Haaveissa vauva, tammikuun haaveilut.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamma82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hurjasti onnea nikille raskautumisesta!!!! Ja pahoittelut niille joita tämä onni ei vielä ole kohdannut!

Täällä kp:t sen kun kasvaa...mitään tuntemuksia ei ole että olisin raskaana, paitsi että 3 yönä kylkeä kääntäessä olen havahtunut siihen että tissini ovat tiellä?!! Oiskohan noihin lisämassaa tullu yllättäen? Pientä menkkakipuilua on päivittäin mutta vaan ihan pienen hetken päivässä. Tapahtus nyt jotain...

Mukavaa että pamelakin on palannut joukkoon mukaan.

Oma reissu meni kivasti. Oikeen hermo lepäsi ;) Kelkkailemaan en lähtenyt kun oli niin kamalat pakkaset mut muut kyllä kävi ajelemassa. Odottelen niitä lempeimpiä kevättalvi-ilmoja, jolloin aurinkokin paistaa ;)

Sirenia: Johan mä viikko sitten tein jo 1. negan tälle kierrolle :D Mutta nyt, kun menkkoja ei oikeesti ole vielä tullut, niin voi olla että huomenna testailen. Kärsivällisyys alkaa olla jo kulutettu loppuun :D Tosin nyt aamun pissarumban (huh, kävin 3 kertaa pissalla, enkä juonut kuin kupillisen teetä) ja pahan olon jälkeen (mitä on nyt ollut muutamana aamuna) on kyllä niin semmonen olo, että kohta ne menkat alkaa :(

Mamma: millon sun ovis oli?

Murski

Perhana! Menin ihan kauheella pissahädällä testin kanssa vessaan ja sitten kun piti alkaa pissiä niin sain tikkuun vain pari tippaa ku jännäsin niin paljon ja testi meni pilalla (onnistuin osumaan just ne siihen). Samantien kun nakkasin testin roskiin, niin johan se pissa sieltä tuli. Oon mäkin yks onneton tunari :D (nyt jo vähän naurattaa, mutta aiemmin ei kyllä naurattanut yhtään. Monta minuuttia vaan kykin pytyllä että jos sieltä ny vielä joku liraus tulis, mutta ei, niin ei.)

Muru kohta jo kp33

Voi Muru! :D Harmi etta meni testi hukkaan, ja hermoja joudut raastamaan viela huomiseen, mutta mina uskon ja toivon etta se plussa sielta sit huomenna pamahtaa : ) Nyt on peukut ja varpaat pystyssa, seka sulle etta Mammalle! Ja Nikille hurjasti onnea!!!!

Sirenia, koska sulla on jannayspaivat? Puuttuu tuolta jannayslistalta. Ja Idaho, ootko taustailemassa, mitas sulle kuuluu? Ajattelin sua tassa yksi paiva kun askartelin myos itselleni taulukon. Semmoisen ison A3:sen jossa on tilaa kuudelle kierrolle yhdella sivulla (tein niita kaksi kappaletta), sit kehitin lyhenteet kaikille mun oireille ja nyt sit merkkaan niita siihen. Kivasti nakee kootusti etta miten kierrot ja ovikset kulkee.

).( Mulla on taas vuosisadan oviskivut... Alaselka niin julmetun kipea, valilla mahaankin sattuu ja oikean puolen lonkkaa myos sarkee. Melkein pahemmat kuin menkkakivut, mut en halua ottaa sarkylaaketta joten kestettava on. Viime kuussa oli samanlaista kipua. Ajattelin etta meen helmikuussa gynelle tsekkaan etta onko kaikki kunnossa vai onko endo lahtenyt kukkimaan tuolla oikealla puolella. Limaklontit tuli eilen aamulla. Tuli niin sopivaan aikaan se Murun linkki, kiitos siita :) , ma paasen sita testaamaan jo tassa kuussa. Sekstailtiin maanantai-aamuna, sit eilen illalla kun se ovis alkoi eilen, tanaan illalla meinaan tehda temput miehen kans uudestaan, ja sit huomenna myos. Saas naha tepsiiko. Jos tepsii niin sit ikuisesti kiitollisena nimean lapseni sun mukaan Muru ;D

Ironista on, etta silloin kun on se aika etta tulee raskaaksi niin on nain julmetun turvonnut ja kipea, etta viimeinen asia mita tekis mieli on seksi...

T: Pamela, joka kivusta huolimatta on onnellinen oviksesta ja siita pienesta mahdollisuudesta mita se tarjoaa : )

Niin ja piti viela sita sanomani, etta ma olen kans kayttanyt semmoista apteekista ostettua testia jossa on tuo Murun mainitsema korkki (eri merkkinen kyllakin). Musta se on niin helppo kayttaa kun siihen lurauttaa pissit 5 sek ja sit korkki kiinni ja testi lappeelleen poydalle siksi aikaa kun pyyhkii pyllyn ja pesee kadet ja sit tulos onkin jo melki valmis (nayttaa 3 min mennessa) :)

Sen takia sita varmaan tuleekin testailtua niin usein kun on niin helppoa ; ) Eika se ole kovin kalliskaan, alle 15 dollarilla saa kolmen pakkauksen eli vajaa 3 euroa per testi.

Taas unohtui mainita jotain....

Oon niin holmo ja kaikkeen uskova, etta menin sitten eilen juomaan nokkosteeta "jos vaikka sittenkin"-asenteella ;D Tyokaverilla sita oli, eipas se oikein miltaan maistunut, ruman varista kyllakin. Tyokaverin mukaan auttaa myos runsaisiin kuukautisiin - en sille tietenkaan kertonut mihin tarkoitukseen oikeasti sita halusin juoda ;)

Pamela: Muuten kiva, mutta mulla ei ole enempää testejä kaapeissa ja tänään on loppiainen eli kaikki paikat on kiinni. Huomenna siis ehdin kyllä apteekkiin, mutta en aamupissaksi. Eli jos olisin fiksu, niin testaamaan pääsen vasta perjantai-aamuna.

Mulla on tällä hetkellä niin etova olo, et lasillisen vettä pystyin ainoastaan juomaan. Monta päivää siis ollut aamuisin paha olo (en siis ole oksentanut), mutta tänään on kyllä pahin. Koitan saada syötyä vaikka omenan tms kohta. Eilenkään en pystynyt syömään leipää tms ollenkaan vaan söin maustamattoman viilin ja kiiwin.

Yöllä näin unta, että sain positiivisen testiin. Tuli kauheen hyvä mieli jo siitäkin :) Menkoista ei ole tietoakaan. Turvonnut tosin olen (tai lihonut..., jolle kyllä oikeesti pitäiskin tehdä jotain).

Uh, nyt on niin oksettava olo, että taidan mennä vessaan ihmettelemään...

Muru kp33 (oviksesta 15-12 päivää)

Ei vieläkään menkkoja! Tuntemukset niitten alkamisesta on ollut jo aamusta asti vaivana. Joten empä kiiruhda turhaan testailemaan.

Murun pahoinvointi kuulostaa kyllä aika positiiviselta ;) Se taitaakin olla yleinen ekaoire raskaaksi tullessa. Itse yökin molemmissa raskauksissa mutta tyttöä odottaessa jopa oksensin ja se ei ollut mukavaa. ;(

Toivottavasti pamelan nokkosteen nauttiminen tuottaa tulosta! ;)

On kyllä ollut tämä ketju aika hiljainen joidenkin kohdalta. Kirjoitelkaahan kaikki kuulumisia!

Voi höh Murun vatsataudin kanssa! Toivottavasti olo asettuu pian ja kohta onkin jo perjantaiaamu... itse olen käyttänyt noita puikko- ja liuskamallisia testejä mutta olen ensin pissinyt kertakäyttömukiin, johon olen sitten tökännyt tikun ohjeiden mukaan. Näin olen halunnut minimoida mokaamiset...

Olen nähnyt joinain öinä myös unta plussasta, mutta minulla ne ovat jääneet pelkiksi uniksi. Tässäkin kierrossa ajattelin, että jospa se nyt sieltä... paras olisi kai olla edes ajattelematta, kun noi negat ovat tulleet NIIN tutuiksi :( No, jos ei matkallakaan menkat ala niin sen jälkeen suoritan uusintatestauksen, jolloin on kiertopäivien lukumäärä jo varsin suuri.

Pamelan "tilastointi" voisi olla ihan fiksua, tosin en ole bongannut minkäänlaisia ovistuntemuksia omasta kropastani. Täytyy varmaan kaivaa ne tikut esiin ja yrittää päästä jyvälle asiasta. Sen sijaan olen yrittänyt muistella, minkälaisia "raskaus"oireita minulla on ehtinyt olla. Toivottavasti et Pamela joudu kuitenkaan täyttämään koko 12 kuukautta sitä taulukkoa :D

Tämä tyttö rupeaa pakkaamaan laukkujaan, kun koirakin lähti maaseudulle hoitoon. Enää 2 työpäivää ja se on siinä <3

Haaveilijat:

Tuiskuli
Apila85 24/25 Y04/09
PikkuPilvi 27/25, Y09/09
Moonsun 30/35 Y07/09 (poika 07, km 11/09)
Muru 27/29 Y11/09
minnuli 28/28 Y08/09
Pamela1979 30/36 Y08/09
Mamma82 27/29 Y10/09 (lapset -01, -02)
Oink 32/31 Y09/09
Idaho 33/33 Y11/09
Sirenia 31/34 Y12/09 (tytöt -05, -08)
Pannari

Plussanneet:

Minttuilona 30/33 Y10/09 (1 lapsi 1,5 v), plussa 11/09
Viljonka31, plussa 12/09
kirsikka 25/28 Y11/09 (lapset -06, -07), plussa 12/09
Selia 28/? Y10/09 (lapsi -08), plussa 12/09
Kolkka 31/30 Y9/09 (lapset 07 ja 08), plussa 12/09
Niki 25/28 Y10/09, plussa 01/10

Jännäyslista:

Mamma82 12.1-10
Oink 16.1.10
Pamela 23.1.10
Muru 06.02.10

Voiko tää päivä enää hirveemmäksi mennä? Kp1/32. Se taas niistä jännäystestailuista, kun menkat ehtii aina alkaa ennen kuin pääsen ihan tosissaan testailemaan. Olo on edelleen aika hutera, kun en oikein mitään ole pystynyt syömään tänään. No, jos jotain hyvää tästä kierrosta niin ainakin se lyheni 5 päivällä inhimillisen pituiseksi. Ja äsken saunassa puhuttiin miehen kanssa yhteistuumin, että nyt aletaan kyllä harrastaa seksiä paljon useemmin :)

Mukavaa lomailua Apilalle!

Muru (joka niin aikoo juoda sihin viikonloppuna)

Muru:Pahoittelut menkoista, jospa se tärppi seuraavassa kierrossa tulis.

Apilalle täältä kans mukavia matkatoivotuksia ;)

Täällä on päivä mennyt tehokkaasti leipoessa. Aamulla aloin jo heti 8 jälkeen leipomaan. Aikaseksi sain 2 piimäkakkua, appelsiinimarmoripiirakan ja suklaajuustokakun. Eilen illalla tekasin tomaattisen jauhelihapiirakan. Kaikki on nyt pakkasessa oottamassa tulevia synttäreitä.

Dieettirintamallekin kuuluu hyvää...syömiset menny mallikkaasti ja liikuntaa tuli hikinen, reilu puolituntinen lumikolan ääressä ;)

Loppupäivän on ollut vatsassakin kipuvapaa tunne.

Kaveri tuossa kyseli tänään että joko meillä on tärpänny? Mutta mitäpä siihen sanoo kun menkkoja ei näy ja viimetesti oli nega, sanoin kumminkin että ei. Haluan itse olla ensin varma ennen kuin mitään paljastan.

Kuulin myös että toinenkin serkkuni odottaa vauvaa. Ihana kuulla että suku kasvaa ;) Sais vaan itekkin kasvatettua sitä vielä!

Muru: Pahoittelut menkoista! Ja vatsataudista! Kylla sulla on nyt tuplakoettelemukset : ( Toivottavasti olo paranee pian. Mahan ihan unohdin etta suomessa on loppiainen. Ja ota ihmeessa sidukkaa - makin oon yleensa menkkojen alkaessa nauttinut lasin tai kaksi punkkua "lohdutukseksi" ;)

Apila: Hyvaa lomamatkaa!!! : ) Ja kiitos, makin toivon ettei tarvitsisi kayttaa tilastosta koko 12 kk, eika ainakaan kopioida seuraavalle vuodelle. Aattelin etta parempi varautua pahimpaan, jos vaikka tapahtuisikin "sateenvarjoefekti" (silloin kun kantaa koko paivan sateenvarjoa mukana ei koskaan sada, ja silloin kun jattaa sateenvarjon kotiin niin tulee vetta kaatamalla). Eli jos teen taulukon 12 kk, sit sita ei tarvi kayttaa, mutta jos teen vain 1 kk niin sit sita saa olla jatkuvasti kopioimassa ;D Naisen logiikkaa (muistaaks kukaan muu Spede showta?)....

Mamma: Tuu meillekin leipoon! Tai laheta tanne pain leivontaenergiat : ) Jouluksi tein korvapuustit mutta muuten en oo kylla leiponut useampaan kuukauteen... Hienoa etta dieetti on alkanut hyvin! Makin oon yrittanyt olla syomatta liikaa suklaata (mun suurin himoni), ja useampana paivana oon onnistunutkin. Yleensa illallisen jalkeen vesi kielella ajattelen kuinka ihanaa olisi syoda edes ihan pikkuisen, mutta kun ei osta sita kotiin niin eipa ole mita syoda. Tyopaivan aikana on vahan turhan helppo juosta kikkarille hakemaan patukka, siita kun viela paasis eroon...

Taalla oviskivut on eilisen historiaa, eli nyt alkaa sit piinaviikot : )

Halit, Pamela

Kipakkaa pakkasaamua. Täällä on mittarissa komiat -31`C hyrrr.... Taitaapi jäädä mun ja ukon yhteinen eka lenkki väliin.

Jos löydän kaupasta tänään testin niin testaan huomenaamulla jos ei menkkoja näy. Jotenkin vaan tiedän että se on nega! :(

Pamelalle paljon leivontaenergiaa! Eihän se varmasti paljon huvitä kesällä leipoa mutta talvella kylläkin ja kun on paljon pakkasta ni ei oo muutakaan tekemistä. Kahvivieraat on ainakin hyvillään kun ei tarvitse juoda kaljupääkahveja(kahvi ilman pullaa). Mielellään kyllä aina leivon, se on vaan niin mukavaa ja aina kokeilen uusia ohjeita, mutta kyllä niitä suosikkejakin on mitä pitää välillä leipoa niin kuin peruspulla! ;)

Mukavaa päivän jatkoa!

Haaveilijat:

Tuiskuli
Apila85 24/25 Y04/09
PikkuPilvi 27/25, Y09/09
Moonsun 30/35 Y07/09 (poika 07, km 11/09)
Muru 27/29 Y11/09
minnuli 28/28 Y08/09
Pamela1979 30/36 Y08/09
Mamma82 27/29 Y10/09 (lapset -01, -02)
Oink 32/31 Y09/09
Idaho 33/33 Y11/09
Sirenia 31/34 Y12/09 (tytöt -05, -08)
Pannari

Plussanneet:

Minttuilona 30/33 Y10/09 (1 lapsi 1,5 v), plussa 11/09
Viljonka31, plussa 12/09
kirsikka 25/28 Y11/09 (lapset -06, -07), plussa 12/09
Selia 28/? Y10/09 (lapsi -08), plussa 12/09
Kolkka 31/30 Y9/09 (lapset 07 ja 08), plussa 12/09
Niki 25/28 Y10/09, plussa 01/10

Jännäyslista:

Mamma82 12.1-10
Oink 16.1.10
Pamela 23.1.10
Sirenia 2.2.10
Muru 06.02.10

Lisäsin itseni tonne jännäyslistaan. Mikäli nyt sitte ees tarvii sinne asti jännätä kun laitoin sen nyt tän edellisen eli pisimmän kiertoni mukaan joka oli 31 vaikka useimmiten se on ollu 28.

Murulle pahoittelut menkoista :( ja kurjaa että se vatsatautikin iski vielä samaan aikaan... mä olen harvoin kipeänä mutta sillon kun olen niin yleensä just menkkojen aikaan. Että oikein olis kärsimys maksimoitu.

Apilalle mukavaa lomaa :)

Pamelallahan oli melkoset taulukoinnit suunnitelmissa:) Toivotaan ettei tarvis kauaa täytellä taulukoita!

Mulla on jotenki turhautunut olo tällä hetkellä, johtuu varmaan siitä että ovikseen on todennäkösesti vielä ikuisuus niin ei oo mitään just nyt mitä odottaa. Ei oviksen bongausta eikä jännäilyä :/ Ja hermotkin on jotenkin niin piukassa kun on ollu näitä pyhiä ihan liikaa ja on liian kylmä ettei tarkene ulos ja muksut on stressaantuneita ja riehuu ja hyppii seinille suunnilleen. Meillä oli viikonloppuna muksujen serkku yökylässä ja siinä on sitten jotenkin voimia kuluttava lapsi... joo tiedän että meidän lapset voi olla jonkun mielestä ihan yhtä hankalia ;D Mutta kun se lapsi ei usko mitään, komentaa saa kokoajan ja kieltää kun toinen kiipeilee joka paikassa yms.... Esikoinenkin on aina ihan rasittunut sen jälkeen kun on leikkinyt tän serkkunsa kanssa ja menee aina seuraava päiväkin toipuessa ;D

Teidän leipomisjutuista sainkin innostuksen yrittää leipoa vaikka pullaa vaikkei pullat mulla koskaan onnistu, kaikki muut sujuu kyllä... mutta pitää yrittää niin ehkä se joskus alkaa sujumaan:)

Mammalle plussaonnea!!

Sirenia kp6

Tervehdys!

Ja pahoittelut kaikille heille, joille menkat ovat tulleet. Pakkanen paukkuu eikä minulla ole omalta osaltani jännättävää. Kp huitelee jossakin missä lie, muistaakseni kuukautiset pitäisi olla joskus ensviikolla. Näin sitä ei enää pysy laskuissa mukana, eikä seuraile mitään tuntemuksia, kun raskauden mahdollisuutta ei oikeastaan ole.

Mutta tosiaan, monia on lykästänyt viime aikoina ja se on mahtavaa:)
Missä on Idaho?

t. Oink

Minä sain tänään sikapiikin, eipähän tarvitse enää jännäillä sitä, miten vaikuttaisi sikiöön ja mitä jos sika tuleekin, jne, jossittelua. Tulevan ammattini vuoksi päätin, että minun on otettava rokote, sillä miten voisin itse pistää toisille rokotetta, jos en itse ole suojautunut sitä vastaan. Eipähän tarvitse nyt jännäillä enää sen puolesta.

Täällä kp2 eikä tunnu yhtään siltä, että menkat olis ees alkaneetkaan (pillereiden aikana kp1 lähti jo semmoinen kipuhelvetti irti, ettei mitään rajaa). Gynehän mulle sanoi, että mulla saattaa kivut lakata, kun lopetan pillerit. So far so good.

Idahoa minäkin huutelin joku aika sitten, mutta eipä ole kuulunut. Moonsunia huutelen yhä edelleen. Pannariakaan ei ole hetkeen näkynyt.

Muru kp2/32

Pahoittelut Murulle menkoista. Onpa hyvä että alat edes toipumaan taudista niin ei tule tuplanujerrusta päällekkäin. Paljon olen kuullut, että jokatoinenpäivä seksiä olisi hyvä rytmi.

Mammalle toivon paljon plussatuulia aamuksi se et menkat tuntus tulevan mut ei tule oli minunki ainoa oire ennen plussaa.

Minä muista Pamela miettineeni joskus tuota samaa ironiaa kun rupesin tunnistamaan oviksen vihlonnasta niin, että nyt kun tekisi mieli vaan selvitä tästä kivusta vähllä liikkeellä niin pitäisi yltyä olemaan vielä eroottinenki, huh.

Mut kaikille lisääntyväisiä päiviä!

Niki rv4+6

Noh...eipä löytyny meidän kaupasta raskaustestiä, en sitten testaile huomenna. Täällä on taas päivä leivottu. Ekaks tein mokkapalat ja leivontainto jäi vaan päälle niin tein vielä lisäksi 2 bostonkakkua ja vaniljapuusteja.

Dieettirintamallakin kaikki on sujunut hienosti, liikuntaa ei ole tullut harrastettua noiden yli -30`C asteiden takia.

Niki: Mulla on käynytkin mielessä että jos olen raskaana niin oiskohan noi mun alavatsakivut jotain kohdun kasvukipuja? Kun ei vaan muista edellisten raskauksien tuntemuksia ollenkaan.

Mamma jotain sen tyyppisiä ne voisivat olla, mullakin vaan oli juuri semmonen hyvin kevyt menkkajomotus ja tuntui hyvin kostealle, että tuntui koko ajan et nyt ne alko ja kun tarkisti ni ei mitään. Välillä tuli muutama kovempi vihlasu mut enimmän osan ajasta tuntu semmonen kevyt jomotus. Mitenkään hoikka olotila se ei ole, että hiukan turpeinen olo.
Nyt on pikkuhiljaa tullut muitakin oireita jano, vessatus, raudan maku suussa jos enenmmän sylkeä erittyy, haju herkistyy ja kahvin juonti ei tunnu hyvälle varsinaiseti se ei maistu pahalle mut tulee semmonen läpättävä olo varmaan kofeiinista ni aattelin jättää kofeiinikahvin kokonaan.

Niki rv 4+6

Ei vieläkään menkkoja.

Niki: Mullakin on kokoajan sellaista kosteaa/limaista vuotoa ja sen takia pitääkin ravata vessassa tarkistamassa koko ajan että joko? Nyt aamustakaan ei ole minkäänlaisia kipuiluja ja turvotustakaan ei ole niin kuin oli viimekierrossa. Eilen vihloi ja kunnolla oikealta alamahasta n.5 kertaa peräkkäin, eipä ollu kivan tuntosta. Heti tuli mieleen että onko umpisuoli puhjennu tai että mahdollinen sikiö kasvaa munanjohtimessa mutta onneksi se kipu sitten loppuikin niin sain mielenrauhan.

Dieettirintaman kuulumiset sitten: Paino on pudonnut tällä viikolla -1,5kg!! Tiedän että suurin osa on nesteitä mutta jospa ois joku sata grammaa lähteny laardiakin ;) Olo on kummasti kevyempi kun ei koko ajan tunge itteään täyteen vaan syö maltillisesti sopivan kokoisia annoksia sopivin väliajoin. Tässä vaan ajattelin että mitähän sitte jos oon raskaana niin voiko raskaana ollessa laihduttaa?? Tiedän että silloinhan painon pitää nousta mutta että se painon nousu näkyis siinä vauvassa ei minussa.Hmmm....

Mamma: 1½kg on todella upea suoritus viikossa! Voi kun minäkin pystyisin. Itsellä tavoitteena laihtua 5-9kg. Inhottaa, kun kaikki vaatteet on alkaneet puristaa. Laihdutin 11/06-05/07 yht. 12kg ja nyt niistä on jo 7kg tullut takaisin :( Käytin silloin xs:n vaatteita ja ostin jopa yhdet 32:n housut, nyt käytän s:ää ja tällä viikolla ostin jopa 1. M-koon paidan :( Muissa kooissa menee 36-38. Teille nuo koot voi tuntua pieniltä ja normaaleilta, mutta minä olen hyvin lyhyt ja painoindeksi on sen 27.

).( Nyt kyllä kaipaisin kokeneempien vinkkejä. Ja sori jo valmiiksi detailsista :D "Menkat" alkoi keskiviikkona ja silloin tuli ihan vähän tummaa tuhrua. Eilen tuli kahden tampoonin verran (jotka ei ollut edes täysiä) pelkkää tummaa tuhrua. Ei mitään muuta. Normaalisti kp2 on ihan viimeistään se hanat auki ja aivan järjettömät kivut. Tänään kp3, yöllä ei ole tullut mitään, mikä on mulle hyvin epänormaalia (näin käy yleensä vasta jossain kp5-kp6 tienoilla), ei vieläkään MITÄÄN kipuja. Äsken kävin aamupissalla, milloin yleensä vuodan tässä vaiheessa jo niin, että saan istua pytyllä 10min kun vain vuodan niin tolkuttomasti. EI MITÄÄN! :O Paperiin ei tullut viivan viivaa, ei yhtään mitään. Mulla ei oo yhtään semmonen olo, että olis edes menkat. Tää on tosi hämmentävää.

Ja toi Nikin ja Mamman kuvaus siitä, että koko ajan kauheen kostee olo et pitää ihan tarkistaa, alkoiko ne menkat, oli mullakin. Siihen ekaan tuhruun asti tuli koko ajan valkovuotoa ja oli jotenkin kumman kostea olo. Nyt sitten vaan aloin miettiä, että ettei nää nyt olis ne surullisen kuuluisat valemenkat?! :O Olikos se just Sirenia, kellä näitäkin oli ennen kumpaakin lasta?

Mammalle vielä: Raskauden aikana en suosittele mitään himolaihduttamista, mutta mahdollisesti painosi putoaa, kun syöt terveellisesti ja liikut normaalisti. Raskaudenaikainen energiantarve nousee n.370kcal/vrk ihan viimeisellä trimesterillä ja silloinkin muistaakseni ne pari viimeistä kuukautta, kun sikiölläkin on jo kokoa. Tuolla energiamäärällä syö pari juusto-leikkele-voileipää ja ehkä banaanin, ei sen enempää.

Hyvin hämmentynyt Muru, jolla on kp3 ja menkat kadonneet

Yhteistyössä