Haavevauvat todeksi 2011-2012

:wave:

Äitiysvaatteita pitäisi minunkin saada aikaiseksi tilata. Meidän kaupungissa on huono tarjonta niistä joten ihan ehdottomia nuo nettikaupat. H&M:ltä oon katellu, Ellokselta ja Nelly.com:sta :) Mulla on vain yhdet housut mitkä menee päälle jos kotihousuja ei lasketa :D

Muillakin on ollut alavatsakipuja. Mulla ne on päivittäisiä :O Oikeastaan aamulla ainoastaan ei ole kipeä, mutta parin tunnin päästä se alkaa. Ihan menkkajomotusta vain ja jos selälläni ollessa tunnustelen kohdun aluetta niin se on kosketusarka. On käynyt mielessä ne "iskiaskivut" että ei kai ne ole mitään supisteluista johtuvaa jalkasärkyä.. kun mulla supistukset repii just tota oikeeta jalkaa kans. Olen vain tähän asti luullut että se on iskiasta eikä mitään muuta. Voiko näin aikaisin muka jo supistella? Olen ajatellut että nämä kivut on normaalia mutta taidan kyllä neuvolasta sitä kysyä kuitenkin. Soitan varmaan heti huomenna ja kyselen niistä muistakin "listalla" olevista asioista kun viime neuvolakäynti ei sitä ollutkaan varsinainen neuvolakäynti. Hassua sinänsä mut sain vaan lähetteet sikiöseulontoihin. Täti siellä ei edes kysynyt että mitä mulla kuuluu tai mitään :O olin niin hämmentynyt etten sitten alkanut mistään puhumaankaan. Vähänkö oon avuton ku en saa edes suutani auki :D

Niskaturvotus -ultra mulla onkin siis maaliskuun alussa ja se mun ekaks luulema 23. päivä onkin mun neuvola-aika. Hassua kuinka nyt huomaa etten kuunnellut lähes mitään sen tädin puheista edellisellä kerralla kun niin tohkeissaan odotin ultraa :D Onneksi ei mitään kummempaa jäänyt kuitenkaan huomaamatta tai unohtunut :)

Löysin itselleni ihanan välipalaidean joka on ollut kovassa käytössä. Marjarahka :heart: Laitan purkin rahkaa ja purkin vaahdotettua vaniljakastiketta ja semi-kohmeisia pakastemansikoita ja -mustikoita. Miten voikin olla niiiiin hyvää!? Täytyy tulevaisuudessa tehdä hieman terveellisempaa versiota ja korvata vaniljakastike vaniljasokerilla maustetulla ehrmann-rahkalla. Lähinnä tuo sokerin syöminen on sellanen asia jonka haluan pitää aisoissa. En voi sanoa että karppaan, mutta syön päivässä maks. kaksi siivua jälkiuuni-ruisleipää (enkä siis muuta leipää ollenkaan) ja pyrin korvaamaan potut ja muut hiilaripommit kasviksilla :) Siitä vaan tulee itselle parempi olo ja turvotuskin pysyy kohtuu aisoissa. Oon ajatellut että jos mulla on parempi olo tuolleen niin on varmaan vauvallakin :)

Ruutinen ja Morri 9+3

Viimeksi muokattu:
Varoitus: älkää hermostuko mun mielipiteistä ;) Varoitus!

Mä oon niin anti-karppi ... :ashamed: Jos joku jossain sanoo, ettei syö odotusaikana(kaan) ollenkaan hiilareita niin tulee kyllä heti olo, että ei voi olla terveellistä vauvalle :confused: Viljoista ja muista saa paljon tärkeitä aineita itselle ja kasvavalle lapselle! Mut tää nyt on vaan mun mielipide, mä niin inhoon karppaamista ja siitä vouhottavia tuttuja niin paljon ;) Hermo menee niihin ikuisiin laihduttajiin.... :headwall: Ihanku naisen elämässä ei mitään muuta oo kuin laihdutus kuntosali laihdutus kuntosali :headwall: No jooooo :D :D Ja yks syy miksen mä tykkää karppaamisesta on se, että mä oon kasvissyöjä ja jos jättäisin hiilarit pois niin ei paljo jäis enää mitään... :p Nyt mun kyllä pitää panostaa tohon proteiinin saantiin, oon siinä aina niiiin huono! :ashamed: Niin joo ja lisäyksenä: tarkotan siis sellasia karppaajia, jotka syö vaan jotain lihaa ja rasvaa, eli jättävät vihanneksetkin ja kaikki sellasetkin pois! :headwall:

Ruutinen: mä koitan kanssa pitää sokerin minimissä :) Onneksi ei tee mitään makeeta ees mieli vielä ainakaan. Oon kyllä tehny mansikkarahkaa, mutta mä laitan purkin kermaa rahkan kanssa :) Nam nam! Se taitaakin olla ainoo makea - niin joo ja pari salmiakkia syön päivässä :D - mitä oon raskausaikana syönyt. Ainiin joo, ja noi jätskit :) Mut ei mee niitäkään paljoa, kesällä meni ihan hulluna, kun oli niin karmee se helle... Toivotaan et ens kesä on viileä!
Mulla on ollut tänään vain vähän vatsakipuja, toivotaan, että myttyräisellä on kaikki hyvin...

Eilen tosiaan sukujuhlissa, voi että miten pelkäsin että siellä tulee huono olo. Mutta hyvin se meni, ruoka saatiin niin pian, ettei ehtinyt tulla nälkä :) Ähkyyn asti kyllä söin :D Hei mä en ymmärrä noita juustoja? Mitkä juustot siis voi olla niitä "vaarallisia"? Onko esim feta sellasta? mozzarella? mitä ne "pehmeät juustot" on? Mä esim. syön paljon Kippari-juustoa, onkohan se sit huono juttu? Ja juhlissa oli jälkkäriksi herkullisia juustoja, söin niitä aika huoletta.
Mulla on kyselyikä! :D

Niin joo, mitäköhän neukkulääkäriltä pitää kysyä? Jos sen tapaa kaks kertaa raskauden aikana, niin pitäis varmaan jotain osaa siltä kysyy... Paitsi, joka asiaan ne sanoo, että "joo ei oo vaarallista" ja "seuraa tilannetta".... :headwall: :LOL: :D :D

Voikaa paksusti!
tömpsis ja super 9+4

Oon tömpsis ihan samaa mieltä. Minkään ääriruokavalion tiukka noudattaminen ei mitenkään voi olla terveellistä ihmiselle saatika sitten syntymättömälle vauvalle. Kyllä se on monipuolinen ruokavalio joka on paras IMHO. Ja itse yritän siihen juuri siirtyä. Olin aika :O kun ystäväni kertoi syövänsä puoli pakettia paahtoleipää päivässä ja kun hän vielä tekee töissä joka päivä lounaaksi nuudeleita.. huhhuh. Sama kuin lusikoisi vehnäjauhoja suoraan pussista. Mä voin kuvitella mitä mun suolisto sanoisi moisesta. Nyt joudun kyllä taistelemaan ummetuksen kanssa vaikka joka päivä syön kasviksia sekä raakana että kypsennettyinä sekä marjoja ja hedelmiä. Leseitä olen yrittänyt lisäillä esim. jugurtin joukkoon mutta ei vaan auta :( "Levolakkia että ois helpompi kakkia" :D

Googletin tällaisen ketjun noista juustoista Sallitut / kielletyt juustot?!? - Keskustelut - Vauva.fi

Ja tässäpä meille ihania uutisia ensi kesästä Luvassa kuuma ja kostea kesä! | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi :| Siinä menee sitten mehujäätelö kourassa ensi kesä...

Ruutinen minulla on kanssa ollut tuota iskiaskipua, mutta en ole kyllä kuvitellut,että se liittyisi mihinkään supistuksiin! Vanhempia lapsia odottaessa minulla lähti loppuajasta tämä vasen jalka aina välillä alta ja lääkäri sanoi, että sikiöt painavat siihen hermoon sopivasti. Mutta nyt minulla johtuu se vain siitä,että olen selkäni joskus pahasti satuttanut (n.5v sitten) ja se vetää sen iskiashermon juntturaan aina välillä. Sitten kun selkä napsahtaa "kohdilleen" niin kipu häviää...Sinänsä kyllä ihan pottumainen vaiva!

Tömpsis mä sain sellasen A4:n kielletyistä ruoka-aineista...
Tässä on, että Monivitamiini- ja kivennäisainevalmisteita tarvitaan vain jos ruokavalio on yksipuolinen. kofeiinia kannattaa juoda kohtuudella, luontaistuotteet voi unohtaa raskausajaksi. Merilevävalmisteita on hyvä välttää, sakkariini ja syklamaatti on kielletty. Salmiakkia ja lakritsia suurina annoksina. Korvasieniä ei suositella, pellavansiemeniä vain 3rkl/pvä. Yrttiteet ja yrttivalmisteet. Suolan käyttö pieneksi. Maksasta valmistetut tuotteita ei suositella, mutta hiukan saa syödä. A-vitamiinia sisältäviä vit.valmisteita ei saa käyttää. Haukea ja tyhjiöpakatut graavisuolatut, kylmäsavustetut kalatuotteet sekä mäti on kielletty. Pästöroimaton maito ja siitä valmistetut juustot, pehmeät juustot (home- tai tuorejuustot) ja pateet on kiellettyjä!
Eli aikas paljon oli kiellettyjen listalla...Harmi, kun itse tykkään kovasti kaikista tuorejuustoista! :|

Itse en lähtisi mukaan mihinkään karppaamiseen tai laihduttamiseen. En kyllä pystyisi pelkkää kasvisruokaakaan syömään! Minä tykkään ruuasta niin paljon, että nautin todella paljon kaikesta ruuanlaittoon liittyvästä :) Paitsi tiskaamisesta :D Rakastan kasviksia ja hedelmiä, mutta pidän kyllä kovasti lihasta ja kanastakin...Kalatuotteet ei minulle kamalasti maistu, mutta niitstäkin saa hyvää aikaiseksi...ihan lasten vuoksi!

ON: Tänään vapaapäivä pitkästä aikaa! Ajattelin hilpasta kuntosalille, kun tuo nuorempi hilpasee kouluun...näyttää nautiskelevan aamiaista niin hartaudella, ettei ole tosikaan :heart: Vointi on hyvä ja täällä päin näyttää tulevan kaunis ilma! :D Joten vapaapäivästä voi tulla antoisa!

ruutinen onhan noi marjat kotimaisia mitä kohmeisina syöt? ulkomaiset pakastemarjat pitää kuumentaa ennen syöntiä, niissä piilee listeriariski. mulla oli alussa yhessä vaiheessa kans kohmeiset marjat kermavaahdon kera ainoo mitä pystyin syömään. huh, ei oo ikävä niitä aikoja...

karppaaminen yms ei oo mun juttuja, oon yrittäny syödä kaikkee kohtuudella, kasvikset tosin on aika vähissä kun ne ei kuulu suosikkeihin. paljo enempi pitäs syödä kyllä. aiemmin käytin makeutusaineita mut raskausaikana siirryin sokeriin jo senki takia et oon syöny alusta lähtien liian vähän. nyt tarvis enempi kaloreita päivässä mitä normisti mut tuskin mulla tulee, ei vaan maistu.

juustoista ainakin kaikki valion tuotteet on pästöroitu et niitä on aika huoletta syöny. homejuustojaki voi syödä kypsennettynä, 70 astetta tuhoo listerian. kippari-juusto on muistaakseni ihan siivuina et turvallista, pehmeillä juustoilla tarkoitetaan kai lähinnä tuore- ja homejuustoja ja suomalaisia tuorejuustoja oon kyllä syöny. rakastan juustoja joten homejuustosta luopuminen oli alussa vaikeeta mut tällä hetkellä se ei juurikaan maistu kypsennettynäkään. muutenki tuntuu et ruokahalu on ihan kadoksissa tai sit saatan yhestä isommasta ateriasta täyttyä puoleksi päivää ja mun kun pitäs sokereitten takia syödä usein ja vähän ni ei oikein onnaa nyt.

kesästä mä en ressaa vielä, sen näkee oikeesti vasta sitten kesällä et mitä säätä tulee, ennustukset on vaan ennustuksia eikä viime kesänkään säätä kukaan osannu oikein arvata. ja mä tykkään lämpimästä, ihanaa kun ei tarvi pukee paljon päälle! ei lämpö luita riko :cool:

ruutinen ootko kokeillu luumuja? mulla ei ummetusta toistaseksi oo ollu mut luumut on auttanu jos sitä vaivaa on ollu.

No en kait minä ulkomaisia marjoja ala ostamaan kun mettästä saa ihan kotimaisiakin ja ilmaiseksi :D Ja luumuja en voi sietää. yök. Niitä en nassuuni pistä :)

Minäkin sain neuvolasta sellaisen listan. Ja tosiaan kotimaiset tuorejuustot taitavat kaikki olla tehty pastöroidusta maidosta. Ei se oo niin kamalaa kun lukee vaan pakkauksen selosteen niin siinä se sanotaan selkeästi. Esimerkiksi valion sinihomejuusto on tehty pastöroidusta maidosta joten sitä saa mussuttaa ihan raakanakin. Taidan käydä prismassa kattelemassa onko siellä sallitulla tavalla valmistettua brietä. Se on mun lempparia :)

Ällöttää... Ei jaksa nyt muuta kommentoija...

Eka neuvola oli tänään :)
Neuvolalääkäri on rv.11+6 ja siellä ehkä ultraavat. Mulla on onneks kotona doppleri niin voi sitä ennen koittaa metästää pikkusia sydänääniä... Esikoisesta ainaki sain kuuluviin rv.10+4 :)

Salainen toive ja Torsti rv.7+3 (6+3) :heart:

ruutinen totta et metsästä saa marjoja ilmaseks mut aina niitä ei tuu tai sit on voinu jo päästä loppumaan tässä vaiheessa :whistle: mä vedän luumuja joskus makeen nälkään, auttaa ja on terveellisempää. luumut on :p

salainen toive koitahan jaksaa pahoinvoinnin kourissa vaikka ei se helppoo oo, tiedän :|

ihanaa, vaukin liikkeet tuntu tänään jo käteenki asti :heart: ihania pieniä potkuja ja töytäisyjä tulee, niin se siellä kasvaa ja vahvistuu =)

jessi ja pikkuj 21+3

Voi salainen toive: koita kestää öklötyksen kanssa! :hug:

En mä löydä kaikista tuoteselosteista, että onko se pastöroitua vai ei :O Oon ihan puusilmä :D Tai sit vaan vähän pihalla näistä asioista :D

Ansis: juu, mulla on sama lista. En tajua vaan, että mitkä on niitä "pehmeitä juustoja". Homejuustoja en syökään, mutta muita herkkuja kyllä mielelläni :) Täytyy tutkia tota Ruutisen linkkiä :) Kiitos Jessillekin juustotiedoista! :)

Mies haluais hirveesti, että mä vähän joustaisin kasvisruokavalioista raskauden aikana... oon jopa vähän vihjaillut, että voisin kalaa syödä joskus, kun siitä saa tärkeitä rasvahappoja... mutta katotaan nyt miten käy. :D

Voi ei mä en kestä jos tulee hellekesä! Mä en jaksa tehdä sillon mitään, saatika jos on iso maha! Viime kesällä oli niiin tuskaa se raskaus ja helle, voi himputti! :headwall: No, mies on luvannu ostaa meille ilmastointilaitteen, että mä selviän hengissä ;)

Mäkin muuten söin jäisiä marjoja! Mutta ne on poimittu omalta pihalta viime kesänä :D Toivottavasti meidän pihalta ei saa pöpöjä.... heh :LOL:

Mä makoilen usein sängyssä ja pidän kättä alavatsalla. Sitten tunnen mukamas myttyrän liikkeitä ja pökkäsyjä :ashamed: Varmasti ne on suolikaasuja, tai jotain muuta "normaalia" mutta ne on niin ihania ja tuntuu aina siinä yhessä kohtaa... :ashamed: Tai no mikspä ei pikkuliikkeitä vois jo tuntea? :D
muoks: heh! jessi on tuntenu ne käteen asti nyt, viikkoja pikkasen enemmän ku mulla :D :D No, mä jatkan sit vaan suolikaasujen ihastelemista ;) :D :LOL:

Voikaa hyvin!
tömpsis ja supersykkyrä 9+4

Viimeksi muokattu:
Toivottavasti Salisen toiveen ällötys menisi jo pian ohitse!

Marjamettään mua ei saa kirvellä uhkaamallakaan! Ei oo mitään herkkua kirmata pitkin metsää marjoja noukkimassa :xmas: Vanhin lapsi suunnistaa ja sen kaa mettässä pyöriminen saa riittää :D

Tömpsis En muista koska esikoisesta tunsin liikkeet, mutta kuopuksesta tunsin jo rv13:sta...ihan niin, että isänsäkkin tunsi! Minä taidan kanssa tällä hetkellä niitä kaasuja tunnustella :LOL: Välillä oikein tuntuu kunnolla joku paukahdus jossain päin vatsaa :rolleyes:

ON: Vapaapäivä jo loppumassa...mies ja lapset harrastuksen parissa ja illan joutuu viettämään yksin...Menee tuohon vauvan huoneen suunnitteluun aika :whistle:

Ansis ja Tattiainen 10+2

Liikkeistä Tänään sohvalla maatessa eka kerran olin tosissani tuntevinani hetken tuttuja töytäisyjä, saa nähdä vahvistuuko vai pitääkö vielä odotella :) Esikoisesta liikkeet tunsin rv 21 tienoilla ja mahan läpi miehenkin käteen rupes rv 27 tuntumaan.

Tukalia tuntemuksia herättää täälläkin ajatus superhelteistä kesällä. Viime kesän kuumin viikko osui just silleen että olin mun siskon luona pojan kans kaksisteen "lomailemassa". Sisko kun oli vielä päivät töissä niin oltiin kirjaimellisesti kaksin erityisesti pojalle vieraassa ympäristössä. Sisällä oli ajoittan jopa kuumempi kuin ulkona ja ulkonakin kuuma. Itekseen se ois vielä menny, maata varjossa kirja kädessä ja kylmää juotavaa. Mut taaperon kans et paljon makoillut ja muutenkin kitinä oli taukoamaton kun hän oli tylsistynyt ja ahdistunut helteestä muttei toisaalta jaksanut ryhtyäkkään mihinkään kuumuuden takia.. Loppuviikosta mun hermot oli jo ihan riekaleina, kuumuus tuntui jo sekoittaneen oman päänkin niin että kaikki ympärillä tuntui ihan epätodelliselta ja hitaalta.

salainen toive Voi kurjuus kun voit huonosti, menisipä pian ohitse eikä ainakaan pahenisi enää! :hug:

Mä lähden nyt nukkuun, päätä särkee ja esikoisen viime yö oli niin jatkuvaa heräilyä että ihme on kun jaksoin tän päivän kuitenkin näin hyvin |O

jasmin ja siiri rv 15+1

tömpsis mulla on etuseinäistukka, siks tuntuu vähän myöhemmin liikkeet ulospäin :)

ansis mä käyn ne pakolliset mustikat keräämässä jos niitä on, mitään lempipuuhaa ei tod ole se hyttysten ja paarmojen seassa samoilu :rolleyes:

jasmin jaksamista heräilyjen kanssa ja toivottavasti ens yö menee paremmin. meillä varmaan valvotaan, junnulle nous kuume uudelleen ja kovaakin kovempi yskä. tossa vieressä nyt makoilee, mies saa siirtää sen omaan sänkyyn kun tulee nukkumaan.

mäki lähen tirsamaahan, hyvät yöt :wave:

tömpsis
Mun mielestä niissä tuoteselosteissa lukee jos se on pästöröity... Eli siinä sisällysluettelosta pitäs löytyä ihan vain maininta et pästöröity maito...

Liikkeistä...
Mulla esikoisesta istukka oli takaseinämässä ja ekat liikkeet tunsin rv.15+5 muistaakseni... Melko aikasin kai...

Iltaa myöten kuvotus helpottaa... Ukko osti mulle pahoinvointirannekkeet... Tässä niitä testaillu...
Katotaan aamulla onko yhtään parempi olo...

Salainen toive ja Torsti rv.7+4 (6+4) :heart:

Hyvät yöt!

Jessi: voi että miten mäkin haluaisin poimia mustikoita! Mulla ei selkä kestä kumartelemista ja polvet ei kestä kyykistelemistä... jeee :headwall: Lapsen kanssa kyllä aloitan liikkumisen kunnolla ja aion laihtua! pakko! olen niin raihnanen ja surkea mutsi muuten! :( Paitsi, en tiedä kyllä auttaako laihtuminen mun selkään, mutta ainakin polvet ja nilkat kestäis paremmin :)

Sanokaas jotain kannustavaa, että juu lapsen kanssa kunto nousee ihan huomaamatta... ;) :D

mun on nyt pakko käydä lukemassa juustopaketteja:
Edamissa, Oltermannissa ja raejuustossa lukee pastöroitu, mutta tosiaankin Kipparissa ei sitä sanaa mainita :O Ja se oli se ainoa mistä päivällä katoin, tietty :D

Arvatkaapas kuka söi tänään melkeen 1,5 silakkapihviä?! :D Minä! :D Oli kyllä outoa! Mutta ihan hyvää :) Vatsa oli kyllä järkyttynyt tästä yllätyksestä, onkohan se viimeksi nähnyt moisen ruoka-aineen 15 vuotta sitten tms... :D Mutta mitäpä mä en tekisi meidän lapsen hyvinvoinnin takia :heart:

Nukkukaa hyvin! :hug:

Viimeksi muokattu:
Hellekesästä: Meillä onneksi talo on huomattavasti viileämpi, kuin ulkolämpötila kesäisin! Pihalla meillä on ihan tuskaa olla helteellä, kun aurinko paistaa siihen koko päivän, takapihalle ei viitti mennä hyttysten syötäväksi :cool: Mutta sisällä sitten viihtyy huomattavasti paremmin, kun on kauhean kuuma ulkona. Ja sit painelee lasten kaa koko päiväksi rannalle, jos ei omalla tontilla viihdy :xmas:

Jessi75 mun miehen siskontyttö myy kesäisin suomalaisia marjoja tossa ihan lähellä, niin käydään siitä ostamassa mitä talveksi tarvitaan :D Laiska tai jotain! :xmas: Mies kyllä viime syksynä suunnitteli kaveripariskunnan vaimon kanssa lähtevänsä sienimetsään, mutta jäi ajatuksen tasolle, vaikka me luvattiin kaveripariskunnan miehen kaa vahdata sen aikaa kaikkia lapsia! Josko sit tulevana syksynä jaksaavat lähteä rämpimään sinne hirvikärpästen joukkoon! :D

Jasmin toivottavasti teillä nukuttiin tämä yö paremmin!

Liikkeistä minulla on kanssa istukka ollut kummastakin takaseinässä...

Salainen toive mikä on pahoinvointiranneke?? En ole ikinä kuullutkään! :confused:

Tömpsis Kyllä kai se kunto nousee, kun mukelon perässä kirmaa :D Silakkapihvit ovat sellasia,et minä en suuhuni pistä :$ En ole ikinä niistä tykännyt...Mutta kiva, että sinulle maistui! Varmasti oli vatsa ihmeissään!

ON: Tänään täytyisi mennä iltavuoroon töihin...Lapset on jo koulussa ja ruoka liedellä valmistumassa! Mähän olen saanut jotain tänään siis aikaiseksi ;) Kuntosalille aattelin mennä ottamaan ennen töitä "käsipäivän"...Kovasti odotan, että tällä viikolla tulisi se ultra-aika...sais tulla jo tänään, niin sais noi työvuoronsa setviä helposti! Minulla onneksi on aika joustava työaikataulu, vaikka sitten joudun paljon alkuperäistä listaa muuttelemaankin! Mulla on onneksi tykkänään ainakin kuvotus lähtenyt pois...Toivottavasti ei tule takaisin! Vielä väsyttää aikalailla, mutta kyllä se tästä, kun ajoissa nukkuun menee, niin jaksaa!
Mukavaa päivää kaikille!

salainen toive mulla oli kans pahoinvointirannekkeet, hirveetä eroa en huomannu mut ehkä jonkun verran autto. joillainhan ne auttaa tosi paljon et ei mitään turhuutta kuitenkaan.

tömpsis onks sulla paljon ylipainoa? painonpudotus auttaa kyllä aika moneen vaivaan ja varmaan selkävaivatkin helpottuu kun kuormitus vähenee, ite korostan selkälihasten treenaamista hyvään kuntoon, itellä se on vieny suurimman osan kivuista.
kipparijuusto on sulatejuustoa ja käsittääkseni suomalaista joten siinä ei listeriavaaraa ole. sitäpaitsi sulatejuusto ja tuorejuusto on eri asia.
ja kyllä mulla ekan kanssa kunto pysy hyvänä kun kovasti lenkkeiltiin, pari pitkää vaunulenkkiä päivässä ni kilot karis huomaamatta. ristiäisissä painoin vähempi kun ennen raskautta. ja eikös sun vauva synny loppukesästä tjn et heti pääsette ulkoilemaan?

ansis pahoinvointiranneke eli sea band rannekkeet on matkapahoinvointiin tai raskauspahoinvointiin tarkoitetut rannekkeet missä on nappi rannekkeen keskellä mikä tulee akupisteen kohdalle ja sitä painamalla pitäs pahoinvoinnin helpottaa. silakkapihvejä en mäkään syö :x silakkaruuat on muutenki inhokkilistalla enkä muutenkaan kalasta hirveesti perusta.

mä kävin eilen reippaana jumpalla ja illalla vetäsin puol levyy suklaata :headwall: perustelin ukolle sen sillä et tarvin 500 lisäkaloria päivässä vauvalle ja sama kai se on mistä sen ottaa :whistle: :D
meillä on nuorempi kipeenä mut ihme kyllä nukku yön hyvin ja heräs vasta kymmenen maissa :O toivottavasti nyt rupee helpottamaan, mulle ois töitä taas tiedossa, ainoo miinus on et aloitus olis jo aamulla puol 6 :eek:

jessi ja pikkuj 21+4

Poika nukkui hyvin ja pitkään mut nenä on hällä valunut koko päivän ja äsken päikyille mennessä oli lämpökin vähän noussut, no, ei meillä varmaan kuukauteen ole sairastettukkaan eli kai se on taas aika =)

tömpsis Mulla selkäkivut paheni lapsen syntymän myötä kun sitä joutui ekat puoli vuotta kanniskelemaan aika paljon : / Kilot juu karisi ihan kivasti kun lenkeillä koiran lisäksi oli myös vaunut joita umpihangessa työnsi mutta selkäsärky meni niin holtittomaksi että lääkäriin piti hakeutua. Ei auttanut fysioterapia tai sähköhoito, vasta kun rupesin joka ilta tekemään selkä- ja vatsalihasliikkeitä niin pikkuhiljaa huomasin että särky hellitti ja katosi lopulta lähes kokonaan. Eli samaa mieltä olen jessin kans, hyvät selkä ja vatsalihakset (ja ne voi olla hyvät vaikka ei oiskaan pyykkilautamaha, huom.) on paras apu särkyyn.
Ja multa kans YÖKS silakkapihveille :x Mutta nekin kyllä jakaa niin kahteen leiriin, jotkut rakastaa ja toiset ei.

Jessi Mä vetäsin eilen ennen tanssiin lähtöä sellasen kuningatarpiiras-leivoksen ja illalla toisen sillä perusteella että periaatteessa kun kävelin ees taas tanssitunnille ja huidoin siellä tunnin niin kulutin ne samantien pois :whistle:

salainen toive toivottavasti rannekkeista on apua!! Mullakin oli ajatuksena kokeilla niitä jos ällötys olis äitynyt pahaksi mutta ei onneksi tullut tarvetta.

Lähden päikyille :wave:

jasmin ja siiri rv 15+2

Jessi75 kiitos taas sivistyksestä :LOL: Ensi viikolla joku uusi aihe ;)
Minua ei sais kyllä millään ilveellä puol kuudeks töihin :O Hyvä kun seiskaksi saan itseni työpaikalle rahdattua! :ashamed:

ON: Täällä aikaa odotellaan edelleen...Uskon kyl vakaasti, että tulisi jo tällä viikolla! Mutta saapi nähdä! Tänä aamuna tunsin vahingossa (!) kohdun vatsan läpi :) Ei siis tarvinut heti kirmahtaa sängystä vessaan :D Etovaa oloa ei ole ollut enää lainkaan...mutta eipä ollut kahdesta ensimmäisestäkään aikanaan. Omat lapset saattavat arvailla,että uusi lapsi olisi perheeseen tulossa, mutta eivät vielä ole ainakaan suoraan kysyneet...Ajattelin kertoa sitten heti ekan ultran jälkeen! Mutta nyt ruuan laittoon!

Ansis ja Tattiainen 10+4 :heart:

jasmin paranemisia sinne! meillä pojat jo parempia mut ite nyt sit sairastuin :snotty: joo hyvällä omallatunnolla voi vetää herkkuja jos on menossa jumppaan tms kuluttamaan ne :LOL:

ansis uutta aihetta odotellessa :whistle: :D arvaa vaan saako muakaan helpolla puol kuudeks töihin? :O siis ihan kamalaa! :eek: reilu vuosi sitte mulla oli yks kohde missä piti olla puol kuus ja se oli kotkassa eli mun piti herätä ennen viittä *oks* no en kauan siinä kohteessa ollu :cool:

mä lähen nyt hetkeksi pihalle ku täällä on niin hyvä ilma, arska paistaa =) ja ku ei kuumettakaan ole ni mikäs siinä ulkoillessa. on tässä koneella nyt tössitty ihan tarpeeks :kieh:

ainii, oksensin taas tänä aamuna pitkästä aikaa, hyi vit :x varmaan synnytyssalissa lentää viimiset purjot :stick: oispa jo kesä |O

jessi ja pikkuj 21+6 (huomenna poksuu taas)

Jessi75 eiköhän joku aihe pian ilmesty ;) Toivottavasti pahoinvointi ei yltynyt sinulla! Itse on onneksi saanut olla ilman sitä pahoionvointia!

ON: Ei edelleenkään aikaa! Eli olen jo heittänyt toivon siitä,et enää huomena kutsua saapuis postissa... : / jotenkin tahtois varmuuden siitä,että Tattiainen on varmasti oikeassa paikassa ja, että kaikki on hyvin! Ja eikös tänään lisää työkavereita kuullut,että odotan!! Yksi niistä oli nähnyt minut neuvolaan sisäänpääsyä odottamassa...vaikka yritinkin lehden takana piilotella :whistle: :headwall: Eli enään vain sukulaiset ja osa ystävistä ovat asiasta tietämättömiä! :D No josko sit rupeis asiasta puhuun, kun ultra takana.
Mulla on maha jo ihan tajuttoman iso! Turvonnut ja paisunnut :popcorn: Asiaan ei tietenkään vaikuta ruokavalioni millään lailla! :D Mieskin eilen kaupasta tullesta rahtas mulle suklaapatukan, vaikken edes pyytänyt! Ja söin sen tietysti heti! On muuten aika hellyyttävää huomata, et mieskin on asiasta yhtä innoissan, kuin minä, vaikkei näytäkkään asiaa samalla tavalla touhottamalla :heart:
Mukavaa illan jatkoa!

Ansis ja Tattiainen 10+5

Iltaa!

Yritin jo päivällä kirjotella mutta muksu heräsi samantien uniltaan joten se jäi siihen sitten =)
Lämpöä ei oo onneksi tänään hällä enää ollut mutta nenä senkun valuu ja toinen silmä vetistänyt hieman koko päivän, saa nähdä onko lääkärireissu huomenna edessä jos pukkaa tulehdusta?
Kiitos jaksamistsempeistä! =)

Ansis No voi rähmä kun ei se aika vieläkään tullut, voi se silti huomenna tulla, samanlainen arkipäivä se perjantaikin on ;) Mut sit taas vkloppu odottelua jos ei tuu. Ymmärrän että haluaisit varman tiedon ja ripeästi että mahassa voidaan hyvin!

Jessi Voi ei tai siis voihan yrjö nyt sentään tota sun mahalaukun laatoitusinnostusta! :x
Näyttää tosiaan vähän siltä että saat koko rahan edestä lasta odotella saapuvaksi, tsemppiä vaan :hug:

Mä leivoin tänään voisilmäpullia ja korvapuusteja ja ihme kyllä sain ne myös onnistumaan varmaan ensimmäisen kerran elämässäni :D Ihan oikeasti mä olen varmaan maailman surkein pullanleipoja, aina jokin menee mystisesti vikaan, siksi aika yhden käden sormin laskettavissa mun pullakokeilut. Mut nyt siis koitin taas uudella reseptillä ja jesjes!!! :p

Mukavia viikonloppuja, lähden unten maille |O

Jasmin ja siiri rv 15+4

ansis nii sulla pitäs olla ens vkolla tjn se np-ultra? kannattaiskos sun soitella ja kysellä sitä aikaa jos joku on jotain tössiny ja turhaan oottelet. ettei mee sit liian pitkälle. meil tulee np-ultra aika jo yli kuukautta etukäteen.

jasmin mä oon kans surkee leipuri, jotain saan joskus jopa onnistumaan mut mitään konstikkaampaa ja uutta on turha ees kokeilla :kieh: isäntä meillä kakut tekee, voin laittaa teille kuvaa jossain vaiheessa, on meinaan aika hienoja :whistle: sähän taidatki kyl nähä niitä kuvia naamiksessaki, en oo kyl varma onko mulla ne siellä. mä ku ootin tota kakkosta ni tein vissii 3 kertaa suklaakakun ja joka kerta se epäonnistu, hajoili meinaan astioita :LOL:

ei hitto mikä olotila :snotty:|O jouduin herää aamulla puol kuudeks sinne töihin , nakki napsahti :kieh: no yö meni vituiks, yhtä niistämistä ja vessassa juoksua ja kellon kyttäämistä. puol viis heräsin viimiseks ja eiku ylös. no töissä ei menny ku 3,5h mut tuntu kuudelta ku olo huono. tästä seurauksena multa peruuntu toi tuuraushomma ku ei puolkuntosena tarvi töihin kuulemma tulla. ihana pomo mulla nyt, kerranki ei tartte mitään selitellä. ois ollu koko kuun loppuun tällästä et joka aamu puol 6 20 kilsan päähän et aika vähä oisin ollu raato :| muutenkaa noi heräämiset onnaa saati kipeenä. mut mä lähen nyt palauttaa auton, palaillaan ja voikaahan paksusti! ;)

sairas jessi ja pikkuj 22+0 poks

Jessi75 koetahan parannella ja juo paljon lämmintä! :hug: Josko se olo siitä rupeis levolla paranemaan!

Jasmin hyvä,ettei lapsella enää kuumetta ole! Toivottavasti ei tuu mitään silmätulehduksia! Meillä onneksi *koputtaa puuta* lapset olleet nyt terveitä! Vanhempi kyl yski yöllä jokuseen kertaan,e t saa nähdä kuinka kauan pysytään terveenä! Vai leivoit pullaa! Nam! Mä tykkään ihan hulluna leipomisesta! Varsinkin kaikki kakut ja piiraat on mun erikoisalaani, vaikka itse sanonkin! :cool: Mutta pullat on kans aika paha minulle! Samana päivänä ne on vielä hyviä, mutta seuraavana päivänä niin kovia,et niillä vois rikkoa tiiliseinää :LOL:

ON: JEEEEEEEEEEEE! Aika tuli tänään postissa! Olis pitänyt heitää toivo jo aikoja sitten ;) Ja aika onkin jo ensi viikon keskiviikkona =) En uskonut,et niin pian olis! mutta 16.2 klo 12.30 lukee lapussa =) Jännää! Toivottavasti kaikki on hyvin!
Tänään hiukan töissä supisteli ja tuli hiukan veristä vuotoakin :| Nyt täytyy ottaa v-loppu rauhassa (onneksi on vapaata!) ja nyt kun on rauhassa olla möllötellyt kotona, niin ei oo supistuksiakaan ollut lainkaan...eikä vuotoakaan! Joten eiköhän vain johtunut rasituksesta! Toivottavasti ainakin! Täytyy pistää mies passaamaan minua :whistle:
Uusi "oirekkin" on ilmestynty! suonenveto :stick: Saakeli kun tuntuu ikävältä! Eka pohjetta ja sit toisen jalan jalkapöytää :O

Aurinkoista viikonloppua!! Ansis ja Tattiainen 10+6

Jasmin ja Jessi Paranemisia sinne :)

Hyvä että Ansis sait nyt sen ajan. Aika paljon odotuttivat kyllä :)

Mä hain tänään kotidopplerin postista ja sain heti sykkeen kuulumaan :) Laskin jopa 176 lyöntiä minuutissa :O Mutta kai se näin alussa on ihan ok nopeus vaikka vähän korkealta vaikuttaakin. Kyllä tuo laite helpottaa ja rauhoittaa mun hermoja tosi paljon :)

Ruutinen ja Morri 10+1

Ruutinen Minkä hintaisia tuommoset kotidoplerit on? Itse en ole hankkimassa, mutta aika monella tuntuu semmoinen olevan...Eiköhän sinun Morrisi syke ole ihan ok =) Vauvoillahan lyö sydän nopeasti.
Odotuttivat juu sen ajan kanssa, mutta sittenpä se aika onkin heti ensi viikolla, joten loppujen lopuksi "aika nopsaan" pääsee sinne! =)

ON: Supistelut loppuivat tosiaan eilen kotona rauhassa lepäillessä ja vertakaan enää tullut lainkaan. Täytyy ihan kylmästi ottaa saikkua jos jatkossa noin käy! Tänään taas vaihtui viikot ja riskirajan ohittuminen on "pian" käsillä...Ei tullut nuorempana edes mieleen, et raskaus voisi mennä kesken, kun lapsiani odotin! Nyt on tullut vanhaksi ja "viisaaksi"...ja kaikki mikä on erilaista edellisistä raskauksista jännittää ja säikäyttää pahasti! Mutta nyt rento viikonloppu ja nauttitaan perhe-elämästä ihan rauhassa, kun ei töihinkään tarvitse mennä! :D Ajatuksena mennä uimahalliin lillumaan ja nauttimaan!

Ansis ja Tattiainen 11+0

Yhteistyössä