Haaveena vauva 2025

VAUVA 2025

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle (muista ilmoittaa kun haluat siirtyä).

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 5/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@tamuli ★ 06/23 ★ 1.
@burkei ★ 07/23★ 1.
@Noups ★ 8/23 ★ 2.
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3.
@Liilja ★ 01/24 ★ 4.
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1. yhteinen)
@Andune ★ 02/24 ★ 2.
@Lukija507330 ★ 3/24 ★ 2.
@Aronia88 ★ 04/24 ★ 3.
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)

★★★★★★★★★★★★★★★

4.4.2024 torstai

Nimi ★ Kiertopäivä


@jauhopeukalo kp 34/28
@tamuli kp 29/33
@Aronia88 kp 27/26
@Frija kp 22/28-30
@rimpsukka84 kp 21/31
@pineapplee kp 20/25
@heltsuli kp 16/28-30
@Min204 kp 8/22-30
@Liilja kp 7/30-34
@Andune kp 5/28-30
@Cara-mel kp 3/24-27
@Tyyn3 kp 3/32-38

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@tamuli DPO 11
@pineapplee DPO 9

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3
 
Tuolla vanhassa ryhmässä alkaa olla sen verran hiljaista, että taidanpa hypätä minäkin tänne, vaikka periaatteessa mahdollisuus olisi vielä -24 vauvaan, jos kävisi joku kolmannen maailman ihme 😅 LA menisi ihan sinne vuoden vaihteeseen.

Minut voi lisätä listoille

@haaveillen 11/22 1. ja kiertopäivä 15/25-28
ja ovisplussaa ei vielä ole ilmaantunut.
 
Tänään kp1 minulla.
Mikä tarkoittaa viimein sitä kiertoa kun aloitetaan tosissaan vauvanteko puuhat. Toivottavasti ei kestä yritykset kauaa. Ikää kuitenkin se 36 ja alkaa olemaan huoli omasta hedelmällisyydestä. Nuorempana tein 2 lasta ja kumpikin tärppäsi heti ekalla yrityksellät, mutta nyt ikää tullut lisää ja ei ole yhtään luottavainen olo. Vielä ainakin toiveikas
 
VAUVA 2025

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle (muista ilmoittaa kun haluat siirtyä).

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 5/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@tamuli ★ 06/23 ★ 1.
@burkei ★ 07/23★ 1.
@Noups ★ 8/23 ★ 2.
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3.
@Liilja ★ 01/24 ★ 4.
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1. yhteinen)
@Andune ★ 02/24 ★ 2.
@Lukija507330 ★ 3/24 ★ 2.
@Aronia88 ★ 04/24 ★ 3.
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)

★★★★★★★★★★★★★★★

5.4.2024 perjantai

Nimi ★ Kiertopäivä


@jauhopeukalo kp 35/28
@tamuli kp 30/33
@Frija kp 23/28-30
@rimpsukka84 kp 22/31
@pineapplee kp 21/25
@heltsuli kp 17/28-30
@haaveillen kpp 15/25-28
@Min204 kp 9/22-30
@Liilja kp 8/30-34
@Andune kp 6/28-30
@Cara-mel kp 4/24-27
@Tyyn3 kp 4/32-38
@Aronia88 kp 1/26

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@tamuli DPO 12
@pineapplee DPO 10

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3
 
Viimeksi muokattu:
@heltsuli jos päädytte KYSiin niin muista että kelasta saa matkakorvausta kun omavastuu tulee täyteen ja se tulee itseasiassa yllättävän nopeasti.
Mitäh ihmettä? Tämmöstä en ole edes ajatellutkaan. Siis olisinko ollut oikeutettu myös Ovumiaan suunnatuilla reissuilla oikeutettu matkakorvaukseen? Mut ei meillä oo tämmöinen edes käynytkään mielessä. Voikohan sitä anoa näin jälkikäteen?

Eilen puolisolle puhuin, et jos ottaisin ensi viikolla KYS yhteyttä ja jos näyttäisivät sinne ivf vihreää valoa niin vaihdettaisiinko hoidot sinne. Tuli tovin hiljaisuus ja vastaukseksi sain vain, et mietitään. Eipä hän ollut innostunut, tietää kuitenkin et vika on minussa. Tiedän myös miten kovasti hän haluaa lapsia. Tiedän myös ettei ole innostunut lahjasoluistakaan. Siitä asiasta löytyi muuten tosi huonosti tietoa KYS sivuilta. Oli vain maininta et etsitään lahjottajia. Tänään koitti se päivä kun tuli postissa 4 päivän clearblue.
 
vierailija
Tänään kp1 minulla.
Mikä tarkoittaa viimein sitä kiertoa kun aloitetaan tosissaan vauvanteko puuhat. Toivottavasti ei kestä yritykset kauaa. Ikää kuitenkin se 36 ja alkaa olemaan huoli omasta hedelmällisyydestä. Nuorempana tein 2 lasta ja kumpikin tärppäsi heti ekalla yrityksellät, mutta nyt ikää tullut lisää ja ei ole yhtään luottavainen olo. Vielä ainakin toiveikas
Minulla ihan sama tilanne, kaksi aiempaa lasta mutta siitä jo aikaa! Jo vuosia sitten amh arvo oli matala. Olen nyt 35 ja puoliso yli 40. Tietysti myös lapsen hankkiminen uusperhekuvioon on aina oma hankkeensa, toki me ollaan tätä pitkään pohdittu ja hyvin perinpohjaisesti 😀

mä ootan kierron alkua, kun pillerien lopetuksen jälkeen ei oo ollut säännöllistä kiertoa. Huhti/toukokuu on myös superkiireinen. On työmatkaa, lomamatkaa ja lasten harrastusjuttuja. Mitenhän sitä ikinä kerkeisi h-hetkellä ees olla kaksin 😉🫠

Kovasti tsemppiä kaikille ketkä lastensaannin kanssa kipuilee!❤
 
Oon sanalla sanottuna järkyttynyt, enkä tiiä itkeä vai nauraisinko. Aamun clearblue digi vain ympyrä. Ajattelin et kokeilen vielä sen lilan et jääkö siihen mitää, onko ovis lähellä jääkö edes Vilkkumaan. Lilaa lävähti pitkän mietinnän jälkeen pysyvä hymynaama. Sit raksuttaa et miksi pinkki ei hymyile. Tovin mietin ja teen vielä uuden, sekin sit muuttuu hymiöksi. Miksiköhän se eka ei halunnut hymyillä? Olin tosi hämmentynyt kun toisessa on ympyrä ja toinen hymyilee. Ensiksi pelkäsin et ovis jää pääsiäisen alle, nyt se jäi viikonlopulle. Ei me sit mennäkään inssiin. Eilen meillä jäi peiton heilutukset väliin puoliso ei jaksanut ja itse olen kovin flunssainen. Tää viikko on muutenkin ollut hyvin hajanainen kun puoliso on säästellyt tavaransa inssiin. Toivottavasti nämä päivät riittävät mitä miellä on jo, mut pakko on vielä yrittää…
Jaahas, kun päivitin flo oviksen niin ei meillä olekaan kuin yksi mahdollinen hedelmöitys päivä hyödynnetty. Voi kuinka masentavaa… Hitto ku kävi pihtaamaan sen spermansa kanssa. 😓😭😭 🤣

Eipä ne letrot ovista aikaistaneet…

Niin oon jo unohtanut onko hymynaama päivä Dpo -1 vai 0?
 
Viimeksi muokattu:
VAUVA 2025

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle (muista ilmoittaa kun haluat siirtyä).

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 5/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@tamuli ★ 06/23 ★ 1.
@burkei ★ 07/23★ 1.
@Noups ★ 8/23 ★ 2.
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3.
@Liilja ★ 01/24 ★ 4.
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1. yhteinen)
@Andune ★ 02/24 ★ 2.
@Lukija507330 ★ 3/24 ★ 2.
@Aronia88 ★ 04/24 ★ 3.
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)

★★★★★★★★★★★★★★★

6.4.2024 lauantai

Nimi ★ Kiertopäivä


@jauhopeukalo kp 36/28
@tamuli kp 31/33
@Frija kp 24/28-30
@rimpsukka84 kp 23/31
@pineapplee kp 22/25
@heltsuli kp 18/28-30
@haaveillen kp 16/25-28
@Min204 kp 10/22-30
@Liilja kp 9/30-34
@Andune kp 7/28-30
@Cara-mel kp 5/24-27
@Tyyn3 kp 5/32-38
@Aronia88 kp 2/26

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@tamuli DPO 13
@pineapplee DPO 11
@heltsuli DPO -1
@haaveillen DPO -1

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3
 
Viimeksi muokattu:
Oon sanalla sanottuna järkyttynyt, enkä tiiä itkeä vai nauraisinko. Aamun clearblue digi vain ympyrä. Ajattelin et kokeilen vielä sen lilan et jääkö siihen mitää, onko ovis lähellä jääkö edes Vilkkumaan. Lilaa lävähti pitkän mietinnän jälkeen pysyvä hymynaama. Sit raksuttaa et miksi pinkki ei hymyile. Tovin mietin ja teen vielä uuden, sekin sit muuttuu hymiöksi. Miksiköhän se eka ei halunnut hymyillä? Olin tosi hämmentynyt kun toisessa on ympyrä ja toinen hymyilee. Ensiksi pelkäsin et ovis jää pääsiäisen alle, nyt se jäi viikonlopulle. Ei me sit mennäkään inssiin. Eilen meillä jäi peiton heilutukset väliin puoliso ei jaksanut ja itse olen kovin flunssainen. Tää viikko on muutenkin ollut hyvin hajanainen kun puoliso on säästellyt tavaransa inssiin. Toivottavasti nämä päivät riittävät mitä miellä on jo, mut pakko on vielä yrittää…
Jaahas, kun päivitin flo oviksen niin ei meillä olekaan kuin yksi mahdollinen hedelmöitys päivä hyödynnetty. Voi kuinka masentavaa… Hitto ku kävi pihtaamaan sen spermansa kanssa.

Eipä ne letrot ovista aikaistaneet…

Niin oon jo unohtanut onko hymynaama päivä Dpo -1 vai 0?
Ovis+ = dpo -1 🙂
 
  • Tykkää
Reactions: heltsuli
Täällä olisi vielä kolme terolutia otettava mutta jo eilen alkoi tihkuttaa läpi. Yleensä en ole vuotanut ilman ovista että liekkö vaikuttaa tuo terolut siihen sitten.

Mietin tuossa että konkreettiset mahdollisuudet yrittää on aika vähäiset jos ovis ei osu vklopulle tai maanantaille miehen reissutyön takia. Varsinaisesti muuten ei aktiivisuudessa ole ongelmaa, työ vaan hankaloittaa. Onneksi miehellä on kokonaiset 4vk kesälomaa.

Iän puolesta itselläni alkaa olla kiire (35), miehellä ei onneksi niinkään kun 8v nuorempi. Mutta harmittaa toki jos en hälle saa lasta aikaiseksi.
 
Mä voisin tulla kans tähän ketjuun listoille.
Ya 5/23 kp6/26-29 ja meillä haaveena 6.🥰

Mä ostin Clearblue ovulaatio testejä eka kerran elämässäni. Siis digi ja lila. 4 hed.päivää näyttää. Jotenkin ohjeet näytti sekalaisesta...🙄 Nopsaa lukasin ohjeet ja plääh..😅 Onko vaikeeta käyttää? Ja pitääkö mun siis alkaa kohta jo testaa? Oon ihan ummikko näissä.🤭 Kiinnostaa tietää tuleeko edes ovis tässä iässä ja zillee. Apuva.😬
 
vierailija
Mä voisin tulla kans tähän ketjuun listoille.
Ya 5/23 kp6/26-29 ja meillä haaveena 6.

Mä ostin Clearblue ovulaatio testejä eka kerran elämässäni. Siis digi ja lila. 4 hed.päivää näyttää. Jotenkin ohjeet näytti sekalaisesta... Nopsaa lukasin ohjeet ja plääh.. Onko vaikeeta käyttää? Ja pitääkö mun siis alkaa kohta jo testaa? Oon ihan ummikko näissä. Kiinnostaa tietää tuleeko edes ovis tässä iässä ja zillee. Apuva.
Olen käyttänyt vain vaaleanpunaista digiä ja sillä plussa tulee kp11-13. Aikainen ovis siis täällä.Varmaan kannattaa aloittaa vaikka kp8 testaamaan jos ei oireista pysty päättelemään tarkkaa ajankohtaa.
 
Mitäh ihmettä? Tämmöstä en ole edes ajatellutkaan. Siis olisinko ollut oikeutettu myös Ovumiaan suunnatuilla reissuilla oikeutettu matkakorvaukseen? Mut ei meillä oo tämmöinen edes käynytkään mielessä. Voikohan sitä anoa näin jälkikäteen?

Eilen puolisolle puhuin, et jos ottaisin ensi viikolla KYS yhteyttä ja jos näyttäisivät sinne ivf vihreää valoa niin vaihdettaisiinko hoidot sinne. Tuli tovin hiljaisuus ja vastaukseksi sain vain, et mietitään. Eipä hän ollut innostunut, tietää kuitenkin et vika on minussa. Tiedän myös miten kovasti hän haluaa lapsia. Tiedän myös ettei ole innostunut lahjasoluistakaan. Siitä asiasta löytyi muuten tosi huonosti tietoa KYS sivuilta. Oli vain maininta et etsitään lahjottajia. Tänään koitti se päivä kun tuli postissa 4 päivän clearblue.
Eiköhän joo. 6kk jälkikäteen on aikaa hakea korvaukset. Meillä oli 70km per suunta matkaa ja se omavastuu taisi tulla täyteen jotain 6 käynnin jälkeen 🤔 Omakelaan kun niitä täyttää niin se laskee kaikki, kannattaa täyttää vähän sitä mukaan kun ajoja tulee, muistaakseni 5 x edestakaisin menee yhdelle hakemukselle maksimissaan.
 
Mä voisin tulla kans tähän ketjuun listoille.
Ya 5/23 kp6/26-29 ja meillä haaveena 6.🥰

Mä ostin Clearblue ovulaatio testejä eka kerran elämässäni. Siis digi ja lila. 4 hed.päivää näyttää. Jotenkin ohjeet näytti sekalaisesta...🙄 Nopsaa lukasin ohjeet ja plääh..😅 Onko vaikeeta käyttää? Ja pitääkö mun siis alkaa kohta jo testaa? Oon ihan ummikko näissä.🤭 Kiinnostaa tietää tuleeko edes ovis tässä iässä ja zillee. Apuva.😬
Siinä clearblue paketissa lukee koska aloitat testaamisen. Siinä ohjeessa on kierron pituus taulukko, siitä katot minkä pituinen on kiertosi esim. kun sulla jos on 26 päivää niin voit sen ohjeen mukaan aloittaa kp 9. Nyt kun itsekkin tarkistelen niin voisin aloittaa myöhemmin, mut oon aina päänsääntöisesti aloittanut kp 10 eteenpäin. Letrojen pitäisi ovulaatiota aikaistaa, mut ei toimi mulla. Pyrit tekemään joka päivä testin samaan aikaan. Itse teen päänsääntöisesti silloin kuin herään ja kerään pissan purkkiin. Purkissa sit uittelen sen noin 15 sek. Laitan tasaiselle testin odottamaan. Muutaman kerran olen onnistunut saamaan lukuvirheen ja olen joutunut toisen testin laittamaan laitteeseen. Itselläni oli eilen ekan kerran violetti käytössä. Samalla tavalla toimin senkin kanssa. En kerennyt havaitsemaan ollenkaan niitä vilkkuvia hymiöitä, sain nämä niin myöhään käyttööni niin tuli suoraan pysyvä naama. Violetti on siinä mielessä erikoinen et siinä tosiaan näkyy hymy 48h tikun poiston jälkeen. Eivät tosiaan ole vaikea käyttöisiä, älä murehdi sitä! Itse olen todennut et helpoin kerätä purkkiin pissa ku lorottaa suoraan testii. Mut näähän on maku asioita.
 
VAUVA 2025

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle (muista ilmoittaa kun haluat siirtyä).

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 5/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@tamuli ★ 06/23 ★ 1.
@burkei ★ 07/23★ 1.
@Noups ★ 8/23 ★ 2.
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3.
@Liilja ★ 01/24 ★ 4.
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1. yhteinen)
@Andune ★ 02/24 ★ 2.
@Lukija507330 ★ 3/24 ★ 2.
@Aronia88 ★ 04/24 ★ 3.
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)

★★★★★★★★★★★★★★★

7.4.2024 sunnuntai

Nimi ★ Kiertopäivä


@jauhopeukalo kp 37/28
@tamuli kp 32/33
@Frija kp 25/28-30
@rimpsukka84 kp 24/31
@pineapplee kp 23/25
@heltsuli kp 19/28-30
@haaveillen kp 17/25-28
@Min204 kp 11/22-30
@Liilja kp 10/30-34
@Andune kp 8/28-30
@Päivänsäde84 kp 7/26-29
@Cara-mel kp 6/24-27
@Tyyn3 kp 6/32-38
@Aronia88 kp 3/26

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@tamuli DPO 14
@pineapplee DPO 12
@heltsuli DPO 0
@haaveillen DPO 0

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3
 
Eiköhän joo. 6kk jälkikäteen on aikaa hakea korvaukset. Meillä oli 70km per suunta matkaa ja se omavastuu taisi tulla täyteen jotain 6 käynnin jälkeen 🤔 Omakelaan kun niitä täyttää niin se laskee kaikki, kannattaa täyttää vähän sitä mukaan kun ajoja tulee, muistaakseni 5 x edestakaisin menee yhdelle hakemukselle maksimissaan.
Okei, mut jäin kuitenkin miettimään kun hakemuksen perusteina lukee ''sairaus, raskaus, synnytys sekä kuntoutus ja sinulla on Kelan tai julkisen terveydenhuollon kuntoutuspäätös''. Enhän ole vielä raskaana, niin olenko oikeasti oikeutettu hakemaan korvausta? Takerrun varmaan johonkin pikku seikkaan asian suhteen, mut emt..

Asiasta kukkaruukkuun, siitä KYSsistä. Olisko oikea paikka kysellä naisten poliklinikan takaisinsoittopalvelusta, et saataisiinko mahdollisesti sielä niitä ivf hoitoja onnistumaan? Tai hän varmaan osaa ohjata sit ottamaan oikeaan henkilöön yhteyttä joka tietää asiasta enemmän. En keksi muutakaan numero mihin asiasta soittaisin. Löytyy sieltä sit kyllä naisten osasto jossa on kait ympäri vuorokautinen gyne paikalla. Jäädäänköhän me puolison kanssa lapsettomiksi?
 
Siinä clearblue paketissa lukee koska aloitat testaamisen. Siinä ohjeessa on kierron pituus taulukko, siitä katot minkä pituinen on kiertosi esim. kun sulla jos on 26 päivää niin voit sen ohjeen mukaan aloittaa kp 9. Nyt kun itsekkin tarkistelen niin voisin aloittaa myöhemmin, mut oon aina päänsääntöisesti aloittanut kp 10 eteenpäin. Letrojen pitäisi ovulaatiota aikaistaa, mut ei toimi mulla. Pyrit tekemään joka päivä testin samaan aikaan. Itse teen päänsääntöisesti silloin kuin herään ja kerään pissan purkkiin. Purkissa sit uittelen sen noin 15 sek. Laitan tasaiselle testin odottamaan. Muutaman kerran olen onnistunut saamaan lukuvirheen ja olen joutunut toisen testin laittamaan laitteeseen. Itselläni oli eilen ekan kerran violetti käytössä. Samalla tavalla toimin senkin kanssa. En kerennyt havaitsemaan ollenkaan niitä vilkkuvia hymiöitä, sain nämä niin myöhään käyttööni niin tuli suoraan pysyvä naama. Violetti on siinä mielessä erikoinen et siinä tosiaan näkyy hymy 48h tikun poiston jälkeen. Eivät tosiaan ole vaikea käyttöisiä, älä murehdi sitä! Itse olen todennut et helpoin kerätä purkkiin pissa ku lorottaa suoraan testii. Mut näähän on maku asioita.
Onkohan meillä eri ohjeet, kun minulla olevassa paperiohjeessa ja CB:n sivuilla (Siis CB Dual Hormone eli violetti) kerrotaan esim 26 pvän kierrolla testauksen aloitus KP 7?

Kun se Dual testi eka mittaa sen sun oman perushormonitason johon vertaa loppuja kierron testejä ja jos siinnä menee pieleen niin ei kai ne tulokset ole enää luotettavia?
 
Mulla siis kierto heittelee n.26-29, niin se just et millon alotan tekee niitä ovistestejä?🤔 Joo, siinä oli ne päivät kyllä, aloitus oli useammassa kierrossa se kp7, ja jos kierto heittelee, niin lyhyimmän kierron mukaan aloitus.😁 Mut en mä tiiä..teen yksinkertaisesta asiasta vaikeen...😅
Mulla viime elokuussa oli kierto 31 päivää, sen jälkeen pisin on ollu 29, lokakuun lopussa lopetin imetyksen.😊
Nyt alkanu vähän kierto tasottuu.
2 kiertoo oli 25 ja viimeksi nyt oli 29, kerkesin jo innostuu nuiden kahden kierron jälkeen, et nyt tulee tasasempia kiertoja.😄
Olen kerran elämässäni tehnyt ovistestejä, niitä halppis ja ihan turhaan tein, kun sillon harrasteltiin joka päivä.🤭 Mut piti vaan kokeilla, enkä ottanu niistä mitään selvää. Herran jee, kun ei ekalla kerralla tärpänny sillon, kun "vasta" yk3..🫢

Eli se testaus pitää alottaa, kun ei huippu oo alkanu vielä nousee, niin sais luotettavan tuloksen? Pitäiskö sit huomenna alottaa, kun kp8?😇 Kallis oli kyllä tuo 10kpl paketti, 29,90€.😅 Ehkä testaan noi ja katotaan saanko ovista näkymään. Jännä nähä myös, tuleeko tästä ressii vai helpotusta?!😁 Kun seksin ajoituksen takii en tee, vaan haluan tietää tuleeko ovlaatio.🥲 Voiko nää näyttää plussaa vaik ei ovista tulekkaan?

Kiitti jos joku viitsii vastata mun tyhmiin kysymyksiin.🤗
 
Mulla siis kierto heittelee n.26-29, niin se just et millon alotan tekee niitä ovistestejä? Joo, siinä oli ne päivät kyllä, aloitus oli useammassa kierrossa se kp7, ja jos kierto heittelee, niin lyhyimmän kierron mukaan aloitus. Mut en mä tiiä..teen yksinkertaisesta asiasta vaikeen...
Mulla viime elokuussa oli kierto 31 päivää, sen jälkeen pisin on ollu 29, lokakuun lopussa lopetin imetyksen.
Nyt alkanu vähän kierto tasottuu.
2 kiertoo oli 25 ja viimeksi nyt oli 29, kerkesin jo innostuu nuiden kahden kierron jälkeen, et nyt tulee tasasempia kiertoja.
Olen kerran elämässäni tehnyt ovistestejä, niitä halppis ja ihan turhaan tein, kun sillon harrasteltiin joka päivä. Mut piti vaan kokeilla, enkä ottanu niistä mitään selvää. Herran jee, kun ei ekalla kerralla tärpänny sillon, kun "vasta" yk3..🫢

Eli se testaus pitää alottaa, kun ei huippu oo alkanu vielä nousee, niin sais luotettavan tuloksen? Pitäiskö sit huomenna alottaa, kun kp8? Kallis oli kyllä tuo 10kpl paketti, 29,90€. Ehkä testaan noi ja katotaan saanko ovista näkymään. Jännä nähä myös, tuleeko tästä ressii vai helpotusta?! Kun seksin ajoituksen takii en tee, vaan haluan tietää tuleeko ovlaatio.🥲 Voiko nää näyttää plussaa vaik ei ovista tulekkaan?

Kiitti jos joku viitsii vastata mun tyhmiin kysymyksiin.
Clearbluen ohjeen mukaan kun toimii niin ei varmaan mene pieleen, eli

-Testi ensimmäisen virtsan avulla pisimmän unen jälkeen.

- *tätä ennen ohjeessa on taulukko kiertopäivistä ja aloituspäivästä*
Sinun on tiedettävä kiertosi pituus, jotta tiedät, minä päivänä aloittaa testaus. Kierron pituus on päivien kokonaismäärä päivästä 1 (ensimmäinen täyden verenvuodon päivä) seuraavaan kuukautisten alkamista edeltävään päivään asti. Jos kiertojen pituus vaihtelee, käytä viimeisestä 6 kierrosta lyhintä. Jos et tiedä, kuinka kauan kiertosi kestää, odota yksi kierto ja merkitse sen pituus muistiin.

Eli 6 kk ajalta lyhyin kierto ja siitä ottaa sen päivän millon aloittaa :)

Kalliita ovat joo, itse ostan aina sen 20 kpl paketin oliko se jtn 60€/pkt niin riittää yleensä 2-3 kiertoon eikä lopu ikävästi kesken.
 
Clearbluen ohjeen mukaan kun toimii niin ei varmaan mene pieleen, eli

-Testi ensimmäisen virtsan avulla pisimmän unen jälkeen.

- *tätä ennen ohjeessa on taulukko kiertopäivistä ja aloituspäivästä*
Sinun on tiedettävä kiertosi pituus, jotta tiedät, minä päivänä aloittaa testaus. Kierron pituus on päivien kokonaismäärä päivästä 1 (ensimmäinen täyden verenvuodon päivä) seuraavaan kuukautisten alkamista edeltävään päivään asti. Jos kiertojen pituus vaihtelee, käytä viimeisestä 6 kierrosta lyhintä. Jos et tiedä, kuinka kauan kiertosi kestää, odota yksi kierto ja merkitse sen pituus muistiin.

Eli 6 kk ajalta lyhyin kierto ja siitä ottaa sen päivän millon aloittaa :)

Kalliita ovat joo, itse ostan aina sen 20 kpl paketin oliko se jtn 60€/pkt niin riittää yleensä 2-3 kiertoon eikä lopu ikävästi kesken.
Mä hölmö luulin, että tää 10 tikkuu riittäisi 2 kiertoon.🙄 En kyllä raski ostaa enempää..En älynnyt että testaus aloitetaan nuon aikasin. Kuvittelin, että saan n.5 tikkuu riittämään ja ovis ois pongattu.🫢
Pystyykö tuohon ostaa lisää pelkkiä tikkuja vai pitääkö aina ostaa paketti missä se laite on?
 

Yhteistyössä