Haaveissa vauva, kesäkuun haaveilut :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muru**
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä alkaa jo menkat hiipumaan. Todella oudot ja niukat ne on kyllä ollukin. Eli ei ole ollut tarpeeksi paksusti limoja että ois luomusti alkanu menkat. Noh, onneksi on terot vielä 2 kierrolle. Entäpä sit jos ei ole tärppiä tullu? Voiko terojen syöntiä jatkaa kuinka pitkään?

Ikävä tuottaa pudotus mutta miten itse miellät että ovulaatio voisi tapahtua jos vuotoa ei kuitenkaan tule? Kai gyne kuitenkin ultrasi sinut?

Toiminta kannattaa kuitenkin aina. Koskaanhan ei tiedä mitä tapahtuu, naisen elimistö kun on ihmeitä täynnä.

Mä oon kans sitä mieltä että ei ovuloi jos menkat jää tulematta. Pitäiskin saada clomit tähän avuksi mutta kun lääkäri on toista mieltä! :( Mutta eihän sitä koskaan tiedä varmuudella miten kelläkin kroppa toimii. Tietenkin itse kokoajan toivon että ovuloin vaikka menkat jäisivätkin tulematta.

Viimeksi muokattu:
tulin vaan kertoo oman kokemuksen tuohon ovis-asiaan josta ootte keskustelleet. eli siis kyllä mulla jonkun sortin ovis tapahtui vaikkei vuotoa koskaan tullut... siis niistä irronneista munasoluista ei vaan ollut mihinkään. huomasin selkeät oireet jne ja jossain vaiheessa aloinkin miettiä ettei voi olla ovis kun ei vuotoakaan tule.
nyt kun raskautui, oviksen oireet oli aivan samat kuin muulloinkin, nyt munis vaan irtosi aikaisin, ja se hedelmöittyi.
tässä vaan siis oma kokemus... mulla ne myöhemmät ovikset ei ole olleet tarpeeksi hyviä hedelmöittyäkseen. ymmärsittekö? :D

missä Pamela ja Muru? taustailen jonkin verran täällä, olis kiva kuulla teistä :)

minnuli rv8+5

Mamma - mulla oli kanssa tuollaiset minimenkat terojen jälkeen, eikä siitä tunnetusti kierto startannut.

Minnuli & al - omaan lääkäriin mulla ei ole kovasti uskoa.. kuitenkin vaan ihan yleislääkäri. Mutta jos nyt toinenkin on sanonut, että voi ovuloida, vaikka ei ole menkkoja, niin kyllä mä olen siihen sitten taipuvainen uskomaan. Oma lääkärinikin kuulosti sille, että oli tsempannut kovasti tämän alan tiedon suhteen, kun viimeksi ei ollut mukana ollenkaan. Ehkä ne ongelmat tulee ennemmin siellä kiinnittymisen puolella, eikös siihen tarvita limakalvoa, jota tädittömissä kierroissa ei varmasti paljon ole kertynyt..

Tällä hetkellä siis sen terojen aiheuttaman tyhjennysvuodon jälkeinen kp 59 menossa. Pseudokierrossa taas on kp9 ja ovistatuntemukset ovat tänään vahvoja ja varun vuoksi myös hyödynnettyjä.

mä tein tänään ekan ovistestin ja siihen tuli haamu mut tosi selkee sellanen. ei kuitenkaan yhtä tumma ku kontrolliviiva. et oliks se nyt sit "plussa"?? ku ohjeissa luki et testiviivan pitää olla yhtä tumma tai tummempi ku kontrolliviiva.

nimim. täydellinen blondi(ko) ;)

Naiset, tuo ovulointi ei ole uskon asia. Jos ovulaatio tapahtuu, muodostuu follista keltarauhanen jonka hormonitasojen ansiosta limakalvot muuttuvat ja paksuuntuvat. Keltarauhanen surkastuu noin 12-16 vrk:n kuluessa ja paksuuntunut limakalvo vuotaa pois (jollei raskaus ole alkanut). Eli yhtälö, jossa ovulaatio tapahtuisi mutta vuotoa ei kuulu, on mahdoton.
Menkat voivat kyllä tulla ilman ovulaatiota, sillä limakalvo voi paksuuntua muutoinkin - toisilla helpommin kuin toisilla. Ja terot eivät yleensä paksunna limakalvoa riittävästi, mutta saa aikaan jonkinlaisen vuodon, jotta kierto saadaan alkamaan alusta. Se ei kuitenkaan ole kuukautisvuoto vaan tyhjennysvuoto.

Ehkä lääkärinne on tarkoittanut, että vaikka kierto olisi pitkä niin joskus ovulaatio voikin tapahtua esim. kp 30 jälkeen ja tällöin vuoto tulee myöhemmin tai plussa raskaustestiin..? Eli siis että pitkäkiertoinenkin voi joskus ovuloida.

Mamma, suosittelen kyllä etsimään alan erikoislääkärin, jotta saat tarvittavat tutkimukset ja lääkkeet.

Vaikka usko ja positiivinen asenne onkin ihana juttu niin aina asiat ei itselleen uskottelemalla parane. Gynen tärkeimpiä työkaluja on ultra, ilman sitä on vaikea sanoa mitään ovuloinnista tai tilanteesta ylipäätään.

Ja oikeastikko pillereiden pois jättäminen hoikistaa??? Mä olenkin ihmetelly et mikä on ollu kun ennen timmiin kroppaan kerty pillereiden aloituksen jälkeen (huomaamatta ja kauan sitten) jenkkakahvaa ja masupalleroa josta olen kärsinyt. Tästähän saattaa tulla sitten mukava kesä, pikkupikku bikineissä =D

Laura: missäpäin se sinä asustelet? Me pidetään kotia yllä Tyynenmeren lähellä.

Hello :)

Laura: Ei tietenkään tarvitse paljastaa asuinmaata, kuhan utelen ;)

Piksu: Tietty oon kaivannut sua :) Ihanaa, kun tekin palaatte taas haaveilemaan/tjottailemaan :)

Ja tosta ovis-gyne-jutusta: Mä en ikinä menis yleislääkärille setvimään gyne-asioita. Yleislääkärit on suorittaneet tasan lääketieteen perusopinnot, kun taas erikoislääkärit ovat jatkaneet opintoja erikoistumalla johonkin tiettyyn alaan. Yleislääkärit tietän "kaikesta" pikkusen. Ja ihan ehdottomasti on kyllä vaadittava kohdun ultrausta, kuuluu gynen perustutkimuksiin. Virallisestihan normaali kierto luokitellaan 21-36vrk kestäväksi ja jos kierto on jotain muuta kuin em., on se silloin epänormaali ja varsinkin tällaisessa vauvahaaveilussa ehdottomasti selvittämisen arvoinen asia, mistä johtuu ja miten voidaan edesauttaa raskautumista.

Lace: Osalla pillereistä (mm. Yasmin ja Yaz) on diureettinen vaikutus eli poistaa kehosta nesteitä, jolloin ne eivät turvota ja "lihota". Suurimmalla osalla pillereistä tätä diureettista vaikutusta ei kuitenkaan ole, jolloin ne saattavat kerätä nesteitä ja naiset kokee, että ne lihottaa. Tästä syystä nesteet lähteekin taas normaalisti kiertämään oman aineenvaihdunnan kautta pois, kun pillerit lopetetaan.

zeni (ja Laura): Mulla tuli ovistikkuun lähes yhtä tumma viiva kuin kontrolliviiva ja se oli tummin viiva mitä sain aikaiseksi, seuraavana päivänä tästä oli jo hailakan hailakka onneton viiva yritelmä (ja 2pv ennen vahvaa viivaa samanlainen hailakka). Mä oon ainakin käsittänyt, ettei niin nyt aina viivoja tule, vaan sillon kun ovis on joko tulossa, on meneillään tai kun se on just ollut.

minnuli: Ihanaa, kun joku kaipaa muakin :)) Mitäs tänne, duunia duunia duunia. Ja seksiä :D Voi luoja, koko ajan vaan panettaa ja mikään ei riitä :D Mies on jo ihan (oikeesti) rikki :D/:( Kananmunalimat on, ovistikkuja en ole vielä edes kokeillut. Nyt on kolme kertaa harrastettu seksiä 2pv välein. Tänään pakko pitää miehen takia välipäivä :D Mulle tuli niin hyvä mieli, kun mieskin sanoi tossa yksi ilta, että kyllä meidän useemmin pitäis harrastaakin seksiä :D Sopii ;D

Muru kp14

Noni, nyt päivitin itsenikin tuonne jonon hännille pyörimään. =)

Haaveilijat:

PikkuPilvi 27/25, Y09/09 (tauolla)
Muru 27/29 Y11/09
Pamela1979 30/36 Y08/09
Mamma82 27/30 Y10/09 (terot) (lapset -01, -02)
Ruusunmarja 27/30 Y12/09
Punamusta 24/25 Y04/10
SusanM 30/33 Y03/10 (lapset -05,-09)
Laura 34/36 Y03/10, terot
Ihmettelijä 25/25, Y03/10 (lapsi -08)
Zeni ??/??, Y??/??,(lapset -02, -06)
Sini82 ??/??, Y??/??
Lace 31/31 Y06/10

Plussanneet:

Minttuilona 30/33 Y10/09 (1 lapsi 1,5 v), plussa 11/09
Viljonka31, plussa 12/09
kirsikka 25/28 Y11/09 (lapset -06, -07), plussa 12/09
Selia 28/? Y10/09 (lapsi -08), plussa 12/09
Kolkka 31/30 Y9/09 (lapset 07 ja 08), plussa 12/09
Niki 25/28 Y10/09, plussa 01/10
Pannari, plussa 01/10
Moonsun 30/35 Y07/09 (poika 07, km 11/09), plussa 01/10
Sirenia 31/34 Y12/09 (tytöt -05, -08), plussa 02/10
Oink 32/31 Y09/09, plussa 03/10
minnuli 28/28 Y08/09, plussa 05/10

Jännäyslista:

Mamma82 20.7

Laura: Anteeksi, asuinpaikka uteluni mut tuntui vain et ois kiva tietää missäpäin olet kun itsekin olen ulkomaanelävä ni ois ollu kiva jakaa kokemuksia..

ovistesteistä: Mulla clearblue digi laittoi viivoja koko sen seitsemän päivää, ensin tummeni ja sitten vaaleni. Mutta aina siinä viiva oli. Mutta ehkä se sitten asettui juuri sen ovis (rakkula??) vaiheen molemmin puolin sopivasti.

Lace - ei mitään, mielelläni kertoisin asuinpaikan, mutta tuolla aiemmin jo mainitsin, että täällä kun tulee kerrottua sen verran henkilökohtaisia asioita, niin haluan koittaa pysyä täysin anonyyminä. Ettei koskaan tulisi sellainen fiilis, että joku tuttavakin tietää mun limoistani ;) mutta keskieuroopassa olen. Ja mielelläni vaihdan kuulumisia omalla nimelläni, ja ihan asuinpaikan kera, jos sinä tai joku muu tästä mukavasta porukasta haluaa privekeskustella.

Muru - mulla oli Yasmin-pillerit, jotka siis keräsivät kiloja/nestettä. Ja nyt paino sitten on tippunut jo useamman kilon. Elämäntavat eivät ole muuttuneet miksikään.

Heippa!

Tervetuloa takas Pikkis!!! :)

Ma en oo taalla toiden takia ehtinyt kaymaan, ja toisaalta oon ihan tietoisestikin pitanyt palstapaussia kun paa hajoo ja sydan sarkyy tahan haaveiluun. Oon siis keskittynyt ihan muihin asioihin. Kierto on jo kahdenkymmenen paremmalla puolella ja oireita taas vaikka muille jakaa - niinkuin aina. Gyne kylla sanoi etta en tulisi huomaamaan eroa etta mitka on menkkaoireita ja mitka raskausoireita joten toivossa eletaan taas ;)

Arvatkaa minkalaista unta nain pari yota sitten... mahan kun tooooossssiiii harvoin naen mitaan vauvaunia. No, tassa unessa mulla oli jo iso vauvamaha, ja laakari laittoi sita vasten stetoskoopin ja kuunteli sydanaania, ne oli 160/min. Ja sitten mulle tuli supistus. Tassa vaiheessa herasin, ja mun maha oli oikeasti tosi pinkeana ja kipeana! Tosin taisi olla ummetusta eika supistusta :D
Maha oli aamullakin viela kipea ja selkaa jurmutti ihan kuin menkoissa, ja tietenkin mini-tuhrutkin alkoi taas (olipahan ne olleet muutaman paivan pois).

Tanne on tullut niin paljon juttua etten kaikkea muista nyt kommentoida... Muitakin ulkomaanelavia taalla, kivaa! Makin asun taalla 'pienella' saarella Tyynenmeren tuntumassa.

Eikos se Muru mee niin etta 'no pain no gain' ;D Voi miesparkaa! Nyt kovasti plussatsemppeja sinne! :)

Kaikille plussaonnea!
Pamela

Täällä alkaa jo menkat hiipumaan. Todella oudot ja niukat ne on kyllä ollukin. Eli ei ole ollut tarpeeksi paksusti limoja että ois luomusti alkanu menkat. Noh, onneksi on terot vielä 2 kierrolle. Entäpä sit jos ei ole tärppiä tullu? Voiko terojen syöntiä jatkaa kuinka pitkään?

Mä söin aikoinaan teroja vuoden putkeen kun ei menkat käynnistyneet kunnolla parin terokierron jälkeen. Että kyllä niitä voi syödä ihan pitemmän aikaa ;)

Täällä jaksellaan ihan hyvin, jotain issias-vaivaa vaan on ajoittain. Ja pitemmän aikaa jos seisoskelee niin tuntuu alakerta melko paineistetulta, ihan kuin olis joku pallo jalkovälissä :D Rakenneultrassa kyselin vauvan sukupuolta ja töykeä lääkäri sanoi että ei me sellasia täällä katsella... Eli se jäi sitten arvoitukseksi kumpi on tulollaan. Ois ollu kiva tietää kun noita tyttöjen vaatteita on niin kauheesti että antaako niitä eteenpäin vai ei. Mutta pääasia että muuten kaikki näytti normaalilta :)

Sirenia rv23+6

Viimeksi muokattu:
Mä söin sillon joskus cypretyl merkkisiä pillereitä <-------- Yasminesta edullisempi vaihtoehto. Näitten aikana mulla pysy paino kurissa jotenkuten mutta lopetuksen jälkeen paino lähti nousuun ja sitä vastaan koitankin taistella koko ajan! Huoh!

Sirenia: Kiva kuulla miten sinulla menee. Harmi että vauvan sukupuoli jäi kuulematta. Seuraavassa ultrassa vaadit saada tietää kumpi on tulossa! :D

Pamelalle ja Murulle kovasti peukkuja pystöön!

Oli ajatuksena tässä kierrossa että vois aloittaa puuhastelut jo ihan kierron alkupäivillä jos sattuu että kuulunkin niihin harvinaisiin jotka ovuloi ihan kierron alussa. MUTTA mies ei ala millekkään ennen kun kaikenlainen vuoto on loppunu! Mulla kun tuhrua saattaa tulla useamman päivänkin menkkojen jälkeen :/ Eli voipi hyvinkin olla että täällä touhuillaan vasta aikasintaan sunnuntaina...

Muru, eihän se tarkoitus kai kuitenkaan ole irti kokonaan saada sitä miehen elintä ;D mut hienoa että on aktiivista! db, plussatuulia kovasti +
meillä mennään sillä ettei todellakaan ole seksiä.. kroppa on niin arka ja hellä, ja jatkuva ällötysolo vie halut. joten aina on jokaisessa asiassa ne hyvät ja huonot puolet :)

Sirenia, onpa ollut tylyä kohtelua sulla. eikös tuo rv20+ ultra ole juuri se jossa sukupuolen saa tietää jo? ja sen jälkeen niitä ultria ei kummemmin ole? kyllä mä ainakin haluan ja vaadin saada tietää kumpaa odotan kun saa muutkin.
meillä oli varhaisultrassa päivystävä lääkäri jolla oli kamala kiire, ei siinä ehtinyt kissaa sanoa kun laittoi jo pihalle huoneesta >:/ jotenkin tylyä kun tämä on esikoinen ja haluaisi kokea nämä asiat, jos ei vaikka koskaan haluaisi toista tms.

Mammallekin toivoisin jo uusia keinoja tuohon yritykseen kun ei näköjään teroilla tule kuin paha mieli!

Pamela: mietit onko raskausoireita vai menkkaoireita. ihan pakko sanoa ettei tämä tunnu yhtään erikoisemmalta nyt kuin alussakaan. sanoisin ettei kannata keskittyä mahan nippailuihin tms. mä itse olin varma tästäkin kierrosta ettei tärpännyt kun ei tullut sitä "kuuluisaa" mahan nippailua. pyh! ainoa josta epäilin raskautta oli se että tuli muutamia juttuja joita normaalisti ei ole koskaan tullut. olen useesti kuullut ja lukenut että raskaus teettää asioita joita ei normaalisti tule. mulla siis oli finnit selässä, ei tiputteluvuotoa, ja pyörrytti. ei muuta.
tissit oli arat ennen plussaa, se hävisi plussan jälkeen ja tulee vaan toisinaan takaisin hyvin mietona. oon ollut tosi oireeton, mitä nyt viimeiset 2viikkoa on ollut etomista, syön sitä mitä pystyn. ja tietysti kovempi väsymys taas viimeisen viikon ajan. mutta ei siis ihmeempiä.
ei kannata kauheasti kuulostella oireita :)

oho, tulipas tarina.
minnuli rv8+6

pakko vielä korjata kaks asiaa, eli kirjotin kun kroppa on arka ja hellä niin ei ole seksiä. olen siis niin turvonnut (:D) että tuntuu jo pahalta. saisi laskea turvotus!

ja toinen, luin pamelan tekstin alun vähän liian äkkiä, siellä olikin gyne sanonut juuri jotain saman suuntaista kun kerroinkin...

Pamela & minnuli: Hahah :DD No mut hei, niinhän se on: tulokset vaatii aina kovaa työtä ;D Mä oon vaan iloinen, että mieskin on nyt enemmän mukana tässä projektissa ja itsekin kovasti toivoo lasta. En kyllä tajua onko mulla muka jo nyt ovis, kun aiemmin ollut n. kp18-25. No, hyvähän se vaan on, jos olis aiemmin.
Halauksia Pamela <3 ei ole kyllä helppo tuo teidän tilanne :/ Toivottavasti nyt tärppäis kuitenkin ennen elokuuta (ja toisaalta elokuuhun on pieni aika enää, jolloin saa jo sitten ihan todella konkreettista apua).

Sirenia: No onpa ollut tyly lääkäri :/ Vaikka toisaalta: niinhän se on, ettei sinne ole sukupuolen takia tultu vaan poissulkemaan vakavat rakennepoikkeavuudet. Toivottavasti kaikki näytti kuitenkin hyvältä. Ja voittehan te mennä vielä ekstra-ultraan vaikka yksärillekin. Mä olen kyllä itse paljon miettinyt tota sukupuoliasiaa ja kyllä mä uskon, että haluaisin sitten tietää, kumpi siellä on. Muutenkin paljon helpompi sitten sisustaa, ostaa valmiiksi vaatteita, jne, kun tietää kumpi on tulossa. Tosin vaunut varmaan olis kumminkin sitten sellaset, että kävis kummallekin jo ihan mahdollisia sisaruksiakin ajatellen (enkä muutenkaan halua mitään babypink/babyblue -värisiä vaunuja, musta ne on vaan liian hempeitä :D) :)

Ihanaa aurinkoista päivää naiset! :)

Murunen

Sirenia: On sulle sattunut kyllä aika tyly lääkäri. Itse odotin niin innoissani ja jännityksellä myöskin sitä sukupuolen tietoon saamista, että kerkesin vasta asettua tutkimuspöydälle kun pyysin jo kätilöltä, että jos näkyy niin mielellämme haluaisimme tietää sukupuolen. Meille sattui mukava kätilö ja heti ultrauksen aloitettuaan kurkkas eka sukupuolen minkä poju kyllä esitteli auliisti. Kätilö esitteli meille vielä haarovälin pelit ja vehkeet, jotka oli kyllä hyvin selkeät :D Olimme päättäneet, että jos tässä ei olisi selvinnyt niin olisimme menneet yksityiselle vielä sitä selvittelemään. Melkein harmittaa kun ei ole enää 'syytä' mennä ylimääräiseen ultraan, mutta jos tuska tulee niin saahan sinne mennä muuten vaankin. Poika liikkuu kyllä niin paljon, ettei ole tullut semmoista.

Toivotaan muru, että aikainen ovis ja kova työ palkitsisi. Voisi mieskin extra iloinen kun urotyöt sai aikaan halutun lopputuloksen :)

minnuli: Minua turvotti kanssa alkuviikoilla, mutta se laski jossain vaiheessa. Nyt on vasta ruenut turvottamaan uudemman kerran. Alkuraskaudessa turvotus kohdistu kyllä enemmän mahaan nyttemmin käsiin ja jalkoihin.

Mamma, entäs jos viet sen miehen suihkuun? Siellä kiusaat sen siihen pisteeseen, ettei se enää välitä ;)

Toivottavasti pamela näki enneunen :)

Niki rv27+6 (huomenna poksuu)

Mies kyllä tykkää suihkussa touhuta, siis mun kans mut mä ite oon sitä mieltä et jos touhutaan ni se pitää olla kivaa myös mulle. Mä kun en laukee muualla ku sängyssä ja tietyssä asennossa. Mut vauvan tekoa ajatellen se suihkupuuha tässä vaiheessa kuulostaa hyvälle jos sen pääsee vaan toteuttaa. Meillä kun majailee 3 aikuista tällä hetkellä ;)

Pidä neilis kiirettä! On jo kova ikävä sun hassuja höpöttelujä!

Täällä vkl. on menny muuten kivasti mut otin perjantaina muutaman liikaa niin nyt on vieläkin kauhee olo ja oonkin sitä mieltä et juhannuksen juhlin selvänä! Satsaan ruokaan sit enemmän.

Vettä satelee nyt, ei kyllä huvita uloskaan lähteä. Siellä ois kyllä niin ihanan raitisilma että se saattaisi kyllä auttaa tohon oloon.

Todennäköisesti lähden maanantai-iltana mökille niin en pääse sitten paljon kirjottelemaan, en ainakaan joka päivä, hyvä niin! ;)

Plussatuulia kaikille++++++++++++++++++++

Heipä hei!

Kävin pyörähtämässä tässä ketjussa viime vuoden elokuussa ennen raskautumista. Tulin huvikseni vilkaisemaan, keitä ketjussa nykyään pyörii. Minnulin kanssa aloitimme kirjoittelun taustailujen jälkeen samoihin aikoihin, ja huomasin ilouutisen. SUUREN SUURET ONNITTELUT!

Terveisin: Tylleröinen ja tyttövauva 7 vko :)

Yhteistyössä