Haaveissa vauva, maaliskuun haaveilut! :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamma82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Murultako eka plussa maaliskuisiin? ;) kuulostaa lupaavilta oireet, vaikkei kauheen kivaa olekaan joutua kouristeleen kipujen kanssa :/

Mamma vie nyt äkkiä sen miehen petiin! :)

täällä ei ole tätiä näkynyt, kunhan ei menisi liian pitkäks tämäKIN kierto!

Kiitokset tsempityksista ja haleista! :)

Leikkaus oli viikko sitten. Kesti aikas monta tuntia koska tilanne oli melko vaikea, mutta onnistui tosi hyvin ja olen alkanut tosi hyvin toipumaankin :) Ja todellakaan toive vauvasta ei ole menetetty, yksi munasarja oli liian tuhoutunut etta sita ei voitu korjata mutta toinen munasarja, kohtu ja munatorvet kaikki on jaljella, juhuu :D Joitain hormonikokeita tehdaan viela, mutta kovasti ollaan taas haaveilemassa heti kun vaan laakarilta saa luvan alkaa yrittamaan. Viela oon kylla niin kipea ja turvonnut ettei tulis sekstailut pieneen mieleenkaan... Vahasen takaraivossa pelottaa tulevaisuus mutta yritan kovasti olla positiivisella mielella ja uskoa onnistumiseen :)

Taallahan on jannat paikat useammalla! Muru, nyt aukaiset maaliskuun plussatilin! Keillas muilla on h-hetki kasilla, Apilalla ja Minnulilla eikos niin? Ja Ruusis, mikas sun tilanne on?

Taytyy tunnustaa etta vaikka onkin ollut aika raskasta viimeiset kolme viikkoa, niin toisaalta on ollut hyva hengahtaa ja pitaa vahan taukoa siita jokakuukautisesta vuoristoradasta. Ehka (???) osaisi vahan rennommalla asenteella aloittaa taas yrityksen kun tietaa etta ei kovin helpolla tule raskaaksi... jos ei vaikka olis odotukset aina niin korkealla. Se jaa nahtavaksi ;)

Iso hali kaikille ja plussapuhureita myos,
Pamela

Täällä kurkkimassa vain josko ois mukavia uutisia ollut...

Murulla kuulostaa jännältä, saas nähdä miten käy :)

Mamma, hyvin voi olla ovis vähän myöhempäänkin, mullakin oli tossa kierrossa josta tärppäs niin ovis vasta kp 18! Toivotaan plussatuulia sinnekin :)

Pamela, hyvä että leikkaus onnistui ja hyvinkin on toivoa raskautumisen suhteen :)

Kaikille muillekin paljon plussatuulia puhkun *puuh, puuh* Ja käyn edelleen kuulumisianne lueskelemassa :)

Sirenia rv10+5

Täällä kp34, ei menkkoja ja nega tuli aamulla. Koko viikon nipistänyt oikeelta puolelta aina kun käyn istumaan, en tiedä mistä johtuu :/ Aloin jo miettiä, että onko mulla alkanut nyt sitten se endo kasvamaan, mitä on nyt vuosia ihmetelty (oireita endoon on, 1 turha laparoskopia takana, mutta mitään siellä ei koskaan näy), jos tää on sitten sitä tärinäkipua.

Mut fiilis on vähän sama kuin Apilalla; joka kuukausi vain pms-oireet lisääntyy ja lisääntyy.

Tässä voi nyt huoletta ihmetellä ainakin maanantaille saakka niitä menkkoja, jos tää mun kierto nyt on sitten taas niitä 38 tms. Ärsyttää.

Pamela: Ihanaa, että leikkaus meni hyvin ja vauvahaaveet ei ole kuopattu :)

Haaveilijat:

Apila85 24/25 Y04/09
PikkuPilvi 27/25, Y09/09 (tauolla)
Muru 27/29 Y11/09
minnuli 28/28 Y08/09
Pamela1979 30/36 Y08/09
Mamma82 27/29 Y10/09 (lapset -01, -02)
Oink 32/31 Y09/09
Idaho 33/33 Y11/09
Ruusunmarja 27/30 Y12/09
Neilis 34/35 Y10/09 (lapsi 15kk)

Plussanneet:

Minttuilona 30/33 Y10/09 (1 lapsi 1,5 v), plussa 11/09
Viljonka31, plussa 12/09
kirsikka 25/28 Y11/09 (lapset -06, -07), plussa 12/09
Selia 28/? Y10/09 (lapsi -08), plussa 12/09
Kolkka 31/30 Y9/09 (lapset 07 ja 08), plussa 12/09
Niki 25/28 Y10/09, plussa 01/10
Pannari, plussa 01/10
Moonsun 30/35 Y07/09 (poika 07, km 11/09), plussa 01/10
Sirenia 31/34 Y12/09 (tytöt -05, -08), plussa 02/10

Jännäyslista:

Muru 22.3.?
Oink 26.3?
Mamma82 29.3

Siirsin nyt vähän tota mun päivää, jos vaikka jotain pienen pientä toivoa olis.

Näin yöllä (tai no, aamulla just ennen kuin heräsin) unta, että plussasin. Mun nännit oli paisuneet yön aikana ihan valtaviksi ja molemmat munasarjat tuntuivat vatsanpeitteiden läpi ja oli ihan sairaan kipeet. Sitten kun heräsin olin ihan että "kävinkös mä aamuyöllä tekemässä sen plussatestin", se oli jotenkin niiiin todentuntuinen uni (vaikka mun oireet nyt ei ihan olleetkaan :D) ja harmitti niin paljon aamulla... No, ei voi mitään. Ens kierrosta lähtien tuleekin sitten 2011-vauva.

Muru

Pahoittelut murulle negasta, mutta toivotaan vielä parasta!
Paranehan pamela pian että pääset haaveiluun mukaan ;)

Mukava että sirenia jaksaa käydä meitä tsemppaamassa :) Voihan se ollakkin et eilen oli mun ovis ku nyt ei oo enään mitään oireita suuntaan jos toiseen.

Kuulin tänään taas vauvauutisen. Tämä henkilö joka odottaa taas, en soisi hälle kyllä yhtään lasta enään. Jätti ensimmäisenkin lapsen isälle hoidettavaksi kun se ei sopinut hänen kuvioihin...Tietenkinhän ihmiset muuttuu mutta tämä tyyppi ei.

Heippa kaikille! En ole täällä käynytkään vähään aikaan, kamalasti työ- ja muita kiireitä eikä mitään ole tapahtunut =( Kp 64 siis menossa ja testit näyttää negaa.. Sain lääkäriajan kolmen viikon päähän, joten sitten tietää ehkä (toivottavasti) enemmän. Jotakin mun hormonitoiminnassa on varmasti vikaa, mielialakin ollut matalalla siitä lähtien oikeastaan kun pillerit lopetin. Tsemppiä kaikille kevään ja plussien odotukseen, ja aivan erityishalit Pamelalle!

Olipa kiva kuulla ruusiksestakin :) Harmi että sulla ei ollu parempia uutisia, siis plussa sellasia :) Pitkällä kyllä viilettää sulla toi kierto! Kysyhän ittelles niitä teroluteja vai onko sulla niitä ollu aikasemmin käytössä. Mulla on nyt toinen kierros menossa ja jos en tässä kierrossa raskaudu niin odottelen menkkoja saapuvaksi aikasintaan 29. pvä. Taidan kumminkin vasta 31.pvä testailla jos ei menkkoja tuu.

Tervehdys!

Täällä ikäviä uutisia, ku kierrot venyy ja paukkuu ja testit negoja. :( Mölliskö. Mut leikkausuutiset kuulosti hyvältä sentään. =) Kaikki on mahdollista yhä. =) Pikaista toipumista!

Ekan kerran eläissäin kokeilen ovisliuskoja tässä kierrossa. Pakko nähdä, milloin se oikein on. Tänään tein ekan. Ei ainakaan vielä päällänsä, enkä kyllä yhtään ihmettelekään... vasta kp13. Mut silti kyl illal ja tänään päiväl ollu pökät märkänä. Jotain se vuskaa. :D Täytyy kuitenkin pitää vähän hauskaa miehen kans, kunhan muksun saa illalla nukkuun.

5.4. on sit minun jännäyspäivä. Että on tuohon vielä aikaa.

Aurinkoisia kevätpäiviä toivotellen,

Neilis

Haaveilijat:

Apila85 24/25 Y04/09
Muru 27/29 Y11/09
minnuli 28/28 Y08/09
Pamela1979 30/36 Y08/09
Oink 32/31 Y09/09
Idaho 33/33 Y11/09
Ruusunmarja 27/30 Y12/09
Neilis 34/35 Y10/09 (lapsi 12/08)

Plussanneet:

Viljonka31, plussa 12/09
Pannari, plussa 01/10

Jännäyslista:

Muru 22.3.?
Oink 26.3?
Mamma82 29.3.
Neilis 5.4.

Toivotaan neilis että menossa oleva kierto ei venyis!

Mulla aamupäivän nippaili mahaa kummallisesti ja nyt on monta tuntia ollu maha sen tuntonen et menkat alkaa!!! Eihän ne piru vie voi alkaa vielä ainakaan 11 päivään!! Teroillakin mennään vasta 4 päivää ja vielä pitäis 6 päivänä ottaa. Ja kp on sen 18 vasta!

Jahas, kirjoitinpa huonosti tuon aikaisemman viestini. Siitä kuulosti siltä, että minun kierrot venyy ja paukkuu, vaikka tarkoitin muiden, mitä lueskelin aiemmin tuossa. Sitä se on meikäläisellä, kun sormet käy, mutta ajatus ei. 8)

Kierto on ollut melkosen tarkka minulla, sen 30pv. Siksi nyt hyvä katsoa, missä se ovulaatio oikein tapahtuu. :)

Muksu nukahti puoltuntia sitten. ;) Kai se on tästä mentävä. ;D

Hauskaa iltaa muillekin!

Täällä kp35 eikä mitään tietoa menkoista. Aikaisemmissa pitkissä kierroissa ennen varsinaista vuotoa tullut aina muutaman päivän tuhrua ennen kuin kunnon vuoto on alkanut. Nyt ei mitään. Mutta vielä se ehtii tulla...

Niin ja Sirenialle piti sanoa, että mukavaa, että kävit kertomassa itsestäsi :) Tuuhan useemmin :)

Mitä Piksulle kuuluu?

Muru

pikaista paranemista Pamelalle :)

Murulle edelleen toivon sitä plussaa! :)
täällä me pitkäkiertolaiset ollaan taas samassa tilanteessa... luin että mun lisäksi kahdella vai jopa kolmella muulla kierto taas venymässä :/ ei ei! mulla menossa kp40 (kai) eikä sitä tätiä nyt taas näy. ihan mälsää. en mä ymmärrä..
kyllä kai se joutuu taas kohta testin tekee ihan mielenrauhan vuoksi, tuntuu vaan turhalta kun tavallaan tietää ettei se nyt plussaa ainakaan näytä.

tiedättekö sellaisesta asiasta enempää että kp21 jälkeiset ovikset olisi jotenkin "huonompia oviksia"? että sen jälkeen irtoavat munasolut olis jotenkin huonompia kuin kp21 ennen irtoavat? tuollainen tuli mulla jostain vastaan kun lueskelin kaikenmaailman palstoja :( tosin, joillain on luonnostaan kierto jopa sen kp40 ja raskautuvat, että enpäs tiedä..

kohta huhtikuu jo tulee vastaan eikä plussan plussaa tälle kuulle.... toivottavasti joku yllättäisi! :)

Täällä ei kyllä menkoista ole vieläkään tietoa. Ei tuhrua, ei turvotusta, ei kipuja, ei mitään.

Minnuli: Jos tuolle väittämälle ei ole tieteellistä tutkimusta tehty, niin sillä tiedolla voi pyyhkiä pyllyä. Mulla kierrot olleet 32-38pv ja minä en ainakaan suostu uskomaan mitään sellaista, että mulla olis huonoja oviksia. Ovikset tullut jopa kp27. Minä ainakin jätän ihan omaan arvoonsa tuommoset keskustelut.

Mukavaa viikonloppua kaikille :)

Muru...joka on laskenut kp:t väärin eli tänään "vasta" kp35.

Kyllä se vaan naiset on niin, että kp 21 jälkeen tapahtuneissa oviksissa munasolut ovat usein huonompilaatuisia. Ihanteellinen kierto on 21-35 vrk pitkä, muutoin alkukierron hormonitasoissa eli rakkulan kehittymisessä on usein ongelmia. Toki silloinkin on mahdollista tulla raskaaksi, mutta mahdollisuudet ovat heikommat. Pitkiin kiertoihin, yli 35 vrk, kannattaa ilman muuta hakea apua jo 6 kk:n yrityksen jälkeen, jos lapsi on kovasti toiveissa.

"Oviksesta", kerrotko mihin tutkimukseen tuo tieto perustuu? Haluan ihan vilpittömästi itse tietää ja lukea tutkimustuloksia. Löytyykö esim. Duodecimilta tai THL:ltä tai STM:ltä tutkimustuloksia asiasta?

Muru

Haaveilijat:

Apila85 24/25 Y04/09
Muru 27/29 Y11/09
minnuli 28/28 Y08/09
Pamela1979 30/36 Y08/09
Oink 32/31 Y09/09
Ruusunmarja 27/30 Y12/09
Neilis 34/35 Y10/09 (lapsi 12/08)

Plussanneet:

Viljonka31, plussa 12/09
Pannari, plussa 01/10

Jännäyslista:

Muru 22.3.?
Oink 26.3?
Mamma82 29.3.
Neilis 5.4.

Heissansaa, naiset!

Tulin vain poistamaan itseni listasta ja ihan varmasti joskus myöhemmin palaan selailemaan kuulumisianne, nyt vain ei ole sen aika.

Oma napa on harvinaisen syvällä sillä taaemmalla genitaalialueella. Luottamus mieheen meni pari kuukautta sitten liian monennen kerran, joten erosimme.

Vauvahaaveet ovat siirtyneet hamaan tulevaan, mutta siellä siintävät ja takuuvarmasti jonakin päivänä palaavat! Kaikella hellyydellä toivon, että siinä vaiheessa, kun haaveilu ajankohtaiseksi jälleen palaa, teitä ei täällä enää näy. ;)

Oikein paljon positiivisia testituloksia, myönteisiä ajatuksia ja kärsivällistä mieltä jokaiselle!

*Idaho

Voi ei idaho! Toivottavasti löydät sen luottamuksesi arvoisen unelmien prinssin pian. Tai ei liian pian, pitäähän vanhasta suhteesta ensin toipua. Voimia sulle! Ja kyllä täällä sulle on sitten tilaa kunhan sen aika jälleen on!

tohon ovis-juttuun haluan vain omakohtasen kokemuksen sanoa, joten mitään fakta-tietoa ei ole.
mutta täällä ovis on aina tosi myöhään, kp 21-
kierto pitkä ja sen päälle vielä lyhyt luteallivaihe (9-11pvä)
mutta niin vaan on 4 raskautta saatu alkamaan, joista 1 tosin mennyt kesken.

tsemppiä haaveiluun ja lähinnä siihen plussan saamiseen teille kaikille!!

tohon ovis-juttuun haluan vain omakohtasen kokemuksen sanoa, joten mitään fakta-tietoa ei ole.
mutta täällä ovis on aina tosi myöhään, kp 21-
kierto pitkä ja sen päälle vielä lyhyt luteallivaihe (9-11pvä)
mutta niin vaan on 4 raskautta saatu alkamaan, joista 1 tosin mennyt kesken.

tsemppiä haaveiluun ja lähinnä siihen plussan saamiseen teille kaikille!!

Mulla on suunnilleen samoin, ovis myöhään, kp 18-> ja luteaalivaihe myös lyhyt. Mullakin 4 alkanutta raskautta joista 1 mennyt kesken. Kierto tosin ei ole mikään järkyn pitkä, pisimmillään ollut 35 päivää, lukuunottamatta niitä aikoja kun menkat vaan jäi kokonaan pois. Sillon kun esikoista tahkottiin 3 vuotta niin alkoi kyllä usko loppua. Mutta oikeesti mulle oli apua noista ovistikuista, en olis uskonut että ovis on mulla niin myöhään, joskus vasta kp25. Lueskelinkin tuota monilta palstoilta että liian lyhyt luteaalivaihe olisi esteenä raskauden alkamiselle, taisi olla niin että jos luteaalivaihe on lyhyempi kuin 10pv niin mahikset raskautua on aika heikot. Ehkä nää mun raskaudet on sitte alkaneet niillä kierroilla kun luteaalivaihe ois ollu hiukka pidempi. Oon kyllä kans sitä mieltä että jos on pitkä kierto niin lääkärin juttusille kannattais mennä jo ennen kuin tulee vuosi yritystä täyteen. Itse monta vuotta yrittäneenä todellakin tiedän että se on hankalaa myöntää sitä ees itelleen välillä ettei se vauvan teko olekaan niin helppoa kuin joillekin näyttää olevan... Kynnys hakea apua oli meille ainakin melko korkea. Lopulta oltiin jo tutkimuksiin menossa, ekalla käynnillä käytiinkin sitten mutta olin silloin juuri edellisenä päivänä plussannut, tosin se meni sitte kesken. En halua olla mikään besserwisseri mutta lämpimästi suosittelen lääkärikäyntiä jos kierrossa häikkää. Näin jälkikäteen viisaampana olis pitänyt mennä lääkärille jo paljonpaljon aiemmin. Toivon sydämestäni plussia teille kaikille <3

Ja mukavaa että kuulumiseni teitä jaksaa kiinnostaa:) maanantaina olis eka ultra ja jännittää ihan kamalasti!

Sirenia 11+1

Viimeksi muokattu:
Kommin minakin taalta toivottamaan Idaholle parempia paivia ja valoa tulevaisuuteen!

Sirenialle tsempit ultraan! Kyllapa aika rientaa kun sinakin olet jo noin pitkalla. Tulehan kertomaan sitten uutiset!

Mukavaa viikonloppua kaikille!
Pamela :)

Hei!

Suuret pahoittelut Idaholle! Kesää kohti mennään ja sitä myöten mielikin usein virkistyy. Löydät varmasti luotettavamman miehen kun se aika koittaa.

Täällä mennään kp 28. Eli viikon sisään voi odotella menkkoja alkavaksi. Rinnat on turvonneet ja hieman kipeät. Eilen illalla nipisteli molemmilta puolilta ihan alavatsasta. Yleensä nipistää vain jommalta kummalta puolelta silloin, kun menkat ovat alkamassa. Oishan se mahtavaa, jos plussa tulisi "jo" tässä kuussa. Aattelin tehdä testin ensi perjantaina, jos menkkoja ei kuulu. Ollaan menossa häihin sitten lauantaina, joten pähkäilen, että lähdenkö autolla vai mitä teen. Mutta sitä voi pohtia sitten lähempänä.

Kp on ollut siinä 30 kieppeillä keskimäärin. Viimeksi venähti 38. Eli ihan rauhassa voisin odotella ihan kuun loppuun asti sen testin kanssa.

t. Oink

Aurinkoista sunnuntaita!

Sirenia: Ilmoitahan mitä pikkuiselle sit kuuluu! :)

Oinkille plussatuulia!

Alkoi jotenkin tuntumaan kun nyt on ollu puhetta tuosta että ovis vois venyä noin hirveen kauas. Tuli vaan sellanen tunne et kun mun kierrot on ollu niin pitkiä että jos oonkin ovuloinut myöhempään niin ei mitään toivoa että olisin raskautunu tässä kierrossa :( huoh! Sutinat tais sijoittua sinne kp12-16 väliselle ajalle!

Eilen aamulla aamupalan jälkeen iski kauhee kuvotuskohtaus. Mies testasi kahvikuppia nenäni alla heluttelemalla että olenko raskaana? No en yökkinyt tai pitänyt tuoksua pahana niin totesi että negatiivinen! Ekaa ku ootin tai en tiennyt oottavani niin silloin kahvin haju kuvotti mua ja yks nainen kysyikin et oonko raskaana kun kahvin haju kuvottaa?! Arvatkaa vaan kuka testasi heti seuraavana aamuna!

Mukavaa sunnuntaita kaikille :)

Yhteistyössä