Haaveissa vauva, tammikuun haaveilut.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamma82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiva kuulla että Apilalla oli mukava reissu :)

Sain tänään ovistestiin lähestulkoon yhtä vahvat viivat mutta en nyt sitte oo ihan varma oliko se plussa vai ei :/ Ja kaiken lisäksi mies ei sitten jaksanutkaan mitään touhuilla kun yritin ehdotella varmuuden vuoksi, phöh. Kyllä ottaa päähän jos ovis nyt jäi hyödyntämättä :( Huomenna hän kuulemma sitten jaksais paremmin... hitto että ärsyttää!!! Luultavasti huomenna on sitte jo liian myöhästä. Voipi olla ettei paljon jännäiltävää olekaan tässä kierrossa. Viimeks sekstailtiin torstaina, tietty hyvällä tuurilla joku sitkee simppa vois olla jäänytkin asemiin mutta enpä oikein usko.

Kurjaa Mamma että sun kierto jo noin älyttömän pitkä :( Kannattas varmaan tosiaan soitella gynelle.

Oink, mä varmaan sun tilanteessa tjottailisin heti vaan. Olen ite niin pessimistinen että en uskois heti tärppäävän ;) Mutta teet tietty niin kuin parhaaksi itse näet.

Niin ja Halialle onnittelut :)

Sirenia kp16/28-31

Taalla alkoi tana aamuna kunnon menkkoja edeltava tuhru eli kyl taa kierto on sit tassa nahty : ( Masentaa ja surettaa ettei taaskaan tullut meille vauvaa. Eipa sit muuta kuin kunnon vuotoa odottelemaan. Ja sit taas noustava tasta suosta uuteen yritykseen. Huoh. Pitaa vaan keskittya kaikkiin niihin hyviin asioihin mita on elamassa ja "unohtaa" vauvat pariksi viikoksi :)

Hirmuisesti onnea Halialle, ja kiitos kun kavit kertomassa meille hyvat uutiset! :) Mua kun on valilla alkanut vaivaamaan uskon puute kun niin moni on taalla palstalla plussannut parin ekan kuukauden aikana, ja meilla on nyt puol vuotta tahkottu. Tiedan ettei se ole viela pitka aika kun monet tahkoavat vuosikaupalla, mutta kylla ne jatkuvat pettymykset pikkuhiljaa alkaa syoda miesta. Ehka ma nyt vaan ryven itsesaalissa...

Tervetuloa takas Apila! Hyva kuulla etta akut on ladattu ja varia on pinnassa :) Ikava etta sullakin on kierto pitkittynyt mutta jos jotain positiivista niin eipahan ainakaan tulleet lomaa pilaamaan ;)

Oink, oon Sirenian kanssa samaa mielta. Meilla on myos ulkomaanloma tiedossa toukokuussa, mutta ma olen aatellut niin etta jos sattuisinkin raskautuun sita ennen niin sit mietitaan tilannetta uudestaan etta lykataanko lomaa vai voinko lahtea. Me tehtiin miehen kans uuden vuoden paatos etta me tehdaan suunnitelmamme silla periaatteella etta vauvaa ei tule, koska ma ainakin viime vuonna olin kaikesta etta "ei voi tehda sita ja tata jos oonkin silloin ja silloin raskaana", ja se oli aika raskasta kun sit musta alkoi tuntua etten voi mitaan suunnitella ja elama junnaa paikoillaan. Mutta toisaalta, jos haluat ottaa varman paalle niin eihan siina tosiaan missaa kuin yhden kierron. :) Ja onhan sita paljon juttua kuullut etta kuinka lomalla ollessa ihmiset sikiaa tuplateholla ;D

Missas Muru luuraa? Ootko sa hautautunut tyo- ja koulujuttujen alle? :(

Pamela kp25 joka voi viela vaihtua kp1:seksi tanaan

Ei mitään uutta! Ei edelleen menkkoja. Alavatsa alkaa muistuttaan rantapalloa ja vasemmalla puolella on jotain ihme kipuilua. Ei minkäänlaisia tuntemuksia et menkat alkais. Koko ajan oon yrittäny soitella ja varata aikaa perhesuunnitteluun ja sitä kautta sit gynelle mut ei täällä perkeleen tuppukylässä osata vastata edes puhelimeen, argh!

Hyvä että Mammalla nyt ees jotenkin edistyy tutkimus, on se hyvä selvittää miksi noin kierrot venyy. Kurja tilanne kyllä, itsellä kans tosiaan oli pillereitten lopettamisen jälkeen aikoinaan vastaavanlaisia ongelmia, menkat jäi vaan pois ja söin terolutia pari kk, kunnes sitten jälleen ei menkkoja missään, lopulta söin terolutia vuoden :/ Ja voit uskoo että tein varmaan sata turhaa raskaustestiä ja kävin jopa verikokeella teettämässä testin että pystyin olemaan täysin varma asiasta. Oli todella rankkaa aikaa kun vauvaa olisin tosissaan sillon halunnut. Joten voimia sinulle Mamma!! Toivotaan että on vaan jostain hormonihäiriöstä kyse eikä mitään sen vakavampaa.

Pamelalle myös tsemppiä vaikka ne menkat sieltä tuliskin! Toi on ihan totta että jos suunnittelee elämäänsä sen mukaan että jos vaikka oisin raskaana niin mitäänhän ei vois sitten tehdä eikä suunnitella tekevänsä. Voihan niitä suunnitelmia sitten muuttaa jos raskaaksi tulee, se ei varmaan harmittais kauheesti kuitenkaan siitä syystä esim. matkaa perua :)

Ja sitten omaa napaa... Tän päivänen ovistesti näytti varsin samanlaiselta kuin eilinenkin. Tosin nyt sen viivan toinen reuna (pystysuunnassa siis) näytti yhtä tummalta kuin kontrolliviiva ja toinen oli haaleempi, että mitähän sekin nyt sitten meinaa?!? Olikohan toi nyt sitte ovisplussa vai ei? Ärsyttää kun pitää jatkuvasti arvailla ja yrittää tulkita oikein. Ens kiertoon en kyllä ota mitään ovistikkuja, hermothan niitten kans vaan menee. No, ehkä nyt ei toivo olekaan menetetty jos se nyt ois sitten tänään se ovis kuitenkin. Kunhan vaan sais ukkokullan vällyjen väliin;)

Murua myös kaipailen!!

Sirenia kp17

Pamela ja Sirenia: Voi, ihanaa, että edes joku kaipailee :) Lämmitti kovasti mieltä.

Mulla on monta päivää ollut jotenkin niin ranteet auki-angsti päällä, ei huvita yhtään mikään. Olen kyllä lukenut päivittäin teidän juttuja, mutta itsellä on semmonen olo, ettei mulla ole mitään kerrottavaa. Ei mitään haisua, mikä kp edes menossa. En ole nyt yhtään jaksanut laskea niitä.

Toissapäivänä sutinoitiin pikaisesti miehen kanssa ennen mun töihin lähtöä, mutta siitäkin jäi vain paha mieli, koska mies sai ensin ja sitten se jotenkin lamaantuu niin siitä orgasmista, että minä jään aina kylmäksi. Noh, en sitten tietenkään saanut ja tuli paha mieli. Sanoin jopa siitä miehelle, että enkö minä saa ja vastasi hiljaa "no mitä mun pitää tehdä". Jesh. Lähdin sitten töihin, koska itse halusin seksiä vain nimenomaan nautinnon vuoksi.

Koulu- ja työasiat stressaa tällä hetkellä aika paljon. Mutta olen niidenkin suhteen jotenkin ihan lamaantunut. Olen menossa kesätyöhaastatteluun, mutta ei jotenkin yhtään natsaa sekään (olen aiemmin ollut samassa paikassa töissä ja se verotti paljon parisuhdetta jne, enkä tiedä, olenko valmis siihen enää).

Tieto lisää tuskaa. Koulussa puhutaan pelkkiä raskaus- ja vauva/lapsiasioita tällä hetkellä ja itselleni tulee koko ajan sellainen olo, etten minä selviä ikinä mistään raskaudesta, synnytyksestä ja vanhemmuudesta. Tekis mieli kirjoittaa muistilappuja itselle, että muista syödä tätä ja vältä tota, kasvata lapsi näin, älä ainakaan tee näin!, tee näin jos käy noin ja näin... Asetan ilman lupaa itselleni kauheita paineita asiasta ja on sellanen olo, että minä en muista kumminkaan tehdä kaikkea "oikein". Ei ole helppo opiskella asioita, joiden kanssa painii koulun ulkopuolellakin, varsinkaan tämän asian suhteen...

Miehelläni on ollut vuosikausia lääkitys, jolla on negatiivinen vaikutus siittiöihin. Hän lopetti itse lääkkeet yli puoli vuotta sitten (lääkkeet piti lopettaa min. 6kk ennen yrittämisen aloittamista), mutta nyt lääkärit ovat sitä mieltä, että ne lääkkeet pitäisi aloittaa uudelleen, koska miehen terveys kärsii siitä jonkin verran. Ja lääkäri oli todennut, että "ei niiden (lääkkeiden) vaikutus välttämättä ole niin huono siittiöihin". No, minä en ainakaan aio ottaa sitä riskiä, että niillä EHKÄ on negatiivinen vaikutus, jolloin 1) raskaaksitulo voi heikentyä huomattavasti, koska siittiöiden liikkuvuus ja laatu huononee 2) voi aiheuttaa sikiövaurioita :(((.

On vaan niin sellanen olo, että my life is unfair.

Apila: Toivon sinulle plussaa. Ehkä nyt voit jo testata, jos kerran edellisestä testi on jo 2 viikkoa?

Mamma: Toivon, että sinulla on kaikki kunnossa. Tsemppiä lääkäriin.

Oink: Älä stressaa ja suunnittele liikaa. Minusta voitte alkaa tjottailla heti, kun siltä tuntuu. Sikainfluenssa-rokote on samankaltainen kuin kausi-influenssarokotekin ja sen voi ottaa raskauden aikana. H1N1-rokotteella ei siis tämän perusteella pitäisi olla mitään vaikutuksia sikiöön. Kausi-influenssalla ja sikainfluenssalla on yhtä huonot vaikutukset sikiöön ja äitiin, mikäli sen sairastaa ilman rokotetta. Ja itse olen ainakin ymmärtänyt, että kausi-influenssa-rokotetta ei kovin moni edes ota. Minusta koko H1N1:stä on tehty vain liian suurta hypetystä. Ja WHO:han myönsi, että rokotefirmat käskivät WHO:ta sanomaan taudin olevan vakavampi kuin mitä se oikeasti edes on...
Ja olen samaa mieltä Pamelan kanssa: Sitten vasta kannattaa miettiä matkaa ym. asioita, kun on raskaana, eikä niin, että "mitä jos olen raskaana". Elämä menee ihan hukkaan ja ohi suun, jos suunnittelee ja miettii joka asiaa jokaiselta kantilta. Asioilla on tapana lutviutua :)

Muru kp13

Voi Murua, on sulla kyllä kyllä monenlaista päänvaivaa :/ Noita raskaus- ja vauvajuttuja ei kyllä pitäis miettiä liikaa että tekeekö oikein mitäkin, aina jonkun mielestä tekee täysin väärin. Pitää vaan yrittää luottaa omaan vaistoonsa ja maalaisjärkeensä ja tehdä niinkuin itsestä tuntuu hyvältä ja oikealta. Ja tiedän, se on välillä hankalaa.

Ovistestiin sain tänään jälleen samanmoisen viivan kuin parina edellisenä päivänä, en tiedä oisko ollu jopa aavistuksen tummempi. No, eilen sutinoitiin pikasesti että se taisi sitten olla siinä se mahis. Siitä sitten napsahtaa jos on napsahtaakseen. Vaikka jos tän päiväsen viivan ajattelis ovisplussaks niin se ovishan voi silti olla vasta vaikka parin päivänä päästä koska täähän näyttää vaan sen että ovis tapahtuu 24-48h sisällä ton testin tekemisestä. No en jaksa kyllä ressata aiheesta enempiä, jos ei nyt tärppää niin sitten tjottaillaan, en enää toistaseks noita ovistestejä ostele.

Tänään ystäväni kävi aamukahvilla ja kokeiltiin sellasta sormustestiä jolla voi katsoa montako lasta tulee saamaan ja mitä sukupuolta :) Ootteko koskaan kokeilleet? Tiedä noista sitten paikkansapitävyydestä, saattaa olla hyvinkin ihan huuhaata mutta hauskahan noita on huvikseen testailla :) Sen mukaan mulla tulis olemaan 2 tyttöä ja 1 poika. Noi tytöt kun on niin sitä poikaa odotellessa sitten ;D

Sirenia kp18

Kp27, ei vielakaan verta... Tuhruttaa nyt kahdeksatta paivaa, tahan kun viela tulee menkat paalle niin hermo menee jatkuvaan vuotoon. Tanaan on kylla jurmuuttanut siihen malliin alaselkaa etta jos ei kohta ala niin ihme on. Ja oon myos liittynyt Mamman "rantapallomaha"-klubiin, kiva kun aamulla ei tieda mita paallensa vetaisi kun maha pullottaa siihen malliin kuin synnytys olis kasilla mina paivana hyvansa. Oikein puukon kaantoa haavassa kun NAYTTAA silta etta olis raskaana mutta ei sit ole. Tulikohan nyt valitusta tarpeeksi???!!!!! Selkeesti PMS ;)

Mamma, onneks sait laakarinajan. Mun kaverille kerran kavi silleen etta oli jo kans varannut ajan, ja sit kavikin just veskissa ennen laakarin tapaamista (mutta oli jo siis siella vastaanotolla), ja silloinhan ne menkat alkoi :)

Murulla on kylla nyt vastoinkaymisia :\ Voi kun voisin jotenkin auttaa. Sirenian kanssa samaa mielta etta siita ei kannatta ottaa ylimaaraista stressia etta tekeeko kaiken just oikein raskaana ollessa. Jos suht terveellisesti elaa niin kylla se riittaa. Ma kuvittelisin etta jos aiti voi hyvin ja on onnellinen niin vauvakin on. Voi vain tehda parhaansa.

Sirenia, eikos se sormustesti ollut sellainen etta sormus oli narun paassa ja sit sita pyoritettiin? Jonkun sellaisen sormustestin ma muistan mutta siita on niin kauan kauan kauan aikaa etten muista miten se toimikaan ja mika sielta lopputuloksena tuli.... Hauskaa se oli kuitenkin :)

Pamela

Pamela: Jotenkin sitä osaa itse olla muille kovin armollinen ja sellanen "don't worry, you'll be fine". Mutta itselleni olen aina jotenkin ankara tai tietyissa asioissa odotan ja velvoitan itseltäni ehkä liikojakin. En tiedä... jotenkin on vaan niin sellanen olo, ettei mistään oikein tule mitään.

Mies joutuu taas käydä jalkansa takia lääkärissä ja sanoi, että juttelee lääkärin kanssa jostain sellaisesta lääkityksestä, josta ei takuuvarmana olisi haittaa siittiöille/sikiölle.

*Huokaus*

Muistan joskus lapsena, kun tallilla arvuuteltiin kantavien tammojen varsojen sukupuolta just tuolla sormusjutulla niin, että se laitettiin pyörimään tamman selän/takapuolen päälle. Kun sormus pyöri toisella tavalla, oli varsa tamma ja kun toisella tavalla, oli tulossa ori. En muista pitivätkö nämä ikinä oikeesti paikkaansa :) Mutta miten Sirenia tuo sinun sormusjuttu tehdään?

Muru kp15

Ovistesti näytti sitten plussaa 4 päivää, wtf?? Ei ole kyllä ikinä ennen noin näyttänyt. Tänään oli lopulta testiviiva haaleampi. Ja eilen oli ihan järkyttävät oviskivut, luulin jo että koko alavatsa räjähtää :O Että eipä ainaka eilen olis kyllä tullu mieleenkä että sillon ois pitäny vielä jaksaa seksiäkin harrastaa... toivotaan nyt että maanantaista ois jotain jääny vielä jäljelle.

Toi sormustesti tehdään niin että ekana pujotetaan sormus ohueen ketjuun, lankaan tms. Testattavan henkilön vasen käsi pöydälle kämmenselkä ylöspäin, sormus lasketaan hetkeksi siihen ja nostetaan ketjussa roikkuen varovasti ylös muutaman sentin sen käden yläpuolelle. Hetken kuluttua sormus alkaa liikkua joko ympyrää tai edestakaisin. Jos se liikkuu ympyrää niin tulee tyttö, jos edestakaisin heiluriliikettä niin poika. Sitten sormus lasketaan takaisin kädelle ja nostetaan uudestaan ylös niin näkee seuraavan lapsen sukupuolen. Näin tehdään niin monta kertaa kunnes sormus ei enää lähde liikkumaan. Jotkut sanoo että tämä testi voi näyttää keskenmenotkin. Mulla taisi näyttää koska eka pyöri vain tosi hiljaa, pientä ympyrää ja seuraavat sitten paljon kovempaa. Mielenkiintosia nää testit ;)
Olen saanut saman tuloksen jo vuosikausia ja ihan kenen tahansa tekemänä.

Huomenna tulee ystäväni käymään np-ultran jälkeen... varmaan siitä meikäläisen vauvakuume senkun yltyy taas kun näkee sellasen pikkusen kirpun kuvia :)

Pitääkin muuten päivittää toi lista... voisin laittaa jännäyspäivääni hiukka aikasemmaks koska se ovis ei nyt niin myöhään ollutkaan kuin viimeksi. Oon molemmista lapsistani testannu plussan 10 pv oviksen jälkeen niin eiköhän se nytkin sitten näkyis samoihin aikoihin.

Sirenia kp20

Haaveilijat:

Tuiskuli
Apila85 24/25 Y04/09
PikkuPilvi 27/25, Y09/09
Moonsun 30/35 Y07/09 (poika 07, km 11/09)
Muru 27/29 Y11/09
minnuli 28/28 Y08/09
Pamela1979 30/36 Y08/09
Mamma82 27/29 Y10/09 (lapset -01, -02)
Oink 32/31 Y09/09
Idaho 33/33 Y11/09
Sirenia 31/34 Y12/09 (tytöt -05, -08)
Ruusunmarja 27/30 Y12/09

Plussanneet:

Minttuilona 30/33 Y10/09 (1 lapsi 1,5 v), plussa 11/09
Viljonka31, plussa 12/09
kirsikka 25/28 Y11/09 (lapset -06, -07), plussa 12/09
Selia 28/? Y10/09 (lapsi -08), plussa 12/09
Kolkka 31/30 Y9/09 (lapset 07 ja 08), plussa 12/09
Niki 25/28 Y10/09, plussa 01/10
Pannari, plussa 01/10

Jännäyslista:

Pamela 23.1.10
Sirenia 29.1.10
Muru 06.02.10

kp2. Aattelin etta 8 ja puolen paivan tuhruamisen jalkeen ei olis enaa paljon jaljella mita vuotaa ja olis jotenkin helpommat menkat. VAARIN. Kylla saa taas ravata vessassa vaihtamassa. Onneks on se gyneaika varattu helmikuulle, nyt mulla sattuu oikeaan lonkkaan jo tamppooninkin laitto. Jostain luin etta endo tyypillisesti aiheuttaa noita lonkan paalla tuntuvia kipuja. Mulla ei oo ennen ollut mutta oonkin ollut miljoona vuotta pillereilla.

Muuten on ihan hyvat fiilikset :)

Mites Mamma, mita laakarissa sanottiin?

Murulla taitaa olla kohtapian ovis kasilla - mitkas on olotilat siella pain? Ootteko tjottailumeiningilla?

Sireniaa sit jannaillaankin jo pian! Tuliskohan sielta sit neloset neljan paivan oviksella? :D

PS: Pitaakin testata tuota sormusjuttua... tosin ma oon niin taikauskoinen, etta sit jos se ei liikahdakaan niin oon kuin maani myynyt... ;)

Hyvaa viikonloppua kaikille!
T: Pamela

Haaveilijat:

Tuiskuli
Apila85 24/25 Y04/09
PikkuPilvi 27/25, Y09/09
Muru 27/29 Y11/09
minnuli 28/28 Y08/09
Pamela1979 30/36 Y08/09
Oink 32/31 Y09/09
Idaho 33/33 Y11/09
Ruusunmarja 27/30 Y12/09

Plussanneet:

Viljonka31, plussa 12/09
Pannari, plussa 01/10

Jännäyslista:

Pamela 19.2.10
Sirenia 29.1.10
Muru 06.02.10

Vaihdoin mun jannayspaivan. Missas muuten Ruusiksen jannayspaiva on? Myos Apilan uutisia odotellaan :)

Jännäyspäivät on hamassa tulevaisuudessa, kierron ollessa ~46 päivää.. Nyt menossa kp 9 eli ei mitään raportoitavaa.

Kaikki mun sympatiat menee Murulle, voi kun voisin jotenkin auttaa! Saiko miehesi jotain toista lääkettä sillä lääkärikäynnillä? Aiotteko nyt yrittää vai tjottailla? Se on NIIN totta että itselleen sitä on ankara, mutta suhtautuminen toisiin muille tapahtuneisiin samankaltaisiin tilanteisiin on paljon avarampaa.

Itsellä sekavia tunteita, ärsyttäviä sellaisia. Nyt jos tulen raskaaksi tässä kierrossa tai seuraavassa, vauva syntyisi marras-joulukuussa ja en oikein osaa olla siitä niin iloinen, kun jos la olisi kevät, kesä tai alkusyksy. Nyt harmittaa ihan hirveästi, ettei aloitettu yrittämistä jo ekasta kierrosta pillerien lopettamisen jälkeen! Olisin niin halunnut touko tai kesävauvan
;( (tähän välihuomautus, että tiedostan kyllä, ettei välttämättä tule yhtäkään vauvaa). En suoraan sanottuna haluaisi marraskuun vauvaa, koska se menisi kaikkien työ- yms. juttujen kanssa sekaisin kun täytyisi "kesken" syyskauden jäädä äitiyslomalle. En halua jouluvauvaakaan, koska joulukuu nyt vaan on sellainen kuukausi jolloin on, no, joulu (eli kaikkea muuta). Olen varmaan kamalan itsekäs ja ajattelen, että kun tällä tavalla ajattelen, en sitä vauvaa sitten saa silloin kun "haluan". Tammikuussa vauvan saaminen olisi melko ok, sillä siitä voisi sitten joulun jälkeen suoraan jäädä äitiyslomalle, eikä siihen sitten tulisi mitään ylimääräisiä keskeytyksiä. Mutta se taas tarkoittaa että yritystä pitäisi jatkaa vasta toukokuussa, ja tuntuu että vauvamme vaan siirtyy ja siirtyy eteenpäin.

Mies kyllä haluaisi jatkaa yritystä koko ajan mutta itse emmin hieman, enkä ole kertonut hänelle pohdinnoistani että jos keskeytettäisiin yritys nyt kevättalveksi. Harmittaa vaan, kun olisin todella kovasti halunnut saada kesävauvan. Paras olisi ollut kesäkuussa, jolloin olisi voinut lomailla ja jäädä äitiyslomalle samalla. Miehelläkin olisi ollut heinäkuu lomaa. Ja olisi ollut kiva, jos lapsen synttärit osuvat lämpimään aikaan. Kuinka paljon on normaalia suunnitella näitä asioita? Olenko itsekäs tällaisten ajatusten kanssa?

En suoraan sanottuna haluaisi marraskuun vauvaa, koska se menisi kaikkien työ- yms. juttujen kanssa sekaisin kun täytyisi "kesken" syyskauden jäädä äitiyslomalle. En halua jouluvauvaakaan, koska joulukuu nyt vaan on sellainen kuukausi jolloin on, no, joulu (eli kaikkea muuta). Ja olisi ollut kiva, jos lapsen synttärit osuvat lämpimään aikaan. Kuinka paljon on normaalia suunnitella näitä asioita? Olenko itsekäs tällaisten ajatusten kanssa?

Hoh hoijaa, ei ole tosiaan normaalia vauhkota asiasta noin tunteella. Mitä väliä sillä on onko syntymäpäivä lämpimänä vai kylmänä aikana? Ja työt.. ne järjestyvät aina. Joulu menee siis lapsen edelle? Olisiko kuitenkin parasta suhtautua asiaan realistisesti ja ajatella, että terve lapsi on se tärkein juttu, muista asioista viis. Tokihan toivoa saa mutta harvoin se menee niin. Ja varsinkin jos kierrot ovat +40 päivää niin saatat joutua toivomaan sitä lasta hyvin pitkäänkin.

Järki käteen.

Viimeksi muokattu:
Heippa!

Pamela: Voi tylsyys ja tuska tota sun endoa :(( Mullahan on vuosia epäilty endoa, kerran jo tähystettykin nukutuksessa turhaan ja nyt viime kesänä sitä taas epäiltiin oikein kunnolla. Mitään ei ole ikinä löytynyt ja nyt alkaa tuntumaan, että pillereiden lopettamisen jälkeen 1) menkat ei oo yhtään niin kivuliaat vaikka on vasta 2 luomut ollu 2) en ole saanut enää hämäriä kohdun kipukohtauksia.

Mä en voi tota sormusjuttua edes kokeilla, kun meillä ei ole sormuksia (hö!). En siis muutenkaan käytä koskaan sormuksia ja omistan tasan yhden Kalevala-sormuksen, mutta se on niin "erikoinen" ts. ei sellanen normaali rinkula, niin tuskin sillä pystyy mitään taikauskoa harrastaa :D

Minä päätin, että ainakin tämä kuukausi tjottaillaan. Minä (päätin) siksi, koska se vaikuttaa vain ja ainoastaan minun koulu/työjuttuihin. Jos plussa olisi tullut noista parista ekasta kierrosta, niin sitten olisin voinut jäädä äippälomalle koulusta ja pitkittää tahallaan valmistumistani, mutta koska sitä ei nyt tullut, niin en halua myöskään, että vauva syntyisi juuri ennen/samaan aikaan kun minä valmistun = en ehdi välttämättä ennen valmistumistani saada (vaki)duunia = joudumme muuttamaan meidän isosta opiskelijakaksiosta pois. Niin loppuvuodelle on valmistumisessa ja mahdollisessa muutossa jo aivan tarpeeksi tekemistä, niin en haluaisi siinä vaiheessa enää valmistautua sitten vielä vauvan tuloon. Eli näillä näkymin tjottaillaan nyt mahdollisesti sitten joitakin kuukausia tai jopa harrastetaan seksiä "varmoina päivinä" eli ei hyödynnettäisi sitten ovistakaan. Mutta toki siis jos nyt raskaudun, niin tietysti vauva on äärimmäisen tervetullut. Sitten suunnitellaan elämää taas hiukan eri tavalla eteenpäin. Sen takia en nyt jaksakaan stressata tästä raskautumisesta yhtään.

Ruusis: Tavallaanhan itse sanoin juuri samoja asioita kuin mitä itsekin olit pohtinut. Toisaalta, jos sinulla on vakiduuni, mitä väliä sillä on milloin jäät äitiyslomalle? Vai oletko opettaja kun puhut syys- ja kevätkausista? Tietysti opettajan työssä on ehkä mukavempi jäädä äitiyslomalle lukukauden päätteeksi, mutta kuinka todennäköistä sellainenkin on? Joutuisi kyllä aika täsmällisen oviksen ja siittiön laittaa treffeille (ja vielä kun niillä pitäis synkatakin samantien).

Itse olen aiemmin aina miettinyt sitä, että minä en halua, että lapseni syntyisivät loppuvuodesta (enkä oikein osaa selittääkään miksi, paitsi että nyt tällä hetkellä minulla on hyvä syys siihen). Mutta nyt, kun toivoo tulevansa raskaaksi, niin kyllä minä olisin vain onnellinen ja iloinen ylipäänsä siitä raskautumisesta, enkä siitä, milloin se lapsi syntyy (pääasia kuitenkin on, että lapsi on täysin terve).

Mutta kyllä minä täällä pyörin, se on varma :)

Ai niin ja Pamela, ovis taitaa ehkä jo ollakin, en tiedä. Olen taas aika limainen, mutta kipuja ei ollut. Kerran ollaan tällä viikolla sutinoitu (oiskohan ollut keskiviikkona) ja varmaan tulee sutinoitua viikonloppunakin, jos mieli tekee ;)

Stressi on kyllä todella kova koulun suhteen tällä hetkellä. Että siinä mielessä en ihmettelis yhtään, vaikka kuinka sutinoitas joka päivä, etten tulis raskaaksi. Stressi varmaan helpottuu loppukeväästä muutenkin, niin voihan se olla, että sitten se plussa pärähtää samantien :) Ei tämä projekti nyt onneksi ole yhdestä eikä kahdesta kuusta kiinni.

Ai niin vielä sekin, että mies sai sellaiset lääkkeet, joista ei ole haittaa :) Ei tarvitse nyt murehtia miehen terveydestä eikä muistakaan haittavaikutuksista (tosin lääke on injektiona ja minun pitää se pistää hänelle aina ja sitä lääkeainetta ei saa missään nimessä osua etenkään minun iholle + jos minä joutuisin sitä käyttämään niin minulle se aiheuttasi hedelmöittymisongelmia ja sikiövaurioita...että on tässä nyt vähän tällanen jännitysspektaakkeli tiedossa. Hanskat vaan käteen ja äärimmäistä varovaisuutta.)

Muru kp17

Hellurei...

Ei minulla ole uutisia oikein kertoa. Tänään on tullut jo muutama punainen viiru wc-reissulla paperiin, mutta varsinainen vuoto tulee sitten hetkellä x. Toisaalta olen jollain tapaa helpottunut, kun en näillä näkymin tee testiä, sillä negahan sieltä olisi taas tullut. Jotenkin on niin järkyttävää tehdä aina niitä negatiivisia testejä... Olen yrittänyt ajatella asiaa monelta kantilta ja ehkä olen saavuttanut ainakin hetkeksi suht levollisen olotilan. Ehkä vauvan ei ole vielä oikea aika tulla.

Minulla on jotakuinkin samanlaiset "ihanteet" vauvan syntymäajoista kuin sinulla, Ruusunmarja! Mutta kuten olen saanut pettymyksekseni huomata, vauvoja ei synny noin vain. Meilläkin on yritystä takana viime keväästä lähtien... vierailevan besserwisserin kommentti oikein loisti kirjoittajansa älyä, hohhoijaa...

Pamelalle rutistuksia ryttyilevän endon kanssa kamppailuun, toivottavasti saatte sille pian luomu"hoitoa" :)

Apila kp 52, joka muuttunee pian ykköseksi...

Tervehdys!

Täällä menossa kp 10/29. Ovis siis lähestyy. Sikapiikin sain vihdoin eilen ja tämä päivä onkin mennyt sohvan pohjalla nukkuessa. Ensin kipeytyi käsi, jota ei juuri kärsinyt nostaa eilen illalla, kun särki niin paljon. Sitten lähes koko yön oli tosi kylmä. Värisin viiden peiton alla ja siltikin olin ihan jäässä. Ja tänään nukuin muutaman tunnin päiväunet. Nyt alkaa tuntua olo normaalilta, kivaa!

Taidetaan mennä siten, että vielä tällä kierrolla ehkäistään. Seuraavien kuukautisten jälkeen vois aloittaa tjottailun. Tuntuu, että järkevämpi tehdä näin, niin ainakin päästään vihdoin viettämään honeymoonia. Ei ole mitään tietoa siitä, että milloin me seuraavan kerran ollaan yhtä aika lomalla, eli parempi reissata nyt, kun se on oikeasti mahdollista. Eikä tarvii alkaa miettimään, että pitäiskö reissu perua, jos on mahdollisesti pahoinvointia tmv, jos sattuisikin heti tärppäämään. (Sehän olisikin kumma, jos heti tärppäis!) Ja niin kuin joku totesi, eihän se ole kuin yksi kierto, eli ei veny kuitenkaan kovin pitkälle tjottailun jatkaminen.

Itse en ole miettinyt sitä, että onko väliä, missä kuussa lapsi syntyy. Olen ajatellut niin, että työkuviot varmaan järjestyy jotenkin, tuli se sitten milloin tahansa. Eli tervetuloa tänne vaan vaikka loppuvuodesta:)

Hienoa että Murun mies sai paremmat lääkkeet :) Ja toivotaan että stressi nyt sitten helpottaa koulun loppuessa viimeistään!

Mä ymmärrän kyllä jos joku haluais mielellään vauvan syntyvän tiettynä aikana vuodesta, oli mulla ennen esikoista monenlaisia toivomuksia myös. Mutta sitten kun kolmatta vuotta tahkottiin niin rupes kyllä olemaan ihan sama vaikka ois syntyny vuoden viimisenä päivänä ;D Ja niin sitten kävi että esikoinen syntyi marraskuun lopulla. Toinen lapsi sitten taas on syntynyt helmikuussa. Eikä kyllä ole tosiaan mitään väliä sillä missä kuussa on syntyneet. Tokihan sitä nyt on miettinyt että mahdollinen kolmas lapsi ois kiva synnyttää keväällä/kesällä tai alkusyksystä... mutta tulee kun on tullakseen!
Ja todellakin oli taas jonkun järjen jättiläisen kommenttikin tonne väliin eksynyt.

Mä sain myös sikapiikin keskiviikkona ja hiukkasen vaan tuli käsi kipeeksi ja sitten seuraavana iltapäivänä tuli yhtäkkiä kuumeinen olo ja joka paikkaa särki. Seuraavaan aamuun mennessä oli sitten ohi kaikki vaivat.

Täällä ois nyt sitten kp 23 ja perjantaina ajattelin testata kun näkyi tuo ovis olevan tässä kierrossa jo kp17 niin sillon ois 10pv oviksesta jolloin on aikaisemmatkin raskaudet jo testissä näkyneet. Voihan tietty olla ettei näy mutta kokeillaan:) Eilen oli omituista nippailua alavatsassa tuossa ihan kohdun kohdalla. En ole aiemmissa kierroissa havainnut samanlaista. Oireitahan pitää kehittää vaikka tyhjästä ;)

Heippa taaltakin!

Kiitokset sympatioista Muru ja Apila! :) Mulla on Muru kans ollut yllattaen helpommat menkat pilleireiden lopetuksen jalkeen, vaikka gyne epailikin etta toisin kavisi. Esim tassa kuussa en tarvinnut ollenkaan sarkylaaketta - aikaisemmin ei ois tullut kuuloonkaan moinen. Mutta on nyt sit ilmennyt naita uusia kipuja joten hyvahan se on kayda tsekkaan gynella etta mika on tilanne. Samalla kyselen josko silla ois jotain lisavinkkeja raskautumiseen, en malta olla kysymatta ;)

Ma oon aatellut tuosta sikapiikista etta taalla taidetaan antaa pienemmat annokset (tai siis koko rokotehan on eri). Mulla kun ei ollut mitaan oiretta piikin jalkeen enka ole kuullut etta muillakaan olisi ollut mitaan, kun taas moni kaveri Suomessa on karsinyt sarysta ja kuumeesta yms.

Mulle ei oo mitaan valia mihin aikaan vuodesta vauva tulis kunhan nyt vaan tulis. Taytyy kylla se myontaa, etta viikonloppuna kun oli taas turkasen kuuma +42 astetta varjossa niin tuli mieleen ajatus millaista olis karsia tammoiset helteet viimesillaan raskaana kun nain ei-raskaanakin laahatti tuskissaan. Mutta itsepahan oon asuinpaikkani valinnut ja jos vauva kesahelteilla paattaisi tulla niin erittain tervetullut olisi :) Ja taustalta huutelijalle sen verran, etta eri mielta asioista voi olla mutta pitaako lahtea heti teilaamaan toisten toiveita ja haaveita "jarki kateen" ja "ika oli mika" kommenteilla? Vahan kauniimminkin voi itseaan ilmaista. Sita paitsi, mun mielesta tallaiset palstat on myos sita varten etta voi jakaa sellaisiakin asioita joista ei ehka halua/uskalla julkisesti puhua mutta jotka kuitenkin mietityttavat. No niin, tulipahan taas vaahdottua :)

Huh, Sirenianhan jannayspaiva lahestyy jo pian! Plussatuulia puuh puuh! :)

).( kp 5 ja oon taas uudessa nousussa ;) Mulla aina taa alkukuu on niin kivaa aikaa (heti kun menkat alkaa helpottaa siis) ja oviksen aikaan oon onneni kukkuloilla, rallattelen vaan ja kellistan miesta kuin paraskin amatsooni, sitten alkaakin piinaviikko kun tunnen vaikka mita oiretta ja nappailua, ja sit alkaa masisviikko kun alkaa menkkaoireet. Kuukaudesta toiseen sama juttu ;) Oon yrittanyt selittaa miehelle kun se ihmettelee etta miksen vaan "unohda" etta mika aika kierrosta on menossa, etta helpommin sanottu kuin tehty kun kroppa oireilee niin kovasti. Taitaa olla kylla osittain psykosomaattistakin ;)

Alettiin lukea lääkepurkin pakkausselostetta...lääke aiheuttaa huomattavia siittiövaurioita ja sitä ei saa käyttää 3kk ennen yrittämistä ja aiheuttaa sikiövaurioita... että tällaista lääkettä erikoislääkäri sitten suositteli, kun mies vielä erikseen sanoi mikä on homman nimi. Oli vain sanonut, ettei lääkkeestä ole mitään haittaa. Hiukan ollaan vihaisia miehen kanssa :((( Onneksi luettiin pakkaus kunnolla, koska nyt jää todellakin nuo lääkkeet ottamatta.

Täällä tjottailtu tämä kuukausi. Kp:t täytyy laskea joka kerta, kun tänne kirjoittelen. En jaksa murehtia nyt niistä. Oviskipua ei ole tuntunut. Limaisuutta jonkin verran. Voi olla, että on vasta tulossakin.

Tänään jotenkin todella tajusin, että minä valmistun pian. Olen niin onnellinen siitä. Periaatteessa enää tämä kevät koulua, kun valmistun syksyllä.

Kävin katselemassa odottajien puolella elokuun ketjua...siellä Selia ja Kirsikka olivat käyneet jo 1. neuvolassa. Tuli jotenkin surullinen mieli. Minä niin luulin olevani samassa ketjussa, olin niin varma. Liiankin.

Missä Piksu? Joko Mamman menkat alkoi? Missä Idaho? Moonsunista nyt puhumattakaan. Ja missä on kaikkien jännäyspäivät?

Muru kp20

Haaveilijat:

Tuiskuli
Apila85 24/25 Y04/09
PikkuPilvi 27/25, Y09/09
Muru 27/29 Y11/09
minnuli 28/28 Y08/09
Pamela1979 30/36 Y08/09
Oink 32/31 Y09/09
Idaho 33/33 Y11/09
Ruusunmarja 27/30 Y12/09

Plussanneet:

Viljonka31, plussa 12/09
Pannari, plussa 01/10

Jännäyslista:

Sirenia 29.1.10
Muru 06.02.10
Pamela 19.2.10

Edelleen tulee käytyä lukemassa teiän juttuja täällä ja kovasti piän peukkuja kaikille. Varmaan tulee käytyä lukemassaki siihen asti kun kaikki on plussanut täältä :)

Mut paljon menekkiä siihen plussaamiseen toivotan ja kaikki ikävät turhat asiat pois.

Niki rv 7+3

Heips! Lupasin että tulen takaisin kunhan menkat alkaa...mutta eipä niitä edelleenkään kuulu! Eilen hieman jomotti alavatsaa joten suuntasin heti vessaan laittamaan pikkuhousun suojan paikoilleen että jos sieltä menkat tulis, ja pyh! Alkaaa niiiiiiin tosissaan hermostuttamaan!

Viime keskiviikkona otettiin papa-koe, tuloksia tässä vielä ootellaan. 3.2 tutkaillaan sit ultralla että näkyykö mitään syytä miksi menkat on jääny pois. Kirjoittelen uudestaan ultranjälkeen.

Yhteistyössä