Haavevauvat todeksi 2011-2012

Tömpsis ja SalainenToive Onpa jotenki lohduttavaa tietää että on sitä synnärimatkaa muillakin vaikka toki toivois että kaikilla ois synnäri tosiaan 2min matkan päässä niinkuin meillä, melkein vois kävellä :D Kai sitä on niin tottunut että se on noin lähellä että tuo 45min synnärimatka tuntuu kamalalta.

Tömpsis Imetyksestä vielä, tosiaan se on (niin siis OISI OLLUT) niin helppo tapa ruokkia vauva. Ei maidon lämmittelyjä ja kiroamisia kun tulee liika lämmintä ja toinen kirkuu vieressä, tissi vaan suuhun, oli yö tai päivä. Me asuttiin vielä sellasessa talossa missä keittiö alakerrassa, makkarit ylkäkerrassa, hieman ketutti nousta monta kertaa yössä ja lähtee alakertaan sitä maitorumbaa hoitaa. Toinen jäi aina rauhotteleen huutavaa vauvaa kun toinen lämmitti maitoa. Ja kun lähti jossain käymään niin se mikron ettiminen tai sit ajoitus niin että vauva on just ruokittu ja vähän kauemmin kylläinen.
Ei kai se imetys nyt niin se pointti, kyllä mä uskon että vauvan ja äidin välinen kontakti ja läheinen suhde muutenkin muodostuu turvallisesti kiintyneeksi mutta se mamin maito kun tutkitusti on terveellisintä ja ihanteellisinta vauvalle. :) Mun mielestä pumppaaminen oli tosi vaivalloista, jopa sähköpumpulla joten todella toivon että imetys nyt onnistuisi.
Ja rintakumeja en hävennyt, mutta ne oli pirun keksintö mun kohdalle, ei pysyneet paikoillaan, kauhea asettelu eikä poika usein huolinut niidenkään avulla.

Ruutinen Mä olin kyllä niin henkeen ja vereen tupakoitsija esikoisen raskautta ennen ja tositosi hankalaa oli lopettaminen! Alkuraskaudessa onnistuin vähentää 3-4 röökiin päivä. rv 9 kävin ultrassa vauvan viikot tarkistamassa ja se ultralääkäri vinkkas mulle sellasen dokumenttipätkän missä oltiin kuvattu alkiota/sikiötä äidin tupakoinnin aikana. Se oli ihan kamalaa katsottavaa, vauva kiemurteli ja "kouristeli" tuskaisen oloisena kun nikotiinimyrkyt saavutti sen ja koko tupakoinnin ajan ja hetken sen jälkeen kesti se reaktio. Jep, sen jälkeen en voinut enää polttaa miettimättä miten vauva samaan reagoi :( Kaiken lisäksi raskauspahoinvointi äityi niin pahaksi ettei muutenkaan enää tehnyt tupakkaa kovin mieli niin sitten se jäi ja on jäänyt lopullisesti, onneksi! Mun pari ystävää jotka on muutaman kuukauden päästä synnytyksestä ratkennut uudelleen polttaa oli tosi kannustavia ku sanoivat että kyllä säkin vielä voit ratketa kun hehkutin miten ei tupakkaa tee mieli, mutta eipä vaan ole tehnyt mieli. Joskus kun juo viinilasillisen tai sidukan niin tulee olo että nyt maistus rööki mut ikinä en ole kuiteskaan polttanut vaikka on tarjottu :)
En tiiä mikä pointti mun sepustuksessa oli, kai se että tiedän miten vaikeeta se totaalilopetus voi olla ja mulla pelkkä tahdonvoima ei ois varmaan aluksi riittänyt :headwall:

maidon luovutus Siis maksetaanko siitä jossain? Mä olen käsittänyt että keskosyksiköillä on kova tarve äidinmaidolle ja ottavat sitä mielellään vastaan ja mun tuttu sitä sinne säännöllisesti vei mutta ei sille maksettu? Olen luullut että se toimii jotenkin vapaaehtoispohjalta mutta enpä tiedä niistä kuvioista sen enempää kun en itse ole luovuttanut.


Mukavaa viikonjatkoa! :heart:

Jasmin ja siiri rv 17+3
 
jasmin yleensä maksetaan ja tayssissa ainaki maksettiin, oliko 20€/l. vaivalloista hommaahan se on niitten pullojen sterilointi yms ja kuskaus mut kyllähän sitä tekis ku tietäs et siitä pienet hyötyy paljon. ja tampereella lähialueelta haetaan maidot kotoa, muualta sit bussikuljetuksella.
 
hemari
Mulle kans sattu tommonen tissiin tarraaja kohille...
Poika synty lauantaina ja maito nous vasta tiistain ja keskiviikon välisenä yönä. Sitä ennen koko imetys oli vähän hankalaa, koitti tukkia ja lististää tissiä suuhun ja se kätilö turhautuki koko touhuun ja löi vaan hanskat tiskiin... :O Käski hakee rintakumit lastenhuoneesta vaikka ei se vika missään nänneissä ollu... En mä niitä kertaakaan synnärillä ollessa käyttänykkään...

Mä muuten tässä aloin miettimään et miks jotkut on niin sitä vastaan et vauva saa laitoksella luovutettua maitoa? Ku jos maitoki vasta nousee kotona niin ei kai ne siihen asti pärjää niillä pikku tipoilla joita tisseistä tulee?

Oli muuten aika kummaa ku synnärillä pyysin panadolia ku toosa oli niin niin julmetun kipee epparin takia ja siellä sitten yks hoitaja jotain selitti ja mietti et voinko sitä ottaa... Yhen tabletin olin koko päivänä ottanu... Ja panadoliahan ne suosittelee... :confused:
Seuraavan kerran vaadin jotain puuduttavaa ainetta alapäähän ku syyä piti seisten tai puolittain maaten... Jälkeenpäin kuulin että siellä on semmosia renkaita joita kukaan ei mulle edes tarjonnu! :kieh:


Tsemppiä tupakoinnin lopettamiseen tai ainaki radikaalin vähentämiseen b:)d Se kyllä kannattaa :)
Mä ite lopetin kk ennen ku aloin esikoista oottamaan ja siitä asti ollu täysin savuttomana :)


Huomenna vaihtuu viikotki taas...
Vähän epäilen etteivät neuvolalääkärissä ultraa ku kuulemma yks tietty lääkäri siellä miltein aina ja ainakaan mun ystävällä ei ollu ultrannu vaikka viikoista ei ollu varmuutta ja kohtuki taaksepäin kallistunu jollon käsikopelolla viikojen arvioiminen on kuulemma hankalaa...
No onneks tuosta lääkäristä ei voi mennä kauaa np-ultraan... Ainot vaan et mies ei ehkä sillon ole kotona niin olis kiva jos aikasemmin jo ultraisivat niin pääsis mieski paremmin tähän odotukseen mukaan...

Salainen toive ja Torsti rv.9+6 (8+6) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa ihanaiset!

Eilen oksensin ensimmäistä kertaa :x sama jatkui myös aamulla, huonosti nukutun yön jälkeen. Tänään olis ollut töitä, piti käydä sairaslomaa hakemassa, ei ois tästä tytöstä ollu töihin menijäksi. Sano terkkarilla, että pitää tiistaina siellä neuvolassa kattoo, että jos jatkuu pahoinvointi voimakkaana saattaavat kirjottaa pidemmän s-loman. Saas nähdä, toivottavasti tää on vaan huono päivä täällä välissä :)

Tsemppiä tupakoinnin lopettamiseen! =) Itekkin poltin monta vuotta, mutta pari vuotta sitten lopetin ja tyytyväinen oon ollut päätökseen. Kun sen lopetuspäätöksen tekee, ei siinä montaa päivää mene että pahin himo loppuu. Muutama kuukaus meni, niin ei enää tehnyt yhtään mieli polttaa.

Luovutettu maito ei kait siinä mitään pahaa ole? Pakkohan sitä ravintoa on saada lapsen, jos ei äidiltä vielä maitoa heru.. Kai se on periaatekysymys sitten? :p

Niiskuneiti + yrjötys 5+5
 
salainen toive lisämaidon antamista ne kai välttelee sen takia et sais sen maidon nousemaan paremmin mut toki sitä annetaan tarvittaessa. ja imetysjutut on niin arkoja aiheita et kannattaa sivuuttaa kaikki tollaset höpö höpö-kommentit joihin aika usein esim näillä keskustelupalstoilla törmää.
mä sain synnärillä buranaa ja sitä oon luullu et aina tarjotaan kun tehokkaampaa kun panadol.

niiskuneiti toivotaan että pahoinvointi pysyy aisoissa eikä ylly. kelleen en toivo sitä olotilaa mistä ite monta vkoa kärsin :|

nyt pitää lähtee kelaan mut tuun myöhemmin päivittää masukuvaa tästä jättipötsistä :D ja kertoo neuvolakuulumiset.

jessi ja pikkuj 24+0 poks :heart:
 
:wave:

Kyllä mutkin voi jo lisätä listaan..kolme testiä tehnyt,että eiköhän tämä totta ole :cool:

Mulla imetys ollut kaikille kolmelle hyvin lyhyt jakso...:ashamed: Jotenkin ei vaan ollut mun juttu,katsotaan miten tämän nelosen kanssa käy.

Ihanaa perjantai-iltaa naiset:heart:


Heenu ja Loiva 4+0:heart:
 
ÖÖÖörrrrrggghhh

Mä oon TAAS flunssassa :kieh: Kerkesin olla töissä neljä päivää ja eiköhän pöpö sieltä mulle kantudu. Siellä on pässejä töissä flunssassa josta heti maanantaina mainitsin. Kiva kun tulevat tartuttamaan muut :mad: nyt tää tauti on kaatanut mut ihan maihin ja vetänyt veteläksi. Postin hakeminen tuntuu siltä että ois mount everestin kiivennyt ja keuhkot on yskimisestä tulessa. Tänäänpä en ole sitten polttanut yhtään tupakkaa kun keuhkot on niin kipeenä. Julistin suureen ääneen isännälle että nyt se sit loppu kokonaan! Näinhän se oli mulla ajatuskin, että ekan kolmanneksen aikana lopetan. Nyt meni päivän yli :stick: (Kiitos kaikille että suhtauduitte tähän asiaan ihanasti :heart: en olisi jaksanut lukea mitään saarnoja kun aikuinen ihminen olen ja faktat tiedän. Teidän rinnalla kulkeminen motivoi tosi paljon!)

Mies lähtee vanhalla kaveriporukalla mökille viikonlopuksi ja esikoinen kaverinsa luokse yökylään. Kyseli että saapiko olla kaksi yötä. No van passaa! Mä parantelen itteni työkuntoon ihan rauhassa täällä kotona :)

Imetysasiat ovat joillekin arkoja ja se on ihan ok. Mun mielestä jokainen saa päättää ruokkiiko lapsensa rinta- vai korvikemaidolla. Ja ainahan se ei ole edes päättämisestä kiinni kuten olemme huomanneet. Tunneside äitiin ei ole imetyksestä kiinni :)

Niiskuneiti: itsellä pahoinvointi vieraili varsin vähän aikaa. Toivotaan ettei sinullakaan pitkään!

Ihanan tickerin löysin muistaakseni elokuisten pinosta =)


Ruutinen ja Morri 12+1
 
Ruutinen nauti laatu-ajasta itselles!:heart: Ihanaa!

Mä oon kans tupakoiva,oon polttanut kaikkien aikana:ashamed: Kovasti haluaisin tästä irti,hermojen menettämiseen se yleensä sit kaatuu:$ Ihan tyhmää..

Mä haluaisin jo näkyvän vauvamahan :D Kauheeta tää turvotus,ihan ku olis viimesillään raskaana :D

Jännittää vähän synnytyskin,kolmonen tuli vauhdilla,tokalla ponnistuksella pihalle,hyvä kun ehdin suihkusta siihen sänkyyn:eek:

4210g,3850g ja 4490g kokoisia palleroita tullut,eli turha tästäkään siis pientä odotella :)
 
Ruutinen no jo on sulla nyt vastustuskyky alhaalla, inhottavaa olla koko ajan kipeenä :| Koitahhan parantua! :) Kiva jos saat tupakoinninkin "samalla" loppumaan, ei siitä enää tarvitse murehtia. Lohduttavaa kuulla että tää pahoinvointi ei välttämättä jatku kovin pitkään :D

Jessi Toivotaan, toivotaan =)

Ja ihana tuo tickeri! Pakko oli käydä kurkkimassa ja "tein" itelleni sen missä lapsen kehitys näkyy :saint:

Hyvää viikonloppua naiset!



Niiskuneiti :heart: 5+5
 
No moikka!
Juu lisää vaan Ruutinen minutkin listaan, vaikka mulla on jotenkin kauhean epävarma olo tästä raskaudestani, enkä oikein itsekkään tiedä et miksi. Alavatsakivut on välillä olleet kurjia ja tiedän kyllä että voivat kuulua asiaan, mutta koska niitä ei ole ennen raskauksissa ollut niin tuntuu hullulta et nyt yhtäkkiä ne oliskin sit ihan normaaleja. Mutta ei auta kuin seurailla tilannetta ja odottaa että aika kuluis nopeasti muutaman viikon eteenpäin.
Kumpa pääsisi edes alkuraskauden ultraan niin tietäis et missä mennään :/
Niin lapsi on siis meille neljäs :heart: ja synnytyssairaala on Tyks

Noh, toiveikkain mielin kuitenkin..rv 5+0
 
Viimeksi muokattu:
neuvolakuulumisia:

paineet 130/76
hemppa 120
pissa puhdas
sykkeet oli 150-152 ja vähän alle
sf-mitta oli 24 ja nyt tipahti yläkäyrälle
turvotusta löytyy ja painoa tullu kuukaudessa 5kiloa :O :headwall:

kelan paperit sain ja eilen kävin siellä taistelemassa, aina nouseet paineet ku sinne joutuu mennä :rolleyes: onneks nyt sain asiat kuitenki hoitumaan ok ja äitiyspäivärahaa saan edellisen työpaikan työtulojen mukaan :) muuten oisin jääny ihan minimille :kieh:

vaukki potkuttelee jo kovasti, mahan päälle jos jotain laittaa ni heiluu kyllä mut ei vielä putoo, sitä odotellessa :D pallojumpassa kävin eilen ja ihan hyvin jaksoin vaikka mahaa nyt jo aika tavalla onkin. pienessä ajassa pullahtanu hurja pallo, jumpassaki ne katto et ompas äkkiä tullu ku viimeks ei ollu paljo mitn.

mä lähen kohta harrastamaan terapeuttista shoppailua :whistle: :D

heenulle tervetuloa ja onnea plussasta!

jessi ja pikkuj 24+1
 
Ihana masu Jessillä :)

Hölyhuispakkeen lisäsin pinoon. Laitoin sulle lasketuksi ajaksi 28.10. Toivottavasti ei mennyt kovin mönkään :D Korjaa jos olen laittanut sen väärin.

Mulla on tosi kurja olo. Vielä huominen armonaikaa koittaa parantua :kieh: Mä en haluu olla pois töistä kun sovin ihan älyttömästi asiakaskäyntejä sun muita enkä haluisi niitä sijaiselle antaa. Mut sairaanahan sinne on turha mennä, sen tiedän. No toivotaan että pöpö antaa periksi!

(laitoin viikkokuvia tuonne masukuvaketjuun.. aikaisemmat löytyy sivulta 43)

Ruutinen ja Morri 12+2
 
Viimeksi muokattu:
Kopsaan laiskimuksena kirjoitukseni tuolta syyskuisista. Palaan myöhemmin astialle kunhan taas jaksan :) Mukavaa sunnuntaita kaikille!!


Lueskelin tuota kesäkuisten pinoa joutessani ja siellä mammat puhuvat kovasti siivoamisesta ja ruuanlaitosta. Sain siinä lukiessani mielettömän siivouspuuskan ja kääräisin hihani heti :LOL: Tänään on flunssa jo vähän helpottanut eikä lämpöäkään enää ole, joten vähän uskalsin siis touhutakin. Nenu aukesi tosi hyvin ja räkäliina oli tissiliivien kupissa käden ulottuvilla Ukko tuli eilen illalla etuajassa ryyppyreissultaan (ois voinu kyllä olla koko viikonlopun siellä) ja nyt krapulassa sohvalta katteli monttu auki mun touhotusta.

Viime kesänä mulla yltyi tuo masennus tosi pahaksi ja silloin jäi siivouspuuhat tosi vähälle ja nyt se saamattomuus on jotenkin jäänyt päälle. Oikeasti meillä on välillä ihan &%#@#& paskaista ja siitä suurimmat riidat meidän parisuhteessa oikeastaan syntyykin. Nyt kun olen toipumassa depiksestä niin ajattelin että motivoisikohan mua (ja ihan meitä kaikkia) sellainen

KODINHOITOJUTTUJEN KERTOMINEN

Eli jos kertoisitte ihan omin sanoin teidän siivousrutiineista. Mitä teillä tehdään päivittäin/viikottain/kuukausittain? Kaikkia hyviä siivousvinkkejä olisi kiva myös lukea välineistä ja pesuaineista työnjakoasioihin.

Sit voitaisiin vähän kertoa että mitä ruokaa yleensä teillä tehdään ja millä lisukkeilla. Mä olen kova laittamaan ruokaa mutta jotenkin tuntuu että siinäkin asiassa on urautunut ja unohtanut jotain ihan helppoja ja hyviä (ja EDULLISIA) perusruokia. Ruokalista on aika tasaisen harmaa ja samat ruuat vaihtelee aina viikosta toiseen.

Miltäs kuulostaisi? Mä aloitan:

Kuten jo kerroin, siivoushommat ovat tällä hetkellä hyvinkin pakkopullaa ja välillä kaaosta katsellessa tulee sellainen epätoivoinen fiilis ettei edes halua aloittaa. Meillä ei siis mitään erityistä viikkosiivousta tms. ole harrastettu pitkään aikaan. Lähinnä mennään sillä taktiikalla et vähäsen silloin tällöin jos jaksaa.

Päivittäin meillä kyllä pyörii tiskikone. Noin kolme kertaa viikossa pestään pyykkiä (silläpä se kauhea pyykkivuori kertyykin) ja kuivausrumpu on ollut mun hermojen pelastaja jo vuosia. Imurointi suoritetaan myös kolmesti viikossa vaikka useammin pitäisi koska nuita lemmikkejä on niin monta. Nyt varsinkin kun vanhimmalla koiralla alkoi karvanlähtö, niin impparointi pitäisi ottaa ihan jokapäiväiseksi rutiiniksi. Meillä koirat tiputtaa karvansa fiksusti silleen peräjälkeen eivätkä kaikki kerralla. Karvarumbaa siis jatkuu näillä näkymin 3-5kk |O

Vessa pestään ehkä kerran viikossa jos jaksaa :ashamed:. Ja samoin lattioiden luutuaminen vain kerran viikossa. Pakko ois siinäkin ryhdistäytyä kun ollaan niin sottasta porukkaa että hirveitä tahroja lattiat täynnä. Joka kuukausi vaihdetaan lakanat ja pölyt pyyhitään jos jaksetaan.

Tämmöistä meidän laiskimusperheessä.. pistäkäähän paremmaksi :LOL:

Ruokahommista ehkä myöhemmin. Nyt pitää käyttää koirat ulkona.

Ruutinen ja Morri 12+3
 
Viimeksi muokattu:
Ruutinen:heart: LOISTAVA idea ja teidän touhu kuulostaa ihan samalta kun meidän!!!

Mulla on kausittaista siivousintoa.Saatan siivota koko kämpän yhtäkkiä,sit jaksan pitää sitä noin 3 päivää...sit masennun ku lastenhuone,pyykit,tiskit,kaikki räjähtää käsiin.Meillä ei oo pesukonetta(pesutupa alapuolella) joten voitte kuvitella minkälainen pyykkihelvetti täällä viiden hengen perheessä on.Nyt kun nelonen on tulossa,sanoin miehelle et nyt mä haluan sen pesukoneen vaikka kuinka olis sitä vastaan.Mies on eilen ja tänään ominut tuvan,eilen meni noin 8 koneellista ja tänään ainakin viisi:ashamed: apua...
mies on aktiivinen tiskaaja,mä vihaan sitä hommaa.silti se vuori vaan on aina ja koko ajan.Mulla kaatuu fiilis myös siihen,kun se jälki ei PYSY,24h pitäis kulkee peräs että järjestys pysyisi.Meillä on tavaraaki ihan liikaa,rumia huonekaluja ja hirveet tapetit.Neki latistaa mun intoa(kyllä laiska syyt löytää..)
Matot,lattiat.listat,kaapin ovet,seinät on vähän väliä taturas,koiran karvois,kahviroiskeis ym.Pikkuvessa on poikien joku yleinen käymälä,siellä ei oo lattiakaivoo joten ei saa virutettua vaan aina pitää rätit ja mopit repiä kaapista...huoh...
KAIPAISIN SIIS TODELLA PALJON KANS SIISTEILTÄ,JA MUILTAKIN,VINKKEJÄ,MITEN HUUSHOLLIN SAISI PIDETTYÄ KUNNOSSA.En jaksa lapsille koko ajan huutaa ja komentaa,vaan marttyyrinä kiukkuilen ja siivoan.Onneksi mies kyllä osallistuu,toki silläkin kausia kun ei tee mitään.

Mies on myös kokkina aika lailla,mä oon sellanen jauheliha/makkarakastike-ihminen.Ei oo mielikuvitusta,enkä oikein osaakkaan muuta tehdä.Mutta mies kyllä on tässäkin loistava ja tekee sen vielä mielellään.

Tätä sotkuakin enemmän morkkistelen äitiyden suhteen,tuntuu että olen laiska tekemään lasten kanssa mitään.Nyt raskaana vielä olen niin järkyttävän kiukkunen,etten kestäkään oikein mitään..voi ei,kuulostan varmaan ihan kamalalta...
En oo leikkijä tyyppiä,luen kyllä mielelläni.Autoa ei ole,joten liikkuminen pulkkamäkiin ym on rajallista.

Olisi siis todella ihanaa jakaa näitä kokemuksia ja vinkkejä sujuvaan arkeen,jospa me saataisiin vähän virtaa taas :)




Heenu ja Loiva 4+2:heart:
 
kiitos masukommenteista =)

ruutinen tais olla muuten mun idea toi ruokavinkit :D oon ite aivan onneton keksimään ruokia ni siks kiva urkkia mitä muut tekee ja saada mahdollisesti vinkkejä :) meillä oli helmikuisissa -08 toi et ei ihan mun oma keksimä idea oo :whistle:

heenu saanko udella kumpia sulla on edelliset lapset?

me syötiin tänään perunamuussia ja jauhelihapihvejä, lisukkeena tomaattia ja porkkanaraastettaa. mä olen myös tavisruokien tekijä ja pää lyö tyhjää aina ku pitäs keksiä päivän menu. varsinki ku mein pojat on niin nirsoja ettei meinaa mikään kelvata, varsinki nuorempi, söis vaan nakkeja tai makkaraa :kieh:

siivousjutut meillä siivotaan miten jaksetaan, siis iso siivous. muuten yleensä kerta vkoon tehään vähän isompi siivous. imuroidaan ehkä pari kertaa vkossa vaikka pitäs useemmin mut ei jaksa :ashamed: meillä ei oo onneks lemmikkejä ni ei tuu karvaa. vessan pesen 2 kertaa vkossa + välisiivoukset. siitä oon tarkka koska oon niin bakteerikammonen. keittiö myös puhdistuu päivittäin ja pyykkiä pesen ehkä joka toinen pvä noin ja vähintään 2 koneellista kerrallaan. pyykkiä en suostuis pesemään yleisillä koneilla koska oon lukenu et ne on kauheita bakteeripesiä. kiva tää bakteerikammo :rolleyes:
työnjako meillä menee niin et mä pesen vessan ja pyykit ku haluun et ne on just eikä melkeen. keittiössä teen kans yleensä eniten mut isäntä on parempi kokkaamaan. imuroinnin ja luuttauksen isäntä yleensä hoitaa. ja pöllyttää matot ku ne viedään ulos. pölyjä oon tosi aliska pyyhkimään ja sen kyllä huomaa :ashamed: samoin ikkunanpesu on jotenki kankeeta, en tiiä miks muka ei meinaa puhdistua. nyt keväällä on PAKKO pestä, niin hirveen näköset lasit. onneks on sit älomalla ainaki aikaa.

tilattiin pitsat :p joten nyt ruuan ja telkkarin ääreen :wave:

jessi ja pikkuj 24+2
 
heenu mä oon lukenu ihan liikaa ja ollu välinehuollossa töissä mistä saa aikamoista faktaa noista bakteerimääristä, tieto lisää tuskaa...
joo kiva kun on tullu porukkaa lisää ja pysyy pino aktiivisena kun on alkupuolen odottajia enempi :) mä taidan olla pisimmällä ja matkaa on mullaki vielä :p

hitto et tuli eilen syötyä ihan liikaa |O ja kun tota painoa on kertyny ni pitäsi tosiaan katella mitä suuhunsa laittaa :rolleyes: ja se sokerirasituski kummittelee ihan nurkan takana... katoin just et painan nyt enempi ku esikosta tähän aikaan mistä keräsin huimat kilot et tosi kiva :snotty: mähän oon lopussa ihan sotanorsu :kieh:

nyt meen tekemään jotain hyödyllistä :wave:

jessi ja pikkuj 24+3
 
Siivoomisesta...
Meillä on koira, poika ja tuo mies niin sotkua riittää... :D Ite oon meistä se siistein :saint:

Meillä mies on se jolle kelpais vähempikin siivous mut musta oli mukavempi siivota useammin niin ei olis kerralla aina niin isoa urakkaa :D

Keittiön lattiaa tulee luututtua useammin ku poika sotkee syödessä oikeesti aika paljon ja mies kokatessa ja muutenki :whistle: Mut muuten arvelisin et kahen viikon välein tulee luututtua :confused: Meillä ei ole mitään selviä siivousrutiineja niin hankala arvioida...

Vessa pessään varmaan kerran viikossa ja tarvittaessa useamminkin...

Imuroitua tulee varmaan 3-4krt viikossa tai jotain sinne päin.
Tiskikone pyörii varmaan joka päivä ja pyykkiäki kertyy aika lailla... Vasta onneks ostettiin isompi ja tehokkaampi kone niin pyykin pesu on helpompaa :)
Lakanat meillä vaihetaan kahen viikon välein, tyynyliinat kuulemma pitäs vaihtaa joka viikko mut mä en ikinä muista :D

Ruokaa meillä laittaa tasapuolisesti varmaan kumpikin... Jotain uutta pitäs keksiä ku alkaa tympiä nuo ruuat mitä syyään...

Hyviä ja kuitenkaan ei kauheen kalliita ruokaohjeita otetaan vastaan :wave:


Reilu viikko olis neuvolalääkäriin vielä...

Salainen toive ja Torsti rv.10+3 (9+3) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! Tulin pikasesti ilmottamaan, että oon hengissä :D Kauhee närästys ja päänsärky vaan... on ollu niin paljon kaikkee puuhaa, että en oo ehtiny konetta ees avaamaan! :O Koitan jaksaa ja ehtiä kommentoida pian taas :)

Voikaa hyvin!
tömpsis ja super 12+4
 
:wave:

Viikonloppu meni hujauksessa. Meillä oli yllätyskylässä mun siskoni joten suunnitelmat siitä että mun puoilen suku saisi raskaudesta tiedon sitten rakenneultran jälkeen meni uusiksi.
Paitsi että sisko on jostain syystä niin vahvasti siinä uskossa ollut että mä en halua enempää lapsia ettei tajunnut mun mahasta vaan jouduin sille kertoo ihan rautalangasta vääntämällä :D
Sen jälkeen se vasta rupesikin katsoo että aikamoinen möhömaha musta onkin tullut :D
Mutta hyvin siis otti asian, vähän loukkaantunut oli siitä kun nyt vasta kerrottiin kun vauvahan syntyykin ihan just. Rauhottelin että onhan tässä nyt vielä useampi kuukausi :)
Ja kerroin sitten puhelimitse myös äidilleni kun luulen että sisko oisi sen tiedon kuiteski jossain välissä lipsauttanut, kivempi ite. Kahteen kertaan jouduin asian sanoo ennenkuin ymmärsi mutta aika nopeasti kokosi itsensä järkytyksestä, puhelimesta kuului syvää hiljaisuutta vain noin puoli minuuttia :D Loppujen lopuksi vaikutti ihan iloiselta meidän puolesta joten pahoille mielin en jäänyt kuten vähän pelkäsin.
Käytiin kylpylässä polskimassa ja jäällä kävelyillä, oli kyllä niin tapahtumantäyteinen viikonloppu että vaikka kävin iltaisin tällä lukemassa niin en jaksanut kirjoittaa ja nytkin mies lähti koiran iltalenkittää kun pitkästä aikaa en vaan jaksanut lähteä, ihan loppuunkulunut olo : /

Jessi Wautsi, siis 5kg kuukaudessa! No mut eikö sulla nyt varsinkin olekin vähän varaa ottaa painoa kun monta kuukautta oot vaan säännöllisesti voinut pahoin!
Maha on ainakin komea etkä kyllä voi puhua sotanorsuista vielä pitkään aikaan, tuskimpa koko raskauteen!
Pöpökammosta ja välinehuollosta tuli mieleen että mun äiti on erään sairaalan välinehuoltoyksikön johdossa ja varmaan on kans hyvin perillä bakteeriasioissa mutta onneksi ei "taviselämässä" puutu kuin ylilyönteihin eli esim jossain juhlissa meillä oli muoviset ruokailuvälineet jotka eräs sukulainen halusi pestä ja säästää kun olivat sellasta kestävämpää muovia ja mua nauratti kun näin miten äitiltä meinas laatta lentää ja se tempas ne välineet ja heitti jätesäkkiin ja luennoi mikä bakteeripesä sellanen muovihaarukka on vaikka autoklaaviin laittas ja kymmenen kertaa siinä käyttäs niin ei lähde pöpöt ja sellasia ei säästellä. :D

Siivoiluja meidän perheessä Aika pitkälle minä toimin seremoniamestarina ja myöskin marttyyrisiivoojana. Mies kyllä tekee mutta kun aina tarvii pyytää ja pyytää ja joissain asioissa tosiaan vankasti uskon että hoidan homman huolellisemmin niin teen sit itse.
PYYKKIÄ pestään noin joka toinen päivä ja aika usein vähintään pari koneellista kerralla, en tiedä mistä sitä kertyy mutta kertyy vaan.. Ja minä siis pesen pyykit, jos mies pesis niin siellä menis hienopesut, kirjopesut, ja lämpötilat miten sattuu ja tulos olisi sen mukaista. :headwall:
IMUROINTIA joka toinen päivä yläkerta, alakerta joka kolmas päivä kun siellä ei oleilla samalla tavalla. Meillä on pitkäkarvainen musta koira ja valkoinen kissa joilla molemmilla tuntuu olevan karvanlähtöaikaympäri vuoden joten pakko mikä pakko. Mies imuroi pyydettäessä mutta usein mua rupee ottaa päähän ne elukoiden ajelehtivat karvat just silloin kun ei ole ketään muuta kuin omat kädet imurin varteen ja hommahan on heti hoidettava kun en voi oottaa joten aika usein imuroin minä..
KEITTIÖ siivotaan joka päivä, siis tiskikone tiskaa, tasot puhdistetaan useaan otteeseen, rikkaimurilla lattiat jne.
VESSAT pari kertaa viikossa, yläkerran pönttö useamminkin kun poika tykkää rämpätä kielloista huolimatta sitä pytyn kantta ja mä ajattelen että mitä kaikkea se käsiinsä siitä saa :x
IKKUNAT pestään keväisin, minä pesen ja vaikka homma on mukavaa niin ei niitä tule pestyä kuin sen kerran vuodessa.
LATTIAT moppaillaan kerran viikossa, varmaan homma mitä eniten vihaan :kieh:

Moppaamiset, vessojen totaalipesut ja sellaset yleensä ajoittuu viikonloppuun. Mies lähtee pojan ja koiran kans ulos jotta saan rauhassa siivoiltua, siivoaminen on ihan kivaa kun siihen vaan saa rauhassa keskittyä.
Pidän itseäni kans tosi epäkäytännöllisenä siivoamisen suhteen, tuntuu että koko ajan saisi olla siivoamassa ja että vaikka just siivos niin ei näytä siltä. Paljon vaikuttaa se miten skarppina osaa pitää huolta siitä että hommat hoidetaan kerralla alusta loppuun. Eli asiat ei jää kesken. Turmion tie on se tie kun ajattelee että "no mä tyhjennän ton tiskikoneen sit illemmalla, nyt ei jaksa"
Kun vähänkin jättää jotain lojumaan ja myöhemmälle niin se siivouksen määrä salakavalasti kasvaa niihin mittoihin että sitten ei tosiaankaan enää jaksa kun hommaa on niin paljon.
Enemmän mun pitäs malttaa delegoida miehellekkin hommia eikä saada sit raivareita kun joudun itse tekeen.

Ruokapuoli On meilläkin ajoittain ongelmallinen. Pyrimme suunnittelemaan etukäteen useamman päivän menun mutta siinä kunistutaan ja ois tarkotus saada paperille viikon ruokaostokset niin voi morjes! Ollaan jopa keittoirojen kasn niitä ruokia suunniteltu kun ei vaan tuu mieleen mitään. Vakiovieraita meidän pöydässä on makaronilaatikko, kinkkukiusaus, jauheliha/nakkikastike, Kanankoivet, jauheliha/kalakeitto jne helppoa nopeaa ja riittoisaa ruokaa. Aika usein myös lasagne ja risotto. Tehdään paljon laatikkoruokia kun miehen pitää saada ruoista myös töihin eväät ja niistä riittää siis eniten.
Täysjyväpastaa ja täysjyväriisiä, että ois vähän ravintorikkaampia nekin.
Aika paljon pakastekasviksia lisukkeena, parsaa ja kukkakaalia, niistä tykätään.
Myös porkkanaraastetta, lohkottuja tomaatteja ja kurkkuja saa nopeasti lautasen reunalle. Raejuustoa, punajuuria, jne.

Jessi toimititko kelan paprut jo, otatko äitiysavustuksen rahana vai pakettina? entäs miten muut meinaa valita?
Mä en vielä tiedä, toisaalta tekis mieli ottaa taas laatikollinen vaatetta ja tavaraa, toisaalta aika paljon esikoisen pakkauksen vatteista jäi käyttämättä ja kaikki on hyvässä kunnossa. Saas nyt nähdä!

Mulle tuli rakenneultraan aika 16.3 eli pari viikkoa odottelua :)

Ihanaa viikon alkua ja jatkoa ja siivous/ruoanlaittointoa joka mammalle :D

Jasmin ja siiri rv 18+1
 
Tänään kolmeen raskaustestiin saatu positiivinen tulos heti testiajan sisällä :) Keskenmenosta oli 1v 1kk ja nytten sitten tärppäs vihdoin :) Eli listaan vois mut lisäillä. :)

Minnuska89.................2. ................. 10.11.2011................. LPKS.
 

Yhteistyössä