Haaveissa vauva, kesäkuun haaveilut :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muru**
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt tulee viestiä taas ihan väärään paikkaan, mutta..
suomentaisiko joku minulle noi teidän käyttämät lyhenteet?
tärpit ja muut kun mulla ei ole harmainta hajuakaan niistä ja kuitenkin ne alkais olla aika ajankohtaisia täällä meidänkin huushollissa.. =)

sanastoa
Alien – örkki , eräitä sikiön monista lempinimistä
AY – aktiivinen yritys
Clomit – lääkevalmiste jota käytetään ovulaatio-ongelmien hoidossa.
bd bd bd bd = peukut pystyssä. Plussaonnea!!
db – peukutus. nettipalstoilla käytetty onnittelu odotuksen johdosta., (pikku d ja pikku b yhdessä näyttävät nyrkeiltä peukut pystyssä) Hersyvä onnittelu db db db db db !
esikko – esikoinen tai esikoista kuumeileva eli vakavasti suunnitteleva henkilö.
Esko – ei se kuitenkaan onnistu, käytetään puhuttaessa raskauden alkuun saattamisen hankaluuksista.
EOY – ei ollenkaan yritystä (voimakkaampi ilmaus kuin ey)
eoyete – ei ollenkaan yritystä , ei tosin ehkäisyäkään.
EY – ei yritystä , ei yritystä lapsen saamisen suhteen
ferrari – kuukautiset , käytetään puhuttaessa pettymyksestä lapsenteon yhteydessä.
follikkelivaihe = kuukautiskierron alkupuolisko ennen ovulaatiota
haamu = haalean vaalea viiva raskaustestissä. Haamukin on positiivinen tulos ; )
ht – hormoni toiminnaton. liittyy lapsettomuushoitojen ongelmiin.
km = keskenmeno
kp = kiertopäivä kuukautiskierrossa
(l)aay – (lääkkein) avustettu aktiivinen yritys – saada siis lapsi
luge- lugesteron eli lapsettomuuden hoidossa käytettävä keltarauhashormonivalmiste.
luteaalivaihe = kuukautiskierron loppuvaihe ovulaation jälkeen
mammaenergia – luonnonvoima, jota syntyy ryhmässä tulevia äitejä.
nega = negatiivinen tulos raskaustestissä
Oma napa – omaan raskauteen liittyvät asiat , myös (.) tai ).(
Oili – eli Oili Ovulaatio, myös ovis, O, iso-O, Ossi, Olga, Oskari Oili tulee ilmaisee ovulaation ajankohdan
ovis = ovulaatio eli munasolun irtoaminen
PAY –pirun aktiivinen yritys
piinaviikko – kituviikko eli ovulaation ja kuukautisten välinen aika.
plussa = positiivinen tulos raskaustestissä
PCOS (=Polycystic Ovarian Syndrome) on polykystinen munasarjaoireyhtymä eli munasarjojen monirakkulaisuus. Se tarkoittaa sitä, että munasarja ei toimi normaalisti, vaan tuottaa useita pieniä rakkuloita. "
rv = raskausviikot
Simo ja Miina eli Simo Siittiö ja Miina Munasolu. käytetään lapsettomuushoitojen yhteydessä.
Tero – terolut eli kuukautiskierron tasoittava keltarauhashormonivalmiste.
tjot = tulee jos on tullakseen
tm = tuulimuna
tripla-o – odotuksen odotuksen odotus. Pilke silmässä vaihe, jolloin pariskunnan toinen osapuoli yrittää houkutella kumppaniaan ehkäisystä luopumiseen. Tällainen henkilö on triplailija.
tupla¬-o – Odotuksen odotus. Tilanne, jossa pariskunta on jättänyt ehkäisyn pois. Henkilöt ovat tuplailijoita.
täti - Täti punainen – menkat -kuukautiset (täti punainen, engl. Aunt Flow) Tädin vierailun aikana ei voi harrastaa seksiä, joten tädillä viitataan ei-mieluisan-sukulaisen vierailuun : )
yit – yli-innokas testailija, joka tekee raskaustestin aikaisessa vaiheessa kiertoa tai tekee todella monta raskaustestiä.
ylm – yrittää löytää miestä, sillä biologinen kello tikittää.
Yrjö-setä – raskauspahoinvointiin liittyvä oksentelu

Viimeksi muokattu:
Morooo! Täällä kp huitelee 5 kympissä eikä menkkoja näy! Mahaa on kyllä jomotellu 3 päivää ja nytkin jomottaa mutta ilman mitään tulosta. Viimesen teron ottamisesta on kulunu jo 8 päivää. Edellisillä kierroilla menkat tuli aina 3:na päivänä vipan teron ottamisesta. Lääkäri sanoi että vuoto tulee noin 10 päivän kuluttua että ei tässä hätää vielä ole.

Oliko laurallakin niin että odottelit terojen jälkeen menkkoja useamman päivän?

Täällä aurinko paistelee jo komeasti ja huomiseksi luvattiin ainakin meille +20`C lämpötiloja. Täksi päiväksi vain +15`C. Täytyy illalla vähän siistiä koipia jos sattuu että pääsis aurinkoa ottamaan ;)

Mukavaa päivän jatkoa!

Mamma - odoteltua tuli, muistaakseni ainakin tuon 8 päivää taisi olla enemmänkin. Että eiköhän ne sieltä vielä. Mä olin kanssa jo huolissani, mutta tulivat kumminkin. Täällä edelleen jomottelee vähän, mutta mitään ei myöskään kuulu. Jollei ala kuuluakaan, niin ajattelin että nämä ovat sitten tämän mun pseudotodellisuuteni menkat, ja tähtään teroilla avittamisen aloittamisen parin viikon päähän. Jos auttaisi paremmin, kun menisi ns. luonnollisen rytmin mukaan. Muistelen aiemmalta kerralta vuosien takaa, että silloin myös tuli kyllä menkkakivut, mutta mitään ei tapahtunut.

Muru - en viitsi täsmentää maata, kun joku voi vaikka arvata, että kuka kirjoittelee.. onhan mahdollisuus aika olematon, mutta tulee kirjoiteltua _pikkuisen_ henk koht asioita, enkä halua, että mielessä edes kävisi ajatus, että joku voisi tunnistaa. Pielavedelläkin kun on enemmän asukkaita, kun näissä keski-euroopan maissa suomalaisia.. Toivottavasti ymmärrät.

Sini - testasitko uuden sarjan negoja ja plussia tänä aamuna? :)

Itsekin täytyy varmaan testata vielä jossain vaiheessa ennen viikonloppua. Voi sitten taas hyvällä omallatunnolla juoda ne muutamat lasit viiniä.

Kp 52

moikka kaikille! päätin nyt useiden luku kertojen jälkeen kertoa tänne myös oman tarinani!

Sini82 tiedän miltä tuntuu menetys! otan osaa suruusi!

maaliskuussa 2010 menkat olivat myöhässä viikon verran kunnes alkoi pieni tiputtelu.
lasta oltiin tässä vaiheessa yritetty vuoden verran säännöllisesti... varasin sitten ajan terveyskeskukseen ja siellä testi kertoi plussaa kun kotona tekemäni negaa...

olin onnesta soikeana ja itkeä tirautin halien kera hoitajaa joka kertoi minulle uutiset plussasta!
varasin ajan varhais ultraan koska lasta yritetty niin kauan ja halusin varmistaa että kaikki ok! gyne ei löytänyt sisältäni mitään ja lähetti minut lohjalle sairaalaan tutkittavaksi.

synnytys osastolla elämäni sitten romuttui kun kaksi gyneä kertoi minulle että raskauteni onkin kohdun ulkopuolinen.
eivät päästäneet minua kotiin, vaikka olisin kovin halunnut käpertyä mieheni kainaloon itkemään!
minut leikattiin seuraavana aamuna ja iltapäivällä minulle kerrottiin endometrioosista sekä siitä kuinka myös oik. puoleinen munajohdin oli poistettu! lääkäri sanoi että onnea yritykseen vaikka se ei tod näk onnistu! kiitos hänelle kauniista sanoistaan! :(

nyt olenkin lukenut tuhansia kirjoituksia netistä etsien vastausta onko minulla mahdollisuuksia saada lapsia!? vastausta tai kokemuksia omaavia henkilöitä täältä löytämättä!

eli siis siitä lähtien ollaan ovista seurattu tikuilla joita en osaa edes tulkita, ehkä ;)
yhdellä munajohtimella endon kera! pettymys on suuri joka kierron jälkeen...
oireita kuvittelen tod näk. kun niin kovin toivon lasta!

ovis ollut nyt viikko sitten ja oireita olis muka taas, palelu, väsymys, rintojen jomotus, normi lämpö 35,8 nyt mittari näyttää 36,4 joten??? mahanippailujakin ehkä hiukan havaittavissa, rinnat ei tosin arastele vaikka ed kerralla olivat todella kipeät! närästääkin mukamas koko ajan...
mutta silti lekuri sanoi minulle toissa pvä.nä verikokeen tuloksesta että raskaana sinä et ole...
voisinko sittenkin olla? kuinka nopeasti tuo tulos verikokeessa näkyy? jos tietoa niin kertokaa ihmeessä!!!

onnea kaikille yrittäjille <3

Hei,

Laura: Juu, teinhän minä aamulla testin, joka on ihan selkeä nega.

Nyt on kp 28 (pari viimeistä oli 27), normaalisti heittelee miten sattuu ja usein on reilusti yli 30 pv. Viikonloppuna olis isommat kinkerit ja olis kiva saada absoluuttinen varmuus, tohtiiko viiniä maistella.

Ollakko vaiko eikö olla?

Kiitos tuosta Mamma82, helpotti kummasti lukea noi suomennokset.

Meillä tulee aina Pirttihirmu kylästeleen ku mulla on menkat. =)
Tässä vaiheessa ollaan vielä tripla- o :ssa menossa, ens viikolla käväsen gynellä tarkastuksessa jonka jälkeen en meinaa pillereitä enää syödä, siis sit vaan tupl- o =).
Saapas nähdä kuinka meidän käy..

Tässä on tulossa kesälomamatka, joka aiheuttaa vähintään parin viikon jet-lagin enkä halua enää tuolloin alkaa vekslata pillereiden kanssa. Aikaero on 10 tuntia niin pitäis ottaa ihan outoon aikaa pilleri, se on sama lopettaa sit siihen pillereiden pyörittely.

Sini - sulla on aikas jännä tilanne, kuitenkin yksi plussa plakkarissa.. Testaatko saman merkkisillä, vai oletko kokeillut useampaa mallia?

Memma - surullinen on tuo sunkin tarinasi.. Onko se lääkäri oikeasti lähettänyt sun tuommoisilla tylyillä kommenteilla kotiin paranemaan? Uskomatonta! Toivottavasti sulla on nyt hyvä lääkäri, joka osaa avustaa jatkohoidoissa ja muissa. Googlasin englanniksi aiheesta, ja esim tälläinen löytyi: How to Conceive With One Fallopian Tube Child Wish Blog (haulla "one fallopian tube and pregnancy" löytyy paljon muutakin). Tuon mukaan tilanne näyttäisi ihan hyvälle, mutta endo varmaan vaikeuttaa.. Kovasti tsemppiä, ja niitä plussatuulia!

Täällä poikkesi eilen Pirttihirmu. ;) Mies sitten kyseli aamulla varoivaisesti, että olisivatkohan ne kuukautiset nyt alkamassa.. Eli kai tässä vielä toivoa on.

Heippa!

Ollut tosi kiirus viikko toissa, en ole ehtinyt taallakaan kuikuilla. Kotona kaynyt vain suurinpiirtein nukkumassa - ja ovista hyodyntamassa ;) .

Tervetuloa Sini! Ihan kamala kokemus sinulla ollut :( Kovasti toivon pikaista plussaa!

Memma, tervetuloa myos palstalle! Pahoitteluni myos sinulle kokemastasi :( Alaka missaan nimessa usko tuota laakarin ajattelematonta ja tokeroa kommenttia. Itsellani on myos vaikea endo ja menetin toisen munasarjan juurikin muutama kuukausi sitten kun sinne pesiytyi iso endopesake. Siita huolimatta talla hetkella yritetaan luomusti lapsettomuuslaakarin kehoituksesta, vaikka meilla on todettu myos miehella alentunut hedelmoityskyky. Haluaisin luoda toivoa sinuun etta yhdella johtimella voi aivan hyvin tulla raskaaksi ihan luomustikin - myos ilman molempia johtimia voi tulla raskaaksi,silloin tosin ainoastaan hoitojen avulla jolloin alkio laitetaan suoraan kohtuun. Myos monet endolaiset tulevat raskaaksi. Saattaa (ei valttamatta!) kestaa hieman kauemmin tai vaatia hoitoja, mutta lopputuloshan se tarkeinta on, eikos :)

Hieno lista Mamma!

Apuva, pakko jatkaa hommia, palaan paremmalla ajalla!
Pamela :)

Heippa!

Ollut tosi kiirus viikko toissa, en ole ehtinyt taallakaan kuikuilla. Kotona kaynyt vain suurinpiirtein nukkumassa - ja ovista hyodyntamassa ;) .

Tervetuloa Sini! Ihan kamala kokemus sinulla ollut :( Kovasti toivon pikaista plussaa!

Memma, tervetuloa myos palstalle! Pahoitteluni myos sinulle kokemastasi :( Alaka missaan nimessa usko tuota laakarin ajattelematonta ja tokeroa kommenttia. Itsellani on myos vaikea endo ja menetin toisen munasarjan juurikin muutama kuukausi sitten kun sinne pesiytyi iso endopesake. Siita huolimatta talla hetkella yritetaan luomusti lapsettomuuslaakarin kehoituksesta, vaikka meilla on todettu myos miehella alentunut hedelmoityskyky. Haluaisin luoda toivoa sinuun etta yhdella johtimella voi aivan hyvin tulla raskaaksi ihan luomustikin - myos ilman molempia johtimia voi tulla raskaaksi,silloin tosin ainoastaan hoitojen avulla jolloin alkio laitetaan suoraan kohtuun. Myos monet endolaiset tulevat raskaaksi. Saattaa (ei valttamatta!) kestaa hieman kauemmin tai vaatia hoitoja, mutta lopputuloshan se tarkeinta on, eikos :)

Hieno lista Mamma!

Apuva, pakko jatkaa hommia, palaan paremmalla ajalla!
Pamela :)

Pamela: Tuo Mamman laittama lista taitaa olla tässä vauvahaaveiden ihan niissä ensimmäisissä viesteissä ;) Mä kyllä pikkasen kritisoin tota listaa, koska eikai nyt kukaan oikeesti käytä tommosia termejä? :D Siis jotain Oilia, Eskoa ja PAY:ta jne :D

Lace: Tärppi on siis plussa :) Eli täällä odotellaan sormet syyhyten tärppiä :) Tossa meidän listalla numerot on: oma ikä/miehen ikä, Y=yritys eli milloin yritys on alkanut (esim. meillä yritys alkoi marraskuussa 2009). Kp on kiertopäivä.
Aikaerot ei sekoita käytännössä yhtään pillereidenottoa, koska onhan normistikin aina se 12h aikaa ottaa "yli" pilleri (tarkoitan siis että jos otat normisti klo 08 pillerin aamulla, niin sulla on seuraavan päivän klo 20 saakka aikaa ottaa seuraava pilleri). Sillon kun meillä oli vastaava tilanne loman kanssa, niin otin sitten pillerin suunnilleen silloin kuin Suomessa olisin ottanut ja jatkoin sen jälkeen paikallisen ajan kanssa samaan aikaan kuin mihin olin Suomessa tottunut.

Memma: Yhdellä munasarjalla kuukautiset tulee ihan normaalisti joka kuukausi eli munasolu syntyy joka kuukausi. Periaatteessa siis ihan yhtä hyvät tsäänssit tulla raskaaksi kuin kahdellakin (sukulaisella 1 munasarja ja tuli samantien raskaaksi kun lopetti pillerit). Endo tietysti voi vaikeuttaa raskautumista (ja sitten toisaalta se yleensä paranee raskaudesta...hankala yhtälö). Mutta jos on paha endo, niin melkein kannattaa polttaa sitä laparoskopiassa ja sitten yrittää heti raskautumista, luulis että silloin olis helpompi tulla raskaaksi, kun endokin on tilapäisesti poistettu.

Tänne ei kummempia. Ovista ja seksiä odotellessa ;)

Mukavaa viikonloppua!

Muru kp9

Morjens!

Tulinpas kurkkimaan, mitä tänne kuuluu. :) Sini ja memma, teillä ikävät kokemukset takanapäin. Olen pahoillani. Itselläni on pieni tyttö, joten sydäntäni raastaa jo pelkkä ajatus menettämisestä. Onneksi elämä jatkuu ja uudet yritykset myös. Kyllä se vielä iloksi ja onneksi muuttuu! <3

Aattelin tulla kertomaan, että minä sain varmuuden vihdoinkin töistäni. Vakipaikka odottaa. Jeeeee! Kesän vietän lomaa ja sitten töihin. :) Ja sehän tarkoittaa sitä, että jossain vaiheessa alkaa taas meidänkin yritys. ;D

Nyt yöunet kutsuu. Ihanaa viikonloppua kaikille! :)

Murulle kiitokset tarkennuksesta, kaippa minäkin voisin liittyä joukon jatkoksi. =)

Mulla se pillereiden otto on 3:sta tunnista kiinni.. Eli tarvii ottaa 3:n tunnin sisään tai teho laskee, joten heitän puolikkaan liuskan laatikon pohjalle kun lähdetään reissuun. Miehelle tämä sopii myös oikein hyvin.

Heips. Tänne ei edelleenkään menkat ole tietään löytäny. 6:ta päivää taitaa jo jomotella mut silti ei mitään ei edes tuhrua! Taitaa pian ollakin viisain testailla!

Sain eilen ihania vauvauutisia, veljelleni on tulossa esikoinen joten minusta tulee ekakertaa TÄTI! Oon kyllä niin onnesta soikeena. Tämän tapahtuman takia olenkin itse ihan toisissa ajatuksissa että haluanko enään vauvaa kun on pienokainen tulossa jota pääsee sitten hoitelemaan mielin määrin.

Niin en muistanutkaan mainita että kopioin sen listan tuolta ensimmäisistä ketjuista joten en voi ottaa siitä sen kummempaa kunniaa itselleni! ;)

Hienoa Neilis että sait vakiduunin! Palaahan pian tänne haaveilemaan.

Tervetuloa uusille jos en vielä ole ehtinyt sanoa.

Mikä tilanne sinillä?

Kävimpäs eilen heittämässä talviturkin pois. Moni ajattelee että nyt vasta, kesähän on jo pitkällä ja vedet lämpimiä. En käynytkään järvessä, joessa tai meressa vaan mökillä on lampi johon vesi tulee heteestä ja on pirun kylmää! Piristi kyllä tosi paljon ja nyt voi huoletta mennä muihin rapakoihin kun nehän tuntuu ton jälkeen ihan kylpyvesiltä :D

Mukavaa vkl:n jatkoa kaikille!

Tuli nyt sitten taas testattua nega. Mitään nyt sinänsä odottanut, mutta toivoahan aina voi. Noh, ainakaan ei tarvitse tänään juhlissa miettiä mitä viinilaseja. Mamma, toivottavasti sun testaukset antaa vähän positiivisemman tuloksen!

No nih... täällä on sit alkanut uusikierto! Vuoto on vielä niukkaa mutta selkeesti kirkasta sitä itteään! Kiva et pääsee uuteen yritykseen.

Haaveilijat:

PikkuPilvi 27/25, Y09/09 (tauolla)
Muru 27/29 Y11/09
Pamela1979 30/36 Y08/09
Mamma82 27/30 Y10/09 (terot) (lapset -01, -02)
Ruusunmarja 27/30 Y12/09
Punamusta 24/25 Y04/10
SusanM 30/33 Y03/10 (lapset -05,-09)
Laura 34/36 Y03/10, terot
Ihmettelijä 25/25, Y03/10 (lapsi -08)
Zeni ??/??, Y??/??,(lapset -02, -06)
Sini82 ??/??, Y??/??

Plussanneet:

Minttuilona 30/33 Y10/09 (1 lapsi 1,5 v), plussa 11/09
Viljonka31, plussa 12/09
kirsikka 25/28 Y11/09 (lapset -06, -07), plussa 12/09
Selia 28/? Y10/09 (lapsi -08), plussa 12/09
Kolkka 31/30 Y9/09 (lapset 07 ja 08), plussa 12/09
Niki 25/28 Y10/09, plussa 01/10
Pannari, plussa 01/10
Moonsun 30/35 Y07/09 (poika 07, km 11/09), plussa 01/10
Sirenia 31/34 Y12/09 (tytöt -05, -08), plussa 02/10
Oink 32/31 Y09/09, plussa 03/10
minnuli 28/28 Y08/09, plussa 05/10

Jännäyslista:

Mamma82 20.7

Heippa kaikille naisille pitkästä aikaa, ja erityisheippa Murulle :) joka muisti meikäläisen vielä, vaikken oo käyny täällä moneen kuukauteen.

Muistan että Apila taisi jo aiemmin häipätä takavasemmalle. Muutenhan täällä on jo moni plussannut - ja moni vielä odottaa omaa plussaansa (joka tulee siis any minute now).

Tämä palsta tuli taas mieleen, kun saattaapi olla, että meilläkin alkaa nyt taas "vauvahaaveet"... En sano, että "yritys", koska se kuulostaa joltakin, mitä tehdään hampaat irvessä. Me lähinnä vaan "katsomme mitä tapahtuu" :) Mistä syystä en nyt sitten täälläkään varmaan roiku ihan edellisaikojen malliin. Ei niitä lapsia nimittäin nettipalstoilla tehdä ;)...

Mutta täällä siis ollaan. Käyn päivittämässä tilannetta. kertokaa kuulumisia ja koska en jaksa noita muutaman kuukauden takaisia kirjotuksia lukea, niin saa päivittää myös vanhoja kuulumisia.

t. piksu

Hellou,

Viikonloppu tuli ja meni, samoin tuli täti, vaikkakin parin päivä viiveellä.

En tiedä mistä plussa testiin tipahti viime viikolla...

Nyt odottamaan heinäkuuta, toivottavasti seuraavasta kierrosta tärppää. Pääsisin helpolla mieheni syntymäpäivälahjan keksimisen suhteen, kun vois antaa positiivisen testin :)

Toivossa on hyvä elää :)

Sini - tylsiä nuo väärät plussat.. mutta ei kun seuraavaa kierrosta peliin.

Mamma - onnea tädistä! Saavutuksia nämäkin ;)

Täällä on nyt käyty lääkärin pakeilla, ja teroresepti plakkarissa. Tuossa juhannuksen paikkeilla varmaan aloitan sitten niitä nappailemaan. Lääkäri sanoi, että nämä mun ovistuntemukseni ovat oletettavasti ihan oikeita oviksia! Vaikka sitten menkkoja ei tulisikaan parin viikon sisään. ohhoh! Mä kun kuvittelin, että ilman kuukautisia ei olisi juurikaan toivoa ilmassa. Tässähän täytyy ryhtyä oikein tositoimiin. Varmuuden vuoksi kun pitäisi tuo mies vietellä varmaan nyt sitten joka toinen ilta seuraavan parin viikon ajan.. ainakin. Näillä kiertopäivillä urakasta voi tulla pidempikin.. onneksi mies on näiden haaveilukuvioiden takia aika helppoa saalista, ja pillereiden jälkeen hoikentunut kroppa antaa mukavasti itsevarmuutta yrityksiin.

Unohtui lääkäriltä kysyä, että jos nämä ovat oikeita oviksia, niin miksi niitä teroja sitten kannattaisi syödä? Eikös näin kesän alla olisi hyvä, ettei täti tekisi turhaan mökkivierailuja.. Vai voivatkohan kuukautiset ihan itsessään edesauttaa raskautumista?

Lääkäri sanoi, että nämä mun ovistuntemukseni ovat oletettavasti ihan oikeita oviksia! Vaikka sitten menkkoja ei tulisikaan parin viikon sisään. ohhoh! Mä kun kuvittelin, että ilman kuukautisia ei olisi juurikaan toivoa ilmassa. Tässähän täytyy ryhtyä oikein tositoimiin. Varmuuden vuoksi kun pitäisi tuo mies vietellä varmaan nyt sitten joka toinen ilta seuraavan parin viikon ajan.. ainakin. Näillä kiertopäivillä urakasta voi tulla pidempikin.. onneksi mies on näiden haaveilukuvioiden takia aika helppoa saalista, ja pillereiden jälkeen hoikentunut kroppa antaa mukavasti itsevarmuutta yrityksiin.

Unohtui lääkäriltä kysyä, että jos nämä ovat oikeita oviksia, niin miksi niitä teroja sitten kannattaisi syödä? Eikös näin kesän alla olisi hyvä, ettei täti tekisi turhaan mökkivierailuja.. Vai voivatkohan kuukautiset ihan itsessään edesauttaa raskautumista?

Onpas ollut erikoinen lääkäri. Jos ovulaatio tapahtuisi tulisi tietysti vuotokin. Lähinnä kyse lienee rakkulan kasvamisesta, joka ei sitten kasva kuitenkaan tarpeeksi isoksi. Terothan ei auta itse ongelmaan mutta aikaansaavat tyhjennysvuodon. Pitkään ei kannata niitä popsia vaan hakea ihan ovulaatiota tukevia lääkkeitä, jos hommalla on tavoitteita.

Sini taisi olla testannut RFSU:lla. Siitä on "raportoitu" paljon vääriä plussia. Huono testi kaiken kaikkiaan, ihme että sitä myydään edelleen.

Viimeksi muokattu:
Sivusta seuraaja - ah, pitäisköhän lakata uskomasta auktoriteetteihin.. itse halusin kovasti pitää siitä kiinni, että oikeasti olisi mahdollisuuksia, mutta tämä maanpinnalle pudotus oli tehokas! Pari kertaa kokeilen nyt sitten teroilla, ja katson, että onnistuisiko sillä saamaan kierron käyntiin.

Sivusta seuraaja - ah, pitäisköhän lakata uskomasta auktoriteetteihin.. itse halusin kovasti pitää siitä kiinni, että oikeasti olisi mahdollisuuksia, mutta tämä maanpinnalle pudotus oli tehokas! Pari kertaa kokeilen nyt sitten teroilla, ja katson, että onnistuisiko sillä saamaan kierron käyntiin.

Ikävä tuottaa pudotus mutta miten itse miellät että ovulaatio voisi tapahtua jos vuotoa ei kuitenkaan tule? Kai gyne kuitenkin ultrasi sinut?

Toiminta kannattaa kuitenkin aina. Koskaanhan ei tiedä mitä tapahtuu, naisen elimistö kun on ihmeitä täynnä.

Viimeksi muokattu:
Sivusta huutelija - kuvittelin, kun lääkäri niin kertoi. Ja ei ultrattu, lääkkeet määräsi ihan tavallinen kotilääkäri ilman mitään tarkastuksia. En asu Suomessa ja näin täälläpäin laitetaan teroja jakoon, näköjään.

Sivusta huutelija - kuvittelin, kun lääkäri niin kertoi. Ja ei ultrattu, lääkkeet määräsi ihan tavallinen kotilääkäri ilman mitään tarkastuksia. En asu Suomessa ja näin täälläpäin laitetaan teroja jakoon, näköjään.

Terojahan voi kyllä myöntää ihan oireiden perusteella eli kun kierrot vaan venyvät ja paukkuvat. Mutta eihän gyne voi mitään sanoa ovuloinnista tms ilman ultrausta saati progesteroni-verikoetta. Joskushan teroilla on se ihana sivuvaikutus että elimistö ymmärtää itse alkaa toimimaan toivotulla tavalla ja kierrot käynnistyvät. Joskus taas ei vaan tarvitaan ihan kunnon lääkkeet ovuloinnin tueksi.

Jos ovulaatio tapahtuu niin joko siitä seuraa vuoto (12-16 vrk:n kuluessa) tai raskaus on alkanut. Mitään pitkittyvää kiertoa ei siinä tapauksessa voi tulla. Lekuri vaikuttaa kyllä lausuntoineen aika puoskarilta ja tosiaan siltä, ettei ole tähän alaan perehtynyt ;)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä