Haavevauvat todeksi 2011-2012

Voi Ansis kun joudut poistumaan :'( mutta tule pian takaisin! En tiedä pitääkö se paikkaansa mutta olen kuullut että keskenmenon jälkeen olisi raskautumismahdollisuudet paremmat :hug:

Suuret onnittelut niiskuneidille ja Irmelille
ja tervetuloa!!

Päivittelin jo tuonne syyskuisiin juttuja mutta tänne kerron kans :) Eli kävin eilen lääkärissä kovien, tuskaisten alavatsakipujen takia. Myös selkäkivut kummastuttivat minua. Lekuri ultrasi ja siellä pikku Morri heilutteli nyrkkejään
Aatella että se oli vasta 3,7cm pääperämitattuna ja ihan ihmiseltä jo näytti. Huisia! Mut siis siellä kaikki hyvin ja beibi vastasi viikkoja. Vatsakipujen syyksi lääkäri arveli arpia. Eli siis tuota sectioarpea ja munatorven poistosta jäänyttä. Koska kohtu kasvaa melkoista vauhtia, arpien kohdat kiristävät ja aiheuttavat kivun. Tosi paljon piristi kun kipujen kestoa ei voinut mitenkään arvioida. Saattavat kestää koko raskauden ajan mutta voivat myös loppua. Nice. Maanantaina töihin meno ja nyt jo hirvittää että millaisiksi nämä kivut yltyy. Alaselkäkipuihin ei muuta sanonut kuin että luut väljistyy. Just siinä kivun kohdilla on sellainen liikkuva, aika suuri pahkura ihon alla eikä se siitä sanonut mitään kun näytin. Kai se sitten on normaalia että mun ihon alla muljuaa jotain ylimääräisiä pallukoita. Olkoot. Pääasia että Morri on menossa mukana :)

Muutenkin töihin meno ärsyttää suunnattomasti. Siellä ei oikeasti toimi mikään. Hienoa kun itse on aika hmm.. miten sen sanoisi.. lyhytpinnainen nykyään :D niin toivottavasti ei tule paukaistua mitään älytöntä kenellekkään :LOL:

Ruutinen ja Morri 10+6 huomenna poksahtelee =)

Niiskuneiti: En ole vielä uskaltautunut neuvolaan soittelemaan. Luulen, että soittelen vasta tuossa ensi viikon loppupuolella. Minulla nuo viikot ovat sen verran vähäiset, että paree odotella vielä hetkinen. Ainakin viime raskaudessani 2009 täällä meidän kunnassa tehtiin terveyskeskuksessa varhaisraskauden ultra suunnilleen viikoilla 7-8. Toivottavasti nytkin. Sitä ennen pitää hyvissä ajoissa ilmoittautua neuvolaan.

Niiskuneiti: Mitäpä tuossa kyllä tällaisesta asiasta on syytäkin innostua ;) . Minulla tosiaan viime kuusta takana tuo varhainen 4+3 km joten täytyy varmaan päästä ainakin noista päivistä pidemmälle, että pystyy sinne neuvolaan soittamaan. Ei muuten, mutta ahdistaa kamalasti ajatus, että joutuisin sinne uudemman kerran soittamaan ja perumaan koko jutun. Tämä on tämmöistä henkistä ahdistusta.

Tervetuloa niiskuneiti ja Irmeli :wave:

Ruutinen
Kurjia tuommoset kivut :hug: Ihana varmasti oli päästä kurkkaamaan pikkusta :)

Itellä pitäs oottaa vielä kolme tuskasta viikkoa... Ja sillonkaan ei ole varma ultraavatko...
Onneks sillon pitäs viikkoja olla joko 11+6 tai 10+6 niin ei siitä kauan ole enää aikaa np-ultraan niin siellä ainakin saa tietää onko tuolla mahassa elämää...

Kauheen saamaton olo ja väsyttää... Nälkä mut ruoka ei maistu, väkisin pitää jotain mussuttaa... Siltiki ekassa neuvolassa paino oli noussu jo 1½kg

Salainen toive ja Torsti rv.8+6 (7+6) :heart:

Salainen toive Kiitoskiitos, toivotaan että täällä saisi pysyäkkin :)

Oonkohan ihan normaali, kaikki muut sanoo että ovat väsyneitä, ja sehän onkin tosi yleistä. Mutta kun minulla on päinvastoin: kolme yötä olen melkein kokonaan valvonut, ihan parin tunnin unilla koko yö mennyt. Ei mitään väsymisen merkkiäkään. Tottakai sitten päivällä rupee ramasemaan. Vai tekeeköhän tuo täysikuu? Auuuuuuuu! :D

Mahaa juilii koko ajan, inhottava tunne. Onneksi olen tähän mennessä saanut kärsiä "vain" pahanolon tunteesta, aika lievästä. Ettei ihan oksettamaan ole ruvennut.

Millonkahan oikeesti alkaa tajuamaan että on raskaana? Muistan tunnin välein, ainiin oon raskaana. Sitten taas unohdan. Eilen näin kaverin vauvasta kuvia, ajattelin, että ihanaa kun olisi oma tuommoinen... Sitten hoksasin, miun mahassahan semmonen on kasvamassa. Oon aika välkky :LOL:

Niiskuneiti :heart: 4+4

muoks. Hei lueskelin tätä ketjua tuolta alusta asti, mutta en joka viestiä jaksanut koluta läpikotaisin. Muutama oli kirjoittanut raskaudesta kertomisesta sukulaisille ym. Itse en ole kertonut kuin parhaille ystäville.

Hirveästi tekisi mieli kertoa anoppilaan, he kun odottavat niin kovasti ensimmäistä lapsen lastaan. Anoppi varmaan pyörtyy ilosta kuullessaan. :D Mutta ei uskalla vielä kertoa kuitenkaan.

Omille vanhemmille kertominen taas on ihan toinen tarina.. Meidän vanhemmat ovat olleet aina sitä mieltä että nuoruus pitää "elää" ennen lapsia. Ymmärrän ja en ymmärrä. Mutta se ei päde meidän kohdalla, kun kerran molempien haave on ollut perustaa perhe nuorena, niin tämä juuri on sitä meidän nuoruuden "elämistä". Mutta ei heille se oikein mene jakeluun. Sen takia on niiiiin vaikea kertoa asiasta, ei edes tee yhtään mieli, kun vastaanoton uutiselle tietää. harmittaa hirveästi, kun itse ollaan niin iloisia tästä raskaudesta. :headwall: Eli miun vanhemmille menee tieto vasta rakenneultran jälkeen, jos eivät ennen sitä arvaa.

Anteeksi tämä purkaus :ashamed:

Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille! Plussasin viimeviikon sunnuntaina, ja olen nyt raskaana 5+5 <3
IHANAAAAA!!!! :) meillä on töissä tosi hankala tilanne tällä hetkellä, ja vaikka kuinka ajattelin, etten joutuisi ikinä salailemaan minkään erityisen syyn vuoksi, niin nyt kyllä tuntuu, että aion salailla niin pitkälle kun voin... Mutta olen tosi onnellinen uudesta raskaudestani, tulokas olisi toinen pieni meidän perheeseen, isosiukku tulee olemaan varmasti tohkeissaan,,, :) koska olen uusi, tiedustelisin varovasti, voisikoah tähän ketjuun liittyä ja ketäs muita täällä on?!? iloista kevään ja jonkin muun odotusta kaikille.... :)

Ei hyvänen aika.. Nythämmää vasta hokasin että minä oon päivittäjänä täällä :D Mitäs olette mieltä, laitetaanko pinoon myös surun kohdanneille oma osio? Esim. Ansis jos käyt täällä vielä niin kerrothan oman mielipiteesi?

Tervetuloa Emeriini!! Kerrotko moneskos lapsi on tulossa, laskettu aika ja synnytyssairaala? Ekasta viestistä löydät meidät kaikki :)

Jos huomaat että sua ei pinossa ole tai että sieltä puuttuu jotain tietoja, vinkkaatko jollain räiskyvällä ja tummennetulla tekstillä että minäkin törppö hoksaan :D

Ruutinen ja Morri 11+0 POKSISTA

Viimeksi muokattu:
Emeriinille kyseessä on toinen lapsi, LA 15.10. ja Keski-Suomen keskussairaalaan pitäisi taas mennä sitten kun aika on..

AAAHH! tässähän alkaa ihan päästä vireeseen pikkuhiljaa: tilasin jo vauvakirjan, toivottavasti se tulee pian jotta pääsen täyttelemään (vaikkakin raskaus on näin alussa...)

Ruutinen Anteeksi kun viilaan pilkkua :ashamed: mutta tuolla sairaaloiden lyhenteissä lukee näin: PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala, mutta se on nykysin PKSSK. Tämmöinen pieni tietoisku, ihan kuin sillä nyt jotain väliä olis, sori! Ajattelin vaan jos joku kummastelee tuota miulla lukevaa synnytyssairaalaa kun sitä ei oo lyhennelistalla :D

Emeriini Mistä tilasit vauvakirjan? Kun itekkin haluaisin tilata, mutta en tiedä mistä löytäisin kivan :)

Viimeksi muokattu:
Voi että, lisää odottajia joukkoon, tervetuloa sekä irmeli että Emeriini ja ONNEA valtavasti ja tarrasukkia mukaan matkaan! :flower:

Mä soitin neuvolaan ekan ajan vasta rv 6 kun oli tosiaan niin hankala uskoa että olen plussannut ja raskaana! Ja pelkäsin kans tota minkä irmeli on joutunut kokemaan että varaan ajan ja joudunkin sit perumaan sen km takia :| En myönnä olevani taikauskoinen ja silti oli hölmö ajatus päässä että jotain kamalaa tapahtuu jos varaan sen neuvola-ajan liian aikasin :headwall:

ruutinen Onpa kurjan kuuloisia kipuja! Toisaalta taas helpottava tieto että niille löytyy ihan "normaali" syy eikä ole siis esim. vaaraksi vauvalle. Mutta toivotaan että helpottais. Saitko jotain erityistä särkylääkettä vaivoihin vai auttaako niihin mikään?
Mullakin on pitkään alaselkä kipeytynyt esim. autossa istumisesta, imuroimisesta jne. Sellasta ärsyttävää tykyttävää kipua mutta minkäs teet. Jos pahenee niin pitänee koittaa tukivyötä.

Niiskuneiti Meilläkin mun omat vanhemmat saa vauvauutisen sitten rakenneultran jälkeen =) Mä olen sen ajatellut ihan samalla lailla että miksi ihmeessä kertoisin uutisen sellaisille joille se ei ole iloinen uutinen ja kertomisesta tulee itellekkin paha mieli kun näkee pienen järkytyksen toisen kasvoilla : / Mielummin jaan asian niiden kanssa jotka kanssamme siitä iloitsevat ja odottavat mukana. Meillä on suku aika urasuuntautunut joten odotukset jälkikasvun menestyksestä on kovat ja lapset ei mahdu siihen kuvaan vielä moneen vuoteen =) Miehen kanssa naureskellaan että meidän äiti on varmaan just ja just toipunut ja sulattanut ton meidän esikoisen olemassaolon ja nyt sit jo seuraavaa pommia pudotellaan :)
Mutta tää on meidän elämä ja sitä mitä me halutaan ja mikä tekee meidät onnelliseksi :)

Nyt kahvia ennenkuin poika herää päikkäreiltä! :wave:

Jasmin ja siiri rv 16+4

Tervetuloa uudet! :flower: Onnea odotukseen!

Onpas kurjan kuulosta toi, että toiset ei iloitse teidän onnesta :( Mä oon samaa mieltä, että nuorena pitää elää, joo, mutta jos haluaa saada lapset nuorena niin sitten se on eri asia! Ja hoitaa ne kunnolla ja rakkaudella niin mikäs sen parempaa :) Eli nauttikaa täysillä, toivottavasti ne siitä pian lämpenee ajatukselle :) Niin, ja jos mä oisin nyt nuori, niin kyllä mullekin olis tullut osakseni paheksuntaa paljonkin... että ei ihan vieras toi tilanne.

Mutta nyt ku oon ikäloppu :p niin äiti se on niiiiin onnellinen :heart: Käytiin viemässä sinne herkkuleivokset juhlan kunniaksi ;) Tänään olen siis onnellisempi kuin ikinä:

Ultrassa KAIKKI hyvin! :heart: Pikkuinen vastasi viikkoja 11+4, eli on ottanu kasvupyrähdyksen :D Mutta LA ei muuteta. Np oli alle millin ja kaikki oli niin hyvin kuin vain voi olla! :heart: Ja suurena yllätyksenä sairaalaan oli tullut telkkari seinälle, mistä me pystyttiin katsomaan koko ajan mitä näkyy ja sitten yhtäkkiä se kätilö päräytti 4d-kuvan siihen ruutuun! :O Kuukauden verran niillä kuulemma on uudet laitteet ollu! Ihana yllätys! Ja voi, että miten hienoja kuvia saatiin! Sintti siellä heilutteli aivan järkyttävän pitkiä raajojaan - mun piti oikein kysyä, että onko se normaalia, että on noin pitkät jalat :D :D Mutta oli se kuulemma :D Ja sitten sillä oli hikkakin :D Mä oon ihan superhypermegahappy! :heart:

Ruutinen: toivottavasti kivut helpottais :hug: Tai sit oot vaan hyvällä omallatunnolla saikulla :hug: Kato, mä olin reipas tällä kertaa ja tulin heti kertomaan uutiset ;) :D

Kiitos ihanaiset,
kun ootte ollu mun tukena ja iloitsette mun kanssa :heart: Jatketaan samaan malliin! :)

tömpsis ja supersöpösikiö 11+0

Viimeksi muokattu:
"Hyvä" kuulla etten ole ainut täällä jonka vanhemmilla nuiva suhtautuminen asiaan. Tottakai tiedän, että kun lapsi syntyy, asia on aivan eri. Tietysti he silloin ovat ylpeitä isovanhempia. Se ensireaktio on pahin, en kehtaaa itelleni sillä huonoa oloa tehdä. :) Jasmin tuo siun viimenen kommetti on kyllä niin totta, jokainen ihminen elää tavallaan ja iloitsee aivan eriasioista. Me ainakin eletään omaa elämää, eikä sitä mitä vanhemmat olisivat halunneet! Haluan sitten nauttia elämästä kun lapset lentäneet joskus pesästä. Enkä usko että kukaan voi sanoa, etteikö nauttisi elämästään lapsien kanssa, oli sitten nuori tai vanhempi.

tömpsis ihanaa, että kaikki on hyvin!! Voin niin kuvitella miten onnelliseksi tuo tieto tekee :heart:

Ruutinen kyllä minulle käy se surun kohtaamis juttu...ja enhän mä täältä pääse kulumallakaan pois :) Suunnittelen tulevani pian uudestaan ;)

Tömpsis ihana ultra reisuu sinulla! :heart: Ihanaa,että kaikki oli hyvin!

Nyt mä lähden notkumasta täältä ja palaan seuraavan kerran, kun minulla on jotain iloista kerrottavaa :)

Nyt on pinoa päivitetty. Pitäisköhän mun joku päivä tässä muutella sitä uudemman näköiseksi :) ois vähän niin kuin vaihtais olohuoneessa järjestystä tylsänä päivänä :D

jasmin: Tosiaan lääkäri sanoi ettei mitään keskenmenoon viittaavaa ole. Mut toisaalta en mä sitä epäillytkään koska olen ne sydänäänet itse kotona löytänyt :) Kivut mua vaan rassasi ja se että saanko niihin mitään helpotusta. Mitään lääkettä ei lääkäri ehdottanut enkä minäkään sitten sellaisia kysellyt. Panadoliahan se varmaan ois suositellu mut eihän siitä mihinkään ole. Tärkeintä oli että tietää mistä kivut tulee! Kysyin muuten siltä lääkäriltä vissiin vähän tyhmän kysymyksen ku se katto mua niin kuin jotain jälkeenjäänyttä. Askarrutti että voiko ne arven kohdat revetä kohdun kasvaessa loppua kohden.. ei kuulemma voi :D

tömpsis: En mä voi enää jäädä saikulle ku maanantaina alkaa taas kuukauden saikun jälkeen työt. Rahatilanne on niin kurja että pakko vaan painaa töissä :| Hyvä että kerroit uutiset heti ettei täällä tarvinnu huolestua :D

Ansis: Joo, pian nähdään :) Tuntuu että on tutustunut niin hyvin moniin täällä pyöriviin ihmisiin että pitää sitten jo useita ketjuja käydä lueskelemassa välillä kun elämä nakkelee ketjusta toiseen :)

Niiskuneiti90: Tilasin sen booky.fi sivustolta (meniköhän se pääte noin...?) ja kirjan nimi on "Kulta-pieni, Vauvan oma kirja" hintaan 23.80e. Se on ollut tosi kehuttu ja esimerkiksi tuolta nettikaupoista se oli suuremmasta osasta loppu :)

Meillä eka neuvola tulossa ensi maanantaina klo 9 :). Hassua, että taas alkaa neuvolakäynnit. Tykkään! Ekasta raskaudesta mulla oli kolmena kertana veristä vuotoa ja siitä olin kontrolleissa useasti. kaikki meni kuitenkin hyvin. Toivottavasti samaa rumbaa ei tarvitsisi käydä läpi tässä raskaudessa.. onko muilla ollut raskauden aikaisia vuotoja?

Emeriini: Raskauden aikaisista vuodoista: Esikoisesta minulla oli ehkä voin viikon kestävä vuoto suunnilleen ehkä viikoilla 7-8, en muista enää tarkalleen. Olin täydellisesstä paniikissa, yritin hysteerisenä sisälle Naistenklinikalle yms. Lopulta pääsin työterveyteen Mehiläiseen ultraan, jossa todettiin että kaikki oli hyvin ja sydän sykki. Vuoto oli ruskeaa, välillä vähän runsaanpaa välillä tuhruttelua. Tiene sitten mitä oli, mutta meni ohi eikä loppuraskaudessa ollut enää mitään ongelmia.

Viikonloppuja mäkin toivottelen!

Viikko on ollut pitkä ku nälkävuosi kun mies on painanut iltavuoroa |O Jotenki tuntuu että tää perjantaikin meni viikonlopusta ihan hukkaan vasta kymmenen jälkeen isäntä palutuu kotiin, siihen mennessähän me yleensä ollaan katottu jo joku leffa puoleen väliin ja syöty kaikkia herkkuja ja hyvää ruokaa mahat täyteen :popcorn:
Nyt on parasta mennä vaan nukkuun että jaksaa taas aamulla. :headwall:

Maanantaina ois sitten neuvola :)

Muoks. Olipa omanapainen viesti... Tömpsis piti sulle sentään kommentoida että ihanan kuuloinen ultrareissu tosiaan, hienoa että vauvalla kaikki hyvin!

Jasmin ja siiri rv 16+5

Viimeksi muokattu:
Huomenta!

hitto miten mä oon pahalla päällä! hormonit??? eilen yritin haastamalla haastaa miehen kaa riitaa, mitä mä en siis tee ikinä. :confused: No, eipä siitä tietenkään mitään tullu :D Alkaa varmaan turhauttamaan tää ainainen makoilu, oiskos se merkki siitä, että kohta alkaa se "energinen keskiraskaus"? :D :D Mut ku on niin väsynyt, ettei jaksa tehdä mitään kuitenkaan niin alkaa jo pännimään :headwall:

ja uus raskausoire: mä en pysty kattomaan telkkarista kaikkia ohjelmia :O Siis mua alkaa kuvottamaan jotkut asiat niin paljon, et pakko kääntää kanavaa. Ja mä oon aina voinu kattoa siis ihan mitä vaan.

Eilen olin reipas ja aloin syömään pähkinöitä ja siemeniä taas :) Kuhan vaan muistan joka päivä syödä, et saa vaavi proteiinia :)

Voikaa paksusti ihanaisetNaiset :)
tömpsis ja super 11+2

Yhteistyössä