Haaveissa vauva, tammikuun haaveilut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *tiiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sinis: No eipä meilläkään onnistuisi jtp taktiikka. Välillä tulee kausia että menee jp rytmillä, ja siis kiertopäiviin katsomatta (valitettavasti), mutta yhtä yleisesti saattaapi tulla viikon taukojakin. Yleensä nää pidemmät tauot tosin osuu tädin vierailujen yhteyteen, mutta nyt vuoden vaihteessa tein "enarit" ja oltiin varmaan kaksi viikkoa ilman, eikä edes oltu riidoissa. Mä vaan vähän masistelin jo ennen tätiä, sen aikana ja sen jälkeen ja ei vaan huvittanut... Että kai tää on ihan normaali sekstailurytmi, ettei oo mitään normaalia sekstailurytmiä????

TimmitMammat: Ja mä oon kanssa lusmuillut jumpista. Eilen tosin vähän sain venyteltyä kotosalla ja kävelin yli puolentoistatunnin lenkin kullan kanssa. että jotain edes...

Välillä täältä näitä seksijuttuja lueskellessa tulee sellainen olo, että meillä on jotain pahasti pielessä, kun ei olla yhtä aktiivisia kuin muut.. Mutta ei sellaista pitäisi miettiä. Ilmankin tätä pakkoseksiahdistusasiaa täällä on vissiin keskimääräistä hiljaisempaa makkarin puolella.. mutta se on juuri tollaista kausittaista. Välillä on vaan niin kiire ja väsy ettei mukamas jaksa. Vaikka aina se kivaa onkin. Mun yksi sinkkuystävä kerran piti mulle ja yhdelle toiselle kaverille saarnaa siitä, että hyödyntäkää nyt sitä miestä kun se kerran vakituisesti siinä vieressä on.. :)

Pitäisikö todenteolla kaivaa TimmitMammat tuolta jostain? Okei, tämä saa minut nyt lähtemään tänään jumppaan! Hyvä minä!!! Tulen sitten huomenna kertomaan, miten oikeasti kävi.. ;)

Jep Sinis, luinkin jotain tuon tyyppistä rivien välistä jostain sun kirjoituksesta. Siis että ajattelet teillä olevan jotenkin poikkeuksellisen hiljaista makkarin puolella, ja siksi kirjoitin tuon yllä olevan. No ei ole!

Ehkä täällä helpommin tulee kirjoiteltua silloin kun on meneillään joku kiima-aika, ja peitot pöllyää harva se päivä.

Mutta tämä kisuli ainakin seksitä tykkää ja nauttii, että kyllä sitä miestä yritetään hyödyntääkin ihan ahkerasti. Mutta tosiaan, välillä on itse ihan poikki/kipeä tms, ja toisinaan sitten mies, ja kun ne sattuu eriaikoihin, voi tulla olosuhteiden pakosta pitempiäkin seksittömiä kausia.

Puhtia jumppaan reipas-sinis! ;D

Hyvin luettu! Kiitos! :) Olen todellakin ollut tuota mieltä jo pitkään.. ja kateellisena kuunnellut teidän muiden vällytohinoita! Mutta onneksi meilläkin on ihan vilkasta välillä, valitettavasti ei vaan enää nykyään ovisaikaan.

Meinasin jo mennä sohvalle, mutta kai se on nyt lähdettävä sinne jumppaan.. hyvä minä..

Nyt mä alan kohta oikeasti huolestumaan teistä! Missä olette??

Mun pitää ihan just lähteä kokoukseen, mutta oli pakko tulla kuitenkin käväisemään täällä ja ilmoittamaan, että kävin eilen juoksulenkillä!!!! Hyvä minä!!! Olen todella ylpeä itsestäni, sillä olin menossa jumppaan, mutta se oli täynnä (!!!), mitä se ei ikinä aikaisemmin ole ollut. No siitä sisuuntuneena päätin lähteä lenkille. Piristi kummasti. Myös meidän seksielämä näyttää elpymisen merkkejä, muutama päivä myöhässä, mutta hyvä kuitenkin. Sekin piristi :)

Aamulla sitten töihin kävellessäni mietin, että oikeasti mulla on asiat tosi hyvin ja päätin nauttia elämästäni. Tää yksi asia vaan valtaa liikaa tilaa, nyt keskityn muihin juttuihin. Varailin kirjastosta ison pinon kirjoja, aion uppoutua niihin iltaisin. Toki vasta jumpan jälkeen.. ;)

Myy kyseli niistä tutkimuksista, siinä kirjeessä joka tuli ennen joulua oli vain ilmoitus, että ne olisivat helmikuussa 2009. Nyt kun luin sen uudelleen, niin en olekaan varma tarkoittiko se niitä tutkimuksia vai sitä, että tieto ajankohdasta tulee helmikuussa.. oli kirjoitettu siihen väliin. Toivoisin todella, että päästäisiin pian ja saataisiin jotain vastauksia.

Mutta nyt pitää rientää. Mitä teille kuuluu??
Sinis

Jep, jep...mulla oli ihan tekemistä tänä aamuna töissä...:O :D... Ei hitto, aamulla, kun herää, painaa kerran torkkua...ja sit kömpii sängystä niin sitä miettii, että eipä tarvitsis mennä töihin...vähän sapattia vois pitää... Mut ei tää aina niin kauheeta ole, on sitä paskempiakin hommia (mut meillä ei täällä ole ikinä mitään kunnon kokouksia...epistä...:) )

Ja oikeesti Sinis mä en tiedä mun kp:ä...mut lupaan laskea... Et kai mä lasken siitä vuodon alkamisesta...:( Yritin päätellä mun hedelmälliset ajat...kun "kiinnittymisliman" ajankohdan taidan tietää, mut ota nyt siitäkin selvää - henkimaailman juttuja...

Ja kiva, että Sinis on taas saanut...:)

Myy.

Good girl Sinis! Ja voimia työtaakan keskelle Myy.

Aika hassujakin piirteitä saa aikaiseksi tää "ei vauvan yrittäminen". Mieskin oli illalla ihmeissään kun heti seksin jälkeen säntäsin suihkuun normaalin vierellä kyhnäyksen sijaan. Vaikka lastit päätyi muualle kuin sisään (ainakin suurimmaksi osaksi), ryntäsi heti pesulle ettei vaan mitään jää sisään... heh. Aika mielipuolinen olo tuli kyllä itsellekin. Ensin ehkäistään vauvaa liki 13 vuotta, sitten yritetään yli vuosi, ja nyt sitten pelottaa josko vahinko sattuis just nytten. Hahahahahaa... No, ei mun maailma siihen vahinkoon kaatuis, eikä menis edes loma pilalle (päinvastoin!). Nää varmistelut vaan kun menkkojen pitäis alkaa kesken loman, ni uskaltais olla "normaalisti" siellä. Ettei monneista tarvii sit v...tuuntua normaalia enempää siellä. Kävi jopa mielessä että josko olisin syönyt jäljelle jääneet 2 liuskaa pillereitä putkeen ja siirtänyt menkkoja, mutta sellaiseen leikkiin en sentään ruvennut. Mulla oli kuitenkin hormonit niin sekaisin kun ne viimeksi lopetin, että huh huh....

Palaillaan,
vilukisu

No huhuu vaan ittelles! :)

Oon mä täällä jo käväissyt tänään, mutta eipä ole oikein mitään kirjoiteltavaa.. samaa löpinää kuin aikaisemminkin. Viikon sitä muuten jaksoi hyvin herätä, tänään olisin jo voinut vaan kääntää kylkeä ja jatkaa unia.. Voi voi, ei hyvältä näytä! Piiiitkä kevät edessä.
Mä muuten nykyään hikoilen iltaisin kuin pieni sika.. ja sit tulee kylmä. Ja tää ei tod. voi olla mitään raskausjuttua tässä vaiheessa. Ja muuten hikoileeko siat? Vai mistä toi sanonta tulee? :) Siinäpä teille pohdintaa tälle päivälle!

Mä jatkan nyt mun puhelinrumbaa, miksei mulle soittopyynnön jättäneet ihmiset voi sitten vastata puhelimeen, kun mä koitan soittaa takaisin??? Kysynpähän vaan. No tässähän tämä päivä menee.

Ajattelin pysytellä täältä vähän enemmän pois, (vaikka alussa vasta olenkin) kun musta tuntuu, ettei mua vältsiin haluta tänne, kun en joutunut yrittämään tarpeeksi kauan. :/ Ei voi mitään. Jaksoin silti puol vuot tsempata muita vaik mul ei ollu mitään toivoo... Jos jotain häiritsee, niin sitten häiritsee, mutta toivottavasti ei. :)

No mutta, mä käväisen täällä nyt sitten kun ei täällä muutakaan tapahdu. :)

Eli, plussa on vahvistunut. :) Mun puolesta saisi tosin luvan vahvistua tästäkin. Oon tosin saanut todistettua sen ovistestilläkin, eli sain positiivisen tuloksen ovistestiin. :) Ekan neuvolankin sitten uskaltauduin varaamaan parin viikon päähän.

Onhan tää taas jännitävää, mutta tämä odotus menee varmaan vähän nopeampaa kuin esikoisen, sillä tuon esikoisen kehitystäkin on niin kiva seurata. Koko ajan on jotain tekemistä. Mulla tulee vielä kiireinen kevät, kun pitää opiskella samalla.

Moni kauhistelee, että kesällä olisi iso maha, mutta musta ois kiva nyt kesämasu... Mun maha oli nimittäin viimeks tosi pieni, joten kesällä se tulis paremmin esiin kesähepenis. :) Huomais edes odottavansa... Viimeks se meni jotenkin ohi, kun maha näytti enemmänkin vaan kaljamahalt ja oli paksu toppatakki. :P

Täytyypä mennä esivalmistelemaan lounasta...

Super paljon plussaonnea kaikille!!! :)

...Dinna hei, olet ollut meidän ketjussa 19.10. alkaen...sitä ennen en ollut kuullut sinusta. Olet ilman muuta tervetullut ketjuun, kuten kaikki muutkin uudet jännäilijät. Ehkä tämä nyt vaan on profiloitunut tahtomattaan pitkään yrittäneiden ketjuksi...sille emme voi mitään...lapsettomuuspuolelle kun moni meistä ei vielä ole valmis. Olet siis verraten uusi tuttavuus... Ilman muuta iloitsemme jokaisen plussauksesta, mutta jos yhtään tajuaisit mitä tunteita käymme läpi, niin et yrittäs syyllistää meitä...se tuntuu pahalta...:( Muutenkin on raskasta...meillä monella kun ei ole sitä ensimmäistäkään lasta...niin välillä on toooosi paskat fiilikset. Joka tapauksessa ihanaa, että teille tulee uusi perheenjäsen - iloitse siitä ja kesämasusta!

Sinis...mulla oli ihan samanlainen aamu...torkutin kaks kertaa.. eikä yhtään taas huvittanut...ei ole mitään uuttakaan asiaa...:/

Laskenpahan sen kp:n...palaan..

Myy.

Oih, kesämaha olisi ihana! *haaveilee kateellisena.. :)

Mutta meitähän on enää niin vähän täällä, että ei ihme et on näin hiljaista :( Missä Tiiti olet? Prätkis? Meinasin huudella Pahista, mutta sehän pentele meni plussaamaan.. :) Ollaanko me karkoitettu Ramona ja Puhina pois jutuillamme? Vähiin käy porukka.

Mä oon ollut ihan käsittämättömän hyvällä tuulella muutaman päivän, ihan outo olotila! :) Katsotaan kuinka kauan kestää. Mä huomaan taas usein miettiväni, että mitäs jos nyt olisin raskaana, milloin tapahtuisi mitäkin jne... ei hyvä. Luulin vähän päässeeni siitä jo eroon, mutta se tuli takaisin. Ja kun tiedän, että ajoitus ei ollut mikään ihanteellinen, niin tällainen vaan turhaan kasvattaa sitä tulevaa pettymystä. Tulisipa sieltä sairaalasta jo se tieto tutkimusajoista, helpottaisi kovasti kun tietäisi, että on jotain mitä odottaa.

Ja Myy, ei sun mun takia tartte niitä kiertopäiviä laskeskella.. Ehkä olisikin parempi, jos ei olisi niistä näin tietoinen. Jännäillään sitten samaan aikaan, jos se mun ovis olikin nyt näin aikaisin, niin menkat tulee jo muutama päivä tuota aikasemmin. Mutta väliäkös sillä.

Saako lähteä kotiin??

Heips! Täällä tuskaillaan toista tupakatonta viikkoa. Nyt vietän vapaapäivää ja on käyty Puuha-Peten ( koiruus) kans pitkällä lenkillä aamusta ja leiponut pullaa ja pessyt pyykkiä ja imuroinut ja.... eli tosi tehokas. Johtunee siitä ettei voi oikein paikalleen jäädä ettei iske nikotiinihimotus.

Postissa tuli tänään "järjetön" paketti ovistestejä eli kyllä täällä vielä taidetaan fiilikseen päästä ;) Pitäis vaan sit saada kans elämää tonne makkarin puolelle. On meinan ollut aika hiljaista nyt jo monta kuukautta. Hyviä vinkkejä kanssasiskot?

Ja Dinnalle superpaljon, vielä kerran, toivottelen onnea odotukseen.

Mutta nyt lenkille..

Prätkis kp 22/ 25-26

...tieto lisää tuskaa...:) Joo, Sinis jännätäänkin sit samaan aikaan...

HItsi, tuo Prätkiksen "uusi elämä" kuullostaa kyllä tosi hienolta!! Hemmetin hyvä juttu, että tupakka on jäänyt! Ja kun tilalle tulee liikunta, niin sähän olet kohta supertimmi...:) Kyllä miehen kelpaa... *vink, vink*

Mä olen tullut siihen tulokseen, että mun mies ottaa kyllä kaiken ilon irti tästä yrittämisestä ( ja hyvä niin...) ei nimittäin voi miestä syyttää kyllästymisestä. Eilen kyseli, että "onko tänään fuck-day?" Kun jtp-taktiikalla mennään...mä olin ihan, että "kuules kaveri..." Joskus pitää tsempata itseään enemmän..että hyvältähän se sitten tuntuu..ja jos vielä lopputuloksena olis vauva niin...:) Voi tätä elämää..

Meillä eilen varmistui se kesän matka, joka onkin sit parin viikon mittainen - että on tässä jotain odotettavaa...:) Mut vatsanseutu mietityttää, täytyy sitä timmit mammat-projektia jatkaa...ellei sit...

Myy.

Siis Myy, en mä tarkottanut, että mä oon välttämättä ollut tässä ketjussa puol vuotta, vaan yleensäkin täällä haaveilemassa... Itseasiassa jo pidempään, siis toukokuusta lähtien. Ihmeen tärkeäksi koit sen, kun jaksoit tarkistaa. Musta mä siis oon ollut täällä tosi ahkeraan mukana ja jaksanut tsempata, vaikka ite en päässytkään jännäämään siihen puoleen vuoteen, kun ei ollut mitä jännätä. Mä oon yrittänyt selittää, että kyllä mä pystyn kuvitella teidän fiiliksiä, mutta eri asia onko se ketään kiinnostanut. :/ Koko ajan täällä on toitotettu, että muilla on vähän vaikeampaa, kun yritystä on ollut takana jo niin kauan, joten tosiaankin tulee semmoinen olo, etten kuulu ryhmään ja että pitäis lähtee menee. Joo, on kuitenkin samalla sanottu jotain lieventäviä asian haaroja ja että oon tervetullut, mutta siellä taustalla se on koko ajan pyörinyt. Mä en halua hyökätä ketään vastaan, mutta noi oli vaan mun fiilikset. Mä kyllä otan herkästi itseeni, joten pahoittelen tosi paljon! Kyl mä oikeesti uskon, et te ootte kaikki tosi kivoja, tai sitten mä oon saanut tosi väärän vaikutelman! ;) No joo, mun täytyy sanoa, että te ootte tuntuneet paljon lähemmiltä mulle kuin parin kuukauden tuttavuus. Kiitos vaan seurastanne! :) Toivottavasti saitte musta edes jotain irti, ettei mennyt ihan hukkaan. :)

Onnea Prätkis vaan onnistuneesta tupakka lakosta! :) Mähän lopetin nyt seinään. En pidä näköjään itseäni lopettamisen arvoisena, mutta vauvaa ehdottomasti! Mul on ottanut kyllä tiukoille... Tai ei siis tiukoille niin että sortuisin, kun ei oo mitään mahista, että niin kävis, vaan se, että tekee vaan paljon mieli koko ajan! Grrr. Oisinpa mäkin niitä, joilla alkais vaan heti hirvee ällötys plussasta. Enää mä en sitä koskaan aloita, kun se on hölmöä, enkä halua olla huono esimerkki lapsille.

Teil on kyl kivoja loma suunnitteilla! En ees muista koska oisin viimeks käyny jossain... Täs naapurimais oon vieraillu viime vuosina, mutta jossain pidemmällä taisin olla viime vuosituhannen vaihteessa! :o Kuulostaa ikuisuudelta sitten.

Pökköä pesään! ;)

Joku päivä varmasti kirjoitan tuon nimeni Vilukusi, niin monta kertaa on meinannut jo niin näppäillä vahingossa... ;D

Ihanaa kun olette heränneet, vaikka tiukkaa tekikin etenkin Siniksellä ja Myyllä. Täällä olikin jo yksinäistä. Mutta juu, kyllä täälläkin jo torkkuhälytin herättää useammin kuin varsinainen herätyshälytys. Muutenkin voisin vaan nukkua, nukkua ja nukkua. Kai tää on jatkoa mun lievälle vuodenvaihde masikselle/väsytykselle, en tiiä...

Moikkamoi Prätkis. Kivaa kun sinäkin olet aktivoitunut taas kirjoittelemaan. Ootko sä aiemmin käyttänyt niitä ovistestejä?
JOS mä joskus sorrun niitä ostamaan, ni ettehän kerro mun miehelle ettehän? Siitä sitä vasta haloo nousis, vaikka kieltämättä tässä vaiheessa yritystä/ilman ehkäisyä oleilua olis kieltämättä kiva tarkistaa toimiiko tää mun kroppani ihan toivotulla tavalla vai ei...

Dinna: Kiva kuulla että plussa vahvistui. Varmasti helpottaa omaa oloasi kovasti. Mulla oli kanssa aikoinaan varsinainen testimania, joten mä en ainakaan kritisoi niitä jotka eivät siihen yhteen plussaan luota.

Myy: Hoivaile miestäsikin ja nauti fuckdaystä. Muista että miehesikin koki sen menetyksen vaikkei sitä ehkä niin selvästi osaa näyttää. Miehesi käyttäytyy niin erilailla kuin omani (onneksesi!) etten osaa varmasti ihan oikein tulkita, mutta vaikuttaisi että hänenkin vauvakuume sai oikein tulta alleen kun yhden kerran näytti jo vauva alkunsa saaneen. Toivottavasti osaatte molemmat tasapainoilla niin, ettette luo ihan kohtuuttoman suuria onnistumistavoitteita, vaan että luotattaisitte siihen että nyt tiedätte sen olevan mahdollista, ja se plussa TULEE ennemmin tai myöhemmin.
Kuulostanpas tätimäiselle (heh, tuossakin sanassa näköjään kiva ironinen vivahde meille palstalaisille...), tarkoitus kuitenkin vain kannustaa !!!!! Hope you got my point?
Joskus tässä kirjoitetussa tekstissä on se vika, ettei osaa muotoilla sitä mitä haluaa sanoa kyllin järkevään muotoon....

No siinäpäs taas tuli asiaa ja asiattomuuksia,
halipus viluksiu ;D

Dinna: oltiin yhtäaikaa linjoilla. *vilkutus*

Kyllä mäkin ottaisin herneen nenuun jos tuntuisi ettei kukaan tajua mun pointteja yhtään. No, meistä tän ketjun konkareista (itsekin liityin kyllä joukkoon vasta kesäkuussa) ei kukaan voikaan täysin ymmärtää sun pointteja. Ainakaan itselläni kun ei (valitettavasti) ole mitään käsitystä esim imetyksen vaikutuksesta uudelleen raskautumiseen tms. Joten varmasti saattaa puolin ja toisin turhauttaa välillä? Mutta minä ainakin koen rikkautena että ketjussa pyörii eri elämäntilanteissa olevia, nyttenpähän tiedetään tuokin asia sun kokemuksen perusteella sitten KUN se joskus on omalla kohdalla ajankohtaista. :)

Katkeruus ja kateuskin nostaa ajoittain päätään, mutta niin myös myötäelämisenilo ja kylmätväreet silkasta onnesta kun joku plussaa... Eli koko tunnescaala tulee kyllä käytyä läpi kun myötäelää teidän palstaystävien elämässä mukana.

Halein Viluski

ps. Ja vielä tsemppiä tupakkalakkoon Dinnalle ja Prätkikselle db

Hei kaverit kuulkaas nyt.....vaikka mä meninkin plussaamaan niin ei se tarkoita sitä ettenkö täällä kävis melekein päivittäin teitä vakoilemassa =D
Eli kyllä muakin saa vielä huhuilla. Siirryn sitten vasta lopullisesti toiselle puolelle kunhan joskus näen tämän masuasukin luikertelevan ultran ruudulla.....eli en vielä piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiittttttttttttttttttttttkkkkkkkkkkkkkkkkkkäääääääääääääääään aikaan.
UP

Kiitti vaan Vilukisu! :) Vähäks mä nauroin, et jos vahingos laittasit Vilukusi! :D Varmaan joskus laitatkin, nyt kun alitajusesti tiedostatkin, että se saattaa tapahtua, niin helposti tapahtuu. :D

Kiva kun UP:kin käväsi tällä puolella! :)

Ja taas täällä ;) Hei ja kiva kuulla ettei Pahis meitä hylkää, muistakkin käydä päivittämässä kuulumiset ja erityisesti ekat ultrat!
Vilukisu! Juu.. hanki säkin vaan testejä, ei me paljasteta sitä sun miehelle ;) Olen aiemminki käyttänyt ja sain kyllä joka kuukausi oviksen bongattua mutta pupuilun ajoitus on aina kyllä tainnut mennä pahasti pieleen. Eli siihen pitäis nyt keksiä jotain. Pitäiskö mennä huomenna, toisen vapaapäivän kunniaksi, alusvaateostoksille. Ei nää mun virttyneet sloggit tietty ihan tajuttoman eroottiset ole :) :)
Dinna! Kyllä me susta välitetään!! Ja tottakai pysyt täällä!

terkuin Prätkis

Moikka vielä tytsyt.

Juu tällä hetkellä en kirjoittele missään, taustailen täällä ja Ajatuksissa -porukkaa aina kun siihen tuntuu olevan energiaa. Huhtikuussa saattaa olla inssi - voi olla että sitten tulee tarve kirjoitella enemmän. IVF on varmaan vuorossa syksyllä. Nyt eletään tällaista välivaihetta... Luomuplussaa ei tule vaikka päällään seisoisi ja tositoimiin hoidoissa ei ole ihan vielä päästy. Toisaalta on aika toiveikaskin olo, sillä kaikki meidän keinomme ovat vielä käyttämättä. Vielä ei ole yhtään epäonnistunutta hoitoa takana.

Tuota seksihommaa olen itsekin miettinyt... Klinikan lappuihin pitää täyttää yhdyntätiheys viikossa. Pistänkö että 0-14 vai mitä siihen oikein... Kuvittelevat vielä, että kaikki on seksin vähyydestä kiinni. :o Mistä pirusta sen tietää mikä on normaalia ja millainen on ylipäätään normaali parisuhde :D

UP: *vilkutus*...:D kävit sit häröilemässä täällä...usko vaan, olet tervetullut...

Vilukis-kis...:) matka lähenee...milloin poistut linjoilta lomalla? Jaa, oletkos ovistestejä hommaamassa...?

Joo, ja mun mies kyllä "hoitaa homman kotiin"...se ei tunnu säikähtävän mistään...ja taitaa kuunnella kaikki mitä sille puhun...netistäkin se silloin km aikaan kävi katsomassa ja lukemassa juttuja.... Olis niiin ihana antaa hänelle maailman paras lahja - mies lupasi mennä ihan höpsöksi, kun mulla kasvaa vatta...:) Can't wait...

Mites tiiti...kerroit, että olette alkaneet puhua jo adoptiosta...musta on niin kurjaa että, vaatimukset ovat aivan älyttömät. Kuulin yhdestä parista, joka oli mukana adoptioprojektissa monetta vuotta, mutta voimat hiipuivat, kun jatkuvasti psykologisissa keskusteluissa vedettiin vanhatkin asiat mukaan...hakemalla haettiin vikaa... Ovat nyt siis "tyytyneet" elämään ihan kaksistaan... (rahasta ei ollut kiinni)

Myy.