Haavevauvat todeksi 2011-2012

äiti88 Onnea ja tervetuloa plussanneisiin! :heart: Yhden päivän on poissa niin heti saa lukea ihania uutisia, kannatti! :D
Ootko synnyttänyt VASsissa edellisetkin muksut? Millaisia sun kokemukset on olleet synnäristä? Mulle jäi tosi paska maku esikoisen synnytyksestä :| Tai ei itse synnytyksestä, se sujui hyvin ja kätilöt olivat tosi ihania ja tukivat kaikin tavoin mutta osastoaika oli ihan hanurista, tosi ala-arvoista kohtelua sain ja lähdinkin sitten kahden yön jälkeen väkisin kotiin. Terapeutilla kävin purkamassa pahaa mieltä jälkikäteen ja vannoin etten enää halua Vammalassa synnyttää. Tunnen kyllä pari ihmistä joilla on samanlaiset kokemukset ja he on sanoneet että kakkosen kohdalla on helpompaa kun kokemus puhuu ja osaa jo pitää puolensa. Katotaan nyt.

Kuka kysyi hankinnoista siis uutta/käytettyä. Mä kyllä ostan kirppareilta esim. vaatetta jos löytyy edullista, kivan näköistä ja hyvässä kunnossa. Mut sitten on asioita jotka haluan ehdottomasti ostaa uusina, esim kengät, vauva-ajan lelut joita pistetään suuhun, pinnasängyn patja on kans sellanen mikä pitäs joka lapsella olla käyttämätön. Jne. Turvakaukalo meillä oli esikoiselle lainassa sukulaisperheeltä, sitäkään en välttis ois kirpparilta ostanut, kun ei tiedä onko kolaroitu tms vaikka kuinka myyjä väittäs ettei ole. Nyt täytyy varmaan kaukalokin ostaa sillä niissäkinhän on se 5v raja jonka jälkeen suositellaan uuden ostoa kun muoviosat tuon ajan jälkeen alkavat hapertua.
Eli oman harkinnan mukaan sieltä sun täältä tulee vauvatavarat :)

Ansis Kurjaa tosiaan jos vieläkin silloin tällöin vuotaa, se pelottaa ja hermostuttaa väkisinkin että onhan kaikki hyvin. Mutta aika tavallistahan se kuiteskin on se vuotokin raskausaikana, varmasti selittyy siellä ultrassa sitten, toivotaan että aika tippuis postiluukusta pian että saat selvyyden! :hug:

(.) Ristiäiset juhlittu ja väsymys painaa ja selkä on kipeänä monen tunnin autossa istumisesta eli parempi lähteä unimaailmaan. Miehellä edessä iltavuoroviikko eli tiedossa puuduttava viikko myös mulle itelle, täytyy keksiä paljon tekemistä ja menemistä :)
Keskiviikkona onkin neuvola sitten taas.

Ihanaa ja vaivatonta viikonalkua mammat!

Jasmin ja siiri rv 13 poksista :heart:
 
äiti88
Tervetuloa tänne :)

Ansis
Kurjaa tommonen vuotelu... Toivottavasti loppu pian...


Hankinnoista...
Kaikki käy... Esikoiselta tosin on kaikenlaista mut varmaan jotain pitää hommata... Ainaki nuo vaunu hommat pitää miettiä sitten jos sinne asti päässään... Ku esikoiselle ostetut yhistelmät myytiin pois (osottautu alle vuoden käytössä ihan paskoiks!) ihan vasta...

En oo näitä oikeen miettiny ku ei tässä oireitakaan ole jotka vahvistas et oon raskaana...
Teen varmaan testin ellen toisenki...


Salainen toive ja vielä nimetön rv.5+3
 
Viimeksi muokattu:
Onko äiti88 laskettu aika tiedossa? Tai edes joku suuntaa antava päivämäärä?

(.) Täällä taas valvotaan :/ No mutta huomenna ei tarvitse mennä töihin. Aamulla tietty pitää hoitaa esikoinen kouluun, viedä pissanäyte neuvolaan ja touhuta koirien aamutoimet. Sitten saa ottaa päikkäreitä vaikka tuhansia :)

Hankinnat tehdään sekä että. Esikoisen jäljiltä on tuskin mitään, mutta ystävillä on pieniä vauvoja nyt joten heiltä varmasti ainakin vaatetta liikenee. Jonkun verran teen myös itse ja kirppareita tulee varmaan kierreltyä. Vaunut ostan käytettyinä mutta turvakaukalo/istuin uutena.
 
Äiti88 tervetuloa joukkoon =)

Jasmin ja Salainen toive Kiitos tsempeistä!
Salainen toive; Edelleen minulla kaksi täysin oireetonta raskautta!! :wave: Ja tässäkään mitään muuta oiretta, kuin, että tiputtelee tuota verta :| Mieluusti ottais juu vaikka sen pahoinvoinnin itelleen riesaksi!

ON: Tänään taas hiukan tuli verta, mutta ihan pikkariikkisen vain...Kyllä hiukan taas huolestuttaa, mutta katsotaan! Toivottavasti en joudu palaamaan luotanne yrittävien kirjoille...Tänäänkään ei tullut kutsua varhaisultraan...Saa sit nähdä koska aika tipahtaa postiluukusta! Muina "oireina" hikoilu ja nälkä, mutta ne nyt voi olla muutenkin... ;) Mutta nyt ruuan laittoon...muussia ja jotain herkkukastiketta täytyy väsätä! :popcorn:
 
Ansis
Toivottavasti pian saat sen ajan ultraan :)
Niin sullaki tää raskaus oireeton... Mä oon kyllä yllättyny että voi olla näinki normaalin tuntunen olo...


Mä tein sen kolmannen testin, viiva vahvempi ku kontrolliviiva että pakko se on uskoa et mä oon raskaana :D

Salainen toive ja vielä nimetön rv.5+4 :heart:
 
Heippa Muruset! :heart:

Voi plaah! olo on ollut aivan kamala, sitten taas välillä jopa ihan siedettävä, mutta mielialat on kyllä ollu aika matalalla... kun kiukuttaa eikä pysty tekemään mitään, kotihommat on kaikki miehen harteilla, eikä se tee niitä... tai no tekee tosi paljon, mutta jotain jättää tekemättä ja sit sanoo mulle, ettei mun tartte niistä huolehtia, hän kyllä hoitaa... ja vähän ajan päästä ilme on ihan sellanen niinku mä oisin laiska kun en teekään mitään... äh en osaa selittää! mutta paljon kaikkea pitäis tehdä ja mua hermostuttaa kun en voi tehdä mitään! :headwall: ja masentaa kun on niin huono olo, en jaksa enää edes syödä koko aikaa :( ja mandariinit ei enää maistu, eikä moni muukaan :( ja huono omatunto, kun en liiku yhtään, vaikka vauvan takia pitäisi, ja että kunto olisi edes jonkunlainen loppuraskaudesta, mutta kun liikun niin heti alkaa sattumaan mahaan. :( PLAAAH!

Soitin ultraan ja sain sen vasta 17.2. Eli mun itse arvioiman ajan mukaan, eivät välittäneet paljoakaan neuvolan laskuista. Toivoin tietty, että oisivat ultralla tarkistaneet viikot, niin ei olisi tarttenut ehkä mennä yksityiselle ollenkaan... :whistle: mutta nyt varmaan mennään yksityiselle kun tuohon on niin pitkä aika. (jos keksitään millä se maksetaan...)

Hankinnat tehdään mistä vaan :) Kirppareilta, kavereilta, sukulaisilta ja sitten jotkut asiat uutena, kuten turvaistuin. Haluaisin nyt jo shoppailla pieniä tavaroita :ashamed: Onneks ei oo rahaa niin ei voi mitään hankkia ;)

Onnea äiti88! :flower: Etkös se ole sinä, joka haaveilet suurperheestä? Minäkin haaveilen, mutta totuus on vielä aika kaukana kun olen sua 10 vuotta vanhempi eikä vielä yhtäkään lasta oo saatu :( Mutta haluaisin monta lasta, mies aina toppuuttelee, ettei kamalan montaa, mutta toivon todella, että saisin vähintään 3 :) Ja että elämä menisi niin hyvin, että ensimmäisen jälkeen pystyisin saamaan ja hoitamaan lisääkin lapsia... :) Ei meidän taloon kyllä mahdu kauhean montaa, ellei me pakata niitä päällekkäin olohuoneen nurkkaan ;) Millainen talo teillä on, joudutteko muuttamaan kun lapsiluku kasvaa? :)

Oksettaaaaaaa. Mitä ihmettä mä nyt söisin?

tömpsis ja supersolurykelmä 8+0 ! :heart:
 
Salainen toive niin minulla on kyllä tämäkin raskaus oireeton...Toki sit oli tossa joulukuun puolella rinnat ihan saakelin kipeät ja väsytti sen pari viikkoa ihan julmettomasti, muta johtuiko raskaudesta, niin en osaa sanoa...Tosin (ehkä) minulla on rinnat edellen hiukan arat. Ainakin rutisteltaessa ;) Ja mies sanoi eilen, että ne on isommat ja nännit jotenkin erilaiset kuin ennen :rolleyes:
Hienoa, että sait kolmannenkin plussan aikaiseksi :D Pitäisköhän minunkin ostaa vielä läjäpäin testejä ja tehdä niitä ihan huvin ja urheilun kannalta?? :LOL:

Tömpsis Onko sinulla tietoa kuinka paljon teillä päin yksityisellä ultra maksaa? Harmi kun teidän ultra-aika meni niin pitkälle : /

ON: Ei vieläkään aikalappua postista : / Aina ihan pettynyt, kun ei olekkaan postin mukana tullut mitään sairaalasta :xmas: Tänään ei (eikä illalla) ole tullut verta =) Ja kerroin yhdelle ystävälleni tänään vauvasta, kun kysyi suoraan... En uskalla liittyä mihinkään muuhun pinoon täällä odottavien puolella, kun en tiedä milloin LA on :xmas: Mutta omien laskujen (ja netistä kaiken maailman laskureilla tehdyt laskut) mukaan La osuisi syyskuulle...siis laskee millä tahansa tyylillä, niin se on joko alku, puolivälissä tai loppu syyskuuta :whistle: Mutta odotan sitkeästi ultraa ja sitten vasta...
Nyt vois ryhtyä kotihommiin, kun enrgiaa tuntuis riittävän ;) Eli äkkiä hommiin, niin ehkä sais imuroitua?? :D
 
juu minä oon se suurperheestä haaveileva:)

laskettu aika ois 2.10:)

huh ku pelästyin .... tein predictor testin aatoksella josko saisin kunnon viivat näkyviin.... ni pah SE OLI NEGA, äkkiä tk:hon pissanäytteelle ja seki oli NEGA no sit ostin DIGI testin ja se onneks edelleen positiivinen ja sitte aoteekissa ja monilla nettisivuilla sanoivat että predictor ja tk:n testit ei ole niin herkkiä..... huh kerkesin jo itkee puolen aamua:O

nooh nyt mul on si flunssa... toivottavasti ei tuu rajuna....eilen illal alko!
 
Laitan tämän tännekin kun tuonne syyskuisiin kirjoittelin :)

Tällaiseen törmäsin. Alkion/sikiön kehitys PÄIVÄ PÄIVÄLTÄ eikä siis viikko viikolta :O Huisia. Laittaa siihen lasketun ajan vain niin pääsee kattelemaan mitä minäkin päivänä tapahtuu. Joillekin päiville on merkitty vain äidin tuntemuksia mutta mun mielestä aika wau :D

Klik

Oho. Tuo nyt tuli mun lasketun ajan mukaan mut ei sitä tarvii välttämättä muuttaa kun ne kaikki päivät näkyy silti :)
 
Ruutinen kaikkea sä löydätkin netistä :D Täytyykin katsastaa mitkä tuntemukset itseensä sopisi ;)

ON: etovaa oloa on tänään ollut hiukan...Ja mun mielestä mun vatsa on jo ihan selvästi vauvavatsan muotoinen :O Ei siis kasvanut vaan vain muoto muuttunut!?!
 
:wave:

Neuvolassa käyty ja eipä taaskaan mitään sen kummempia. Syke kuului mutta masuasukas luisteli koko ajan dopplerin alta karkuun niin ei pystynyt sitä tarkemmin laskee. Mutta vahvat hyvät äänet oli. :heart:
Taas eri neukkutäti mutta tosi mukava tämäkin versio =)

Poika on siis mummillaan yökylässä ja ole viettänyt päivän koiruuden ja kisun kans kolmisteen =) Ihana olla ja tehdä mitä mieleen juolahtaa pitkästä aikaa! Tosin aika on kulunut siivoillessa ja järjestellessä mutta sekin on niin luksusta kun saa tehdä sen ilman että joku on koko ajan jotakin vailla ja lahkeessa kiinni.
Mun haave on saada toi tulevan vauvan huone siihen kuosiin että vois laittaa lattian kuntoon ja uudet tapetit/maalit seiniin. Nyt se on täynnä sekalaista rojua, purkamattomia muuttolaatikoita ja raksatarvikkeita. Raivaus on hidasta kun ei oo muuta mahista kuin purkaa ne laatikot jotta ne katoais :D

Eilen käytiin ostaa miehen kotikuntosaliin välineitä ja samalla kattelin itelleni äippävaatteita ja taas yksi pienen pieni vauvannuttukin tarttui mukaan :whistle: Juu puhuin ettei mitään hankintoja enää ennen rakenneultraa mutta ne vaan on niin..:heart:


Äiti88 Huhhuh, varmana säikytti negatestit! Onneksi tuli plussakin :heart:

tömpsis :hug: Oletko puhunut neuvolassa tosta että liikunta saa mahan kipuilemaan? Auttaiskohan tukivyö? Mä käytin puolivälistä loppuun asti viime raskaudessa tukivyötä koiralenkeillä ja aina pidempiä matkoja liikkuessani ja se helpotti mahan/nivusten alueen kipuihin jonkun verran.

Täytyypä katsastaa ruutisen laittama linkki!

Toivottavasti Ansis saisit vielä tällä viikolla sen ultra-ajan, hidasta taas odotella viikonlopun yli että posti taas kulkis ja tiputtais kutsun luukusta!


Nyt koiran kans iltalenkkiä ja sitten vielä vähän raivausta ja Greyn anatomia :heart:

Jasmin ja siiri rv 13+3
 
Jasmin oi mitä luksusta =) Ei muuta kun urakkahommiin sen huoneen tyhjennyksen kanssa ;)

ON: Ei vieläkään kutsua varhaisultraan...Ehkä ens viikolla tai huomena?? Jooh! Täällä tissit taas kipeytyneet enemmän.
Tänään olin ystäväni kanssa kaupungilla tuhlaamassa rahoja, sitä rahanmenoa ei voi näemmä estää...Se olis jo halunut ostaa jotain pientä matkalaiselle, mutta en antanut lupaa siihen...Ehkä sit sen ultran jälkeen :whistle: Etovaa oloa on muutamana päivänä myös ollut, mutta ei mitään kauhean rajua edes. Kuntosalillakin kävin hikoilemassa, jotta lihakset pysyis kunnossa...Ei siis normaalia kummoisempi vapaapäivä :) Siivota tarttis, kuhan jaksais!
 
Heippa Rakkaat :heart:

Olipas huono olo! Ensin oli omituisen hyvä olo ja sitten se taas iski, kamala oksetus yhtäkkiä. Ja taas piti saada ruokaa heti... oi voi.

Meinasin perua ultran, kun rahatilanne on niin kamalan huono :( mutta saadaan varmaan yks turha auto myytyä, eli siitä jää rahaa ultraankin :) Voi miten jännittää! Saas nähdä kuinka paniikissa oon ennen maanantaita...

Jasmin: en erityisesti maininnu asiasta, mutta vatsakivuista puhuttiin kyllä, ja sen pitäisi olla ihan normaalia... ehkä mulla on vaan herkkä masu ;) :D Joudun ottaa iisisti, mutta kyllä se on inhottavaa se kipu. Ja kun välillä se on ylävatsalla välillä kyljessä ja sitten taas kohdun tienoilla. Hmm, mutta on se vähentynyt se kipu viime viikosta nyt kun asiaa mietin. :)

Nyt kun ruoka helpotti oloa niin pitäisi varmaan koittaa tehdä jotain hyödyllistäkin... kaikki on miehen vastuulla, eikä ne hommat oikeen siis etene... :whistle:

Mitä teille kuuluu? :)

tömpsis ja supermaha-asukassoluyhdistelmä :D 8+2
 
Nopeat iltatervehdykset! :wave:


No enpä kummoseen kuntoon saanut sitä vauvanhuonetta :ashamed: Oli niin paljon muutakin siivousrästejä että eilinen meni aika lailla niihin, tänään sitten tyhjensin taas muutaman tavaran vähemmäksi kun poika katteli lastenohjelmia. Onhan tässä aikaa mut jotenkin rassaa se tavaramäärä siellä ja haluaisi saada sen tyhjilleen. Ennen rakenneultraa ei viiti seinää maalata kuiteskaan, ajattelin että jos näkyisi sukupuoli niin sen mukaan valita maalin ja tapetin vaikka eihän se sukupuoli silti varma ole joten ei mitään kärjistetyn tyttö/poikamaista tapettia tuu siltikään :) Mutta siis huoneessa on pieni pätkä tiiliseinää ja sen vois maalata jollain sävyllä, saa nopeasti maalattua taas valkoseksi jos kyllästyy kun ei tosiaan ole koko seinän matkalta tiiliseinä. *suunnittelee ja haaveilee*
MUTTA eka siis huone on saatava tyhjilleen että pääsis kunnolla pyörii siellä ja näkemään joka nurkan yhdellä kertaa ja suunnittelemaan sisustusta. :)

Tällasta siis tänne, raskaus on hiljaisessa vaiheessa edelleen ja on varmaan siihen asti kun rupeaa liikkeitä tuntumaan. Mielenkiinnolla odottelen, esikosta tunsin rv 20 jälkeen, mutta kakkosenhan pitäisi tuntea jo aiemmin kun osaa liikkeet tunnistaa joten sitä odotellessa. Vielä ei ainakaan tunnu. Ja tiedän että siitä tulee taas uusi huoli kun pohtii miten masussa jaksellaan jos liikkeitä ei joka päivä tunnekkaan yhtä paljon tai lähes yhtään. Onneksi on toi doppler!

Ansis Ihana sun ystävä :heart: Mun sydänystävät asuu ihan muualla kuin täällä missä me nyt ja vaikka olen tällä paikkakunnallakin nyt yli 5v asunut niin silti ei ole oikein sellasia läheisiä ystävyyssuhteita päässyt muodostumaan :| Pari ihanaa ihmistä on onneksi kuitenkin vaikka toinen onkin muuttamassa hieman kauemmas, höh. Noh, tässä kylässä on aina ollut hieman sulkeutunut ilmapiiri, ihmisiin on tosi vaikea tututstua, nekin keistä on mun ystäviä tullut on muualta muuttaneita ja on puhuneet samaa :)
Peukut pystyyn että se ultrakutsu tulis huomenna!!!

Tömpsis hieno juttu että pääsette kuiteskin sinne ultraan! Onnea vaan roppakaupalla, kaikki on varmasti tosi hyvin ja turhaan jänskäät vaikka kuuluhan se asiaan! :)

Leppoisaa viikonvaihdetta toivottelen mammoille, meidän viikonloppu alkoi tästä illasta kun mies otti huomisen töistä vapaaksi, mitähän kivaa sitä viikonlopksi keksis?

Jasmin ja siiri rv 13+4


MUOKS. Hehe, teksti alkaa lupaavasti "nopeat iltatervehdykset" ja sit hirvee romaani perään, hyvä minä! :LOL::LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta :wave:

Ansis
Olikos sulla millon eka neuvola? Jos ne antaaki sen ultra-ajan siellä?

Ootteko muuten huomannu eroa väsymyksessä päivän mittaan?
Eilen vaan panin merkille että se kauhein väsymys alkaa joskus yhen-kahen maissa, jatkuu tuonne kuuteen-seittemään asti ja sen jälkeen vähän helpottaa...

Yöllä oli koko ajan kauhee pissahätä, varmaan 4kertaa piti vessassa käyä...

Salainen toive ja Torsti rv.6+0 (5+0) :heart:
 
Salainen toive: en mä huomaa mitään aikataulua väsymyksen kanssa, en saa yöllä nyt nukuttua niin nukun siis miten sattuu. Mutta erityinen väsymys, jota ehkä pari viikkoa sitten oli, niin on vähän lähtenyt - tai jos se oli siis sitä väsymystä, että sain nukuttua niin loistavasti :D

Naama on turvonnut taas, ja näppylöitä on tullut lisää taas. :headwall: En kyllä kehtaa tavata ketään, kaverit varmaan vähän ihmettelis et miks oon näin turvonnut... oon varmaan lihonutkin ihan hirveesti :( tai siltä ainakin tuntuu, en uskalla mennä vaa'alle... :ashamed: Ja miten voi olla niin hengästynyt heti kun jotain tekee? äh! (yöllä kun järkyttyneenä katoin itteäni peilistä niin sitten huokasin ja silitin mahaa ja sanoin sille, että "mitä tahansa sun vuoksi" :ashamed: :heart:)

Ruutinen: hyvin kirjotit tonne syyskuisiin :)

Hah, menkoista laskettuna mulla poksuis tänään 11+0 :D :D eiku sori huomenna! :D No, kuiteski :D Iloista päivää kaikille! :heart:

tömpsis ja superpienirumuudenaiheuttaja 8+3 :D
 
Heissulivei!

Tömpsis Toivottavasti paha olo on jo helpotellut...

Jasmin meillä olisi kanssa ihan uuden huoneen teko tuohon olkkariin...Mies sitä just kyseli, et koska sitä täytys alkaa tekeen...No onhan tässä 8-9kk:tta aikaa vielä :D Mutta kiva kanssa jo miettiä, et mitä sinne sit laittais ja hommais ja minkä väristä...
Minä tunsin toisessa raskaudessa vauvan liikkeet JO 13viikolla :O Ja ihan niin, että lapsen isäkin tunsi sen!
Kyllä nuo ystävät on ihania :heart: Minäkin olen muuttanut tänne vasta pari vuotta takaperin (no melkein kolme), joten suurin osa ystävistä on parin sadan km:n päässä, mutta muutama hyvä ystävä täältä on oneksi löytynyt.
Ja ei vieläkään kutsua...

Salainen toive
mulla ensi viikon torstaina neuvola-aika :) Voi toki olla, et ymmärsin silloin väärin, et se lähetettäs kotiin...Siis ultra-aika. Mutta silloin pari vko:a sitten noin, kun soitin neuvolaan, niin sanoi tekevänsä heti sen lähetteen sairaalaan...Noh! Joka tapauksessa, kai se sieltä joskus tulee :D

Väsymyksessä eroja; Minä en normaalisti nuku päiväunia, mutta nyt voin välillä torkahtaa ihan pitemmäksi aikaa, vaikka kirjaa lukiessa. Ja yöunet maittavat monta tuntia normaalia enemmän...Ja koko päivän haukotuttaa!

ON: Täällä ihan samanlaista meinikiä, kuin eilenkin...Töihin tarvitsisi mennä yöksi :xmas: Jipii! Voipi olla et sammahdan jossain vaiheessa |O Tänään olin jo aamun töissä, kun yks työkaveri tuli ja onnitteli raskaudesta :headwall: Olen joutunut kertomaan muutamalle työkaverille raskaudesta, koska en voi hoitaa tiettyjä potilaita heidän sairautensa takia...No nämäpä on kertonut sitten asiasta eteenpäin, vaikka sanoin, ettei sitä sitten tartte kertoa kellekkään, kun on niin alussakin!! Kyllä hiukan sieppaa!! Ja asiasta kyllä keskustellaan, kun heidät kaksi seuraavan kerran näen :mad: Ja siskolle kerroin eilen :whistle: lörppö se minäkin kyllä taidan olla :whistle: Muta nyt ruuanlaittoon ja päikkäreille :popcorn:
 
Hohhoijakkaa |O Uniset iltatervehdykset kaikille :)

Tuntuu välillä että kaksi palstaa kirjoiteltavana on aivan liikaa ja välillä taas tuntuu ettei mitkään palstat riitä :D Jotenkin kaikissa asioissa hyppii äärilaidoista toiseen eikä kultaista keskitietä näy missään. Joko väsyttää ihan hillittömästi tai sitten uni ei tule millään. Joskus on tosi iloinen ja onnellinen ja hetken päästä iskee :kieh: :D Mut se on ihan selkeesti verensokerista kiinni. Välillä kuuma ja sitten kylmä. Ainut mikä pysyy on tissikipu ja FINNIT! Ärh, mulla on korvan takanakin yksi. Äly kipee.. joka päivä löytyy naamasta kipeä kohta josta tietää että syvällä muhii mätäpommi (sori, ällöö)

Onneksi mun mies ymmärtää tosi ihanasti mua eikä ala ärhentelemän takaisin mun tiuskimisille :heart: se on tosi
tästä raskaudesta ja mua joka kerta ilahduttaa hänen positiivisuutensa. Meillä on ikäeroa 7 vuotta ja nauroinkin tässä yksi päivä että hän on ollut 14 vuotias kun mun esikoinen on syntynyt :O:LOL: Olen siis itse 29 ja hän 23 (täytän kohta 30).

Tuolla toisessa ketjussa (syyskuisissa siis) oli oma gallup, joten taidan tehdä meidän ketjuun myös sellaisen. Muutama kysymys on sama kuin siinä toisessa. Tässä siis haaveilijoiden

KALUPPI!
1. Raskausviikkosi?
2. Toivotko tyttöä vai poikaa (joo, molemmat käy tietty, mutta jos saisit valita)?
3. Miten miehesi on mukana odotuksessa? (jos odotat yksin, voit vastata jonkun läheisen ihmisen fiiliksiä)
4. Mitä teet työksesi (voi vastata vain alan jos ei halua tarkemmin kertoa) ja kuinka raskaus vaikuttaa työhösi?
5. Alkoholinkäyttö ja tupakointi? Ennen raskautta ja nyt?
6. Miten asutte?
7. Onko ollut mielitekoja? Ei välttämättä tarvitse liittyä ruokaan.
8. Mikä on isoin asia josta olet joutunut/joudut luopumaan raskauden takia?

Omat vastaukset:
1. 8+1
2. Poika ois kiva :)
3. Kuten jo tuossa kerroinkin, tuleva iskä on ihan in lööv tähän raskauteen
4. Olen erityisnuorisotyöntekijä ja itse raskaus vaikuttaa eniten silleen etten issiaksen takia oikein pysty istumaan/kävelemään hirmu paljoa ja unettomuus väsyttää niin ettei tahdo muistaa asioita. Itse asiakastyö ei sinänsä kärsi.
5. Ei olla miehen kanssa kovia oltu koskaan "ryyppäämään", silloin tällöin kotona otetu jos kavereita tullut käymään. Molemmat tupakoimme mutta itse lopetin alkuraskauden ultran jälkeen nikotiinipurkalla. Syön sitä tälläkin hetkellä.
6. Rivitaloasunto, n.100 neliöö. Minä, mies, tytär, kolme koiraa ja kissa.
7. Kaikki raikas syöminen on tällä hetkellä in. Salaatit ja hedelmät etupäässä. Onneksi ei tee mieli karkkia. Osaan välillä olla melkoinen herkkupeppu.
8. No tuo tupakka se varmaan on. Savukkeet on aina olleet mun parhaita kavereita (niin tyhmältä kuin se kuulostaakin) ja toivon niin paljon etten ratkea tupakoimaan taas imetyksen jälkeen :(

Ihanaa viikonloppua kaikille! :heart:

Ruutinen ja Morri 8+1

 
Vastaanpa aikani kuluksi kalluppiin :whistle:

1. Raskausviikkosi? En tiedä vielä...Ilmoitan, kun tiedän =)
2. Toivotko tyttöä vai poikaa (joo, molemmat käy tietty, mutta jos saisit valita)? Tyttö, mutta tosiaan poikakinkävisi!
3. Miten miehesi on mukana odotuksessa? Hyvin on mukana! Kaikkia oireitani ei välttämättä jaksa kuunnella, mutta kiltisti tuo kaupasta kaikkea mitä mamma ja vauva vaativat :popcorn:
4. Mitä teet työksesi (voi vastata vain alan jos ei halua tarkemmin kertoa) ja kuinka raskaus vaikuttaa työhösi? Hoitoalalla...Tiettyjä potilaita en voi heidän sairauksien takia hoitaa, mutta muuten ei pitäisi vaikuttaa millään tavalla.
5. Alkoholinkäyttö ja tupakointi? Ennen raskautta ja nyt? En tupakoi, alkoholiakäytin ennen raskautta, mutta en sen aikana.
6. Miten asutte? Ok-talossa, hiukan yli 200neliötä...
7. Onko ollut mielitekoja? Ei vielä, mutta varmasti tulee :D
8. Mikä on isoin asia josta olet joutunut/joudut luopumaan raskauden takia? En mistään!

Ja taas töiden pariin...
 
moi tännekki!

mulla sama homma ku ruutisella et ei kerkee kirjottaa moneen paikkaan. mulla nyt vissii kolme ketjua mihin kuulun ja en oo oikeestaan kerinny kirjotella ku kesäkuisiin ku aikaa niin rajallisesti ja illalla oon tosi väsyny, hetken vaa jaksaa notkua ja sit tirsamaahan. nyt on vielä juniori kuumeessa ni yöt risasia, huoh. onneks on vkl. tiistaina ollaan lähössä risteilylle, hiukka hirvittää et kuinka käy. varmaan esikko sairastuu sit :headwall:

eilen oli neuvolaki, kaikki ok. painoa nyt tullu vajaa 4kg et ihan ok vaikka toi painonnousu ahistaakin ku tottunu painoa tarkkailemaan. nyt ei tee mieli makeeta ni sen puoleen ei tartte vahtia syömisiä, mulla oikeestaan päinvastoin et syön liian vähän mitä vaivaa mulla ei kyllä yleensä ole :kieh:

liikkeistä ekasta tunsin liikkeet varmaan joskus rv 18 tjn, kakkosesta jo ennen np-ultraa ja tästä kolmosesta on nyt vasta alkanu tuntuu muutenki ku mahallaan. tosi myöhään on alkanu vasta liikkeet tuntua ja siks oon neukussa ravannukki kuuntelemassa sydänäänet. koko ajan ollu sellasta 150-160, kattoo muuttuuko raskauden edetessä.

sori ku tuli pelkkää omanapaa, ei jaksa nyt enempiä kommentoida ku väsy painaa.

hauskaa viikonloppua kaikille!

jessi ja pikkuj 20+0 poks poks puolivälikahvit :D
 

Yhteistyössä