Haaveissa vauva, maaliskuun haaveilut! :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamma82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta! Mitähän lie oli se lämpöily ku se kesti vaan 2 tuntia! Olo on muuten ihan normaali mut nenä on hieman tukkoinen.

Eilen otin taas viimesen teron joten nyt sitten niitä menkkoja oottamaan, tietenkin toivon että ne ei tulis ;)

Minnuli: Mä oon kans ihan pihalla kaikista kierron erivaiheista, kestoista ym... siksi en jaksakaan vaivata itteä liikaa niitä miettimällä. Mulle riittäis ku tietäis ees et ovuloinko ollenkaan ja milloin että osaisi oikeena ajankohtana hyödyntää.

Ajattelin eilen että jos mullakin on ovis vasta kp 20 jälkeen ja eilinen lämpöily ois jotenkin liittyny siihen niin hyödynnettiin sitten illalla tilanne kaiken varalta. Mitään vihlasuja en oo tuntenu eikä mitään megalimojakaan ole näkyny sitten ensimmäisen luomukierron jälkeen!

Pamelasta ei oo kuulunu taas päiviin??? Huhuu!! Ja kaikki muutkin hiljaiseloa viettäneet, kuulumisia kehiin ;)

Täällä suhattu toivoa ylläpitäen iltaisin viel eilenkin.. jos vaik jotain myöhäsempään tapahtuis.. plääh. Ovisliuska näytti plussaa sunnuntaiaamuna. Mut miten se jossain luki, ettei ne pitäiskään välttämäti paikkaansa.. niinpä jatketaan yhä.

Hermot kireellä ollu tänään. Voi että en tykkää tästä tunteesta yhtään! Tiedän mistä johtuu. Pää on niin kieroutunut. Silmät rekisteröi, että mökki kaipaa pientä siivousta ja kun ei millään kehtais, niin tulee ärtymys. Ja itseni tuntien se ei häviä, ellen tee asian eteen jotain. Joten aloitin. Alku aina hankalin. Romut pois, imurointia, pölyjen pyyhintää ja vielä sutasen lattiat luutulla. Kyllä se sitten helpottaa. :D Kärsinekö kukaan toinen näistä ärsytystiloista? 8) Vai osataanko olla relax. Minä en ole vielä sitä oppinut. Neuvolassakin sanoivat nauraen minulle, että lisää lapsia, lisää lapsia. :D No, se ei ole niin helppoa. Tietävät kyllä. Menen nyt luutuamaan, että pääsen siitä riesasta. Murrr! :D

Neilis: Mulla roikkuu keittiössä vielä jouluverhot jotka mulla ärsyttää kyllä jo suuresti ja ajattelinkin tänään ottaa ne pois :D Lika ja sekasotku mulla kyllä kans ärsyttää ja imuria ajelutankin joka toinen päivä! Tottunu siihen et paikat on järjestyksessä ja varsinkin se että lasten lelut on pysyny jo vuosia niitten huoneessa niin täytyy kai niitten sietämistä sitten taas alkaa opettelemaan jos vauva tulee ;) Ja eihän sitä silloin jaksa/jouda pitään paikkoja ihan tiptop!

Hahaaaa, mistähän moinen, mutta onpa hyvä päivä tänään. :D Aurinkokin niin paistaa! 8)

Niinhän minullekin sanottiin, että kyllä se siivoaminen vähenee, kun lapsi tulee. No, ei vielä ole sitä tehnyt. Tapahtui ryökäle päinvastoin! Kun lapsi alkoi liikkumaan niin siitä lähtien imuri huutanut joka päivä. Nyt kun hän kävelee, niin olen yrittänyt vähän harventaa. Mutta tuo meidän koira pudottaa kiusallaan karvojansa ympäriinsä. Karvavana kulkee perässä, jos yksi imuroimaton päivä välissä. Piiiiiitkä puhallus.

Lelut ei niin ole haitannut, eikä niitä niin paljon ole pitkin ja poikin (vielä) ollut. Olen kuljettanut leluja vähemmäksi kummeille, mummujen luo ja jemmannu kotona kaappiin. Siltihän noita on pari kopallista plus kirjat. Kai minä huomaamattani niitä laittelen kaappeihin päivän aikana, ettei jatkuvasti tarvitse kävellä yli. Tilanne pahenee kyllä kun lapsi kasvaa. Uskon sen. Siis että lelut enemmän levällään. Meillä on vielä leluille oma paikka olohuoneessa ja keittiössäkin. :D Mutta pikkuinenhan tuo tyttö vielä on. :) En ole hirveästi pohtinut, mitä sitten tapahtuu, KUN toinen lapsi tulee joskus. (kyllähän se vielä joskus tulee!) Jos nyt tärppäis... ikäeroa olisi 2v. Miten sitä pärjää kahden pienen kanssa... hmm. :)

Noista joulutekstiileistä. Joka vuosi sitä miettii, et miks ihmeessä ne pitää aina mennä vaihtamaan. Verhot ja matot, kaikki pöytäliinat ympäri huushollia. Ainoa huone, mihin en koske, on meidän makuuhuone. Olkkari, takkahuone, tytön huone, keittiö sekä kodinhoitohuone/pukuhuone, mikä liekään ni sinne vaihtunu verhot ja matot. Sekä eteiseen matto kans. Onneksi sieltä puuttuu ikkuna! :D Helmikuun alun jälkeen alkaa ahdistaan ja pitää alkaa vaihtohommiin. Taas kerran ajattelin viime kuussa, kun touhusin, että ensi syksynä en vaihda yhtään mitään. Tai no korkeintaan verhot ja vain keittiöön sitten myöhemmin. Nih. En ala. Ei ole pakko. 8) Ja sehän jos hyvin käy niin hyvä syy olla hyppimättä jakkaroille marraskuulla.. ;)

Pyykkikone ja kuivuri laulaa, neljäs koneellinen. Vielä yksi odottaa. Lakanapyykkiäkin tein tälle päivää. Tyhmä minä. Heh.

Taitaa alkaa olemaan päiväunien aika. Ite en malta nukkua. Eilen kyllä nukutti niiiiin makeasti. =)

Voi harmituksen harmitus, mamma. :( Tiiän niin tunteen, kun semmosen paperin näkee. :(

Mut ajattelen aina, että niin kauan kuin ei vuoda seulana, on toivoa. Ja kun vuotaa, suklaa vähän parantaa mieltä. Minulla siis noin huonot ja vääränlaiset lohdutuskeinot. Hmph. 8) Mutta näin on menty. Ja mennään eteenkinpäin. :)

Että ihminen on sitten levoton. Minä. Itse. Ajatukset pyörii oman navan ympärillä. Mietin vain tänä hiljaisena hetkenä, olenko raskaana, vai enkö ole. Ja mietin kaikenlaisia vaihtoehtoja, miten ihmeessä sen saisin pian tietää. Millä keinolla. Eikö niitä ole kaikenmaaliman ennustajia?!? 8D

Oikeesti jo huvittaa nämä ajatukset ja tuskailut. :D Sitä se tää hiljaisuus teettää. Lapsi on päiväunilla, joten saan rauhassa kiusata itseäni. Ai niin!! Uudenvuodentinakin näytti minulle jotain ihmeellistä linnunpoikasen ja ihmisen risteytystä. :D Että nyt on viimeinen mahdollisuus, jos meinaa, että tina tietäisi minulle "poikasta" tälle vuodelle. Phuuuuuuuuuuuh. *tirsk*

Ei hätää. Tää ajatusten kanssa tuskailu menee ohi kyllä ihan kohta. x) Mutta kävinpä tännekin turisemassa joutavia. Jaan tän oman hölmöyteni teille muillekin. :D

Hauskaa perjantaita!

Kp 33 menossa. En ole tehnyt vielä testiä. Oikeastaan "unohdinkin" sen aamulla. Mulla on niin selvät menkkamaiset oireet, että olin jo eilenillalla ihan varma, että ne alkaa minä hetkenä hyvänsä. Ja papruunkin tuli sellaista ruskeaa töhnää pikkuisen- Ällöttää itselläkin kirjoittaa tällaista:)

Teen sen testin huomenaamuna, jos ei ala näkymään mitään.

t. turvoksissa oleva Oink

Oinkille plussaonnea!

Täällä ei vielä ole ainakaan mun mielestä kp26 vaihtunu kp1:ksi. Vuoto on todella niukkaa ruskeaa töhnää, hieman punertavaa on tullu pikkuhousun suojaan saakka. Eli vielä ei ole tulvahtanut. Aamulla kyllä oli menkkamaisia jomotuksia alavatsassa ja selässä mutta ei sen jälkeen! Koittas nyt perkele päättää alkaako vai ei?!

Käytiin tänään reissussa ja kävin vieraassa apteekissa jossa oli tarjous "osta Clearblue viikkonäyttötesti, saat digitaalisen raskaustestin kaupan päälle! No tämähän piti hyödyntää mutta odottelen kyllä hyvän tovin ennen kun testaan jos vuoto jatkuu tällaisena tai se loppuu. Muutenkin aikomuksena oli testata vasta 31 pvä.

Tekeekö terot silti "tyhjennysvuodon" vaikka/jos olisi raskaana?

Voi harmituksen harmitus, mamma. :( Tiiän niin tunteen, kun semmosen paperin näkee. :(

Mut ajattelen aina, että niin kauan kuin ei vuoda seulana, on toivoa. Ja kun vuotaa, suklaa vähän parantaa mieltä. Minulla siis noin huonot ja vääränlaiset lohdutuskeinot. Hmph. 8) Mutta näin on menty. Ja mennään eteenkinpäin. :)

2 kinder munaa nielty! En syö suklaata koskaan jos on pahamieli mut tänään teki munaa mieli ;) Vielä en oo toivoa heittäny kaivoon tän kierron suhteen mutta en kyllä usko että olisin raskaana!

Viimeksi muokattu:
Mamma, kylla ma taalla aina valilla kurkkasen teidan kuulumisia mutta en ole ehtinyt omia kirjoitella. Menkat tuli ja meni, kp:ta en ole tietoisesti laskenut ja onneksi mulla alkoi talla viikolla semmoinen iso tyoprojekti joka kestaa tuonne kesakuulle asti joten paivat hurahtaa sen parissa mukavasti eika ehdi miettia naita vauvajuttuja niin kovasti kuin aiemmin. Mutta siis joo, yritys on taas paalla! :)

Juhuu, taallahan on taas useammalla jannat hetket kasilla! Plussatuulia vaan paljon ++++++

Hmph, Murulle pahoittelut menkoista! :(

Mitas meinaatte tehda paasiaisena? Me lahdetaan pienelle matkalle, ihan vaan parin tunnin ajomatkan paahan pieneen mokkiin, mutta kiva se on aina vaihtaa maisemaa ja tutustutaan miehen kanssa taas toisiimme ;) Onko siella jo pajunkissoja? Niita mun on ikava, jotenkin oon aina tykannyt tosi paljon pajunkissoista. No, onneks taalla on sentaan Kindereita, tarviikin pakata niita kunnolla reissuun mukaan :)

Hyvat viikonloput toivottelee
Pamela

No nih! Menkat on päällä. Ei kun uutta kiertoa vaan eteen päin!

Painorintamallakin on uutta tapahtunu, hilas itteään alas -500g verran tällä viikolla! Tässähän voi nyt taas rauhassa laihistella kun ei ole raskaana.

Oli kiva kuulla pamelastakin ja kiva että yritys on taas päällä! Me lähdemme pääsiäiseksi kans reissuun. Menemme minun mummolaan koko porukalla. Kelkkailemme ja käymme makkaranpaistossa erämaassa ;) Pajunkissoja en ole vielä nähnyt täällä pohjois-suomessa, liekkö niitä sit eteläsuomessa jo?

Huomenia!

Täällä on aika mielenkiintoiset tunnelmat. Tein aamulla varalta Apteekin raskaustestin ja kyllähän siinä selvä punainen viiva näkyi! Kuinkahan selvä sen pitää muuten olla? Teen vielä uuden testin kohta ja katsotaan vielä. Olen sen takia niin epäuskoinen tästä, kun olin siinä uskossa, että menkat olisi alkaneet eilenillalla tai tänäaamuna. Sitä samaa ruskeaa töhnää on ollut edelleenki paprussa ja tamponissa, kun laitoin varalta. Ja siinä oli ihan pieni tippa vertakin eilen. Olin illalla häätalkoissa ja join siellä vielä 2 olutta, kun ajattelin, että ne menkat nyt sitten alkoi:(
Niin ja oireita ei ole muita kuin samat mitkä kuukautisten alkaessa.

Sekavin mutta onnellisin tunnelmin Oink

Toisessa testissä samalla tavalla haaleanpunainen mutta selkeä viiva. Ei muuta kuin tervkeskukseen aikaa varaamaan, että sieltä saisi vielä varmistuksen. Toivottavasti pääsee jo ensi viikolla.

Onko kellään tietoa, kuinka paljon tulee kustantamaan, jos kävisi koko ajan yksityisellä? Ja onkohan siinä järkeä?

Tsemppiä muille jännääjille! En vielä häivy täältä palstalta, kun eihän tätä tahdo todeksi uskoa.

t. Oink

Voi Oink!! Ihanaa!!! Onnea ihan miljoonasti <3 Onnenhalauksia minulta!! :)

Haaveilijat:

Apila85 24/25 Y04/09
PikkuPilvi 27/25, Y09/09 (tauolla)
Muru 27/29 Y11/09
minnuli 28/28 Y08/09
Pamela1979 30/36 Y08/09
Mamma82 27/29 Y10/09 (lapset -01, -02)
Ruusunmarja 27/30 Y12/09
Neilis 34/35 Y10/09 (lapsi 12/08)

Plussanneet:

Minttuilona 30/33 Y10/09 (1 lapsi 1,5 v), plussa 11/09
Viljonka31, plussa 12/09
kirsikka 25/28 Y11/09 (lapset -06, -07), plussa 12/09
Selia 28/? Y10/09 (lapsi -08), plussa 12/09
Kolkka 31/30 Y9/09 (lapset 07 ja 08), plussa 12/09
Niki 25/28 Y10/09, plussa 01/10
Pannari, plussa 01/10
Moonsun 30/35 Y07/09 (poika 07, km 11/09), plussa 01/10
Sirenia 31/34 Y12/09 (tytöt -05, -08), plussa 02/10
Oink 32/31 Y09/09, plussa 03/10

Jännäyslista:

Mamma82 29.3.
Neilis 5.4.

Täällä kp4 ja hiipumista onneksi näkyvissä. Menkkojen saldo: tasan 1 kpl Burana 600mg ja sekään ei kovaa kipua. Mä tulen siis selviämään näistä mun menkoistani :D Tää on niin mieletön erävoitto mulle, ettei mitään tolkkua. Menkat ei enää invalidisoi mua sängyn pohjalle ja voin elää normaalia elämää menkkojen aikana. Näin ollut viimeksi joskus, en edes tiedä kuinka monta vuotta sitten.

Ihanaa, kun Pamelastakin kuului :))

Pajunkissoja en ole kyllä ehtinyt ihmetellä ollenkaan. Päivät menneet aika suht kiitettävästi 4 seinän sisällä kouluhommissa tai töissä (ja autolla siirtymisissä paikasta toiseen). Tällä hetkellä elämä on kyllä niin hektistä, ettei mitään tolkkua :D Kouluhommat on todella hyvällä mallilla, oman alan kesätöitä sain kuin sainkin (superiloinen!!!) ja maanantaina menen vielä vakkariduunihaastatteluun (ja mulle soittanut nainen oli jo puhelimessa ihan liekeissä musta, joten saa nähdä napsuuko tässä vielä tämmönen lottovoitto, että vakkariduuni irtoais vaikka opinnot onkin vielä kesken :)).

Sirenia, mitä ovistikkuja sä käytit? Haluan jotain oikeesti hyviä, enkä mitään sekundaa. Netistä tuskin jaksan tilata mitään, kun postikulut on aina niin sikahintasia.

Muru, joka niiiiin nauttii lumien sulamisesta ja on helpottunut kaikin puolin monista asioista :)

oi, kivaa että pamela on jälleen back in business! :)

Oink, ihan mahtavaa! Onnea, pakko sen on olla plussa jos kaksi testiä niin sanoo! :) ootkos laskenut että millä viikoilla olisit nyt? kun eikös se ensimmäinen neuvola-aika (ultra) ole joskus rv6?
eli sinä siis toit meille sen maaliskuisen plussan :)
Mammalle tsemppiä alkavaan kiertoon! :)

pääsiäinen tekee tuloaan mutta mä en ole koskaan edes huomannut koko pääsiäistä :D ei siis ole sen kummempaa ohjelmaa kuin normaalistikaan. toki olis kiva lähteä just johonkin reissuun, ihan vaikka vaan päiväksikin, mutta eipä taida onnistua nyt.

mulla on todella tylsää kerrottavaa. testejä en ole tehnyt sen kp43 jälkeen, joka oli nega. tätikään ei ole tullut eikä ole mitään merkkiäkään siihen suuntaan että tulisikaan. :( mua niiiin risoo nämä piiiiitkät kierrot :/ mulla on menossa kp50 tai jotain..? että kiva!

Ai niin Oink: Meinasitko siis, että haluat käydä neuvolassa koko odotuksen ajan? Minä en itse suosittele sitä, koska sitten sulla vaihtuu lastenneuvolaan terkkari, joka ei tiedä susta, sun perheestä eikä sun odotuksesta ja synnytyksestä yhtään mitään ja joudut kertomaan kaikki tiedot taas alusta asti (ja jotain jää kumminkin aina kertomatta). Lisäksi sun täytyy käydä kunnallisessa neuvolassa ennen kuin sulla on 154 päivää laskettuun aikaa (eli ennen H16), jotta voit saada äitiysavustuksen (en ole varma vaikuttaako äitiyspäivärahaankin jne Kelan muihin rahallisiin avustuksiin).

Muru

Muru kiilasi sieltä juuri eteen :D Onnea sulle tosi paljon noista työasioista! ihan mahtavaa kun on näin huono tilanne nykypäivänä, se jos joku on myös todellinen lottovoitto! :)

Minnuli: ensimmäinen ultra kunnallisessa neuvolassa tehdään n. H12-13.

Ymmärrän kyllä, kun ihmiset käy tosi aikasessa vaiheessa yksityisellä varhaisultrassa, koska haluavat tietää, että siellä todellakin kasvaa ihmisenalku, mutta musta kannattaa miettiä sitä myös eettiseltä kannalta. Ultran tarkoitus on seuloa sikiön rakennepoikkeavuuksia, yms. ja ultraaminen voi stressata sikiötä. Mun mielestä kannattaa aina miettiä, mikä ultraus on oikeesti hyödyllistä.

Laskettu aika lasketaan neuvolassa yleensä Naegelen avulla: viimeisten kuukautisten alkamispäivään lisätään 7 päivää, lasketaan siitä eteenpäin 12 kuukautta ja vähennetään 3 kuukautta.

Ai niin ja siitä pääsiäisestä: Perheruokailua tiedossa ainakin mun siskolla sekä porukoilla, pääsiäislauantain olen töissä. Muuten todnäk ihan vaan rentoilua kotona :) Ja oviksen odottelua :D

Muru :)

OINKILLE! Ihan hirveesti onnea! Tulihan se plussa sieltä! :D

Murulle onnittelut tulevista töistä!

Mullakin alkaa 5-7 viikon sairaslomitus pääsiäisen jälkeen :) Ja kesällä on sitten 5 viikon lomitus!

Haaveilijat:

Apila85 24/25 Y04/09
PikkuPilvi 27/25, Y09/09 (tauolla)
Muru 27/29 Y11/09
minnuli 28/28 Y08/09
Pamela1979 30/36 Y08/09
Mamma82 27/29 Y10/09 (lapset -01, -02)
Ruusunmarja 27/30 Y12/09
Neilis 34/35 Y10/09 (lapsi 12/08)

Plussanneet:

Minttuilona 30/33 Y10/09 (1 lapsi 1,5 v), plussa 11/09
Viljonka31, plussa 12/09
kirsikka 25/28 Y11/09 (lapset -06, -07), plussa 12/09
Selia 28/? Y10/09 (lapsi -08), plussa 12/09
Kolkka 31/30 Y9/09 (lapset 07 ja 08), plussa 12/09
Niki 25/28 Y10/09, plussa 01/10
Pannari, plussa 01/10
Moonsun 30/35 Y07/09 (poika 07, km 11/09), plussa 01/10
Sirenia 31/34 Y12/09 (tytöt -05, -08), plussa 02/10
Oink 32/31 Y09/09, plussa 03/10

Jännäyslista:

Neilis 5.4.
Mamma82 22.4

Ja jännäyspäivä siirtyi hamaan tulevaisuuteen!

Oinkille miljoonasti onnea! :) Ihania uutisia!

Muru, mä tilasin netistä ovistestejä, ei olleet mitään kalliita, oisko ollu kympin paikkeilla 7 tikkua ja postikulut euron. Kotitestit.fi taisi olla osoite. Ne ainakin oli mulla ihan toimivia. Aiemminkin netistä tilasin, oisko olleet halpa-testiltä...

Onnea Oinkille ja kovasti! Kyllä se nyt on sitten pikkuinen saanut alkunsa. =)

Niistä ovistesteistä. Itse tilasin niitä kotitesti.fi osoitteesta. Otin Sofi One Step liuskoja. Niissä sama tarkkuus kuin Sofi Ultimate puikoissa ja olivat halvempia. 7 liuskaa maksoi muistaakseni 7-8e ja 14 liuskaa 11,80e. 6 puikkoa oli päälle 10e. Jos tilaus on alle 10e niin postikulut on ruhtinaalliset 1e. Yli 10e tilauksiin ei tule postikuluja eikä mitään käsittelykuluja. Mielestäni aika harvinaista nykyään. Tilasin ja maksoin tiistaina, niin jo torstaina oli kirjekuori laatikossa, enkä edes ottanut mitään pikatoimitusta. :) Nopeaa toimintaa.

Pääsiäistä odotellaan. Reissuun piti lähteä mutta jää nähtäväksi, onnistuuko. Olisi hyvä poistua kotoa, ettei tää pää miettisi myötiisä, alkaako menkat pääsiäismaanantaina vai ei. 8)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Ja ihanaa odotusaikaa Oinkille!

joo, eli ensin luteaalivaiheesta ja alkukierron hormooneista. mulla on itsellä otettu alkukierron hormoonit jne (prolaktiini ja kilpirauhasarvot) jotka olivat normaalit. mun luteaalivaihe on ollut joka kerran sen 14vrk, kun oviksen olen huomannut eikä tärppiä ole käynyt.
mutta, mulla kuitenkin aina ovis on kp21 jälkeen, joten missä vika kun alkukierron kokeet olivat normaalit? voiko siis kuitenkin liittyä loppukierron hormoonitoimintaan...? äääk! en jaksa kohta enää :D

Minnuli, onko sulta otettu muita kokeita kuin prolaktiini ja kilpirauhasarvot? Follien kasvuun liittyy etenkin lh (sekä sen suhde muihin hormoneihin) ja fsh. Estrogeeni olisi myös tärkeä. En ole niin tarkkaan seurannut teitä, että en tiedä mitä kaikkea keneltäkin on tutkittu mutta varmaan sut on ultrattu, miltä munasarjat näyttivät? Oliko rakkuloita liikaa vai juuri sopivasti? Useinhan kaikkia arvoja ei edes tutkita vaan siirrytään clomeihin tai pistoksiin, joilla alkukierron "puutteet" saataisiin korjattua, ovulaatio tapahtuisi. Ja kun se tapahtuisi, voisi loppukierronkin arvot olla hyvät.

Hienoa, että teidän ketju jatkaa plussien sarjaa, tasaisesti vähintään kerran kuussa ;)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä