Haaveena vauva 2025

Vauva 2025

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle (muista ilmoittaa kun haluat siirtyä).

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1. yhteinen
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 2/23
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Kerttumaaria ★ 01/23 ★ 1.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@burkei ★ 07/23★ 1.
@Miemei ★ 08/23 ★3. (1. yhteinen)
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Liilja ★ 01/24 ★ 4.
@Neljäshaaveena ★ 01/24 ★ 4. (1.yhteinen)
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1. yhteinen)
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@KolmattaKehiin ★ 05/24 ★ 3.
@possu. ★ 06/24 ★ 2.
@taikinatonttu ★ 07/24 ★ 2.

★★★★★★★★★★★★★★★

29.6.2024 lauantai

Nimi ★ Kiertopäivä


@Minnix kp 35/26-30
@Neljäshaaveena kp 26/26-29
@KolmattaKehiin kp 23/?
@Min204 kp 16/23-30
@jauhopeukalo kp 15/28
@Päivänsäde84 kp 11/26-29
@possu. kp 10/25-30
@heltsuli kp 10/29-36


★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@Neljäshaaveena dpo 11

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Andune ★ 02/24 ★ 2.★ 05/24
@Aronia88 ★ 04/24 ★ 3. ★ 05/24
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3. ★ 06/24
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3. ★ 06/24
@Noups ★ 08/23 ★ 2. ★ 06/24
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. ★ 06/24
 
Viimeksi muokattu:
Hellouu! 😊 En tiedä muistaako täältä kukaan mua enää, enemmän kirjoittelin vauva vuodelle 2024 ketjussa. Sitten oli paljon ovulaatio ongelmia ja tuli hiljennettyä palstoilta hetkeksi kokonaan Tänne en sit jotenkin enää palannutkaan kirjoittelemaan vaan tullut toisella palstalla kirjoiteltua.

Mulla todettiin pcos ovulaatiohäiriöiden taustalla ja nyt sitten tokasta letro kierrosta (tupla annos) saatiin ovis vihdoin aikaan ja tärppäsikin heti 🥹❤ edelleenkään en kyllä pysty uskomaan olevani raskaana tai luottamaan kunnolla, että kaikki menisi hyvin. Tänään dpo14 eli rv4+0. Tosi aikaista siis vielä. Rfsu herkkä tältä aamulta:


Mut saa siirtää plussanneisiin, kun lista seuraavan kerran päivittyy! Palailen sitten, jos huonosti käy. Eli: @Noups ★ 08/23 ★ 2. ★ 6/24
Ihana kuulla onnistumisesta. Mulla on tällä hetkellä tutkinnassa toi pcos, lääkäri laittoi lähetteen naistentautienpolille ja ootellaa, mitä sieltä kuuluu. Lääkäri ei uskaltanut ite sitä todeta, mut jotenki kuulosti siltä, et toden näkösesti mulla olis se. Mutta vielä pitää ootella. Sun viesti luo uskoa, että jonakin päivänä voin itsekin raskautua☺
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Noups ja Min204
vierailija
Osaako joku kertoa voiko endometrioosi tulla vasta myöhemmällä iällä? Ikää +40v ja todella kivuliaat menkat 😔Menossa gynelle elokuussa asiasta, aiemmin ei päässyt kunnalliselle kun on lääkäri lomalla. Raskaaksi olen tullut suht helposti aiemmin eikä näin pahoja kipuja ole ollut koskaan aiemmin . Haaveena vielä vauva eikä tarvetta ehkäisylle joten hormooni ehkäisyt ei ole vaihtoehto 🤔
 
Ihana kuulla onnistumisesta. Mulla on tällä hetkellä tutkinnassa toi pcos, lääkäri laittoi lähetteen naistentautienpolille ja ootellaa, mitä sieltä kuuluu. Lääkäri ei uskaltanut ite sitä todeta, mut jotenki kuulosti siltä, et toden näkösesti mulla olis se. Mutta vielä pitää ootella. Sun viesti luo uskoa, että jonakin päivänä voin itsekin raskautua
Ihana kuulla, jos oma tarina loi toiveikkuutta sinne ❤
Mulla meni tosi pitkään saada diagnoosi, mutta sitten, kun sen sai ja oli osaava lääkäri hoitamassa ovuloimattomuutta niin alkoikin aika nopeasti tapahtumaan 🤩 tuohon pcos ja ovuloimattomuuteen kuitenkin onneks löytyy lääkkeitä. Toivottavasti asiat etenee nopeasti siellä ja raskaus alkaa pian ❤
 
Ihana kuulla, jos oma tarina loi toiveikkuutta sinne
Mulla meni tosi pitkään saada diagnoosi, mutta sitten, kun sen sai ja oli osaava lääkäri hoitamassa ovuloimattomuutta niin alkoikin aika nopeasti tapahtumaan tuohon pcos ja ovuloimattomuuteen kuitenkin onneks löytyy lääkkeitä. Toivottavasti asiat etenee nopeasti siellä ja raskaus alkaa pian
Okei, hyvä kuulla, et on keinoja sit siihen. Mut nyt vaan joudutaan ootteleen, et pääsenkö tarkempiin tutkimuksiin, kovasti toivoisin, että pääsisin. Voi olla, et kunnallinen on nyt heinäkuun kiinni, nii varmaa menee syksyyn (ja lähemmäs sitä hetkeä, et ollaan vuosi yritetty lasta).
 
Ihana kuulla onnistumisia! Kovasti tarrasukkia matkaan ihan kaikille plussanneille. ❤

Omaa napaa, mulla on nyt ollut greippimehu vaihtelevasti tän alkukierron käytössä. Oli osa komboa kierrossa kun plussasin esikoisen, joten aion jatkaa tätä joka kierrossa...ensi kerralla koitan muistaa litkiä sitä joka päivä (jos/kun seuraavaan kiertoon mennään).

Muuten oonkin vähän ulalla kehon kanssa...keskiviikkona oletetusti olisi ovis ja limat loistaa poissaolollaan. Kaipa ne vielä kerkiää, mutta ne yleensä myös loppuu päivä ennen ovista joten vähän epäilyttää että ovis saattaa tulla myöhemmin ja tikuttelen tän kierron ihan vaan ettei ainakaan mene huomaamatta ohi 😅 Ärsyttää se edellinen nysäkieryo muutenkin kun mulla on useamman kierron osunut ovis sopivasti su-ma niin tallettelu on ollut helpompaa ja nyt se olisi tosiaan keskiviikkona niin tässä joutuu miettimään miten jaksaa ja ehtii töiden jälkeen hommailla, kun meidän touhupeppu nukkuu usein liian pitkät päikkärit tarhassa eikä nukahda illalla sen vuoksi ennen kymmentä 🙈🙈
 
vierailija
Moi!

Miten teillä kenellä on pcos se on todettu? Mitä testejä yms on tehty että olette saaneet diagnoosin?

Mikä pcos vaikeuttaa raskautumista?

Olen aikasemmin kirjoittanut tänne, että meillä toinen lapsi haaveena. Esikoinen on nyt vuoden ja ehkäisyä ei ole käytetty ja 2 kieroa yritetty. Raskauden jälkeen kierto ollut tosi sekava ja kävin viime viikolla Mehiläisen Felicitaksen hedelmällisyys tarkastuksessa mielenrauhan vuoksi. Mulla näkyi toisella puolella 12 munarakkulaa ja toisella puolella 17, joka voisi viitata pcosiin. Seuraavana on oviksen jälkeinen verikoe (keltarauhashormoonia mittaava) ja sit kun menkat alkaa niin sit oli toinen verikoe, jossa oli monta asiaa mitä katsotaan.

Ovis ollut viimeviikolla ja siihen saatiin hyvät osumat, mutta silti fiilis että tuskin vielä tärppää. Onneksi on kesä ja tekemistä, koska piinapäivät on kamalia henkisesti.
 
Moi!

Miten teillä kenellä on pcos se on todettu? Mitä testejä yms on tehty että olette saaneet diagnoosin?

Mikä pcos vaikeuttaa raskautumista?

Olen aikasemmin kirjoittanut tänne, että meillä toinen lapsi haaveena. Esikoinen on nyt vuoden ja ehkäisyä ei ole käytetty ja 2 kieroa yritetty. Raskauden jälkeen kierto ollut tosi sekava ja kävin viime viikolla Mehiläisen Felicitaksen hedelmällisyys tarkastuksessa mielenrauhan vuoksi. Mulla näkyi toisella puolella 12 munarakkulaa ja toisella puolella 17, joka voisi viitata pcosiin. Seuraavana on oviksen jälkeinen verikoe (keltarauhashormoonia mittaava) ja sit kun menkat alkaa niin sit oli toinen verikoe, jossa oli monta asiaa mitä katsotaan.

Ovis ollut viimeviikolla ja siihen saatiin hyvät osumat, mutta silti fiilis että tuskin vielä tärppää. Onneksi on kesä ja tekemistä, koska piinapäivät on kamalia henkisesti.
Mulla oli kanssa kaiken maailman oireita, jotka ois voinu olla pcos-oireita: finnejä erityisesti leuassa, pientä epäsäänöllisyyttä kierroissa ja ultrassa näky suht saman verran munarakkuloita kuin sinulla. Otettiin verikokeet: amh, fsh, uraatti, testosteronit, insuliini ja lh. Verikokeiden tulosten perusteella, mulla ei oo pcos.

En tiiä, millä kaikilla tavoilla pcos vaikuttaa raskautumiseen, mutta yksi tapa on juuri se, että kierrot voi olla tosi pitkiä, eikä ovulaatiota tapahdu.
 
Vauva 2025

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle (muista ilmoittaa kun haluat siirtyä).

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1. yhteinen
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 2/23
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Kerttumaaria ★ 01/23 ★ 1.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@burkei ★ 07/23★ 1.
@Miemei ★ 08/23 ★3. (1. yhteinen)
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Liilja ★ 01/24 ★ 4.
@Neljäshaaveena ★ 01/24 ★ 4. (1.yhteinen)
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1. yhteinen)
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@KolmattaKehiin ★ 05/24 ★ 3.
@possu. ★ 06/24 ★ 2.
@taikinatonttu ★ 07/24 ★ 2.

★★★★★★★★★★★★★★★

30.6.2024 sunnuntai

Nimi ★ Kiertopäivä


@Minnix kp 36/26-30
@Neljäshaaveena kp 27/26-29
@KolmattaKehiin kp 24/?
@Min204 kp 17/23-30
@jauhopeukalo kp 16/28
@Päivänsäde84 kp 12/26-29
@possu. kp 11/25-30
@heltsuli kp 11/29-36


★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@Neljäshaaveena dpo 12

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Andune ★ 02/24 ★ 2.★ 05/24
@Aronia88 ★ 04/24 ★ 3. ★ 05/24
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3. ★ 06/24
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3. ★ 06/24
@Noups ★ 08/23 ★ 2. ★ 06/24
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. ★ 06/24
 
Osaako joku kertoa voiko endometrioosi tulla vasta myöhemmällä iällä? Ikää +40v ja todella kivuliaat menkat 😔Menossa gynelle elokuussa asiasta, aiemmin ei päässyt kunnalliselle kun on lääkäri lomalla. Raskaaksi olen tullut suht helposti aiemmin eikä näin pahoja kipuja ole ollut koskaan aiemmin . Haaveena vielä vauva eikä tarvetta ehkäisylle joten hormooni ehkäisyt ei ole vaihtoehto 🤔
Hei,
40 ikävuoden jälkeen on yleistä, että tulee myoomia, endometrioosia ja adenomyoosia. Oon kyllä ymmärtänyt, että aiemmat raskaudet vähän suojaa niiltä.

Itse oon 40++. 32-vuotiaana löydettiin 2 myooomaa - yli 40v;nä niitä olikin kohta jo useampi. Kohtuontelosta poistettiin kaksi raskaustoiveen takia.

Sitten mulla havaittiin adenomyoosi. Se on endometrioosin yksi muoto. Ja lapsettomuushoitojen alettua löytyi myös endometrioosi. Endometrioosi voi kehittyä noitten hoitojen seurauksena. Nämä näkyy kaikki 4D-ultralla.

Mulla käytettiin hoitomuotoina näihin sellaista agonist-pistosta (2-3 kpl), joka saa ne passiiviseen tilaan. Mulla oli 4 epäonnistunutta alkionsiirtoa ja viides antoi nyt plussan ja tänään 7+5. Eli oli mahdollisuus raskautua, vaikka oli nämä kaikki. Raskaushormoneiden myötä ne sitten taas aktivoituu kaikki.

Toivottavasti sun tilanne selviää!
 
vierailija
Hei!

En tiedä mistä kysyä kun asia on vielä salassa. Tänään ois pitänyt olla menkkojen eka päivä, tulikin pos.raskaustesti. Asia ei tullut yllärinä kun pahoinvointia, alavatsavihlaisuja ja tissien arkuutta ollut jo viikon ajan.

Mutta kyssäri kuuluu, voiko näin alussa (viikko ennen plussaa) olla jo näin vahvat raskausoireet? Esikoisen kohdalla pahoinvointi ja muut oireet oli tätä luokkaa vasta rv 7-8->.

Help, pelottaa onko tulossa kaksoset vai onko kyseessä rypäleraskaus tms. Vai onko raskays kumminkin odotettua pidemmällä vaikka menkat tulleet normaalisti.
 
Voisin tulla piinailemaan DPO 2 (+-1, tarkentuu ajan myötä).

Mulla olleet halut selvästi korkeemmalla ja puoliso kokenut menon vähän tuskaiseksi välillä. Oon ehkä itse päässyt rentoutumaan, kun lapsen kanssa lomamoodissa jo 1,5vk ja puoliso aloitti loman vasta nyt.
 

Yhteistyössä