elikkäs raskaana :D

ON: Vanhempi lapsista lähti tänään kahdeksan pintaan kouluun ja nuorempi kömpi äitin viereen köllimään hetkeksi :heart: Eipä oo noin käynyt ihan hetkeen aikaan :) Sitten sekin hilpasi kouluun kovalla tohinalla. Täällä mamma sit vaan tönöttää koneella ja suunnittelee kuntosalille lähtöä :D Ja töihin...
Virtsarakko on ihan olematon minulla, juon kupin vettä, niin pissaan kaksi :LOL: Rinnat on koskettaessa kipeät ja vatsa tuntuu raskaalta...Nauroinkin eilen miehelleni,että jo nyt kävelen kuin ankka...ja nopeaa lähtöä en saa vaikka tuolista tehtyä...Vatsaa turvottaa hurjasti ja minusta varmaan jo näkyy päälle päin että odotan! :stick:

Koska te muut aiotte kertoa lapsillenne, sisaruksille, vanhemmille tai ystävillenne raskaudesta? Jos ette siis ole vielä kertonut... Minä olen jopa saanut pidettyä suuni kiinni, mikä on kyllä vaikeaa... :ashamed: itse ajattelin kertoa sitten jos ja kun kaikki on varhaisultrassa hyvin ja keskenmenoriski on pienentynyt...

Ansis Mä kerroin kahdelle tosi läheiselle (toinen sukulainen, toinen ystävä) heti plussan jälkeen, oli vähän pakko kun halusin mielipiteitä että onko testissä plussa vai haamu vai ei mitään, niin vainoharhainen olin :D Ja ajattelin silleenkin et jos menis kesken niin on ainakin joku joka tietää ja jolle surra. Sit nt-ultran jälkeen kerrottiin miehen vanhemmille ja sisaruksille. Omalle äidille/sisaruksille en vielä ole kertonut, olen tainnut tuolla haavepinossa siitä kirjottaakkin ettei ole niille mikään maailman ihanin uutinen joten en tunne tarvetta kertoa. En kyllä salailekkaan enää mutta katotaan milloin tuntuu siltä että hyvä hetki kertoa.

(.) Mä tilasin tänään Hottentotista Bola-korun ja masutuubin :) Ehkä toi bola-korukin on jonkinasteista hömppää mut ne on ihan kivannäkösiä ja niistä kuuluu kiva ääni ja jos tää on meidän viimeinen lapsi vaikka niin otetaan raskaudestakin kaikki fiilistelyt irti :)

Jospa mäki uskaltaudun tänne kurkkimaan :wave:
Keskiviikkona selkeet kaks viivaa ilmesty raskaustestiin, tänään tein uuden testin ja kaks viivaa siinäkin :) Oireita ei juurikaan ole muuta ku mahaa jomottelee... Jännittää...
Laskettuaika menkkojen mukaan 23.9 mut omien laskujen mukaan menee tuonne syyskuun lopulle/lokakuun alkuun...

Heippa taas! Tervetuloa Salainen toive! :heart: :flower:

Kopsaanpas tuolta syyskuisista mitä kirjottelin:

Ette tiedä miten kipee mä oon!!! :snotty: Vatsakivut on pahentunut ihan kamaliksi, ja johtuivatkin sitten ummetuksesta... siis oon vaan kieriny sängyssä ja yrittäny syödä luumuja (YÖK!!!) ja saada mahaan jotain liikettä, mut ei! :headwall: Sitten kamala pahoinvointi siihen päälle... ja seuraavaksi meni selkä! :headwall: Mä en pysty istumaan, en kunnolla kävelemään enkä mitään :headwall: AuAuAu! Eilen sitten ostettiin Levolacia ja edes yksi vaiva alkaa pienentymään pikkuhiljaa, maha on ollut niin jätti-iso-turvonnut kamalan kipeä pallo, ettei mitään rajaa. Mutta nyt edes vähän auttaa jo, vaikka toi Levolac aika oksettavaa onkin... Mulla ei ole koskaan ennen ollut ummetusta, eli on tää ollut kyllä outoa tuskaa. Ja sitten tämän tuskan lisäksi eilen alkoi kamala päänsärkykin, kun niska on niin jumissa. Eli mä oon täysin kuollut... :headwall: Ja karmeet finnit naamassa senkun lisääntyy! :headwall:

Neuvolassa eilen oli ihan mukavaa, paitsi terkkari kyllä otti verinäytteet miten sattuu... Ja paino on noussut nyt ainakin 2-3 kiloa! No ihmekös tuo kun toi turvotus on noin jättimäistä... Mutta onneksi mun neukkutäti on niin rento, ettei motkota painosta :) Ja sanoi, että painoindeksi pitäisi olla paljon isompi, ennenkuin painosta pitäisi olla haittaa raskaudelle tai synnytykselle :) Se oli hyvä kuulla, vaikka tiedän, että mun pitäisi olla paljon laihempi oman hyvinvoinnin takia - miten jaksan kantaa kesällä mahaa, kun en nytkään jaksa kantaa itseäni... Muuten kaikki OK, seuraava aika kuukauden päässä ja samalla eka lekuri. Nyt jo saan varata ajan np-ultraan, kun neukkula laskee viikot sillä idioottitavalla (28 päivän kierron mukaan kaikenlisäksi! :D), eli mulla olisi nyt 9+6 :D Sairaalassa sitten saavat päättää koska ultrataan ja menenkö sitten uudestaan kun on oikeat viikot. Hyvällä tuurilla voisin saada ylimääräisen ultran ;)

Me ollaan kerrottu mun äidille, miehen isälle ja sit mä oon kertonu yhelle nettitutulle. Aion kertoa kaikille kenelle huvittaa tai tarve ilmenee, sillä haluan jakaa surun jos sellaista tulee niin ystävieni kanssa. Kesällä kävi niin huonosti, että mies möläytti viikko ennen ultraa kaikille kavereilleen uutisen, vaikkei pitänyt, ja km:n jälkeen sitten joutui kaikille kertomaan asiasta - mikä oli hyvä siinä mielessä, etteivät kyselleet typeriä ja olivat tukena sen verran kuin osasivat. Minä en ollut ehtinyt kertoa kenellekään kaverille ja arvatkaa miten hirveetä oli kun he saivat sitten muiden asioiden takia tietää keskenmenosta :headwall: Eli hyvät ystäväni (tai no hyvät ja hyvät) eivät olleet kuulleet koko asiasta ja sitten jo kerrottiinkin, että kesken meni. Tällä kertaa ajattelin kertoa heti oikean tilaisuuden tullen iloisiakin uutisia. Mutta nyt en ole nähnyt ketään, kun en pysty liikkumaan minnekään :headwall: Jouduin peruuttamaan taas hammaslääkärin, enhän mä pysty ajamaan, kun jalatkaan ei toimi kunnolla :headwall:

Hmm, kaikille en edes kerro, hoitakoot juorut sitten asian eteenpäin :D Mutta omalle siskolle en kerro, ei olla sitten yhtään läheisiä enää... :( Yhdelle veljelle kerron varmaan ihan henk.koht. Ajattelin pyytää häntä kummiksi (vaikkei kirkkoon varmaan kastetakaan lasta, mutta kummeja pitää silti olla :)) sitten lapsen synnyttyä. Oletteko te jo miettineet kummeja? :) Millaisilla perusteilla ne valitsette? :)

Ainiinjoo ja koirille ja kissoille olen jo kertonut :D Tai ainakin osalle, hmm, onkohan kaikille nyt kerrottu... :p :D :D

Ruutinen ja muut syyskuulaiset:
mut yllätti kovin ton gallupin tulokset, pari päivää sitten siellä ei ollut meidän kahden lisäksi kuin yksi joka meinasi käyttää kestovaippoja :O No nyt oli eilen tullut jo useampi mukaan.

Minä jatkan makoilua, taivaankiitos saatiin vihdoin tallentava digiboxi :)

Voikaa hyvin!
tömpsis ja super 7+3 (ja 9+6 :D)

Viimeksi muokattu:
Salainen toive kiva kun liityt joukkoon ;)

Jasmin minä olen parille kaverilleni ja työkavereille valehdellu ihan päin naamaa jo :D He eivät valitettavasti kuulu ensimmäisten joukkoon kenelle kertoisin...Mutta kyllä he sit tulevat järjestyksessä sen kuulemaan...
Minä ostin vuosi sitten Bola-korun ulkomailta :heart: Kulkee minulla jo matkassa työvaatteiden kätkössä :whistle:

Tömpsis Aijai!! Koeta nyt selvitä siellä! Tuo ummetus tekee uskomattoman kipeäksi :| Kokemusta on, kun se on minun "normaali" olotila...Nyt jotenkin siitä vaivasta päässyt.
Me emme ole miettineet kummeja, ainakaan yhdessä miehen kanssa...Minä haluaisin kolme kummia tulevallekkin lapselle. Kaksi kummitätiä ja yhden kummisedän...Uskoisin, että pyydämme kummisedäksi miehen parasta ystävää ja tädeiksi vissiin paria minun ystävää...Saa nähdä!

ON: Ei mitään uutta...ei ole kuulunut aikaa varhaisultrasta..sitä jännäilen,et koska tulee...Vatsa edelleen "täyden" tuntuinen, hassua kun en muista moista olotilaa aiemmista raskauksista :rolleyes: Vapaata v-loppua täytys alkaa vietteleen ja perheen kanssa yhdessä kaikenlaista touhuamaan :heart:

Ansis: Me ollaan kerrottu raskaudesta sitä mukaa kun on sellainen ihminen vastaan sattunut että sille kiinnostaa kertoa. Ja jos on tieto että sitä tuttua just tällainen uutinen kiinnostaa :D Minä olen senverran avoin ja suorasukainen tyyppi että jos ikävästi käy niin voin keskenmenosta ilmoittaa vaikka facebookissa niin sittempähän tieto kulkee sekunnin sadasosassa kenelle vain eikä tartte selitellä jälkeenpäin ;)

jasmin: Minä olen myös haaveillut tuosta Bola -korusta :) Aion kyllä tilata ehdottomasti!

Salainen Toive:
Tervetuloa!! :flower: =)

tömpsis: Joo minä olen kyllä päättänyt aloittaa tuon kestoilun mutta pidän takaportin auki myös kertiksille :) Ehkä jopa silleen että yöllä vois käyttää kertistä ja päiväseltään kstoja kun tulee useammin vaihdettua. Ihan ekologisista ja taloudellisistakin syistä päädyin tähän ratkaisuun. Olen kuitenkin kohtuullisen näppärä käsistäni joten teen kestot myös itse. Vastasyntyneellä käytän varmaan ihan taittoharsoja ja villahousuja ja sitten isompana imutaskulla varustettua sisävaippaa ja hahtuvahousuja. Jotenkin ne PUL -kuoret tuntuu... en mä tiedä. Hiostavilta. Sattui juuri passelisti että raskaustestin mukana tuli kuponki millä pystyi tilaamaan ilmaisen vauva-lehden ja siinä sattui nuista kestoista olemaan juttua. Samoin mutsi toi muutamat käsityökerhon jo ennen plussaamista ja sieltähän löytyi - mitäs muutakaan kuin kestovaippaohjeita :D (huomaa että olen tästä aiheesta innoissani kun näppäimet sauhuaa :LOL: ) Kestovaippainfo • Etusivu on ollut mulle myös tärkeä tietolähde.

(.) Sain kuukauden sairaslomaa unettomuuden takia. Lääkäri sanoi että vauva tarvitsee nyt lomaa ja erinäisistä syistä johtuen myös sinun täytyy olla pois töistä vähintään kuukausi :O Ihanasti sanottu mutta silti kauheen huono omatunto kun en ole töissä :ashamed: Joo, tiedän etten ole korvaamaton mut siltä se joskus aina tuntuu... Aika paljon työpaineita juuri nyt. Järjestötyössä alkuvuosi on just sitä hektisintä aikaa kun tehdään rahoitussuunnitelmia ja kaikkee hakemuksia ja muuta. Noh mutta nytpähän saan levätä. Määräsivät myös paria lääkettä joita voi käyttää raskausaikana ja ne ei vaikuta sikiöön mitenkään. Onneksi.

Mun tissikipu on kadonnut. Se hirvittää :(

Iloisia ja mielenrauhaisia hetkiä kaikille!

Ruutinen ja Morri 7+1

Ruutinen: mä en oo vielä kauheesti perehtyny kestoiluun, mutta tarkoitus on mennä niillä niin paljon kuin mahdollista. Minä meinasin neuloa itse niitä vaippahousuja, mutta en tuosta hahtuvasta yhtään tykkää ja luin jostain, ettei niitä housuja pestä vaan tuuletetaan vaan hyvin - ööö minä kyllä haluan pestä ne vaipat :D Älä huoli, että joku oire häviää, ne häviää kerran viikossa ja tulee takaisin seuraavalla tai vaihtuu taas toiseen :) :hug: Hyvä, että sait lomaa, nyt lepäät kunnolla :hug:

Ja lisää valitusta tuohon aikaisempaan: jos nyt alkaa närästys niin mä tapan kaikki!!!!!!! :headwall: kurkkua korventaa siihen malliin, että sitä se on... vedin jo kaksi rennietä, tiesinhän mä ettei ne auta ollenkaan, mutta tulipas kokeiltua. Nyt vuorossa Samarin, ja rukoilen, että se toimisi tai joku muu mitä helpolla apteekista saa... Kotona ei taida muuta ollakaan kuin Samarinia :( Äh!!!! Vihaan närästystä! Ja kun kesällä siihen ei mikään auttanut, no en tosin muuta kuin Rennietä ja ruokavaliota siihen kokeillut, mutta kauheet muistot jäi silti... :( Ihankuin ei olisi jo tarpeeksi tuskainen tää olo muutenkin... :'(

*valitus loppuu toistaiseksi*

tömpsis: Joo niitä hahtuvahousuja siis tuuletetaan puhtaiksi aina siihen asti kun tuuletus ei enää riitä. Tietty jos läpivuotoja tulee ja housuun menee kakkaa niin sitten ne pestään. Tai ainakin se kakkakohta. Liika peseminen vie siitä villasta lanoliinia, mutta sitähän saa siihen takaisin kun käyttää sitä lanoliinirasvaa huuhteluvedessä. Mut ei niitä tosiaan joka vaihtokerta pestä :) Eikä ne haise silti. Se kosteus (pissaa saattaa tulla esim. harsosta läpi) vain haihtuu ja tuuletus raikastaa sen.

heippati hei!

rankka päivä takana, kesken töitten piti käydä yrjöllä ja ekan kerran söin vasta puol 2, tosi terveellistä... olin tosi kiukkunen niinku aina kun en oo saanu ruokaa, kaikki vituttaa ja asiat tuntuu kaatuvan päälle. tulee ihan mieleen se mainos missä on heikki hela, hyvä ruoka, parempi mieli :D en jaksanu jumppaankaan kun oli niin raato olo. vähän on huono omatunto ku säännöllisesti oon pyrkiny käymään et pysyis lihaskunto hyvänä. synnytys niin iisi piisi kun on hyvässä kunnossa.

ansis onks sul aiemmat raskaudet testattu neuvolassa vai miten? en mäkään ekasta tehny testiä ku en ees uskonu olevani raskaana. muitten labrojen seassa katottiin myös raskaustesti.

tömpsis täälläki satunnaisesti närkkii,perseestä |O toivottavasti ummetus hävii, se on kanssa veemäistä, onneks aika vähän oon joutunu kärsimään. mulla kans on ollu ja on ihana terkka kuka ei painon noususta oo koskaan marissu vaikka ekassa raskaudessa keräsin kiloja ihan kiitettävästi. nyt ei oo tullu ku kolmisen kiloa kotivaa'an mukaan ja aika samoissa mennään neuvolanki punnituksissa. mut yrjöilenki edelleen ja syömiset on vähän mitä sattuu ja suht paljo liikuntaa ni eipä toi paino pääse nousemaan.

kertomisesta sattuneesta syystä melkeen kaikki jo tietää :D siis lähipiiri ja naamiskaverit, muuten ei kun ei musta näy et oisin raskaana.

kummeista oon mietiskelly mut miehen kanssa ei oo vielä juteltu. eiköhän toi mun ehdotukset hyväksy tai sit ehdottaa omia jos on. meillä vaan kaik melkee käytetty kun on noita jälkeläisiä jo enempi.

kestoilijoille nostan hattua, musta ei siihen oo ikävä kyllä :(

huomen pitäs vielä töihin jaksaa, huoh. ilta ollaan poikain kanssa kolmin ku isäntä lähtee iltaa istumaan. lupasin pojille että pelataan yms ja tietokone menee hyllylle.

jessi ja pikkuj 19+0 poks poks

En Kestoile enkä siitä suostu huonoa omaatuntoa kantamaan.
Teen aika paljon ekotekoja arjessa muutenkin ne riittäköön minun osalta. :)

Salainen Toive Nonnih, tervetuloa sitten vaan! :)

Tömpsis Mullakin oli yksi ilta jumalaton närästys päällä, polte oli jotakin niin kamalaa että tuntui kuin saisin sydänkohtauksen ja keuhkoveritulpan samaan aikaan :'( Eikä meillä ollut mitään lääkettäkään, meni onneksi ohi kun lähdin iltalenkille koiran kans.
Voimia ja helpotusta toivottelen raskausvaivoihin!

Jessi Kurjan kuuloinen päivä, ihan hanurista että sä vieläkin lennatät sitä laattaa! :headwall: Toivottavasti helpottais ja tulis mukava ilta lasten kans huomiselle!

Ruutinen Nyt sitten lepo vaan ja työjutut vähemmälle ajattelulle. Hyvä juttu että sait kunnon saikun et varmaan missään viikossa oiskaan saanut rentouduttua kunnolla.

Lähden pesemään väriä päästä, viikonloppuna luvassa taas yhdet ristiäiset lyhyen ajan sisään, pitää saada piiloon tää järkyttävä juurikasvu :wave:

hei, laitetaanko aina vkot tekstin loppuun niin pysyy vähän kärryillä missä kukakin menee? :)

jasmin en mä joka päivä oksentele onneks mut kyl on persiistä tääki vähä :kieh: ja loppuun asti mennään :headwall: hajut käy edelleen kans tosi pahasti välillä nenään ja koko ajan on sellanen paha haju nenässä :x oonkohan se minä...?

kohta mentävä syrjälleen ku aamulla aikanen nousu, öitä :wave:

Ruutinen hyvä, että sait saikkua, jotta saat levätä! Ja ei kannata huonoa omaatuntoa potea...kyl ne työt siellä sit odottaa, jos niitä ei kukaan tee :) Koetat sitten ottaa rennosti kotonakin!!
Ja ei tissikivun katoaminen mitään meinaa! Minulla oli aiemmat raskaudet täysin oireettomat :)

Kestovaipoista ollut puhetta...Silloin kun sain lapseni, niin aattelin että käytän, silloin mallit ja muut oli vielä huonoja! Kertakäyttöset oli niin helppoja joten sorruin niihin. Mutta ainakun lapsilla oli vatsatauti, niin käytin niitä Aatamin aikaisia kestiksiä :) Ettei vartin välein tarttenut heittää rahaa roskiin...Voipi olla, että pyydän ystävääni tekemään minulle jokusen, kun omille lapsilleen on tehnyt niitä...Itse en osaisi, vaikka olisi kuinka helpot ohjeet jossain :kieh:

Tömpsis närästys on syvältä! Itse kärsin siitä koko viime vuoden :stick: Sitten töissä hokasin lääkärin kierrolla, että pyydänpä helpotusta ihan reseptilääkkeestä. Sain kk:n kuurin Somacia ja se on nyt onneksi helpottanut!! Jos jatkuu tulevaisuudessa yhtä pahana, niin joudun kuulemma putkea nielemään :x

Jessi75 ekan raskauden alussa olin vielä koulussa ja terkkari määräs labraan lähetteen, kävin siis siellä. Toisen kohdalla testattiin ekaa kertaa neuvolassa.
Hyvä, ettei pahoinvointisi ole jatkuvaa...

ON: Väsymys on noussut nyt päälimmäiseksi "oireeksi"...Eilen kaaduin yhdeksältä sänkyyn ,kun muu perhe jäi vielä valvomaan, ja nukuin melkein ysiin asti :whistle: En siis ikinä nuku varmaan kun puolet tuosta! :rolleyes: Eilen maistui jäätelö ja hasselpähkinälevite :p mies parka joutui niitä illalla lähteä lähikauppaan ostamaan! Onko kenelläkään muulla/ketään muu ruvennut hikoilemaan? Sinänsä ärsyttävä vaiva!! Jossen palele, mikä minulle normaalia, niin hikoilen, kuin lenkillä olisin ja dödö ei kyllä pidä nykyään mitään :x Ja siskon 50-v juhliin tänään menossa ja piiitkä automatka edessä. Kiva varmaan hikoilla koko matkan ajan :headwall: Ja sitten "hehkeänä" juhliin :xmas:
Nautinnollista viikonloppua kaikille!! =)

Ansis ja viikkoja varmaankin tuommoset muutama :whistle:

Viimeksi muokattu:
Huuomenta |O mä nukuin kyllä paremmin kuin aikoihin :) Tänään voisi jo vähän muistutella itselleen että miltäköhän tuo siivous maistuu ;) Meille tulee tuossa ensi viikolla toinen koiranpentu!! Hoitoon vain, pariksi viikoksi. Se on meidän viimekesäisestä pentueesta ja sen uusi omistaja on hieman kurjassa elämäntilanteessa ja mun vastuu kasvattajana on tietty avittaa. Pentu on päässyt laihtumaan aika pahasti, se ei ole sisäsiisti vieläkään eikä se oikeastaan osaa muita kuin "istu" -käskyn. Rottweilerin kun olisi aika hyvä jo puoli vuotiaana tuollaiset asiat hallita ja osata käyttäytyä vähän fiksummin. Mitähän siitä tulee kun taloudessa onkin yhtäkkiä kaksi puolivuotiasta urospentua :O :D Hyvä siitä tulee. Koirien kanssa touhuaminen on mulle just sitä voimaannuttavaa tekemistä mitä mä tarviinkin.

Katselen tässä myytinmurtajia ja kuulostelen kroppaani. Mikä paikka on kipeä, mikä on hellänä, onko kohtu kasvanut yms. :LOL: näytän varmaan tärähtäneeltä kun kourin tissejä täällä...

Kysymys: onko kannettavasta tietokoneesta haittaa vauvalle kun se on tässä mun vatsan päälllä. Laitan tuohon väliin yleensä pari-kolme kerrosta peittoa ettei kuumuus ihan ihoa vasten siirtyisi mutta keitänkö mä Morrin nyt tuonne, pitäisikö ihan tietsikkapöydällä harrastaa tätä palstailua jatkossa?

Aamumietteitä ja pöpperöisiä ajatuksia...

(elmiju, anteeksi kun en ollut lisännyt sinua listaan. Huomasin ihan äsken ja korjasin virheen :ashamed::))

Ruutinen ja Morri 7+2

Viimeksi muokattu:
Ruutinen: ihan samaa mietin minäkin! Varsinkin kun selkä on rikki niin en voi istua, eli haluaisin maata läppärin alla, mutta vainoharhasena koitan välttää sitä... Ei siitä varmaan suoranaista vaaraa ole, mutta jotenkin mulla on epämukava olo siitä että joku sähkölaite posottaa mahan päällä... Arvaa vaan, miehellä on uusi työkone, Applen Air tai mikä lieneekään, ja se on niin kevyt eikä kuumene ollenkaan käytössä, että minä haluan sen kanssa sänkyyn! :p :D Harmi ku PC:t painaa paljon ja kuumenee niin kovin. Toivottavasti mies rakentaa mulle sellasen telineen, mihin saan koneen :) Siihen asti koitan surffailla kyljelläni tai sitten laitan tyynyn koneen ja mahan väliin.

Uusi oire: tissikipu! nännikipu! AU :D Onkos enää yhtään oiretta mitä mulla ei vielä olisi?? :D Onneksi tänään närästys on toistaiseksi pysynyt poissa :) Ja muutenkin paljon parempi olo kuin pitkään aikaan, menen sen kunniaksi ulkoilemaan ihan kohta :)

Kerroin yhdelle hyvälle kaverille tänään, hän oli hirmu iloinen ja kannusti, että ei mene kesken tällä kertaa :heart:

Ansis: en tiedä hikoilenko enemmän vai haisenko muuten vaan pahemmalle... :p ja dödöt haisee inhottavalle mun nenään :O

Hmmm. mä en oikein tiedä mitä palstalle voi kirjottaa ja mitä ei... en halua hermostuttaa ketään, mutta en oikein tiedä voiko ihan joka asiasta olla vaan hiljaakaan... En siis tarkoita tätä ketjua :) Toiset on vaan niin herkkiä, itsekin olen kyllä, että ei oikein tiedä miten sanansa muotoilisi... No täytyy miettiä. Pysytään me täällä iloisina ja kannustavina, vaikka erilaisia oltaisiinkin :) :heart:

tömpsis ja supersolurykelmä :heart: 7+4 (10+0)

Siinä olisi taas mahaa :) vähän paljastava kuva mutta menkööt :D Ei tämä turvotus taida tästä laskea kuin vasta 8 kuukauden päästä :O :LOL:

tömpsis: Tottakai palstaillessa, aiheesta kuin aiheesta, täytyy olla hienovarainen. No näillä äitipalstoilla vielä vähän enemmän koska hormonit saattaa laajentaa meidän jokaisen nenät enemmän herneille vastaanottavaisiksi :D Mutta jos asiasta sanoo niin mun mielestä on ok. Varsinkin kun käyttää aikansa viestin muotoilemiseen. Ja kaikilla lukijoillakin pitää mun mielestä olla mieli mahdollisimman avoimena ettei ihan kaikkea ota henkilökohtaisesti. Helposti voi tulla kauhia nettisota päälle :/ Se ei helpota kyllä kenenkään oloa. (sano vaan tömpsis reippaasti mikä mieltä painaa :stick:) :D

Kiitos :) Mukava päästä tänne mukaan :)

Kertomisesta...
Me ei olla kerrottu kellekkään. Tarkotus olis pitää salassa ultraan asti :D
Esikoisesta kerroin heti siskoille, mun vanhemmat sai tietää joskus rv.10, äiti sano arvanneensa jo ja mä sitten tunnustin...

Oireista...
Mä en alunperin oikeen uskonu että oon raskaana koska tissit ei ole lainkaan kipeet!
Muutenkaan mulla ei oikein ole sen kummempia oireita. Mahaa jomottelee, ehkä vähän pissattaa enemmän. Väsymystä on ollu kyllä enemmän, onhan se kyllä oire. Mut muuten tää oireiden vähyys pelottaa jotenki...
Esikoisesta oli niin pidin sitä tissikipua itellä jonakin varmana merkkinä raskauden suhteen...
Voiko imetys vaikuttaa siihen ettei ne ole kipeet? Ku mä tosiaan imetän esikoisesta vielä kerran päivässä... :whistle:

Salainen toive ja vielä nimetön 5+1

Viimeksi muokattu:
Ai niin mä soitin eilen jo neuvolaan :D
Sain ekan ajan rv.7+3. Eka nla-lääkäri on ennen np-ultraa ja sinne saa ajan sitten neuvolakäynnillä... Meillä on ultra neuvolassa ja toivon et ultraisivat ku nuo viikotki on hakusessa ja olo niin epävarma...

heips!

töissä olin ap ja siellä oli muutama vanhempi nainen ketkä ei meinannu millään uskoa et oon raskaana ja näin pitkällä :rolleyes: no oonhan mä aika mahaton.
isäntä läks kaverillee illanviettoon, kotiutuu ku kotiutuu, viereen en sitä juoneena päästä kun se kuorsaa ja haisee :x no eipä toi paljoo missää käy tai juo, viimeks juonu enempi heinäkuussa :whistle:

tömpsis oot vissii mein pinoo käyny lukemassa. ite oon pyrkiny pysymään suht neutraalina ja yrittäny olla provosoitumatta mut tietyt kommentit tai tyyli millä ne esitetään saa mut takajaloilleen ja pakko avata sanainen arkku. meillä on täällä pienempi porukka ja vauvahaaveissa jo eri meininki eikä mitään väittelyitä. ns sisäpiiri ja hyvä niin. ehkä sillon on myös helpompi sanoa jos joku asia kaikertaa kun tietää et toinen ei vedä herneitä. toisten tyyli on vaan jotenki niin raivostuttava asian esittämiseen eikä ne välttämättä ite ees tajua sitä kun se on vaan tyyli. tai sit ite on vaan herkkä provosoitumaan. mut joka aiheesta saa mun mielestä avata keskustelun.

mä oon muutes kans kelannu tota läppärihommaa et onko haittaa jos on mahan lähellä/päällä. päällä en oo ees pitäny vaan taiteillu sit jotenki käsien päällä tai polvilla tai sitte mahallaan sängyllä. toistaseks se vielä onnistuu mut myöhemmin tuskin enää.

ruutinen mun masukuvat on alkkareissa ja rintsikoissa et eihän toi vielä paljastava oo :whistle::D

täällä on eka neuvolalääkäri vasta vkolla 26, tosi myöhään, sitä ennen kohdunsuuta ei tutkita mitenkään. en kyl tykkää et on kutistettu noi neuvolalääkäritki noin minimiin :|

salainen toive saattaa hyvinki johtua tosta imetyksestä et tissit ei kipeydy koska hormonitoiminta edelleen päällä.

jessi ja pikkuj 19+1

Jessi: ehei, ei ollut teidän ketju, mut nyt alko kiinnostamaan ;) Meinasin tota syyskuulaisia, mutta monesti tulee mietittyä samoja asioita monenkin palstan ja ketjun kohdalla. Jos syyskuulaisissa nyt jo jonkun suututtaisin, niin vois tulla kurjat kuukaudet tässä... Eli mietin vähän enemmän mitä kirjotan, vaikkei mistään vakavasta asiasta nyt ookaan kysymys.

Tömpsis Mä oon kans sitä mieltä että tietysti asiasta kuin asiasta pitäisi voida puhua/kommentoida/avata keskutelua, kaiken ydin on tapa jolla asia esitetään, kun mielipiteitäkin on kuitenkin yhtä monta kuin meitä ihmisiäkin. Ja pitäisi aina muistaa kunnioittaa myös sitä toista näkökulmaa, vaikka se kuinka poikkeaisi siitä omasta. Helpommin tietysti sanottu kuin tehty monen kohdalla, ja tietysti mielentila jolla jotain juttuja milloinkin lukee niin vaikuttaa. Esim väsyneenä varmaan provosoituukin helpommin tai tulee muuten sanottua asioita vähän putkinäköisesti.
Mulla on vähän sama kuin Jessillä että "puolustan" kyllä omia valintojani ja näkemyksiäni jos selkeästi ruvetaan tuomitsemaan ja nostamaan jalustalle vain yksi näkökulma.

Ansis Toivottavasti väsymys ei äityisi ihan hirveäksi, mulla onneksi jo aika lailla takana päin, peruslaiskuus jäi :D

ruutinen Kiva kumpu jo :)

Nyt joku kiva elokuva :popcorn:

Jasmin ja siiri rv 12+6

Viimeksi muokattu:
Ruutinen Toivottavasti pentu soputuisi hyvin hoitopaikkaan =) Itse hiukkasen arastelen juuri Rotwailer-rotua :whistle: Pidän enempi sekarotuisista koirista ;)
Sinähän olet hoikka ihminen!! Kateellinen tai jotain :D Itse en ole lainkaan ylipainoinen ja käyn kuntosalillakin "jatkuvasti", mutta kyllä minulla silti isompi vatsa on kuin sinulla...Ja valitettavasti se ei johdu raskaudesta vielä :D Asiaa ei tietenkään helpota, että kuvittelen omaavani notkoselän...Siis tekosyitähän multa löytyy miksi minulla on iso vatsa :whistle:

Tömpsis kyllä pitää näilläkin palstoilla pystyä sanomaan mielipiteensä julki!! Mulle ainakin saa sanoa ihan mitä vaan ja en aio vetää hernettä nenääni...Toiset vaan on ehkä herkempiä...En tosi elämässäkään vedä kauhean helposti herneitä nekkuun, mutta sitten kun se sinne ujuttautuu, niin oksat pois :stick:

Jasmin Minulla oli 2viikkoa ihan järkyttävä väsymys Joulusta alkaen...Tosin tuskin liittyi raskauteen mitenkään!?! Mutta eilen kun hurauteltiin siskoni synttäreille yli 200km, niin kyllä mamma nukkui tyytyväisenä ja "luki" karttaa pelkääjän paikalla :whistle: Isäntä joutui yksin suunnistamaan perille! Ja yöunet maistuu monta tuntia nykyään enemmän, kuin ennen raskautta!

ON: Tänään tuli taas aamusta verta : / Ei onneksi mitään kipuja ole! Viikkoon ei sitten verta ole tullutkaan, että selvästi pitenee vuodon välit :) Jos jotain positiivista haetaan asiasta!! Kovasti odotan jo varhaisultra-aikaa, jotta saisi varmuuden, että kaikki on kunnossa, ja sitten saisi sen lääkäriajankin! Alkanut epäilyttämään, et mahdoinko sittenkin ymmärtää asian väärin ja aika tulee kun on tullakseen. Eli kun nyt olen aatellut, että pitäisi olla se ultra jo ennen ekaa neuvolaa... Olen varautunut myös siihen, ettei kaikki olekaan hyvin. Tosin sitten se olisi kyllä aika kova paikka... Tein kyllä tänään vielä yhden liuskatestin (oon päässyt testaamisen makuun ;) ) ja se näyttää kyllä niin vahvaa plussaa kanssa! Ei oo raskaana olevan naisen elämä helppoa ei :D

Mutta mukvaa päivää kaikille!!

Ansis: sekarotuiset :heart: Minä aion perustaa kansanliikkeen, jossa muutetaan se seropi-haukkumanimi seroko:ksi :D :D :D Kyllä varmasti sulla on kaikki masussa kunnossa :hug: Noi vuodot on kyllä kamalia!

Kyllä mä aion sanoa mielipiteeni, en vaan halua antaa itsestäni mitään hihhuli-kuvaa :D Tai no, hihhulihan mä oonkin ;) :D :D

Viime yö oli kamala, huono olo, päänsärky ja kuumotus! Jouduin ottamaan jäävettä ja imeskelin jäisiä mansikoita :D Nytkin taidan hakea niitä pakkasesta... nam. Jaksaiskohan tänäänkin vähän ulkoilla... Kävelin kerran meidän talon ympäri, eikä meillä ole todellakaan iso talo, vaan lumihanki on niin syvä, että se kyllä käy kuntoilusta :LOL: Koiratkaan ei jaksanu hyppiä mun jäljissä.

Iloista sunnuntaita ihanaiset :heart:

Tömpsis kiitti! Toivottavasti on juu kaikki hyvin!

Meinaatteko ostaa lapselle tavaroita uutena, kirpparilta, kaverilta tms.? Itse aattelin, et meille käy kaikki...uudet, vanhat ja kavereilta ostetut =)

ON: Miehen kanssa käytiin kävelyllä, kun oli niin hieno ilma tänään =) Vuotoakaan ei ole aamun jälkeen tullut yhtään, että turhasta täällä varmasti stressataan! Mies kyseli, et koska meitin täytyy autoa ruveta vaihtamaan :heart: Ehdotin, et josko hommataan vaan nykyiseen uusia istuimia, koska se on mahdollista..toivon mukaan sen jälkeen jää tavaratilaa myös! Sitten täytys varmaan pikkuhiljaa rakentaa yhtä huonetta lisää tohon olkkariin...Mutta pitäiskö se tehdä vasta sitten, kun lapset tietää, että vauva on tulossa, etteivät ihmettele?? Hankalaa on ;) Jos minulta kysyttäis, niin olisin jo kaiken hommannut ja tehnyt nyt jo valmiiksi :LOL:

Yhteistyössä