G:Kuinka monella on marjoja pakastimessa?

  • Viestiketjun aloittaja marja-terttu
  • Ensimmäinen viesti
johan toki
Pensas- ja metsämustikkaa, mansikoita, lakkoja, karpaloita, mutta puolukat ja vadelmat pääsivät jo loppumaan. Itse pakastimeen hankin torilta vadelmat ja pensasmustikat, loput tulevat valmiiksi rasioissa äitin ja isän pakastimesta :)
Joka päivä tulee syötyä mustikoita tai puolukoita, tytär 5 v pitää erityisesti mustikoista jäisenä.

Ja sitten siellä pakastimessa on tietty pakastepizzaa kasapäin, joten ei nyt ihan terveysintoilijoiksi tässä ryhdytä...
 
vieras
Miten työ saatte marjat riittämään näin pitkälle? Meillä menee litra päivässä, ja itse poimitut riittivät noin kuukauden. Vadelmia ja mansikoita lähinnä syödään.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten työ saatte marjat riittämään näin pitkälle? Meillä menee litra päivässä, ja itse poimitut riittivät noin kuukauden. Vadelmia ja mansikoita lähinnä syödään.
Mulla on kaksi 170 cm korkuista kaappipakastinta ja meitä on kaksi syöjää. Meillä kuluu paljon marjoja ja hedelmiä, mutta ei pelkästään marjoja.

 
Tiina
Alkuperäinen kirjoittaja marja-terttu:
Tuossa toisessa ketjussa tuli esiin järkyttävä totuus, ettei kaikille ole marjoja pakastimessaan. Onko sinulla? Mistä ovat sinne ilmestyneet?

Mulla on ja osa on äidiltä saatuja, hänen keräämiään ja osa kaupasta kalliilla ostettuja pakastemarjoja
Ostettuja mansikoita ja mustikoita. Puuron päälle laitellaan. Taas on mustikoita jääkaapissa sulamassa :).
 
Tiina
Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja marja-terttu:
Tuossa toisessa ketjussa tuli esiin järkyttävä totuus, ettei kaikille ole marjoja pakastimessaan. Onko sinulla? Mistä ovat sinne ilmestyneet?

Mulla on ja osa on äidiltä saatuja, hänen keräämiään ja osa kaupasta kalliilla ostettuja pakastemarjoja
Ostettuja mansikoita ja mustikoita. Puuron päälle laitellaan. Taas on mustikoita jääkaapissa sulamassa :).
Siis kaupasta ostettu mansikat ja mustikat ostettu tuoreena juuri poimittuina. Olin itse kesällä raskaana viimeisilläni, joten en päässyt juuri metsään ;).
 
Lisäilen vielä, että kyllä meillä sitten kun itse keräämät marjat pakkasesta loppuu, ostetaan myös kaupasta. Mutta harvoin meillä ne sielä pakkasessa kauaa ole, vaan ne syödään pian ostamisen jälkeen. Koskaan kun en ole alemarjoihinkaan törmännyt, että olisin hamstrannut.
 
kotiäiti
Itse metsästä kerättyjä mustikoita.
Puutarhasta kerättyjä musta- ja punaherukoita, karviaisia ja vadelmia.
Ja mansikkatilalta itse kerättyjä mansikoita.
Ja papan keräämiä puolukoita, mutta ne ei kyllä oo pakkasessa.
 
Enaa on jaljella muutama rasia puolukoita (torilta ostettuja). Oli myos mansikoita, niinikaan torilta. Joskus olen kaynyt itsekin poimimassa, mutta oli sen verran ohjelmaa kesalla, etta ei marjanpoiminta kylla kaynyt mielessakaan. Eika meidan uuteen pakastimeen edes paljoa mitaan mahdu :(.
 
On paljonkin viela jaljella. Mansikat ostin, 15 kg . Mustikat, puolukat, raparperit ja mustaherukat kerasin itse mokilta, samoin vadelmat. Lakkaa ostin myos vahan pakkaseen. Meilla syodaan paljon marjoja, teen kiisseleita, syodaan pelkastaan, jogurtin seka puuron joukkoon seka leivontaan.
 

Yhteistyössä