Haaveissa vauva, tammikuun haaveilut.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamma82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei!

Tein apteekista ostetun testin ja positiivistahan se testi näytti. :) Olen ihan ymmälläni.....onnellinen ja jotenkin..jotenkin..en osaa kuvailla...mut hyvin varovaisesti nyt riemuitsen..päivä kerrallaan nyt..

Nyt siis kp 29/26. Ja oiskohan 4. yk. Testi viiva oli vaaleampi kuin kontrolliviiva. Tein siis jo ensimmäisen testin kp 25 sofi one stepillä ja tällöin tuli hyvin hyvin haalea viiva eli sai oikein valolla tarkastella.

Viime päivien oireet:
- Rinnat nyt taas eilistä kipiämmät, raskaat, kihelmöivät
- Kipeitä finnejä muutama..aargh
- Alavatsan nippailut, nipistelyt, painon tunne alavatsalla ja alaselässä
- valtava uupumus, saamattomuus, väsy
- Mieliala vaihtelee..pms oireista vaikea erottaa
- lämpö koko päivän 36.8-37.4
- posket helottaa..kohta joku jo arvaa....
- hieman valkovuotoa
- Hieman jo ällötys oloa..kahvi ei maistu..

Huoh...oon ihan ymmälläni tosissaan.....Toivon vaan, että kaikki menisi hyvin...niin suuresti toivon..
jos sais ees vähän tänään unen päästä kiinni...viime yön nukuin tosi pätkissä..oli jotenkin rauhaton olo..viikonloppuna taas nukuin kellonympäri..

Toivon kaikille vielä plussaa odottaville sydämeni pohjasta plussatuulia :)

Haaveilijat:

Tuiskuli
Apila85 24/25 Y04/09
PikkuPilvi 27/25, Y09/09
Moonsun 30/35 Y07/09 (poika 07, km 11/09)
Muru 27/29 Y11/09
minnuli 28/28 Y08/09
Pamela1979 30/36 Y08/09
Mamma82 27/29 Y10/09 (lapset -01, -02)
Oink 32/31 Y09/09
Idaho 33/33 Y11/09
Sirenia 31/34 Y12/09 (tytöt -05, -08)
Ruusunmarja 27/30 Y12/09

Plussanneet:

Minttuilona 30/33 Y10/09 (1 lapsi 1,5 v), plussa 11/09
Viljonka31, plussa 12/09
kirsikka 25/28 Y11/09 (lapset -06, -07), plussa 12/09
Selia 28/? Y10/09 (lapsi -08), plussa 12/09
Kolkka 31/30 Y9/09 (lapset 07 ja 08), plussa 12/09
Niki 25/28 Y10/09, plussa 01/10
Pannari, plussa 01/10

Jännäyslista:

Mamma82 12.1-10
Oink 16.1.10
Pamela 23.1.10
Sirenia 2.2.10
Muru 06.02.10

Onnea Pannarille!

Minulla ei kyllä oikein ole mitään sanottavaa. Kp6 ja flow alkaa pikkuhiljaa laantua. Päätin, etten aio ostaa ovistikkuja. Ainakaan tällä kierrolla. Koulujutut ja työstressi painaa nyt ihan liikaa päälle (eikä helpotusta ole näkyvissä moneen kuukauteen), joten olen tässä itsekseni miettinyt, että ehkä vois jopa tjottailla tässä muutaman kuukauden. Nää kaksi kiertoa oli jotenkin niin suuria pettymyksiä, varsinkin, kun olen niin monelle tyhmyyttäni mennyt kertomaan tästä meidän projektista, että nyt kaikki koko ajan kyselevät, että "joko, joko". Olis kiva harrastaa seksiä silloin kun haluaa, eikä silloin kun otollinen aika, halusi tai ei. Tainnut mennä pikkasen överiksi ehkä nämä alkukierrot. Innostun vaan aina niin paljon uusista jutuista, mistä tykkään (koskee ihan kaikki asioita). Ja olen muutenkin sellanen "hei, mulle kaikki heti nyt"-tyyppi, etten malta aina oikein odottaa.

Äitini sanoi puhelimessa tänään minulle, kun oli käynyt jossain kaupassa, missä oli loppuunmyynti, että "siellä oli kamalasti kaikkia vauvantarvikkeita kuten tutteja ja muuta...mutta kun ei ole ketään, kelle niitä ostaa...". Tuli jotenkin niin surullinen mieli. Olisin niin halunnut sanoa hänelle, että minä yritän parhaani tehdä sinulle sen, kenelle sinä voit niitä ostaa... :/

Muru

Hip hei, onnittelut Pannarille ja Ingalle! :)

Tervetuloa ihq!

Mamma: ihana sun vauvauni! :) Ma en oo edes unia nahnyt vauvasta... Yhden unen nain semmoisen, on tasta jo useampi kuukausi aikaa, missa ma laitoin vauvanuken vaunuihin ja sita sitten karrasin ympari kylia, menin laakariinkin ja silloin se laakari halusi katsoa vauvaa. Se katsoi vaunuihin ja huomasi etta se onkin nukke, alkoi nauramaan ja meni kaytavaan kertomaan muillekin etta "arvatkaa mita, silla on nukke tuolla vaunuissa". Mulla oli ihan hirvean surullinen olo ettei mulla ollut oikeaa vauvaa, vaan hoitelin sita nukkea kuin oikeaa. Oli viela heratessakin kamala olo.

Muru: Noista tuhruista on kans niin sekalaista tietoa saatavilla. Yhdessa ovislaskurissa (en nyt muista nettisivua) sanottiin etta ei pitais laskea tuhruja vaan vasta eka kunnon vuotopaiva on kp1, en tieda onko totta vaiko ei mut sen mukaan oon sit laskenut :) Eihan silla oo lopulta niin valiakaan koska me kuitenkin sekstaillaan joka toinen paiva koko kuukausi (paitsi n. 4pv taukoa pahimpien menkkojen aikaan) just sen takia ettei laskis oikeaa ajoitusta vaarin. Mutta jos lasken tuhrut mukaan niin mun menkat on 9-12 paivaa pitkat. Apuva. : ( Onneks nykyaan tulee tuhrua vaan ennen menkkoja, silloin kun olin pillereilla niin mulla saattoi tuhruilla ihan koska vaan.
Niin ja viela tuosta alkuinnostuksesta, ma kans haluaisin puhua kaikille vauvanyrityksesta koska se on mulle niin iso ja tarkea asia. Valilla saa oikein purra huultansa. Ja mulla on myos valilla syyllinen olo etten kerro jotain nain mulle tarkeaa asiaa parhaille ystaville. Mutta syyna siihen ettei kerrota kellekaan on just se ettei me haluta kyselyita.

Tasta tulee nyt pitka sepostus, mutta me nahtiin semmoinen tosi mielenkiintoinen dokumentti sunnuntai-iltana. Mieskin oli ihan liimaantunut telkkarin aareen sita katsomaan. Siina kuvattiin sperman matka alusta loppuun, mutta ihmisen kokoisena. Eli siis siina oli valkoisiin pukeutuneet ihmiset, miehia ja naisia, jotka oli jokainen yksi siittio. Me luultiin kun luettiin sen ohjelmakuvaus etta se on joku ihan lapsellinen juttu missa spermaksi pukeutuneet ihmiset pomppii ympariinsa, mutta se olikin tosi hienosti tehty ja kuvattu, ettei olisi ollut BBC:n tekeleita. Se oli hurjan mielenkiintoinen ja suosittelen katsomaan jos vaan tulee vastaan. Sen nimi oli The great sperm race. Mita siita ohjelmasta oppi, oli se etta raskaaksi tuleminen on kylla melkoinen ihme, niin monta vastoinkaymista sperma kohtaa matkallaan munasoluun! Enaa en kummastele etta miksi joka kuukausi on vain 20% tulla raskaaksi. Naisen elimistokin hyokkaa tosi voimakkaasti (osasyyna luonnollinen valinta eli ettei "huono" siittio ei paase munasolua hedelmoittamaan, ja osasyyna se etta luonnostaan naisen ematin ja kohtu on suunniteltu yllapitamaan naisen terveytta tuhoamalla vieraita soluja - oli se sitten spermaa tai jotain haitallista). Semmoinen vinkki viela minka dokkarista opin, etta spermaa ei saisi saastella liian kauan (ts ei harrasta seksia kahteen viikkoon etta tulisi sitten kunnon lasti oviksen aikaan). Sperma kun alkaa kuolla miehen sisalla ajan myota, ja sit tama "kompostoituva" sperma saattaa saastuttaa terveita nuoria siittioita. Eli lastia purkamaan muutaman paivan valein : )

Omaa napaan ei mitaan uutta. Mulla on tyypilliset piinaviikot meneillaan eli joka toinen hetki oon toiveikas ja joka toinen hetki lannistunut "ei se kuitenkaan tarppaa" mieliala. Plaah.

Viimeksi muokattu:
Voi juma. Nyt en tiia mika on vikana, mutta mulla taitaa alkaa menkat : ( Eilen illalla tuli vahan tuhrua, samoin tanaan, eipa juuri pikkuhousunsuojaan oo tullut kuin pieni viiva mutta pyyhkiessa paperiin jaa vahan. Maha on kunnolla turvonnut ja valilla tuntuu vahan menkkajomotusta, ja koko ajan semmoinen olo alapaassa etta vuoto alkaa hetkena mina hyvansa. Mulla on vasta kp20 menossa tanaan! : (

Pamela: Sulla on kiinnitysvuotoa?!

Tänne ei kyllä totaalisesti mitään uutta. Menkat jyllää edelleen, vaikkakaan ei kovin vahvasti. Ärsyttää. Koulu-työstressi vaan on ja pysyy.

Muru kp8

Voi teitä Inga ja Pannari, ihanaa! Oon todella onnellinen teidän puolesta!! :)
Ja ihq:lle tervetulotoivotukset!

Toivottavasti Pamelalla olis kyseessä kiinnittymisvuoto, pidän täällä peukkuja!

Mulla ei mitään uutta, kp 45/41-47. Muutaman kerran on nipannut alavatsasta mutta en uskalla toivoa mitään, kun mitään oireita ei ole. Rinnat on tosin omasta mielestäni suurentuneet, mutta joulukuussa tuli kyllä syötyä, etenkin suklaata, joten se siitä.. Samaa voisin sanoa kuin Mamma82, menkat on unohtaneet mun olemassaolon. Salaa tietenkin toivon että kyse olis raskaudesta, mutta viime lauantainen nega antoi niin suuren pettymyksen että tekee mieli viitata kintaalla kaikille toiveille. Tänään olis kuitenkin tarkoitus käydä ostamassa testejä, koska testailen lauantaina (silloin kp 48/41-47) mikäli mitään ei tapahdu.

Katsoittekos muuten Martinan & Eskon Vauvakuumetta ohjelmaa? Tuli ensimmäisen kerran viime viikolla (näkyy myös subin netissä). Martina on kyllä kadehdittavan hyvässä kunnossa, olisinpa itsekin! Ohjelmassa M teki myös aika hurjannäköisiä vatsalihasliikkeitä mutta näköjään ne ovat mahdollisia vaikka maha olisikin jo iso. Jäin miettimään, että onkohan heillä oikeasti noin paljon kaikkia vartalohoitoja vai onkohan ne otettu vain kuvauksia varten (tahdon myös!!)? Ohjelma oli ihan viihdyttävä eikä mulla ainakaan ole pahaa sanottavaa pariskunnasta, koska en halua ilkeillä ja en heitä oikeasti tunne.

Hei!

Isot onnittelut Pannarille ja Ingalle ja tervetuloa Ihq!
Täytyy kyllä myöntää, että elämä tuntuu paljon helpommalta nyt, kun en ole kyttäillyt ovispäiviä enkä menkkojen alkamista. Nyt taitaa olla menossa kp 28/31 eli kohta jokakuukautinen kärsimykseni alkaa.
Sikapiikkiä en ole vielä saanut. Veikkaisin, että parin viikon sisällä. Katsellaan sitten taas uutta yritystä ja uudella energialla.

Olen vasta nyt tajunnut, kuinka yleisiä keskenmenot ovat. Nimittäin eräs ystäväni (taas) sai keskenmenon ja taisi olla viikko 10 menossa tai niillä main. Tulin tosi surulliseksi, enkä voi edes kuvitella, miltä ystävästäni tuntuu. Toivotaan, ettei meidän muiden kohdalla satu mitään tällaista!!!

Pamela: Kiitos hyvästä vinkistä, ettei lastia kannata jemmata turhan kauan;)

Muru: Täällä on vähän sama homma kuin sulla. Eli äiti vihjaisee aina välillä, että hän voisi alkaa tekemään kastemekkoa jnejne. Ei olla puhuttu hommasta hänelle mitään (eikä muillekaan, ehkä jotakin tosi ympäripyöreää, että katsellaan sitten jossakin vaiheessa). En enää oikein tiedä, että mitä vastaisin. Hän ei kohdista isoäitihaaveitaan suoraan meihin, mutta en tiedä, että puhuuko sisaruksilleni/heidän puolisoilleen asiasta näin usein. Yleensä kuitenkin tyyliin, että eiköhän se kukaan enää meinaa lasta tehdä...jne. Hänellä siis on jo lapsenlapsia. No, tämä on tällaista perushöpinää, mutta voin kyllä kuvitella, että jos meillä tjottailu jatkuu kuukausitolkulla, höpinät alkavat varmasti ottamaan päähän tosissaan.

Tsemppiä kaikille, palaillaan taas asian!
t. Oink

Pahoittelut Ruusikselle tadista! : (

Mamma, mites sulla, onko vielakaan mitaan oireita suuntaan tai toiseen?

Kaikilla taitaa olla vahan tylsa aika kierrossa menossa... Taallakin tilanne on pysynyt samana, koko ajan semmoinen olo etta housuihin hulahtaa hetkena mina hyvansa, mutta toistaiseksi ei oo viela hulahtanut. Tuhrua tuli viela eilen, tosin vaalean ruskeaa kun toissapaivana se oli tummanruskeaa, tanaan ei viela ole tullut (sormet ristiin ettei tuliskaan). Muutenkin olo vahan helpottanut, toissa yona kun en oikein kunnolla nukkunutkaan kun oli niin turvonnut olo, alaselkaa jomotti ja mahaa vihloi, ja selallaan maatessa oli niin kova paineentunne kohdussa etta ihan kuin joku ois paalla istunut. Mutta nyt on tosiaan enaa se "alkoko jo, pitaakin kayda vessassa tarkastamassa"-olo mika aina muutenkin ennen menkkoja. En tiia mika taa episodi oikein oli, tietenkin sydamessani salaa toivon etta vauva siella kasvais mutta endokin kylla usein aiheuttaa kesken kierron tuhruja joten en ala innostumaan. Ettei sitten tarvis taas pettya niin kovasti. Nyt on kp22 joten viikon sisaan se kuitenkin selviaa suuntaan tai toiseen, mulla kun viime kuukausina normaali kierto on ollut n. 29pv.

Sirenialle paljon tsemppia oviksen bongaukseen ja hyodyntamiseen! :)
Ja kaikille hyvaa viikonloppua! : )

Laitanpa tahan viela listan ettei paase tipahtamaan liian alas:

Haaveilijat:

Tuiskuli
Apila85 24/25 Y04/09
PikkuPilvi 27/25, Y09/09
Muru 27/29 Y11/09
minnuli 28/28 Y08/09
Pamela1979 30/36 Y08/09
Oink 32/31 Y09/09
Idaho 33/33 Y11/09
Ruusunmarja 27/30 Y12/09

Plussanneet:

Viljonka31, plussa 12/09
Pannari, plussa 01/10

Jännäyslista:

Mamma82 12.1-10
Oink 16.1.10
Pamela 23.1.10
Sirenia 2.2.10
Muru 06.02.10

Hohhoijaa... ei mitään uutta! Ei mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen...mutta jotenkin oon 100% varma että en oo raskaana.

Painon perkelekään ei tänä perjantaina inahtanut kuin -100g alas päin vaikka oon joka päivä kuntoillu ihan kunnolla ja syömiset on ollu terveelliset ja kohtuu kokoiset. Vettäkin oon lipittänyt sen 1,5l päivittäin että aineenvaihdunta kiihtyis.grrr... että ärsyttää ku ei missään tapahdu mitään!

Tuttavani lähti eilen synnyttämään! Saas nähdä kumpiko sieltä tulee! ;)

Haaveilijat:

Tuiskuli
Apila85 24/25 Y04/09
PikkuPilvi 27/25, Y09/09
Muru 27/29 Y11/09
minnuli 28/28 Y08/09
Pamela1979 30/36 Y08/09
Oink 32/31 Y09/09
Idaho 33/33 Y11/09
Ruusunmarja 27/30 Y12/09

Plussanneet:

Viljonka31, plussa 12/09
Pannari, plussa 01/10

Jännäyslista:

Oink 16.1.10
Pamela 23.1.10
Sirenia 2.2.10
Muru 06.02.10

Hirveästi en ole tällä foorumilla ehtinyt oleilla sen vähän ajan jälkeen mitä viime vuoden puolella kirjoittelin mutta tänään sitten pärähti todella selkeä plussa testiin :) Reilu puolen vuoden yrittämisen jälkeen.
Todella onnellinen olo vaikka yritänkin pitää jalat maassa mahdollisen keskenmenon tms varalta mutta ihan sanoinkuvaamaton mieletön olo. Huomenna kaiken varalta teen toisen testin.
Lasketusta ajasta ei aavistustakaan kun kuukautiset olleet epäsäännölliset (mm toissakerralla heitti kolmella viikolla).

Paljon onnea halia! ;)

Tää lähtee käymään isossa cityssä, jospa sieltä löytyis kaupasta testi ni vois huomenna tai sunnuntaina testata sen negan, jos ei menkat ala.

Hei!

Pahoittelut niille, joilla kuukautiset ilmaantuivat, onnea heille, jotka ovat plussanneet eli ainakin Halialle.

Itselläni kierto näköjään lyhenee, eli nyt on menossa 3/29. Tällä kertaa ei ollut kovin järkyttäviä pms- oireita. En tiedä vaikuttaisiko asiaan se, kun en ole laskenut kp:ää jatkuvasti eli en ole niin tietoinen, että missä mennään.

Kertokaahan mielipiteenne: Sikapiikin saa luultavasti lähiaikoina, mutta tarkkaa pvm:ä ei ole tiedossa. Sen jälkeen voidaan taas jatkaa tjottailua. Ollaan varattu viikolle 10 matka rapakon taakse ja nythän mulle tietysti tuli mieleen, että jos kävisikin niin, että heti tärppäis, vois juuri matkalla olla aamupahoinvointia. Että aloittaako tjottailu esim siellä reissussa vasta? Voihan se mennä niinkin, ettei ehdi tärpätä, tai niin, että jos tärppäisikin heti, ei pahoinvointia juurikaan ole. Huoh. Tässä ehtii yksi kierto olla vielä ennen matkaa. Miten niin kerään itselleni mietittävää...

t. Oink 3/29

Päivitin listaa:

Haaveilijat:

Tuiskuli
Apila85 24/25 Y04/09
PikkuPilvi 27/25, Y09/09
Muru 27/29 Y11/09
minnuli 28/28 Y08/09
Pamela1979 30/36 Y08/09
Oink 32/31 Y09/09
Idaho 33/33 Y11/09
Ruusunmarja 27/30 Y12/09

Plussanneet:

Viljonka31, plussa 12/09
Pannari, plussa 01/10

Jännäyslista:

Pamela 23.1.10
Sirenia 2.2.10
Muru 06.02.10

Ilmoittaudun jälleen, olipa ihana viikko etelässä!

Mammalle pahoitteluni, mutta jos yhtään lohduttaa, niin minullakin alkaa olla kierto aika pitkällä.... eli kp 47. Tein negatestin 3.1. enkä sen jälkeen ole halunnut testailla... pari päivää sitten alkoi nännit tuntua kipeiltä, kuten silloin viimeksi kun kovasti olin "raskaana"... joten päätin odottaa viikon ennen seuraavan testin tekemistä. Siihen mennessä on menkat varmaan jo alkaneet (samalla tavalla kuin Murulla minulla tulee menkat, ei mikään täti)

Onnen rutistukset kaikille plussanneille ja tsemppiä meille muille! Tänne voi onneksi purkaa ja purnata, jos hatuttaa. (ja minua hatuttaa AIKA usein...)

Palaillaanhan taas!

Apila, joka hieman ruskettui reissussa

Yhteistyössä