Haavevauvat todeksi 2011-2012

Jessi En ole kyllä yllättynyt että nuo kielletään. Nyt on tullut paljon BPA-vapaita muovisia tuttipulloja siis niitä rusehtavan värisiä pulloja, luulisi niitä voivan kuitenkin käyttää huoletta vaikka käsitin että kaikkiin muovisiin tutipulloihin tulee suositus välttää niitä kokonaan?

Minnuska Uskon että tuntuu aika uskomattomalta =) Ihana juttu kuitenkin, tarrasukkia vaan paljon matkaan!
 
jasmin luitko ton jutun kokonaan? vähän ristiriitasta tietoa mun mielestä ku suositus on luopua kokonaan muovisista mut sitte suomessa on tutkittu viime vuonna 16 tuttipulloa mitkä on testit läpässy (ei vaan mainita et mitkä pullot) ni voiko niitä nyt sit käyttää vai b :confused: ahistaa :headwall:
mitä rusehtavan värisiä pulloja? mistä niitä saa? meil on käytetty aventia, ilmeisesti myrkkypullo seki :| suurimmaks osakshan noi on tissillä ollu sen alun mut käytetty myös pulloja jos mun on tarvinnu mennä johonki.
 
Oon vähän aikasessa, mutta tuutteko kertomaan kun ootte jakautunut kahteen (tai useampaankin osaan) että koska ja kumpi. Vois päivitellä tuonne meille odottajille että miten täällä menee :)
En kyllä muilta ole kysellyt enkä kysele :D Eiköhän me kaikki kuitenkin joskus vielä tälle puolelle eksytä :)

Hyviä vointeja ja loistavaa maaliskuuta!
 
Tuosta Jessin laittamasta linkistä...
Juu oon ollu tietonen tuosta bisfenoli hommasta :/ Niin siinähän oli se raja jonka verran sitä sai liueta ja sen rajan alle jääneet läpäs testin...
Mä varmaanki pelaisin varman päälle ja hommaisin niitä lasisia pulloja :)

Mä en muutenkaan käytä esikoisella mitään muovilautasia. Mukit on muovia mut juo niistä maidon kylmänä... Pitäsköhän neki nakata pois vaikka on niitä joissa ei ole sen koodin mukaan sitä möyhöä?

Ambrosia
Ai että tullaanko jakaantumisesta ilmottamaan vauvakuume puolelle? Kyllä mä varmaan käyn sinnekki huikkaamassa. Toivottavasti tosin samaan aikaan kuumeilleet olis jo itekki tänne siirtyny b:)d


Salainen toive ja Torsti rv.10+4 (9+4) :heart:
 
Jessi Juu jäi vähän mietityttämään että miten toi nyt menee. Käsitin jotenki niin että ne pullot josta irtoaa yli sallittujen määrien kielletään kokonaan ja välttämissuositus tulee myös sellasille mistä irtoaa "turvallinen" määrä mutta siis irtoaa joka tapauksessa jotain. Mutta kun tosiaan on tullut myös niitä pulloja missä ei ole lainkaan tota ainetta, ne on siksi rusehtavia kun olen käsittänyt että myös muovin kirkastamiseen tarvitaan tota myrkkyä. Aventilta on normipulloja sekä noita BPA-vapaita pulloja ja ne on tosiaan väriltään erilaisia kun vertaa. Mun mielestä ainakin isoimmissa Cittareissa on ainakin noita Aventin pulloja ja sit lastentarvikeliikkeistä löytyy muiden merkkien malleja.

Meillä taapero syö kans tavalliselta lautaselta ja useimmiten maidotki juo lasista, nuo kartio-lasit on siitä hyviä että on niin paksua lasia ettei helposti rikkoonu vaikka putoaisi =)

Ambrosia Hyvä idea! Ja tulehan sinäkin sieltä piakkoin tälle puolelle!


Mä leivoin raparperirahkapiirakan, valmistuu uunissa parhaillaan :p Iski niin kauhea makeanhimo taas jälleen eikä mitään löytynyt joten pakko se oli!
Nyt hetkeksi lepäileen ja sitten kahvittelua piirakan kera, slurps :p

Jasmin ja siiri rv 18+2
 
Minnuska paljonpaljon onnea! Ja tervetuloa masunkasvattajiin :heart:

ON: Tänään siis oli eka neuvola. Oli kyllä mukava täti. Verenpaineet oli koholla, liekkö vähän jännittäny. LA on tädin mukaan 21.10 (ei 23.10) Kun laski sen 28 pv:n kierron mukaan, kun itse oon laskenut 30 pv:n mukaan. Mutta ei sitä muutella tarvii, katellaan mitä sanoovat ultrassa :)

Harmittaa kun jo nyt oli hemppari aika alhaalla (120), saas nähä rupeeko laskemaan. Hahah, hyvät naurut sai kun mieskin halus että siltä katotaan hemppari, täti tuli sieltä huoneesta nauraen ja sano et mee hyvä mies verta luovuttamaan, kun Hb oli 165. Mies sano, että vois miulle osan luovuttaa :LOL:

Vaalla en oo käynyt 1,5 vuoteen kun en oikein tykkää niistä lukemista :D on siis lievästi ylipainonen. Hui kun oli noussu, meinas ihan itku tulla nyt kyllä alko urheilu, josko sen sais kurissa pidettyä!

Kauheen määrän sai kyllä paperia mukaansa sielltä, pientä iltalukemista. Niin ja miesraukalla meni sormi suuhun kun kysy täti mikä miussa on parasta :D

Meinasin, että huomenna taidan varata ajan varhaisultraan yksityiselle, hulluksihan tässä tulee jos pitää vielä yli kuukausi odotella. Lähinnä haluun varmuuden, että pikkunen on kyydissä ja oikeella paikalla!

Iloista odotusta naiset :heart:

Niiskuneiti ja 6+4
 
Minnuska
Mä tein esikoisesta seittemän testiä :D



Mä vihaan hampaitten harjaamista! :kieh:
Eilen pesin hampaita ja komeessa kaaressa kaikki just syödyt ruuat ulos :x
Muuten olo hyvä ja taitaa olla pahoinvointi melkeinpä jo loppu :)
Väsyttää vain ja vaikka mahaa vetäs sisään niin jo aamusta huomaa mahan olevan selvästi jo kasvanu =)

Salainen toive ja Torsti rv.10+5 (9+5) :heart:
 
meille rantautu yjötauti :headwall: ja pe ois pitäny lähtee kahestaan kylpyläreissulle mikä jo kerran peruuntu mun alkuraskauden massiivisen pahoinvoinnin takia ni nyt sit taas jotain :headwall: enkä tosiaan jaksais enää oksentelua ku se vihdoin on loppu tai ainaki vähentyny :snotty: masentaa :'(
 
voi harmi Jessi! Tiedän miten masentavaa sairastaminen on! :hug: Toivottavasti pääsette nopsaan taudista eroon!

mä kävin eilen lekurissa kun alapäävaivat sit palas, jeeeeeeeeesh. tai siis karmee kirvely. no ei näy virtsarakon tulehdusta, mut ku olin käyny kuulemma liian vähän aikaa sitten vessassa, niin testi ei oo luotettava :headwall: ja koska labra oli kiinni, niin ei muita näytteitä voitu ottaa :headwall: siis mähän olisin voinu säästää ne rahat ja mennä tänään kunnalliseen, ku ei yksityiseltä enää näköjään saa palvelua... :kieh: tässä nyt sit arvotaan, että onko tää vaan taas limakalvojen kiukuttelua vai jotain tautia... enkö mä saa harrastaa seksiä enää ikinä ilman, että tuun kipeeks?! :( byääääääääH! :'( täytyyhän tähän vaivaan oikeasti joku parannus löytyä? miten mun alapää selviää synnytyksestä jos se ei kestä ees tätä??? raivostuttaa ja masentaa tää :(

(sori kauhee avautuminen)

lekuri muuten sano, että emätintulehdukset on tosi harvinaisia raskauden aikana, kun hormonitoiminta pitää tosta asiasta huolen. Ootteko koskaan tollasta kuullu?

Onnea Minnuska! :flower:

Eilen tuli muuten ekat mahantaputtelut. Vaikka se olikin anoppi, niin tuntu vähän oudolta ja yllättävältä. Saas nähä miten ahistavaksi se sit käy myöhemmin.

Voikaa hyvin! :)
tömpsis ja super 13+0 :heart:
 
heippa vaan!

Täälähän on paljon oksennusta liikkeellä,jaksamista teille!
Apua tuo mahan taputtelu!mä en voi sietää sitä :(

Nyt siivoomaan...huomenna tytön 8 v synttärit.mitäköhän leipois,en oo yhtään suunnitellu näitä,omanapaisesti vaan maannu ku tää väsy ei meinaa millään helpottaa,kamalan vetämätön olo.


Heenu & Loiva 4+6
 
Terppa kaikille! Ja aivan ensimäiseksi: Onnea Minnuska89! :)
Töissä on ollut niin kiirettä että ihan häiritsee datailua :) mutta täällä ollaan jälleen. Oksennustautia me ei olla vielä saatu, mutta mulla on sellainen olo kokoajan, että oksettaa, joten kaipa tuokin sitten sivussa menisi! No, ei vaan. Onneksi esikoinen on säilynyt tuon taudin koskemattomissa. Ekassa raskaudessa oksentelin jonkun verran mutta ei ollut tällaista kokoajan huonoa oloa niin kuin on nyt... :( inhottavaa...

Neukkarilla kävin ekaa kertaa parisen viikkoa sitten. Ollaan muutettu, joten uusi täti oli odotettavissa neuvolassa. Tämä uusi täti sanoi, että kerran sun työmatkatkin on toiseen suuntaan, niin voisit käydä siellä vanhassakin, jos haluan - ja ilman muuta halusin :) Eli jee, vielä saadaan olla meidän lempparineukkarilla :) (meidän vanha kunta ja tämä uusi on samaa terv.huoltoyhtymää). Hemppa oli 149 eli mulle aika korkea. Eli ei siis ainakaan heti rautaa tiedossa - jei! :)
Seulontaan pitäisi mennä 15.3. (labrakokeet) ja sitten 5.4. on np-ultra. Esikoisen synttärit on 6.4. ja viikkojakin 13 puolella, eli ajattelin silloin kertoa mummoille ja papoille ja kummeille ja ja ja... :) Tulisi nyt vaan pian se ultra jotta pääsis näkemään onko kaikki hyvin. Jotenkin vähän jännä fiilis kun on niin tolkuttoman huono olo ja ekasta ei... mut jokainen raskaus on erilainen... tässä raskaudessa on myös päänsärkyä!! ja kanan haju ällöttää ihan tolkuttomasti - mitään tällasta ei ollu mun ekassa masuilussa.. :) no, helppo raskaus ja synnytys se olikin!

Ambrosia, hyvä idea se syntyneiden ilmoittaminen! :) Nyt takaisin labraan, solut odottavat siirrostamistaan...
Kevätterkuin,
Emeriini ja "Milli-masukki" (vai jokohan se kohta alkaa olemaan senttejä, hih! :) )
 
Heipä hei,

Pikaisesti kirjoittelen. Talvilomamatkalla oltiin tuolla Sveitisin Lausannessa kaveria katsomassa neljän päivän ajan. Mahtava paikkahan tuo oli. Matkassa oli minun lisäksi esikko ja mies. Esikko tuli sitten tietysti kipeäksi ja kotimatka oli aika hankala. Poika oksensi koneessa ja vielä Helsingin kentälläkin. Onneksi ei sentään ollut mahatautia vaan taisi tuollainen pieni kuume/räkätauti. Pahenpaa sotkua emme sentään saaneet aikaiseksi vaan äärimmäisen nopeilla refleksellä ja hyvällä varautumisella saimme muovipussin molemmilla kerroilla alle.

Omassa navassa. Väsymys alkanut painaa hieman entistä enemmän. Lisäksi turvotus pahenee entisestään. Tätä mahaa ei peitä enää millään. Painoakin on tullut tämän matkaviikon aikana 2-3 kg. APUA! Jotenkin tuntuu siltä että pientä ellotusta on tuloillaan. Kaikissa muissa raskauksissa tuo ellotus on alkanut joskus 6+ viikoilla joten sitä odotellessa. Minulla on ollut niin hyvä tuuri kaikissa raskauksissani että pönttöä en ole koskaan joutunut halailemaan, mutta sellainen jatkuva ällöolo on kyllä ollut alkuraskaudessa vieraanani.

Tervetuloa muuten uusille!

Irmeli ja Eila 5+4
 
Hei naiset! :wave:

tömpsis voi harmi tuollaiset vaivat : / toivottavasti tulis loppu tuommosille!

emeriini Mukavasti teillä joustetaan, onhan se kiva mennä tuttuun paikkaan =)

jessi jaksamista, tuota on hirveesti liikkeellä. Parane pian :heart:

En malttanut olla varaamatta aikaa varhaisultraan! Olisin jo halunnut ensi viikolla, mutta mies ei olisi pääsyt mukaan. Sain sitten ajan viikoille 8+4, hui kun jännittää! :) Ei tarvitse odottaa sitä 12-13 viikkoa..

Niiskuneiti ja 6+6
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille!

Onnea Minnuskalle kovasti!!

Tömpsis: Voi toivottavasti sun vaivoihin saataisiin pian selvyys ja loppu. Onhan se varmasti ikävää ajatella että miten sitä synnyttää jos muutenkin jo sattuu :( Pitsät nyt kovan kovaa vastaan sille lääkärille ja vaadit että hommaan saadaan selvyys ettei tarvitse kärsiä liian kauaa :)

(.) Kävin NP ultrassa keskiviikkona jakaikki oli kuulemma ookoo. Niskaturvotusta oli 2,2mm joka itseä hieman huoletti. Nykyään kuulemma ei enää niitä viitearvoja ole vaan pitää odottaa vielä yli viikko niitä verikokeiden tuloksia ja muita mistä sen riskiluvun sitten laskevat. Huonot uutiset tulee kuulemma puhelimitse ja hyvät vähän myöhemmin postitse.

Muita mittoja mitattiin myös ja pituus päästä pyllyyn oli 68mm ja pään halkaisija 2,3mm. Laskettu aika muuttui nyt sitten 10.9.. Pienokainen nukkui ultran ajan ja käänsi vain kylkeä kun lääkäri yritti herätellä :) Hyvät unenlahjat on lapsukaisella.

Loppuun videoterveinen
[video=youtube;AERssJDo4dk]http://www.youtube.com/watch?v=AERssJDo4dk[/video]
 
Viimeksi muokattu:
ruutinen :heart: Ihastuttava masuasukki-video! :heart: Toivottavasti riski on verikokeiden perusteella kuiteskin olematon, labrat antaa onneksi tarkempaa tietoa eikä tarvii enää pohjata tohon turvotuslukemaan pelkästään! Eli jäämme odottelemaan pelkkää etanapostia :) Ja voihan sen vielä puhelinsoitolla varmistaa jos huolettaa eikä malta oottaa postia!

Jessi Voi kurjuus! :| Toivottavasti olisitte jo paranemaan päin, tosi kurjaa jos se teidän kylpyläreissu taas jää väliin, voin uskoa että harmittaa! Toi on kyllä niin karman laki, sen harvan kerran ku pääsis niin aina tulee jotain :headwall:

Tömpsis Sullakin taas kurjia kuulumisia kun TAAS toi alapäävaiva! Ei saakuta, luulis sen nyt jo menneen menojaan :headwall: Ja tosiaan kuulosti kyllä aika turhalta reissulta yksityiselle jos tossa oli kaikki mitä heillä oli tarjota :headwall: Mikä ihme sut (tai siis sun alapään) parantais! Koita nyt olla stressaamatta vauvankin takia tota vaivaa ettei verenpaineet nouse! :hug:

Niiskuneiti No hieno juttu että teillä on mahdollisuus mennä sinne varhaisultraan, on se kyl hyvä ihan oman mielenrauhankin vuoksi ettei tarvii np-ultraan asti hermoilla että onko masussa ketään tai kaikki hyvin. Mäkin varmaan oisin mennyt mutta ei meidän tuppukylä kaupungissa sellasia hienouksia yksityisellä oo, ois pitänyt sit naapurikaupunkiin lähteä joten kärvistelin niskapoimuun.

Irmeli Juu varmaan ihan hienot maisemat Sveitsissä, ainakin valokuvista päätellen kun äitini on siellä matkustanut muutamaan otteeseen vaeltamassa =) Toivottavasti loma oli muuten ihana vaikka loppu olikin muksun kannalta kurja.

Emeriini Tosi kiva juttu että saat jatkaa tutulla neukkutädillä, ei kyllä varmaan kovin monelle terkalle tulis tollasta mieleen ees ehdottaa vaikka oiskin mahdollista just esim työn takia, hienoa kun on selkeesti ajatellut mikä sulle ois helpointa ja mukavinta! =)

Toivottavasti Heenu on jaksanut väsymyksestä huolimatta järjestellä synttäreitä! Ja mukavia juhlia teille!


Oliko kellään muulla tekemisen puutetta ja kulutti aikaansa kattomalla Tuksun ja Arton häät tänään? En ois ees tajunnut että sellanen spektaakkeli edes telkkarista vaivaudutaan näyttämään mutta YleX-ää kuuntelen päivisin ja siellä oli keskustelua tosta ohjelmasta joten aattelin että mikä jottei, lakkailen kynnet samalla :D
No juu, ehkä ois kandenu kuiteskin katsoa vaikka Satuhäät, aika tylsä ja huonosti kuvattu pätkä :saint:

Omaan napaan ei ihmeempiä, mulla on ollut tosi hyvä fiilis tän viikon ja jotenki tosi energinen olo. Ei silleen energinen että oisin siivonnut hullun lailla ja tehnyt kaikkea muutakin ylimääräistä kotijuttua mutta siis muuten. Lapsen kiukut olen kestänyt paremmin ja jaksanut touhuta hänen kans täysillä jne. Mulla on ollut sellanen kestoärsytys pitkään päällä mutta kai toi aurinko ja plusasteet saa mielentilankin plussalle :) Mieskin on selvinnyt ilman mun riidanhaastoa koko viikon :whistle:
Huomenna palkitsen itseni ja haetaan kiinalaista ruokaa, johan tässä on jo viikko eletty aika terveellisesti :D

Vauvelin potkuja tuntuu jo pitkin päivää mikä on outoa ja ihanaa. Jotenkin ei vieläkään osaa suhtautua että on tosissaan hyvää vauhtia tulossa toinen lapsi :rolleyes:
Jospa rakenneultra toisi asiaa taas todemmaksi.

Tuplaratasongelma on edelleen. Välillä olen sitä mieltä että hankittava ne on ehdottomasti, välillä taas ne tuntuvat maailman turhimmilta kapistuksilta ja että seisomalauta sekä rintareppu ovat enemmän kuin riittävät. Huoh.
Ikäeroa muksuille tulossa siis 2v3kk.

Jepsis, nyt unten maille, mukavaa viikonvaihdetta!

Jasmin ja siiri rv 18+4
 
Paranemisia Jessille :hug:

Ruutinen
Ai ne rajatko on otettu pois. Esikoisesta sanovat et normaali on alle 3mm... Toi oli sitten ihan uus juttu. Ihana tuo video :D

Jasmin
Täällä kans vielä edessä mietinnät sen suhteen ostetaanko tuplat ja kuomurattaat+ seisomalauta tai sisaristuin esikoiselle... :whistle: Meillä tosin vauva syntyy niin et varmaanki on lunta maassa niin esikoinen varmaan menis pulkassakin jos jonnekki lähtee kävellen... No tässä on vielä hyvin aikaa suunnitella :D Niin ja lisään vielä et ikäeroa tulossa ihan pikkusen vajaa 2v.



Tänne on vissiin rantautumassa joku räkätauti :headwall:
Nuutunu olo, kurkku jotenki vähän kipee ja vuoroin kylmä tai kuuma...
Mulla tekis niin mieli kertoa jollekki mut sinnikkäästi ootellaan sinne ultraan...

Salainen toive ja Torsti rv.10+6 (9+6) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tuplaratasongelmista: Meillä esikon ja kakkosen väliä 2v 11 kk. Tuolloin mentiin puhtaasti seisomalaudalla ja mitään ongelmia ei ollut. Toki ikäerokin ihan mukava. Kakkosen ja kolmosen väliä on 2 v 9 kk ja kolmosen synnyttyä hankittiin Saksasta Phil&Teds merkkiset rattaat joihin saa kaksi erikäistä lapsosta vähän niinkuin päällekkäin aseteltua. Meillä oli ihan ehdottomat. Kakkonen on nimittäin aikamoinen jääräpää ja hänellä oli kausi juuri tuossa kolmosen synnyttyä, että jos minä sanoin että älä juokse tielle hän 100 % varmuudella juoksi keskelle tietä. Oli siis kerrassaan mukavaa saada hänet sidottua niihin rattaisiin kiinni. Nyt tulee ikäeroksi n. 2 v 3 kk ja samoilla rattailla mennään. Noita päällekkäin istuttavia rattaita on tullut markkinoille viime aikoina muitakin, ainakin Britaxilla taitaa olla tarjolla jotkut (myös joku kolmas valmistaja jota en vain kykene muistamaan) ja huomattavasti halvemmat kuin nuo Phil&Tedsit jos sellaiset jotakuta kiinnostavat.

Irmeli ja Eila 5+4
 

Yhteistyössä